řazení Dual Control Shimano XT 2008

60 nepřečtených
  • Forester

    vím, že XT 2008 se tady probíralo už mnohokrát, ale konkrétní srovnání jsem v historii nenašel. zajímalo by mě porovnání starších dualů s XT 2008. Já mám 2005. Uvažuju o malém upgrade (větší kotouč dopředu), tak že bych případně udělal upgrade větší :o). Designově jsou nové lepší, ale co funkčně? Něco jsem se dočetl ve VELO 10/2007, ael zas tak moc se tam nerozepsali, protože přímo Dualy neměli. Taky jsem malinko pátral po netu a nepodařilo se mi nikde objevit samotné dualy (SHIMANO XT ST-M775) ke koupi – vždy jen s brzdami za cca 9000.

    0 0
    • Hnoj  

      Já osobně jsem si je zkoušel na trenažeru na eurobiku a proti původní verzi byl rozdíl dost znatelný, jistota řazení byla nesrovantelná a chod brzd také, vývojový skok kupředu je to obrovský !

      0 0
    • petryk  

      Já je mám s hydrama celkem krátce a po LX, který jsem měl předtím je to znatelný skok kupředu. Zatím veliká spokojenost.

      0 0
    • Sidney  

      Já jsem teď měnil po 2 sezonách DC XT pro Včka za DC XTR 07 pro kotouče a rozdíl byl docela velký (neporovnávám brzdy – jen řazení)…za prvé mají brzdové páky jiný tvar než staré modely, takže jsem musel několikrát měnit polohu pák na řidítkách a zvykat si prstama (odřazovací páčku mam odmontovanou), za druhé mají daleko jemnější chod (nevím jak moc to ovlivňuje XTR a i změna přehazky z XT na XTR07). Ze začátku jsem měl s XTR07 problémy poznat, jestli už jsem přeřadil nebo ne..při jízdě jsem někdy přeslechl to charakteristické cvaknutí páky. Ale vždycky to perfektně přeřadilo…Po najetí nějakých 200 km jsem si zvykl a jsou super…neuvěřitelně jemný a precizný chod bez hlasitého rachocení, několik bahnitých švihů zvládly bez jakýchkoliv problémů…je to přesný opak SRAMu, který je hlasitý a tuhý na páčkách…a to je ta výhoda, že si každý může vybrat, co mu víc vyhovuje :-)

      0 0
      • Forester  

        ok, tak to jsem rád, že slyším samou chválu :-). hele a není XTR 2007 něco maličko jiného než XT 2008. většinou píšou, že je to zásadní proměna … takže po vánocích do toho půjdu. ještě musím vyřešit, jestli koupit jen páky nebo celý brzdy i s kotoučema. takže kdyby jste někdo měl zájem o dualy XT 2005 na hydry, tak se ozvěte :o). ještě jsem to úplně nepochopil s tím servo wave či jak se to jmenuje. je to i u dualů nebo jen na samotné brzdové páčce (pokud jsem se dobře díval na fotky, mělo by to být i u DC).

        0 0
        • petryk  

          Jinak já měl celý komplet bez adaptérů za zhruba 6500 peněz, což se myslím vyplatí:) kupováno na ebay

          0 0
          • Forester  

            jsem teď na ebay koukal, ale našel jsem jen páky za 299 … to je docela dost málo za tolik peněz :-) ale třeba jsem špatně koukal

            0 0
            • petryk  

              Dualy a brzdy se dají sehnat za 325 dolarů i s poštovným

              0 0
              • Forester  

                hmmm … tak to jsem se špatně koukal :o) no, asi půjdu jen do těch páček a většího kotouče dopředu a koupím to někde v ČR

                0 0
        • Sidney  

          XTR 2007 je nová generace DC po první generaci DC z roku 2003, je úplně přepracovaná, daleko kompaknější a XT08 jen využívá tuto technologii, takže z principu je to to samý. Takže řada XT04 vychází z XTR03 a stejně XT08 vychází XTR07. A mezi nimi je jedna generace vývoje.

