Zdravím, má někdo zkušenosti s tímto rámem?
rám MRX Elite 2012
Zdravím, má někdo zkušenosti s tímto rámem?
rám MRX Elite 2012
Napiš Scalarovi, řekl bych, že je to rám, na kterém staví docela dost kol, pouze v jiné barvě. Jestli je to on, tak také jeden vlastním, ale zatím na něm mám najeto pouze cca 500km, tak nemůžu hodnotit nějakou dlouhodobější kvalitu, ale na první pohled se zdá být naprosto v pohodě.
Zdravím,
také uvažuji o kole od scalara na rámu MRX.
Prosím jaké jsou zkušenosti ?
Díky
P.V.
Kolik toho jeste bude?
Nemám to sice od scalara, ale i tak. Mám 189 cm a rám velikosti 21,5" a řekl bych, že je mi tak akorát.
nějakou širokou gumu. Mám plášť široký 2,1" na 17 mm ráfku a šla by tam max 2,25. prostě pro bahno tam moc místa není.
k jedné straně stavby a bál jsem se, jestli se rám nějak nepohne, ale nestalo se tak.
Jezdím to samé a pláště mám obuté 2,25 a je to v poho,taky na ráfku 17mm.
2.25 na 17ce ráfku musíš mít ale dost nabušený aby se nežvejkaly
Mně se občas žvejknou i na 19 ráfku. Dozadu teď dávám 2.1, to bude takový spolehlivý maximum.
Foukám tak 2,5zadek,předek o něco míň
Taky záleží kolik vážíš.
Pokud máš ale kolem 80kg a víc, tak je to tak na hranici žvejkavosti těch 2.5
Já při svých 93kg vozím vzadu tak 2 max 2.2 do terénu.
Jsem koukal k tobě do profilu a tam vidím X-kingy 2.4 na 18 mm ráfku, nežvejkaly se? Nerejpu, opravdu mě to zajímá.
No, to už je celkem historie :)
To jsem ještě vozil duši. Samozřejmě, že se žvejkaly celkem fest, vzadu šla taky desně rychle celá kostra do háje, tím jak se to furt kroutilo.
Na druhou stranu, to byly asi nejlepší pláště co jsem kdy jezdil, co se týče jízdních vlastností, poměr to jak jedou a jak držej super a 2.4 byly fakt hodně pohodlný.
Akorát zadní vydržel asi 700, 800 km a pak už to začlo jít do háje.
Jsem na ně četl právě dost pozitivní ohlasy, tak to vypadá na plášť na letošní sezónu. Si říkám, že na ráfkách 19 vpředu a 21 vzadu by to s duší mohlo fungovat, na druhou stranu jsem lehkej, takže foukám relativně nízký tlaky, což je zas důvod ke žvejkání.
na tý 21 to bude uplně v klidu a 19ka to možná taky snese. Tím že jsi lehkej se to zas tolik žvejkat nebude.
Rekl bych, ze to na fotce je spis kros.
presne tak, je to crosska
praktickou zkusenost nemam, ale kdyz se mrknu na geometrii, tak ty ramy jsou obecne v jednotlivych velikostech kratsi nez konkurence
Je to MTB, nebo cross rám? Já mám crossový a spokojenost. Pokud mohu soudit třeba odolnost, tak je OK – zažil jsem s ním pár držkopádů a odnesl si jen pár škřábanců. Lak je taky v pohodě, nikde jsem ani při mytí nenašel oprýskaný lak od šutrů. Geometrie mě os. vyhovuje. Integrované hl. složení na údržbu jednoduché.
Co ta velikost v profilu?
„Odolnost“ u krosového rámu to je opravdu velmi důležitý parametr :)
Integrované hlavové složení na údržbu jednoduché. To jako že ostatní typy jsou v něčem složitější? A jak často děláš údržbu hlavového složení?
No to jsem si mohl myslet, že se ozve nějakej rejpal. Proč by pevnost u krosového rámu neměla být důležitá? Viděl jsem na vlastní oči rámy, které praskly i bez pádu. Někdy to bylo ve sváru, jindy v materiálu. K tomu hlavovému složení: Posuzuju to jako laik – údržbu jsem prováděl,když jsem zkracoval vidlu. Napřed jsem se to bál rozdělat a pak jsem zjistil, že jsou tam jen ty dvě ložiska a při složení na tom nemám co *******. Tot' vše.
Už se mi také podařilo odolnost tohoto rámu testovat – zlomená vidlice, zničené sedlo… a rám netkunutý.
Tak ještě aby prasknul. To by řekl, že je takovej standart, že když člověk hodí mrchu, tak se mu rám hned nezlomí :)
To bych musel několikrát ročně kupovat novej rám…
Ono zlomit lešenářské trubky chce trochu více šikovnosti, než jen pád do strany při nevycvaklém pedálu.
