cau, je Rock Shox Reba SL zdvih 85mm na 26´ kola nebo jen na 29´?? nikde to neumim najit
cau, je Rock Shox Reba SL zdvih 85mm na 26´ kola nebo jen na 29´?? nikde to neumim najit
na 26" určitě na 29" nevím jestly verzi SL dělají tuším jen Race
Taky na 26. Zdvih ma kazda menitelny vnitrne 85–100–115mm.
ještě upřesním 26" má měnitelný zdvih 85–100–115mm. 29" je jen 85–100mm. Při změně je potřeba rozdělat vidlici
Mohl by někdo popsat polopatě jak se ten zdvih mění.
Tuším, že u Reby se to mění jen vnitřním nastavením, tzn. že když vidlici objednáváš, napíšeš jim, jaky chceš zdvih a oni ti ho nastaví, další změny si pak uděláš buď sám v dílně (pokud se to naučíš) anebo v servisu. Ale možná je to jen u některých typů Reby, nevím přesně, Rebu nemám.
Na to už asi přišel sám.
Hmm :) Asi jo no :) Ted sem se podíval na datum založení. =D
je tam takovy gumovy spacer, ktery když se vytahne, tak je hned vidle o 15mm použitelnější.. :)
diky, takze i verze SL ma menitelny zdvih?
a na jaky zdvih ji mate nastavenou? nechal bych si ji nastavit hned v servise u vymeny
Zdvih je přeci zcela individální záležitost a na různé použití a každému sedí jiný. A taky se musí do úvahy brát geometrie konkrétního kola. Samozřejmě změna o 15mm není nic drastického a je ok téměř vždy, ale třeba z 85 na 115 na kole s geometrií pro 85mm to už nemusí být ono.
Mohl by někdo změřit šířku a výšku nálepek na rebě? Ideálně jenom popisu bez okrajů.
asi by chtelo upresnit ktery modelovy rok
07 ideálně…
Když to řeknu hodně laicky, tak mi Reba nyní pruží max 8cm a 3cm je ještě rezerva na nohách (odečítáno ze špíny, která zůstává na hranici max přužení, kterého vidlice dosáhla).
Neuturnová Reba je sice extra progresivní a většina lidí nikdy celý zdvih nevyužije, ale 3cm (celé 3cm to nebudou, nevím na kolik máš tu Rebu nastavenou, pár mm tam při dorazu ještě zůstane, takže spíš to bude tak 2,5cm) nevyužitého zdvihu je příliš i na neuturnovou Rebu.
Takže ji máš nejspíš přefoukanou.
Ono když jsem jel minule využil jsem 7cm, a při první jíždě po Beskydech 8cm a to si neuvědomuju, že bych někde šel tvrdě na vidli, takže při tvrdém nárazu by ještě šla o kousek více.
Ona má Reba ke konci dost progresivní pružinu a k tomu ještě ke konci zdvihu tlumič přivírá kompresi, takže ji jentak nadoraz nedostaneš ani když dostane ránu. 7 až 8cm využitýho zdvihu (předpokládám že máš 100mm) neni žádná sláva, rozhodující ale je, jestli ti to tak vyhovuje.
Pohraj si s tlakama, budeš ji mít přefoukanou. Moje neuturnová Reba se 120mm zdvihu nechává běžně při tlacích 95+/75-PSI, 90kg váhy a sagu 27mm 1cm zdvihu nevyužitej, když se mi podaří nějaká větší prasečina, tak zbyde tak 3 až 5mm.
cus hele doraz mam ji tuhou jako prase – REBA SL ted koupena na novem kole. mam 77kg. kdyz ji fouknu jak pises bude to lepsi jo? Dik moc
Tuhost u vidle je žádoucí ;-) Tvrdost už většinou méně, takže jestli je na tebe moc tvrdá, tak prostě ufoukni. Ale ufoukni ji podle sebe, ne podle akuly, který je evidentně o něco těžší.
Ahoj,
mám Rebu SL 100mm a jsem spokojenej. Jen se chci zeptat na údržbu: Mám ji rok, najezdil jsem jen cca 900km – je třeba to teď na začátku sezóny posílat někam na servis, nebo je to zbytečný, když tolik nenajezdím? Dík.
