Ahoj,
prosím o Vaše názory. Svůj výběr jsem po dlouhém pátrání zůžil na tato kola a teď nevím. RB je parádní ale ty Němci jsou úžasný.
Jaké jsou Vaše skušenosti a případná pro a proti.
PS:Zlatku o názor nežádám
Ahoj,
prosím o Vaše názory. Svůj výběr jsem po dlouhém pátrání zůžil na tato kola a teď nevím. RB je parádní ale ty Němci jsou úžasný.
Jaké jsou Vaše skušenosti a případná pro a proti.
PS:Zlatku o názor nežádám
Od října jsem štastným majtelem Grand Canyonu. Kolo je perfektně propracované a skvěle se na něm jezdí. Měl jsem strach z geometrie, ale vše sedlo a kolo je perfektně ovladatelné. Před koupi jsem zkoušel mnoho 29" a některé mi připadali že umí jet jen rovně.
Na kole jsem přehazoval kliky, kazetu a řetěz.
Kliky jsem dával s více zubama 39/26, kazetu jsem dával 12/36 a řetěz C10.
Za mě můžu CANYON jen doporučit.
Ahoj, proč jsi měnil ty kliky 36/22 ? kvůli rovinkám ?
jj. Než se dostanu do hor, tak jezdím dost šotolinu/asfalt/polňačky a tam by to bylo pomalé. Zase převod 22kliky a 36 na kazetě mi příjde až moc do pomala a to už radši tlačím než abych jel. Tak jsem kliky s kazetou radši hned vyměnil a jsem spokojen.Řetěz jsem měnil, jelikož jsem byl s Campou vždy spokojen.
Nechci ti do toho kecat, ale pokud jsi vyměnil kazetu za 12–36, tak sis nejenomže nejtěžší převod nepřidal (vychází to skoro nastejno, dokonce nepatrně lehčí), ale zato sis ubral ten nejlehčí… A to se vyplatí! :D
že bych jsem se přepočítal? Jsem si říkal že ten jeden zub na kazetě nemůže být zase takový rozdíl.
36/11= 3,27
39/12= 3,25
Takže ten nejtěžší převod máš nepatrně lehčí… Ale tak hlavně že to je teď rychlejší na asfaltu a polňačkách :).
Už jsem si to přepočítal.Jsem se někde sek. Ale hlavně že jsem spokojený :-). Zase bych to měl mít teoreticky líp odstupňované.
Bejvalo stačilo vyměnit kazetu za 11–32, ale tak stane se :).
jj.Stalo by to podstatně míň peněz a možná bych byl spokojenější. :-))) stalo se
Díky,a jak jsi spokojen s tlumením sedlovky – nevadí průměr 30,9 ?
Mám sedlo s karbon lyžinami které též něco poberou. Takže nevím jestli bych hodnotil oběktivně, ale celkem to jde. Byl jsem zvyklý na karbon sedlovku s offsetem. Momentálně chci pořídit carbon sedlovku pro ještě větší pohodu. Ono nemužu hodnotit i skz toho, že jsem přešel na 29" kola které už samy o sobě poberou nějaké ty nerovnosti.
Taky mám toho canyona. Nejdřív jsem tam měl původní Al sedlovku s rovným zámkem ta mi neseděla, tak jsem dočasně chvíli vozil starou karbonovou pellsku 27,2 s redukcí. Ted mám 30,9 WCS Al. Můžu říct, že rozdíl mězi Al 30,9 a obyč karbon 27,2 byl dost znát
Ještě jedna věc, kterou bych u Canyonu vyzdvihl jsou pevné osy. Ve předu 15 a vzadu 12ka. Kolo je hodně tuhé na krut.
Omlouvám se, uklikl jsem se v anketě, asi bych bral Canyon, protože jsou to němci.
Opava je v sudetech, tak se taky není čeho bát-)
Řeším stejný problém. U mě zatím vede RB, líbí se mi a chtěl bych podpořit našeho výrobce. Mám připravenou konfiguraci team + kola 7325 + řídítka turbine flat + sedlo. Co mi hodně vadí je, že hlávko není trapered. Rád bych ten rám měl delší dobu a myslím, že dobré vidlice budou za pár let jen trapered.
