Ahoj, jaou z techto dvou vidlic uprednostnujete a proc?? Jeste dodam, ze Reba ma uzavirani z ziditek. Obe maji zdvih 100mm. Ale nevim jakou. DIKY.
Ahoj, jaou z techto dvou vidlic uprednostnujete a proc?? Jeste dodam, ze Reba ma uzavirani z ziditek. Obe maji zdvih 100mm. Ale nevim jakou. DIKY.
trosku rozdil v porizovaci cene ne? urcite Fox z techto dvou
Fox
Nškde se dá koupit fox i za pěknou cenu
jen by někomu nemusel vyhovat terralogic, pokud teda už nedělají nějaký vypínatelný terralogic.
Pokud ti nevadí vyšší cena, tak určitě Fox
Proč?
a proč ne? Dle mého názoru je Foxka lepší než Reba (a ne jenom kvůli nálepce či ceně).
To co píšeš dole je sice hezký, ale každému vyhovuje něco jiného. A že bude mít Reba jasně lepší chod než Fox bych asi netvrdil…nevím, kde bereš tu jistotu
Ale je to tvůj názor, rozhodně ti ho neberu…:)
A co kdyby se někdo z té skupiny s přesvědčeným názprem pokusil vysvětlit v čem že je ta Foxka lepší z pohledi jízdy, co zjistil, jak si to může ověřiot kdokoliv jiný, kdo by měl zájem a jak má kdo třeba poznat, že to, co nabízí rpávě ta Foxka je to, co chce on, když už tedy prý každý chce něco jiného?
To není otázka jenom na tebe.
To je otázka všeobecně.
Psal jsem to za sebe…měl jsem možnost vyzkoušet obě a prostě víc mi vyhovuje Foxka…prostě se mi víc „sedí“
Nemám nic proti Rebě, ani proti jiným vidlím. Proto je tolik typů a tolik značek, aby si mohl prostě každý vybrat co mu vyhovuje…a to je dnes ve všem.
Klidně bych vysvětlil v čem se mi jevila Foxka lepší, ale pořád to bude pouze můj názor. To co mě se jevilo lepší, třeba toho druhýho vůbec nemusí z jeho pohledu zajímat, nebo se mu ta samá vlastnost bude zdát lepší třeba u jiný vidle atd. Ale je to prostě o debatě, rozhovoru, vědět co ten druhý preferuje, jak jezdí…sem to sepisovat nebudu, to bych se upsal :-)
Tady byla prostě na výběr Reba neno Fox, tak jsem z mého pohledu poradil Fox…to je celý.
Jinak si myslím, že stejně většině lidí by spokojeně jezdila s Rebou, Foxkou, SIDem, R7,…ty rozdíli, který se tu většinou rozebíraj, jsou tak zanedbatelný, že pokud člověk není hodně zkušenej a nebude s tím objíždět víkend co víkend závody, tak to většinou nemá šanci tyto rozdíli poznat.
Ale otomhle přesně to je, popiš svoje preference, popiš je přesně, jak ti to jen půjde a popiš co ti lépe vyhovovalo na té Foxce.
Vše z tvého pohledu.
Pocity se popusují relativně špatně…
Nejsem přeborník v technice okolo vidlic, proto se nechci dloubat v pojmech progresivita, odtrh, atd…nebo rozebírat co je v ní všechno za hi-tech vychytávky atd…od toho tu jsou jiní, určitě o tom víš mnohem víc
Své jsem napsal, zbytek nechám na ostatních…evidentně zkušenějších..:)
Ale přeci nějak jde popsat dojem, progresivitu a podobně nikdo nechce, chce ty jízdní dojmy.
Chce vědět slova, která osloví ty, kteří nechtějí poslouchat zase o progresivitách.
Prostě, kdybych neměl možnost srovnání, tak zůstanu bez problému u Reby s tím, že je to pro mě nej…ale když jsem možnost porovnat s Foxkou, tak jsem názor změnil
Asi bych to uzavřel tak, že obě tyto vidle mu budou sloužit perfektně, přeci jen je to asi špička v této zdvyhové kategorii…jen pokud se rozhodne pro Rebu, zbyde mu nějaká ta koruna navíc…
Tak já ti to popíšu trochu ze svého pohledu.
reby mohou být případ od případu s větším rozptylem odporů. Když vezmu tolerance, tak Fox se vždy pohybuje v tolerancích plusových, to znamená všechny kousky se pohybují velice lehce, něketré ale už hraničí s větší vůlí. RS naproti tomu má rozptyl přesně opačný, větší vůle se nenajdou a objevují se občas spíše větší odpory, tohle jde samozřejmě poznat jízdoua rozezná se to na drobných nerovnostech. Kdybych to chtěl hodnotit, vezmu dvě srovnávané vidlice na panelovou cestu, jak mám popsáno v jednom ze svých testů. Kdybych to nechtěl řešit jízdou, tak použiju měření momentu odtrhu, přesně o tomhle vypoví.
No a přistoupíme k té prograsivitě. tam bych vjel na větší překážky a abych to zjednodušil, tak mám jako vzor překážky cihlu. O tomhle dokáže vapovědět celý graf a jeho průběh a nebo jednoduše. Prostě dojem z přejezdu větší překážky.
Kdo testuje a srovnává, tak má možnost použít oba postupy, dobré je ale důsledně a přesně.
a teď k nastavení. Předpokládá se, že obě vidlice budou správně nastaveny i zde se dělají obrovské chyby, které dokáže právě měření odhalit, povídání bez přesnějších základů už méně. A zde se právě odehrává to cosi nepřesné, kde se dá schoavt cokoliv s pojmem, že každý chce něco jiného.
No a nakonec jenom drobnost k tlumičům. FOX má zcela nepocybně nejlépe provedený systém tlumiče a to dokonce s high speed expanzí, to Reba nemá. K tomu uvedu jednu zajímavost. teď v těchto teplotách ta expanze je téměř nefunkční. Je příliš natvrdo nastavená.
A ještě jedno ze zajímavých srovnání.
Fox float pracuje jako pozitivní vzduchová komora a ocelová pružina jako negativka,(zcela stejný princip, jako má Epicon) No a k Foxu jde uvést tenhle detail. Když se přehustí, tak se z něho stane na počátku totálně necitlivá vidlice. reby jde nastavit díky dual airu citlivě i necitlivě na počátku. Rozezná někdo, jak měl ten který zkoušený vzorek nastaveno, není dobré se jenom zmínit, zda citluivost zkloušené vidlice byla právě dobrá na počátku?
Alůespoň tyhle zcela základní informace mohou pomoci rozplétat to klubko co komu konkrétně kdy vyhovovalo.
Ahoj, koukam ze mas s vidlicema velike zkusenosti. Doposud jsem jeszlidl jen s kolem co melo RST Gilu s peerem a jeden rok Suntour XC-PRO-E-TAD. Prvni jmenovana jen houpacka a druha uz byla lespi, ale strasne necitliva. Proto bych ted chtel nejakou co by umela zehlit teren od malych nerovnosti po mensi koreny. Otazka zni kdyz vemu rebu, nic s ni delat nebudu, jen experimentovat s nafouknutim obou komor bude to fungovat OK nebo bys doporucil nejaky tuning? A jak by to bylo s FOXem? DIKY moc
Normální XC pro byla první vidlice se kterou jsem začínal a byl to typ bez snižování zdvihu, dalo se z něj dostat něco, co by šlo srovnávat s průměrnou Rebou.
