• Aillas

    Ahoj,

    na kole mám převody 3×9, desítkovou přehazovačku XT s poměrem 1:1 a řazení Suntour Duro viz. http://www.bike-forum.cz/…2-kona-smoke . Řazení bych chtěl ale vyměnit a zajímalo by mě, jaké mám možnosti. Má Shimano nějaké 3×9 řazení s poměrem 1:1 nebo musím vybírat u Sramu?

    0 0
    • Metalcane  

      1:1 má jedině SRAM 9s

      0 0
    • Evilcleaner  

      jestli koupíš sram řazení tak musíš vypodložit uchycení lanka na šaltru o 6mm aby převodový poměr odpovídal přesně.

      0 0
      • satch  

        tohle se ale vztahuje k mixování 10sp.

        0 0
      • Jakobo  

        Dik. Ty krajni polohe fakt moc dobre nebehaji. Cetl jsem, ze staci prehodit stranu lanka v uchytu hazky, o tomhle jsem nevedel. Zkusim sehnat nejakou 6 mm Alu distancku.

        0 0
        • Evilcleaner  

          no pokud nejsi fajnovka tak i šest milimetrových podložek a delší šroub udělají tu funkci;)

          0 0
    • Sodík  

      Čau, nechci zakládat další vlákno, tak se jenom blbě zeptám tady. V poslední době je trend jezdit bez přesmykače, nebo jen s dvoupilou. Nechápu proč, jaké to má výhody? Jsem zvyklý cca 20 let jezdit 3 × 9. Naprosto mi vyhovuje ten rozsah, který kola s jednou pilou asi nedají. Díky.

      0 0
      • Vilém  

        Tak to neres a jezdi tak dal:)

        0 0
      • novas752  

        Uděej si volnej den nebo dva a můžeš se tu začíst do jakýholkoliv vlákna o jednoplackách. ;)

        0 0
      • Ricci  

        Marketing a bizniss, to je hlavny dovod a nazyvaju to technicky pokrok :-)))

        0 0
      • Singlespeed  

        Před dvaceti lety byla nejobvyklejší skladba převodů u 3×9 vepředu 42/32/22 a vzadu 11–28, tedy převodový rozsah 485%. Dnešní moderní jednoplackové systémy Eagle mají převodový rozsah 500%, takže o něco větší než 20 let stará 3×9, kterou jsi tehdy bez mrknutí oka spokojeně jezdil :-).

        0 0
        • Kalic  

          Před 20 lety nebylo o 3×9 ještě ani vidu ani slechu :-)

          0 0
          • Singlespeed  

            No jasně, vše výše platí pro 3×8 a Sodík valí klíny jako kráva :-).

            0 0
            • Kalic  

              3×8 bylo tehdy top, nejběžnější bylo 3×7 řekl bych.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • oddie  

                To jo, v 97 jsem měl 3×7 STX, jen STX RC bylo 8sp…

                0 0
            •  

              já jezdím stále většinou 44, 32, 22 a vzadu buď „horskou verzi“ 11 – 32 , nebo „silniční“ 11–26. a najedu tak do 4.000km ročně (dříve i 8.000), Nyní upgrade na SLX (3×9) a vzadu nechávám zatím 8-nevidím důvod měnit , když zatím šaltr funguje! Pak na 9 tku..

              a jak už jsem uvedl-hlavní důvody jsou životnost tohoto systému a menší finanční náročnost na údržbu.

              Takže pro hobíka, který už nezávodí dostačující

              0 0
          • Vilém  

            Jo? A kdy, podle tebe, bylo prvni 9sp XTR?

            0 0
            • Kalic  

              1999

              0 0
              • Vilém  

                Po dlouhem patrani se mi to podarilo dohledat a mas pravdu. Myslel jsem, ze to bylo tak o 2 roky driv.

                0 0
                • Kalic  

                  Jojo, byl to tehdy hromadný přechod vyšších sad na devítikolečko.

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Divná věc, já měl za to že devítikvlat byl dříve na MTB, než na silničce. Na silničce měl první devítku Jan Ullrich na Tour de France v roce 1997 a v 1998 potom já :-) Ale to byla Campa record, u Shimana nevím.

                  0 0
        •  

          takže jsme měl rozsah 581 %..(44,32,22/11–32)…jak je to teda s těma „klínama“?

          0 0
      •  

        Jsme na tom podobně! Jsem hobík a řeším hlavně kvalitu komponentů a výdrž! Stačí mrknout kolik stojí 10 a více stupňové kazety a kolik asi vydrží při tom křížení řetězu a tloušťce zubů!

