Copak je vyhodnější Dual, nebo zvlášt brzdy a řazeni ??
Copak je vyhodnější Dual, nebo zvlášt brzdy a řazeni ??
Vyhodnejsi v jakem smeru? Vahove, cenove, funkcne?
funkčně :-)
Tak to potom jedine singlspeed. A mas to.
a na bajka nebo na silnicku ?
Na silnicnim kole me dual nevadi, paky tam sou vertikalne takze do nich nejde tak snadno omylem drknout – napr. nerovnost. Ale na horskem uz bych dual nechtel – obcas prstama smatam po brzdach aniz bych brzdil (at uz jedu na kasi v kreci nebo to hodne drnca) a to posledni co bych si pral je abych si omylem prehodil.
A na silnicku se da koupit oddeleny razeni? Kdyz nepocitam packy na ram, nebo na triatlonovy nastavec.
to nevim, mozna neco exotickyho existuje …kdyz nepocitam packu na ramu na starym favoritovy :)
Panebože! Campagnolo přece! http://www.bikyle.com/…_Ergo09.jpg :-) Páka na brždění, pod ní páka na řazení proti pružině a z boku je malá páčka na řazení po pružině. Sram má taky oddělenou funki brzd a řazení, ale páka pod brzdovou řadí nahoru i dolů. A konečně i Shimano s Di2 má oddělené funkce řazení a brždění. Exotického… :-D
:)
myslim na bajka
Za mě jednoznačně brzdy a řazení zvlášť
Jednoznačně každé zvlášť. Jednak již dualy nejsou ani moc v kurzu (Shimano už dalo od tohoto systému na MTB ruce pryč-inverz..) a hlavně můžeš měnit bez potřeby větších investic. Brzdy zvlášť, řazení zvlášť.
Zvlast.
Zvlášt. Když nic jiného, tak máš aspň větší možnost volby řazení/brzd
Rozšířenější jsou páčky, a taky je jich větší výběr. Já ale jezdím LX dualy, a vyhovuje mě to. Plánoval jsem letos taky přejít na páčky, ale párkrát jsem je vyzkoušel a zůstávám u dualů
Nejlepší je Gripshift od Sramu. V obou směrech to zládne celou kazetu, je to nádherně jednouché a maximálně spolehlivé.
eee to je moc těške jeden ma 200g a když budeš mit dva a s lankama to už maš pomalu pul kila nahoru
ach jo, než něco plácneš tak si ověř realitu, gripy XO sou nejen super funkční, ale taky nejlehčí :-)
tak promin maj to aji v četně lanek tu váhu http://www.koloshop.cz/…-razeni-3×9/
no mají, ale váha je za obě řazení včetně lanek :-)
takže suprová, XTR má bez lanek 216g a X0 224g
lánka samotné tuším přes 30g
pačky jsou lepší :P
Rukojeť X0 je těžká jak prase :-) . Starší Gripshifty byly mnohem lehčí. Třeba Sachs na obrázku má bez lanek 110 gramů levá+pravá.
Moje obe razeni X.0 i s nezkracenymi lanky mely 201.26 g + nekracene gripy s koncovkami 98.15 g.
grip a tezkej? No nevim, zda najdes nejaky lehci razeni. S vyjimkou uletu typu Paul objimky + Dura packy.
Cca. +/- 200g má celý pár a je naprosto jedno jestli X.7 nebo X.9 či X.0. Liší se jen tvarem gripu, barvou a provedením lanka. Vím o čem mluvím, momentálně už mám doma všechny 3. Neexistuje rychlejší a lehčí řazení které má navíc perfektně viditelné ukazatele zařazeného převodu, mikro-indexy na smyku a nehrozí u něj uražení páček.
Gripshift podle mně znamená i hezčí kokpit.