Verze TAD jde vyřešit, když se ti nezamlouvá, na dálku ti tvojí ale neposoudím a záleží rozhodně na stavu vidlice.
Tady ale piš jenom k tématu, popiš třeba své názory ať se téma nemění nežádoucím směrem.
Popsal jsem to níže v tom delším příspěvku jak to bude pro neuturnovou neupravenou Rebu. To bude z těch probíraných řešení ta nejhorší varianta.
Bude extrémně hodně progresivní a citlivost bude celkem dobrá (ale horší než na starší Foxce, která ještě měla navýšenou kompresi, oproti nové Foxce s navýšenou kompresí už těžko říci, tam rozhodne jaký bude konkrétní kus a může to být tak i tak).
Pokud ji pak u Milana necháš upravit, tak progresivita bude vyřešena na ideální průběh jaký si řekneš. A citlivostí se dostane na těch 5kg (na lepší hodnotu se žádná vzduchová vidlice dnes nedostane a bez úpravy se na těch 5kg nedostane taky žádná vidlice, jen sem tam nejlepší kusy se tomu mohou přiblížit, ale průměrné kusy ani přiblížit, tam Reby i Foxky jsou kolem 10kg odtrhu, Foxky kvůli té navýšené kompresi, dříve se těm 5kg v originálním stavu blížil každý kus).
Mam od Milana upravenou Foxku Float 140 RL pro pritelkyni s odtrhem 4.3kg za domaci teploty, kdyz je zmrzla tak je to cca 5.5kg milan mi sice rikal, ze teplota by nemela myt vliv, ale ma … Ne, ze by me to trapilo v zime bajkum moc nedame. Takze pod 5 kg to jde. :) A ja jsem rad ze to jde pac pro 40kg vahy je to rozhodujici parametr
Ty jo, to je Sandra fakt peříčko. :-) Na jaře v maštalích jí budeš muset přibalit do camelu cihlu, aby to vůbec běhalo jak má. :-)
Tak samozřejmě pár gramů možná ano. Ale já jsem tedy dost skeptický k tomu, že lze odthr doma vůbec měřit s přesností lepší než 1kg. Tady už je taková spousta faktorů, které pokaždé dají nepatrně jiný výsledek. Už jen to kolik vidlici před měřením „rozcvičíš“ nebo ani pro dvě měření po sobě nenaměříš přesně totéž.
Tím samozřejmě nevylučuju, že ta Foxka je těsně pod 5kg.
Když jsme u těch nejlepších odtrhů, tak co zatím vím, tak jednoznačně pod 5kg se dostala jediná vidlice a to pružinový Pike, kterého Milan upravoval a to na 3kg. Tady to už je jednoznačně pod 5kg. Ale byla to pružinovka.
Díky za podrobné vysvětlení…jsem zas o něco chytřejší…:)
Je vidět, že máš dlouholeté zkušenosti
Dovolím si lehce nesouhlasit, mezi těmito vidlicemi které jsi tu vypsal, jsou ve stavu od výrobce tak obrovské rozdíly, že to musí každý poznat (citlivost, tuhost, progresivita.....). Za mě pokud bych nechtěl vidli nijak upravovat tak tu foxku, slušný průběh i citlivost nevýhoda je jasná – cena a u posledních roků výroby ani ta citlivost není nějak závratná díky otupělosti kompresí. Pokud bych chtěl upravovat, tak klidně rebu sl nebo epicona.
Jo jasný rozdíli tam jsou, kdyby ne, byla by to nuda…ale určitě se dá na každý z nich jezdit, jak rekreačně, tak i závodně. Kdo si jakou vybere, záleží na tom jak které každýmu „sedne“…je to pořád dokola..:)
Snažte se už konečně směřovat k tomu rozaznat co je „to záhadné“, co prý někomu sedne a někomu ne.
Teď jsem měl třeba zrovna jeden případ, kdy mě kdosi přesvědčoval, že expanzní návrat, který trvá až 4 vteřiny od návratu ze stlačení je ten správný a že můj názor na návrat rychlý a nekopavý je jenom mým názorem.
Takhle prý se pozná ta kvalita dobrých vidlic, a jenom ty extra líné prý nekopou!
Poznal už někdo někdy, jak strašně zkreslené může být to, co lidi tvrdí, že jim vyhovuje?
Proto chci aby se psalo a psalo vlastními slovy.
Omyly jak na běžícím pásu to je to, co koluje v tom podhoubí, do kterého se schová, že každý chce vlastně něco jiného, něco specifického.
Každý ty rozdíly rozhodně poznat nemusí. Já třeba pomalu napoznal rozdíl mezi mým starým Axonem a nynějším Reconem. Teda kromě progresivity chodu, ta je u Reconu větší než by se mi líbilo.
Ty bys právě měl poznat rozdíly na drobných nerovnostech zcela jednoznačně. Větší nerovnosti jsou potom zresleny i nastavením tlaku, který nemohu znát. Citlivost na počátku jsi nemohl zabít, pokud fungoval solo air.
Je teřba ještě připomenout, že vidlice se hodnotí případ od případu, konkrétní vidlice a pro mě nestačí ani značka a typ. Rozdíly z výroby jsou někdy dost velké a Recona s opravdu extrémními odpory, který by se mohl vyrovnat i špatnému axonu jsem taky viděl.
Ještě dodatek. právě na to rozlišování jak je na tom konkrétní typ, tak na to jsou ty metody měření, které jediné tohle nějak ukážou a zpřesní.
Tak mi to nedalo a jdu si udělat podle tvých stránek graf chodu, ten řekne víc než pocity :). Jen ještě jedna věc: při měření mám vidlici asi nechat tlak vzduchu, který normálně jezdím, že?
Ano, nech to normálně na jízdu a ještě jedno upozornění, kydž děláš měření poprvé.
První bod odtržení musíš cítit doslova v rukách. Vidlici propruž, před měřením a pak měř, to prvotní odtržení zkoušej velmi pečlivě, je to o zkušenostech. Tohle je upozornění taky z praxe, když vidím, jak se u mě snaží více lidí měřit poprvé.
Tak tady je výsledný graf. Je tam nějaký výrazný rozdíl oproti jiným Solo Air Reconům? Zdvih je 100 mm, váha mi váží jen do 120 kg.
Lepší chod jsem psal pro upravenou Rebu, ne pro neupravenou. A nemusí to být o moc, jen nepatrně, ale jistotu mám. Upravená Reba bude mít nejlepší citlivost, jaká lze dnes u vzduchových vidlic dosáhnout, tohle je ověřeno v porovnávání mnoha kusů upravených i neupravených vidlic.
Foxka, pokud je to model bez navýšené komprese, tak se téhle citlivosti může i v originále téměř vyrovnat, takže rozdíl může být jen nepatrný.
A průběh bude mít upravená Reba prostě ideální a to takový jaký si kdo řekne a bude chtít. Foxka v originále může někomu sednout průběhem i v originále, mě osobně určitě ne (na mě je v originále moc progresivní). Pokud náhodou sedne, tak ale opět může být maximálně na tom stejně jako Reba (ta bude upravená přesně na ideální průběh ať chce kdo jakýkoliv).