        Pamatuji ještě doby, kdy jsem při výměně řetězu vyměňoval 2 až 3 pastorky (daly se koupit extra). Dnes je jiná doba! prodejci i výrobci potřebují, aby měli kšeft a nemají zájem na nějaké výdrži! A pokud něco vydrží-pak dělají jakési inovace a po pár letech zjistíte , že komponenty nejsou kompatibilní!

        Stačí zapojit zdraví selský rozum-a vědět něco o fyzice a o řetězové lince (rozklad sil)…a také o tom, že čím menší máte převodníík o s většími silami (při zachování převodu a délky klik) na ozubení musíte počítat!

        takže pokud někdo nehoní gramy a nemá na rozhazování vlastně ani ty „převratné inovace nepotřebuje“.

        PS: 20 let jsem jezdil shimano XT(3×8) – pouze jsem měnil řetězy, kazety, převodníky a 1× konusy v zadní nábě-najeto cca 60.000 km…samoz­řejmě pravidelná údržba (ložiska)

        0 0
        • Vilém  

          Tak proc chces menit za 9sp? Vzdyt to udelali jen aby meli kseft. Oproti 8sp to vydrzi prd a v pripade shimana i hur chodi.

          0 0
          •  

            no až mě ten osmičkový XT šaltr zradí…Je ale fakt, že se stále ještě 8-čkové šaltry dělají-ale pochybuji, že na takové úrovni jako bylo kdysi XT.

            0 0
            • Kalic  

              Na osmičkové shimano řazení můžeš v pohodě použít devítkový shimano šaltr, funkčnost (přepákování) šaltrů je stejné.

              A nebo líp přejít na osmičkové sram řazení s osmičkovým nebo devítkovým sram šaltrem. Toto se dá ještě sehnat.

              0 0
              • Vilém  

                Jestli on tim saltrem nemysli packy, to by davalo vetsi smysl. A pravda, 8sp XT byl jeste krasnej kus materialu, telo pacek odlite z duralu, minimum plastu atd. Taky ho ve dvou provedenich mam, jedno kombo s pakama, jedno samostatny. Kdyz jsem rozdelaval soucasne 10sp. XT a XTR, tak je to samej plast, maximalne vylisovanej kus plechu.

                Funkcni je to vsak dobre i pri takovem provedeni.

                0 0
                •  

                  no trochu mám problém, že tam nemůžu dát V- brzdy-stále jezdím ty 23 let starý Cantilevery-ale díky STI (geniální že?) prostě brzdy integrované s šaltr pákami na řidítkách, to nejde..

                  no kolo není auto..ha ha ha..tam jsem prostě uznal že 30let stará škoda 120 může škodit životnímu prostředí-díky exhalacím…ale co se mýho kola týká…tam se nenechám nějakou módou ovlivňovat (elektronika). Mám zásadu, když něco funguje a cítím se s tím dobře-proč měnit?

                  0 0
                  • pepek  

                    funguje a cítím se s tím dobře – já jsem se s kantíkama necítil dobře ani před 24 lety.

                    0 0
                  • Lišák  

                    Mám to stejné, co Ty – kombo páky brzd canti s řazením a na předku vozím „V“. Vozil bych i na zadku, ale nemám tam opěrku bowdenu a nechce se mi to nějak bastlit. Je potřeba mít co nejlépe vycentrované kolo a špalky co nejblíže ráfku. Brzdí to velmi ostře, je třeba s tím počítat. Já vozím na předku ještě podkovu.

                    0 0
              •  

                jo devítkovej XT šaltr už tam mám (3 roky) …po pádu jsem ho trochu „ofrézoval“ , ale funguje dál-tak jsem ho dal mladýmu ke kolu s 6– kolečkem! Si z něj dělám srandu-že ten šaltr má větší hodnotu než celý jeho kolo:-)

                0 0
      • fuji2  

        Před šestnácti lety, když jsem si skládal kolo, jsem namontoval jednu pilu a devíti kolo. Jednu pilu proto, protože velkou jsem v podstatě nepoužíval a na horách bych s ní akorát chytal kořeny a malá mi byla k ničemu, protože jsem nemohl sehnat vhodný průměr smyku. Zvyknul jsem si na 1×9 a nechal to tak a výrobci na to přišli až teď a udělali z toho revoluci :-)).

        0 0
        • Rychlej turista  

          Převod 1:1 se občas hodí, ale jinak tam peru furt velkou, takže kašpárek leží v kredenci :-)

          0 0
        • oddie  

          Na 1×9 teda nemám nohy, to můžu mít akorát na měšťáku.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.