• devill

    Zdravím, rozhoduji se o koupi nového biku a docela mě láká IQ6 Basic od Race Biku. Je to dobrá volba na středně těžký terén, občas silnice, občas i DH? Párkrát bych s tím chtěl jít do bike parku. Jestli by ta 150/150 nebyla málo do bike parku, ale zase na takové lehčí sjezdy by to mohlo být dostačující, ne?

    Jinak jezdím v Beskydech. Takže Lysá h., Radhošť apod.

    0 0
    • esti  

      Těch 15 čísel je tak akorát na hraně použitelnosti pro DH.Ovšem za předpokladu dobré technické vyzrálosti jezdce.

      0 0
    • Radek Broz  

      Do parku bych se s ím vůbec nebál.

      0 0
      • Vilém  

        …ale v bike parku uz by to mohlo byt horsi:)

        0 0
        • friblos  

          do bike parku v pohodě- na DH jedině pro někoho kdo to má opravdu v ruce

          0 0
        • devill  

          Žádné velké pojezdy v bike parku neplánuju, protože v okolí tu žádný není, takže jen na dovolené, kdyby tam nějaký byl, tak bych si párkrát sjel.

          Spiš bych to měl na technický horský terén a na lehčí sjezdy.

          0 0
          • John Tequila Lemon  

            V tom pripade optimal kolo … jen si dej pozor, je treba rozlisovat mezi bikeparkem a DH ;-) vetsina lidi si mysli, ze to je totez … ale neni ;-). Ale pokud shanis lesotraktor na cestu necestu, z kopce do kopce za prijatelnej peniz, tak ses trefil. Navic kdyz se ti neco pos***, tak vyrobce neni daleko, takze to kolo nemusis setrit. A pokud ses ochotnej si priplatit, bez to Remedy ;-).

            0 0
            • devill  

              To já beru, ze DH není to samý jako bike park, proto jsem to psal odděleně. :)

              Jinak díky, mi ho doporučil známý co má IQ Race.

              0 0
    • Karlos009  

      Je to jasný. potřebuješ krávo-koňo-osla. Zklamu tě, to IQ6ka opravdu není. Je to enduro s hodně citlivou zadní stavbou, která ochotně leze do zdvihu a nějaká progrese se koná až v poslední třetině zdvihu. Tzn. v běžném terénu hýčká prdel nebývalým pohodlím, ale při prasárnách ráda chodí do dorazu (lze přitvrdit na tlumiči, ale nejsem toho přítelem). Posedem už to taky není taková motorka jako býval Monster a z kopce už se nevalí jako uvolněný balvan. Na silnici při pohodové vyjíždce s přítelkyní nebudeš mít nejmenší problém a s propedálem se dá velice dobře dupat i ze sedla, ale s partou nadržených chrtů na pevñákách budeš v řiti.

      Takže, pokud chceš enduro na courání přírodou a užívání si sjezdů ber, budeš nadšen, na nějaký DH nebo chrcení na silnici bych ho nebral.

      0 0
      • kreett  

        to Karlo009 a co nějaké fotky a takové celková větší recenze by se nenašla

        0 0
        • Pijer  

          test z Pelotonu na stránkách RB jsi viděl ?

          0 0
          • kreett  

            viděl, ale tyhle testy mě moc neberou- vždycky je to skvělé a úžasné

            0 0
        • Karlos009  

          Jsem dost špatnej spisovatel, ještě horší fotograf a navíc jsem i dost línej. :-) Ale jestli do konce týdne vyleze slunko, zkusím pár fotek udělat a něco sem lípnu.

          0 0
          • kreett  

            mě hlavně zajímá ta geo a jak se to chová pod brzdou, při šlapání, ve sjezdu- a i jak to máš složený a jakým stylem na tom jezdíš

            0 0
            • Karlos009  

              Jezdil jsem dřív na Monsterovi EN 2007 s Lyrikem, teď mám IQ6 s Pikem (Dual Air). Ostatní veci jsem přeházel z Monstera. Na IQ jsem o fous nataženější a šlapu víc pod sebe, u Monstera bych se bez snižování vidlice neobešel, u Pika ho nemám a zatím mi vůbec nechybí. V pohupování při šlapání nevidím žádný zásadní rozdíl, ale aktivnější stavbu IQ občas propedálem brzdím, u Monstera jsem to nedělal, otázka je na kolik to ovlivñuje dobře přístupná páčka. Monster s 2,4 gumama byl tank (na enduro), prostě jsem ho i v rozbitých kamenitých sjezdech nechával jet a on si vždycky poradil. :-) IQ je živější v rozbitých sjezdech už ho musím víc hlídat. Zadní stavba při brždění tuhne i u IQ, ale všimnu si toho jenom v nějakým hodně rozbitým sešupu, kde při intenivním brždění zadní kolo „zneklidní“. Není to ale nijak výrazný jev.

