Chtěl bych se zeptat,zda bude fungovat řazení xt s klikami a kazetou slx Dík za odpověd
Chtěl bych se zeptat,zda bude fungovat řazení xt s klikami a kazetou slx Dík za odpověd
jo
Pokud to razeni nebude treba 8 nebo 9sp a zbytek 10sp, nebo naopak, tak ano.
A dokonce bude VÝRAZNĚ lepší než původní SLX řazení. Přesnost při řazení bude nesrovnatelná a bude možno řadit i při plném záběru, XT komponenty jsou na to uzpůsobené.
A ještě tu o Perníkové chaloupce, prosím… :-D.
Hele, nevím o co ti jde, já to mám a měl jsem předtím SLX a ten rozdíl je tak markantní, že jsem žasnul.
Jde mi o to, aby se po internetu nešířily fámy ;-). Jak je už mnoho let známo, chod řazení ovlivňuje jen a jen stav lanek a bovdenů a nikoliv typ páček.
Nesouhlasil bych s tím „jen a jen“, ale budiž. Btw co do nich stříkáš?
:-)
To jsou zase reakce ode zdi ke zdi.
Přesně tak, nový bowdeny a lanka udělají dost :-))
XT řadí úplně jinak naž SLX. Hlavně díky instant release funkci, navíc člověk může řadit o více převodů v obou směrech. Okamžité odřazení by Shimano taky konečně mohlo zavést i u silnice, aby se aspoň trochu přiblížili Campě ;-)
Co ma spolecneho razeni v zaberu s packa, to by me zajimalo:)
Že by přesnost a odolnější mechanismus aretace?
Ale samozřejmě to neznamená, že materiál a kvalita ostatních komponent se tím dá nahradit, aby si snad někdo nemyslel :)
Tak myslet si to muzes, ja si zas myslim neco jineho:)
Kdybys napsal, ze XT radi pocitove lip, zda se presnejsi, aretace je vic vyrazna atd., tak OK, s tim souhlas. Ale ze by ovlivnilo razeni v zaberu, to se mi proste verit nechce, tam ma vliv saltr a jeho stav, stejne tak jako stav kazety a retezu.
Ale kdyz ted koukam na tve druhe vlakno, tak by nebylo od veci urcnit oc ti vlastne jde, co chces zac menit atd.
No a co som ja porovnaval kedysi 10kove SLX 666 a XT 785. SLX je uz novsie, ale nie generacne, takze asi to este nezmenili, ak hej tak ma opravte.
Na XTcku sa da smerom hore radit o 4 naraz jednym tahom na SLX na rovnakej drahe len o 3.
Markatnejsi rozdiel je ale pri odradovani smerom dole. Na XT sa da odradit o 2 stupne za sebou malym potiahnutim packy. Na SLX to ide len o jeden stupen naraz , draha ktoru treba packou spravit je dost dlhsia, a retaz skoci na spravny pastork nie ked ju dotlacite na koniec(to je len v strede medzi pastorkami) ale az ked packu pustite a vrati sa naspat. Takze hlavne v odradovani je medzi nimi markantny rozdiel. Ked nejaky cas jazdite na XT tak sa Vam nizsie rady budu potom zdat „pokazene“.
Jestli si pamatuješ úplně nejstarší řazení Deore XT nebo Deore DX z konce osmdesátých let minulého století, tam jsi naráz mohl odřadit o celou kazetu nahoru i dolů. Na novějších dvojpáčkách z počátku devadesátých let se dalo spodní páčkou řadit nahoru až o 6 pastorků. Z toho plyne, že se mi všechny současné sady včetně XTR zdají nějaké pokažené :-). Taky je zajímavé, že to, co vyzdvihuješ (odřadí se hned při zmáčknutí páčky, nikoliv, až se páčka vrátí zpět) okopčilo Shimano od Campagnola, které to ovšem mělo na svých silničních ergopower pákách ještě dotaženější (šlo odřadit o libovolný počet až 8 pastorků nikoliv jen o dva).
Ktere nejstarsi XT a DX myslis? Jednopackove nahoru na riditka? Mel jsem DX dvoupackove, ovladane palcem a nepamatuju, ze by tam byla moznost razeni o hodne pastorka naraz.
