• C-ampari

    Takže od víkendu zažívám menší anabázi. Zjistil jsem, že mi nefunguje zámek na vidlici.Recon 335/SL SOLO AIR – 100mm  Vzpomně jsem si, že tak týden zpátky jsem jel sjezd se zamčenou vydlicí a ona pak byla odemčená, tak jsem se lekl, že jsem něco pok…

    Ne že bych ho příliš používal, ale žralo mne to už z principu. Tak jsem bádal a pídil se hlavně zde a dospěl jsem nakonec k závěru – málo tlumičové kapaliny. Po prolézání cyklokrámů, kde rozumé (číli né litr) jsem to nakonec vzdal a koupil tlumící kapalinu pro motorky od MOTULu 5W. Vyšroubuju vršek pravé nohy vyndám to tlumící „cosi“ a vyleju kapalinu. Bylo jí tam 30ml. Ale pak nastal problém. 120 ml viz manuál se tam prostě nevejde. Při 115 ml by začla přetékat.

    Nakonec jsem se držel zásady, že hladina 2–3 cm pod spodek toho „cosi“ tj. cca 70 ml.

    Takže bych se rád zeptal co si myslíte o malém množství kapaliny? Kam se poděla? Vidle byla na podzim v autorizovanem servisu na výměnu kapalin a žádný větší únik jsem nezaznamenal. Maximum bylo vlhké víčko zámku.

    Jak je možné, že se doní těch 120 ml prostě nevejde a kolik by tam mělo být správně?

    A jsou nějáké zásadní rozdíli mezi 5W a 5WT. Pročetl jsem pár vláken o olejích ale nakonec se to vždy zvrhlo v rozdíli mezi motorovym a tlumícím. Jediný rozdíl co jsem zaznamenal já je, že nový narozdíl od vylitého smrdí trochu po naftě.

    btw. s těmi 70 ml. už zámek funguje.

    0 0
    • baboon  

      myslim,že těch 120ml mohlo být pro 130mm verzi..A jinej zápach to má možný proto,že to neni plná syntetika,ale to by nemělo vadit..Jinak težko říct,kam se poděla..:)

      0 0
    • Vilém  

      A pumpoval jsi pistnici tlumice pri plneni? Ja jen zda jsi nenalil olej jen nad pist.

      0 0
      • C-ampari  

        Nejsem si jistý jestli Ti dobře rozumím.

        V tomhle případě se jedná o pravou nohu, takže to s napumpováním snad nesouvisí. I když jsem vyfouklou vidlici potom natlakoval tak množství oleje co se doní (prová noha zezhora) vešlo se něják zásadně nezměnilo.

        Pístnicí tlumiče jsi myslel co?

        Vyndal jsem turnkey tj. č 11 ven vyměnil olej a dal zpátky nic dalšího jsem nedělal.

        0 0
        • Vilém  

          Pumpovanim myslim pohybovani pistnici tlumice. Takze v tvem pripade, kdyz jsi ji nemel rozdelano, proste zapruzit celou vidlici, idealne s upustenym nebo zadnym tlakem, aby se olej dostal i pod pist tlumice v prave noze. Mohlo se ti stat, ze olej neprotekl pod pist a tys myslel, ze se jej tam vic nevejde.

          0 0
          • C-ampari  

            To je možné. Já jsem původnědospěl k závěru že pod píst č. 12? By se vůbec tlumicí olej 5WT dostat neměl. Jediný olej pod pístem by mělo být 15ml oleje 15WT nalitý zespoda do vidlice.

            Ale teď koukám, že je ve spodní části toho pístu těsnění a pod ním teprve bude ten olej 15WT.

            To by mohl být ten problém.

            Takže dík. Ještě jednou jí rozeberu vyliju tu směs co tam nejspíš vznikla. (původní plus nový olej) A doleju ten nový co jsem koupil.

            Chybička se vloudila

            0 0
            • Vilém  

              Pist ma cislo 16, pistnice c.12. Dil c.12,17 je spodni „zatka“ tlumice. Pod touto zatkou uz je jen huctci olej, ktery maze vidlice. Od toho dilu 12,17, smerem nahoru je tlumici olej. Spolecne se zatlacovanim tlumice zaroven stoupa hladina oleje v nem. Je to zpusobene vjizdenim pistnice do prostoru s olejem.

