Prosím o váš názor na RS Reba 2015 v provedení 120 mm, 9 mm RU s rovným krkem. Také by mne zajímaly zkušenosti se servisem, dostupnost náhradních dílů apod. Použití trail.
Prosím o váš názor na RS Reba 2015 v provedení 120 mm, 9 mm RU s rovným krkem. Také by mne zajímaly zkušenosti se servisem, dostupnost náhradních dílů apod. Použití trail.
Co jsem slyšel od servisáka, tak mezi novým a současným modelem je rozdíl jen barva vnitřních nohou.
O díly bych se nebál.
Jestli přecházíš z epicona, měl pevnou osu nebo taky RU? Jestli ano, pohoršíš si. Pokud ne, s pevnou osou bude rozdíl vidlic víc znát ;)
26, nebo 29?
Mám RU a 26" RB IQ
vzhledem si polepsis urcite, funkcne si polepsis jen tim ze bude mazana olejem, pokud nemas tuneneho epicona… jinak v dobach dual airu by sis polepsil urcite, takhle to vyjde nejspis nastejno
Co si myslíš o RL zamykání? Je důležité, nebo je to jen další kurvítko navíc za cca 1100 Kč?
Proti tomu epiconu nová verze takový rozdíl nebude. Asi bych jezdil dál epicona a případně bych ho bral s pevnou osou.
Jinak pushlock je dobrá věc, kurvítko to svým způsobem je. Na závody bych v tom smysl viděl, ale jinak opět peníze navíc skoro za nic.
pokud nejezdis zavody, tak je uplne v pohode zamykani z korunky, na druhou stranu pokud zamykas casto, muze to mit pro tebe nejaky vyznam, kazdopadne u starsich reba vidlic se to RL hodne sralo, byla ta mslaba pruzina a dost se to zasekavalo, nevim jestli to uz prepracovali… (meli jsme doma 2 a casem se to vzdycky zaclo zasekavat)
Proti starším verzím to trochu přepracovali ;)
Ale nevím jak moc.
já mám novou verzi, tak doufám, že mooooc :D
právě že zamykám jenom když jedu delší úsek po silnici
tak bych volil zamykání na korunce ;)
Pokud nemáš epicona mazanýho olejem tak předělat, případně poslat Milanovi do tuningtestu. U mě to byla velká změna. Jinak bych radši investoval do novejch zápletů.
presne a taky v jinem rozmeru :)
pokud mas IQ, tak bych osobne bral vidli s pevnou osou… nerikam, ze je to vylozene nutnost, ale uz i pri tomhle zdvihu se hodi…
S pevnou osou jsou dostupné jenom s taperred krkem.
No všichni básněj nad dual air, ale mě dual air reba nepřišla nic moc. S foukáním jsem trochu experimentoval a nikdy to nebylo ono. Když jsem nafoukal podle tabulky, byl jsme furt na dorazech, když jsem foukal víc, byla necitlivá, když jsem nafoukal víc negativku, přišel jsem o zdvih a rozdíl v citlivosti nic moc. Teď mám sida solo air a foukám ho v podstatě podle jejich tabulky a v pohodě, přijde mi daleko citlivější. Takže solo air za mě určitě lepší, navíc mě fakt nebavilo hrát si s dualem, raději na kole jezdim… Pushlock bych nedoporučil, na minulýchh ročnících to fungovalo na hovno, zamykání na korunce stačí, ale třeba to potunili.
Pro mě je teda průběh SA tragický a s citlivostí bych nejásal.
A kvůli takovým jako ty zrušili DA :)
přesně
:)
Asi takových lidí bylo víc, co nechtěli polemizovat na bikeforech, jak tu vidli přesně nafoukat. Prostě nafoukat a jezdit, jako je to u všech ostatních vidlic.
U všech ne, některé se nefoukají :)
tak schvalne, kdy myslis, ze se k tomu vratej?:) davam bolsevikovi rok, maximalne dva:)
Já si myslim, že nevrátěj, maximálně budou dělat obě verze. Ale spíš se zaměřej na R1
právě… lidi si řeknou ryba pyčo su king, ale jak jede, je jim u pí. hlavně že jí vlastní. je to in, ne?
vzhledem k tomu, že 90% cyklistů neumí nafouknout správně pláště, tak souhlasím, že DA byla vyšší dívčí
Už chápu, proč je třeba dělat ostřikovače tak, že se zároveň spustí stěrače. Většina lidí nechtěla polemizovat a mačkat páčku dvakrát.
docela demence, když potřebuješ nastříkat a nechat to chvíli rozpouštět mouchy nebo bordel po parkování pod stromem.
na dálnici to ale je použitelný dobře, to zase jo
Na dalnici stejne na Skodovce pustis nejrychlejsi stirani a pak tam peres kapalinu.
A nerikej, ze ne.
Protoze me se aspon toto osvedcilo :).
k cemu je to dobre?
Rychlejsi stirani – driv vidis.
Navic to projede vicekrat ⇒ odstrani to vice bordelu ze skla.
jo a hlavne to rychle jezdeni steracu na sucho jim opravdu prospeje :D
Dej tam trochu vice vody, pak to bude v pohode.
Ono totiz ve chvili, kdy tam mas musek tolik, ze nevidis pres okno, ti jedno splichnuti nestaci.