To má ten canyon spolu s lepší vidlicí (ale zase o FOXku moc nestojím) a pevnou osou za podobnou cenu. Akorát bych musel měnit kliky a řazení, protože mi dvojpřevodník zatím nevyhovuje.
Radon se hodně přibližuje mé představě, ale nějak mi ta značka neláká, skoro bych řekl, že odpuzuje.
Ten Canyon je nádhernej. Shánět kolo, vzal bych ho. Seděl by mi úplně přesně.
Jen sem se díval že u toho Canyon chtějí za dopravu ještě 1400kč navíc .
i s dopravou je ta cena supr
RB bude mit nejlepsi ram, Radon je uplnej smejd, tam vubec neni o cem diskutovat, u Canyonu nevim, ale jak je to jednou seriovka, tak proste sidej kde se da.
Mam ted pres svatky pujcenej trenazer (chtel jsem si trochu srovnat zaber prava VS leva noha) a udelal jsem par zajimavych zaveru:
vlez zase na valce, tak jsem sel malem na hubu, trvalo tak 30 minut nez jsem zas dokazal ‚jet rovne‘.
se stredove slozeni. Vyzkousel jsem na tom vsechny kola co mam doma (vsechno silnice nebo krosky) a nejvic se kroutil hlinikac Trek (zimak), pak hlinikac Specialized a pak vicemene stejne vsechny karbony – cina za 10.000 nebo original Bianchi za 80.000 a pruhyb ± stejnej. Prekvapive nejlip drzi starej ram RB XR 1400, mam ho cca 13let a porad dobry.
Takze az budu skladat dalsi kolo, tak asi zas dam sanci RB, sice se mi nelibi ta vaha (a debilni prumer sedlovky), uz jsem si zvyk na kolo 7kg, ale mam cim dal vic pocit, ze to stejne pojede lip. Toz snad ty ramy delaji porad stejne kvalitne jak pred 10 lety.
Než jsem koiupil nové kolo, měl jsem pujčené i RB. A věř tomu že není pravda to co píšeš. :-).
Jenze ty nic nepoznas ani nahodou, kdyby ti dali vehikl za 3.000kc z makra a special za 200.000kc tak rozdil v jizde nepoznas. Jsi turista, nemas silu ani schopnosti na to abys neco proveril a moh posuzovat.
Zato ty, anonymní expert a kecálista podle svých slov s výkonností top jezdců ProTour, co jezdí na čínským karbonu, budeš opravdu odborník :).
Ty si už asi začal chlastat trošku dřív.
Nevím podle čeho posuzuješ lidi. Myslím že 5–8tis km ročně už 15let neni zase tak špatný výkon. Nebudu to tady rozvádět. Myslím že by jsme se měli držet tématu a neodsuzovat lidi které jsme v životě neviděli a o kterých nic nevíme. :-(
nic proti RB, pevné RB jsem dlouho chtěl a i před koupí canyona jslem o RB vážně uvažoval, ale myslím že canyon je o krok vepředu co se týká konické hlavy pevné osy a podobně. Takže momentálně jsem maximálně spokojen a za rb bych neměnil.
Mi se třeba moc nelibí mix součastek u Grand Canyon AL 7.9 ,přehazovačka XT smyk Sram 7 kazeta Deore , brzdy Avid Elixir 3 . A tet mě ukamenujete .
Shimano vzadu řadí dneska líp, ale na klikách má divný poměry převodníků a přesmykač na Sram klikách funguje líp ten od Sramu (výrazně, nedokážu říct teoreticky proč, ale je to tak). Kazeta Deore je trochu škoda a brzdy jsou otázka, sám Avid brzdy taky moc nemusím, ale hlavní problémy vycházely z náročnýho postupu odvzdušnění, jenže od 2012 maj předělanou konstrukci odvzdušňovacího šroubu, takže by v zásadě už s nima taky nemusel být větší problém. Fakt mi přijde, že v Canyonu to staví hodně s rozumem, ne klasickou kombinaci XTR přehazka a Deore páčky a kazeta, která je úplně k ničemu.
