• Mufi

    Ukradli mi včera mé krásné trekingové MRX kolo se Shimano XT/SLX komponentami :´(

    MRX a další v Asii vyráběné rámy mají opravdu pěkný design, poohýbané trubky atp. Kdybych si stavěl kolo, proč bych měl upřednostnit stejně drahý rám RB, který nemá nijak zajimavý finish a ani design trubek a je ve stejné cenovce?

    Rád bych podpořil českou značku, ale prostě… ty RB nejsou vzhledově nic moc.

    0 0
    • Vilém  

      Tak proc to resis, kdyz te to nebere, neni to ztrata casu? Kup si co se ti bude libit a mas klid.

      0 0
      • Martin  

        +1

        na RB musí mít člověk mentálně

        0 0
      • Mufi  

        Tak protože třeba jsou ty rámy v něčem dobré, něco co laik neví.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Neřeš to, proč přemýšlet o kolu, které se Ti nelíbí, nedejbože máš k němu přímo odpor. Leda, že bys užil obě osy pevné, tuhý a trvanlivý rám (HT) a byl trochu patriot (svařeno v ČR, tedy reálná možnost servisu a oprav).

          Pokud nic z toho nehodláš využít, tak pro Tebe RB nemá žádný význam.

          0 0
          • scalar  

            Ta reálná možnost servisu a oprav hodně lidí odradí :-)

            Nejnovější model MRX už má tapered hlavovou trubku a pevnou osu, je lehčí a levnější než RB (lepší slitina), zpracování bych také hodnotil výš než u RB. Jen už to není taková „designovka“ jako starší MRX rámy :-)

            http://www.profilshop.cz/…7-cerno-bily

            0 0
            • Martin  

              MRX za desítku, CRR 290 za sedmičku :)

              0 0
              • scalar  

                U MRX se už projevilo tržní hospodářství, není tam jen jedna cena daná výrobcem jako u RB. Je tedy pohyblivá, už jsem ho na e-shopech viděl i kolem 6,5 tis.

                0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Jestli to nebude tím, že ‚předesignované‘ rámy málo vydrží, že to byl design pro design? Být lehčí a levnější než RB je snad povinnost.

              Reálná možnost servisu znamená právě to, že se vůbec neohlížím, jestli to rám snese nebo už náhodou ne.

              0 0
            • maajkee  

              Zpracování výš než u RB? Ale kolego…

              Z těch dvou bych všem s klidným srdcem vždycky radši doporučil RB. U toho MRX je jediná výhoda nižší hmotnost, na druhou stranu je to děsná plechovka.

              0 0
              • scalar  

                Já bych naopak jednoznačně bral MRX. Už jsem jich pár stavěl a výborná kvalita zpracování, nenašel jsem chybičku. Prostě TOP rám od MOSSO. A slitina 7046 se moc nevidí, něco z ní má New Ultimate (Big Warp), myslím, že něco má nebo měla Kona místo těch scandiových rámů.

                Tady máš srovnání standardní 7005 a té 7046 slitiny, pak Ti bude jasné, proč je to pro laika taková tenkostěnná „plechovka“.

                http://www.satincesena.net/…e-frame-mix/

                U RB se většinou něco najde, na někoho to působí takovým tím lidským dojmem, že to dělala u nás lidská ruka, tak tam nějaká drobná nedokonalost musí být.

                0 0
                • Martin  

                  Co se u RB najde?

                  0 0
                  • scalar  

                    Už jsem slyšel třeba o nepřesně sedících sedlovkách.

                    0 0
                    • maajkee  

                      :)

                      0 0
                    • Martin  

                      A dál? Nepřesně sedící sedlovku jsem řešil i u jiných rámů, třeba Apache, tam jsem ji musel vymezit plechem z pivní plechovky. U RB mi sedlovky vždy seděly.

                      0 0
                      • scalar  

                        Tak Apache jsou rámy v hodnotě jedná až dvou tisícovek, tady řešíme top hliníky.

                        0 0
                        • Martin  

                          Jasně, obecně mě zajímá jaké renoncy jsou u RB?

                          0 0
                          • scalar  

                            Nemyslel jsem určitě vyloženě renoncy ve smyslu technologických problémů, spíš v obecné rovině detaily, jak ten rám působí.

                            0 0
                    • AussigBiker  

                      Ehm, ty nepresne sedici sedlovky byly nekdy pred lety, v cine to spatne vyrobili. Stacilo tam zajet a v RB si primo z krabice vybrat na kolo tu, ktera padne. Stalo se to jednou. Mam to z prvni ruky, kolga z prace byl postizen. Jinak neni nejak slyset, ze by RB praskaly (IQ a Bandity, starsi RB neznam) jak Canyony na bezicim pasu…

                      Snazis se za kazdou cenu neco najit a prihrat si polivcicku a zvysit image MRX ramu, na kterych stavis mi pride. Pac stejne pises, ze vlastne nic konkretniho nemas. Oboje muzou na trhu existovat v pohode vedle sebe… To, ze RB dela dobry ramy, neznamena, ze MRX je spatnej a naopak, s MRX nemam zadnou zkusenost a co tu obcas davas, tak se mi ty ramy designove libej.

                      Slitina 71046 se mozna moc nevidi, a co takova výroba výlučně z materiálů 7020-T6? Nevim, ptam se, ve slitinach prehled nemam. Tohle pise RB na svych strankach.

                      0 0
                      • scalar  

                        Nesmysl. Já nejsem vázaný na nějakou konkrétní značku rámu, v podstatě můžu stavět na tom co je a na čem se domluvím se zákazníkem. Kecy o přihřívání polívčičky nebo zvyšování inage jsou tudíž zcestné. Tohle je čistě můj osobní názor, kdybych si měl vybrat rám, na kterém budu jezdit a volba byla mezi MRX Superlite a RB, tak si vyberu MRX. Zákazník to může vidět jinak, je to jeho volba, jeho kolo.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Tak na rovinu si ale řekněme, že když stavitel udělá kolo na rámu MRX, tak má přeci jen lepší marži.

                          Z toho důvodu je prostě vychvalování MRX rámu od stavitele prostě trochu divný i když to myslíš třeba upřímně.

                          0 0
                          • scalar  

                            Já mám na všech značkách stejnou marži. Letos jsem na rámech MRX postavil třetinu kol, dvě třetiny tedy na jiných rámech. Mám tedy nějaký zištný důvod protěžovat MRX?

                            0 0
                            • maajkee  

                              Tak jestli máš možnost kupovat RB velkoobchodně s nějakou slevou, tak pak to chápu. Jinak tomu nerozumím.

                              0 0
                              • nitraq  

                                Myslíš, že člověk, co chce RB, půjde za scalarem? Nemyslím si, řekl bych, že jeho klientela je odlišná.

                                0 0
                              • Motyll  

                                RB IMHO má stejnou cenu pro všechny.

                                0 0
                      • michomin  

                        RB vskutku měl problém s nepřesností vnitřních rozměrů sedlové trubky (jak je na tom teď nevím). Jak s průměrem, tak s kruhovitostí. Mám to z první ruky. Ode mě. A první rám mi prasknul (CRR 29) – nejspíše kvůli nepřesnosti vnitřních rozměrů sedlové trubky, kdy díky tomu docházelo k nežádoucímu namáhání. Dostal jsem v roce 2015 nový, je to to samé, ale zatím drží.

                        Ta legenda o nepřesných sedlovkách je podle mě zavádějící. Spíš bych věřil tomu, že do nepřesné sedlové trubky dal nepřesnou sedlovku a tak to spasoval. Náhoda.

                        Dále byly špatné pevné osy. Také mi vadilo (zvykl jsem si), že mezi řetězovými vzpěrami není moc místa na širší plášť, vozím kvůli tomu šířku 2 – 2,1, tlustější by byl dost na těsno.

                        Jak je to na stávajících rámech nevím, doufám, že nic z toho, co jsem psal, už neplatí.

                        0 0
                • maajkee  

                  Ono se stačí kouknout na středovou partii, jak je to u MRX ohousenkovaný všelijak a jo t v naprostám kontrastu s přehlazenou hlavovou a sedlovou partií. RB to má poctivě všude.

                  Já jsem na tom rám stavěl jedno kolo a zrovna asi smůla, ale PM ůchyt na zadní brzdě křivej, to se mi u RB nikdy nestalo.

                  Použitá slitina 7005 u RB není naprosto ničím limitující defakto pro nikoho. Navíc možnost výběru libovolný barvy je taky hodně rozhodující faktor, černá uniformní barva u MRX né každýho osloví.

                  Řešení reklamcí u RB to je taky nesporná výhoda i když u CRR pevnýho rámu to defakto nehrozí. Delší zadní stavba a o půl stupně strmější hl. úhel jsou taky proti MRX.

