Nakupily se mi různý zbytky a tak si chci na dojíždění do práce postavit HT 29" místo letitýho 26" pracanta. Jenže pořád tápu co za rám.
Chci za něj dát co nejmíň peněz :-) Jenže jsem zároveň trochu rozmazlenej takže by se mi líbila nějaké modernější geometrie, velikost cca 20", reach kolem 440, hlava 69 a méně. Nepotřebuju krátkou zadní stavbu, ba naopak, na tý 26" mám 425 a furt se to ve výjezdech zvedá na zadní.
Další požadavky jsou kompatibilita s přesmykačem, díky většímu nájezdu celoročně chci minimalizovat provozní náklady na což je 3×9 nebo 3×10 ideální. Prima by byla zadní osa X12, 142 mm. Zbytek je mi víceméně jedno.
Co tak brouzdám po netu, tak v podstatě jediný dostupný jsou rámy u Němčíka Scud, Maxbike, MRX ( i dkyž ty už jsou trochu cenově fakt strop).
Problém je, že u těhlech rámů je mi neznámá geometrie. Sice tam něco mají u některých uvedený ale přijde mi že je to pro všechny stejný, tak nevím jestli je to chyba nebo tomu tak opravdu je. Pokud ta geometrie sedí, tak je to taková klasika, určitě bych se na to poskládal ale radši bych právě něco trochu delšího.
Pak tam má ještě skull což má být snad pro něj dělaný RB, tam mi zas vadí boost zadní osa (musel bych pořídit jiný zadní kolo) a mám obavu že na to nepůjde přesmykač. Ale jinak by geometrie seděla pěkně.
A nebo se vykašlat na hliník z Čech a objednat od Číňana za stejný peníze karbon? Vzhledem k tomu že v plný polní se blížím k 95 kg tak se toho trochu bojím.
Nebo máte někdo nějakej tip?
Doplňkový dotaz na stavitele, vyplatí se dneska stavět nový HT29" na úrovní 1×12 deore, nějaká použitelná vzduchovka (raidon?) a trochu ošulený brzdy (shimano 200)? Před cca 3–4 lety se mi povedlo toto postavit levněji než kolik stály srovnatelný kola na krámě ale situace je teď dynamická že se radši zeptám zkušenějších. Vím že Majkee nebo Scalar stále staví a celkem pěkný kola… Nebo se s tím nepatlat a oslovit někoho kdo staví?