U Foxky tu zbývá pak negativka, která opět nemusí být v originále vhodná. U Reby tenhle problém není.
A výhodu lepšího tlumiče jsem u Foxky zmiňoval, ale jak už jsem psal, do 100mm zdvihu se high speed expanze téměř neprojeví (a to jsem na vyšších zdvizích velký zastánce high speed expanze).
Ty jsi tu napsal příspěvků už hodně, ale stále si nenapsal jedinou věc, která je na té Foxce lepší. Tak už prosím napiš aspoň jedinou konkrétní věc v které je ta Foxka lepší, jinak psát pořád jen že je lepší a nenpsat proč, to jsou zcela zbytečné příspěvky. A nepiš, že každému vyhovuje něco jiného, stačí když napíšeš proč je lepší pro Tebe a které vlastnosti Foxky tohle způsobují.
A upravených Reb jsem měl v ruce už větší množství kusů (konkrétně jednu máme doma, kteoru jsem i delší čas jezdil, další dvě se často pohybují v mojem okolí a další kusy jsem krátce zkoušel jinde). A všechny upravené Reby chodí stejně dobře a dostanou se na odtrh na tu magickou hodnotu 5kg. Tedy upravená Reba má chod jasně daný (pokud tedy někdo nechtěl nějaký extrémně specifický průběh, což ale u žádného kusu, co jsem měl v ruce nebylo).
No a Foxek jsem měl v ruce aspoň na vyzkoušení určitě hodně přes 10 různých kusů. Průběh se u 100kové verze moc neměnil a je podobný pro všechny ročníky (a to o malinko méně progresivní než neuturnová Reba, což je lepší a zase o malinko více progresivní než neupravená uturnová Reba, tedy na muj vkus pořád moc progresivní, ale už ne tak moc). A citlivostí se všechny kusy do modelů s navýšenou kompresí drží na vynikající citlivosti (lepší než neupravená Reba, ale ne než upravená).
Kdyby to srovnání mělo být pro neupravenou neuturnovou Rebu, tam není co řešit, tam bude Foxka která ještě nemá navýšenou kompresi jasně lepší, protože bude mít o trošku lepší citlivost a také i průběh (neuturnová Reba má průběh mizerný, ta je progresivní extrémně a prostě moc), protože i když je i ta Foxka ještě lehce moc progresivní, tak pořád je to o trošku lepší než neuturnová neupravená Reba.
A neupravenou Rebu jsem jezdil dlouhodobě a ještě mám jednu doma. Doma máme ale obě v uturnové verzi, což znamená výborný průběh i v originálním stavu (ne jako neuturnová verze).
Příspěvků jsem tu napsal tolik, abych vysvětlil, proč bych z těchto dvou volil Foxku…nevím, proč jste se do mě kvůli tomu tak obuli, nebyl jsem sám kdo by jí zvolil
Když si to vše projdeš, tak zjistíš, že jsem neřekl, že Foxka je lepší…jen jsem řekl, že z těchto dvou bych prostě já volil Fox (kdybych nehleděl na cenu).
Vidím, že jste v tomhle přeborníci, tak mu poraďte vy, no
„Když si to vše projdeš, tak zjistíš, že jsem neřekl, že Foxka je lepší“
.
.
.
nnoe (31.01.2009 13:54:35) 80.250.18.xxx 4×> REBA race x FOX F100 RLC (^ odpověď na 3× ^)
Obsah tohoto příspěvku byl blokován zakladatelem vlákna
a proč ne? Dle mého názoru je Foxka lepší než Reba (a ne jenom kvůli nálepce či ceně).
To co píšeš dole je sice hezký, ale každému vyhovuje něco jiného. A že bude mít Reba jasně lepší chod než Fox bych asi netvrdil…nevím, kde bereš tu jistotu
Ale je to tvůj názor, rozhodně ti ho neberu…:)
.............................................................................................................................
možná že řekl…
8o)
Přesně tohle jsem čekal…:)
Když si to přečteš dál, vysvětlil jsem, jak to bylo myšleno…:)
Otázkou proč jsem tu reagoval i na ostatní. Problém je, že si stále nenapsal jediný konkrétní důvod proč bys Ty vzal Foxku. Samozřejmě nejsi jediný, kdo napsal jen že Fox ano a nenapsal proč. U některých ostatních je to ale beznadějné, ty nic nenapíšou, do Tebe jsme se neobuli, ale když jsi ochotný sem toho napsat tolik, tak jsem doufal, že bys konečně mohl napsat něco konkrétního.
Já tu už ve více příspěvkách napsal v čem se konkrétně budou lišit a to jak neupravené, tak případně upravené. Rozhodnout co vezme se už musí sám.
Já vím, že napsal…je vidět, že tomu rozumíš více do hloubky, prošlo ti jich několik rukama, upravených, neupravených, atd. Bohužel to nedokážu popsat tak jako ty, můžu to popsat jen z mého laického pohledu…
Měl jsem nějakou dobu Rebu (neupravená). Byla super, seděla mi progresivita a citlivost byla taky slušná…jak jsem psal výše, kdybych se mi nedostalo možnosti srovnání, tak bych ji neměnil. Pak jsem měl možnost nějakou dobu jezdit bike, kde byla Foxka (myslím, že 08) a přišla mi oproti Rebě citlivější, jistěji vedla kolo na nerovnostech a měl jsem z ní celkově jistější pocit.
Tak takhle bych to asi stručně popsal…nejsou to sice tak pádný argumenty jako Vaše, ale vedli mě k mému verdiktu
Nicméně, ty rozdíly byly tak malé, že kdybych měl volit mezi koupí nové Reby a Foxky, tak ten cenový rozdíl se mi zdá neadkvátní a bral bych asi Rebu (na záčatku jsem to psal, že bych takhle volil bez ohledu na peníze)
Neuturnová Reba, extra progresivní. Ta Foxka je o malinko méně (pokud to je ale 09 model, tak nevím, zda nedošlo k nějaké změně). Foxky kvůli vyšší kompresi ztratily tu svojí excelentní citlivost v originálním stavu (opět netuším, zda tady není pro 09 nějaká změna). Tedy s citlivostí na tom jsou teď podobně, spíš Reba o chlup lépe.
Foxka má pak navíc high speed expanzi, což ale při takhle nízkém zdvihu nehraje moc roli.
Osobně bych vzal Rebu a nechal upravit a vzal klidně SL verzi. To vyjde levněji než Foxka a chodem to bude také jasně lepší než Foxka v originále.
Kdyz ona si fura lidi mysli, ze budou mit lepsi figuru s nalepkou Fox. Uz kvuli tem penezum :o)
Zatim se klonim k te Rebe …
To je tvůj názor na vidlici fox.Třeba si jí lidi kupujou kvůli funkčnosti.
I pro tebe to stejne: v cem je konkretne lepsi funkce vidlice Fox v tehle kategorii a tehle vysce zdvihu oproti Rebe? Porad zadna konkretni odpoved. Zatim to popsal nejlip Mlok.
Co pro mě stejně?Mě se jenom nezdá tvůj postoj na lidi co si kupujou Foxe,připadá mi to,jako že si tu vidlici kupují kvůli tomu že je drahá,funkčně nesrovnatelně horší než reba.Já jí jezdím protože mě vyhovuje a nikomu necpu složitě že je lepší než reba.Rád jí doporučím,pač mě příjde velmi dobrá.Mlok ať si píše co chce,on je asi odborník a já tomu moc nerozumím,možná by to chtělo víc stručně nebo polopaticky.