To je zas len vec osobneho vkusu. Mne pride taky kokpit pradzny a neuplny. ;-)
to je pravda, casto tam mam jeste tepak, 2 aurory, obcas mapnik tak na ten kokpit osobne moc nehraju
Tohle kolo je zimní citibike. Do města stačí 1 Fénix :-)))
Gripshift je pro německý důchodce :)
…a pro mě :)
… i pro mě :)
pro mě též:-)
aj ja sa hlásim medzi nemecké dôchodkyne :)
a co Trigger?
No Trigger!
Měl jsem Trigger (ještě mi leží doma ve skříni), stejně jako všechna Shitmana včetně dualů. Fungoval skvěle, zvlášť odřazování palcem které mělo stejný projev jako Campa nemělo chybu. Grip je ale lepší.
doufám, že budu mít i německý důchod.
Vyzkoušel jsem a po dvou týdnech jsem byl rád, že ho ode mě odkoupil kamarád. Nikdy víc. Za mě páčky.
ber dualy, budeš IN má je jen málokdo, ale musíš XTR :D
dualy, a to si narozdíl od ostatních nedělám srandu;)
Já jsme taky pro dualy člověk si na ně velice rychle zvykne a pak už se za klasiku mění hóóódně těžko :O(
zvlášť.
Jezdil jsem klasiku LX pak dualy LX pak klasiku XT a teď mám dualy XTR a u nich asi zůstanu dokud se nepo…,ale jednoznačně prosazovat jeden systém bych se neodvážil,každý má něco do sebe.
Je třeba ten bludný kruh, v němž se pohybuješ, rozetnout a přejít na gripshift :-)
;oD
Možná,že i na to někdy dojde,člověk nikdy neví a třeba do té doby bude zase nějaký nový revoluční systém.
Bude, 14 rychlostní Alfine s elektronickým řazením :-)))
tak to výpadá že každej je zastánce toho co má doma :-D
logicky, každý vozí co mu vyhovuje, a to si obhajuje :D
Za mě to tak určitě není. Samozřejmě evolucí kola jsem už dokázal eleminovat vesměs všechny věci, co nevyhovovaly, ale na všem najdu něco negativního a nemám problém to přiznat :-)
huš :-)
vyjímka potvrzuje pravidlo
Už jsem ticho :-)
To je tady klasika. Nečekej, že se něco konkrétního dozvíš :)
Já vozím LX dualy a jsem spokojený. Chci kupovat XTR dualy ((set s brzdami za dobrou cenu)). Ale nasadili mi tu brouka do hlavy. A to Grip Shift X.0.
Místo toho, abych měl jasno jaký rám, budu ještě přemýšlet o řazení :D
Ber to tak, že nákup řazení je oproti nákupu rámu prkotina. A Gripshift bych ti doporučil si nejdřív někde vyzkoušet, je to hodně specifický systém a ne každému sedne…
Kdyby ty dualy nebyly tak drahé, vůbec bych to neřešil.
Kamarád má myslim Grip shift X.7 ((snad tam nebude takový rozdíl)), tak si od něj asi někdy pučim kolo. Protože v obchodě se projedu někde po parkovišti a tam toho moc nepoznám.
mno jo ale tak na dripu to je jak na plynu na motorce jenže musiš šlapnout do pedálu :D a krutit rukou se moc nechce a nahodou dostaneš pecku do říditek a zapěsti zlomené :-P
divné ze 1/3 bikerú na BF nemá zlomené zápěstí hmmmm :D
Za mě jednoznačně řazení a brzdy zvlášť. Mám rád klasické páčkové řazení, dualy bych nechtěl ani omylem.
A zkoušel jsi dualy? :)
Každému sedí něco jiného, to je jasné. U duálu je to ale prostě dost malá skupina a většině nesedí. V mojem okolí je vozí jeden (má hodně dlouhé prsty) a ten na ně nedá dopustit, všem ostatním (což je více než 15 lidí) nesedí nebo vyloženě vadí.
Já je vyložně nesnáším, na přesmykači kvůli krátkým prstům mám problém řadit proti pružině (musím celou ruku uvolnit a hnout s ní, jen prsty na ten delší krok pořádně nedosáhnu).
