Poraďte prosím pohodlné krosové kolo (nebo rám) pro co nejvíce vzpřímený posez kvůli bolavým zádům. Je to pro holku 169 cm, jezdí většinou asfalt/lehčí terén. Cenově 15 – 20 tis.
Poraďte prosím pohodlné krosové kolo (nebo rám) pro co nejvíce vzpřímený posez kvůli bolavým zádům. Je to pro holku 169 cm, jezdí většinou asfalt/lehčí terén. Cenově 15 – 20 tis.
Ono prý ty záda bolí kvůli vzpřímenému povezu. Místo aby páteř pružila, je kolmo a všechny otřesy jdou do páteře. Asi by to chtělo vyřešit bolest zad.
A proč holku bola zada?
holce poradim at si kolo vybere osobne a peclive vyzkousi i kdyz ji to bude stat vic nez kdyby si ho poridila naslepo z internetu, jak mame poznat co ji bude sedet?
Tady se radit nedá. Bolí ji záda z jejího kola, bolí ji záda, protože prodělala úraz, nebo jaká je příčina? Má na svém kole správně nastavený posed? Pomohlo by lepší odpružení, nebo třeba objemné pláště? Co si někde půjčit MTB na porovnání? Upřímně, krosové kolo za 15 až 20 tisíc je široký pojem z hlediska vybavení/komponent, ale nikdo ti nezaručí, že tam bude znatelný rozdíl v pohodlí.
Předpokládám, že záda bolí jen na kole a nejde o poúrazový stav.
Jak píše t29, navrhuji zkusit opustit koncept krosového kola a podívat se po MTB s ‚podhuštěnými‘ plášti 2,2" a širšími, jejich schopnost tlumit vibrace je až neskutečná. Na bolavá záda si hlídat správnou (malou) délku rámu, pak je často víceméně jedno, jak vysoko jsou řídítka.
Další věc je osvalení trupu a rukou a jízda s propnutými lokty – pak nedostávají záda rázy jen od zadnice, ale i ze řídítek. Je pravda, že vzpřímený posed páteři také neprospívá, ale bez svalů je na kole jakýkoliv jiný posed nepoužitelný.
Někdy stačí jen demontovat rohy z řídítek stávajícího bicyklu a tím posed zkrátit a potíže zmizí.
No a na konec evergreen v představě pomalého točení klikami, kdy do silového šlapání jsou nuceně zapojovány i svaly, které by neměly, popř. malá síla (velkých) svalů dolních končetin je doplňována neizometrickou činností malých svalů zejm. dolní části zad.
Velkou pomocí je důsledné odsedání všech nerovností a sjezdy výhradně nad sedlem, a to i na asfaltu.
Aha, špatně formulovaný dotaz :-) Právě nataženější posez jí nedělá dobře (i na 17 MTB rámu), bolí ji v horní části, pod lopatkou. Ptám se, u kterých značek hledat spíše kratší rám – možná někdo řešil podobný problém.
No tak jestli má 17" pánskej rám, tak se nedivím, že je na tom natažená.
Nasadit kratší představec by nešlo? Kromě jiného by to zlepšilo i ovladatelnost a jistotu ve sjezdech.
Tohle může být i špatný sklon sedla. Přepadává dopředu, pak visí na rukou, práva strana to drží třeba víc a bolí pod lopatkou. A na jaře mě bolí za krkem, obě lopatky, levý loket. Tohle chce jezdit a ladit. Ale jestli vyjedete jednou za víkend, tak tělo není zvyklý a prostě něco někde bolí. Podle mě pořídíš jinej rám a začne bolet něco jiného. Můžou to být u trochu křivě řídítka a už sedí křivě.
Takže ladit délku rámu, výšku hlavového složení, ruce (držení, šířku řídítek) a přilbu (bez štítku). Pružení primárně širokými plášti, k tomu odpovídající vidlice dle hmotnosti jezdkyně s malým odtrhem.
Ale než začneš cokoliv měnit, natoč si jezdkyni na video z různých úhlů, jak na kole sedí a šlape, hledej zejména: propnuté lokty, vzpírání se na rukách, zápěstí pod úrovní řídítek, propadlý trup mezi lopatkami, zvětšenou lordózu beder a nahrbenou horní část zad s dopředu směřujícím krkem a zvednutou hlavou, ležení na sedle a další obvyklé nectnosti.
A kolébání ze strany na stranu při jízdě.
kolébáš se když máš vysoko sedlo-takže sedlo níž-TY VOE to jsou recepty----
No to mě řikat nemusíš, já jen dodával co může být příčinou.
jasně-chápu.Jen je to ztrata času tady tak radit-at si zajede někam do obchodu a tam jí poradí…Sama asi nezvládne to vyřešit ani s těma radama tady