Proč až 20.9.2014?
Proč až 20.9.2014?
Regionální zahrádkářská výstava v Teplicích dostala přednost před 20letou tradicí hodně velkého významu? Tu je něco špatně, ať jdou do ******.
větší šance ,že bude mokro :)
a větší zima, loni když jsme jeli na start z kempu, tak byly 4°C. Když se zadaří, tak to bude první ročník, co bude startovat do mrazu :-)
jednoduše v klasickém termínu bylo moc akcí najednou, vše se letos posunuje, je blbost aby byla zahrádkářská akce a ještě do toho motat kola není to o přednosti nebo něčem podobném, je to o dohodě, navíc v předchozím termínu se jede ještě jeden český pohár, bylo nutné se letos přizpůsobit… nic víc nic míň
Jasně, je to jednoduché jak facka, slon se přizpůsobil křečkovi, tečka :-)
PS: mě to hlavně sere z toho důvodu, že v klasickém termínu mám volno, teď mě budou Sudety stát 2 dny dovolené :-(
nemusí se ti to líbit ba nemusíš s tím ani souhlasit, ale to je asi tak vše co s tím můžeš dělat…
..taky o tom můžeš vést spory..
Taky mě to moc nepotěšilo to pozdější datum,ale třeba se zadaří a bude pěkně a teplo :-)
Člověk má pocit, že o tomto čase se dny zkracují až moc rychle :)
Slabší světla sebou! :-)
Ach ten češtin … světla s sebou :-)
taky mě to nasralo..člověk počítá s nějakým pravidelným datem..naplánoval jsem si dovolenou a teď na sudety prostě nemůžu..no co už, pojedeme na Šelu!
nebo hod bajka do kopru a začni pěstovat kedlubny:)
Je trasa nějak celoročně značená? Zítra mám cestu do Křinic u Broumova, tak že bych si vzal bika s sebou a projel si část tratě.
Je trasa nějak celoročně značená? Zítra mám cestu do Křinic u Broumova, tak že bych si vzal bika s sebou a projel si část tratě.
Jo, je.
Super. díky. Nějaký šipky na stromech ?
jj, zlutej trojuhelnik v modrym obdelniku nebo opacne :-)
To už jsou zase sudety???…kua, to letí.
14 dní do startu a žádná diskuze. Rád bych se zeptal znalých na trať, budu změny oproti minulému roku?
Za 14 dní bude dva dny po ;)
:-),jasný, ale info o trati se hodí, ne?
Tak Hvězda se jistě pojede :)
v mém případě se hvězda poběží:)
ahojte, Sudety budou de-facto beze změn, pouze před průjezdem pod mostem v Bukovici, tam co se jede v potoce asi přibude sjezdík, jinak trasa je vypilována k dokonalosti (-: netřeba tam nic měnit, jen doznačujeme, abyste se tu vyznali
Úsek z Bělého projet a značení poopraveno kde to bylo špatně značené.
Menší změna bude za Bezděkovem,pojede se po asfaltu až do Bělého.
tam se ale už jelo, takže změna žádná :D
dík za info… v tom místě se už děsim toho stoupáku (po louce) na Ostaš :)
jojo díky dlouho mi trvalo než jsem vymyslel, kudy to vést, už je to tam vysekané a připravené
je to těžké? :-D
počuvajte a čo si prestavujete pod takymto slovem „ťěžké“???
jestli to odjede i taková lamička z rovin, jako já :-D
Spíš bych potřeboval konkrétní dotaz, jsou tam nějaké těžší a delší kopce/stojky? Mám docela nahovno převody, jestli rychlo poměnit ještě kliky.
Jsou tam kopce a celkem těžký… Navíc jak to je dlouhej závod, tak není moc dobrý rvát to na sílu, takže lehký převody se tam neztratí.
Co se sjezdů týče, tak bacha na Václava, přišel mi letos hodně vymletej. Dávat Hvězdu prošitej po 100km závodu taky není zadarmo, zvlášť pokud jí pojedeš na oči. Nicméně je krátká, takže tam prakticky neztratíš, pokud jí seběhneš. No a pak hromada rychlejch sjezdů v různě velkejch kamenech, kde se taky není problém vyndat. Z ČR maratonů dost možná nejtěžší, minimálně z těch co jsem jel určitě…
No, zkusím teda pořešit ještě ty převody. Je to v řiti s takovejma věcma…
btw ke známým závodům, např malevil – ten je lehčí o kolik (ve výjezdech)? Sjezdy snad nějak dám, kdyžtak jenom sletím. hehe :) na oči bohužel pojedu všechno, jelikož to jedu poprvý.
na 26" jsem to jezdil občas i na 22/24, výjimečně i 22/28 na Hvězdu, loni na půjčené 29" nějak 24/26–30 nebo co jsem tam dával, každopádně jsou tam úseky, kde jedeš 5km/h a poměrně dlouho :-), 32/32 bylo místama na hraně, když jsem zapomněl sundat z prostřední.