I kdybych ale neměl ten problém s prsty, tak bych dualy neměl rád, nesedí mi vůbec ten systém. A jezdil jsem je něco přes rok (XT s hydrami) a jsem rád, že jsem se jich zbavil.
Manželce taky nesedí vůbec a je ráda, že místo nich teď dostane X9 páčky (ty dualy má na HT, které poslední 3 roky co má fulla moc nejezdí, na fullu má X9 páčky, proto jsme ty dualy neřešili dříve – letos jedem na dvě převážně asfaltové akce do zahraničí, takže bere HT a je třeba to vyřešit).
A když to mám doplnit, tak nemám moc rád ani gripshift (ten jsem jezdil kdysi několik let), hlavně na fullu by mi neseděl. Narozdíl od duálu bych ho ale v nejhorším zkousnul (hlavně na celopevňáku).
A to nemluvě u duálu nutnost mít Shimano hydry. Naštěstí Shimano dělá slušné hydry, tak to není nepřekonotelná překážka, ale omezení to je velké.
Mně třeba chod pák u Shimana nesedí, u duálu jsou navíc ještě divně tvarované páky pro brždění (malá plocha pro opření prstů).
Souhlas. jsou lidi, kterym mohou vyhovovat, ale ja je vylozene taky nesnasim. mam sice dlouhe prsty, ale i tak mi delalo razeni na smyku docela problem a nejenom na nem. A hlavne me stval ten tvar brzdove packy. Behem sveho jezdeni pomerne casto a dlouho brzdim, a predstavit si odjezdit vetsi kopce na dualech, tak me asi trefi.. Mozna na XC dobre, ale na vsechno ostatni podle me nevhodne
Každému sedí i jiné brzdové páky. Přesto ale páky duálu považuju pro brždění jako snad nejhorší páky na trhu vůbec.
Přitom páky od samostatných Shimano brzd jsou slušné.
to sis vycucal kde že je to menší skupina ? v mém okolí je vozí dost lidí dokonce bych řek že jednu dobu měli i navrch nad klasickym řazením sám je na jednom kole mám a klidně bych si je dal i na druhé kdybych nechtěl po letech testnout něco jiného… jinak většina lidí co je dala na kolo je spokojeně vozí už hodně let… jinak to že nejsou teď tolik vidět je tím že shimano už je tolik nepodporuje dokonce mám pocit že v novym XTR už vůbec nejsou bohužel :O(
Jak jsem někde již psal. Nenažranost Shimana poslala dualy do propadliště dějin, protože Shimano nevědělo co si za ně říct.
Tak hlavně s velkým nástupem hyder to byl dost problém to mít vázané na brzdy. U v-ček to bylo poměrně fuk.
To je asi fakt. Stejně je ale divné, jak rychle se jich vzdali.
Tak jejich rozhodnutí dualy opustit muselo být především na základě malé poptávky.
Třeba to ještě není konec spousta věcí u shimana přichází dodatečně třeba i šaltr xtr shadow s carbec ramínkem původně v představený sadě XTR nebyl pokud is dobře pamatuju…
Stačí se podívat třeba do našich biků (jen 436 nalezených fotografií při zadání pouze „dual“ a hledání i v popisu – z toho je spousta silniček), to je už hodně velká reprezentativní skupina (několik tisíc kol).
A i v době, kdy se prodávaly dauly hojně, tak jsem se na akcích s více účastníky (jezdil jsem třeba během školy a civilky každý rok na akci s cca 40 účastníky), tak nikdy zas tak moc rozšířené nebyly.
Jen z mojeho okolí závěry nedělám, to je příliš malá lokální skupina.
A pokud je někdo cíleně dal na kolo (a ne už koupil s kolem), tak je dost logické, že je spokojeně vozí. To by si je tam snad jinak nedával.
vidiš a já je docela potkávám i na akcích a i na závodech bych řek že jsou dost hojně zastoupeny a co se uživatelů BF týká tak to neberu jako typické zástupce masy BF strašně podléhá módním vlnám typu sup, fulcrumy, epikon atd.