                  Ale je to každýho volba a záleží jak se k tomu kdo staví.

                  0 0
                  • scalar  

                    Geometrie je čistě individuální pohled, tady každému sedí něco jiného podle určení kola a stylu jízdy. MRX Superlite rámů jsem měl pár, křivého tam nic nebylo.S teore­tickým řešením reklamací u MRX určitě také není problém.

                    0 0
                  • Singlespeed  

                    RB vždy dělalo z alu 7020 z Alclanu Děčín podobně jako Duratec. Nikoliv z asijských trubek 7005…

                    0 0
                    • AussigBiker  

                      Sem nevedel, ze z Alcanu. Uz se to jmenuje jinak, ze by to koupil Arcelor Mittal, nebo nekdo takovej? No nekdo to kazdopadne koupil, Aclan uz neni Alcan :)

                      0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  U všech hliníkových rámů zůstává vždycky ještě otázka pečlivé výsledné tepelné úpravy celku po svaření.

                  0 0
                • maajkee  

                  Taky co se týče odolnosti a kvality laku je RB světelný míle daleko od MRX.

                  0 0
            • TeryPV  

              To spodní vedení lanek… proč, já se ptám proč?

              0 0
              • doubeq  

                Je možný, že k rámu dávají vedení lanek, taková koncovka bowdenu s trubičkou, co je dost dlouhá až kam potřebuješ dotáhnout lanko, dostal jsem k rydleimu x-ride, kde je vedení stejně.

                0 0
    • mr.antik  

      opravdu chceš říct, že MRX má „pěkný design“ nebo „zajímavý finish“? pak si ho kup

      0 0
    •  

      jo, RB je pro fajnšmekry, kup si čínu

      http://www.bike-forum.cz/…48-rb-crr290

      0 0
    • doubeq  

      Nevim nevim, zrovna tohle MRX není supr finiš, ale záleží na vkusu…RB je právě pěkný svojí syrovostí a kvalitu u číny srovnatelnou s RB asi nehledej…

      0 0
      • Martin  

        Přesně, mám raději nadčasové čisté tvary RB než ten přiteplený pozohýbaný hydroforming, který za pár let vyjde z módy :)

        0 0
        • mr.antik  

          mě se hydroforming líbí, ale musí mít trošku smysl, což třeba u toho nového MRX už má

          0 0
          • mr.antik  

            Sorry tak beru zpět, jsem se podíval na ty detailní fotky a je to udělaný pořád všelijak s nějakou navařenou výztuhou u hlavy…

            0 0
            • Carlllos  

              te výztuze se říká límeček, a ma to více kol, u nekterych jsem videl ze to nemeli zespodu vubec obvařene, jen na bocích…pak ty hlavy upadavají jak na běžícím pase, v zivote jsem nevidel rb s urvanou celou hlavou a nebo ze by se zlomila trubka nekde v pulce předního trojuhelniku…takze si myslím ze je ta vyztuha docelá duležitá a mi se libí :)

              0 0
        • TeryPV  

          Nadčasové ? RB je vše, jen ne nadčasové…

          0 0
          • maajkee  

            A to já myslím, že jo. klasický tvary se někomu budou prostě vždycky líbit, stejně tak jako u ocelových rámů.

            0 0
            • Martin  

              Tery zas troluje :)

              0 0
            • TeryPV  

              Ale to já netvrdím, jen mě zarazilo to nadčasové. To mi k Tvarům RB opravdu nesedí. Vypadá jak tuctovka z devadesátek, takže spíš retro.

              Jasně každému se líbí něco jiného :)

              0 0
              • maajkee  

                Vypadá jak tuctovka z devadesátek

                Přesně tak a tucotvky z devadesátek jsou stále pěkný. V tom je přeci právě ta nadčasovost.

                0 0
    • Sunshine 29  

      A to na fotce se ti vážně líbí?

      :)

      0 0
    • jecnak  

      Tak napsalo se tady o RB ramech mnoho. Napriklad ze jejich fully jedou do kopce pocitove jako htcko. Avotomtoje.

      Jako trolling dobry tema.

      0 0
    • nitraq  

      Jen tak mimochodem… proč má RB na webu některý fotky převrácený?:))

      https://www.rb-bike.cz/…atalog/deti/

      0 0
      • Polka  

        Ty jo, jsem si toho vsiml az ted :-) Pritom kdyby je neotaceli, tak by i min zasahovali do textu dane sekce, ktery je nalevo.

        0 0
      • mr.antik  

        protože grafikovi se to tak líbi

        0 0
      • Al Stra  

        Left side drive pohon (LSD), svého času to jezdil i Jan Ollrich

        0 0
    • nooski  

      Mám 3 rámy RB, nejstarší má 20 let – kupovaný z druhé ruky, nejdéle mám současnou dvojku 12 let. Ty rámy se mi i po letech líbí. Ta škaredá věc na fotce s logem MRX se jim absolutně nemůže rovnat. A srovnávat MRX s RB? Opravdu? :-) Ale běž…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • scota  

      A není pak v místě toho zohýbání materiál zeslabený a tudíž náchylnější na prasknutí? Naopak RB dělá výztuhy např. pod hlavovou trubkou, asi ví proč to dělá. Zkrátka v jednoduchosti je krása :-)

      0 0
    • Kuba78  

      A v cem je vlastne problem? Podle diskuse sem pochopil ze oba ramy jsou dostatecne kvalitni, tak at si pak clovek vybere podle toho co se mu libi, ne?

      Co tedy vlastne resis a ocekavas? Chces si koupit mrx a obhajit si proc nekoupit rb, nebo spis nechat se presvedcit abys koupil rb? Nebo chces aby rb delalo stejne ramy jako mrx protoze se ti libi a radsi podporis ceskou firmu? Nojo ale pak by zase ostatni remcali proc maji dat vic penez za to same od ceske firmy nez za taiwan kdyz se to v nicem nelisi. Proste kazdy z vyrobcu jde svoji cestou.

      Rb jak sem pochopil ze zdejsich diskusi je asi neco jako kultovka a ma spoustu obdivovatelu kteri jsou az nekriticti (nechci rict fanaticti). Nekteri jsou zas az nekriticky proti. To mas jak s apple – produkty dobre ale holt nekomu vyhovuji a nekomu ne. Ale vecne hadky apple versus android jsou uz smesne..

      Ja koupil rb a dokonce sem si priplatil za to abych ho mel bez barvy. Protoze Pro me je zajimavy prsve jedniduchy design, bez okras, strohy funkcionalismus, strojni minimalismus.. ale ne kazdy to ma tak. Nekomu se libi mrx, nekomu dokonce Spesl :-) Kazdemu dle vkusu jeho soudruha. Bud rad ze resis takova dilemata. Byly doby kdy sis moh vybrat jakekoliv kolo kdykoliv, teda pokud to byl zrovna favorit vyblite barvy a sude utery licheho tydne pateho mesice kazdeho prestupneho roku kdyz je zrovna nahodou dostali..

      0 0
      • Mufi  

        Tak ty jsi podle diskuze, kterou jsem JÁ založil, pochopil, že oba rámy jsou stejně kvalitní, a pak se mě zeptáš, „co tedy vlastně řeším a očekávám“? Smart boy!

        Diskuze přinesla to, co řeším a očekávám. RB není kvalitativně ani technicky očividně žádná hitparáda, proto si můžu s klidným svědomím koupit jeden pěkný MRX (nebo jiný) rám.

        0 0
        • Kohi_007  

          Pán bůh s tebou ať tě ochraní…

          0 0
        • AussigBiker  

          Proč myslíš, že RB není kvalitativně a technicky žádná hitparáda? Jsou to jedny z těch lepších. MRX řadim já tam, kam ty RB.

          0 0
          • Martin  

            Buď je to trolling nebo evidentně žádné RB naživo neviděl :)

            0 0
            • AussigBiker  

              :) Evidentne si chce koupit MRX, tak at. Stavby Scalara se mi na nich libi, urcite bude jezdit dobre, jediny, aby mu padla geometrie a to musi vedet sam. Pak uz podle penezenky.

              0 0
        • Kuba78  

          No vidis a mas vyreseno.. tak si ho kup a uzivej ve zdravi. Svedomi mas ciste, nechal sis to pisemne potvrdit. Ja zustanu prece jen u ty svy hitparady me to staci..

          0 0
        • mr.antik  

          docela by mě zajimalo, co chceš jako na levném HT alu rámu řešit…

          0 0
        • konarider1  

          Tak na co doprdele zakládáš diskuzi, když si sám odpovíš ještě před tím, než jí pošleš do éteru?