Ono to už moc víc polopaticky nejde.
Tohle vysvětlování je trochu jiná kategorie než výkřiky, jak tohle je to dobré a jak kdekdo chce cosi specifického a jiného.
Moje zkušenost je taková, že ten, kdo kupuje právě podle takových výkřiků a potom provozuje zcela bez znalostí i ty nejkvalitnější vidlice, tak je dost pravidelně doslova zabije svým nastavením. A tak jezdí podle sebe to nejlepší co může ale jak se má jeho konkrétní kousek proti čemukoliv jionému nezná a nechce řešit.
Zde, konkrétně v této debatě se pro kohokoliv s patřičným zájmem otevírá pole, jak více nahlédnout do problematiky, tak aby nebyl zatížen jenom hesly, které většinou nejsou podloženy naprosto ničím, než podobnými přebíranými výkřiky.
Já tady nekřičím,akorát se mi nezdá to zbytečný napadání majitelů Foxe.Podle jeho příspěvku jsme hlupáci který dali dost peněz za co moc nefunguje,hlavně že to má nálepku Fox.Nechci dělat tlaky,ale Bullyho přístup se mi nelíbí.Já akorát vidlici nafoukám a dál se moc nestarám,samosebou čistím od špíny.Děláš servis i na foxe?
Nedelej tu flame, nic takoveho jsem nerekl. V okoli jezdi dokonce skoro vsichni mi znami na Foxech a nepovazuju je diky tomu za snoby. A ze by jim vidlice nemela fungovat, to uz vazne prehanis. Oni ti znami jenom netvrdi, ze by jejich vidlice mela byt lepsi nez jina, co funguje stejne, to je cele. Je mi uplne sumak, kdo na cem jezdi. Uz nema vyznam to opakovat porad dokola.
Jak jsem napsal,tak jsem to pochopil.mám třetí foxu a spokojenost,rebu jsem nikdy neměl,jel jsem jí několikrát a chodí taky pěkně,ale dlouhodobě zkušenost nemám,proto já doporučuji Fox.Nedělám proto rozdíl mezi rebou a foxem jenom soudím z vlastních skušeností.
Ale kdepak. Ja vubec nepsal, ze by mela byt nesrovnatelne horsi, ja je naopak porovnaval tak, ze v nich funkcne pri techhle zdvizich nevidim prakticky rozdil. A o kousek dal pisu, ze ja v nich vidim rozdily 2– cenu a moznost nebo nemoznost zavirani vidlice z riditek.
Muj postoj k lidem (co je neznam), co jezdi Foxe je uplne stejny jako k tem, co jezdi treba RS nebo Suntour nebo Pace nebo RST nebo klidne pevnou vidlici. Ja to psal o lidech, co vykrikuji, ze je lepsi ta nebo ona vidle a nemaji proto jediny konkretni argument, potom jim jde o tu nalepku, asi.
Hmm…zajímavý názor
Já mám třeba jiná kritéria při rozhodování co na kolo dám a co ne…a to, jakou to má nálepeku mě zrovna moc nezajímá
Myslí, že Fox si nevydobil svou pověst jen nálepkou a cenou…:)
Pokud jde o vidlici v tehle kategorii a s timhle zdvihem, tak nam teda i ty muzes vysvetlit, v cem je ta Foxka konkretne lepsi nez Reba. Porad se tady ptame po konkretnich argumentech a porad nikdo konkretne neodpovedel.
A v čem je konkrétně lepší Reba než Foxka? Jinak mé vyjádření viz. nahoře
Je to vždy prostě věcí názoru…rozhoduje se mezi Rebou a Foxkou, poradil jsem Foxku…toť vše..:)
Psal jsem za sebe, že bych si Foxku nekoupil jen kvůli tý nálepce, abych mohl dělat machra…ale nadruhou stranu souhlasím, že někdo to tak dělá…
Ale copak jsem tu napsal, ze je Reba lepsi?? Jestli chces slyset muj nazor, tak pro me mozna ano- kvuli cene, ale jinak v tehle kategorii vidlic nejaky pozorovatelny rozdil nevidim. Tedy mozna jeste moznost zamykani z riditek, pokud to nekdo jako ja taky vyuzije (neprosazuju Rebu, ale ma to zase ona a ne Foxka).
Takze znova: proc by sis koupil zrovna Foxku misto Reby? Proste vec nazoru, jak rikas, tak uz mi ten konkretni nazor na rozdil techhle 2 vidlic vysvetli, prosim. Jinak je to vazne placani do vetru. Neber to jako nejake osobni napadani, ale tvrdit o jednom, ze je to lepsi nez to druhe a nemit ani jeden argument..? Ja tu treba napsal argumenty 2 pro RS.
Já jsem řekl, že je lepší? Myslím, že ne…Na začátku byly na výběr dle vidle, řekl jsem, že bych z těchto dvou upřednostňoval Fox…toť vše, nevím, proč to tu někoho tak popíchlo…
Jednou jsem slovo „lepší“ použil, ale dále jsem vysvětlil, jak to bylo myšleno…
Tak se nemusíš hned tak rozčilovat…:)
Ja se nerozciluju, jenom se ptam (nejen tebe) na konkretni vec a porad jsem neslysel konkretni odpoved, tot vse :o)
V pohodě…nějaký svůj laický pohled už jsem jako zdůvodnění svého pohledu napsal
Ale už má stejně vybráno…:)
Fox si svojí pověst vydobil staršími modely, které byly v orginálním stavu na tom s citlivostí parádně a to jasně nejlépe ze všech vidlic.
Jenže od té doby, co to od 07 modelů (pro 07 to nemusí platit pro zcela všechny modely, tím si nejsem jistý, nemám to ověřeno pro zcela každý model, pro 08 už to platí pro všechny modely) citlivost zkurvili u Foxe navýšením komprese, tak takhle výhoda Foxek v originálním stavu už není.
A pak samozřejmě vydobitá pověst je daná ještě druhou věc a to perfektním tlumením, který je opět to nejlepší na trhu. A pro tlumení to platí stále (tedy až na tu kompresi, kteoru to kazí), high speed expanzi některé vidlice stále nemají, což pro RS stále platí. Ale tahle výhoda se projeví především na vyšších zdvizích, do 100mm je sice samozřejmě lepší, že tam high speed expanze je, ale rozdíl oproti vidlici, kde není je jen malinký.
No a když jedna z věcí na kterých si pověst Foxky vydobily už neplatí a druhá se moc při tomhle zdvihu neprojeví…
no pockej… pises, ze druha vec je perfektni tlumeni… to jako, ze by jsi vidle do 100 mm zdvihu netlumil? :-)
Kdybys pořádně četl, tak tam vidíš, že jde o to, zda vidlice má nebo nemá high speed expanzi, o tom, že by byla některá netlumená nepadlo ani slovo.
hele to bylo takovy maly chytnuti za slovo. prave proto, ze poradne ctu. Neber to zle, proste jsem se nudil. Tvoje odpoved je mi naprosto jasna a taky jasne vyzniva. Ale doslova pises :-):A pak samozřejmě vydobitá pověst je daná ještě druhou věc a to perfektním tlumením…
A dodavas: …a druhá se moc při tomhle zdvihu neprojeví…
vydobýt se píše s y
„dopismenna“ citace :-) ctrl c – v.