Jestli si ji od porizeni jeste nemel na vymene oleje, tak bych ti toto velmi vrele doporucoval. Ja menim olej zpravidla 1× do roka (v zimne), letos sem vymenu oleje v servise nahradil kompletnim poladenim v tuning-test.cz – tj. vcetne vymeny oleje a zvyseni zdvihu ze 100 na 115 mm. A musim rict, ze vidli to jenom prospelo (viz. jine dredy o tuneni)
Nedávno jsem se na to ptal v jednom menším servise a tam mi řekl, že jestli je tam dost oleje (asi toho v tlumiči) poznám podle toho, jestli funguje lockout – takže tenhle olej tam je. Ptal jsem se i na další oleje – on říkal, že těch je tam vždycky dost, že to po 900km nemusím vůbec řešit. Tak mě to trochu uklidnilo a nechal jsem to bejt – nevím, jestli jsem teda neudělal chybu…
No pravda je, ze sem tu svoji dal na prvni vymenu asi po tusim 2k a chlapik v servisu rikal, ze tam bylo z vyroby nejak podezrele malo oleje.. A dobre sem udelal, navic po vymene oleje zacla mit i o neco malinko lepsi chod..
Takze pokud funguje jak ma, tak na urgent to u Tebe zrejme neni, ale kdyz to udelas – doporucoval bych v autorizovanym servise kvuli zaruce – tak tim rozhodne nic nezkazis..
(cena aspon tady v CB byla tusim okolo 500,–)
Po týhle sezóně už budu mít po záruce, snad taky těch cca 2000km, tak bych to mohl rovnou hodit do tunning testu.
Tak dík za rady.
Řeknu to takhle: u RS na mazací náplně trochu serou… Hned u nový vidle jsem vyhazoval spacer a s mazáním to bylo asi takhle: levá noha nějaký tři kapky oleje + zbytky kovovýho bordelu po obrábění, pravá noha sotva 5ml, nad pístkem hrouda vazelíny a molitanovej kroužek pod ním úplně suchej, molitany pod stírákama sice nějakej olej viděli ale spíš jen tak prolít kolem nich… Zkrátka bych to viděl na vyčištění a výměnu olejů hned u nový vidle.
zdar, jde z vidlice rock shox sid race přendat zamykání na vidli rock shox reba? díky
jo jde
Asi nebudu první:-), v sobotu jsem stratil červený regulační štelovátko želva-zajíc. Objednal jsem si ho, ale nikde jsem se nedočetl o nasazení, jde mě o ten gumový kroužek a „kovovou“ mističku. Máte někdo zkušenost, jak to tam napasaovat, aby mě to zas aspoň 2 roky vydrželo:-)?
To nevím, ale až ho zase ztratíš (tak jako asi všichni), tak tam zastrč a zalep chemoprénem zkrácený inbusklíč a máš po starosti.
Já to mám vyndaný a jezdím bez toho. Nedával bych to tam, jinak to ztratíš. A jak píšeš, že jsi to ztratil, tak to kupovat nemusíš, staší ti obyčejný 2,5mm imbus a můžeš štelovat dál.
zajíc není zajíc
Ahoj, nesouvisí to teda z původním dotazem, ale zapadá to snad to technickejch rad.
Jezdím nějakou chvíly Rebu SL29" a ani po pár stech km se s ní nemůžu sžít. Jaký u ní máte SAG? Když nastavím stejné tlaky v obou komorách tak se propadne dobře 3cm. Sice docela pracuje ale sem pořát za půlkou zdvihu.
Tak upouštím negativku až se dostanu na SAG cca 10–15mm a s tím jezdím, ale přijde mi, že vidle neoplývá citlivostí, drobnosti berou velký kola ale na nějakej kořenovej cestě už to nebere a pěkně mě vyklepe, využívá cca 6cm zdvihu. Při velkým nárazu se dostanu tak na 8 cm a abych šel přes, to už chce fakt šlupku. Příde mi, že vůbec nevyužívá zdvih.
Projel jsem se i na rebě 26" na HT a ta žehlila krásně, cvičila jak měla a její chod byl úměrnej velikosti kamenů a kořenů. Když jsem bejvalýho Epicona předělal na olej tak chodil dost podoboně, od Reby bych čekal trochu víc.
Je to Epic comp 29" a ta vidle moc nedoplňuje krásně fungující zadní pružení. Možná ale byla chyba, že sem chvíly jezdil na Talasovi a sem moc zhejčkanej :D. Vážím sám 75kg, oblečenej teda k 80kg.
Kolik má mít ta tvá Reba zdvih? 80 mm?
Je to 100mm.
Pouze snizit tlak v negativce nestaci, je treba snizit tlak v pozitivce a o neco vic v negativce. Tak to mam ted. Kdybych pouze snizil tlak v negativce a v pozitivce nechal stejny jako jsem mel kdyz jsem vozil stejne tlaky v pozitivce i negativce, tak by to bylo malo citlive.
Mám to podobné.. nejvíce jsem ji dostal na 8,5cm a přijde mi že je necitlivá.. a to jsem už tlak snížil.. tuším snad až na 70PSI (vážím 70kg). Ale zas při brždění mi přijde, že spolupracuje výborně a hodně dobře drží přední kolo jak má.
