Tak jsem prodal Capru a přestože jsem si myslel, že mám víceméně jasného nástupce, není tomu úplně tak a tak zakládám další vlákno :).
Testovačka Mondrakera SuperFoxy mně dost otevřela oči a víceméně stála za rozhodnutím výměny rámu/kola za něco s delším reachem, zároveň jsem „zvedl a opravil“ zlomenou hůl nad dvacetdevítkama, ale jen částečně.
Budu rád, když pomůžete s rozhodnutím přihozením zkušeností či argumentů do diskuze, které jsem třeba přehlíd apod. Předně požadavky jsou na all-in-one kolo, uvědomuju si, že na moje aktuální ježdění bude kolo předimenzované, ale to já vlastně tak trochu chci :). Chci mít kolo, u kterého nebudu ani náznakem přemýšlet, jestli je pro danou věc ještě OK, nebo bude trpět. To mně na tom tak trochu i baví, ta bezstarostnost a svoboda, byť za to platím určitou cenu (nemusí být až tak mega jezdivé či megahbité apod.). Prostě klasické FR kolo, na kterém ale jedu běžný celodenní „cyklovýlet“. Dost zvažuju mulleta, resp. asi ho upřednostňuju před „pure 29“ řešením.
Takže adepti:
Alutech Sennes2
27,5/zdvih 200 – geo při použití 180 vidlice jako moderní EN/FR kola, můžu mít za cca 750€
- VÝHODY – na dnešní poměry AL rámů nízká váha – 3,35 kg v M; super vypadající geo(zhruba to, co hledám); libovolná nastavitelná délka zadní stavby v rozsahu 430–442,5 mm; teoretická možnost osazení různýma rozměrama tlumiče, pokud si udělám vlastní uchycení tlumiče (je výměnné); progresivita rámu (údajně); celkově velká variabilita nastavení rámu
- NEVÝHODY – relativně vyšší střed (drop –6mm, při 29 vidli cca 0mm / asi by se to dalo dořešit ofset bushingama, anglesetem případně tím vlastním uchycením tlumiče); kinematika zadní stavby asi nebude top (není moc efektivní, ale to pořeší tlumič se zamykáním, zamyká se pod brzdou, ale zase na druhou stranu nemá skoro žádný kickback); teoreticky se pak může hůř prodávat, než další dva adepti; furt nevím, jestli se mně ten rám líbí, nebo nelíbí :D
Cube Stere 170
29, zdvih 170mm, můžu mít za cca 500 €
- VÝHODY – na devětadvácu by mělo být kolo dosti hravé; nastavitelný úhel vidle defaultním hlavovým složením; dvě polohy instalace tlumiče = dvě možné úrovně progresivity; komplet nový rám se zárukou; i přes poměrně generický design se mně kolo jako takové docela líbí; průchodnost devětadvácy; cena; potenciálně se bude líp prodávat, než Sennes
- NEVÝHODY – reach není až tak dlouhý, jak bych chtěl, ale jde to; dostupnost „bude brzy“; rám je čistá devětadváca
Propain Spindrift 2021
27,5, zdvih 180, rámovka(?)
- VÝHODY – viz aktuální review – potenciální vysokozdvihový all-rounder; dobrá geo; vypadá dobře; pokud vše zůstalo při starém, měl by poměrně hodně dobře jet (v rámci kategorie)
- NEVÝHODY – (ne)dostupnost rámovky; váha hliníkové verze 4 kg
Propain Tyee
27,5, zdvih 160, cena 1 099 €
**VÝHODY – dobrá geo; dobře jede (v rámci kategorie); dobře vypadá
NEVÝHODY – rámovka dostupná až po novém roce; váha AL 3,7 kg – horší jak Sennes; oproti prvním dvěma možnostem vyšší cena**