V zime na ten mokry bordel to je OK, ale na musky ne.
kam mam dat vice vody? pises ze nejdriv pustis sterace na nejrychlejsi a pak tam palis kapalinu → tzn. zpocatku stiras nasucho
Delas zaraz. Nez se zvednout sterace, uz tam kapalina je :-P
ted uz to dava smysl…:D
Ale porad i v tom prispevku ta kapalina napsana byla. Takzeee: Rubiiii – Hovnoooo!
„nejrychlejsi stirani a PAK tam peres kapalinu“
mel si tam mit treba ZAROVEN, nebo HNED
A to jako proc? To zpozdeni 1/2 s znamena, ze to neni zaroven ani hned :-P.
taky mi přijde „lepší“ mazat vazelínou než olejem a furt ji přimazávat(SA)
Se SO je problem, ze kdyz ma byt nejak rozumne citliva, tak chodim docela casto na doraz.
Mám opačnou zkušenost. Když mám SA nafoukanou podle tabulky, tak chodí docela pěkně, ale každá větší díra znamená doraz. Proto jí mám fouknutou víc, sice nezobe úplně ideálně, ale aspoň nechodím po dorazu.
stačí vyvložkovat pozitivku,rozhodně to zlepší
a co jsi na to použil? nechat něo vytočit na soustruhu (silon)?
gumovou nožku,silon ok,objemově tak na 2–3 jejich vložky na 70kg
Nepasoval by na to špalík, který dávají Suntour do Aurona a možná i do jiných vidlic? Lidi se ho často zbavují, já ho také vyndal, jen nevím, jestli ho ještě nebudu potřebovat. Tak se ho zatím zbavit nehodlám.
no jestli to má tak ±23mm průměr a díru
k nové vidli možná,ke kolu nic nepřišlo,nižší zdvihy jsou vložkovány,120 bez vložek(kolik stojí kus plastu),když jsem to řešil v čechách ,ještě nebyly..proto samo domo hned
jak jsi to tam připevnil?
ve víčku je závit
Aha ,takže vložka má uprostřed díru na ventilek?
jo ±
závit tam nemám ,budu tam muset něco vlepit. Jak dlouhý jsou ty spacery?
Díky
na to existuje ofiko inzert. Měl by jsi ho dostat k vidli při koupi
Kámoě použil kus gripu ESI, měl jeden navíc… tak ho vozím taky.
od výroby tam mám dvě jejich vložky+jsem tam dal ještě kousek plastu co jsem měl doma, takže objemově řekněme jako dvě a pul vložky a stejně je ta vidle bud necitlivá nebo se topí ve zdvihu. Už ani tak nechodím po dorazech ale stejně mi při brzdění zajede do půlky zdvihu, což je špatný pro ovladatelnost a to mám 68kg
bud ta vidle nebyla v pořádku, nebo máš blbou pumpu.
DA podle tabulek dostat na doraz v rámci XC bylo téměř nemožný. Naopak SA na tabulkách jde na doraz snadno a pořád se plácá dost ve zdvihu.
zamykání na hovno je to mechanický co vypadá jako hydraulický. Klasický pop a pushlock byly zlatý. To nový se vysere ani nevíš :(
Reba 08 DA ,na doraz jsem ji dostal tak 2–3× za 5let provozu a to jsem foukal dost pod tabulkový hodnoty ,většinou tak 10mm rezerva.
Teď asi měsíc jezdím sid DA(nejspíš 2012) a na dorazu jsem každou chvíli ,dokonce ikdyž je lehce přefouklá (aktuálně sag cca 15%). :(
Sid je to tenhle http://www.kupkolo.cz/…-osa_z92764/ ,zdvih 110mm
Není mi jasný jak může být „závodní“ vidle tak lineární ,jsem z toho lehce rozčarovanej.
Vypadá to, že nový SR vidle jsou průběhem přesně pro mne:-D
Tedy kromě spolehlivosti.
p.s. příští leden oslavím 10 let s Rebou první generace..
Tiež som z novej generácie reby dosť smutný.
Keby som bol tušil ako sa to bude správať, tak by som tých 200€ za foxa priplatil. Priebeh to má strašne lineárny, permanentne to mám prefúknuté kvôli dorazom a po mesiaci išla na reklamáciu s vôlou v púzdrach.
Inak na DA (2010) mi zasa permanentne negatívka strácala tlak a vidla bola tuhá.
Dneska jsem pro jistotu otvíral letošní rebu a čučel jsem, jak jsou pouzdra malé a blízko u sebe… navíc krátké vnitřní nožky. Už alespoň vím, proč není tuhá :-)
asi tak
No to si ma teda moc nepotešil
Som zvedavý, či to v servise dajú dokopy, alebo to bude zasa záležitosť na 1000km.
Zhháňať novú vidlu s G2 geo by bolo asi dosť umenie :(
Bys tam dal normální a nic by se nedělo…
Mám na ní taky nějakou tisícovku a vůle jsem nezjistil, zkusím pro jistotu zítra. A že bych jí zrovna šetřil :-))
po sobotě raději rozborka (spíš po dvou fuj sobotách) a stíráky ani bordel nepustily moc. U těch jsem taky zvědavý, jak budou fungovat. Vypadají měkčí, jiná konstrukce.
