• GaGy

    Ahoj včera sem si donesl domů ze Servisu rebu…

    Když sem se byl podívat v servisu na ní jak byla rozebraná tak byla zajebaná jak prase a olej tmavý.

    Takže to bylo třeba udělat … Kámoš mi v servisu řekl že byla špatně seskládaná což by odpovídalo ,protože předtím byla na tuning testu na uprávě.

    Ale co mě zaraží že má ted takoví mírně kousajcí chod.

    Předpokládám že to bude tím že jsou tam nové kroužky a ty díly co se tam mění.

    Myslíte že si to sedne nebo to mám nějak řešit ?

    0 0
    • jecnak  

      Kousajici chod urcite dobre neni, zvlast ne po servisu, kdy by mela chodit jak po masle. Naopak dost pochybuju, ze by ji Milan z tunning-testu poskladal spatne – zvlast kdyz to ani nejde.

      0 0
    • MirosPikos  

      To bude zajisté zajímavé vlákno :)

      0 0
    • xshreck  

      po seskládání s novýma kroužkama vidle jela vždycky nádherně.

      nechceš rozvinout, jak byla špatně seskládaná? Byly jinak gumové dorazy, nebo spacer? Takový technická. Pokud by byla špatně seskládaná, tam by ti buď dělala nějakej rambajs, nebo by nefungovala (joo jendou se mi podařilo ve spěchu otočit negativku :) )

      A ještě jestli ti kamarád vidlici uvnitř dokonale vysušil a nenamazal kroužky, tak to bude nejspíš ono.

      0 0
    • jachymk  

      Takže v tuzing testu jí blbě seskládal, ale šla potom dobře a tvůj kámoš jí seskládal tak jak to má být a teď jde naprd?

      0 0
    • JakeF  

      Neřešil bych to, dokud na tom alespoň 100–200km nenajedeš… Nevím, jak u RS, ale u Foxu je to normální, že s novýma stírákama chodí o něco hůř, než se trochu zajedou, protože z výroby jsou těsnější.

      0 0
      • Milvus888  

        Pochybuju že by měl fox po výměně stíráků kousací chod :)

        0 0
        • JakeF  

          Pochybuješ špatně… Nová nebo po výměně stíráků opravdu chodí jakoby trhavě. Po pár kilometrech se ale zajede a začne chodit jak má.

          0 0
          • worlusho  

            A co by se tam jako zajelo? Maximálně se domaže to co nebylo namazáno, tudíž správně připraveno pro montáž.

            0 0
            • JakeF  

              Stíráky jsou z výroby těsnější a asi se k nim i zevnitř potřebuje dostat olej. Teoretizovat o tom můžeš jak chceš, ale je to mnohokrát popsanej jev a i já ho můžu ze zkušeností potvrdit.

              0 0
              • kubad  

                dnes mě dorazily dve nové vidle, a obě chodí plynule a vcelku nízký odtrh tak mě to vysvětli. vidle která chodí nová po prohoupání trhaně je špatná podle mě

                0 0
                • JakeF  

                  Nějak v tom nevidím problém, když pak chodí dobře… Desky a kotouče taky musíš nejdřív zajet, než začnou pořádně brzdit a taky je kvůli tomu nevyhodíš. A moc se mi nechce věřit tomu, že zrovna ty by ses s tímhle nikdy nesetkal vzhledem k tomu, kolik vidlí ti prošlo rukama…

                  0 0
                  • kubad  

                    co vidiš nebo ne je tvoje věc, nová vidle musí chodit plynule, samo s většíma odporama, ale plynule, pokud skáče je něco špatně

                    0 0
              • worlusho  

                Teoretizuješ tu ty o nějakém pseudo zajetí něčeho blíže specifikovaného tvojí domněnkou. :) Já ti říkám, že to nebylo dostatečně namazané.

                0 0
                • JakeF  

                  Mluvím o zajetí stíráků, protože je Fox začal dělat těsnější po tom, co starší ročníky (cca 2006 a 2007) přes ně často začly dost brzo týct. Zkus si tady projít fórum, už to tu řešilo několik lidí s novejma kolama… U RS by klidně mohla být podobná situace, nedivil bych se tomu. Proto jsem taky napsal, že by to chtělo na tom nejdřív něco najet, než se začnou dělat soudy, že vidle chodí blbě.