S těmi vlnami vůbec nesouhlasím, se podívej kolik je v % takových věcí co uvádíš zastoupeno a uvidíš, že je to z celku zanedbatelné.
Třeba Fulcrum: 139 z 3306 XC biků – naprosto mizivé zastoupení a to někteří to určitě nemají kvůli módní vlně.
A hlavně většina kol v profilech je tu už delší dobu, takže nějaká chvilková módní vlna to nemůže nijak extra výrazně ovlivnit.
A právě i hodně kol je tu v profilech i staršího data, což by mělo nahrávat duálům, když dříve byly rozšířenější a ani to jim nepomáhá.
A ještě jak jsou tu i starší kola v profilech, tak je větší šance, že se dualy objeví častěji.
A ještě na BF uživatelé, co mají v kolo v profilu, tak spíše patří k jezdcům, kteří vědí proč na kole danou věc mají a spíše vědí, že existují dualy a proč je mají nebo nemají. Bude tu menší procento těch, co si prostě koupili sériovku, která je nějak osazené a kteří vůbec neví, že jsou jiné varianty řazení.
Takže naopak si myslím, že BF je ve výběru řazení hodně dobrá reprezentativní skupina, která ukazuje o co je zájem.
A co se týká řazení, tak tu ani nikdy žádná módní vlna nebyla, to se tu maximálně zvrhlo ve flame Shimano x Sram.
Co se řazení týče tak většina lidí tu radí sram a většinou to bejvaj lidi co nejsou schopný shimano pořádně seřídit to je na tom ftipný xD xD xD
A přesto tu je Sram v jasné menšině.
Z XC biků (těch 3306) jsem hledal postupně dotaz „X0“, „X.0“, „X9“, „X.9“, „X7“, „X.7“, „X5“, „X.5“.
Všech 8 dotazů v souštu dalo 975.
A v tomhle čísle budou nejen ti co mají Sram řazení, ale i ti co mají namícháno Shimano a Sram v nějaké kombinaci.
A dále tam někteří budou i zahrnuti vícekrát (když bude mít někdo třeba X9 řazení a k tomu X0 přehazku, tak bude v tom součtu 2×).
Něco málo to zase zvedne za jiné varianty Sramu než těch 10 možností, ale toho už bude dost málo.
Takže část, která má Sram řazení bude o něco menší než těch 975 (přesně o kolik se nedá přesně říct). Tedy Sram řazení tu nemá v XC bikách zdaleka ani 30%.
Tedy i přes nějaké doporučování Shimano výrazně vede.
vidiš a to je právě to o čem mluvím i když tobě tu vyleze že je sram v menšině zas kolem sebe na lidech co opravdu jezděj tak bych si troufal tvrdit že je v poslední době ve většině takže statistika o ničem xD xD xD
Nezbývá než lobovat za to, aby v nadcházejícím sčítání lidu byla uvedena kolonka SHIMANO nebo SRAM :-D a bude jasno
Ty máš ve svojem okolí přes 3tis. lidí o kterých víš co vozí za řazení?
Jestli ale nedokážeš rozlišovat vzorek 3tis.+ kol od pár desítek (a na základě pár desítek tvrdit o počtu 3tis.+, že je o ničem), tak další diskuze opravdu nemá smysl.
A jaký vliv má, že někdo opravdu jezdí? Preferenci typu řazení má snad každý nezávisle na tom kolik jezdí, maximální je to občas někomu fuk a jezdil by cokoliv.
víš že občas je to s etbou jak u debilů ? řekněme že mám vzorek několik set lidí a zcela jasně na tom vzorku vidím že drtivě přibejvá sram… Jak už tu bylo x krát napsáno většinovej vzorek BF je banda kecalů a věčnej řešičů jestli chápeš na co narážím a osobně si myslím že to neni vzorek typickejch cyklistů stačí porovnat BF třeba s cyklodiskuzí a dalšíma servrama najdeš tam pár stejnech lidí ale drtivá většina je pak uplně někde jinde ať už s pojetím cyklistiky nájezdama a technickejma znalostma…
co to meleš, vole?
chlastals? 8oD
Musíš ale uznat, že B-F je pořád mnohem, mnohem lepší vzorek než dejme tomu dvacítka tvých kamarádů ;-)
:D
ty vole kde bych vzal 20kamarádů podívej se jaký mám vystupování tady na fóru víš jakej musím bejt ve skutečnym životě ?