              Váhu kola jsem nikdy neřešil, nevážil jsem Monstera ani IQ, ale úbytek váhy je znatelný. A co jezdím? Prostě se poflakuju krajinou od sjezdu ke sjezdu. Skáču jenom přírodní překážky a to tak do 1m. Žádný extrém.

              0 0
              • goofy  

                A nebude to taky trochu tim, zes vyrazneji snizil predek, a tim taky zvysil uhel?

                0 0
                • kloubik  

                  Taky mě hned napadlo, jestli Pike neni na tohle kolo zrovna málo se 140 mm. Navíc váhově se zrovna na Pike asi moc neuspoří.

                  0 0
                  • Karlos009  

                    nemyslím, že by to mělo nějaký zásadní vliv. Je to 1cm rozdílu proti zadku, trochu jsem to kompenzoval větším pláštěm v předu (NN 2,4 proti 2,25 vzadu) a samozřejmě jsem úplně lehce upravil i sag vidlice. Váhově je Pike proti Lyriku lehčí o 600g, což není úplně málo. Ten Lyrik se mi tam ale hlavně nehodil svou charakteristikou, je to taková trochu „tupá“ vidle a s tou hyperaktivní zadní stavbou IQ by to asi nešlo úplně dohromady.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Jestli je pružinovej Lyrik proti vzduchovýmu Piku tupá vidle, tak já mam uplně opačnej názor.

                      Já bych ho tam nechal, ale na to použití co píšeš je to zbytečný. Ideální by byl asi 150mm Revelation, případně Air-Uturn

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Karlos009  

                        Měl jsem obě vidle souběžně a tak si myslím, že mohu srovnávat, stejnou vidlici (Lyrika) má i kolega, taky na Monsterovi a chová se úplně stejně. Na drsný zacházení je Lyrik super, ale drobný nerovnosti ho nechávají chladným, na ty je Dual Air mnohem citlivější. Podezírám u Lyrika trochu ten Mission Control, nevím jestli je to zrovna podařený tlumení. Mluvím o Lyrikách 2007, 2008, letošní jsou možná už někde jinde.

                        0 0
                        • KRAJIC  

                          Můžeš prosím porovnat, jak to kolo jde na zadní oproti Monsteru? Ohledně bunnyhopu,hravosti a stability ve vzduchu je to oproti Monsteru mnohem víc do xc? Jinak ten Pike má osa – korunka 520mm tuším, což není moc – osobně bych tam nejspíš narval něco delšího – ale mám priority dolekopcom + občas popoletět.

                          0 0
                          • Karlos009  

                            V ochotě jít na zadní při jízdě ze sedla nevidím rozdíl, IQ (s Pikem) je „hravější“ a stabilitu ve vzduchu těžko zhodnotím, moc dlouho se tam nikdy nezdržím. :-) A jako XC kolo bych to rozhodně neoznačil, oproti Rize 14O je to sjez´dák. :-)

                            0 0
                        • fousek  

                          Ano mission control je vpodstate kurvitko pokud je nastavenej tak aby fungoval. Pokud jsou komprese povoleny na doraz tak by to melo chodit obdobne jako ten Pike.

                          Ale nesmis zapomenout, ze kdyz das na stejny kolo Pika a Lyrika tak tim zmenis uhel hlavovky a Lyrik nebere maly nerovnosti pro ze je vic polozenej nez ten Pike a ty nerovnosti ho jakoby vzpricej. Taky se kapku zmeni teziste a na Lyrikovy neni takova vaha jako na Piku.

                          A jako posledni je moznost ze konkretni Lyrik muze mit tesnejsi futra nebo stiraky nez ten Pike

                          0 0
                          • KRAJIC  

                            S geometrií, vzpříčením a změnou zatížení souhlasím.

                            0 0
                          • mr.antik  

                            Myslíš, že je lepší mít mission control uplně povolený a radši tvrdší pružinu nebo měkčí pružinu a tlumení trošku přitáhnout?

                            0 0
                            • fousek  

                              Myslim ze mission control naladit a mekci pruzinu, pokud bude tlumeni uplne otevreny tak to bude nadskakovat jako blazen at s tvrdsi nebo mekci pruzinou. Ale dobre nastavenej mission control urcite neni pohodlnejsi nez vse otevreny, ale ve vysledku rychlejs projeta trat jo.