                  0 0
                  • kubad  

                    a jako že těsný stírák je důvod skákání? skus občas myslet.

                    nový stírák pokud je vše namazané bude mít jen větší odpor,

                    0 0
                    • JakeF  

                      Možná myslíme skákáním každej něco jinýho… Ničím jiným, než stírákama to bejt nemohlo, to zkus zase myslet trochu ty ;). Nebo mi jako praskaly bubliny, co se tam udělaly, když jsem vidli foukal? Funkčně s ní 100%ně nic nebylo, když to po pár kilometrech přestalo a chodila dalších mnoho tisíc kilometrů bez problémů, dokonce s nižším odtrhem, než co tu psala většina ostatních uživatelů Foxů…

                      0 0
                      • worlusho  

                        Pokud by se ti stěrák nebo jiné těsnění zajelo po cca 50 km, tak potom funkční životnost takového těsnění nebude větší jak 1000km. A to, že by se ti třeba horní gufero vytáhlo podle vnitřní nohy, tak na to zapomeň. :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Proč? Prostě je z výroby těsnější a když se lehce vydře do průměru podle vnitřních nohou, tak začne chodit jak má… A ono co si budem povídat, v drsnějších podmínkách ty stíráky taky nemaj životnost o moc větší, než těch 1000km. A jak jsem psal, je klidně možný, že ten vliv toho, že se k nim zevnitř musí dostat olej, tam může být taky, možná i vystavením oleji trochu změknou. Každopádně to nic nemění na tom, že soudit chod vidle těsně po výměně stíráků je blbost a chce jí to nejdřív projet a teoretizování o příčinách na tom nic nezmění.

                          0 0
                          • MirosPikos  

                            Vcelku bych s tebou souhlasil. Zní to logicky. Jen bych ještě bych doplnil, že to všechno platí za podmínky, že byla vidlice správně složena a promazána.

                            0 0
                          • worlusho  

                            Ty se také vydřeš. :) Už jsem měl v ruce několik Reb, nová měla většinou odtrh okolo 13kg, po cca 5000km se odtrh pohyboval okolo 12,5kg po výměně olejů a novým namazání. Žádná z nich neměla trhavý chod. Největší odpor při odtrhu mají gufera nohou, jsou konstruovaný jako dvojité gufero s tím , že vnitřní má dvojbřit. Upravuji tyto gufera tak, že z vnitřního udělám jenom stěrák ve stylu V-ringu. Úprava je jednoduchá, vnitřnímu gufru uděláš obřízku, kterou vedeš nad druhým břitem. Do takto upraveného gufera se nedává vazelína, zvládne se čistit a mazat olejem z nohy. Odtrh s takto upravenými gufery klesne o cca 4–4,5kg. Nejstarší tato moje úprava je provozována tři roky a má najeto okolo 10000km, servis po každé sezoně a vše funguje jak má. Toť mé zkušenosti.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Co má tvoje bastlení vidlice společnýho s tématem? Nehledě na to, že takovejhle odtrh je podle mě k ničemu a životnosti stíráků to logicky moc nepomůže…

                              0 0
                              • worlusho  

                                Je vidět, že jsi specialista na zajíždění stěráků a na skákání vidlic. Tak v tom pokračuj a nenech se rušit ve svých domněnkách. :)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Spíš na kole jezdím a neřeším každou kravinu jako pár kilo odtrhu a riskovat kvůli tomu, že mi pak vidlice začne týct uprostřed sezóny. Stejně tak neletím do servisu protože nová vidle potřebuje chvíli na zajetí. Ale to je holt rozdíl mezi lidma, co chtěj na kole jezdit a mezi lidma, co se v něm chtěj šťourat. (k čemuž mimochodem celkem pochopitelně nevadí, když maj moc velkej rám :D)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    jasne a ted tu karkulce :-) o tom ze se stirak zajede nic souhlas.

