Co je lepsi?
Co je lepsi?
chybí mi odpověď SRAM trigger :D
Když už tak Gripshift:)
Dobrej vtip :D
To sem radši nepiš nebo si někdo tuhle kravinu koupí…
A jakou s nimi máš zkušenost? Nebo se jen vezeš na trendu odmítání gripshiftů?
Táta je má cca 7–8 let a je s nimi naprosto spokojen. Loni si kupoval nové X.0 a když jsem je zkoušel tak se mi hodně líbily. Řadí naprosto přesně a je lehčí (195g) než páčky od sramu (225g) a než rapidy v XTR (215g). V čem spatřuješ jejich slabinu?
v ne uplne 100% uchopu tam kde se potrebujes do rititek uplne zaprit :) kdyz jsem si pred rokem kupoval nove kolo mel jsem pucene jedno kde byl GRIPSHIFT X9 a dvakrat za kratkou vyjizdku jsem omylem preradil, ale mozna je to tim ze mam velkou tlapu .....
Hlavní slabina gripshiftů je ta, že se s nima nedá řadit :-) Samozřejmě většinou dá v pohodě, ale v těžším terénu ne. Prostě pouštět celou rukou řídítka, abych mohl otočit gripshiftem někdy nepřipadá v úvahu.
Ale samozřejmě záleží co kdo jezdí a co mu vyhovuje.
PS: Gripshifty jsem pár let také jezdil.
Co vím, tak si na to táta nikdy nestěžoval. Měl jsem jeho kolo půjčené sice jen párkrát, ale ani já tenhle problém nikdy neměl. A to se jezdilo na bahně do kopce, z kopce. Ruku na shiftu jsem měl neustále, řadil ukazováčkem a prostředníčkem, prsteníčkem a malíčkem jsem se držel vždycky řidítek. Jediné, co pro mě bylo neřešitelné bylo řazení při brždění. Ale s tím mám problémy i u RF. Jsem zvyklý brzdit dvěma prsty a nějak se ne a ne naučit při tom přeřadit.
Bahno není těžký terén. Tedy může být technicky náročné na jezdce, ale ne na úchop řídítek. Těžkým terénem myslím hlavně rozbitou cestu s většími šutry nebo většími kořeny, kde se navíc jede trošku rychleji. A pokud to je z kopce, tak ještě k tomu navíc je často jeden prst (ukazováček nebo prostředníček) blokovaný, protože je na brzdě (a tím myslím, že ho tam v takových situacích pořád mám i když nebrzdím souvisle).
Ale jak píšu je to o tom, co kdo jezdí. Já jsem kdysi s tím gripshiftem problém neměl žádný, protože tenkrát jsem jezdil dost asfalt a k tomu jen lehký terén. Dnes bych také neměl problém řekněme na 90% z vyjížďky, někdy možná ještě i na více, ale na těch 5–10% ano a to velký.
Tak to jsme si nerozuměli :-) Po asfaltu nejezdí ani jeden z nás (nebo jen minimálně -přejezdy), ale to co popisuješ Ty je extrém v kterém jsem to nezkoušel a kterému táta příliš neholduje. Takže Ti musím věřit. :-)
Ono je to u mě hodně dané fullem. Technicky nejsem žádný expert na těžké terény, ale na fullu prostě některé těžší pasáže jdou jen pustit a přejedeš je nebo i nemusí být až tak těžké, ale prostě kořenovou pasáž, kterou dá bez problémů úplně každý i na HT, tak na fullu v sedě prolítneš. A i když to není technicky nějak těžké, tak držet pořádně řídítka je v takových pasážíš nutné. A protože takové pasáže se v tempu v sedě dají jezdit, tak se v takových pasážíš na fullu i mnohem více řadí.
nikdy jsem grip nevozil delsi dobu, uplne me to neoslovilo. ale to, co pises mi pripada jako hledani problemu, kde neni. je neco technickyho z kopca – necham tam jeden kvalt, slapu vyjimecne tzn. neradim. je neco technickyho po rovine neni problem s razenim a do kopca to stejny.
co bych videl jako problem, tak necteny prerazeni, pripadne prokluzovani gripu za deste apod.
Já bych tam ten problém prostě měl, protože si nejsem zcela jistý v takových případech občas ani s páčkama (s těmi sice vždy přehodím, ale když to občas přesně na nějakém kořenu, což v kořenovém rovném úseku nebo v mírném sjezdu, kde ještě v sedě můžu se 140mm zdvihu jet vyjde často, tak nemám úplně dobrý pocit protože řídítka také nedržím úplně 100%). S gripshiftem bych tam prostě přehazovat nemohl vůbec a nebo bych přehazoval a dříve nebo později bych si rozbil ústa. Vozil jsem ho několik let a vím, jak jsem na něm řadil – já jsem potřeboval vždy uvolnit celou ruku a řadit celou rukou.