          Btw. co se týče designu, tam RB razí školu tzv. funkčního designu, v dnešní záplavě hydroformovaných a zohýbaných rámů které vypadaj jak kdyby prodělaly dětskou obrnu, je právě ona strohost, jednoduchost, nepřeplácanost, ta klasická kulatina, tím nejnádhernějším designovým prvkem co lze vidět. A fakt ho nenahradí ani milión úžasných cirkusových barviček, hydro-obrna od hlavovky až k prdeli atd. Tak si utíkej koupit MRX, dostals vysvětlění a můžeš jít s ledovým klidem jít spát. Howgh:-D

          0 0
    • konarider1  

      Z logiky věci, kulatá trubka vs hydroformovaná jebka – form follow function. A sorry jako, ten design ala diskotéka bych vážně nechtěl. Ale asi čajna design jezdí rychleji…

      0 0
    • jIrI___  

      U RB vidím jedinou výhodu v možnosti volby barvy laku a samolepek. Kvalita zpracování je solidní (i když je fakt, že osobně dávám přednost svařování robotem než nějakým člověkem, který se třeba zrovna špatně vyspal nebo měl nějaký zbytkáček ze včerejší oslavy), řešení reklamací a komunikace taky fajn a někdo se možná poplácá po rameni jakože vlastenectví, ale z mého pohledu jsou ty rámy neskutečně nudné. Což je subjektivní pohled a jinému to naopak může vyhovovat :). Ale kdybych měl ve výběru MRX a RB za stejnou cenu a s podobnou hmotností, tak sáhnu spíše po RB.

      0 0
      • AussigBiker  

        Jeste pridej po moznosti vyberu barvy druhou nejdulezitejsi, to jest vyber komponent :)

        0 0
        • nitraq  

          U MRX si nemohu vybrat komponenty?

          0 0
          • AussigBiker  

            Nemuzes.

            0 0
            • nitraq  

              Ale jdi ty brepto.

              0 0
              • AussigBiker  

                Hmm, kolo, a co jako? Na blbou otázku blbá odpověď, je snad jasný, jak jsem to myslel.

                0 0
                • Vilém  

                  V zakladajicim prispevku padlo „kdybych stavel kolo“, tzn muze si na ram MRX i RB navesit co chce.

                  0 0
                • nitraq  

                  Jen reakce na to, že si nemůžeš vybrat komponenty. Asi mám zkreslený pohled vinou/zásluhou scalara, ale k MRX patří, že si volím komponenty sám.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Hlavně bych tipoval, že bude u značek RB vs. MRX trochu jiná cílová uživatelská skupina, kdy po RB sáhnou primárně těžší jezdci a větší prasata (a s nimi ti, kteří sice nespadají do žádné z uvedených kategorií, ale RB si chtějí koupit z důvodu ne-designu, pověsti, zkušenosti, geometrie, patriotismu …).

                    0 0
                    • nitraq  

                      Souhlasím, to jsem už psal výše. Jsou to dost odlišné koncepty a cílí na dost odlišné skupiny zákazníků.

                      0 0
                  • AussigBiker  

                    Kdyz je rec o RB, tak je snad jasny, ze se nemusi vysvetlovat, ze: Trek / Merida / .tuny dalsich nenabizi firemni konfigurator a u nich to od nich neni mozne, kdezto kdyz si nechas postavit kolo na zakazku, to by tak jeste hralo, aby sis nemohl naporoucet :)

                    Ja vubec nidke nepsal, ze si na jakejkoliv ram nemuzes vybrat komponenty…

                    0 0
      • MirosPikos  

        To, že nemáš vkus ještě neznamená, že jsou RB nudné :) Někomu se líbí nápisy obsahující R, X, SUPER apod., hromada tvarů a barev. A někdo má rád jednoduchost. Jedna barva dle vlastních preferencí, jeden dva nápisy, logo a hotovo. Jednoduché tvary. Mě zase přijdou nudné ty kolotočářské designy u MRX.

        Jinak svařování robot vs. lidská ruka. Nevím jak MRX, ale vím jak mizerně v porovnání s RB byl svařený Canyon. Jedna věc je svařování, druhá věc následná tepelná úprava. Tak jako tak, bez lidské ruky se to většinou neobejde. Jsou místa, tvary, kde lidskou ruku nenahradíš.

        0 0
        • AussigBiker  

          Svařování clověk vs. robot je podle mě irelevantní. Ty, co maj roboty budou tvrdit, že jedině robot, ty druhý zas opak. Každý má svý +/-. Zakladateli vlákna se evidentně líbí MRX, tak ať mu slouží ke spokojenosti…

          0 0
        • nitraq  

          Je pravda, že MRX poslední dobou jede dost kolotočovej design, před pár lety, kdy jsem kupoval to mnou linkovaný kolo to byla jiná písnička a barevně to je aspoň pro mě a především pro jezdkyni ideál. Vzhled modře eloxovanýho kartáčovanýho hliníku pod transparentním lakem se stále neokoukal.

          0 0
      • jezura  

        I kdyby byl zbytkáč ráno u svařovače(což je nesmysl),tak na to ráno koukne a opraví.Když robot udělá nepřesný svár(někdo uhne rámem atd.(taky nesmysl)tak je to jen na kontrole,a to je ?

        0 0
      • maajkee  

        To už je taková legenda a otřepená fráze s tím svařováním po blbém vyspání nebo se zbytkáčem. Zaměstnavateli je jedno co jsi den předtím dělal nebo jak se cítíš. Důležitý je jak je ten rám svařenej. Věř tomu, že jsou lidi, co dokážou i když jim je blbě pracovat stále ve svém standardu. Je tam samozřejmě pak nějaká výstupné kontrola a nemůže to někdo jen tak voblejt.

        0 0
    • Miour  

      Porovnávat MRX a RB je na presdržku, jinak se to opravdu nedá napsat.

      B-F se poslední dobou stává rájem technických ignorantů.

      0 0
      • nitraq  

        Pověz nám, na které straně stojíš a proč se to nedá porovnávat.

        0 0
        • Miour  

          Obecně nestojím na žádné straně, s RB CRR 290 mám zkušenost, stavěl jsme pro ženu.

          Na karbonovém MRX jsem před 8 lety závodil…obyč karboný rám z číny…

          Pokud nebudu porovnávat technické rozdíly, např. tepelná úprava u kusové výroby rámu a sériová no name masovka je úplně někde jinde.

          RB je opravdová značka se vším všudy, MRX je pouze nápis na zakázku, kde čínan nalepí během směny dalších 5 nápisů a rám je stejný.

          0 0
          • mr.antik  

            v čem teda spočívá ta technická ignorace? máš nějaký čísla, parametry

            0 0
            • Mufi  

              Tak to by mě taky zajímalo, protože proto jsem zakládal tuto diskuzi.

              0 0
      • scalar  

        Takže když bych si vybral rám, který mi prošel několikrát rukama a tedy ho celkem znám a který je z lepší slitiny, lehčí, tužší a levněší, navíc vyráběný u zavedeného výrobce, který má asi i delší zkušenosti a lepší technologie, tak jsem technický ignorant?

        0 0
        • AussigBiker  

          Nahore si mi neodpovedel, jakej je rozdil ve slitinach 71046 vs. 7020-T6. Takze ta MRxova je lepsi nez tu, co pouziva RB teda? A v cem, jses schopnej to konkretne pospat?

          0 0
          • scalar  

            Nejsem metalurg, slitinu 7020 do podrobna neznám, používá se v leteckém průmylsu, a ten jde celkem mimo mne. Beru to podle výsledku a tedy užitných vlastností jako uživatel, cyklista. Preferuji rám, který je lehčí a nízká hmotnost není na úkor tuhosti nebo životnosti. Sám mám titanový rám ze stejného zdroje (výroba MOSSO brand MRX). Až bude mít RB rám v 19" pod 1,5kg a ten rám nebude mít problémy s tuhostí a životností, můžu o něm uvažovat. Pořád ale bude pro mne (nakupuji jinde za velkoobchodní ceny) o tolik dražší, že si za ten rozdíl v ceně můžu dopřát o 300gr. lehčí kola nebo vyšší sadu.

            0 0
            • AussigBiker  

              Jo tak, ty resis hmotnost, to chapu. To ale tedy neni slitinou ale dejme tomu filozofii firmy a jak to vyrobej (respektive slitina to taky ovlivnuje, ale jakej v nich je rozdil neni ani jeden z nas schopny rict). A samozrejme resis cenu.

              Ono kdyz napises, ze RB ma slitinu na houno, nebo napises, ze nevis, jakej je ve slitne x a y rozdil, ale ze jinde je za min penezez o neco lehci ram, tak to preci jenom vyzni uplne jinak :)

              0 0
              • scalar  

                Fyzikální vlastnosti jednotlivých slitin si můžeš dohledat na webu, jestli Tě to tak zajímá, na nějaké čísla jsem teď koukal a vyznívá malinko lépe 7046. On tu někdo psal, že RB má slitinu na ho.no.