Sag 10–15 mm při 100 mm zdvihu je strašně málo! Nastav tlaky tak, aby si měl sag 20–25% při stejném tlaku v obou komorách.
Tak pak budu pořát využívat jen část zdvihu.
To je právě ta min 1000 X zmiňovaná šílená progresivita reby, bez úpravy se 100 % zdvihu využívat nedá.
v tomhle pripade je moje rada jasna – zatni zuby, odjezdi s ni sezonu a pak ji posli do tuningtestu at se ti na ni podiva.
Neupravena REBA SL mne taky moc nesedla,dobrej pocit sem z ni zacal mit az ve chvili, kdy mi ji Milan upravil + zvedl ze 100 na 115, takze si mohu dovolit mensi tlaky-vyssi sag aniz bych z ni mel 85ku.
Pomalu se smiřuju s tím, že do tuning testu pujde, tenhle stav se mi fakt moc nelíbí.Nehodlám jezdit s propadlou vidlicí abych docílil alespoň průměrný citlivosti. Jestliže jí to opravdu pomůže nebude co řešit a zvýšit si jí nechám taky. Nepomhla by teď alespoň částečně změna mazacího oleje?
lehounce mozna ano, pac z vyroby tam budes mi oleje minimum (viz. prispevky nekde v polovine dredu), ale zazraky od toho necekej.
zneužioju tread a zeptám se tady.Chtěl bych si nechat udělat na rebu SL 09 polepy v jiné barvě, ale nikde na netu, jsem nenašel žádnej návrh nebo fotku, kde by byli vyfocené jako nenalepené na vidlici a nevím, jestli bych byl schopnej je přesně napodobit. Tak se chci zeptqat, jestli někdo něco takvýho nemáte?
Zkus tohle
Tak jsem Rebu úspěšně zvýšil na 120mm. Mazacího oleje bylo uvnitř pramálo, tak jsem tam dolil něco řídkýho od Motorexu, ale mam připravenej i 15w normál motorovej. Díky tomu většímu zdvihu můžu mít větší sag a vidlice je tak docela žehlivá, ale mě se to stejně nelíbí :D mam 120mm vidli ta se propadne skoro o 30mm a na poslední 2cm se stejně nedostane takže má jen nějakou „pracovní oblast“. Eště mě přijde, že se nevrací do nastvenýho sagu, ten nastavim v klidu nasednutím na kolo z nějakýho stupínku. Když pak vidli projedu a dojedu třeba k obrubníku a opatrně sesednu tak je vidle zanořená víc než jsem nastavoval. Nebo mám brát jako sag tuhlehodnotu po pojetí? Změní se její chování po úpravě v TT? Tedy aby měla vidle připraveno co nejvíc zdvihu a pak ho ochotně využívala?Díky
Ahoj, rád slyšim žes to dal dohromady ;) Jo, s tou progresí to je bída, mam to podobně – akorát ten sag možná menší…
Po složení se mi nechtěla vrátit do úplnýho vysunutí, ani po tom co jsem jí nafoukal, pořád se jí chtělo mírně zajíždět – bylo to tim, že při skládání jsem tu tyčku pístu nevysunul úplně, nebo tim že jsem v rozebranym stavu zatlačil tu druhou vnitřní tyčku motioncontrolu dovnitř a tim se mi do něj přisálo trochu vzduchu a nechtělo se jí pak úplně vyjíždět – spíš asi tim, ale možný je všechno, nevim jak to je u tebe, může to bejt třeba prostě tim, že když se nafouká negativka, tak je vidlice v „tlakový rovnováze“ pozitivky a negativky trošku nestálá, neví kde přesně má kvůli tření zůstat :)
Možná tu už melu kraviny, takhle v noci, ale něco pravdy by na tom ještě bejt mělo.
V TT ti můžou upravit progresivitu, dá se to i doma, ale je to přece jenom větší risk, než to dát někomu kdo to nedělá poprvý. Jestli se nepletu a pamatuju si to dobře, zvětšuje se pozitivní komora. A to tak, že se zkracuje ta vnitřní tyčka pístu pozitivní komory. Nevim jestli se k tomu ještě přiměřeně upravuje i negativka, možná jo, možná ne, jakej vliv má vzájemná velikost komor, to už jde mimo mě.
Uf, to jsem toho zase napsal…:)
Ahoj zdravim! Dnes jsem byl „zajet“ vidli Rock Shox Reba SL. Zprvu se zdalo, ze je vse v poradku, ale ke konci vyletu pri brzdeni jsem citil vybrace a takovy „vrcivy“ zvuk. Pri blizsim prozkoumani jsem zjistil, ze vidlice zrejme nepobira silu tahu brzd a vibruje. Vpodstate si hybe dopredu a dozadu. Nevite v cem je problem? Podotykam, ze jsem ji nechal pouze dofouknout na svou vahu. Moc diky za odpoved!
