Před vyjížďkou je viditelná délka spodních nohou 125mm (vidlice je nastavena na zdvih 115mm = 0 spacerů). Pozitivka nafoukána na 105PSI, negativka na 95PSI (to s ohledem na očekáváný problém, jinak bych dal taky 105PSI). SAG 1.5–2.5cmm, o.k., tlumič nastaven podle potřeby, o.k, vše funguje jak má. I při jízdě ze sedla se vidlice živě vrací ze zdvihu, o.k. Po ujetí 10–15km po nerovnostech pozoruji, že viditelná délka spodních nohou se v klidovém stavu vidlice sníží ze 120mm na 80mm, SAG se zvýší na 400mm, silně stoupne vnímavost k podnětům, není problém dostat spodní nohy na 10mm od korunky (doraz je tak 5mm), což by na počátku vyjížďky bylo vyloučeno. Jízdní projev je takový, že vidlice sice bere všechny nerovnosti, na druhou stranu má směšně malý zdvih, návrat vidlice ze zdvihu je velice líný, točení kroutítkem na pravé spodní noze tlumiče doprava doleva se na rychlosti odskoku nijak neprojevuje. Při jízdě v sedle mám pocit, že vidlice požere většinu energie, jízda se sedla je prakticky vyloučena. Uzamykání vidlice víceméně funguje, i když k překonání odporu je zapotřebí mnohem méně síly než na počátku vyjížďky.
Když doma změřím tlak v pozitivce, je jen mírně nižší (cca 100PSI), což by spíše odpovídalo běžné ztrátě při našroubování pumpy. Tlak v negativce je ale zhruba stejný jako v pozitivce. K žádnému úniku oleje ven z vidlice nedochází.
Doma zcela vyfouknu negativku, pozitivku (vyjde z ní při tom i dost oleje), nafouknu na výše uvedené hodnoty, vyjedu a celý scénář se opakuje.
A teď v čem je problém. Kontrola množství oleje nad vzduchovým pístkem prokáže, že olej zcela chybí. To jsem ho doléval před týdnem (!), 6ml redrum/5wt 4:1. Domnívám se, že únik oleje je příčina celého problému, ale možná se pletu. Po dolití oleje nad pístek se situace zdánlivě vyřeší, ale pak se po několika málo dnech zase začne zmenšovat zdvih. To by odpovídalo postupné, pozvolné ztrátě oleje nad pístkem. Zajímal by mne váš názor:
- Jak úniku zabránit, vždyť tam nic není, nedávno jsem měnil všechny
o-kroužky, o-kroužek na pístku promažu tukem, nic jiného se tam dělat nedá
- Taky jak často doplňujete olej nad vzduchový pístek (množství,
typ) a
- Zda-li v souvislosti s tím řešíte i refill oleje v levé spodní
noze, protože, podle mne, když olej „zmizí“ z pozitivky, tak vlastně steče do spodních nohou a maže vidlici. Problém je, že levá spodní noha nemůže tento olej přijímat do nekonečna a jednoho dne je ho tam už tolik, že se musí vypustit.
- Přece nebudu jako ***** doplňovat každý týden olej.
Pokud jste to dočetli až sem děkuji, o to víc za radu.
Klíčová slova: reba, pístek, zdih.