                              0 0
                          • Karlos009  

                            no nevím, mám pocit, že mission control brzdí tu vidlici i když je zcela otevřený. Ona nechodí špatně, ale vždycky „usne“ v sagu a je potřeba trochu větší impuls aby se probrala a pak zase chvíli pracuje. Např. na asfaltu se mi Lyrik ani nehne, Pike pořád něco žehlí.

                            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • honzah  

      Ahoj, zajima me celkem IQ6. Umite jej nekdo srovnat s stumjumperem od speslu? Na stumpovi mi dost vadi vyrazne ponoreni zadni stavby za prekazkou (a tim dost neprijemne zpomalovani) a to ze dost houpe. Tomu neduhu bych se chtel u dalsiho kola vyvarovat.Dal pak jestli nekdo zkousel nejvetsi velikost co delaji, merim 197 cm a mam pomerne dlouhe nohy. Spesl v XL velikosti mi je temer maly, rad bych neco kapku vetsiho…

      0 0
      • honzah  

        Jeste jsem zapmel dopsat, ze jsem se kratce svezl na trancex a prilis se mi prubeh pruzeni nelibil a prislo mi relativne nepohodlny, i kdyz to zase docela prijemne jelo…

        Vim ze nejlip otestovat, ale pro prvni informace se ptam tu…

        0 0
      • K2  

        A co tak zkusit přifoukat na Stumpovi tlumič?

        0 0
        • honzah  

          Promin, ale chtel jsem odpoved od nekoho, kdo to muze srovnat… Opravdu myslis, ze jsem za 3 roky jezdeni nelaboroval s ruznym tlakem odpruzeni?

          0 0
      • Karlos009  

        Mám IQ6 a přítelkyně Stumpa 07. Aktivitou zadní stavby jsou obě kola hodně podobná (hodně aktivní). Výhodou IQ (jednočepu) je, že se tolik neponořuje zadní stavba ve strmých stoupáních, ale jinak si, obávám se, moc nepomůžeš. Mluvím o nebržděných tlumičích (Triad kontra DHX Air).

        0 0
        • honzah  

          Diky za informaci, asi to opravdu musim zkusit nazivo. Me citlivost stavby v podstate vyhovuje, vadi mi spis to „propadnuti“ a tim zabrzdeni za prekazkou. Jel jsem gt, turnera, trancex, nejakou sportovnejsi meridu, treka fuel a u vsech mi kolo prislo tuzsi, min gumovy a vic jezdivy nez stump. A u zadneho se mi nenorila zadni stavba jako u stumpa. Mozna je to ale pocit, vsem jim v pohode stiham…

          Jak ti vyhovuje geometrie? Nema to kolo vylozene nejakou slabinu?

          Stumpik doma zustane pac moje zena ma nohy az po pr..l a kupodivu ji moje xl docela dobre vyhovuje…

          Jeste me laka niner wfo nebo rip, ale ten je zase financne uplne mimo…

          0 0
          • Karlos009  

            Propadnutí je daň za komfort (lineární tlumič, zadní stavba), to bude u IQ podobné (bez brždění komprese). Vím o čem mluvíš, nedávno jsem zkoušel GF Roscoe a je to přesně ten druhý břeh. Tvrdší, svižnější, odolnější k silovému šlapání. Mě IQ vyhovuje moc, geometrii se Stumpem moc porovnat neumím, přítelkyně je menší, ale třeba ve srovníní s novým endurem od spešlu mi příjde hravější a posed více nad zadním kolem (kratší zadní stavba?). Zatím jsem žádnou výraznou slabinu nenašel a doufám, že to tak zůstane. :-)

            0 0
      • Kubas.1  

        neměl by se náhodou ten spešl porovnávat spíš s klasickým IQ než IQ6?

        0 0
        • honzah  

          Ono kdyz chci prejit ze stumpa kousek vys, chci mit srovnani s necim co duverne znam. Chci trosku vic zdvihu, protoze neumim jezdit a nekdy by se mi vic zdvihu proste hodilo… :)

          0 0
          • friblos  

            Sice jsem na spešlu nejezdil, ale už 2 týdny jezdím na testovačce IQ6 a je to hodně povedené kolo, sice se to houpe ale určitě mín jak spešl a páčka propedalu je po ruce. Geometrie je úplně skvělá a z kopce to i se 150 vidlí jede jak tank.

            0 0
            • Frostty  

              Když to porovnáš s Monstrem, jak to hodnotíš? Dokážeš si IQčko představit ze 160 00 vidlí?