Už by som sa asi aj ja mal konečne naučiť servisovať vidlu. Len sa bojím, že potom budem už viac servisovať ako jazdiť :)
není problém v sezoně povolit dva šorouby, „odrazit“ je, vidlici roztáhnout, vyčistit, nalét olej a zase složit. Servis, který je potřeba nejčastěji…
To asi nie je, ale nejako mám rešpekt pred vecami, ktoré som ešte nerobil (ani nevidel ako na to) a naviac v paneláku na to nie sú zrovna ideálne podmienky
to do toho nesmíš mlátit kladivem ve dvě ráno
Zrovna tohle uděláš i v paneláku na balkoně-chodbě. Jen musíš pochytat těch 10–15ml oleje co vyteče.
plech na buchty a jde se na to :)
hehe .-))
A máš vymazanej plech. Budou vánoce, každej tip se hodí.
jj, klasika, kdysi stara Reba mela cca 1650g? dnes ma 1550 i s osou?:)
Nekde se to odrazit musi…
Přijde mi malý rozdíl mezi rebou a sidem… rebu měli udělat „odolnější“
ale proč že… Futra vypadají ale hodně dostupně, tak by jít měnit měly dobře
původně to tak bylo. Reby co měly plný nohy byly o řád lepší než SID v tuhosti. Pak přešly na dole vybraný a je to podle mě stejný. Respektive už nemám u reby ten pocit, že to jede kam chci. Nahradil jsem to na stejným kole tu starou rebu za novou a hrozná změna, až mě to nasralo :/
U sida s tím tak nějak počítám, že to nebude na větší projekty.
Jezdit se dá s oběma, akorát už mezi nimi není skoro žádný rozdíl
presne tak, taky to nechapu, jestli vezmes sida nebo Rebu je dneska skoro sumak…
Ikdyz Reba bude mit asi o chlup delsi vnitrni nohy… U myho sida 100mm jsou fakt ultrakratky:)
já starou rebis chtěl, ale nebyla k sehnání :(
to už neseženeš. Turisti co mají kolo sto let to moc nekupovali díky ceně a aktivně používaný kusy už to mají za sebou na vydřený nohy.
právě. Kor na 29. Pokud nejsou nohy ještě vydřený ale jen chycené futra, tak to by šlo v pohodě zachránit :))
co nadělám, doba jde dál a musíme si zvykat na naší spotřební společnost. Popláčem si, co z toho.
Říkáš, že z mýho zachovalýho DA kousku bude za chvíli ceněnej veterán?:))
nechceš vyměnit za novou? :-D
2010, rovný krk, rychloupinak,26… ještě ji chceš?:D
2010 rovný krk RU s XX MC mám taky v 26 :-D potřebuju 29 :-D
to nastavis:))
Jsem malej a ještě k tomu konzerva, takže 29 není nic pro mě:D
Na bazaru máš 29;)
Tak bílá barva je zrovna na p*** a už mám novější, měnit nebudu… ale dík :)
ja koupil pres leto tenhle rocnik reby , je to 29, DA a za me je to nejlepsi xc vidle co jsem kdy mel, zezacatku ma super citlivost a reaguje i na nejmensi veci a od pulky zdvihu je dost progresivni a jeste se mi ji nepodarilo dostat na doraz, co bych s dnesni rebou sel pri takove pocatecni citlivosti hned. tuhost nedokazu posoudit, nikdy me nelimitovala, na xc podle me precenovana, ale neni to horsi nez RS-1 :D
jojo stará opravdu dobrá reba…
Nejvíc se i líbil rok 2010
Mi tez. Ten mel uz i zpevnena futra, coz tahle stare e-e.
mám rebu 2012 dual air a funguje to skvěle.. Sice ze startu bylo potřeba chvilku laborovat, ale našteloval jsem to přesně, tak jak jsem chtěl… měl jsem jak recona, tak i sida solo air a tam prostě jen nudně foukneš to co je napsané v tabulce, popřípadě trochu míň nebo víc a nudně jezdiš :-D
Tak u dualu můžeš jedině foknout víc + komoru.
cože?
A co jiného,v negativce větší tlak jak v pozitivce neuděláš.
Proc bys neudelal? Jen tim snizis zdvih.
To ano ale nic víc.Já jen že se tu už víckrát psalo jak někdo nafoukne neg.víc a vidle je citlivější.Tlaky se srovnaj ale sníží se zdvih.
je vidět, že jsi teoretik. Nic proti. Zkus to a uvidíš, že v tom je velký rozdíl jestli foukáš stejně, nebo negativku o trochu víc (bez ztráty zdvihu) nebo ještě víc, kdy už o trochu zdvihu přijdeš.
tak to uz asi roky jezdim neco spatne:)) mel jsi vubec nekdy DA vidli?
Teď ne cíleně na screta, ale ať to je na konci…
Ono to celkem dává smysl, co píše… Je úplně jasný, že nezatížená vidle bude mít menší odtrh, ale bude to tak i ze sagu? V sagu by se měly tlaky vyrovnat a pak odtrh ze sagu bude v obou případech záležet jen na vnitřních odporech. Jen sag bude o trochu víc ve zdvihu.
Pokud se pletu, rád se nechám poučit.
Vyrovnají se síly, ne tlak. Když tam víc natlačíš, posuneš sag, tak zvětšíš neg. komoru, čímž by měla teoreticky déle ovlivňovat zdvih.