Malevil jsem jel akorát tu prostřední trasu a pamatuju si tam akorát jeden výživnej kopec. Proti tomu jsou Sudety těžší nahoru i dolů, navíc dvakrát tak dlouhý. S dlouhou bohužel neporovnám.
Co se týče sjezdů, tak doporučuju Václava i Hvězdu prohlídnout na videích, ať víš, do čeho jdeš. Na Václava je jednoduchý pravidlo pořád se držet vlevo :). Pak ještě Vodní zámky uměj překvapit, v jednom místě tam jsou ty schody trochu větší. Zbytek je rychlá palba na oči, ale žádná vyložená zrada.
Jinak já to jel jako maraton pěknejch pár let zpátky ještě na 26", měl jsem nejlehčí 28/32 a minimálně jeden převod mi tam určitě chyběl.
jojo, tam je jen jeden výživnej – nevím k čemu to přirovnat. To mi stačí, dík moc. Pohledám, mrknu. Stejně nevím kde mě vaša bude čekat nebo kdy zasvítí hvězdička :-D
já to pojedu nejspíš na 29/34 s 29" … tak uvidím.
alespon si to budeš pamatovat :)
Jak rychle jezdis prvni 2–3h zavodu ?
na rovině, z kopce nebo do kopce? :) je to trošku záludná otázka, rychle je někdy pro někoho 15km/h a pro někoho 35. Taky kde, jak, na čem …
Ale jezdím „kousek“ za nejrychlejšíma
Ja jenom zda to bude Panovka, Bor, nebo az Ostas… kde se treba potkame, kdyz stihnu potrenovat.
uvidí se co a jak bude… že potrénoval :)) za týden toho moc člověk nenacvičí .-)
Tak to jsem asi uplne v haji… :(
Václava poznáš, až do něj najedeš :D. Pokud jsi bystrý hoch, tak už v tom stoupání na něj, který vypadá celkem podobně, jen je šutrů o trochu míň. Hvězdu poznáš podle dalšího drsnýho stoupání, kde bude nahoře nějaká rozhledna nebo co to je.
:D :D kvalitní zhodnocení, Václav navazuje na druhou občerstvovačku, je to náročný kopec nahoru a trochu těžký i dolu, poznáš podle počtu přihlížejících a hecujících. Hvězda, je pravodou, že se tam nachází vyhlídka, nicméně rozhledou bych rozhodně kapli Marie sněžné neoznačil :D :D :D. Každopádně na Hvězdu najedeš po občerstvovačce, která se nachází na hrázi rybníka. Máme i další pěkné sjezdy – vodní zámky, sjezd do Polska, sjezd do Božanova, Bor, sjezd u Bukovice (nový), sjezd za Laudonovými valy… abych nezapomněl, abys mohl sjet, musíš taky nejdříve vyjet…
Chapu teda dobre, ze tam budou i vyjezdy a ne jenom sjezdy ? :-D
hele, nechtěl jsem ti to říkat, myslel jsem, že tě tím pak překvapím a nějak ti to vysvětlím ale když už jsi to vytáhl…
Docela podle :D
to je me druhé JA
jojo sjezd z Laudonových valů, jel jsem ho v květnu a vše bylo schováno pod listím a ještě po dešti… docela o ústa
Abych pravdu řek… prostě pojedu, buď na to mít budu nebo ne. Spíš to vidím tak, že se mi před lidma nebude chtít slejzat.
Tzn:
1 je správně
ahoj vše se dá vklidu vystrkat :D a ostatní vyjet a sjet. nebo sestrkat, žádnej stress
strkat? :)) dokud nohy nejsou totálka na kaši a trošku to jde, musí se vyjet všechno! :-)))
ale s tím sjížděním jste mi trošku nadělali vrásky :-D
tak to asi musíš ještě rychle trochu potrénovat…
není kde
Jaky pojedete pneu ? Hlavne mne zajima mokra varianta.