                                    ale pokud je pohyb trhany tak to neni nezajetym stirakem.

                                    a tim nemyslim trhnuti pri prvnim pohybu, ale nekolik neplynulich skoku behem chodu.

                                    ale mas svoje zkusenosti chapu nazor jinych proste je kec ma svou pravdu

                                    0 0
                                  • worlusho  

                                    Já se svým rámem problém nemám, to že na fotkách není ve finálním nastavení, je dobrý lepidlo na takové jako jsi ty. :)

                                    0 0
                                  • scret  

                                    hele, tohle asi neuhrajes, samozrejme novy stiraky zhorsej chod, ale ne tak, aby vidlice skakala… to muze udelat kombinace novejch stiraku a nenamazani, pak jo:)

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Stíráky se časem stejně zlepší jen trošku. Citlivost v originál stavu to u většiny současných XC Foxek nezachrání ani po několika tisících kilometrech.

                                      0 0
                                    • JakeF  

                                      A vždyť to tady píšu od začátku , že tam ty vlivy nejspíš budou oba. Kterej z nich to dělá víc a kterej míň, je mi celkem jedno, ale prostě moc dobře vím, co mi ta vidle jako nová a po výměně stíráků dělala a rozhodně s ní nebylo nic špatně, jenom potřebovala trochu zajet.

                                      0 0
                                    • jIrI___  

                                      Když jsem nasadil stíráky od RWC, tak jsem se vyloženě zděsil trhaného hodu. Stačilo pár desítek km a všechno pak bylo ok. Takže si nemyslím, že JakeF píše vyloženě nějaké nesmysl.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        pokud s vše dobře namazal tak by neměla mít kousavý chod, max hrana z kraje zdvihu, u tebe asi bylo promazání horší a až lehké zajetí nahnalo mazivo všude kam patří :D

                                        0 0
        • šlapatko  

          Nové Foxy a po repasi opravdu chodí hůře.Po zajetí je vše ok.

          0 0
      • Hynas  

        Souhlas, pár desítek kilometrů zajet a pak se uvidí. Reklamovat se dá vždy.

        0 0
    • GaGy  

      Když sem jí dostal z tuning testu tak byla super… To nic proti Milanovi. Myslím že svou práci udělal na jedničku, ale po dvou letech ježdění se stav samozřejmě zhoršil.

      Začala hůř zamykat atd. takové ty bežné věci..

      No prej nějaké těsnění mezi negativkou a pozitivkou bylo upe dole nebo něco takového mi říkal ( fakt přesně nevím. )

      Chodí krásně ,ale říkat jde cítit takové minimální tření ,když propružím víckrát a na skluznice se dostane olej tak už to cítit není ,asi si to musí sednout…

      0 0
      • xshreck  

        To by znamenalo že dal dva dorazy na sebe :D

        0 0
      • kubad  

        nechápu proč vidlici na servis nepošleš do TT nemusel bys teď řešit tuhle prekerku

        0 0
        • xshreck  

          Tak tak. Já mít TT tak to taky pošlu tam, nebo si nechám poslat správné oleje.

          (už jsem to plánoval s něakým černým epiconem :D )

          0 0
      • Kouba_2005  

        To máš po záruce, ne? Je tam jasně napsaný, že podporuje domácí servis, ale jak se v tom bude hrabat někdo třetí, tak máš po ptákách. Nebylo nic jednoduššího než poslat na pravidelný servis do TT a bylo by to cajk.

        0 0
        • roman 3D  

          to jde ještě o to jestli dodržoval pokyny z papírku co se ke každé tt vidlice dostává

          0 0
          • kubad  

            tak to je fuk ne, po 2 letech provozu ta vidle servis stejně potřebuje, a zaruka už stejně prošla

            0 0
            • xshreck  

              Někdy i po pár měsících.

              Na zakladatele:

              kamaráda bych se zeptal, co tam bylo špatně. Aby jsi to náhodou neměl špatně teď.

              Pro informaci. Co ti všechno měnil? Olej/je. Okrozžky, stíráky?