Jasně, síly jsem myslel…
No takže by pak měla mít vidle trochu jinej chod (lineárnější?), ale odtrh by pořád měl zůstat stejnej na úrovni vnitřních odporů, ne?
Pak bych teda chápal, že RS se rozhodlo DA zrušit, když u novejch vidlic jde linearitu snadno doladit pomocí bottomless tokenů.
A pozitivní komora se tím zmenší a tlak se v ní musí zvednout.
jen mi pri tyhle teorii neni jasna jedna vec. Pokud se tlaky vyrovnaj, jak pak ktera komora pozna, na kolik byla nafoukana a vrati se zpet na vychozi hodnoty…
Blbej termín, síly se vyrovnaj v sagu.
Bez obav,já si vidle předělávám sám,nemusím kvůli každé blbosti do servisu jak jiní.
???
REBA SA 2014
ty samý pocity co ostatní » musim ji přefoukávat, abych nechodil po tvrdejch dorazech.
2× za 4mesice co ji mam – prepusteni tlaku do negativky. Ted o vikendu jsem to zkusil pretesnit, vazelínka, olejíček – jako chodí pěkně – ale ta linearita je na p*ču. Říkam si jestli to pro mě nebyly zbytečně vyhozený prachy – jestli by ten o polovinu levnější epicon nechodil po potunění srovnatelně.
Po vytunění by nechodil srovnatelně asi náhodou, možná tak před vytuněním by si to mohl porovnávat. ;)
Staci tam neco vlozit do komory, jak se uz pise nahore.
mám tam dvě origo vložky + vlastní kus plastu a stejně to furt chodí moc lineárně…
jaký origo vložky ? nějakej link nemáš pls ?
Teď jsem se díval do svojí Reby 2013 RL 29" a pod víčkem vzduchové komory nic není. Dle manuálu SRAMu by tam měly být od výroby 2ks tokenů a můžeš přidat další 2. Ale asi až od modelů 2014..
Tož to abych někde koupil..
Našli jste někde v ČR?
V týdnu zkusím zavolat do servisního střediska RS v Brně, jestli náhodou nemají..
Hm.. ale asi to bude chtít i nové víčko vzduchové komory, protože to moje z modelu 2013 nemá žádný závit na který by šly ty tokeny našroubovat..
vraž tam cokoli co nacpeš do víčka,plastový 2ךpunt od vína+izolačka+díra uprosřed
:D gheto style?
Ok, špunty k sobě přilepit páskou, chápu.
Díra doprostřed, ok.
Jak upevnit ty špunty do víčka? Nacpat je tam tak aby držely samy? Nějaká oboustranná páska na vnitřní plochu víčka?
Jestli mas sa tak je tam jen vazelina a ta se nahoru nedostane ani pri otoceni…ano
Díky, vyzkouším..
A to jsem chtěl pořídit do nové sezony právě rebu 2015, po přečtení vlákna jsem na rozpacích,…a zvažuju jestli raději nepůjdu do starší dual air verze.
Zajímalo by mně za kolik se nová 2015 reba bude oficiálně prodávat, nebo už jí někde nabízejí?
Já jsem jí kupoval na bike24.de, protože Žitný jí neměl skladem, ani zájem ji objednat. Z Německa jsem jí měl za 3 dny doma.
v čr sehnat dual je už celkem těžký, záleží jaký provedení. Sháněl jsem pro kamaráda 26 ne taper a pár kousků za dobře měl akorát individual bike. Žitný leda fuckoff.
Žitný hlavně teď už koncovejm zákazníkům vůbec neprodává.
no třeba dual 27,5 sehnat ani nejde myslím…:(
už ani 29 a ani sid (15mm, taper). Kdyby jedna z nich šla tak zahodím co mám na HT a jdu do dualu. Fakt krok zpět to solo – na moje závodní použití
no přesně tak, navíc jak dělají jinou delku vnitřních nohou tak to ani nejde nějak zbastlit… s jiným ročníkem reby apod.
Hlavne se ani nikdy nevyrabela :)
a pišu snad něco jinýho?:)
Reba vidlice je celkem spolehlivá a levná/dostupná na údržbu. Jen to jejich zamykání – budeš-li ho mít, moc nevydrží.
Na trail asi dobrý, ale na XC ježdění je to nechutně lineární, žádná progrese, spíše degrese.
A pritom tady neustale ctu, jak je progresivni.
To platilo leda tak pro prvni 26 Reby, asi do roku 2008, jeste s IS uchycenim brzd.
U tech dalsich uz s PM to bylo relativne ok – podobne jako ten prvni model upravoval Milan z Tuninktestu, ted u 29er solo air je to prave naopak a jsou velmi linearni. Neni ale problem tam neco nechat vlozit.
Jop. Ale nenapsal, jaka Reba je linearni.
A jeste 2010 je progresivni :-).
I cvičená opice by pravděpodobně poznala, že se to vztahuje k předmětu zakládajícího příspěvku – tudíž model 2015 a jemu podobné.
No vidis, a opice je moje prezdivka.
Ale porad Ti to narusuje jonti s temi vymenitelnymi vicky…
mám tam dvě vložky + kousek plastového válečku a furt to není nic extra…
Dotaz: tokeny sa dajú dať až od modelu 2014 ?