Mluvím ze zkušenosti z konkrétních úseků na pár trasách, které jezdím častěji. Vždy je to úsek, kde řadím hodně a které jsou střídavě téměř rovina a nepatrně z kopce a jede se tam 25–40km/h, když se do toho trošku šlápne.
S něchtěným přeřazením jsem nikdy na gripshiftu neměl problém, ale tady bude záležet na konrkétním provedení. Ty co jsem jezdil šly poměrně z tuha, takže opravdu nehrozilo nechtěné přehození, ale na druhou stranu právě o to šlo hůře řadit a byla třeba celá ruka. Třeba dnešní X0 je na tom lépe, tu jsem v poslední době nezkoušel. S prokluzováním problém také moc nebyl, ale vozil jsem vždy rukavice.
Samozřejmě že bych na takovém úseku řadit nutně nemusel, mohl ho jet celý jen blízko těch 25km/h a nechat tam celou dobu ten lehčí převod z těch co tam řadím.
Jenže to bych si ten úsek vůbec neužil, tyhle svižné úseky mám na fullu hrozně rád a je to jedna z věcí, které mě na fullu oproti HT hrozně baví. Na HT bych tam musel pořád ze sedla a takhle v tempu by to projet nešlo.
právě že ten problém tam je a čím je terén náročnější tím se rozdíl v řazení mezi páčkami a gripshift nebo dualy zvěčuje.
pro mě je jak dual tak grip téměř nepoužitelné řazení,sice bych s tím jezdit mohl ale omezení proti páčkám je veliké.
Já vozím gripshift a nic jiného bych už nechtěl. Myslím že to je o zvyku. V dnešní době je většina řadicích mechanizmů vymykaná, tak si snad každý vybere. Pokud někdo neumí na kořenech, tak mu ani XTRko nepomůže… U tebe to myslím je taky jedno čím řadíš.
věřím ti že ti gripshift vyhovuje,určitě víš proč ho vozíš…určitě to je o zvyku,to je jasné,jenomže dnes když už jsou řadící mechanismy docela vychytané tak už se mezi nimi hledají byť jen minimální rozdíly.
A právě v těch minimálních rozdílech grip na páčky ztrácí.Opravdu točit zápěstím (i když jen minimálně) při jízně v těžkém terénu kdy mám co dělat abych udržel řídítka nehodlám.
Nevim no, kdysi jsem vozil GS 800 a 700, jezdil s tim veci jako hromada klad, schody hore, lavicky, zidky a samosebou i pojezdy po lese a problem jsem zadnej nemel. I loni jsem koupil GS, ale ve finale nenasadil, protoze je to razeni desne siroky a nevejde se mi tak na riditka celej grip a brzd. paky jsou taky nejaky divny(kratky). Takze vlastne nemuzu rict jestli dnesni GS je ci neni funkcni, ale byl:-).
jo ale to bylo jeste v kombinaci se starym xt saltrem a stx presmykem:-)
Měl sem je dokonce se mi ještě někde válej doma a už mi to na kolo nesmí nechápu jak s tim někdo může jezdit toť moje zkušenost stačí ?
A protože Ti nesedly, tak je nazýváš kravinou? Mě nesedí třeba epic a znám hodně lidí, kteří jsou s ním spokojení, ba dokonce nadšení. Ale ok, aspoň jsi je zkusil. Omlouvám se, za svojí reakci, ale poslední dobou se v mém okolí vyrojila spousta názorů, že shifty/lefty/full/XTR je na nic a když se pak zeptáš proč, tak z lidí vyleze, že o tom slyšeli od kamaráda, četli na netu, apod. A na tohle jsem hodně alergický. Takže ještě jednou mea culpa.
Promiň Gripshifty mi prostě nesednou ať už kvůli úchopu nebo pro mě dost nepřirozenýho způsobu řazení, pro mě soujasnou volbou dualy a jentak bych je za nic nevyměnil. Jinak k lefty super věcička XTR taky super a Full jak pro koho :O) Jinak hlavní je že se nám dobře jezdí :O)
Jo, jo, důležité je jezdit.
ja jsem pro:)
tad jsem po dlouhy dobe osedlal zase pack… a rachle jsem se vrtal k gripshiftu..:)
to je spíš co komu vyhovuje, neřekl bych lepší
já vozím duály a šel bych do nich i teď
Tak tak je to dost individuální doporučuju odzkoušet oboje a pak až se rozhodnout…
Vozil jsem dualy 06 a na letošek jsem se vrátil RF XT 08 a jsem spokojenější,ale zároveň musím říct,že jsem proti dualům neměl žádné zasadní výhrady.Mé důvody byly dva,dlouhý chod páky při řazení přesmykem a pohyblivá brzdová páka,ale to je pocitová záležitost.
Mám rapidfiry XT 08 a jsem s nimi naprosto spokojen. Loni jsem vozil dualy a moc jsme si nerozuměli. Ale jak psal někdo přede mnou, vyzkoušej a pak vyber.
jak píše většina, je to o zvyku. mám dualy XT model 2005 a maximální spokojenost. vyhovuje mi spojení brzdových a řadících pák.
moc nerozumim výtkám, že páky jsou nestabilní, když většina lidí tady tvrdí, že brzdí jedním prstem.