Perfektně seřízené Shimano s poměrem 1:2 se po vydatné bahení lázni chová podstatně hůř než několik měsíců neseřizovaný SRAM a poměrem 1:1. To není špatné seřízení, to je zkušenost podložená dlouholetou praxí. Nyní se situace obrací zpátky ve prospěch Shitmana díky SHADOW ve spojení s Dyna-Sys který je překvapivě 1:1 (Že by konečně dostali rozum?). Jediná škoda je že nedělají Gripshift. To se může velice rychle změnit pokud udělá nějaká 3. firma (např. Mikroshift) kvalitní 10r gripshift Shimano Dyna-Sys kompaktibilní. Tím pro mně začne být Shimano opět zajímavé.
Ale prdek vozím XTRko v bahně i na závodech a šlape furt v klidu jediný co je potřeba mít bovden v kuse… a neseřízenej sram je porno a pokud ho nezvládneš seřídit doporučuju přejít na jinej sport…
Bowden v kuse jsem nikdy nepotřeboval. Když jsem si seřizoval svoji první první přehazku ještě na starém Favoritu, tak tebe ještě nosil táta v gulách! Tak brzdi …
mluvíš trochu z cesty tak se zamysli nad tím co jsem napsal a vychladni…
Jedinej kdo mluví z cesty jsi tady ty „neseřízenej sram je porno“. Já psal „několik měsíců neseřizovaný SRAM“. Když přesně seřídím SRAM, nemusím na něj sahat několik mesíců. A nevím proč bych na něj sahal pokud řadí přesně. Dobře seřízené Shimano je třeba seřizovat častěji (mám oboje, tak mohu srovnávat). Stejně tak je háklivé na kvalitu a čistotu bowdenů. Od té doby co mám SRAM bowdeny neřeším a přesto řadí naprosto přesně. Nepotřebuje ani žádné bowdeny v celku aby fungoval.
Shimano seřizuju 1×-2× ročně při nájezdu za minulej rok 8000km tak mi netvrď že je to o řazení jezdím i v zimě ve sněhu i blátu letos už mám nalítanejch skoro 500km venku takže chyba bude někde u tebe a ne u mě a ani za ty roky jsi nepřišel na to kde :-*
To vykládej svojí mámě. Dokud jsem měl čas dělat údržbu na zimákovi, Shitmano stíhalo. Když ale vstávám v 6 a po dvanáctce přijedu v 19, údržba je to poslední na co mám sílu. To už Shitmano nestíhá. SRAM s tím problém nemá. Kola jsem servisoval i na kšeft a i v kamenném krámu. Nikdy jsem neměl reklamaci. Ty jseš pro mně naprosto typickej nafoukanej zazobanec kterej má vždycky pravdu, neunese pravdu a nepřipustí že není nejlepší na světě.
já jsem nafoukanej ty tu na mě machruješ a ještě se u to rozčiluješ radši pořádně čti než něco plácneš k údržbě meju kolo tak 1×-2× za měsíc :O)
Jestli je nafoukanej nebo zazobanej nevím, ale s tím shimanem mám úplně stejnou zkušenost jako on. A život mě už dávno anučil, že většina problémů je způsobena něčím jiným než ,, zlým ,, shimanem :-)Jo a bowdeny v celku nepoužívám a XT sada šlape jako hodinky.