Koľko tokenov sa môže dať maximálne do 29" 100mm reby?
tolik
jo a ještě průběh
meli by zvolit presne opacnou politiku a to narvat tam z vyroby plny pocet tokenu at je vidle radsi vic progresivni… linearitu ma rado min lidi, ale asi gramy navic z tokenu nebo nevim :D
meli by zvolit presne opacnou politiku a to narvat tam z vyroby plny pocet tokenu at je vidle radsi vic progresivni… linearitu ma rado min lidi, ale asi gramy navic z tokenu nebo nevim :D
blbost
proc?
k čemu je vidle u které nevyužiješ plný zdvih?
a to se ti při všech tokenech fakt nepovede, to che opravdu pár lidí, RS dodává vidlcice tak jak myslí že je to nejhodnější, a komu to nesedí může si ji doladit
*1
Najrozumnejšie by bolo továrne tam dať 2 tokeny a k tomu ešte 2 do sáčku pribaliť k vidlici resp. k biku.
Lenže to by ich nesmel zhabať predajca
:D
a prefucena linearni, se kterou jdes jinak po dorazech je super jo?
tak si tam dej ty tokeny, jsou standardně v balení k vidlici nechápu co to meleš
proto je tam RS přidává aby si to každý doladil podle svého stylu a potřeb
pokud nechapes co to melu, radil bych si to precist jeste jednou, nebo 5× …
a pokud máš problém s linearitou ta si vidlici dolaď tokenama co k vidlici výrobce přibaluje
ještě něco?
stejne by to slo udelat s progresivitou, kdysi byly reby progresivni a vsem to vyhovovalo, ted si tu snazis obhajit, ze ty linearni jsou super :)
teď jdou doladit, a ja ti napsal že je blbost to tam cpát z výroby, co kolem toho dál rozvíjíš nechápu
pisu ze je blbost je delat z vyroby linearni, co na tom porad nechapes
když myslíš OK
za mě je to blbost
dokazes pochopit, ze RS to dela na nejakyho standartniho jezdce? tzn. radsi to udelaj linearni nez az moc progresivni…
kdysi byly progresivni a vsem to vyhovovalo, ted na to standartni jezdec nadava…
doby se mění, dnes je snaha aby vidle vidlila.
kdysi mělo naopak většina lidí problém využít zdvih, málo komu to vyhovovalo a nešlo to upravit, teď to jde doladit lehce.
praveze naopak, dost lidi si na to stezovalo…
právěže naopak… k čemu je bežnému bikerovi, který jezdí cyklostezky a občas si dá nějakou polní cestu, pěšinku (a takových je nejvíce) že mu vidlice využije ani ne polovinu zdvihu a při větších nerovnostech už je tvrdá? a pokud potřebuješ extrémě progresivní vidlici tak hladáš asi něco jiného než je reba… asi nějakého boxxxera bo si nedokážu představit co s tou vidlí děláš… a nebo upravit jídelníček, pokud vážíš 150 kg :)
a zil v domeni ze bezny biker ktery jezdi rebu je spis v lese nez na cyklostezkach :) vazim 76 a dual air jsem si vzdy nafoukal tak ze zezacatku byla vidle citliva a konec prakticky nesel dostat na doraz, to je pro me idealni…
Spis bych jen doplnil, ze nez o hmotnosti jezdce, je to o stylu jizdy.. V pripade agresivnejsi jizdy muze jit Reba k dorazu, ale pro tyhle jezdce tam dava RS tokeny…
Dle myho nazoru lepsi, nez jak to bylo driv… Progresivni vidle a neudelal jsi nic…
Mam treba na KHS ted Sida (driv dost linearni R7) a jsem z nej docela nestastny… Prvnich par cm zehli neskutecne, tzn. ty zmizej okamzite a pak to ztvrdne a vyuzivam cca 2/3 zdvihu a vic ani tuk:( Takze clovek misto 100mm jezdi v podstate 60mm vidli…
pak zalezi jestli chces nutne kazdou vyjizku i kdyz jedes polni cesty vyuzit cely zdvih (znam takove lidi), nebo chces mit vidli ktera ti v krizovych situacich nebo skocich necvakne hned nadoraz… jak rikas, zalezi na stylu jizdy
tak zrovna u 100mm vidle nepredpokladam buhvijake skoky…
Tzn. na bezne vyjizdce pokud u 100ky vyuziju cca 85mm zdvihu, tak jsem spokojeny… Porad zbyva dost mista na prusery…
Ale kdyz na 150ce nevyuzijes centimetr,dva, tolik te to neboli… kdyz na 100ce, tak to uz zamrzi..
Me na XC (26) vyhovuje prave ta linearita R7my… kdy az posledni centmetr zdvihu je opravdu na hoodne velky pecky nebo skoky… A priznam se, nikdy jsem ji na doraz nedostal… To uz spis prorazis gumu apod.
Jj ja jsem ji mel tak skvele progresivni, ze byla na preladeni, jinak se na ni nedalo jezdit. Bud vyuzivala jen 2/3 zdvihu nebo mela rovnou sileny sag. Tak opatrne s tim jak to vsichni chteji ;).
Kubad reagoval na mňa myslím, rád by som si ich tam dal, ale žiaľ som k novému biku kupovanému v auguste žiadne nedostal.