          0 0
          • Forester  

            no, tato posloupnost je mi celkem známa :-), já jen, že jsem někde četl, že v určitých věcech (bohužel si nepamatuji jakých), je to XT o něco vepředu ne XTR. ale jinak je samozřejmě logický, co říkáš, resp. píšeš :o)

            0 0
            • Sidney  

              Nemám bohužel srovnání mezi XTR a XT stejné generace, tak nemůžu říct, co je konkrétně lepší a v čem, ale XTR je zaměřený na přesnost chodu a nízkou váhu a XT je vždy ústupek v materiálech (hmotnost)…je taky výrazně levnější… Tvarově vypadá DC XTR07 a DC XT08 velmi podobně, snad, podle toho, ce jsem si teď pročítal, tak mám XT ServoWave, který má měnit brzdové poměry na páce a tím být učinnější…to bude podle mě ten rozdíl navíc, ale naopak je težší a dá se předpokládat nepatrně horší chod

              0 0
              • Forester  

                no, s tou cenou je to určitě pravda :o) … já nejsem závodník a honič gramů taky ne, tak zůstanu u toho XT … a kdybych snad měl pár tisíc navíc, tak zase upgraduju na XTR :o) zajímalo by mě právě to servo wave, ale nějak jsem to pořádně nepochopil

                0 0
                • Sidney  

                  jestli ServoWave chápu dobře, tak zkracuje na páce mrtvý chod (než desky dosednou na kotouč) a naopak při dosednutí kotouče prodlužují chod páky, takže je lepší dávkovatelnost…bude to spíš pocitová záležitost než skutečný účinek (tím to nijak neodsuzuju)…ať mě někdo opraví, jestli je to blbost :-)

                  0 0
    • Forester  

      zkusím oživit svůj starý thread.

      upgradoval jsem na větší kotouč dopředu a teď reálně uvažuju o novém řazení, konkrétně o XT 2008 Dual Control. Bohužel jsem stále neměl možnost ho vyzkoušet naživo.

      Mohli by jste někdo napsat zkušenosti, případně srovnání s předchozí verzí. Zajímal by mě hlavně tvar páky, to vidím jako slabinu u předchozí verze, kterou jezdím. Ale i další věci, brždění (citlivost), řazení (indexace), atd.

      Moc díky.

      PS: Doporučení typu kup si SRAM prosím omezte :o).

      0 0
      • Forester  

        to nikdo Dualy nejezdíte? :-)

        0 0
        • Sidney  

          jak už jsem psal dřív, tak mám srovnání akorát mezi XT pro Vbrake 2006 a XTR pro kotouče 2007. Rozdíl v páce je dost výrazný, musel jsem uplně změnit umístění pák na řidítkách, je otázka, kolik z toho dělala změna tvaru páky a kolik změna na ovládání brzdy jední prstem. Důležitý taky že, XTR 2007 má podstatně jemnější chod při řazení, což ovlivňuje celkový pocit z ovládání páky…Když to shrnu: na nový typ páky jsem si musel chvili zvykat a změnit polohu páček, ale teď když prostřídám obě kola, tak mi víc sedí to nové:-)…není se čeho bát

          0 0
          • Forester  

            díky. ještě řeším, zda nechat starý třmen (předchozí model XT 765) nebo taky koupit nový, což by se mi ale moc nechtělo, protože to už je docela pálka.

            něco jsem zaznamenal, že brzdy XT 2008 jsou v některých parametrech horší než předchozí model – modulace, celkový výkon, …

            0 0
            • Sidney  

              Tak to vyzkoušej a uvidíš, mohlo by to fungovat k tvé spokojenosti, málokdo ti ale dá toto srovnání. Obecně myslím, že výsledné vlastnosti brzdy závisejí jak na třmenu, tak i na páce a nedá se zobecňovat, že např:„brzdy XT 2008 jsou v některých parametrech horší než předchozí model – modulace, celkový výkon, …“, když je u nového modelu změna na třmenu i páce a ty chceš nechat třmen a vyměnit páku.

              0 0
              • Forester  

                to já to vyzkouším, ale zase nechci koupit nový dualy a zjistit, že budu muset i nový brzdy, protože to má vliv na funkci (rostlináře samozřejmě :-).

                a ještě k té nové páce. co brždění jedním prstem, jde to? u té předchozí verze to jde, ale ne moc dlouho, přeci jen jsou ty okraje celkem ostré a páka úzká

                jinak na koupi se už chystám, ještě přemýšlím, zda na ebay.com nebo na cyklovb.cz

                0 0
                • Sidney  

                  Mám ty stejný zkušenosti, že starý páky byly uzké na dlouhé brždění, tvar nových modelů je daleko širší a přijemější právě s ohledem na brždění. Vážím max 70kg i camelem a v předu mám 180 kotouč, ale poté, co jsem si na hydry zvykl, tak brzdím pouze jedním prstem a neměl jsem nikdy žádný problém (a to by měly být XT orpoti XTR účinější)

                  0 0
                  • Sidney  

                    koukni do mého profilu na bajka, je tam detail brzdové páky, kde je vidět ten rozdíl ve tvaru

                    0 0
                    • Forester  

                      jo, jo. už jsem k tobě koukal. ale přeci jen obrázek je obrázek :-).

                      já mám skoro o 20kg víc, ubrzdím to taky, ale při delších sjezdech už je to křeč, ztrácím cit, přidám další prst a pak většinou následuje pád :-) … jako naposledy v Beskydech.