Bohužel, stále více je vidět, že jsi naprosto nepochopil o čem Mlok píše a tak ti připadne vhodné ho chytit za slovo.
Takových reakcí ale bývá dost a proto tohle napíšu.
Znalému ukazují hlavně míru neznalostí, toho, kdo se snaží z nudy se strefovat. Nezanlého poplteou celkem spolehlivě a debaty tím vzniklé jsou obvykle startem flame.
Část tlumení, kterou Mlok chválí a vyzdvihuje má vztah a v textu je také správně jasně označena, jako část expanzní (ona high speed expanze)
Část, kterou kazí chod, je zase zela správně označena jako kompresní.
A to je sakra rozdíl.
Tohle se tady probírá dokola už poněkolikáté a mělo by to být přinejmenším známé tak aby to nevyvolalo tvé rekce. Stejně tak, jako informace, že kouzla s expanzemi začínají mít smysl hlavně u vyšších zdvihů.
Mlok tedy nemá v textu žádnou faktickou chybu, opakuje tady mimochodem již mnohokrát probrané a dávno vysvětlené záležitosti a přesto přijde taková podivná reakce.
Pro mě je tohle důkaz o jediném, Je vidět, že je zcela zbytečné dokola vysvětlovat stejné věci, protože kdo chce pochopit pozná i při jedné zmínce, kdo nepochopil a nechápe, ten si z nudy a neznalosti udělá zábavu a hlavní, čeho dosáhne je znechucení Mloka pro další, jak vidno zbytečné a stále se opakující výklady.
Použít potom proti Mlokovi poznámku, že by jako vidlice do 100 mm netlumil je neskutečně nesmyslný a v žádném případě né vtipný závěr.
Někdo si prostě dává práci vysvětlovat a někdo rád háže klacky pod nohy.
Takhle to vidím já.
Oprava: Nikoli pod nohy nýbrž do špic. :-)
Mama moznost vzit dve kola, vybavou skoro stejna jen jina vidlice, prave na jednom FOx nan druhem Reba. Rozdil cen je cca 4000,– / za cele kolo. Oboje modely 2009
To není velký rozdíl,to bych dotoho šel.
vozil som revelation (obdoba reby) a teraz vozim fox F100RLC a do rock shoxu by som sa nikdy nevratil …
a nevozil si toru (obdoba reconu) ?
Tak by som rád vedel aký vidíš rodzdiel medzi RVL a Rebou okrem zdvihu.
ano vozil som sezonu toru sezonu revelation a teraz FOX a je to o niecom inom …
Asi jsi nepochopil, co ti tim chtěl říct:) Dám lepší příklad? Jezdil si ve favoritovi ( obdoba superbu)?
aha … a mozem mi dotycny vysvetlit rozdiel medzi rebou a RVL ? videli ste to rozobrate vobec niekedy ? ja myslim ze okrem zdvihu tam velky rozdiel nie je … tora a recon je uplne nieco ine to viem … ale REBA a RVL … zdvih a nalepky ? tak potom sa ospravedlnujem …
A rozdíl váze vznikl jak? Ty nálepky RVL musá být fakt těžký… Tak už třeba jiný materiál…
Mňa by zaujímalo aký je tam konštrukčný rozdiel. Porovnávame tu predsa chod vidiel nie?
Tak jsem si dal tu práci, a Reba a Revelation jsou po tech. stránce zřejmě fakt to samý, akorát rev. je pro větší zdvih.
Revelation:
Travel 140mm / 110–140mm
Travel Adjust All Travel / U-Turn
Weight* 1750 g (3.85 lb) to 2095 g (4.61 lb) depending on spring and options.
Spring Dual Air / Air U-Turn
Spring Adjust Positive and Negative Schrader Air Valves / Air pressure via dual Schrader valves
Damping Motion Control
Damping Adjust External rebound, low speed compression to ‚Lock‘ with external Floodgate
Lowers Magnesium, disc IS
Crown Forged, 6061 T-6 aluminum
Steerer Tube Aluminum 1 1/8
Upper Tubes 32mm, 7000 series straight wall aluminum, low friction anodized / plus travel gradients
Standard Colors Black, white
Options Maxle Lite 20mm / Remote
Suggeted Rear Shox Monarch
Max. Recommended Rotor Size 210 mm
Notes *Weight based on 265mm 1 1/8 steerer / includes axle
Reba
Travel 80/100/120mm
Travel Adjust All Travel
Weight* 1698g (3.74lbs) to 1814g (4.0lbs) depending on options
Spring Dual Air
Spring Adjust Air pressure via dual Schrader valves
Damping Motion Control
Damping Adjust External rebound, low speed compression to ‚Lock‘ with internal Floodgate
Lowers Magnesium, post mount disc brake
Crown Forged, hollow AL66 TV aluminum
Steerer Tube Aluminum 1 1/8
Upper Tubes 32mm, 7000 series straight wall aluminum, low friction anodized
Standard Colors Black, white, silver
Options 20mm Maxle Lite / 29” / Remote
Suggested Rear Shox Monarch / Ario
Max. Recommended Rotor Size 210 mm
Notes
*Weight based on 265mm 1 1/8 steerer
a sme doma … najlepsie je hned cloveka zkritizovat ze porovnavam favorit a superb a nakoniec sa ukaze ze to nie je celkom favorit ale superb inej farby co …
Nene, je použit jiný materiál:)
debata je tu o chode vidlice alebo materiale ? RVL je na AM a REBA na XC tak RVL bude o cosi pevnejsia … ja som pisal o chode vidlice …
Troufám si říct, že použitý materiál bude mít na chod vidlice taky nějaký minimální dopad.
Ani tak ani tak reba + revelation jsou v kategorii trail, reba navíc je i v kat. xc. Jinak použitý materiál je stejný, alespoň podle infa na sram.com. Netuším jestli není rozdíl třeba v materiálu tlumiče nebo motion control (u reby je ze silonu a proto se občas někomu vydře a pak teče). Jestli je v tommhle nějaký rozdíl by mohl poradit milan1.
Ale podle mně jsou úplně stejné krom zdvihu, napovídá i cena, je dost podobná. Navíc revelationy jsou u-turnové mohly by mít lepší průběh než reba bez u-turnu.
8o)
máš pravdu
tak som si to pozrel na sramcom a je to fakt tá istá vidlica len s inými nálepkami
no a ešte zdvih alebo čo ale to je len drobnosť
a aby v tom bol ešte väčší bordel tak nielenže jednému typu vidlice dajú dve mená (revelation+reba), ale dokonca k tomu pridávajú ešte rôzne čísla a písmenká! (409, 426, SL, RACE, TEAM…)
a čerešnička na torte je ten u-turn. koho to zaujíma? veď či je to uturnová alebo neuturnová verzia tak chodiť musí stále rovnako keď je to to isté…
ale aj tak je to jedno, celý rockshox stojí za prd. jediný výrobca ktorý dokáže vyrobiť poriadnu vidlicu je fox
podla môjho pocitu
ktorý nedokážem vyjadriť slovami…
S RVL pokud si vozil u-turn verzi můžeš s Rebou srovnávat akorát ciltlivost (tam je to totéž, i když tady se liší u RS dost kus od kusu, takže ani tohle nejde tak úplně srovnávat), průběh ovšem nikoliv, neuturnová Reba má úplně jiný (stejný má jen uturnová).