              Nějak dnešním RB nemůžu přijít na chuť, ale 6tka je v užším výběru.

              0 0
              • friblos  

                model AM 06 byl vysloveně DH zbraň- na sjezdech klidný i se 130 vidlí a přežil všechno, ale do kopce se muselo hodně bojovat s těžištěm, bohužel silniční smyk je dost na prd

                model AM 2009 se geometrií moc nepovedl- neklidný ve sjezdech i ve vzduchu a až se 160 vidlí mi začal vyhovovat- prasknul

                IQ6– docela slušně jede, geometrie je hodně posunutá k modelu 2006, ale není to až tak DH a dá se na něm skvěle i jezdit do kopce, odpružení pracuje líp jak na obou Monstrech, budu na něj dávat 160 vidli tak se ještě trošku geo upraví víc do dolekopcem. Na tvrdší AM skvělé kolo, ale na víkendové prasení v bikeparku to nebude:-D

                0 0
                • Frostty  

                  Postřehnul jsem že sis zalámal :o)). Mám v plánu postavit nějaký AMEN nebo jak se tomu dneska říká. Každopádně jediná věc co mě trošku u IQ6 dělá vrásky na čele je systém uchycení zadní stavby na tlumič. Jak se ti pozdává tuhost stavby? Sice vážím včetně batohu do 75 kg, ale nerad bych po sezóně hledal nové rám.

                  0 0
                  • friblos  

                    jelikož je to testovačka, tak testuju poctivě:-)Špagetu na Ještědě to dá v klidu, ale není to kolo na prasení v bikeparku, ale na ježdění po lese:-D

                    při jízdě je stavba tuhá dost a to že tam není vahadlo nevadí- nic není poznat, ale když stojíš a opřeš se o zadní horní stavbu kolenem tak vidíš že se to pohne:-( uvidím co vydrží, ale na AM je to v pohodě, ale mám to moc krátce

                    0 0
                    • Frostty  

                      Moje představa byla Monster EN09, ale to jsem prokaučoval. Testuj, testuj. Nezbývá než pozorovat a na konci sezóny udělám sumarizaci a třeba RB koupím…Ale to prohnutí je další pomyslný hřebíček, hold nerad bych kompromis.

                      0 0
                      • friblos  

                        už mám objednáno takže testovat budu dál a uvidíme co to udělá

                        0 0
    • strongpajda  

      Konečně jsem se dočkal…

      0 0
    • Frostty  

      Zdar má tu někdo 6tku v XL? Výškově jsem u RB tradičně na pomezí L/XL.

      0 0
      • strongpajda  

        mam…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Frostty  

          Hmm teď koukám na ty tvý fotky, nevypadá to ani moc jako koza. Kolik měříš? Díky.

          0 0
          • strongpajda  

            teda abych se vyjadril spravne, mam 185cm a XL…jinak naprostak spokojenost,takovej spravnej pantatovskej posed…

            0 0
    • MrFish  

      Zdarec. Trochu to tu oživím. Má někdo zkušenosti s dotykem řetězu o spodní část přesmyku, když je zařazenej malej převodník? Nikdy mě to nedělalo a to ani při vpředu malým a vzadu malým, až teď po přehození zadního kola na 10mm osu. To by podle mě ale nemělo mít takovej vliv, těch pár mm rozdílu od rychloupínáku. Přesmyk už moc posunout dolů nejde, jelikož se dotýká kloubu zadní stavby, co je nasunutej na ložisko osy. Stalo se to taky už někomu, případně jak to řešil?

      0 0
      • Vilém  

        A mas to zadni kolo poradne dosednuty v patkach?

        To je jediny co me napada, jinak nemuze mit vymena zadniho kola prazadnou souvislost s timto problemem.

        0 0
        • MrFish  

          No právě že všechno sedí. Je to ale z zničeho nic :-/ Samozřejmě se dá zbrousit kousek toho kloubu, ale do toho se mi moc nechce :-(

          0 0
          • Džey Ár  

            No tak to nedělej ani náhodou! Není nějak hnutý ten přesmyk?

            0 0
            • MrFish  

              Zítra vyzkouším, ale jak jsem psal, do teď všechno fungovalo. Proč se to dojebalo? :-)

              0 0
            • MrFish  

              Smyk hnutej není. Nedostal žádnou ránu a je stále na stejným místě

              0 0
              • KAPLIS  

                Nic neřeš. Na stojanu to dělá. Když na to sedneš, tak se poloha řetězu a smyku změní. Jestli jsi s ničím nehybal, tak ti to dělalo pořád.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.