Koukám, že máš Elixiry. Asi bude spíše problém v nich. Čas od času to dělají.
Láďa: Diky za tip. Zajimalo jake je mozne reseni. Zda vymena, nebo jiste serizeni..
No, vyřešit by to jít mělo. Podívej se, jestli je brzda a kotouč dobře utažený. Pár lidem to dělalo stejnou neplechu se 180 mm kotoučem, ale když dali 160, tak se to vyřešilo… Zkus pohledat ve vyhledávání. Něco určitě najdeš. ;-)
No to bylo způsobený tím, že avid na trh vypustil 185mm G3 kotouče, který neměli konstantní tloušťku po celým obvodu brzdný plochy. Při brždění pak škubaly a způsobovali vibrace. Je možný že je to původce problému i v tomhle případě, protože z vlastní zkušenosti je G3 celkem dobrej kotouč bez sklonů k vibracím. Jinak bych zkontroloval a případně dotáhl hlávko, zkontroloval jestli vidlice nemá vakl a seřídil třmen brzdy.
Mám podobný problém. Při brždění přední brzdou to dělá takový vrčivý zvuk, ale zatím jsem si myslel, že to dělá plášť. Je tam rocket ron. Brzdy mám XT.
chlapi, ktera je leva a prava strana u vidlice? bere se to z pohledu jezdce, nebo z te strany, ze stojim pred kolem/vidlici?
Z pohledu jezdce.
a když stojí jezdec před kolem :D
Tak je to stoják…
lze poznat na vidlici, zda-li je rok vyroby 2008 nebo 2009?
Ano.
a kde? byva to nekde vyrazene? nebo podle serioveho cisla?
2008 má minimálně jiný design samolepek.
.
stejne nepoznam podle samolepek, ktery rok byla vidlice vyrobena.
Na youtube jsem videl, ze gufera na vidlici mazali vazelinou – co to bylo? cim se mazou ty gufera?
A na jaké vidli? Podle fotky, co máš v profilu, to je na 99,33 % model Reba 2009, jestli myslíš tuto.
tato vidle, rock shox reba sl poplock
Nálepky taky nevypadají jako originál, protože ta zářívá (bílá, žlutá?) je v originále šedá, takže těžko říct, co to původně bylo…
no nicméně je to model 09 a novější (jdou vidět vyztužení pro futra i jiný design můstku), spíš bych řekl že je to podle nálepek nějaká oem verze
dik, tak mam vidlici 2009, uz jsem si stahl i seznam nahradnich dilu, spise se me jedna o ty tesnici casti, jako jsou tesnici gumove O krouzky – kde to kupujete?
nebo staci obycejne tesnici silikonove O krouzky?
jasně že stačí obyčejné o-kroužky, nebo si můžeš koupit originální drahé obyčejné o-kroužky
chlapi, myslel jsem, ze nejjednodussi cast rozdelani vidlice ze spodnich noh pujde snadno, ale nedari se me ji rozdelat, kde je chyba? vzduch mam vypusteny, ventilek vysroubovany i s pojistnou matici, z druhe strany mam tektez sroub na imbus pryc. jo z leve strany ze spodu trci jen samotny autoventilek. co s tim dal?proc to nejde sundat? nechci zas neco urvat ci poskodit, jak se znam:)
zarazit kladivem
ok,pouziju gumove kladivo.
jj, ventil tam normálně zaraž a na druhé noze šroub trochu vyštubuj a taky zaraž
pro jistotu nechat na konci zašroubovanou matku … aby lícovala s centilkem. Aby se neponičil závit bo něco :)
vyborne, uz jsem oddelil nohy od vidlice. Menili jste tu vrchni stiraci gumu, co je na noze? nebo jen ocista? a co ten molitan pod ni?ten se meni?
chlapaci, potrebuji jeste dve veci: mam vydelany poplock (ten plastovej pist) uvnitr vidim pruzinu, ale nevim jak se k ni dostat. Ze spodu se me akorad podarilo vyloupnout zadku, dal nevim…a druha vec, jak dostanu ty sede gufera, respektive stiraky ven z nohou, nechci si je poskodit.diky za radu
Jak se dostat k pružině jsem tu teď někam psal… momentík
TADY je to co jsem psal, a hned pod tím další podobný komentář ;) snad pomůže :)
rozumim ti dobre, ze se na MC povoli ten vrchni plastovy (u me sede barvy) plastovy bazmek??
tak, lockpop nefunguje:)asi jsem musel dole pod MC prehodit ten konec, ktery uzavira skviru na olej, nemate nekdo foto,jak to ma byt v originale? kdyz je MC otevrene, tak tama proudi olej?kdyz se zavre lockpop, tak je to uplne uzavreny?