                0 0
                • Vilém  

                  Za tou posledni vetou mel byt otaznik?

                  Pokud ano, tak jsi psal ty, o par radek vyse, ze MRX ma lepsi slitinu, tzn RB ma horsi, ne?

                  0 0
                • AussigBiker  

                  Mě to nic neřekne, matroše jdou úplně mimo mě, proto sem se ptal. Stejně pak záleží jak se to chová v reálu, navíc často jedna vlastnost jde proti jiný :-)

                  Vyznělo to tak o pár řádků výš.

                  Tim bych to asi za mě uzavřel.

                  0 0
        • konarider1  

          A mě by zase zajímalo, jak může být hydroformovaná trubka pevnější než klasická kulatina?

          0 0
        • Martin  

          Tužší? Máš k dispozici nějaká měření nebo je to jen dojmologie?

          0 0
          • scalar  

            Můj pocit.

            0 0
          • tomas.nov8  

            Tak rámy RB doopravdy nepatří zrovna k těm nejtužším a to se nechci zastávat MRX.

            0 0
            • Martin  

              Podle čeho? Taky pocity?

              0 0
              • scalar  

                Tak ono jde asi hlavně o pocit zkušeného jezdce, který seděl na hodně rámech a může srovnávat. Laboratorní testy se stejně omezují na měření tuhosti v určitých oblastech (střed, hlava), to něco napoví, ale o celkové tuhosti rámu to přesně nevypovídá.

                0 0
                • Martin  

                  uvidíme co se ještě dovíme :)

                  0 0
                  • scalar  

                    Co asi. Za rok, dva nebo možná už na jaře přesedláš na karbon a na diskuze o hliníkových slitinách budeš s úsměvem vzpomínat :-))

                    0 0
                    • Martin  

                      není keš :)

                      XC mám doladěné ke spokojenosti, gravel bude překopán někdy na jaře a pak zas budu mít 5–6 let pokoj od hrabání se v kolech

                      0 0
                      • scalar  

                        Když vyhazuješ keš za předraženej hliník :-)))

                        0 0
                        • Martin  

                          Neuvědomuju si, že bych kupoval MRX

                          0 0
                        • maajkee  

                          Předraženej evidentně není, když se kupuje. Cenu mimo jiné určuje poměrně hodně poptávka.

                          0 0
                          • Martin  

                            A kolik lidí kupuje Spešly…

                            0 0
                            • maajkee  

                              To je zase jiná písnička, tam zase perfektně funguje reklama, kterou na druhou stranu má RB naprosto minimální a stejně prodává.

                              0 0
                              • Martin  

                                Dobré zboží se chválí samo :)

                                Halt RB není módní masovka, ale bonbónek pro gurmány :)

                                0 0
                                • TeryPV  

                                  :D

                                  0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Bejvávalo. Dokud třeba používali (uznávám, byla to manýra a technologická demonstrace) i na silničních rámech CNC frézované uchycení sedlových vzpěr k sedlovce, tak to RB byla opravdová a výjimečná designovka se vším všudy. Dneska jsou RB pro mě prostě malosériové rámy s vyhraněným vzhledem, konstantní kvalitou, čitelnými vlastnostmi a výborným zákaznickým servisem. Někomu je to málo, někomu to stačí.

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    Jo, ty frézované detaily z CR 1100 a RR 1100 mi chybí. Se svým RR jsem se kvůli tomu loučil s těžkým srdcem. Ale strohý designový minimalismus zůstal, což je pro mě fajn.

                                    0 0
                                • Slavik  

                                  Tak ať se Ti gurmáni podívají na sváry, jen aby se jim neudělalo šoufl…

                                  0 0
                                • scret  

                                  ntvl:D :D

                                  0 0
              • tomas.nov8  

                Nejsem vědec, takže ano jsou to pocity / zkušenosti. A myslim si, že mám s čím srovnávat. Ale nesrovnávám to s MRX, na tom nemám skoro nic najeto.

                0 0
                • Vilém  

                  Jen pro upresneni, mluvis o HT?

                  0 0
                  • Martin  

                    A mě by zajímal trochu detailnější rozbor těch pocitů. Napsat, že RB není tuhé a nepodložit to argumentací, mi zavání výkřikem do tmy.

                    0 0
                    • nooski  

                      Tak já mám třeba srovnání kola v podobné velikosti a geometrii na stejných komponentech a musím konstatovat, že Evo je oproti RB o dost tužší a přitom pohodlnější. Holt karbon je jinde, než hlína. Na MRXu jsem nejel, ale nedivil bych se, kdyby bylo na úrovni Spyderu, který je teda ještě mnohem jiná písnička (kdo by to nepochopil, tak Spyder je oproti RB slušné bláto).

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • Barak  

                      Pro tebe bude cokoliv proti RB vykrikem do tmy.

                      0 0
                      • Martin  

                        Ale no tak… prostě chci vědět detaily, to přece není zločin, ne?

                        0 0
                        • Barak  

                          Ja o zlocinu nic nepisu. Jen, ze mas RB a nedas na tu znacku dopustit v zadnem ohledu.

                          0 0
                          • Martin  

                            A to dedukuješ z toho, že chci detaily? Logika Maňas…

                            0 0
                            • Barak  

                              Staci kouknout jak treba zesmesnujes argumenty scalara misto vlastnich argumentu, ackoliv prave argumenty od ostatnich rad casto vyzadujes. Debata o nicem.

                              0 0
                              • Martin  

                                citace?

                                0 0
                                • Barak  

                                  Na me tak treba pusobi, kdyz se bavis o tuhosti ramu. Argument nula, ale pises tam ironicky o dojmech a pocitech jinych.

                                  Hele me je to jedno, proti RB nic nemam. Libi se mi jejich pristup, moznost vlastniho designu, moznost volby konfigurace a samozrejme to, ze jde ceskou firmu. Ale design tech ramu bych ja osobne neprekousl. Mozna jeste CRR, ale ty fully bych nedal. Nicmene se mi zda, ze vlastnici RB jsou, jak tady uz nekdo dost trefne napsal, k RB znacne nekriticti. Na to jsem u tebe narazel.

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    Ale já se o tuhosti nebavím ze svého pohledu, já se ptám na upřesnění tvrzení Skalára a toho druhého diskutujícího o malé tuhosti RB. Svoje pocity z RB, krom vzhledu, tady neventiluju. Prostě mě zajímají detaily, jak na to přišli. Kór u Skalára, protože bez urážky, část produkce na staví MRX, takže se dát odhadnout, že liška si bude chválit svůj ocas.

                                    Předpokládám, že jsme na odborném fóru a ne na mimibazaru. Pokud se ti zdá, že se ptám moc všetečně, tak máš smůlu. Chci to vědět.

                                    0 0
                                    • AussigBiker  

                                      Já to zkoušel, páč me to taky zajímalo, ale nic jsem se nedozvěděl. A to to ještě začlo úplně jinou slitinou…

                                      0 0
                                  • Kuba78  

                                    Em, to ze jsou nekteri vlastnici nekriticti stejne jako nekteri vlastnici treba apple produktu sem napsal s dovolenim ja. Ale napsal sem NEKTERI – minimalne jeden realisticky kriticky je, to jest ja – krome toho ze jezdim rb tak sem i spokojeny majitel postaveneho kola od scalara. Nehazej tedy vsechny do jednoho pytle.

                                    Jo a apple mam taky :-)

                                    0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • jIrI___  

                        +1, ale to už je Doom :)

                        0 0
                  • tomas.nov8  

                    Přesně tak, mluvim konkrétně o CRR 290, které jsem si asi před 2 lety postavil (ještě jsem měl asi na 2 týdny na testování Bandita, ale toho nějak nepočítám). Ale neberte to všichni ve špatnym, já proti RB nic nemam, jen mi připadá, že RB je tady nedotknutelná značka.

                    A co se týká argumentů, co jako chceš slyšet? Že se rám kroutí v záběru, vždyť je to pravda. Možná už jsem si zvykl na carbon, ale když to porovnám s předraženym hliníkovým Vertexem, který nemá ani pevnou osu nebo s pravěkym hliníkovým Pro Race, tak je doopravdy znatelný, že u CRR 290 ta tuhost je menší.

                    0 0
                    • maajkee  

                      Jo jo, při jízdě na CRR jsem měl při každým šlápnutí poct, že se ten rám ohne jak to bylo měkký, vůbec to díky tomu nebylo a měl jsem za jízdy púocit, že z toho spadnu.

                      Ty vole tyhlety kecy založený na nějakých pocitech a blábolech někoho jinýho. Uplně o hovně :)

                      0 0
                      • roud  

                        1*

                        0 0
                      • tomas.nov8  

                        :) Vlastně jsem to kolo neměl a slyšel místní expetry na fóru, jak si povídají.