Ja mam nasazene Pythony ;-)
Zatim rubena scyla,pak se uvidí
Vzadu bych pythona nechal, ale dopředu bych dal cobru (vybírám od stejný značky ;)
ahoj já to třeba vubec neřeším, budu mít snad půjčeného stumpa FSR 29er tak co tam bude na tom pojedu… pojeďte si to prostě užít a neřešit nesmysly… snad bude pěkné počasí a sucho, to je polovina úspěchu, pak je to už jedno
Já bych si zase přál tak cca +5C a vytrvalý a silný déšť. Mělo by to jen jednu nevýhodu, že by se nedalo všechno vyjet a možná ani sjet. Ale pořadatelům bych to nepřál.
ehm no tak to by asi nebylo úplně ideální (-: ono pro většinu cyklistů jsou Sudety těžké samy o sobě a když by se do toho přidalo ještě takové počasí… asi by mě štvalo jet přes třeba i celou republiku na závody, kde zruším celé kolo a ještě třeba ani nedojedu, jsem naštván a otráven nedej bože zraněn. Závody pořádáme proto aby si je užil každej a nejsem si úplně 100pro jistej, jestli takové počasí pozitivním zážitkům nahrává… je to ale věc názoru
sem si dělal prdel, ale osobně déšť mi nevadí
mě když je do toho zima, navíc asi letos budu muset vzít někde i čelovku, jede se o týden později a to je tu ******** znát :D
Ahoj, vypadá to, že pojedu sám autem z ČB, pokud by chtěl někdo vzít tak ať dá vědět. Beru max. 2. Odjezd v pátek 19.9. kolem 2. hodiny, návrat nejspíš v sobotu pozdě večer.
ahojte, jen pro upřesnění značení. Letos pan ředitel odkoukal z Italie značení, na místech, kde jsou křižovatky a mohlo by dojít k zajetí a nebo omylu, všude jsou pochopitelně u křižovatek standardní šipky a to at na zemi udělané sprejem s označením S nebo na stromech, pro zdůraznění směru se snažíme ještě u křižovatek ovázat mlíkem od Spešlu ty stromy, na kterých jsou šipky ukazující směr jízdy, nevím jestli stihnu takto označit vše a zdali nám to zase nějakej dobrák neosápe, ale měli byste se před křžovatkou rychleji orientovat tím, že šipku na stromě díky označení rychleji najdete, označím co stihnu…
Ahoj, to zní zajímavě. Mohl bys potom hodit nějakou fotku takového značení křižovatky? Díky
Ahoj, bohužel nemůžu jet Sudety a mám již zaplacené startovné, kdyby jste někdo chtěl, nechám startovné za 500Kč i s tričkem. Do 11.09. je to bez poplatku za převod jména.
čau, měl bych zájem o to startovný, napiš mi prosím do mejlu, dík.
kua, ty profily neukazujou mejlovou adresu, i když ji tam mám uvedenou.
takže znovu napiš mi prosím, můj mejl: drbal.j@seznam.cz
Uz se jen petkrat vyspim…nabalim skodovku a trada za kamarady smer nachod…jak ja se tesim. :-):-):-)
Taky se nemůžu dočkat, už se 2 roky těším, loni mě vyřadil a zlomená noha. Vyrazím už v pá ráno, projedu si kousek trati. První 3km bude peklo, všichni ufuněný, nejvíc já, potom voprasit sjezd do Adru, přežít další hodinku nudy a pak už by to mohla bejt zábavička.
Kubo, jak vypadá po těch deštích trať? U nás v Brně je všude blato a půda už tu vodu nebere. Doufám, že u vás to bude lepší.
IMHO je uz jasny, ze bude vlhko, ted jde jen o to jak hodne ;-)
Jakube…info z trate?
tobě to je přece jedno :-) Určitě si přeješ aby byla zima a mokro :D
na zadek už dávám trošku hrubší vzorek :-D
tak Vás všechny zdravím a poskytnu trochu aktuálních informací, předně je třeba vědět, že na závodech bude natáčet ČT1 takže nejste-li upravení, šup k holičoj ať v televizi neděláte ostudu, za další, je hodně mokro, nevím jak moc to vyschne, tím myslím, že jsou na polňačkách celkem hodně hluboký louže vody a to hlavně v té první části trati, místama se těm kalužím nedá ani vyhnout tak se připravte na tom, že se trošku smočíte, dál od Pasou na Laudonovy valy (přejezd přes silnici cca 30km a první technické stoupání na honský špičák) už by to asi mělo být s vodou v pohodě. Jednoznačne bude určitě rozmáčenej Bor, neboť ten je mokrej i za totálního sucha… Jako poslední poznámku, je přidán sjezd s velkým S, kdo na to nemá, nechť ho raději sjede fakt po prdeli. Ten sjezd se nachází těsně před občerstvovačkou v Bukovici před prvním stoupáním loukou na Ostaš – jedná se o brutální sešup cca 250 metrů v obrovským náklonu, není tam nic záludného, ale je to prostě hrozně prudký a v tuto chvíli ještě dost mokrý, snad to bude do soboty suchý. Sjezd poznáte podle vykřičníků na stromě a prosím opravdu to neberte na lehkou váhu, kdo se do toho sjezdu pustí, nelze z něho už vystoupit jinak než na držku ale zase je to TOTáLNÍ adrenalim na zážitek, možná srovnatelný se schody z Hvězdy, jen jiný teren a povrch – doporučuju sedlovku dolů, 200 metrů od sjezdu je obžerstvovačka a záchranka takže snad v pohodě, včera to pár lidí sjelo. Proto že je u nás obecně všude písek, tak trať je pevná a drží, jen je prostě obecně mokro… držím palce
je ten sjezd podobnej něčemu třeba z Trilogy? pojedu na oči, tak at vím, co mě čeká:-)
Ty nás ale strašíš, v pátek to tedy pojedu omrknout. Sedlovku dolů dávat nebudu. Podle YR by mělo skrápnout až v pátek k večeru, aby se neprášilo. V so ideální počasí.