Uturnové a neuturnové verze se průběhem liší mnohem více než je rozdíl průběhu mezi Foxkou a neuturnovou Rebou.
Ovšem stejně jako někteří ostatní si nenapsal to nejpodstatnější a to proč by si se k RS nikdy nevrátil, tedy proč je pro Tebe ta Foxka lepší.
Vozil som 115mm RVL bez U turn myslim ze to bol model 429 alebo tak nejak… a nevratil by som sa koli tomu ze fox je podla mna o dost citlivejsi na mensie veci(prekazky alebo ako sa vyjadrit) a u RVL mi po 2 dost blatistych maratonoch vytiekol olej a nesiel lock… a celkove mam lepsi dojem z chodu foxy … a ked k tomu pridam kvalitnejsie spracovane vnutro foxy asi nie je o com … cena bola rovnaka ako RVL …
gekonko, ja mám neuturnovú Rebu bez úpravy, ktorej tiež po asi roku na Dubničáku prerazilo tesnenia a došiel som bez locku, ale to bola kombinácia mojich chýb (zanedbaná pravidelná údržba a jazdecká chyba) a štatistiky, ktorá hovorí, že po roku prevádzky sa už predsa len môže niečo posrať… Fox úchylka je spravidla dôsledok marketingovej masáže… mne Reba na chrtenie plne vyhovuje a cena/výkon + upgradovateľnosť z nej robí top kúpu
nemyslim ze fox bude horsia volba ako reba … a netvrdim ze reba nevyhovuje na chrtenie … len som pisal svoj nazor ze ja by som sa priklonil k foxu … po mojich skusenostiach s RVL … a co sa tyka cena/vykon … fox F100 RLC 2008 nova zhodena z biku za 7500sk so 2roky … myslim ze som vela neprerobil … a za tu cenu by uprednostnil foxa asi kazdy …
s 2 rocnou zarukou som tam chcel napisat …
Pro mě je přednostní zamykání z řídítek, takže pro mě by byla jasná volba reba…
a k tomu zamykaniu … na RVL som mal poplock(velmi som to chcel a tesil sa ) a po 2 pretekoch som ho vyhodil … lebo na kazdom zavode sa po par KM vdaka blatu zasekol a aj tak som sa s tym musel trapit rucne a uz to potom neslo ani zamknut … a to bol jeden z dovodov preco som ju predal a kupil FOX F 100RLC a je na nezaplatenie ze ma lock z korunky … tolko moja skusenost (a kamos na SID 09 to iste pre doplnenie)
Tak já měl dvě vidle se zamykáním z korunky, a zastavit na závodě, aby jsi zamkl vidli, nebo dávat ruku z řídítek na závodě mi přijde trošku zcestné…Ted mám třetí vidli se zamykáním z řídítek, a nemžu si stěžovat, a rovnou řikám, že se mi nikdy nestalo, že by mi při bahně přestala zamykat, a to byla tora, recon a RVL…
Tak mozno si mal stastie ja necchem nikoho ovplyvnovat len som videl tuto temu a chcel som sa podelit so svojimi skusenostami … nevidim dovod preco by som mal klamat ked mi moze byt prakticky 10 co si kto kupi … ja len ze s RVL a SID som zazil ten problem zamykania a nevidim problem v tom pustit ruku z riaditok a zamknut … a jazdil som TORU,RVL a FOX a u mna vyhrava FOX na plnej ciare ako tu uz bolo spominane FOX si svoje meno neziskal len nalepkami a cenou … nech si z toho kazdy vezme co chce :) peace
Tak já jezdil na skarebovi, ale jako každý jsme vidli zapoměl odemknout než jsem v rychlosti vjel ze silnice do terénu, a pak jsem měl dost problem udržet řídítka obouma rukama, tak ještě abych šahal někam jinam… Ted jsem věrný Reconovi, a že bahna bylo, že mi i přestalo chodit řazení x.0, ale páčka od recona nikdy. Jednou se mi stávalo, že při jízdě v hnusu, jako déšt a po silnici a řeba při hodinu zamčení vidli, se mi pak nechtěla odemknout, ta pružina neměla sílu vrátit se zpět, ale v servisu po dolití a hlavně výměnně oleje to dělat přestalo, popravdě, chod vidle se po první kontrole v trinnity dost zlepšila, od začátku tam bylo málo oleje, netěsný těsnění, takže mi při jízdě ve stoje a zamčení pomalu zajížděl, i toto se výměnou oleje zpravilo…
na foxe si nastavim silu locku len natolko aby sa mi to nehupalo hore kopcom a to staci uplne malo zamknut a ked idem z kopca a zabudem vypnut vidla sa odomkne … toto recon asi nevie …
Porovnateľné s porovnateľným, teda k RLC foxe Reba – floodgate ti niečo hovorí?
ano hovori … ale nie som si isty ci ma recon floodgate … rec bola o recone nie rebe v tomto pripade
to je dobra odvaha! na b-f ptát se na rebu nebo fox:D … já jsme stoprocentne pro FOX!
Taky už se to rozjíždí…:))
nj já to radši sleduju z povzdálí…
Můj názor je takovej, že jsou to obě dobré vidle, takže výběrem jedné či oné určitě chybu neuděláš. Obě se daj poladit tak, že budou chodit perfektně.
jj..to mas pravdu..ale na tom Foxakovi neni napsane…REba py*o......to je jeho chyba podle vetsiny:)
To je ale poměrně zásadní problém :DDD ;).
:D maro!
ta liška je, ale hezčí
Je to možný. Já jsem ale s Rebou docela spokojen. Mám ji 1.5 roku a zatím vše OK. RVL mám o něco déle a taky OK.
U Foxe je hlavně preciznější zpracování, než u ostatních výrobců. U RS zase poměrně snadná servisovatelnost doma, pokud se toho člověk nebojí a není úplná lama. A funkce je taky na solidní úrovní. Za to zpracování u Foxe se taky docela připlácí, kdybych to měl srovnat s ostatními výrobci.
tak to je sice pravda, ale ja si servisoval foxe sam…a docela se divim, ze rozdil pred a potom…je o moc procent lepsi:) reba i fox ,,asi,,budou dobry:)
nechceme se tu preci hadat:) kdyby tu nekdo porovnaval suntourky…rstcka…tak byc hse pripojil:)
Tak moc lidí, kteří si servisujou foxe doma zase není :). Já jsem nějaký čas hledal odvahu, rozhodit Rebu a fakt na tom nic není :).
Prostě každá má něco a nejde zcela jednoznačně říct, že tato je lepší ve všsch ohledech :). Já to taky neberu jako hádku :)
Zkus si najít thread, kde se právě Lucke ptá, co je asi příčinou, že ho brní ruce při sjezdu, ono to pak dostane trochu jiný smysl.
Moc se mi to vyhledávat nechce, ale předpokládám, že přičinou byla vidlice :).
návod iVelo
Proč?