                        Je vtipný vidět reakce RB obhájců, kterým stačí strašně málo, aby tady všechny začali poučovat o své pravdě. Takže jezdi si dál na RB, já se spokojim s „měkkčím“ obyčejným carbonem z nějaký strašný komerční sériovky a o RB si asi nechám zdát, jakožto technologicky nejvyspělejším rámem. :)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          hoď sem link na karbon rám za sedmičku, docela vážně o něčem takovým uvažuju

                          0 0
                          • tomas.nov8  

                            Kde píšu o rámech za 7ku? Já jen psal, že rámy RB nepatří zrovna k vrcholu, co se týče tuhosti, z těch hlín na kterých jsem jel. A aby mě místní RB fans neukamenovali, tak jsem dodal, že s MRX nemám skoro žádný zkušenosti, takže rozhodně neporovnávám tyhle 2 rámy, což je hlavním tématem dotazu dotyčného. Ale začalo se tu řešit, jak jsou RB technologicky nejvyspělejší. Napsal jsem jen svůj názor a měnit ho nehodlám. Proto píšu majkeemu, ať si dál jezdí svoje a já zase svoje, protože na nějaký dohadování tu nechám jiný experty. :)

                            0 0
                            • maajkee  

                              Já RB nejezdím. Jezdil jsem jako další desítky kol. Rozhodně jsem u RB nespatřil Tebou zmiňovanou nedostatečnou tuhost. Jsou to prostě jen doměnky, mě zase RB přišlo velmi tuhý. Ale podložený to nemám, tak neplácám.

                              0 0
                              • scret  

                                jinak k ty mensi tuhosti… Nerikam, ze je to mantra, ale dokonce o ni tusim psali jedno ve Velu, kdyz testovali RBcka…

                                Zas na druhou stranu psali, ze je ten ram na hlinik celkem pohodlny…

                                0 0
                        • Kuba78  

                          aniz bych se chtel nejak vyjadrovat o tom zda se neco krouti nebo ne (RB jezdim, nemam pocit ze se krouti, ale nejezdim na hrane, nejezdim zaroven nejaky karbon takze nemam srovnani), trosku me zarazi rozpor – na jednom miste se tu vasnive diskutuje ze ram je tezky a ze uziva masivnejsich trubek, na jinem miste ze vsude jsou videt nazamaskovane masivni svary. No a tady zase ze je to vlastne vachrlaty a krouti se. nejsou to nahodou veci co jdou proti sobe?

                          mozna ty to chtelo, aby nekdo svaril referencni „nekroutici se ram“ – idealne z 5cm pancerove oceli nebo z kolejnic – a pak by se mohlo srovnavat :-)

                          mimochodem co se tyce krouceni, tak karbon se samozrejme krouti taky a rad a je pruzny – zalezi jak se ten ram postavi. neni pravidlo ze karbon ram = tvrdy jak beton.

                          0 0
                          • nitraq  

                            Jenže u karbonu dokážeš mnohem víc určit, kde má být pevný a kde pružit, takový možnosti u hliníku nejsou.

                            0 0
                            • Honza21  

                              U rovný trubky to moc neurčíš, ale měněním průřezů pomocí hydroformingu se nechá ovlivňovat tuhost. Krásnej příklad je napojení trubek u hlavy rámu, kdy se zvětšením průřezu zvedne i samotná tuhost a pevnost samotné trubky. Druhotnou věcí je samozřejmě i díky tomuto zvětšení délky svaru.

                              0 0
                              • nitraq  

                                Přičemž tenhle argument hraje spíš pro MRX.

                                0 0
                                • Honza21  

                                  Ono je tam celkově víc parametrů na kterých záleží, ale celkově jde říct, že hydroformingem jde lépe zoptimalizovat konstrukce. Samozřejmě se musí tato technologie zaplatit=sériová výroba versus kusová u rb.

                                  0 0
                                • maajkee  

                                  Já myslím že je to proste uplne jedno. Záleží co se komu libi, já bych si vždycky radši vzal klasicky RB než onapisovany a olinkovany MRX. Někdo zase naopak. Taky vím že bych už nikdy u 29 HT nesel nad 435mm zadní stavbu.

                                  0 0
                                  • MirosPikos  

                                    Tak a tímhle by se ta plodná, ale impotentní diskuze mohla ukončit :) Souhlasím.

                                    0 0
                                  • nitraq  

                                    Však jo, já si taky myslím, že tahle debata je impotentní už od samýho začátku. S dřívějším designem jsem byl jasnej fanda MRX, teď už tak jasno nemám, i když ten superlite zase vypadá schopně.

                                    0 0
                                  • Al Stra  

                                    ja bych chtel lynskey, je to ťuťu a hydroforming to má taky-)

                                    0 0
            • AussigBiker  

              Bandity (fully) jsou celkem tuhy(?). Nevim, pocit, ja 475 zatezuju dost, ale jeste na tom nemam moc najezdeno. Ale stejne tak Trek Fuel Ex a Remedy se podemnou taky nijak nekroutili…

              Shodou okolnosti Trek a RB kaslou na hydroforming prave kvuli tuhosti, Trek to ma dokonce jako marketing pro 2017 (zmena designu, rovna spodni roura = vetsi tuhost nez nejaky designovy kreace). Mluvim o fullech vise, aby me zas nekdo nechytal za slovo. RB to ma myslim jako obecnou fylozofii.

              0 0
        • Libores  

          HT s pevnou zadní osu už dělaj?

          0 0
          • scalar  

            Celou dobu tady mluvíme o novém rámu MRX Superlite, staré MRX bych s aktuállním RB asi nesrovnával.

            0 0
            • Libores  

              aha, takže dělají. Ale mimo jiné píšeš, že je to levnější něž RB, to mi nepřipadá, nebo špatně hledám?

              0 0
              • Bubaaak  

                on kouká na nákupní ceny, ne pro koncáky

                0 0
              • Libores  

                ještě chvíli jsem, hledal a našel jen tři velikosti 17, 19 a 21, takže stejně nic pro mě:)))

                0 0
    • Kuba78  

      vzhledem k tomu ze diskuse sklouzava do nekonciciho flame, navrhuji aby zakladatel vlakna udelal kompromis – nekoupi si ani poutove MRX, ani zaostale RB, ale aby usmiril oba tabory tak si poridi karbonoveho Scalpela.

      0 0
    • nooski  

      Jinak jsem se ještě trošku pídil v těch slitinách, kterými se zde někteří ohánějí, a RB samozřejmě používá 7020. Stejně jako Duratec, Nicolai, Pinarello, Fondriest, Eddy Merckx,Vetta, Principia – všechno ručně dělané rámy. 7046 (o které se přiznám, slyším v cyklistice poprvé) používají slavné značky jako Mosso (hojně dostpné na Alliexpressu a DH gate), Ribble, Pro-Lite, Gisuit…

      Co se hmotnosti týče, tak moje na míru postavená (MRX tohle neumí) kroska RB, má včetně úchytů na ráfkové brzdy, misek hlaváče a patky 1450 g v klasické geometrii. To dle mě nění špatné.

      0 0
      • scalar  

        New Ultimate:

        https://www.bikepart.cz/…ium-29-1450g

        0 0
        • nooski  

          Velikost S v brutálním slopingu a ještě jen udávaná. Nic moc za ty prachy teda :-)

          0 0
          • Miour  

            Śkoda komentáře, za to si z Taiwanu objednám špičkový karbonových rám.

            0 0
          • scalar  

            Taky bych za hliník takové prachy nedal, dost se asi platí za značku.

            0 0
      • scalar  

        Těch 1450gr. ale nemá MTB rám. Ten má v 19" 1,79kg a to je o 0,3kg víc než MRX Superlite ve stejné velikosti. Pro mne osobně by to byl důvod pro MRX, 0,3 kg na rámu je dost, někomu to může být jedno.

        0 0
        • maajkee  

          Tak jasný, přidá ti to 3 sekundy na hodinu jízdy a budeš na nějaký masovce 49. místo 50. :)

          0 0
          • kubad  

            48 !

            jinak souhlas

            0 0
          • Strakááč  

            minimálně 20 sekund ti to dá.. :D :D :D a to se přece vyplatí :D

            0 0
            • JMT  

              20s je hrozně moc. 20s za hodinu na 300g+ rámu neuděláš snad ani kdyby to byla časovka na everest

              0 0
              • Martin  

                MRX je výjimka

                0 0
              • MlokCZ  

                20s to opravdu nebude ani při časovce do kopce.

                Konkrétně třeba 75kg jezdec + 11kg kolo → 86kg

                Vezmu čistě výjezd do hodně prudkého kopce, kde už bude aerodynamika zanedbatelná a valivý odpor bude také už hodně malá část celkového odporu (do 10%).