hele, není to nič až tak dramatického, ale věřím, že pár lidí si to fakt užije, je to prostě kopec a je to dost prudký, nic technickýho prostě dolů a nechat kolo jet… dojezd taky v pohodě… jen prdel dozadu co nejvíc to pujde, místní motocrossaři tam trénují jízdu do vrchu
nabizim startovne. Zdravi zlobi:-(
když by měl někdo místo v autě ve směru od Phy, tak bych přidal na benzín. Potřebuju tam být do 17hod, neb si vyzvedávám testovačku a musím si ji projet a nějak doladit. Zpátky bych rád v so po závodě. V pátek mám dovolenou, můžu kdykoliv. Díky za případné nabídky.
pojedeš to na epicu 29?
všechno bylo fuč, ale já bych fulla ani nechtěl, mám SJ HT COMP CARBON 29 WHT/BLK – 21 takže velký kola a velkej rám, 2009–2012 to bylo malý kola a malej rám :-) http://honzaherda.rajce.idnes.cz/…_-_11_09_10/#…
tohle kolo mám ted taky, teda po trochu větší úpravě.
Záleží co bude mít za sebou, ale teda na mokrý sudety i nový fast track pláště by byly fakt pomsta.
Nevím jestli máš tu možnost, ale zkus si sehnat ust ventilky a mlíko a nějaký pořádný pláště, alespon dopředu a nahod to na závod na bezduše. Hofi měl to kolo na začátku roku na závody, než dostal svoje a co závod tak defekt. Na fast traku s duší se sportovně nedá moc jet a sudety jsou dost krutý i na TLR řešení. Ráfky jsou vylepený takže jen dáš ventilky a nahodíš. I kdyby jsi mel mít tam ty jejich fast tracky tak bych šel do UST.
Fast Tracky pomsta nebyly, spíš já tragéd – Reba vidle moc nevidlila, Formuly tragický – na 20km jsem chtěl zabalit, protože začaly brzdit až u gripu a až po zahřátí 1cm od gripu. Mně se jelo dobře jenom po asfaltu, letos to fakt smrdělo DNF, na svým biku bych to asi nedal, takhle asi 161.flek za 07:01:35.4 – očistec největší
ilustrační bahno, zkopírujte si jej asi tak 20km :-) bylo i dost pádů, Hvězdu snad jen pár jednotlivců
tragický záznam – http://www.strava.com/…es/197142511 – mně to jde jen nahoru a ještě nic moc.
takove bahno nebylo 20km
na 160 fleku třeba už jo. To máš jako na Králi. Prvních 20 to letí pohodu, od stovky už bahno, a od 500 to jdeš pěšky
jestli jsi ji měl tabulkově tak to je moc. já to celkem ladil než jsem ji přemluvil aby chodila jak chci, no a formule jsem zahodil hned nový, ta značka brzdy neumí a nikdy neuměla :)
já Rebu upustil, stejně mi připadalo, že se nechce utrhnout a dlouho je jako by zavřená, proklepával jsem ruce už po hodině jízdy :-) Formuly fakt zklamaly, ale furt lepší rasit testovačku než svoje. Samozřejmě XL rám + 720 řidítka nebo kolik, to byl taky nezvyk, já bez rohů do kopce neumím a „nevím co s rukama“. Fast Tracky jsem funěl asi na 2,2 + 2,4 a pak upouštěl před Amerikou, nicméně třebas do Polska + Ostaš to byl skoro permanentní smyk. No prostě na morký biky fakt nemám hlavu, ani techniku jízdy.
tak nabouchat do mokryho zavodu plaste na 2.2 a 2.4 se nedivim ze to pak klouze
ja jel Fast Track vzadu, ± 1,7 a nebyl problem, napredku Ground Control ± 1,6
Mužu se rovnou optat na ten Ground Control? Zvažuju ho na předek, jako náhradu za fast trak.. Je srovantelný např. s Rocket Ronem? Jaký vidíš + a – v něm? Díkes! :)
s Rocket Ronem mi prijde srovnatelny Fast Track, pokud nesrovnavam odolnost a vahu :) Ground Control ma jizdni vlastnosti jako Nobby Nic, bych tak nejak rekl.