Jednak teda ano, to co je nad tim myslim že červenym děrovanym plastem se odšroubuje (levej závit) – možná to je šedý, možná černý, nevim, ale každopádně jiná barvička = jde to sundat :D
A to je popsaný hned v tom komentáři pod tim mym (viz odkaz předtim) :D Zavřenej poplock, zamčená vidlice = zamčená dirka kterou nemůže protejkat olej, jakmile otevřeš, MC se otočí, dole se udělá dirka kterou může při stlačení protejkat olej… Foto bohužel neposkytnu, ale po max dvou pokusech nasucho, kdy si to cvičně dáš k sobě a zkusíš jak jde otočit zavírání MC, bys měl poznat jak to složit :)
Takže teda aby bylo naprosto jasno, je to tak jak říkáš :)
to MC jsem nakonec nerozdelaval, protoze ten plastovej bazmek neni ani na 11 nebo 12klic a nechci si ohoblovat hrany kombinackama. Horsi je, ze mi to porad nezamyka, aj jsem si to zkousel na sucho, dule pod MC je dirka, otocim MC dirka je zagryta, aj jsem utahl tu „branu“ nebo co to je…aspon jsem konecne videl a pochopil,jak to funguje:)ale prakticky je nekde chyba.
Takže nejenom že se ti nevrací, ale ani nezamyká, přestože máš sestavenej MC správně (jak jinak, kdyžs nerozebíral) – tzn. že otočenej doleva (odemčenej) – dole je dirka, otočenej doprava (zamčenej) – dole neni dirka. Dost oleje máš? neulils náhodou trochu/trochu víc? :) Dál, gate utáhnutej myslim že doprava, tak aby síla potřebná na „proražení“ a zanoření vidlice v zamčenym stavu byla co největší? (Kdyby bylo gate úplně otevřený, tak by zamykání nedělalo v podstatě nic…) A poslední věc, při nasazenym lanku a zamknutym poplockem se to uzavře až nadoraz, nezbejvá tam žádná vůle, že by šlo s tim kolečkem otočit ještě kousek dál?
Pak nechápu, kde by moh bejt problém :)
A ještě drobnost, on je ten bazmek (děrovanej barevnej plast MC) a ta horní matka sice pevně, ale přesto (protože doma svěrák nemáme, bohužel :( ) při aplikaci hadru a hasáku na bazmek a hadru a kombinaček na tu horní matku jsem žádný stopy nepozoroval :)
Nojo, holt jsem typ osoby co radši koupí kleště ségrovky za 200 než aby dal 200 servisákovi :) Ono to vevnitř stejně složitý neni, pravidelnej servis neni problém, měnění zdvihu, …
MC jsem uz rozdelal, stejne jsem tam nic nenasel,akorad jsem mazl pohyblivy mechanismus, jeste zkusim trochu pridat oleje,ted uz to musi zamykat!
Teda tak, MC jsi rozdělal, ale vnitřek ne :) Prostě jsi jenom vyndal celej ten děrovanej bazmek z nohy. Rozumíme si. :)
V tom případě nechápu proč by zamykat neměl… vlastně, už musí! :)
mam to dobre, souhlasi to v otevrene poloze?
Tyjo, já to z toho obrázku pořádně nevidim. :) Prostě jestli tam je díra dovnitř toho děravýho plastovýho bazmeku při otevřenym a neni díra při zavřenym tak to je ok :)
presne tak to mam a porat ta vidle neni zavrena:(tady mas vetsi obrazek
A když pak provedeš otočení jako při zamykání, tak dirka zmízí úplně? Nekouká ani kousek, a těsní, aspoň odhadem? …
No, co dělat… Když si sám rady nevíš, je načase se obrátit na někoho, kdo se ti na to mrkne. Někdo z okolí… stejně tipuju, že to bude nějaká banalita :)
kdyz otocim, tak neni dirka ( prepokladam ze to tak ma byt) potom je cesta opacna, kdyz prehodim pod MC ten cudlik, tak vidim jen kousek dirky a kousek zakryteho (mluvim pri o tevrenem) a kdyz se to zavre, tak tusim, ze vidim opet kousek dirky a kousek zakryteho, coz je spatne. Taky se me nelibi, jak mam stelovatko na zelvu a zajice dole, tak je od oleje. Mam tuseni ze v tlumeni, spise po ociste a vymene oleje tam odeslo nejaky tesneni, protoze nejsem tak blby, abych nenastavil ten MC. ta vidlice vubec nezamyka, zitra se jeste mrknu na to tlumeni znovu.