Už jsem od Tebe přečetl hoodně odborných přízpěvků a Musel jsi toho už za tu dobu otestovat stovky vidlic .Nic proti ale co poradíš lidem co nemají možnost se projet ani na Rebě ani na Foxce.Prostě to tak je že nikdo v okolí Ti nepůjčí kolo na testování a druhej den zase někdo jinej s jinou vidlicí.Jinak to nejde poznat a projetí kolem krámu nestačí.Néé každý má ve svém okolí kamarády co mají zrovna konkrétní vidlici .
To já chápu, že ne každý má možnost si vše vyzkoušet, proto když něco radím, tak píšu konkrétní rozdíly a proč případně vzít to nebo ono a jaké co má vlastnosti. Z toho se pak dá vycházet a každý to může srovnat se svojemi požadavky. A s délkou testování, tam záleží, jaké má kdo zkušenosti. Když už toho je vyzkoušeno více a i aspoň více různých vidlic dlouhodobě, tak už to člověk dostane do ruky. Třeba citlivost vidlice přibližně poznám během pár sekund (tím myslím, že okamžitě poznám odtrh 5 × 10 × 15kg, ale bez přímého srovnání už třeba nepoznám rozdíl mezi 7 a 8kg odtrhem, když jednu vidlici bych měl v ruce jeden den a druhou jiný).
Ale když tu někteří napíšou, že by prostě vzali nějakou konkrétní věc a k tomu nenapíší vůbec žádný důvod (navíc v některých případech ani nemají srovnání s dalšími porovnávanými…), tak to je přinejmenším zavádějící.
S vidlicema to ale není vůbec moc složité, oproti tomu zadní stavby jsou mnohem komplikovanější a je tu mnohem více faktorů a navíc ještě výsledná kombinace tlumič + stavba a ještě do toho Fox tlumiče jsou na různých kolech různě nastavené. Tam je to potom problém dopracovat se k ideálnímu kolu.
A pak jsou tu už mnohokrát zmiňovaná jednoduchá měření u vidlic, především odtrh. Každý si může během pár minut změřit svojí vidlici a pak srovnávat. Doma třeba změřím, že mám odtrh 12kg na staré vidlici a vím, že chci novou proto aby byla citlivější a už není pak problém si změřit tu co chci koupit a hned vidím, zda si výrazně pomůžu nebo ne. Nebo v případě upravených vidlic jsou tu mnohokrát zmiňované hodnoty odtrhu na které se které vidlice mohou dostat (a narozdíl od neupravených, kde třeba u RS se liší kus od kusu, tak u upravené se dá na tu známou hodnotu spoléhat).
Som za Fox. Ak je tá vidla zhodená z biku môže tam byť kompresia upravená na nižšiu úroveň. Toto však ťažko zistíš, ale prípadnu vyššiu kompresiu nieje problém upraviť. Myslím že ľudí ktorý sa tým zaoberajú menovať nemusím. A nevyjde to až tak strašne draho.
Celkovo som za Fox. ažko sa porovnáva či bude na tom lepšie citlivosťou Fox alebo Reba keďže neviem ako je nastavená kompresia v tej Foxe. Ale osobne preferujem Foxy kôli nízkemu odtrhu a vysokej citlivosti. Taktiež chod sa dá upraviť na veľmi lineárny, žiadna negatívna vzduchová komora ale dobre prepracovaná negatívna pružina ďaľej funkcia tlmenia a jendoduchosť systému. U RS vidím nevýhodu aj v tom, keď zmizne menšie množstvo oleja zo systému tlmenia, lock je nefunkčný. No a poseldná nevýhoda RS je celkové spracovanie vnútorností. Takže Fox nieje len nálepka a neplatí sa len za značku.
Nevýhoda však je v spomínanej zvýšenej kompresií vidlice v poseldnej dobe. Odôvodňujú to stabilitou vidlice.
nj suhlasim s mirom LP … ide aj o ten olej … mala strata oleja u RS a je hotova … co sa tyka locku … a dalej ma pravdu so systemom dual air … fox je natom lespie s tou pruzinou … a videl som foto rozobratej RS a FOX (tajne od mira :) a je to ako rozobrat favorit a superb v prospech FOXu ked uz tak porovnavame embecky
Tajne si nič nevidel … keď ubdeš meniť olej vo Foxe alebo RS uvidíš to isté :)
Nahoře se snažíme bavit o chodu jako takovém, tys tady ale nakousl jiné téma a tím je zpracování vnitřností především tlumiče.
Ano, Fox v tomhle vyniká a nenachází ve vidlicích konkurenci. je to krásná ukázka precizního zpracování a vemi vtipných řešení.
Tady se dá ukázat jiná stránka a to je třeba známý únik oleje z Motion controlu U Reb. Zde jde odkázat na jediné, tímhle FOX netrpí a proč? Právě pro to jiné a preciznější zpracování.
Ale je třeba říct, že na 100 mm zdvihu se funkční přednost lepšího tlumiče ještě moc neprojevuje.
Tak jsem se uz rozhodl .. Foxku … jeste zkusit poresit nejakou jeji upravu :)
No vida, konečně nějaký věcný příspěvek.
S velké části souhlasím. Ale píšeš, že chod se dá upravit na více lineární. S tím sice souhlasím, ale pak srovnávejme s upravenou Rebou. Tedy výsledkem bude ideální chod u obou (u obou lze upravit přesně dle požadavků). Komprese lze upravit, opět souhlas, v tu chvíli ale opět porovnávejme i citlivost s upravenou Rebou. Obě se dostanou někam na těch 5kg a rozdíl bude zcela minimální. Obě na tom budou perfektně. Negativku může být třeba vyměnit u Foxky, to ale v rámci úpravy také není problém (ale rozhodně nevidím pružinovou negativku jako výhodu, naopak i při výměně za vhodnou na danou váhu jezdce jsem raději pro vzduchovou negativku). Reba bude mít negativku ideální vždy.
Tedy po úpravách máme z obou perfektní vidlice, to nejlepší, co lze dnes dosáhnout. U Foxky zůstane výhoda navíc high speed expanze (u Reby by ale možná šla také na přání dodělat, ale to mi musel potvrdit Milan, zda je tam prostor stejně jako u Piku, kde vím, že už high speed expanzi dodělával).
Když se tedy nechají upravit obě, tak Foxka bude nepatrně lepší (beru že Reba nebude mít high speed expanzi), ale je otázkou, zda někdo tolik na 100mm high speed expanzi ocení. Já za sebe můžu říct, že bych do 100mm zdvihu na high speed expanzi netrval (a to jak už jsem tu psal bych 140mm vidlici bez high speed expanze už nikdy nejezdil, na tomto zdvihu na ní nedám už dopustit).
Áno máš pravdu po úprave môžu byť obe vidlice porovnateľné a cca na rovnakej úrovni.
Negatívna pružina je pre mňa osobne výhodou, nakoľko na moju hmotnosť a tlaky ktoré vozím je akurát (graf charakteristiky vidlice), čiže sa nemusím hrať s tlakmi v negatívke a o jednu komoru menej takže aj menej komplikovaný systém. Viem je to výhoda len pre mňa … pre 100kg človeka už byť nemusí. Navyše u foxy je negatívka zložená z dvoch pružín, no rozsah tlakov pri ktorých funguje ideálne som nemeral, ale myslím že tá negatívka bude vo väčšine prípadov vyhovovať. Áno vo všeobecnosti bude však dual air výhoda, no v koľko % prípadov je otázne.