Uz se to tady resilo…
To bych úplně neřek, spíš s RaR, jestli ne s Thunder Burtem…
Jinak Ground Control za mě na předek určitě jo na závody v terénu. Na nějaký kolopro a Galaxy je to zbytečný.
tak je otázka v jakým je na tý testovačce stavu. Mě na ní vadí moc velká lineárnost, ale to nechám vyřešit v rámci servisu, odtrh má solidní.
Rodla vozím 610+rohy. 700 nebo co tam je origo je fakt na maratony LOL, leda na XC. FT 1,7/2,1
ale jinak pocity? jak se to na tom jelo
Proč by mělo bejt 700 na maratony LOL?
Já vozím 720 a užší bych nechtěl ani na maratony. To je čistě indoviduální záležitost. 610 mi příjde zas krutě úzký.
nepřijde mi moc pohodlný na tom ležet a držet se u představce. Jet rovinky v uchopu na konci je zbytečná ztráta, jsi široký.
terény na maratonech, kromě mostu a sudet, nejsou takový aby to pomohlo.
700 vozím taky, ale na jiným kole.
Kolik tak procent myslíš ztratíš tím, že máš každou ruku o 5cm posunutou k jedný straně? :)
naco to riesis? mne take siroke rajdy tiez nevyhovuju a to mam 190cm. proste si pripadam ze sedim nie na biku ale na hajzli. to za prve. za druhe neviem jazdit bez rohov, halvne do kopcov nie a na takto siroke rajdy rohy rozumne nedas ani ked su pomerne silno zahnute dovnutra. a ososbne som ani nespozoroal extra velky prinos sirokych pri jazde z kopca ale to je individualne.
Řeším jen to, že psal že široký řidítka na maratony jsou LOL. Prostě jsem jen napsal svůj názor, že si myslím, že to je čistě individuální a není na místě to označovat za LOL, stejně tak jako já neoznačuju úzký řidítka a rohy za LOL, ale plně respektuju, když to tak někomu vyhovuje. Mně ne.
A tečka, nebudeme tady už plevelit vlákno o sudetech.
tím ani tolik ne, ale tím, že nemůžeš pořádně zalehnout ranec. V součtu to dělá rozdíl, nad 30km/h už výrazný. Lehčí sjezdy a všechny rovinky pak ztrácíš když jedeš sám, což se často stane.
BTW. ve vyšších rychlostech i pár cm je znát, viz profíci a 40–42 silniční rodla v pro tour, někdo vozí i 38
Nevozej to na tý silnici spíš aby se jim líp pohybovalo v balíku?
Jinak s tou aerodynamikou bych to neviděl tak jednoduše… Ono ruce do stran jsou jedna věc, ale pokud necháš stejnej představec, tak zase s užšíma sedíš víc vzpřímeně a tím tu aerodynamiku zase zhoršuješ… Navíc na širokejch řidítkách máš mraky místa na páky, takže na roviny sólo se dá v pohodě jezdit s rukama u představce…
Tak s šířkou řídítek řešíš většinou i představec, alespoň u mě :))
ale jak píšeš – já raději širší řídítkaa proti větru zalehnu s rukama u představce
Z kopce kde se jede 50 nezalehneš. Nebo když se jede jen pár minut. Ale když to máš drtit sám proti větru půl hodiny po rovině, to je teprve luxus mít 700mm.
Nabízí se jednoduchá otázka… Když to chceš drtit hodinu a půl po rovině proti větru, proč na to brát MTB? To samý ten 50km/h sjezd. To je jako ladit silničku podle toho, jak se mi s ní bude jezdit v bikeparku…
tak 50km pasáže z kopce máš na maratonech běžně a bohužel pokud jedeš méně obsazený nebo těžký závod tak často jedeš z 5–7hodin dost hodin sám
Dobře, ale kolik ty sjezdy na maratonech dělaj celkovýho času proti technickým pasážím? A na 5–7h závodě právě typu Sudet se nejezdí takový průměrky, takže tam aerodynamika hraje spíš menší roli. Na druhou stranu na nějaký lehký rychlý maratony v širokejch řidítkách ani nevidím moc výhodu…
třeba u mě je to čistě o pohodlí, dřív sem vozil 580mm a prostě sem neměl jistotu v jízdě, ted na 29er + 700mm mi tu jistotu dá a v kopci se za to mužu i o dost líp opřít (minimálně pocitově) a obecně širokej úchop mi příde dost pohodlnější, zvažuju i široký na silnici alá Horner.. :)
Jinak ted na Pražský 50 je to na rovinách rozhodně nevýhoda, co si budem povídat..
