Mám rám Bareš přes 20 let, výška 58 cm, což se doporučovalo dřív u kol Favorit pro postavu 178 cm. Geometrie mi přijde stejná, jak ten rám z favoritu. Nevím, jestli to je treking nebo cyklokros. Původně jsem tam měl přendané věci z Favorita, pak jsem postupně to vyměnil, kliky 105, přehazovačka RSX, přesmyk Ultegra atd. Kola mám náboje Deore, ráfky Remerx Stormy.
Co chci. Kolo se silniční geometrií, ale trošku širšími vidlicemi, aby tam šly dát i širší pláště. Pohybuju se nyní mezi 25mm až 37mm. Tj. třeba sestava šířek 28 vzadu a vepředu 25, nebo širší, když jezdím i v terénu. Mám vlastně víc kol, takže nepřezouvám pláště, ale vyměním kola. Takže chci trošku širší, ale rád bych tu silniční geometrii. I vyšší rám, jak se dřív dělaly, mi jaksi lépe vyhovuje. Jezdím 8kolečko, případně i sedmi, kde to řeším podložkou. Ten počet převodů mi kolem prahy stačí.
Dotazy: jak je to s kvalitou rámů od Bareše, asi bych volil z české CrMo oceli, tj. rám a vidlice něco přes 5 tisíc. Nebo se nevyplatí rám na zakázku a je lepší koupit hotový levněji a zainvestovat do komponent? Osmičkové řazení mi vyhovuje lépe, řetězy jsou daleko levnější než na devítku a stejně fakticky jezdím jen pětikolečko.
Ještě dotaz, jestli lepší dvoj a nebo trojpřevodník. Tu 105 mám trojpřevodník 52/42/30 (nejmenší si nejsem jist, ale jezdím jen výjimečně). Když je dvojpřevodník, není víc posunutý ke středu kola? Tj. velký převodník spíše na pozici druhého talíře trojpřevodníku a nebo na pozici největšího talíře? U čtyřhranu co mám to jde posunout osou, i když to má svůj limit, ale nové sady to mají s integrovanou osou, tam to posouvat nejde.
Cyklokrosová kola se mi líbí, ale nejsem si jist, jak jejich geometrie je vhodná na silnici a dále komponenty atd. jsou dražší než silnice, o krosu ani nemluvím.