Nevýhodu však vidím u RS práve tam, že pri menšej strate oleja už nemusí MC fungovať správne. Malou nevýhodou je pri plastovej MC kliekte prepružovanie pri locku. No a na záver už spomínané celkové spracovanie. Niektoré rozdiely sú síce len detaily, no tie pri chodom porovnateľných vidliciach rozhoduju nie? Samozrejme keď sa dostaneme k slovíčku cena … :)
S tímhle plně souhlasím. Osobně taky zrovna nemiluju foukat u dualairu komoru navíc. Mám nejraději řešení alá Talas, tedy když se fouká jedním ventilkem pozitivka i negativka současně, ale přitom to nemá ty občas se objevující negativa v chování soloairu.
Tak muz zaver z vasich rad je takovy, ze volim Rebu a kdyz se nebude libit, tak ji necham upravit. Ted uz jen pockat az bude kolo s rebou na sklade :-D
Diky vsem za prispevek a pokud to nekdo umi tak klidne toto tema uzamknout.
Tak ať dobře slouží. Hlavní, když s ní budeš spokojený a nebude se nějak *****.
Omlouvam se, nechtene jsem to predcasne zamknul :(
to máš jedno, spíš bych srovnával Sid a Fox…ale to je uz jedno stejne to je v nohach :-)
copak nevíš, že v technickém dredu nemáš co pohledávat? :)
ajo :-) „pridat do blokovaných“
jj :)
nevim co se tu resi, proste fox je lepsi a hotovo :)
Reba ;) oponovat se musi ;)
jedině epicon :))) a od Milana :)))
pekny, zvlast kdyz se ptam na uplne jine produkty … vzdy se najde nejakej exot :(
Já vím, tohle je už tady takový zažitý, nejdříve se tu neustále doporučovala reba a teď epicon, nevlastním ani jedno :) přecházím na úplně jinou značku a od Miílana také nic nemám, tak že to byl spíše takový malý vtípek… sorry za OT
Svezu se v tomhle threadu. Mam RS Rebu, pred mesicem byla v servise protoze z toho trochu tek olej a ne vzdycky sla zamknout. Od te doby tak 10 vyjizdek v drsnym terenu.
Ted se mi zda mekci a taky citlivejsi. Samozrejme to muze byt jen pocit, protoze nemam nic, cim bych to zmeril. Tak jsem se chtel zeptat, jestli lze pripumpovanim shora, nebo zdola zvetsit tvrdost vidle? Popřipadně jinak? Pumpičku na to nemam – jinak bych to samozrejme vyzkousel.
ano je to vzduchova vidlice a tim doufouknutim – pripadnym ufouknutim dojde ke zmene vlastnosti…
:-)
Jestli nemáš pumpičku, tak to zdola prostě upust a budeš mít tu vidli nádherně necitlivou, teda jestli ti o tohle jde. :-) Jestli ji chceš mít citlivou a ne měkou (chodí často na doraz) musíš nafoukat obě komory na trochu větší tlak, čím menší bude ve spodní komoře tlak proti horní, tím ta vidle bude míň citlivá. Pro mě jsou ideální oba tlaky stejný, větší tlak ve spodní noze nezvýší citlivost jen ti sníží zdvih, nebo aspoň u moji RVL to tak funguje.
Diky
Diky za komentare a nakonec jsem vzal FOXe … tej jen vykoumat jak ho spravne nastavit. To by taky nekdo vedel? :)
manuál
manual neni dobrej radce pro praxi … tam se jen doctu co cim se nastavuje, ale jak to nastavit tak aby to bylo funkcni uz ne. Treba foukani na moji vahu by melo byt 90psi a abych mel ponoreni vidlice 20mm tak musim foukat neco mezi 70 a 75psi coz je znacny rozdil :) Ale jakmile odejde snih tak to vyzkousim v praxi.
no vidíš u mě to je obráceně podle návodu foukat 90psi,ale bylo málo,přifoukl jsem na 100psi a už je to ončo.Na 70psi to jseš teda lehká váha
85kg
90kg
zajiiiiimave!!! o kolik se ti ponori?
2 až 3 cm,foukal jsem ji zatím bez ježdění a co jsem zkoušel bude to dobrý,tlak můžu upravit po první jízdě,ale myslím si že takhle zůstane
fakt divny … mam o 5kg mene a ponoreni mam ±2cm a pritom tlak o 25psi mensi! Uz aby slezl snich a slo to vyzkouset venku :)
to neřeš, stačí trochu jiná geometrie rámu, sportovnější posez který přenese víc váhy dopředu, a rozdíly sou na světě
to me vubec nenapadlo :-D
nikdi ti nikdy přesně neřekne jak foukat a nastavit, manuál ti dá nějakou základní informaci a zbytek je na tobě :-)
V manuálu je to popsané naprosto jasně a dobře. Máš tam nejdříve tabulku dle váhy, což je určené pro počáteční nastavení, abys věděl kde začít. A pak tam následuje vysvětlení, že pokud nedosahuješ při tom tlaku sagu (pro který tam je také tabulka), tak máš postupně tlak snižovat/zvyšovat až ho dosáhneš.
Ale samozřejmě vždy je ideální doladit dle sebe, dle pocitů, dle sagu, dle využití zdvihu.
to je mozne, ale jde spis o to, a ted to prezenu, ze kdyz do prefouku co to pro me znamena v terenu nebo naopak … co pro me v terenuznamena maximalni tlumeni a naopak … podle pocitu a sam si to nejak nastavim, ale kdyby nekdo dokazal poradit, nebo aspon se podelit o sve zazitky tak by se nakonec dalo me nastaveni jeste vylepsit a vic by vyhovovalo … doufam ze jsem to napsal srozumitelne.
Docela by me zajimalo kolik stoji servis u CykloSvece na FOXku, nevi to nekdo?
to zalezi co s tim budou delat. Kazdopadne je to neumerne drahy narocnosti ty prace.
rekneme ze nic … pouze pravidelnej servis …
CykloŠvec – pravidelný roční servis = výměna všech těsnění a náplní kolem 2t.kč počítej,
mají od výrobce nařízeno to dělat takhle, jestly existuje varianta jiná je asi na osobní domluvě.
u SID Team 04 to někdy v roce 2007 v autorizovaném RS servisu (Brno) brali tak, že když tam doneseš vidlu samostatně, tak práce 800 Kč plus cena NH, kdybys to dovezl s kolem, tak snad 1000 Kč…
ani nevím, co všechno na tom vlastně dělali, gufera vyšla na 400 Kč, plus nějaký těsnění asi 200 Kč – takže celkem kolem těch 1400 Kč… to se mi jako zdálo dost, když vidíš, že si to tady lidi normálně rozebírají sami… no a teď mám Sida rozebranýho doma a nejde mi složit olejová patrona, tak uvidím, jestli mi v nějakém servisu budou schopni a ochotni dát dohromady jen tu patronu:)
Kdybys byla z Ceskych Budejovic tak bych te poslal za kamaradem co je super servisuje …
Jak tak na to koukam mel jsem radsi volit Rebu … Fox je mozna OK, ale ma neskutecne problemovej servis … skoda
servis má naopak perfektní, ale né laciný no :-(
to je omyl