resite kraviny :) stejne to vyhraje ten kdo ma lepsi nohy a vetsi moral a nejaky rozdil v 10cm riditkach nehraje roli, me vyhovuje i do kopce sirsi uchop a uz bych do uzsich nez 680mm nesel… navic na rovine chytnes rodla u predstavce a zalehnes stejne a ze sjezdu se prikrcis a tim se rozdil uplne zminimalizuje
+1, tak nějak to vidím taky
asi ty jsi nikdy neprohrál o vteřiny na závodě na 2 a víc hodin, nebo tě nesjeli v rovinatým závěru, nebo je ti fuk, že taháš skupinku a pálíš víc energie než bys musel…
právě řešením kravin se dost často dostaneš k nastavení a řešení, kdy ti drobný detaily umožní získat převahu.
jestli se dokážeš držet o představce v aero pozici a zároven efektivně šlapat ANP+ výkon tak gratuluju. Možná to ale nejdřív zkus, než to napíšeš…
Když si vezmu úzký a prohraju na pásce o 2 vteřiny, tak to zase svedu na to, že jsem byl pomalejší v technice… To je o přístupu :).
chceš se hádat to já poznám. Jinak bys nepsal číčoviny.
Ani ne… Jen si myslím, že svádět prohru lze úplně stejně jak na široký, tak na úzký řidítka… Pochybuju, že by dneska i na rychlejch závodech vyhrávali eliťáci s 580mm rodlama…
celu dobu to je o hledání výhod, přeskakuješ téma. K tomu jak se jede na čele u elity jsem už psal níže.
Navíc nevím o čem se bavíme, já ti taky nekecám jaký máš mít rodla na EN ;-)
Když už chceš rejpat, jel jsi teda Sudety někdy? Já jo, jednou jako maraton, pak dvakrát během Trilogy velkou část z nich. Popořadě s 620mm na 26", 680mm na 29" a 750mm na 29" FS. A v užších řidítkách bych viděl výhodu tak maximálně na úvodních šotolinách, kde se ale stejně po startu jede ve skupinách, takže nějaký dlouhý sólo proti větru moc nehrozí. A pak už se rozhoduje v kopcích a v terénu, kde jsou širší spíš výhoda.
píšu ti už dneska podruhý a celkově zde potřetí:
„kdybys to četl na začátku tak píšu kromě Sudet a Mostu“
Tak jsem se schválně podíval na letošní výsledky vyhlášenejch rychlopaleb Cyklorájem Podralsko a Author 50 Bezděz, který obojí vyhrál Ježek, obojí průměrka mraky přes 30km/h… A řidítka zkus posoudit sám, já tipuju 720mm.
Jinak mi teda přijde, že to je celý diskuze o testovačce, co si někdo na Sudety půjčil…
abychom to vyřešili – jako silničář jsem zajel r. 2012 top 100 na 26" biku v prodejní ceně 3000,– s Véčkama a kafem v Hlavňově atd, teď ve sračkách 160flek na kole za 50, tím se asi vysvětluje jakej jsem v terénu tragéd :-)
Vlajdy jezdím s rohama a zužovaný na cca 60cm, omotávaný omotávkou – chodím všechno, občas i chodníček za Honským pasem, jako letos :-) Nicméně louku na Ostaš jsem vyjel časově jako lidi v top 50 – http://www.strava.com/…s/4654538768
Spešl – na mě byl velkej rám – XL (loňské L gut), vidli nevim, mně se zdála blbá – jako loni, zamykat nepotřebovala, nepružila skoro ani ze sedla. Brzdy trága, na 20km jsem fakt chtěl DNF, pak OK a nakonec jsem byl rád, že to brzdí furt, (moje Véčka = skoro vůbec). Ostrý gripy, chyběly mi rohy, rodla moc široký. řazení OK, sedlo bych zvolil asi „křeslo“ za cenu větší váhy, zrychlení dobré, na asfaltu to jelo super, kdybych se měl jak držet a ještě otočil představec do negativu, což jsem byl línej. Pláště nebyly moc limit, vyjet se dalo hodně a kolem mě se stejně jelo 4–8km/h nebo se tlačilo. Sjezdy chodim, klouzalo mi to do Polska, jinak se dycky Fast Tracky nějak chytly.