Jo, kouká/nekouká je správně, koukátrochu/zasekoukátrochu špatně :D
Jestli řikáš, že je štelovátko odskoku od oleje, tak se podívej kolik toho oleje máš v noze – teoreticky, kdyby se vidlice úplně zasunula, tak by měl bejt skoro po okraj horní nohy, cca pod ten vnitřní závit. Aspoň teda si to myslim – a myslim si, že si to myslim správně :D takže zkus nějakou tyčkou změřit hladinu u vysunutý, měla by bejt asi tak (3cm + zdvih vidlice) pod horním okrajem korunky…
Jinak už fakt netušim :)
jest-li mozna nebylo lepsi zrovna ty vsechny tesnici krouzky vymenit, protoze do te vidlice jsem dva roky nehrabl a byla blbost pri rozebrani vidlice a ociste ty krouzky cpat znovu.
dneska pokracuji:)jdu si koupit nove o-krouzky.Jeste se te zeptam, jak je tlumic ,tak na jednom pistku se steluje odskok – zajic zelva. Kdyz se podivam mym okem, tak vidim jak zajizdi a vyjizdi ten trn, co propousti olej. Pri zpetne montazi tlumice a nasledne plneni oleje – je jedno, jest-li je ten trn v poloze zajic nebo zelva?
Asi by to mělo bejt jedno, ale můžeš ho dát úplně na zajíce, aby se mu protejkalo líp… akorát pak nezapomeň, až tě bude vidlice mlátit přes ruce na každý nerovnosti, zase trochu přitlumit :)
kolik lejes oleje do horni nohy v tlumeni? 110ml? je to tak?
slava, konecne to funguje, koukl jsem do anglickeho manualu a tam se pise o cernem MC a tam se leje 133ml, 110ml je malo, jak ma na www strankach zitny. Nevim, proc se tam leje tech 133ml, jest-li je to jinaci vidlice pro vyrobce kol CUBE nebo ze mam zdvich 120 misto 100. Konecne me to funguje, trikrat jsem to vsechno rozdelaval a skladal zpet, na tlumici casti jsem vymenil vsechny O-krouzky, vcera jsem se s tim hrak od obeda do vecera a dneska cele odpoledne, takova pitomina a tolik casu – neva, aspon vim, jak rozdelat, promazat, dolit, ocistit,slozit vidlici rock shox reba sl 09 s cernym motion control…:))
No hlavně žes to nakonec zprovoznil :) K předešlýmu příspěvku bych ti stejně moc neřek, já tam nikdy nic nelil, nikdy mi totiž nic neuteklo :) Všechny ostatní oleje jsem už měnil, to jo, ale tenhle ne, nebyl důvod :)
Tak ať jezdí!
a menil jsi uz tu pruzinu MC?kolikrat je optoceny ten sedy bazmek, na kterem drzi ta korunka k upevneni lanka?dvakrat?zkousel jsem i vicekrat,ale pak to nejde nasadit a utahnout do leveho zavitu.
Neměnil jsem ji, jenom předepínal – a to kolik to jenom šlo, myslim že asi taky dvakrát, víc už to nešlo, dycky už sama vyskočila…
co to znamena…„predepinal jsem pruzinu“ – roztahl?nakroutil?
s pružinou samotnou nic, tu jsem nechal bejt, jenom při tom sestavování jsem ji, jak to říct… :) otočíš s volnou pružinou o třeba dvě otáčky zpět, zasadíš jí do drážky, otočíš zpět o ty dvě otáčky – tim se předepne, a složíš/zašroubuješ. Tim je ta pružina už předeplá i když ještě neni zamčeno, aby byla síla dostatečná při otevření, aby utáhla zpět to lanko a tak všechno. Kdybys ji předtim nenatočil, tak by vlastně byla volná, až při zamknutí by se trochu napružila (takhle už je „přednapružená“) a bylo by to málo na to, aby při odemčení se všim hejbala. Snad to je pochopitelný, nečekal jsem že bys tohle chtěl takhle rozebírat :)
zkusim si to aspon 20krat precist a snad to nejak pujde, psal jsem zitnymu ohledne nahradnich dilu a odkazal me na obchodni partnery…nechapu tu jeho reakci, to si nemuzu objednat dily u nej?
Tyhle bílé si nechávalo dělat CUBE. Mám ten pocit.
Je to možné, cube má vždycky něco extra :D třeba černý XT kliky, ale ty starší, ne ty 2012 blééé :D
Na XT 2012 se mi líbí brzdy a smyk. Tím to končí. Kazetu a řetěz nepočítám, ty jsou vždy ± stejné a rozdíl se při letmém prohlédnutí nepozná.