Moja chyba, že uvažujem podľa svojich skúseností…
Hmm, takže ak tomu správne chápem, tak v nových rebách (2015) sú už od výroby 2 tokeny ?
Mám rebu na Treku SF7 (model 2014) bez čiernej anodizácie vnútorných nôh.
ROzoberať sa mi to moc nechce, lebo nemám zrovna doma pumpu na vidlice, neskúšal to náhodou niekto pozerať, ako to vyzerá u OEM v reáli ?
Reba mi bohužel začala pomalu ztrácet tlak ani né po půl roce. Odmontoval jsem víčko (top cap), vyměnil ventilek a objednal O-kroužek. Chtěl bych se ujistit jak je to s mazáním pístku. Ve vidlici je vidět pouze červená vazelína asi PM600 Military Grease. Podle manuálu to vypadá, že nové verze Reby mažou pístek pouze vazelínou. Je tomu tak?
http://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/…art_2015.pdf
P.S.
tokeny nejsou ve verzi 26" 120mm žádné viz manuál.
ano, když sem ji rozebíral (2014) tak trochu cerveny vazeliny jen tam bylo. aplikoval jsem zelenou pak…
Vypadá to že je mírně poškozen O-kroužek 25×2,5mm na víčku.
taky jsem měnil…od té doby neušla
Má být nad pístkem olej, nebo je tam od výrobce pouze vazelína military greese? (Vidlice je v záruce nechci se v ní štourat).
po týdnu mě její nefnkčnost nasrala,přemazal(zkoušel různá mazání)a nakonec skončil na originálu nad píst pm600,každý 1/4rok domáznu lehce a je klid
Vyměnil jsem ten O-kroužek za 3Kč. Žádný olej nad pístek nemám tedy dolévat?
má tam být vazelína, výrobce to nepíše z ******. oleje protíká a pak to netěsní…
Vyměnil jsem ventilek a O-kroužek a jestli bude vzduch zase utíkat, budu jí muset poslat do Drážďan. Koupil jsem jí za 335 Euro, najel jsem několik málo desítek km a strávil jsem s řešením problémů několik hodin. Výrobce šetří kde může a zákazník ať se stará.
Prosím tě, když už si to měl ,,rozkuchané" nevíš jak je to se zdvihem u této vidlice? Myslím jestli je napevno daný nebo se dá měnit pomoci spaceru jako u starších verzí?
Potřeboval bych spíše 100mm verzi a tu nemají na bike24 skladem, tak jsem zvažoval koupit 120mm a předělat.
Dík
ne musí se vyměnit táhlo pístku cca 1000kč
I ze 120 na 100? Naopak bych to chapal.
pokud snižuješ, jde to asi uřezat, ale nevím jak to bude se závitem
Hm, tak jsem na to koukal do manualu a je to jak rikas.
Nechapu ty jejich zmeny a myslenkove pochody, ktere je k tomu vedly.
Dík, to jste mně moc nepotěšili teda, nějak bastlit to nebudu…budu teda muset mrknout po jiné vidlici nebo počkat nejspíš.
Vyuziju tematu. Dokaze nekdo poznat presny typ Sida 30 nebo 32 mm nohy a jestli je to dual nebo single air? Prodavajici pise, ze je bez lockoutu. Kupovat nechci, 26" nemam, jen me to zajima. Dik.
28mm nohy, hodne velka vykopavka, dualair, zdvih max 80mm.
todle je ještě starší verze :D
Chlapi tak oplati sa kupovat Rebu 2014? Alebo radsej usetrit 100 eur a kupit Epicona 2013? Ide mi hlavne o odolnost, aby to hned nechytilo vakel a nemusel som menit puzdra. Vdaka
Tak vakl te muze potkat u toho, ci onoho, to si nevyberes. Od toho mas zaruku.
mám jí 3/4 roku a žadný vakl,změna zdvihu se „nekoná“,někomu nemusí vyhovat průbeh pružení(až 2/3 pod brzdou z kopce),údržba je stupid easy… nové pepíky neznám nedokážu posoudit
a kdes tenhle blud slyšel?
****** se muže jak Reba tak Epicon
osobně bych šel radši cestou Reby
Len no neviem, ci zaruku mozes v tomto pripade uplatnit, ked sa jedna o vakel. Ale je mi jasne, ze Reba bude asi o nieco kvalitnejsia ako Epicon. Len by ma zaujimalo, ci je az taky velky rozdiel medzi nimi a ci sa to fakt oplati si priplatit tych 100 eur navyse. Fakt by som bol nerad, ked uz vyhodim tolko penazi za Rebu, aby som musel za rok alebo za 2 riesit vakel. Ved Aj Reba aj Epicon maju ako puzdra ocelove kruzky potiahnute teflonovou vrstvou nie?
Vakl je vada, vada se reklamu je, tečka a kde s o to válku proboha četl?
Chlapi tak oplati sa kupovat Rebu 2014? Alebo radsej usetrit 100 eur a kupit Epicona 2013? Ide mi hlavne o odolnost, aby to hned nechytilo vakel a nemusel som menit puzdra. Vdaka
Nevyplatí, ta Reba má vakl hned za začátku klidně 100mm nebo klidně i víc. Ten RockShox to vůbec neumí za těch 25 let udělat odolný.