Celkově – měl jsem to zajet za sucha pod 6, za mokra jsem to objel v módu abych si nerozbil hubu a moc to nebolelo. Možná za rok, ale když ty Sudety neumím ani pošestý, tak bych měl nejdřív jezdit v terénu a ne 20tis km za rok po silnici. Proto bych si ani podobnýho bika nekoupil, neb by mi visel ve sklepě. Sudety vždy beru jako výzvu, ale hold na ně nemám, i morálně.
Mozna az budes mit behem sezony najeto 5000 km na horskem kole v terenu, tak i ty Sudety pujdou v pohode pod 5:30. Kondici na to mas.
Ja jel trilogy vzdy na anthemu 29er, jednou riditka 580 mm a jednou 680 mm. To druhe bylo o neco malo lepsi, ale rozdil v casech i ve sjezdech vznika uplne jinde. A ani tech 680 mm mi po stoupani na hvezdu, kde mi doslo, nepomohlo dostatecne abych ji sjel.
+1 vidim to stejne
nevim jak tobe, ale mi se proste i lip spurtuje se sirsima riditkama a to ze by me nekdo predjel na pasce, nebo dojel na rovinach prisuzuju hlavne tomu, ze jsem nemakal vic nez ostatni a ne se vymlouval ze mam moc siroke riditka…navic v dobe, kde ma 95% v prvni 50 rodla siroke…
nejvic me udivuje, ze s tvyma nohama resis 10cm na riditkach v aerodynamice na biku, navic s tvoji vyskou, kdyby to bylo fakt tak o aerodynamice, tak si vysoci jezdci ani neskrtnou…
ono to je na delší diskuzi. Ale fakt je ten, že víc vpředu je to o líp fungujících skupinkách a vyrovnanějších jezdcích. Dál pak to je často boj a musíš umět využít drobný výhody.
Třeba pro mě to je fuk, já v terénu na maratonu v technice na lidi kolem sebe neztratím ani výrazně nezískám pokud mám 610 nebo 700 rodla. I kdybych někde urval pár vteřin, tak pak musím jet sám a bud si dávat a nechat se dojet za chvíli nebo se nechat dojet rovnou.
Naopak pokud to mám naladěný na lepší aero, tak ušetřím na dost místech energii.
Prosím ta poslední část – když potřebuju jet co nejefektivněji jak píšeš. Co tam teda hraje vše roli?
Docela mně to zajímá, pokud jsi ochotný poradit :)
určitě to není komplet výčet, ale nemám čas nad tím přemýšlet do všech detailů.
z techniky: výběr a kombinace plášťů plus tlak, nastavení vidle, v malé míře i používané převody, pak samozřejmě stav ložisek.
Posed a všechno co k tomu patří, od základů jako výška sedla, po detaily jako optimální qfaktor a výška pedálu. Měl bys mít rovnováhu mezi posedem do tempových stoupání, techniky a na rovinky pro tvůj typ postavu a tělesné rozsahy.
Styl šlapání – efektivní kadence pro roviny a stoupání kde máš nejvíc W na TF – to je dost liší pro různé úrovně intenzity a hlavně sklony kopce. Odstranění zobání, metronomu, naklánění a dalších balastních pohybů ke kterým je v zátěži tendence. Kruhový pohyb samozřejmě.
Technika jízdy – cit pro flow, vědět kdy si i za cenu zvýšení tf nastoupit, aby jsi neztratil následně v brdku rychlost. Maximalizace jízdy v sedle (na maratonu obvzlášť). Technika v rychlých zatáčkách – tohle je důležitý když jedeš sám a nikdo ti to nevede.
čemu se říká metronom? :-)
komíhání do stran – ideální exemplář Damien Gaudin z europcar :)
kdybys to četl na začátku tak píšu kromě Sudet a Mostu…
chytnu se blíž k brzdám a zalehnu
Přesně. Sice mám Toru, ale taky v prdeli, místo brzd mně totálně vysadilo řazení, asi 5 x do mně do každé augle vletělo bahno, do toho borec s rozsekanéhó makůvkó…sice se mně jelo dobře, ale na rozdělení jsem to vzal doprava…snad za rok.
Tak u mě bohužel taky zdraví zazlobilo ,do poslední chvíle jsem doufal že budu ok ,ale byl by to moc velkej risk.
Takže prodám startovný na dlouhou ,včetně trička. Cena 400kč!
ještě tel. kontakt 775121677
Taky mě to chytlo 3 dny zpátky, doufám že se tam kdyžtak někdo taky najde pokud bych nakonec nestartoval … :(
Koupím startovné…Díky za nabídky na 777736552.