                300g je 0,34% z celkové hmotnosti. Z celkového odporu se ušetří už jen 0,31%.

                Na hodině takového výjezdu se tedy za 300g hmotnosti na rámu ušetří 11s.

                Pro těžšího jezdce to bude ještě méně, pro lehčího zase o trochu více.

                A jakmile to nebude do souvislého prudšího kopce, tak to bude mnohem méně.

                0 0
                • Corra  

                  A jde to tak lehounce napočítat?

                  Bude mít na výkon/rychlost kola vliv čistý součet hmotnosti jezdce a hmotnosti kola? Nepočítejme rozdílnost třídy kol, vítr apod.

                  Platí rovnost 75+15 = 85+5 ?

                  0 0
                  • jenik00  

                    Tu práci musíš z fyzikálního hlediska prostě vykonat.

                    Je teda jedno jestli máš do kopce 0,5kg navíc na rámu nebo na břiše.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ano jde, přesně tak to bude.

                    Jediné, co není předem pro výpočet jasně dané je ten poměr valivého odporu vs gravitace. To bude záležet jak na přesném sklonu kopce, tak na použitých pláštích. Takže to nemusí být přesně 90%.

                    A pokud by někdo jel do kopce hodně rychle (ať už extra výkonný jezdec nebo už by nebyl kopec tak prudký), tak do toho vstoupí i aerodynamika.

                    0 0
                    • jenik00  

                      svojí úlohu asi sehraje i rozdíl aktivní vs. neaktivní hmota na těle. Bude rozdíl kilo svalů na nohou, který dělají výkon a kilo tuku. Ale to je zase něco trochu jinýho.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To s tím vůbec nesouvisí. To už řešíš výkon jezdce, který samozřejmě beru jako daný.

                        0 0
                    • Radek Broz  

                      V reálu to samozřejmě bude úplně jinak, protože nejezdíme konstantní svah bez zatáček;) https://www.youtube.com/watch?…

                      0 0
                      • maajkee  

                        To je přeci uplně k ničemu test. Vždyť nemá ani tepák. Lépe aby měl watmetr. Tři jízdy po sobě na stejným okruhu přeci nebudou nikdy stejný. V první mse rozjíždí, druhej jede pěkne rozjetej, třetí už trochu unavenej.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pro takový test bych ani nepsal lépe Wattmetr. Ale rovnou psal minimálně Wattmetr. Tohle je i s tepákem zcela k ničemu.

                          +1kg na kole bude na hraně i pro přesnost Wattmetru. A i když nebudu řešit přesnost wattmetru, tak na celém okruhu nepůjde udržet při více průjezdech stejný výkon a pak se to už daleko hůře srovnává, když mám dva mírně jiné výkony a dva různé časy.

                          A pak to zabije ještě sjezd, kdy to sakra ovlivní kdy v jakém průjezdu kolik zabrzdil. A bude se to zase sakra lišit pro více průjezdů okruhu i kdyby neměnil hmotnost.

                          Ono stačí když vidím jak moc lítají výsledky testů valivého odporu plášťů na biku v terénu měřených pomocí wattmetru. I tam při použití wattmetru je nutné měřit minimálně 4–5 průjezdů s každou konfigurací a pak průměrovat. Výsledky kolísají opravdu dost a to jsou testy, kde se neřeší žádné brždění (které to ještě výrazně komplikuje).

                          0 0
                      • MlokCZ  
                        • bavíme se tu o rozdílných hmotnostech rámu a jeho vlivu na čas, takže se tu neřeší přesouvání hmotnosti mezi jezdcem a kolem (jezdec včetně jeho výbavy typu batoh bude pořád stejný)
                        • bez použití Wattmetru pro zajištění přesně stejného výkonu je to do výjezdu zcela zbytečné vůbec takhle testovat
                        • to že ve výjezdu nebude mít svah konstatní sklon je na výsledek úplně jedno
                        • vliv zatáček je pouze ve chvíli kdy musím brzdit a pak se musím zpět rozjíždět, v takovém případě bude mít vyšší hmotnost negativní vliv i na rovině a z kopce (ale opět jen těch 0,3%), což ale je při řešení RB HT vs RB MRX dost zanedbatelný parametr (neřešíme tu kola na enduro závody nebo podobné použití, kde to už bude mít vliv větší, protože jedeš z kopce maximum a každé přibrždění tě něco stojí a už to v této disciplíně není zanedbatelné na celkovém času)
                        0 0
                • scalar  

                  No to jsou mi počty, to kdybych věděl. Teď jsem byl 7 min, za vítězem, kdybych s sebou netahal to blbé kolo, tak jsem vyhrál :-)

                  Ale vážně, 300gr. zadarmo se při stavbě kola zatraceně hodí. Obecně šla za posledních pár let hmotnost kola dost nahoru (29" kola, pevné osy, tězší vidlice…). To se to pak pak, když se nad 0,3 kg mávne rukou, hmotnost nasčítá, viz třeba sériovka za 35 tis (XT, Axon), která má 13,2 kg. A to fakt už jede do kopce hůř.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To si musí každý ujasnit, jak moc potřebuje honit hmotnost nebo nepotřebuje. Když vidím jak je tu spoustě lidem jedno jak moc vozí pomalé pláště, které často udělají rozdíl (oproti jinému plášti stejné kategorie a určení) i třeba 3–5% při jízdě na rovině, tak oproti tomu řešit rozdíly do 0,5% (a výhradně jen v kopci) je proti tomu nic…

                    Já třeba u sebe došel k tomu, že na mírně zvlněné trase vůbec nedokážu ani změřit rozdíl (jak je moc malý) pevná vs odpružená i když to dá celý 1kg. A to myslím na trase, kde se ta odpružená vůbec nepotřebuje (aby do toho nevstupoval rozdíl pozitivního vlivu odpružené).

                    A pocitově to také ještě nevnímám (tedy pocitově vnímám pevnou při jízdě ze sedla, v sedle v kopci kde jde jen o tu hmotnost rozdíl nepoznám).

                    Jednoznačně dokážu prokázat u sebe až rozdíl mojich aktuálních kol full vs HTčko. Tím myslím pro test na stejných pláštích (což běžně nevozím stejné, ale měl jsem tam chvíli pro srovnání stejné). Hmotnost se liší o 2kg + nějaký drobný vliv odpružení. Posed mám téměř totožný.

                    Tím nijak nesrovnávám ty dva rámy. Pro mě by u rámu byla nejdůležitější geometrie a pak bych řešil i některé drobné detaily typu střed (BSA jako výhoda, to mají oba), vedení bowdenů (pro mě výhoda takové vedení, které má nejmenší odpory, vnitřkem je to většinou znatelně horší, ale není to pravidlo, záleží jak je to vnitřkem vedeno a i jak je to oproti tomu vedeno vnějškem, čím více zatáček bowdenu tím hůře), typ uchycení přesmyku a jaký přesmyk lze použít (preferuju direct mount side swingu). Pevnou osu a tappered hlavu beru jako samozřejmost.

                    Tuhost rámu pro moje použití nehrotím, u HTčka se mi málokdy stane, že by mi nestačila. To už musí být opravdu extra málo tuhý rám.

                    A hmotnost si vždy hlídám jen do té míry, aby nebyla opravdu přehnaná. Hmotnost RB rámu bych ještě akceptoval, i když hmotnost MRX bych bral jako mírnou výhodu.

                    Stejně tak to mám třeba u zapletených kol. Také nijak extrémně negramařím (i když u kol se to projeví o něco více ta hmotnost) a raději vozím mírně těžší trochu předymenzovaná kola pro moje použití.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Dymenze, jako že se Ti kouří od kol nebo dymenze od slova ******? :-D

                      0 0
                      • Martin  

                        Dyk, ******, dykobraz, dyp parpl :)

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Jinak u sebe jsem žádný nárůst hmotnosti nezaznamenal, ale to je tím co jsem jezdil předtím a teď já, každý to může mít jinak.

                    U mě:

                    • jedině kola vozím o pár gramů těžší, ale s minimálním rozdílem, teď vozím kola kolem 1750g na 29", dříve jsem vozil kola srovnatelné kategorie kolem 1650–1700g na 26"
                    • pláště vozím teď dokonce o pár gramů lehčí, dané přechodem z 26" plnhodnotných UST (bývaly reálných cca 700g) na 29" TLE (jsou kolem reálných 600–650g), tady je to ale vykoupeno o trochu menší odolností běhounu a mírným prolínáním tmelu na běhounu po delší době
                    • v součtu plášťů a kol jsem na tom tedy pořád stejně s tím, že teď je to nepatrně lepší (snížena hmotnost čistě na obvodu a navýšena někde mezi obvodem a nábojem)
                    • vidlice teď těžší nevozím, pořád mají ± stejně (stará 26" u-turn Reba kterou máme pořád ještě doma má ± stejně jako současná 29" Reba i současný Epixon co jezdím, současný 29" Auron je pak dokonce o pár gramů lehčínež předtím 26" RVL s DPC, což je ale dané tím, že DPC byla pružina)
                    • a zbytek komponentů je také pořád ± nastejno

                    Tedy za mě za dobu co jezdím kotouče (tedy už hrozně let) nepřišla v mojem případně v podstatě žádná znatelná změna hmotností ani s přechodem na 29". Kola a komponenty vozím pořád ± srovnatelné kategorie.