Jak tomu mám rozumět? Jako že má v předo-zadním směru 10 cm vakl? Rusko, nebo USA všechno je to Taiwan ;-)
Ne ved jeden chalan tu nieco pisal, ze hned musiel novu Rebu reklamovat, ze to malo vakel, ale tak to bol asi chybny kus. A este ze niekto ju mal rozobratu a tie kruzky boli strasne blizko pri sebe, cize nie je taka tuha ako predosle rocniky zevraj. Neviem preto sa pytam radsej. A chcel by som radsej 120 zdvih a ten Epicon sa da prerobit vyhodenim spaceru, nova Reba nie. A Epicony sa robia aj v 140mm verzii, tak mozno maju aj lepsie puzdra, aby to ten zdvih vydrzalo, fakt neviem no, preto sa radsej pytam, kto ma s takymito vidlicami skusenosti.
zapoj mozek, sory ale ty tvé komenty zavání demencí
kup si epicona a ušetři
kks normalne sa pytam, tiez som si myslel, ze Reba je top vidla, ale ked som zbadal tuto temu tak neviem neviem, nemusis sa do mna hned pustat za to
myslím že ti dost lidí napsalo že Reba je OK
pokud si pořád meleš nesmysly i vaklu tak to opravdu není normální
ja chapem, len fakt som bol prekvapeny, ze tu niekto pisal o tom, ze mal na Rebe vakel, si myslim, ze pri takej vidle by sa to uz nemalo stavat. A Epicona si nejazdil nahodou?
tak ****** se může všechno, ale od toho je záruka.
Epicona jsem jezdil, ale v tunigu OD TT pak je to dobře fungující vidle. ale stejně bych volil Rebu v serii je to podle mě lepší vidlice
Jezdil jsem Epicona 2011 i Rebu 2015 a myslím, že Reba chodí v základu lépe. Možná za to může i ta nové černá povrchová úprava.
vdaka za rady
kup si rebu a nevymejslej kktiny!
kks normalne sa pytam, tiez som si myslel, ze Reba je top vidla, ale ked som zbadal tuto temu tak neviem neviem, nemusis sa do mna hned pustat za to
cize radsej prihodit 100 eciek teda
okej teda, tak vdaka za radu
K Rebě dostaneš pumpu a sadu těsnění asi za 1000 Kč. Epicon používá nestandartní manžety i stíráky, což může prodražit servis.
.
Měl bych dotaz,dá se u Reby předělat zamykání s řidítek na korunku?Případně jestli jo,tak jak:-)?Já zamykání moc často nepoužívám,takže by mi to stačilo na korunce a na řidítkách to zbytečně zabírá místo.
Nestačí, zamykání z řidítek obsahuje i přužinu, co to drži.
mělo by to jít tak, že vytáhneš MC a vyndáš pružinu. A pořídíš manuál páčku na korunku.
už s to zkoušel?
ne, ale kámošovi ta pružinka praskla a měl to tak.
Z Reby mi pomalu, ale jistě uniká vzduch. Nafoukal jsem jí na 70 psi a za týden je tam 50 psi. Stáří 0,5 roku zakoupeno na Bike24.de. Jaká je pravděpodobná příčina? Zkoušel jsem měnit ventilek a O-kroužek na víčku. Představa, že budu 30 dnů bez vidlice je hrozná.
na 99,9% těsnění, ten zbytek je poškrábaná patrona
A na které těsnění se mám zaměřit?
typl bych to na pístku :D
a počítals s tím že ti trochu ufoukne do pumpičky?
Demontoval jsem vidlici z kola a zkusil jsme jí nafouknout na 100 psi a dát pod vodu ve vaně. Najednou koukám, že mi vylézá levé gufero. Znamená to že vzduch utíká pod pístek, nebo kde by mohl být problém?
netěsní spodní těsnění komory a z negativky letí vzduch pod stíráky
říkám to furt ..mazat,namaž pístnici uvnitř neg. komory,píst ze zhora a možná to bude ještě fungovat..nebo oboje těsnení vyměnit a namazat
Když to až takhle utika, tak mazání už nepomůže, tam je špatné těsnění nebo vnitřek nohy.
Vzhledem k tomu, že vidlice je skoro nová a tedy v záruce poslal jsem jí zpátky do Německa. Doufám, že příčinu závady brzy najdou a odstraní.
Jak se případně vyndavá červené štelovátko rebound? Stačí ho vytáhnou kleštěma jako u Epicona?
Já tomu nerozumím, ale není demontáž vidlice z kola a zasílání vidle do germanie pracnější, než výměna O-kroužku za 2 Kč?
vzhledem k tomu že na těsnění je záruka 3 měsíce, tak je velká šance že to zaplatíš
Trochu me prekvapuje, ze ty jako prodejce tuningovych manzet do epicona si to nedokazes opravit.
Já si zase myslím, že vidlice v této cenové kategorii by měla vydržet více než 6 měsíců. Já chci na kole jezdit a ne se v něm pořád šťourat, i když v ceně byla náhradní sada těsnění.
To je dnešní doba. Pořiď k bajku silničku a můžeš jezdit když je bajk mimo provoz.
Na ježdění do hospody apod. mám starého krosa a tam jsem s vidlicí nikdy nic nedělal (pružinová). Jo a staré Alivio 3×8 byl taky držák.