Mě jen brzdy, zbytek humus největší :-!!!
Zapomněl jsem na řazení, to je také hezké. :-) A kola nejsou ani vysloveně nádherná, ale ošklivá také v žádném případě nejsou.
Řazení je prakticky stejné, jako vždy :D
Ahoj, prosim muzete mi specifikovat co se mysli pojmem ze vidlice jde „nadoraz“ ?
Mam Rebu SL 2009 100mm a kdyz zmerim vnitrni nohy vidle, tak namerim ± 11cm = 110mm. Kdyz se vratim z vyjezdu, tak gumovej krouzek, kterej indikuje zanoreni vidle je nekdy cca az cca 1cm pod krkem vidle nekdy i trochu mene.
Otazka: chapu to spravne, ze ten gumovej krouzek by se nikdy nemel dostat uplne nahoru ke korunce = to se rouvna ze vidlice jde na doraz coz je spatne a hrozi poskozeni = musim pridat vzduch.
nebo
kdyz má vidlice zdvih 100mm a gumovej krouzek mi jde 1cm pod korunku (vyuzivam plnej zdvih) znamena to ze vyuzivam celej zdvih a jsem teda uz nadoraz ?
diky za reakce … v priruckach rock shoxu jsem se tohle nedocetl
vecino
Pokud má vidlice zdvih 100mm a ty jsi naměřil 110mm, tak těch 10mm je tam navíc. Kroužek by se měl tudíž zastavit o 10mm níže (100mm), a to je ten doraz.
Diky za odpoved. Chapu to tedy spravne tak, ze vlastne nemuzu vyuzivat plnej zdvih tz. jit az na 100mm protoze to uz jde vidlice nadoraz ? Nebo tech 100mm je strop kam se muzu dostat aniz by hrozilo prorazeni nebo jine zniceni vidlice ?
K cemu slouzi ten 1cm navic ?
diky
vecino
Možná to prostě vyrobili tak, že tam ten 1cm navíc prostě je, možná je 100mm reálnej zdvih + je tam pak třeba gumovej doraz, kterej jde stlačit do 1cm, proto ještě ten cenťák navíc, aby náhodou nenarazila korunka přímo do spodních nohou, …
Každopádně, podle mě, nejdřív bys při zanoření až nadoraz dostal takovou šlehu že by ti to div neurvalo ruce, než bys vidli zničil. Jasně že dlouhodobě chodit nadoraz neni dobrý, ale myslim si že bys poznal „citem“, kdyby to vidlici vyloženě škodilo. ;)
Navíc asi foukáš docela málo tak jako tak, všichni (včetně mě) co máme nafoukanou Rebu tak aby nějak rozumně chodila, se sotva dostanem až nadoraz :) Jo, jednou jsem doraz asi fakt dal, ale sotva jsem udržel rodla a ještě jsem byl rád, že jsem to ustál. Gumička byla skoro u korunky, ale pořád bych řek, že co udrží ruce, vidlice ustojí…
podvlado, nemas nekde napisane velikost vsech tesneni v rebe?:)
A nevíte někdo prosím rozměry těsnění v SIDovi 2009? Předpokládám, že by to mohlo být stejné jako u REBY.
nevim, asi si objednam originalni baleni a z toho si to odvodim, nasel jsem i prodejce, ktery ma snad vsechny o krouzky :)
Tak pro REBU je sem někdo dával: http://www.bike-forum.cz/…ges.ajax.php?…
kde jsi to nasel?:)
Reba-problém
Je to asi tak ve čtvrtině tohohle vlákna: http://www.bike-forum.cz/…problem.html#…
reba při zdvihu 100mm má nohy venku 105mm
Je to moje prvni „lepsi“ vidle, tak s ni zatim experimentuju co se tyka tlaku. Kazdopadne podle tabulky doporucenych tlaku co je na vidli mam pri vaze vyssi jak 90kg davat 130+ PSI. Podle navodu Reba SL 2009 snese maximalne 150 PSI.
Asi nevic se mi osvedcilo pozitivni komoru foukat na 145 a negativku na 135. Jsem ale tezkej – 110kg. Takze vejs ani uz foukat nemuzu (150 PSI max). Ale myslim si ze pak uz by byla moc tvrda a to pak postrada smysl mit dobrou vidli prefoukutou.
Hodne jsem si zvyknul na poplock s tim modrym kompresnim koleckem. Kdyze jedu asfalt / kopec tak locknu … kdyz je cestra trochu rozmlacena tak si vidli trochu tim koleckem povolim a kdyz uz jsem v terenu tak ji uplne odemknu.
jaaa kur*a, vidlice je do 150 PSI? ja tam mam 160Psi a chci trochu upistit, protoze je tvrda.