…vydím to stéjně: Vozím duály LX a nemám k nim výtky!
pridavam sa … po upgrade na dual LX by som uz nikdy nekupil rapidfire …
Já mám na novym kole dualy deore a přechod z rapid fire řazení mi zabral asi tak jednu hodinu, te´d už byhc neměnil, jen musím odmontovat ty malý páčky dole na řazení palce, moc často o ně štrejchám kloubem palce. Jediná faktická nevýhoda je delší chod při řazení převodníků – ale pro mě to nevýhoda ani neni, protože 99 % času jezdím na prostřední placce. Skoro až přemýšlím, že se velkýho tácu nějak zbavím :)
Doporučuju koupit vyšší model ty rozdíly sou mezi nima dost markantní vozil sem od LX po XTR :O)
vyšší model dualů nebo klik? :) jestli jde o dualy, tak uvidím, zatím mám jiné priority investic do kola, ale je fakt, že XT dualy vypadají ještě líp než ty základní…
Dualů :O) a XT kliky sou taky fajne :O)
Tomu říkám pokušitel… abych nakonec neměl místo rovnátek zbrusu nový kolo…
Mno po pár pádech se zuby srovnaj samy :O) A takový hezký nový kolečko pánečku to je radosti :O)
hlavne nesmies dat do ruky bike s RF niekomu kto je zvyknuty na dual … hrozi ti pri tom, ze ti zlomi brzdove packy :-)))) … mam to odskusane z vlastnej skusenosti, ked som siel nejaku dobu na priatelkinom biku s RF :-))))
pri opacnej kombinacii by nemali hrozit nejake destruktivne problemy …
vozím dualy a dlouhou dobu mi bylo jedno jestli to nebo ono. až ted jsem jel pár švihů na kole od kamaráda (RF xt 08) a velmi rád jsem se vracel na svoje. navíc xtčkové rapidfiry mi přijdou takové plastové… prostě mi se nezdají tak kvalitní jak by měly být
Dualy ani zadarmo..
ale komplet XTR zadarmo bych asi skousl :-)
Já bych sebral rapidy u nových xt 08 řádím jenom palcem držím se zbytkem brzdím jedním prstem (ukazovákem) nebo v těžším terénu sjezd apod. dvěma (ukazovákem a prostředníčkem).
Obecně bych řekl, že ani jeden systém není vyloženě špatný, mám na svém kole gripshift X.0, na druhém dualy LX a na pedchozím kole byly RF LX. Řekl bych, že nejuniverzálnější je asi RF, ale momentálnně jsem tak zvyklý na GS, že si nedovedu představit na tom kole nic jiného – jen jednou se mi stalo, že jsem do prudkého kopce přeřadil omylem na lehčí převod – a nakonec to bylo k dobru věci ;) Že bych při řazení nějak povoloval zápěstí, a tudíž ztácel kontrolu nad řidítky, to si ani neuvědomuju. Brždění a řazení je sice trochu větší problém – o toho však mám brzdy dvě ;)
Ja vozim tedka asi mesic Dualy a jsem zatim max pokojenej… Predtim jsem vozil nekolik let RF…
Podobnej problém jsem řešil asi před měsícem. Měl jsem na kole rapidy XTR 2007 a vyměnil jsem je za duály XTR. Obojí je perfektní a ani u jednoho systému jsem nenašel chybu. Je to úplně jedno, co si vybereš, hlavně aby se ti to líbilo. Duálů se neboj, řadí perfektně (stejně) jako rapidy. Zkušenosti mam i s tim XT, tak kdyby jsi měl jakejkoli dotaz, tak mi napiš na mail. ;-)
Ahoj, nevím, co je lepší. Měl jsem několik let RF a byl jsem spokojený. Před rokem jsem si koupil nový bajk s dualy LX. V ruce jsem to měl za hodinu a jsem absolutně spokojený. Když teď sednu na kolo s RF, přijde mi řazení pomalejší než u dualů. Spíš je to ale otázka zvyku. Dualy jsou možná citlivější na seřízení. Kdybych měl řešit tvůj problém, asi bych na řazení nekoukal a nebral bych to jako problém. Hledej u kola další rozdíly. Obě řazení pracují spolehlivě.
Jezdil jsem dve sezony dualy LX s klasickym neinverznim saltrem a ted jsem si na novy kolo dal XT rapid fire a zjistuju, ze se mi s dualama jezdilo lepe. Je to mozna dany tim, ze na silnici jezdim Shimano dualy od doby co je vymysleli a tak mi prijde razeni brzdovyma pakama jako prirozena vec. Kdyz jsem pred dvema lety presel od RF k dualum, tak jsem si zviknul prakticky okamzite a ted se s RF uz dva mesice peru a vysledek bude, ze je asi brzy vymenim za XT dualy.