Záleží také na tom, jak jsou ty lešenářské trubky svařené :-)
Netušila jsem, že se to vaří, myslela jsem, že lepí. Tak zase něco vím víc.
Jasne ze se to lepi. Epoxidem na tupo, pojisti sportpaskou a svary se svindluji silikonem. Jinak by byla cena nekde jinde.
Poradne krosove kolo si od MRX stejne nikdo nekoupi. Ted úry frci posed ala se-se, 15" ram, vepredu pevna vidle 150+ mm at to vypada jak chooper a brasny, hlavne ty brasny a elektroniku na riditka!
Minuly tyden tu bylo i foto toho kola, ale zda se, ze vlakno nekdo omylem smazal :-)
Nemusí se hned zlomit, myslel jsem spíš promáčkliny, vrypy…
Hodně výrobců i u svých nejlepších crossových rámů používají horší slitiny než u bikových rámů, mně se u MRX líbí, že mají stejnou slitinu i zpracování u crossových i MTB rámů.
Vždyť to také děláš :-)))
A cos koupil po Agangu?:)
Zmiňované lešenářské trubky :-)
zvažuju jaké střdové složení k rám 29 MRX-Elite X3..doporučíte?
Jakekoli vhodne pro tve kliky.
má ještě někdo jiný hodnotné rady? chci si kolo postavit a za každou radu rozumnou budu rád .díky
když koupíš kliky, středové složení dostaneš s klikami (teda většinou). Pokud už kliky máš, musíš napsat jaké, a podle toho se dá vybrat střesové složení
např. tady to máš komplet
Vždyť je to rozumná rada, co bys asi tak chtěl slyšet? nenapíšeš ani jaké kliky máš a divíš se, že ti nikdo neporadí konkrétní typ??? Srandisto.
ty budeš asi taky srandista.. ;-) píšu,že si chci kolo poskládat..jde mi o to jestli v sadě s klikama je i kvalitní středová osa..
(nemám kliky,rám)
To záleží na tom, jak kvalitní sadu koupíš :D
Na mém MRX v profilu mám sadu XT, která je kvalitní až zbytečně moc na takové kolo, mám to jen kvůli délce kliky, které se v nižších řadách ve 1800mm nedělaly. Na Dahonu mám sadu Deore, která je dostačující až až, a středové složení taky nevypadá problémově. XT je cca za 3,5tis, Deore zhruba za 1500, mezi tím je ještě SLX cenově tak na půlce, a vedle toho podobné středy od Sramu. Vyber si ;)
no ani se nedivím, že to byl takový problém sehnat 1800mm dlouhé kliky. to neutočí jen tak někdo:)))
No jo, překlep, samozřejmě to mělo být cm :)
Oprav se ještě jednou:)
Dobře, správně je km :P
Tak rovnou míle, ne?:D Nebuďme troškaři.
možná bys to měl zkusit znovu, a výstižně a česky se zeptat s jasně definovaným předmětem, co tě zajímá:-)
potom bys možná dostal i smysluplnou odpověď.
poradím ti, napiš co chceš, co od toho čekáš a kolik máš na to peněz. není zač;)
musím si dokoupit na dotažení misek ten spešl klíč,nebo je u setu klik se středovým uložením?
ať už si koupíš jakékoli kliky tak k nim žádný klíč nebude. jaký klíč koupíš záleží na vybraných klikách
má nějaké označení středový závit rámu MRX elite X3?
Ano :)
A google znas?
Je to klasicke BSA.
Co si myslíte o kombinaci tohoto
http://www.profilshop.cz/…no-bily-disc
rámu a vidle se zdvihem 140mm (Epicon)? Přežije to ten rám? nebo už je to na něj moc?
no já si myslím že je to pěkná hovadina;) jestli to rám přežije je naprosto podružné vzhledem k tomu jak by se na tom jezdilo.
Díky za názor, tak tam dám 120mm.
I tak by mě zajímalo co na to rám. Úhel se změní z původních 70° na 69°.. to není moc.
sám uvidíš jak to pohne s geometrií no.
Nejde jen o hlavový úhel, ale hlavně o výšku středového složení, takže bajk by se 140 mm vidlí mohl být hodně nestabilní a neobratný najednou, což je dost blbá kombinace..
Zdravím, zarazila mě jedna věc: U krosových rámů MRX r.v. 2011,12 byla uváděna hmotnost pod 2kila. avšak u kros. rámů 2015 je uváděno hmotnost od 2030g vejš. Přitom rámy 29" a 27,5" 2015 mají hmotnost pod 2kg, cena u všech stejná. Neví tedy někdo, proč jsou ty nový kros. rámy těžší?