              0 0
    • GaGy  

      Já jí nekupoval na tt ,jen sem jí tam poprvé posílal. Protože mi známej sehnal brzdy v tom obchodě ,tak sem si tam nechal rovnou udělat i tu vidlu … Proto ty důvody.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak pokud dáš upravenou vidlici na servis kamkoliv jinam, tak i když servis nepokazí, tak se s původní perfektní citlivostí můžeš rovnou rozloučit…

        0 0
        • jachymk  

          To je vcelku hlod. Vždyť na tom tuningu sem tam něco provrtá seřízne zabrousí a tak podobně. Nalije do toho trochu jiný olej tak pokud si vezmeš z TT ten ultra speciál a dáš ho do servisu o citlivost nepřijdeš. Imho, když se na tuning vidlice vztahuje (vztahovala) záruka na samodomo servis.

          0 0
          • kubad  

            no priste trochu premyslej nez takove nesmysly napises

            nebudes pak zase za vola

            0 0
          • scret  

            jachymkuuu… nejdriv premyslej, potom pis…:)

            0 0
    • bradek  

      Sedne, po výměně kroužků mi taky chodila chvíli trhavě.

      0 0
    • michomin  

      Měl bych dotaz k Rebě 2012, něco přes 4000 km. Po servisu v Bikelive (prohlídka, vyčistění, výměna oleje) vidlice „změkla“. Chodí s menším odporem, musel jsem trochu přifouknout aby nechodila tak snadno do dorazu (třeba i při sjezdu z obrubníku). Takže ten dotaz. Konečně chodí jak má nebo je něco špatně?

      0 0
      • Ruprt2  

        a je jakože citlivější nebo méně progresivní?

        Tlaky jsou stejné?

        0 0
        • Vilém  

          Treba jen min nafoukana:)

          0 0
        • michomin  

          Při stejném zatížení se víc zanoří než před servisem, tzn. jako by „změkla“. Tlaky byly to první co jsem kontroloval, dole i nahoře foukám stejně. Vidlice se po odlehčení vrátí zpátky, komory drží tlak. Volal jsem do servisu, řekli mi, že to může být tím, že začala chodit správně, jinak ať se stavím, že na to kouknou. To ale beru jako poslední možnost, protože sezona začíná a navíc je to moc práce.

          0 0
          • xshreck  

            Najeď na ní pár km, mělo by se to srovnat. (taky mi to dělá občas). Doporučuju vzít si pumpu sebou

            0 0
          • Ruprt2  

            Možná ti tam nafoukali řidčí vzduch.

            0 0
          • mr.nikdo  

            Neni mozne, ze tam misto vazeliny dali olej anebo naopak?

            0 0
          • Ruprt2  

            Tak a teď vážně ruku na srdce. Kolik jsi přes zimu přibral?

            0 0
    • ememem1  

      clovece ja ti nejak nerozumiem.

      mal si vidlu z TT a na servis si ju dal kamosovi.

      prva chyba lebo ked nic ine tak po takomto servise sa mozes s upravenou citlivostou rozlucit.

      zadruhe pises ze bola po dvoch rokoch zajebana – a to sa ako cudujes ci ako? pri beznom jazdeni ju neservisovat dva roky je na komplet repas. je to smutne ale to tak.

      za tretie – kamos hovoril ze bola spatne poskladana :-) – cize si to zhrnme – po tom co ti dosla z TT spatne poskladana dva roky fungovala a po tom co ju kamos opravil a zlozil dobre zadrhava. je v tom tazka logika.

      za stvrte – kusavy chod je nieco zle, jak ti tu uz viaceri napisali moze byt po vymene stierakov a pretesneni bude tuhsi ale ak je kusavy tak kamos asi neni uplne top mechanik.

      osobne vobec nchapem preco si neposlal na servis milanovi.

      0 0
    • GaGy  

      Díky všem za reakce.

      Po první projetí už je to perfektní. Ještě sem to nastříkal silikonáčem a upe supr …

      Nové XT brzdy taky jsou skvělé až sem se na sněhu bál mačkat přední brzdu :D … Upgrade se povedl ,jen ted nemám ani na chleba :D

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.