Letošní video z Hvězdy:
Chápu že je to prestižní místo, ale myslím že kdyby to většina lidí na tom videu seběhla tak budou dole mnohem rychleji :-)
Sranda musí být :)
nebo, kdyby to jeli na motorce, tak to maj taky dřív.
To jo… A kdyby místo toho vyrazili na silniční závod, tak přece těch 120km zvládnou taky rychlejš.
Gorgov to poslal ve velkým stylu. Akorát mu to trochu pokazil ten balvan :)
Vypada to, ze letos to bylo stejne tezky sebehnout, jako to jet :-)
viděl jsem se, paráda, díky
Na ČT to snad vše nebude :(
nevíte jestli někdo sjel o závodech ten pěkný motokrosový sešup před ostaší?den předem v poho…o závodech bez poho.
Úplně v pohodě, teda někde kolem 130 fleku.
jo, pěkně si kolem mě prosvištěl, ostatně asi jako tak desetkrát za závod :-) trať krásná, organizace skvělá, ale v podobnejch podmínkách mě to ukrutně nebaví, kolo nefunguje a ještě se ukázalo, že to tragicky neumím z kopce – pád po 15km do kopce na šotolině a už bylo jen hůř. nemít to jako interní mistrák kde jsem to musel nějak dojet abych neposlouchal od kámošů v hospodě blbý kecy celej rok tak jsem tohle destruction derby, který jsem přes zablácený brejle navíc ani pořádně neviděl, zabalil hned na první občerstvovačce kde se mi poprvý namotal řetěz :-)
Ale nahoru, pokud ti tedy zrovna jelo kolo, jsi do dával dost dobře. Já se ani rok od úrazu nedokázal ani vzdáleně přiblížit bývalé formě, i když najeto mám letost víc než jindy. Po defektu a zabloudění ani nebyla morálka si moc dávat.
Ja už byl demoralizovanej v dojezdovym režimu takže mi těch pár minut navíc kvůli bloudění bylo celkem fuk, ale tebe to asi celkem rozhodilo, kámoš pak říkal co to bylo za magora že tak sprostě nadával :-))
:) sem cholerik, s tím už nic neudělám
..i já (366 flek). Musel jsem si spravit chuť po procházce přes Hvězdu :-)
Asi kde kdo, stacilo nepanikarit a sedet na kole :)
Spíš viset nad zadním kolem
já jo
Nenašel někdo podsedlovou brašničku, byl tam tufo tmel. Pumpička v kombinaci na bombičky a ještě cosik. Dík
ahoj v nejbližších dnech budu uklízet trať, v jakých místech bys to mohl stratit??? jsem hrozně nastydlej, tak to dopadne asi až o víkendu…
stalo se to kolegovi, vsiml si az v cili. tak kdyby naaahodou. dik
tak jestli to byla taková malá, spešlácká, tak tu někdo dones na občerstvovačku u Šarkánu (ta s brodem a pivem). Minimálně tam byl multiklíč, nějaký mlíko a bombička. Nevím u koho skončila, ale zkusim zjistit…
Určitě menší, na stáhnutí pod sedlo. Kdyby byla možná fotka? Kdyžtak na mail, budu rád když se to pořeší :)
jak to prosim vypada s tastickou? na koho se nejlepe obratit, organizatori nebo pres Tebe? :)
Ahoj aj ja som utrhol kapsičku pod sedlo fizik s dušou, nitovačkou a lepením. Asi niekde v stúpaní z Ameriky. Ďakujem.
Také se přidám, potratil jsem brašničku RAVX s nářadím, pumpičkou a bombičkou, ale už někde před první občerstvovačkou. Bylo to trochu o nervy jet bez toho.
Kdo měl depku z těch letošních sraček na Sudetech, tak tady info, že takových bylo víc.
Kolik byla finální vzdálenost a převýšení podle nějakého přesného počítadla?
Podle Polaru 111,9 km na délku, 3205m na výšku.
Garmin edge 800 – 109,89 km / 3220 m
Ok díky. Já měl 110,7km a 3340m výšlap podle Sigma ROX. Výšce věřím jelikož to je citlivé na metr. U délky může kvůli otřesům z kopce občas vynechat na pár metrů.
Par fotek jak jem to stahnul z fotaku. Prvni cast je prujezd cca prvnich 150 zavodniku ve sjezdu do Adrspachu (za zeleznicnim prezjezdem). Druha cast je pred dojezdem do cile v zatacce nad sjezdovkou a je to tak od 30 do 100 mista.
http://zahoranskaklika.rajce.idnes.cz/…_SUDETY_2014
Martin