+1
Mám sice komplet SRAM, ale shimano na tom taky není vůbec špatně…
napsal si to uplně přesně, deorkovou kazetu sem ted po sezone vymenil za XT, jinak když to chodí na 100%, tak mi neva, že v zadu řadí shimano a ve předu sram
Klasika seriovka, setrej na tom co nejmin lidi pozna viz ta kazeta. Ale nad tim neni potreba koumat a posuzovat nejaky osazeni, to tak delaj vsichni velkoseriovy vyrobci. Pokud jsi jen vejletnik, tak je to fuk, ale predpokladam ze Vasek to chce na zavody a na to bych ten bike nevzal ani zadarmo.
:D Tady je vidět, že fakt jenom kecáš… Kdybys byl opravdu takovej závodník, jak se nám tu snažíš nakecat, tak moc dobře víš, že s tím kolem by na závodění nebyl nejmenší problém, jen by byla složitější montáž bezduší, ale i bez toho to jde.
Zrovna bezduse chapu fakt uplne nejmin. Do terenu potrebujes gumy podhustit (coz spousta lidi nezna a neumi). Uz jsem X krat videl jak se lidem, ktery to nafoukali spravne, bezdusak v zatacce ‚odhrnul‘ a vyfouknul. Jasne, ze pro vejletniky co to perou na 4 je to v klidu, ale na zavod bych bral samozrejme galusky nebo ve financni krizi holt klasiku.
Zase jsi potvrdil, jak tomu nerozumíš :D. Do terénu vozím gumy kolem 1,2–1,5atm, na sucho tak 1,8 max, v extrémech míň. A plášť jsem zul jednou a to při tlaku 1atm na předku při tréninku na trati mistráku v Peci a to ještě po hodně velký mojí chybě. Kdybych tam měl duše, tak musím foukat naopak víc a v tomhle místě by mě stejně nezachránily, stejně bych šel na hubu a místo nasazování pláště bych lepil duši…
Ale samozřejmě to musí být bezdušový ráfky a pláště, nějaká blbá konverze a volnější pláště zout není problém.
Ti nechci kazit radost, ale veci jako konicka hlava nebo pevny osy nejsou vubec zadna novinka. Stejne jako 29" kola nebo biopace prevodniky – jsou to veci, ktery uz tu davno byly (nektery uz pred 100 lety). For je v tom, ze vsechny tyhle vychytavky jsou k hovnu, proto se od nich davno upustilo. Ted to znova vytahujou a pouzivaji v dobe boomu cyklistiky jako marketingovy triky – je to v podstate podvod, nic vic.
ok bylo to tu, to nepopírám hele někomu vyhovuje canyon někomu RB, takže je supr, že si může koupit každý co mu vyhovuje. Já jen říkám, že jsem jezdil RB i canyon a canyon to u mě vyhrál.
Co může být tužšího než 13 let jetý hliníkový silniční rám, Silvestr je bezva :-)
Vole, von je profík a vyjíždí Křivoklát na velkou pod AP a v 90 rpm kadenci ;-). Zajímavý je, že ho nikdo nezná a nemá nikde žádný kontakty, takže musí jezdit na čínským rámu…
Jo takhle vznikaj famy, jsi tak trochu zdejsi klepna. Tohle spis delaji zensky, zrejme budes 4% :(
Sorry, přesný čísla už si nepamatuju, ale nesmysl to byl solidní ;-).
Rika mistr MRX :D Drz se vetese, ve ktery jsi odbornik a nemotej se do diskuzi o kvalite.
Někteří lidi si tady utužují sebevědomí, bohužel v reálu jsou to ti největší šášulové aneb variace na: prázdný sud duní nejvíce.
Vzdyt jo, proto jsi taky prisel s touhle moudrosti.