„většina problémů je způsobena něčím jiným než“ … bla, bla, bla. Život mně naučil, že tato ubohá věta se s železnou pravidelností opakuje pořád dokola vždy když potrefeným husám dojdou argumenty:-) Nechovejte se jak rozmazlené děti a přiznejte že SRAM je lepší, srabi:-))
Hele ať ti neprdne cévka :-) Já nemám nic ani proti sramu ani proti shimanu. Shimano mně vždycky fungovalo, mý ženě vždycky fungoval sram, teď jí krásně fungují dualy, ale abych se přiznal, nejraději bych měl nějakou skvěle fungující campu na nějaký italský klasice :-) no ale protože sny se mají plnit, tak uvidime uvidíme uvidíme :-) a vždycky si budu myslet a mám to ověřený, že největším nepřítelem perfektně fungujícího kola jsou olšové ruce toho co do něj hrabal :-)
1*
To vse za nutnosti bowdenu v kuse, jak jsi sam psal:)
áno :O)
PS: 8000 Km není žádnej zázrak. Když jsem byl zobák jako ty, pod 15000 Km ročne jsem nešel.
Hehe ale to nemění nic na tom co jsem napsal :O)
:O):O):O) to je jak u blbejch… Jdu dělat něco užitečnýho. Škoda času :-((
Naprosto s tebou souhlasím. Na svých kolech pozoruji to samé a nic s tím nezmůže ani bowden v jednom kuse, který mám právě u toho Shimana.
Věřím, že kdyby roud měl možnost dlouhodobého srovnání, tak nebude mluvit jinak. Ale je celkem možné, že je to kouzlem XTR. (:
To R prostě dělá divy :)
Je dobré mít ve jméně r… Strejda Ráhul vozí taky XTR. (:
jen potvrzuješ že je to rukama hehe :O)
Když ti dojdou argumenty tak kopeš kolem sebe a urážíš lidi. Smajlíkem nikoho neoklameš. Měl bys vyhledat odbornou pomoc než bude pozdě. To myslím upřímně, díky svému zaměstnání vidím kde lidi jako ty končí:-(
mě došly argumenty ?hehe nevím co děláš za práci ale rukama se asi neživíš xD xD xD myslím že když si přečteš i reakce dalších jako je vilém a kubad tak si myslim že se vesměs schodnem takže chyba bude někde jinde mazle :-*
Haf, haf, haf …
Ve vlákně SLX v. X7 to píše třeba Blacky. Reakce Kubada a Vilému jsem tu přehlédl.
Možná máš recht s tím, že je to rukama, ale ten Sram prostě seřídím a chodí, Shimano seřídím a chodí. Ale prostě to Shimano se rozhodí dřív. Ale abych tě uklidnil, tak i přesto je mi Shimano sympatičtější.
jj s tím souhlas, ale doladit Shimano nebo Sram štelovátkem na řazení zase takový problém není, a Shimano to potřebuje trochu častěji :-)
Shimano i Sram mi vždy chodilo perfektně, se seřízením jsem nikdy problém neměl.
Pokud jsem obojí vozil s bowdenem po částech, tak jsem u Shimana musel měnit bowdeny a lanka výrazně častěji a nadšený jsem z toho zrovna nebyl.
A dát bowden v kuse není všespásné řešení. Jednak to řešit na rámech, kde jsou navárky na bowden v kuse není zrovna nejlepší. A pak na kolech s více oblouky a bowdenem v kuse to chodí znatelně více ztuha (nové lanka a bowdeny).
Nejezdím moc v bordelu a preferuju bowdeny po částech. Když navíc u Sramu mi pro perfektní funkci řazení stačí vyměnit jednou ročně poslední kus bowdenu u přehazky a komplet jednou za dva roky…
já používám všude už kopec let Nokony,a ty problém s bovdenem u Shimana řeší.
Jenže za jakou cenu? SRAMu stačí obyčejný bowden 50,– Kč/m :-)
a?
vozím i na Sramu, takže náklady stejné
Nokonům jsem nikdy na chuť za tu cenu nepřišel.
