• mr.antik

    Dokáže někdo popsat rozdíly geometrie 4× pevnýho rámu, např oproti XC?

    Jásný, že odolnost a hmotnost bude jinde, ale spíš mě zajímá geometrie – je v tom nějaký velký rozdíl – délka, úhly, délka zadní stavby, výška středu? Vždycky jsem jezdil i skákal na XCéčkovým kole (a vyhovovalo mi to), tak abych dokázal zvolit správnou velikost a věděl co mám čekat. Čistokrevnýho dirťáka nebo sjezďáka nechci, bude to takovej hybrid. Docela mě láka postavit si na zkoušku pevňáka na skákání a bikrosku apod., nic extra, ze starejch věcí co mě leží doma, zdvih 100, max 120.

    Neválí se doma někomu něco ve sklepě? Je velká utopie nějaký univerzál typu Santa cruz chameleon?

    Anketa: mr.antik se na starý kolena zbláznil

    ano
    5x
    63%
    ne
    3x
    38%
    0 0
    • Pedro404  

      Univerzál typu Santa Cruz Chameleon utopie neni:)

      0 0
    • mr.antik  

      jo a ještě nějaký ten biketrial aby na tom šel :-)))

      0 0
      • Kubas.1  

        Každá ta disciplína potřebuje něco jinýho:

        dirt, street = singlespeed, stačí jedna brzda, hladký gumy, cca 100mm vidla

        FR, DH = přehazka, dvě pořádný kotvy, drapáky, a řekl bych tak minimálně 140mm vepředu…

        …něco mezi sice postavit jde, ale nejspíš to bude mít nevýhody obou…pak je to o tom, co myslíš tím skákáním, jestli spíš dirt, nebo freeride, a čemu to kolo nakonec přizpůsobíš :-)

        0 0
        • mr.antik  

          tyhle zjevný věci vim, jde mi o ty rozdíly v rámech. FR/DH vynechávám. Nejbližší použítí je asi 4kroska nebo bikrosová dráha, pumptrack.

          0 0
          • Kubas.1  

            dirtovej/4X rám je (jak kterej) oproti XC rámu většinou kratší(lepší ovládání letu a manuálu), nižší (je nad ním víc místa, líp se pracuje s těžištěm)

            0 0
    • Nimrod  

      no, asi budu trošku kecat, ale aspoň něco z toho snad bude pravda. xc mají zadní stavbu dlouhou kolem 425, na 4× (kolem 415–420), dirt a street (klidně k 380) je kratší lepší (kolo se lépe zvedá na zadek). rozvor bude tady také kratší (ale neřeknu ti kolik :-)). rozdíl bude i v hlavovém úhlu, ale ne moc (řekněme 69–70 na 4×/dirt/street proti klasice 71 na xc). teď dost možná budu kecat, ale řekl bych, že střed bývá trošku výš, jak u xc, tipnu to na bb drop –15–0

      pokud chceš ten trial, tak tam je to už horší :-)trošku to rozepíšu do dvou skupin. jediné, co zůstalo, je asi hlavový úhel, ten bývá 72 nebo 73 nejčastěji

      old school geoemtrie: fakt krátkou stavbu dělal jen leeson, měl kolem 380 (a dost možná i méně podle fotky), zbytek světa měl 400. čím kratší je stavba, tím lépe kolo drží na zadku, lépe se s ním na tom zadnim něco dělá. střed býval proklatě nízko, bb drop –25 a klidně i níž. to přidá na rovnováze, když stojíš na obou kolech. rozvor vycházel na 1000–1030 většinou

      new school geo: prdelka 375–380, bb +10 (končil to koxx vinco s bb +80 :-))zajistí lepší stabilitu na zadním, rozvor nejčastěji 1070–1100 (asi abys měl dost místa, nevím, mi to nesedí takhle dlouhé krávy)

      0 0
      • mr.antik  

        Ok, dík, přesně tohle jsem potřeboval vědět. Takže když budu koukat po nezávodní XC/AM geošce, ne moc dlouhé, s nějakou odolnější konstrukci, tak zas tolik pro začátek neskazim…

        Klidně bych na to objětoval i svoji Konu, ale ta nemá navářky na kotouč.

        0 0
        • Nimrod  

          tak to zas tolik nevadí…

          0 0
          • mr.antik  

            já vim – ale mám tam na véčka XC kola. Vedle mám jedny odolnější z reigna na kotouč a 20mm osu. Brzdy tam dám asi Juiciny z Reigna a na něj něco novějšího. Jediný co mi chybí je rám a vidlice na 20mm osu (dočasně tam můžu dát MX comp s nějakou redukcí)

            0 0
            • kali222  

              ma ta redukce cenu (kdyz vezmes ze mas xc ram a xc vidlicu-byt super kombinaci, i by me te kony bylo lito a stara mx je poctivka)? ja myslim,ze ne. pokud teda doma nemas prave volnej zaplet na 20mm osu a jinej ne :)

              jinak tim, jestli doma nekdo neco nema, mas na mysli co presneji? :)

              0 0
              • mr.antik  

                Ne, určitě to nechci stavět na Koně, už je jednou svařovaná, zas tak odolná není :-))

                Ptal jsem se, jestli se někomu neválí doma nějaký bytelnější menší rám (cokoliv, třeba Haro Escape, Meria TFS, Agang a pod.) + případně vidle na 20mm osu k prodeji (nebo darování:-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.