                      každopádně díky za info. jdu do toho, do konce prázdnin bych je mohl mít, našel jsem si ještě cenu na chainreaction a je to pořád levnější než u nás …

                      0 0
    • cagalam  

      Zrovna toto řazení DC 2008 jsem minulý týden dával na kolo zároveň i s hydrama XT 08. A musím jenom chválit řadí se mi s něma hodně dobře. Předchozí řazení jsem měl taky DC, ale LX 06 s e kterýma se mi taky jezdilo dobře. Ale letošní XT už je myslím špička mezi řazením. Podle mě určitě neuděláš chybu, když do nich půjdeš…

      0 0
      • Forester  

        díky za podporu :-).

        můžu se zpetat, kde jsi je koupil?

        0 0
        • cagalam  

          koupil jsem celý set i s brzdama na kupkolu

           
          0 0
          • Forester  

            aha, už se tam koukám. pořád nevím, zda nechat třmeny a koupit pouze páčky. s brzdama jsem spokojený, ještě jsem je nedávno vylepšil větším kotoučem (RT –78 180mm).

            jak je to s tou páčkou. při brzdění jedním prstem tě to netlačí?

            0 0
            • mildaR  

              Na kolik přijdou ty páčky DC 08?

              0 0
              • Forester  

                záleží, kde to budeš brát. na cyklovb.cz je to kolem 2300Kč za kus, na ebay od 220 US za komplet, atd …

                0 0
            • cagalam  

              Zatím mám na těch pákách najeto asi 200km a s bržděním jenom jedním prstem nemám problém (brzdí fakt dobře) Páka nikde netlačí, akorát asi záleží na její poloze, jak daleko ji máš od středu říditek. Zítra snad udělám nové fotky celého upgrade a dám je do profilu…

              0 0
    • Forester  

      zkusím oživit starou diskusi.

      máte někdo přehled, zda budou Dualy i u XTR 2011. Řeším, zda koupit teď nebo počkat na nový model. Zkoušel jsem hledat na netu a nezadařilo se.

      Díky.

      0 0
      • hade234  

        ne

        být tebou řeším jestli SRAM/SHIMANA

        u toho 2 bych bral pouze od sady XT nahoru a XT bohatě stačí i pro profesionální závodníky jezdící nejtěžší závody světa…

        0 0
      • romachain  

        Pokud vím, tak už novější dualy nebudou:-( Sám teď vozím XT04 a co jsem zkoušel, tak XT08 jsou o hódně lepší (přesnější, jistější řazení). Doufám, že XT08 bude ještě dlouho k dostání až budu pořizovat nový kolo, tak „nic jiného nechci“.

        0 0
    • hade234  

      na HOVNO !

      OSOBNÍ ZKUŠENOST POUZE S ŘAZENÍM XT DUAL CONTROL 2005

      KÁMOŠ JEZDIL NOVĚJŠÍ A PRÝ O TROCHU LEPŠÍ TO JE ALE VYSRAL SE NA ZÁVODĚNÍ TAKŽE TO ASI AŽ TAK DOBŘE NEŘADILO (:D (:D

      0 0
    • Mr.Cookie  

      momentálně mám XT 2008 a nějakou dobu jsem měl i XT 2005 a musim říct, že ty novější jsou mnohem lepší…u těch starších mě vadily ty titěrný páčky a jistota řazení nic moc…2008 jsou daleko tvrdší a celkově se s nima řadí a brzí neporovnatelně líp…rozhodně bych do toho šel

      0 0
      • romachain  

        Jediná škoda je ta, že 08 nemaj ukazatel zařazenýho převodu. Jinak je to opravdu velikej rozdíl k lepšímu pro novější model.

        0 0
        • hade234  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • TinkTink  

          XTR stary ho taky nemely, muzes si ho dat na bovden…

          0 0
          • hade234  

            akorát gramy navíc…

            0 0
            • TinkTink  

              Nemas poneti, kolik ten ukazatel vazi a nemas poneti, kolik bovdenu nahradi, aby jsi soudil, ze to jsou gramy navic.

              0 0
              • hade234  

                to nic nemění na pravdě mého tvrzení ale alespoň jsi to posunul nahoru dobrá práce!

                0 0
            • blbe_hade  

              lepsi gram naviac ako kolecko v hlave …

              0 0
    • Forester  

      koukám, diskuse se maličko zvrhla.

      na test festu jsem dal diskusi s pár mechanikama a všichni mi tvrdili, že nové XTR už Dualy mít nebude. To je škoda :-(.

      Takže holt na nové kolo koupit nové řazení i brzdy (975 nebo 775). se docela prodraží :-(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.