Jen pro tvoji informaci, dělal jsem řemeslo než jsem si dálkově při práci dodělal školu. Rukama jsem se živil 20 let než jsem začal dělat práci co dělám dnes. Před třemi roky jsem byl na ČSSZ pro zápočťáky. Pracuji od 16 let (praxe na SOU se počítá a vojna taky), to je celkem 24 let. Když jsem začal makat, sral jsi ještě do plenek. Celou tu dobu jsem platil daně na takový jako jsi ty …
… a taki ako on, budu platit nase dochodky. ;-)
Aneb bude platit důchod, až bude ***** do plenek zase on. Život je takový koloběh :-)
Než plenky to se raději včas zasřelím …
Kdyby to vždycky šlo. Moc dobře vím o čem mluvím. Člověk si bohužel nevybere jak skončí.
Na takové jako je on raději nespoléhám, ti umí jen kecat. Podle nejčernějších prognóz nezávislých ekonomů budou naši zkorumpovaní tuneláři postupně posouvat hranici na odchod do důchodu na cca. 72 let. Proto si raději spořím, nečekám až to bude povinné. Mám důchodové i životní pojištění, raději každé u jiné banky.
Ak bude hranica dochodku 72 rokov, tak vsetko sporenie bude dobre tak akurat pre pozostalych. :-(
Důchodové pojiště ale není vázané na věk odchodu do důchodu. Většinou bývá vázané na cca 60let.
Takže ho klidně můžeš začít čerpat mnohem dříve než v důchodu.
To ano. Len je otazka, kedy sa aj viazanost poisteni a sporeni na dochodok/k dochodku zacne posuvat k 70 rokom. Ale dost bolo pesimizmu. :-)
Jenže pokud budeme takto uvažovat a vykašleme se na to úplně, jako na potvoru se dožijeme 90 let a s 4000,– důchodu skončíme mezi bezdomáči pod mostem. Na děti bych nespoléhal. Tou dobou budou horko težko živit sebe, svoje děti a navíc ještě černé nemakačekana kterých tu bude 50%.
Stary dobry zakon schvalnosti. :-)
A proto jsi něco víc než já ? nebo tě jen baví si na mě masírovat ego ? Jinak nechtěl bych vidět tvoji práci pokud jsi za 20 let nezvlád seřídit ani šaltr xD xD xD
Když jseš hloupej, tak raději mlč.
to že v našich bajcích je fulcrum jen 100× neznamená že je tu nemá třeba 500lidí ;o] ?? ???=? ?????? ??? ???9??? ?? ?? ??? ? ?????????? ?? ???? ???4???2?? ??????? ? ??? ?6 ???? ???? ?? ?????? ???? ?????? ?????????? ??????? ?2?3??? ???9 ? ?? ???????? ?????? ??? 1000–2000??????
Zvláštní příspěvek. Ty otazníky jsou argumenty?
O tom, co kdo má nebo nemá doma, co neni v našich bikách nemá cenu spekulovat, protože na to nejsou údaje.
Číslo 139 z 3306 je jasné, Fulcrumy jsou na 4% kol, které tu jsou.
500 lidí je doma mít klidně může (spekulace), pak ovšem množina kol také několinásobně narosto (o kolik opět spekulace).
Takže nevím proč řešíš nějaká imaginární čísla, o kterých nikdo z nás nic přesně nic neví.
Já vzal největší známou množinu kol u které je jasné, co je na ní osazené. Lepší vzorek není nikde k dispozici. A přes 3000 kol je už hodně a závěry se z toho jistě dělat dají.
Podlehl jsme módní vlně protože mám Fulcrumy a Epicon, ale stejně jdu proti módě protože mám dualy :-D
otazníky byla azbuka bohužel BF ji nezvládá :O(
ruku na srdce ale jediný co by nás mohlo rozřešit jsou prodejní čísla výrobce a ty mi nikdy nezískáme ;o] a stojím si za tím že BF neni typickej příklad bajkerský veřejnosti je zde zastoupena akorát ohromná skupina lidí co maj kolo a seděj u počítače přeci jen většina lidí na BF najede max 1000–2000km za rok… jinak k reálnýmu výpočtu zastoupení bys musel brát taky v potaz to že tu některý lidi maj 10 a někteří i více kol a někteří pro změnu naprosto žádný prostě z BF nejde nic vyvozovat …
Souhlasím, že jediné, co to řekne přesně jsou celkové prodeje a ty nezjistíme.