                    0 0
                    • scalar  

                      No, já jsem měl u 26" kola vidlici 1250gr. a záplety kolem 1,4kg. Běžně dostupné díly, co se ceny týká. Vidlice 8 tis. + pak asi po 3 letech 3 tis., nucený upgrade na karbon krk a korunku, kola 5,5 tis.

                      29er pomalu řeším, budu se muset smířit s vidlicí kolem 1,5 – 1,6 kg a záplety s podobnou hmotností, na každé padne tak deset tisíc.

                      0 0
                • Kuba78  

                  do 300 gramu dokazes nacpat 200W motor (cca 100g s prevodovkou), regulator (30g) a baterku na nejakou kratsi vydrz (200g je tak na mensi sesticlanek lipol). A to ti na hodinove casovce nazene rozhodne vic vterin, nez usetrit na te hmotnosti.. :-)

                  0 0
    • Miour  

      Pro všechny, kdo chtějí znát rozdíl a paletu AL slitin: http://www.matweb.com/…pSearch.aspx?…

      0 0
      • Honza21  

        A k čemu to bude? Málokdo tady vůbec ví, kde se ty hodnoty vzaly a co vůbec značí… Hlavně že se tu píšou samý čísla slitin a magická BF formula o tepelný úpravě…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kudlanka32  

          ta cisla slitiny oznacuji slozeni a u trubek treba i tepelna uprava v jaky se nakupuji. Ma to zcela nemagicky vyznam, jelikoz hlinik rady 6000 s musi upravit jinak je jak blato a 7000 pro zmenu casem vytvrdne sam na placnu 80% pevnosti, toz kdyz pouzijes silnostenny trubky tak to nemusis resit vubec. Pokud se honi hmotnost, tak je tepelna uprava nutna, jelikoz se konstrukter snazi vyuzit maximum pevnosti co tenhle material skyta. Slozeni ma samo i jiny vliv, napr. se rika ze 7000 je vice nachylny k mezikrystalicke korozi, koroznimu praskani pod napetim, zatimco 6000 ne. Misto placani na forech muzete vyuzit sluzeb google, je to celkem zajimave tema.

          http://www.bodycote.cz/…-alloys.aspx

          0 0
          • kubad  

            jak píšeš, pokud neznáš přesně postup finálního zpracování, tak jen číslo slitiny je naprosto nic neříkající o finálních vlstnostech rámu

            a jde tak i kvaltiní matroš zprasit

            0 0
            • TJK  

              tjn :) za par hodin masz krasnyho ramu akorat trubky do srotu :-D

              0 0
          • TJK  

            konecne nekdo napsal neco co je po texhnicke strance naprosto presne :) ja na to nemam naladu… mesicne vyexpeduju cca 180 tis svarencu z hliniku na kompletni automotive nemeckou a anglickou premii skoro ve vsech radach… kdybych mel rozepisovat o specifikach svarovani a teplene uprave hlinku musel bych napsat slohovku :-D

            0 0
            • MirosPikos  

              Co používá u vás kvalita za software? Kdybyste chtěli měnit systém monitorování kvality (CAQ, SPC) nebo metrologii, tak si na mě vzpomeň :) Můžeme domluvit provizi.

              0 0
              • TJK  

                na statistiku mame Q-das a v CAQ akt mame licence na system auditu, vyrobitelnost a fmeu… strasna picovina… je to hrozne pomaly… oproti excelovsky tabulce to trva 10× dyl :(

                0 0
          • Honza21  

            To je přesně ono, definuje to tepelnou úpravu polotovaru, ne finálního svařence.

            Odkazy, co tu všichni hází, udávají mechanický vlastnosti. Ale jsou to vlastnosti zkušebního vzorku určity šarže ze slévárny a rozhodně to neznamená, že třeba danou mez kluzu má ten svařenej rám.

            Místo plácání na fóru třeba běžně pracuju s al aw 5754 a tam řeším maximálně stupeň proválcování polotovaru a po svaření tigem (dle výsledků z FEM) žádnou tepelnou úpravu nepředepisuju a světe div se, ono to funguje.

            0 0
    • Mufi  

      Takový dotaz, silnička RB viz foto, ten kovový znak RB, to mi asi na rám, co si u nich obednam, nedaji, zejo?

      Na strankach RB neni u silnicnich ani u cyklokrosovych kol konfigurator. To kolo na fotce se mi docela libi, ale ten servis na jejich strankach je hrozny! Nemaji o tom ramu vubec zadne info, jestli se tam daji pridelat kotoucovky, jaká max síře pláště se tam vleze, prostě nic! Nothing, nothing!

      0 0
      • team_daddy  

        Ten kovový znak je na každým rámu RB z výroby.

        0 0
      • konarider1  

        Ne, tobě tam znak nedaj :-D Konfigurátor frame setu tam jede. Já tam max.šířku pláště normálně vidím, co se týče kotoučovek, tak je problém jim napsat?

        0 0
      • Petr Heinik  

        Dobrý den,

        Kovový znak ( sedlová trubka, hlavová trubka ) je standardní součástí všech rámů RB. Na požádání můžeme dodat i samostatně, lze poté nalepit i na jiný rám.

        Veškeré informace jsou standardně na stránkách k dispozici – RR šíře pláště 23, RX šíře pláště 35.

        U modelu RR je možné v rámci individuální stavby připravit i na kotouče.

        U modelů RR / RX / potažmo CX nabízíme pouze rámové sady, kompletní kola nenabízíme.

        Je tedy možné dodat pouze rám, případně rám / vidlice / hlavové složení a díly dle konfigurátoru, jenž je na stránkách.

        0 0
        • Mufi  

          Děkuji za odpověď, mě tam chybělo info o tom, jestli je příprava na kotouče, jestli je připrava na nosič, blatníky, kolik je rozměr vidle na zadní kolo (psali jste mi emailem že 135mm u RX a tudíž tam jde dát normální kolo) atp., takovéto informace tam chybí.

          Taky tam nemáte napsáno, že všechny rámy RB které dodáváte, máte kompletně začištěné a připravené na montáž komponent – taky strašně důležitá informace, to je potom hned o něčem jiném ten rám kupovat.

          0 0
          • abel  

            teda na člověka, pro kterýho je RB fujky a nic moc kvalita, bys těch informací na webu chtěl docela dost:-)

            kolik výrobců toho uvádí tolik info jako RB? spešl, trek, merida? asi ne že.

            0 0
            • Alojs01  

              To přece neznamená, že by tam ty informace být nemohly. I to může přece rozhodnout, že si ten rám někdo koupí spíš, než jinou značku, kde je problém takový info sehnat…:-)

              0 0
              • vpa007  

                Jasně… a taky komplet rozměry všech trubek, rozteče držáků bovdenů a jiný cípoviny. Panebože proč? Dyť stačí se podívat na obrázek nebo napsat do RB… pan Heiník je jeden z mála, kterej má trpělivost odpovídat i na takový nesmyslný dotazy. Pardon, omlouvám se za ironickou poznámku.

                Ale abych odpověděl majiteli vlákna: JO, u RB je možný cokoliv (téměř)… v rámci custom rámu … a teď čekám, kdy začne Mufi plakat, že je to moc drahý :D

                0 0
                • Martin  

                  u MRX to nejde vůbec, takže veget. ale je lehčí :)

                  0 0
              • abel  

                sám jsem složil dvě kola na RB rámech (chystám se na další) a vystačil jsem si s uvedým infem. a když ne, tak jsem se zeptal a prohlédl přímo na prodejně – jsem z prahy, mám to snažší než jiní.

                takže ano, čím víc informací tím líp, jen to rozhodně běžný není a jiní výrobci neuvedou třeba ani průměr sedlovky.

                0 0
          • yaris1  

            S tou přípravou souhlas, třeba na discountu chtějí za kompletní přípravu rámu 40éček, tak proč si neohřát polívčičku :-)

            RMX to má taky ve standartu?

            0 0
      • vpa007  

        Vše je o domluvě a to je ta hlavní výhoda RB. Když jim napíšeš, že tam ten znak nechceš, tak ho tam prostě nedaj. Jinak pod každým rámem je informací dost, minimálně pod mtb rámama… ;-)

        Edit: no, než jsem stihl odpovědět, reagoval stejně někdo mnohem povolanější (PH)

        0 0
      • maajkee  

        Moje bejvalka :)

        Jinak dozadu se v zimě vešel i Conti Ultra Sport 25mm, jak se oteplilo nad 20°C tak už škrtal.