No a u toho XTR taky nevim jak to myslis. Mam XT a XTR packy pro 10sp a co se tyce poctu prerazenych pastorku, tak jsou na tom stejne.
Nejstarším myslím, samozřejmě, legendární jednopáčky. Kdyby nebyly jen oficiálně na 7 (v reálu 8) rychlostí, tak je vozím doteď :-).
První typ dvojpáček Deore XT mám taky ještě na kole. Spodní páčka řadí skutečně o libovolný počet pastorků. I prastaré páčky nižších řad, třeba Exage 300 nebo GS 200 řadí naprosto skvěle a člověk má palčivý pocit, že se Shimano řazení za těch 25 let neposunulo skoro nikam, neboť už předpotopní páčky byly svým způsobem dokonalé.
Me na tom vic stve, jak se to materialove odrbava. Kdyz vezmu stary 8sp XT, co mam na jednom kole, tak telo packy je tlakovy odlitek z duralu, mechanismus razeni je festovni a dobre ulozeny. Kdyz jsem rozhodil to 10sp XTR, tak jsem se nestacil divit, co to je za plastovo plechovou hracku:(
Není záměrem marketingu, aby Ti páčky vydržely 20 let provozu. To bys mohl jako ostřílený veterán vědět. :)
Duvod je jasny, ale proste me to stve:)
S tím nikdo nic neudělá. Stejně si to budeme kupovat. :) Lidi ta kola stejně nepoužívají tak intenzivně, aby to zničili dřív, než kolo prodají nebo skončí záruka. Japončíci to mají moc dobře propočítané. :) A pokud se něco pokazí v záruce, tak to bez keců vymění. XT a XTR je bohužel bráno jako závodní sada, tudíž spotřebák. :)
A k čemu to je, taková výdrž? Mám doma kompletní sadu STX RC smoke design, čekal jsem tenkrát až se konečně objeví na pultě, byl jsem z toho unešený, makalo to dokonale, pak přišly V, tak první kus pryč, pak disky a víc pastorků a skončilo to všechno postupně v bedně, dodnes fungují bez jakýchkoliv potíží, ale k čemu ? Max naházet to zpět na rám z té doby a leštit to jako kus do muzea, k ničemu víc ta nekonečná výdrž není.
Jestli to nechces, tak beru :-).
Stále k tomu mám citové pouto, takže se toho nebudu zbavovat, chtěl jsem jenom na tom ilustrovat, že nekonečná výdrž je podle mě zbytečná. Systém je dávno překonaný a jeho životnost je sice úctyhodná, ale …
Vilém chtěl spíš dle mého názoru naznačit, že dneska máš strach, aby to vůbec přežilo 1–2 sezóny, když jezdíš trochu intenzivněji.
Skoda skoda. Mam na to ale jiny nazor. Prekonane to je jenom v hlave. Mam stare trekove kolo, ma pres 15 let. Rocne na nem najedu nekolik tisic km, prevazne pres zimu. V lete je to kolo do mesta. Je na tom 3×7, stx, alivio. Naboje na konusech maji 15 let a porad funguji. Prehazku stx jsem uz na jare musel vymenit, dostala vakl. Porad na nem rad jezdim, mozna nejradeji ze vsech svych kol, nemusim diky vydrzi a cene nic resit. Kdyz si vezmu system 1×11 tak jsem na stejnych prevodech :-).
Vyhazovat veci po par letech, jen proto ze jsou „zastarale“ je moda posledni doby a konzumni spolecnosti. Moc s tim nenadelam, ale sympaticke mne to neni.
To mi povídej. Nenávidím tyhle aušusy a spotřební produkci, miluji kvalitu a snažím se usilovat o dokonalost ve všem. :-) Jenže ono i kdybys měl peněz neomezeně, tak si za ně opravdovou kvalitu nekoupíš, protože se prostě nedělá.
Líbilo by se mi kolo, které vydrží sto let a milion kilometrů, když polovinu z toho pojedeš po trailech. ;-)
Překonaný to je. Tečka. Taky jsem měl STX RC, bylo to ve svý době super, ale dneska by na tom krom pár staromilců (jako Vilém:) ) fakt nikdo jezdit nechtěl, pokud by měl na výběr. Ty komponenty byly zbytečně těžký a už jen ergonomie tehdejších a dnešních páček je úplně jinde. Na kole do města je to sampzřejmě jedno.
+1