Jinak co se týká těch 1000–2000km za rok, tak to bych řekl, že bude v průměru všech majitelů kol naopak hodně vysoké číslo. Tady se dá jen spekulovat, kdybych ale měl hádat, tak průměrný nájezd ze všech majitelů kol tipuju významně pod 1000km za rok.
A proč by z 3000 kol nešlo vyvozovat nic, to tedy opravdu nechápu, je to největší dostupný vzorek kol a nejlepší existující informace, kterou tu máme dostupnou. A ten počet je už opravdu velký, takže naopak se z něj dají přibližné závěry dělat velmi dobře.
vyvozovat z toho můžeš akorát to jakej je poměr zde na BF ale ne v celkovym počtu bikerů to je jako když čemba říkala že hájí všechny bajkery…
Přesně naopak. Na BF chodí lidi jak kteří mají drahá, tak levná kola, jak kteří jezdí hodně, málo, středně. Jak kteří jezdí takovým nebo makovým stylem. Prostě zastoupení je hodně různorodé, ze statistického pohledu ideální vzorek. A k tomu velký počet.
Celek samozřejmě nemusí odpovídat přesně, ale řádově to sedět jistě bude. Pro statistiku a odhad pro celek je to oproti jiným průzkumům perfektní a obrovský vzorek. Běžně se dělají odhady z mnohem menších vzorků z celku a taky řádově vycházejí.
Co ti pomůže různorodé zastoupení ? ve skutečnosti bude mít drtivé zastoupení levná kola pokud bys chtěl se opravdu něčemu dopídit vem si kolik lidí opravdu jezdí XTR X0 oproti levnejm sadám bude jich poměrně málo… Jde o to z jaký skupiny vycházíš pro podklad svého tvrzení por mě BF neni typický vzorek¡.. pokud to beru ze svýho pohledu tak vidim co jezdí kolem mě a na akcích na kterejch se vyskytuju pokud to beru celkově tak levný kola válcujou naprosto všechno…
Tak s tím číslem je to ještě hodně přestřelené.
Teď jsem zkusil pouze kategorii naše biky XC, kde by mělo být duálů nejvíce.
A na slovo „dual“ to našlo 291 z 3306. Problém je ale v tom, že hodně je od popisku dualair od vidlic a sem tam i jiných. Takže ve výsledku je tu nemá téměř nikdo (jestli to dá 3%, tak to bude hodně).
to se dualy davaji k leefty zdarma ? :)
To ne ale je pravda že mi rukama prošly 4× XTR dualy 2× XT dualy a 1× LX + jsem měl možnost ještě testnou deore dualy ale ty už jsem neměl na kole… :O)
ale nakonec vozíš páčky, ne?
a to je správne. dualy vypadajú hnusne, ovládajú sa blbo, a smrdia jak zmoknutý pes…
vozím oboje na jednom kole dualy a na druhym páčky a osobně je mi líp pokaždý když přesednu na dualy…
To je asi nezodpověditelné. Já mám páčky a když jsem zkoušel páčky sram, tak bych do nich nešel. Žena má dualy a umím si představit je na kole mít, ale kupovat je proto zvlášť nebudu. Před tím měla gripshift a taky dobré. Je to jen otázka zažití. Nic jiného bych v tom nehledal. A pak když si vezmeš, že velká část bikerů má sériovky, tak o způsobu řazení spíše rozhodnul productmanager, než uživatel.
A nejdulezitejsi prispevek vlakna:
100! :-)
diki za statistiky :D to jsem opravdu nečekal :D vidim to že doma prodam co najdu a xtr sada 2010 poputuje domů :D