Ahoj, mám starší kolo favorit jehož rám je z roku 1965. Myslíte, že je možné ho osadit novým vybavením a jezdit na něm? Dík
Ahoj, mám starší kolo favorit jehož rám je z roku 1965. Myslíte, že je možné ho osadit novým vybavením a jezdit na něm? Dík
Ted jsem chtel zalozit new dred s podobnym znenim pac chce sousedka „zrepasovat“ favoritku taky a nevim na co si dat pozor. Ale k dotazu – myslim ze by to slo ale ty ramy dnes uz nejsou tak drahy takze bych rekl ze je to celkem zbytecny! Muze se ti s toho povect docela slusny retro!!! :-D
Prosím tě od kolika se pohybují ceny nových rámů?
Mno nejakej upe zaklad mtb ramu jsem nasel za 2300,– jako neni to elita ale furt lepsi nez ocelovej favoriz i kdyz i ten ma svoje kouzlo nerikam ze ne
Jo, ale já myslím rám na silniční kolo…
Jo tak ja myslel ze to chces predelat cely!!! :-D Tak o cenach silnicni kostry nic nevim…
To máš stejný, nějakej základ seženeš za 2,5–3K v klidu.
Dík
40 let stary ram, pokud je to Favorit, byl pravdepodobne letovany mosazi do mufen. Po tech letech bez ohledu na geometrii je takovy ram pouzitelny tak na retro stroj spis ke koukani, nez na jezdeni, protoze spoje muzou byt narusene.
Jednoznacne je lepsi poridit levne nejaky hlinik – modernejsi geometrie a bez obavy o zdravi.
Novy, levny treba tady + praskovy lak za 300 a nadelas spoustu parady.
Podle toho, na co to kolo chceš – na sport bych radil koupit celé nové kolo a tohle naleštil a nechal nebo prodal v původním stavu.
Pro ilustraci, řeším podobný problém s Libertou z roku cca 1980, na které jezdí taťka do práce a chce tam lehčí převody (má převodník asi 46z a 4 pastorky, asi 16z-24z). Kliky na klínky s pětipackou a problémy:
Doma se válí pár součástek v různém stavu použitelnosti, jenom nevím, jestli pasují, a vzhledem k tomu, že to je kolo na denní ježdění, tak to nemůžu tři týdny skládat, rozebírat, zkoušet a shánět chybějící díly.