        Nicméně bez problému jsem tam vozil Conti Conti GP Force 24mm.

        0 0
    • Bubaaak  

      Prostě RB chceš za každou cenu, a nebo nejsi zákazník vhodný pro RB :)

      To jsem odvodil z topicu :)

      0 0
    • mcking  

      Měl jsem kolo RB IQ 6 a byl jsem s ním spokojený. Koukal jsem na nový Bandity a musím říct, že se mi to prostě líbí… Snad jedinou výtku bych měl k vedení bovdenů spodkem rámu. Musí být přece dost náchylný na poškození, ne? Neuvažuje třeba RB o jejich „přesunutí“? Nejsem žádný specialista ani odborník, jen mě to tak napadlo.

      0 0
      • AussigBiker  

        Podle me neuvazuje, pac to proste takhle delaj. Za me je tohle precenovany, lidi to tu na BF dost resej. Muj HT to ma sice po spodni ramovce vedeny vnitrkem, ale poste je tam jenom jedna velka dira, kterou to vede. Dole u stredu je dira jak do stodoly, moc se s tim nemazlili. Ve vysledku je uplne jedno, kudy je to natazeny. Holt to ale pridava na image-i asi…

        Ze me je to vlastne i prakticky reseni, pac to zaroven ochranuje spodni ramovku. Nemusim resit nejakou hnusnou folii / samolepku. Kdyz uz do kola vlitne takovej sutr, ze prerazi bovden, tak rovnou prerazi celej ram a me :)

        0 0
        • Barak  

          Díra jak do stodoly píšeš?

          Hm, to nemůže být nic jiného než ten „nadčasový design“, jak někdo psal a ta „strohost, jednoduchost, nepřeplácanost, ta klasická kulatina, tím nejnádhernějším designovým prvkem co lze vidět.“

          0 0
          • AussigBiker  

            Abychom si rozumeli, HT mam Radon. Nikoli RB. Coz by melo bejt jasny, vzhledem k tomu, ze pisu, ze bovdeny jsou vnitrkem :).

            A jo, i design myho HT je storhy, neprelacany, nadcasovy. Na bovdeny sere bilej tesak.

            0 0
    • Mufi  

      A jaká je tak vlastně čekací lhůta na RB rám? Doufám že se nečeká týdny, potřebuju ho rychle, nemám na čem jezdit.

      0 0
      • Cavendish  

        To by mě taky zajímalo

        0 0
      • Martin  

        V tom případě máš smůlu a kup si dresingovku.

        Na RX jsem čekal asi 3 týdny, na asi 3 měsíce, objednávka v srpnu, dodáno v listopadu.

        Záleží jestli se s objednávkou trefíš do doby, kdy mají navařeno a jenom se lakuje, nebo do doby kdy teprve sbírají objednávky, aby zadali výrobu.

        0 0
      • MirosPikos  

        Vezmi takovou tu placku, co do ní každou chvíli koukáš a zavolej panu Heiníkovi co potřebuješ a on ti řekne. Třeba budou mít skladem. Jinak když se jim zrovna nevysere CNC tak 3–5 týdnů? Tedy záleží, co bys chtěl.

        0 0
        • TJK  

          v dnesni dobe me to vzdycky prekvapi, dotazy na webu kdyz staci zavolat :-D

          0 0
          • Martin  

            nj, v apatyce nekoupíš :)

            buď to to trolling úrovně trapas a nebo je OP mírně opožděný

            0 0
          • gerrard  

            To nic neni. Nase sidlistni skupina na FB je plna blbek na materske a ty resi dokonce z ktere strany vlezt do polikliniky, aby to bylo nejlepsi k te dane doktorce. Vchody z obou stran uplne stejne a mezi nima dlouha rovna chodba. Pokud chces polikliniku obejit, tak je to na dlouho po spatne ceste, takze jedine rozumne reseni je vlezt tim prvnim ke kteremu prijdes. Lidi uz proste prestali pouzivat mozek a nekteri dokonce google a misto toho pisou na FB nebo BF.

            0 0
        • Mufi  

          Je vecer a ja to do rana nevydrzim!

          0 0
      • maajkee  

        Poslední 3 RB CRR 290 co jsem stavěl behěm posledních 2 měsíců byly dodány do 14 dnů od objednání.

        0 0
    • Cavendish  

      Smutná zpráva z RB

      Dobrý den,

      U modelu RR na sezónu 2018 změny neplánujeme, s největší pravděpodobností tento model na příští sezónu z nabídky úplně vyřadíme.

      Výrobní capacity máme omezené a zájem o jiné rámy z naší nabídky je výrazně vyšší, tedy model RR padne za obět schopnosti lépe pokrýt poptávku a výrobu ostatních modelů.

      S pozdravem

      Petr Heiník

      0 0
      • Martin  

        konec jedné etapy, škoda ho :(

        0 0
      • mr.antik  

        No já to docela chápu… kdo si dneska koupí dražší hliníkovou silničku…

        0 0
        • Vilém  

          mi-ku

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Jak dražší? Jednotková cena za kilo hliníku? U RB výborná.

          0 0
          • Martin  

            karbon pičo, na ten se trapná hlína prostě nechytá…

            0 0
            • mr.antik  

              Tak ona ta cena RB rámu míří cca na kolo v hodnotě okolo 50tis a to prostě už mi přijde na hliníkovou silničku docela dost. Nechci říct, že hlína je špatná, ale prostě asi většina lidí to bere na levnější kola

              0 0
              • Martin  

                rám za cca sedmičku? no dobře :)

                0 0
                • mr.antik  

                  rámovej set za desítku nebo kolik, no… někdo radši kabon na Tiagře, někdo radší hlínu na DuraAce…

                  0 0
              • maajkee  

                Myslím, že na RB rámu za sedmičku se nabízí optimální kolo kolem 30 litrů na 105ce.

                0 0
                • Martin  

                  místo měkkého základu RB za to máš vynikající karbon :)

                  četls přece sám, že RB je jak prasklý Favorit, kroutí se :D

                  0 0
                  • mr.antik  

                    já to beru tak, že u základního hliníku prostě jdeš po ceně/výbavě, u silničky dostaneš třeba lepší páky nebo kola, což je funkčně určitě znát. Nemluvim o těch, který radši za příplatek dostanou velký „S“ logo na rámu a jsou taky spokojený.

                    No a pokud jseš trošku náročnější uživatel a chceš investovat víc, tak prostě koukáš po karbonu nebo nějakým designovým ocelovým/tita­novým úletu.

                    0 0
        • Marskatin  

          Jako silničku to neprodávají. pouze rám za šestku. Co si na tom postavíš je tvá volba.

          0 0
      • Cavendish  

        Ještě jeden dovětek, odpověď na moje fňukání:

        Dobrý den,

        Rozumím, bohužel vývoj u silničních rámů jde jednoznačně cestou karbonu a potencionální množina zájemců o hliníkový silniční rám je stále menší a menší.

        Změny nutné k modernizaci rámu RR by se nejspíše ekonomicky nevrátili – hlava, vnitřní vedení a k tomu otázka zda brzdy klasika nebo disk, osy klasika nebo pevné, atd.

        Přání si vážíme a děkujeme.

        S pozdravem

        Petr Heiník

        0 0
      • nooski  

        To je hodně smutná zpráva :-( Mám ty svoje mazly moc rád.

        0 0
      • vpa007  

        Tyjo… sice sem o silnici neuvažoval, ale že bych si, jako stará konzerva, koupil jeden rám před jeho odchodem do technologickýho důchodu…? ;-)

        0 0
        • kokoska.rokoska  

          Býval bych to teď hned udělal, ale byl jsem před časem Krabem varován, že aktuální RR má úplně jinou geometrii, než moje pár let staré – má větší sloping (což se mi nelíbí) a vyšší hlavu (což nesnesu). Tak prd :-)

          0 0
          • Al Stra  

            zase větší sloping a vyšší hlavu oceníš, jak budeš stárnout

            0 0
      • Motyll  

        Prý je ve vzduchu e-bike.

        0 0
        • Motyll  

          .

          0 0
          • Baba-Ji  

            moc pekny, na prvni ppohled vyrazny rukopis RB, tohohle designu by se meli drzet(treba by skrze modely byla jen stejny spoj ramovek a hlavovky)

            tohle by bylo super i jako ne-elektrobike

            0 0
            • Motyll  

              Uvidíme. Za mě taky dobrý…

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • vojtechposmourny  

            Jo, tohle je po dlouhý době zase RB tak, jak se mi líbilo.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.