No zalezi jakej tam mas vzduchovej tlumic. Asi se to lisi podle roku vyroby. Ja mam na levy noze vidle (rok 2009) 135+ PSI. Kdyz jsem si nasel na rock shoxu manual tak tam pisou max 150 PSI.
Ale videl jsem v manualech i Reby co se foukali na 160 PSI i vis. Podivej se na http://www.sram.com/rockshox .
ted zpravuji kombajn, tak vidlice musela jit stranou:)stejne ji rozeberu, az si udelam drzak na vidlici pro opravy, protoze sverak je na ho*vno.
Tak jsem se pustil do vyčištění a výměny oleje Reby SL 08.
Vše probíhaly v poho až do složení, při foukání negativky najednou lup, vyletělo gufero a negativka prázdná.
Zřejmě se uvolnil spodní pojistnej kroužek(něco tam chrastí).
Problem je že nemůžu sundat vnější nohy, obě komory prázdný nohy jsem odrazil, ale vysunu je max 130mm pak kovovej doraz a hotovo, nejde to dál :-(
nevíte někdo co stím?
Určitě jsi je odrazil úplně a obě? zrovna těch 130mm vypadá na horní hranici zdvihu, přesně jako kdybys je neodrazil. Jinak mě nic nenapadá, až na to, že by se něco mohlo uvnitř vzpříčit… každopádně fandím první možnosti.
máš pravdu, jedna strana nebyla úplně odražená. Měj jsem strach že se tam vzpříčila ségrovka, ale už se povedlo. Vidle je v kupě a vypadá že bude i fungovat.:-)
Teď zápasím s ložiskama zadní stavby :-)
Tak to mě naštěstí ještě nečeká. Zatím. :) Nicméně gratuluji k úspěšnému servisu a ať žehlí ;)
Měl bych dotaz na někoho, kdo měl možnost srovnat Reba SL 2010 s Reba RL 2011.
Zejména co se tuhosti týká. Případně jaké vylepšení (pokud nějaká) přinesla verze RL 2011.
Díky
mám dotaz ohledně vidlice Reba SL29 100mm.
teď jsem si všimnul, že vidlice si svévolně zmenšila zdvih :o)
původně 100mm se teď po sesednutí z kola vrací jen na 85mm. na 90mm se vrátí když jí trochu pomůžu, ale na původní zdvih to dostanu jen když ji sílou roztáhnu a pak se to zase vrátí někam k 90mm. zkusím ji přifouknout ale to by nemělo mít vliv na stav kdy na kole nesedím.
zkusím ji dofouknout, případně počkám na radu zde a pak jedině reklamace.
dík
Pokud je v zaruce, tak reklamuj.
nemazal jsi náhodou pístek? Mě se to po namazání (příliš mnoho vazelíny) taky stalo. Po odstranění přebytečné vazelíny zatim dobrý…
Je to DUAL air? Nemá spodní komora větší tlak? Pak by to mohla být příčina.
je to solo air a dovnitř jsem nikdy nehrabal když je to v záruce. Již jako nová šla na reklamaci protože utíkal vzduch a po pár km to vystřelilo to stírací gufero a tlak spadl na 60 psi. Tak to přetěsnili a dufám, že dali těch olejů kolik tam patří, tlak ale drží spolehlivě. Kolo má najeto cca 800km. Zkusím ji dofoukat. Když byla nová a nafoukal jsem ji dle štítu tak to bylo jako s pevnou vidlicí. Tak jsem snížil tlak a dobré, teď je už rozchozená tak jsem ted dofukoval a ještě by snesla. Ale čistě technicky to nemůže mít vliv podle mě. A co jsem četl tak na přestavení zdvihu je potřeba vidlici rozdělat a mechanicky předělat.
včera jsem zkusil vidlici přifouknout a zdvih se zvýšil tak o 1–2mm. Na fotce jde vidět jak se vidlice vrátí ze stavu kdy vidlici stlačím a rychle nadzvednu celé kolo nad zem za řídítka (zelená, 115 PSI). Měla by se vrátit jako na černé fotce.
Zelená REBA. To je Cube LTD, že? :) V Brně jsem jich pár zahlídl…
ano, má to vliv na problém ? :-)
zrejme potiz na vzduch.pistku, uplne nevyrovnava tlaky mezi + a – komorou…
v jiném reba vlákně se řešila stejně zelená a vše o rebách tam už snad bylo řečeno
tak byl vyměněn vzduchový píst a je to dobrý. Dokonce se hodně zlepšila citlivost vidlice. Před výměnou bylo potřeba větší síly k odtrhu (od počátku). Ted chodí jak po másle.