Kvalita dílů jde pryč. Dražší neznamená kvalitnější. Na zimní jezdění dávám pevnou vidlu , je bezúdržbová a hodí se v případu defektu odpružené.
Jak to tak čtu, tak Reba jde kvalitativně tak nějak dolů, přitom jsem koukal, že nejlevnější maloobchodní cena Reby se teď pohybuje kolem 12 tisíc. To je fakt mazec, když předloni, loni se dala sehnat za 7,8.
Epicon X1 už se zase dostal skoro na polovinu ceny.
Na Bike24.de od cca 330 Euro
Ale jak to pak dopada? Asi maji zdroj z nocni smeny.
:-)
Naúčtovat výrobci všechny náklady na vyřízení reklamace, zejména čas a příště si snad dají pozor.
No, jak uz ti vyse nekdo psal, zaruka na tesneni je kratka.
No těch 12 jsem bral za verzi 29 a s pevnou osou. Jiný podle mě nemaj smysl :)
V tomhle mi příjde Suntour uvědomělejší. 29 verze prostě jen s pevnou osou a nazdar.
Oživím…
Nemáte někdo zkušenost s černýma vnitřníma nohama? Neoprýská se postupem času ta černá barva, či co to je?
Zatím ten černý povrch drží.
Kolik máš na ní nalítáno?
Ty černý kluzáky se mi neskutečně líbí, ale pokud by to za pár kkm mělo být oprejskaný, radši bych vzal MY2014 se zlatými kluzáky
že se ojebe černá se bojíš, ale že by se mohla ojebat zlatá si v klidu?
zajímavá logika
:)
Neviděl jsem ještě Rebu s ojebanýma kluzákama
Navíc na černý by to bylo víc vidět
Ja jo :-D. Ale jen 1.
A doted nevime, co to udelalo… Asi nejaka chemikalie :-(…
Ouč tak to na*ere
Nastesti to je celkem vysoko, U-Turnova Reba 2009 ( :-( ) a uz se tak moc na tom kole nejezdi. Takze Servis, Zabrousit, tady ty casti hodit pod stiraky a jedeme do smrti.
Vcera jsme ji zrovna dali dohromady.
Zatím jsem si ani u jedné vidlice RS s černýma kluzákama nevšiml nějakého oprýskání či vydření, jak tomu bylo kdysi u Suntouru.
Suntour mel ale ocelove nohy.
Tak to je super! Je jedno z čeho ty nohy jsou, jestli se neloupou, tak ty peníze přidat za aktuální model se designově vyplatí :-)
z toho samého co ty zlaté +/- je to má jinou barvu
Já se na to neptal :D ;-) ale dík
nee??:)
„Nemáte někdo zkušenost s černýma vnitřníma nohama? Neoprýská se postupem času ta černá barva, či co to je?“
Četl jsem, prohledával jsem, ale nenašel, tak to zkusím tady: na trhu je Reba se zdvihem 100 a 120, Specialized, ale má na některých kolech 110 . Někde a nemůžu si vybavit kde jsem zahlédnul debatu, že prý to mají ve Specialized upravené,ale že tam dávají pouze jiný kroužek či co. Nevíte někdo jak to doopravdy je ?
výměnou tyčky s pístkem jde nastavit zdvih po 10mm je potřeba jen objednat vhodný díl, v katalogu existují po 10mm
Díky,;takže když bych vzal 100mm, tak jí můžu upravit na 110?
nechápeš psaný text?
pokud chceš 110mm musíš objednat 110mm
teoreticky by měla jít delší zkrátit, ale nemám to ověřeno
pokud bys chtěl 120mm tak tu bych asi měl mít doma
Chápu, pouze jsem si chtěl ověřit, že je úprava možná oběma směry, tedy, ne jenom pouze omezovat zdvih vyšší. Vím o té vidli prd, tak se radši zeptám, než udělám něco blbě a z textu mi nebylo jasné.
Jde mi o to, že tu vidli chci dát na kolo, ale pokud bych koupil 120, musím přeplést střed na pevnou osu, protože se 120 jinak asi koupit nedá, takže řeším, že bych koupil 100 a natáhnul jí na 110. Tak proto
nejdříve bych se zeptal,jestli pístnici seženeš a za kolik.. bavíme li se o soloair,jednodušší koupit 120 a nechat jí tak
Stoji cca litr a sehnat jde v Německu bez problémů jaký chceš zdvih
Díky moc, ještě mám prosbu, pokoušel jsem se to googlovat, ale nic moc, jak se to německy nebo anglicky jmenuje ?
11.4018.021.001
Air Shaft Reba/SIDB 110mm travel 27.5”/29” – can be used to change travel to 110mm on 27.5”/29” Solo Air,
(not compatible with Dual Air)
Díky moc ☺
Napiš prosím o zkušenostech pokud jsi koupil, přestavěl..
Přemýšlím o tom taky..
Ještě jsem se k tomu nedostal, snad teď na podzim :-)
Poradí někdo jaký je rozdíl,eventuelně co znamená označení RL a RL3? Dík.
RL= Rebound and lockout (really a low-speed compression) adjustment.
RLT= rebound, ‚lockout‘ and threshold (opens up the damper on big hits if the low-speed comp is closed).
RCT3= Rebound, compression and threshold (3-positions, kind of like Fox's CTD stuff, a platform damper with open, middle and closed settings)
dík