              0 0
              • C-ampari  

                Jj. Pochopil jsem jak to funguje. Když jsem si všiml toho dílu 12,17 tak mi to došlo.

                Předtím jsem měl chybný předpoklad, že píst těsní a olej se nedostává pod píst k pístnici.

                To tedy vysvětluje množství odsátého oleje a to malé množství co se tam vešlo zpátky když byla vidle vyfouklá..

                Díky za vysvětlení.  Večer zjednám nápravu.

                0 0
          • C-ampari  

            BTW.

            Mohl se původní tlumicí olej při zamčený vidli a nějákém nárazu dostat do spodní nohy tím, že se proste natvrdo protlačil přes to těsnění 17? Odhadem tak cca 20ml. To by vysvětlilo náhlý úbytek.

            0 0
            • Vilém  

              Ano mohl, u RS se to posledni dobou RS stava dost casto. Poznas to tak, ze vidle nejde az do konce zdvihu, ale narazi na zvysenou hladinu oleje ve spodnich nohach. Taky nefunguje pak Lock.

              0 0
              • C-ampari  

                Muselo jít jen o tak malé množství, že přestal fungovat lock, ale na zdvihu se to ještě neprojevilo.

                Díky za rady.

                0 0
                • Vilém  

                  Nemas zac, treba to bude neco jineho. Kazdopadne to zkus a uvidis. Pak dej vedet.

                  0 0
    • C-ampari  

      Takže znovurozebrání bylo plné překvapení.

      Rozebral jsem pravou horní nohu vylil olej tentokrát jsem i „zapumpoval“ ale oleje tam bylo cca tolik kolik jsem ho tam nalil. Tolik k množství a pořád netuším jak se tam těch 120 ml může vejít. Zádrhel by mohl být v tom, že jsem vidli neobracel, olej jsem vycucl in. stříkačkou (velkou in. stříkačkou :-) ) Ale to nebylo ono překvapení.

      Kdž už jsem si toho v minulých dnech nastudoval tolik tak jsem si řekl, že vypustím tu trochu tlumičového oleje co musela prorazit dolu do prave nohy a způsobila nefunkční lock. Pustil jsem se do toho a  z prave nohy vyteklo tak 10-ml oleje. Vypustil jsem i spodní levou nohu a z té nevyteklo nic. Odšroubaoval jsem vršek levé nohy a tam nebyla oleje ani kapka.

      Takže závěr je takový, že nejspíš olej opravdu prorazil dolu do prave nohy,  ale protože ta byla suchá jako ta levá, tak pak při vypuštění vytekl ven jen ten tlumičový.

      Takže jediné místo kde ve vidli byl původně olej je pravá horní noha. Protože vidle byla napodzim v autorizovaném servisu, který jsem považoval za velmi kvalitní mne toto zjištění dost šokovalo. Protože pochybuju, že by se olej vypařil a vidlice mi nikdy netekla je můj závěr, že to v servise pěkně zbabrali. Ať už omylem nebo schválně (to snad ne).

      Vzhledem k tomu, že vidlice byla do předvšerejška před­poslední věc co jsem na kole dosud nerozebral (zatím jsem se ještě nevrtal ve středu), tak už půjdu do servisu jen v nejvyšší nouzi, pokud něco poseru tak, že to neopravím a nebo by bylo nářadí moc drahé.

      0 0
      • Jakubek  

        nejsi nahodou moje druhe ja? jenom rychlejsi o jeden den? dneska jsem si tutez vidlici rozebral a z obou nohmi neco vyteklo.. ale moc toho nebylo, zdesil jsem se a radsi to slozil. :-)

        Proc jsem to delal. Vidle mela jakousi vuli nahoru dolu ve „vysunutem“ stavu, asi tak.. 2–3mm. A mozna se casem malicko zvetsovala. Vysrouboval jsem spodni srouby a s kolem polozenym na riditkach jsem nohy vydal. z OBOU noh mi vyteklo tolik oleje, ze stihl tucne promazat obe nohy, na korunce vytvorit takovou „louzicku“ kolem noh a asi 3 kapky odkaply. V ml si netroufam odhadovat. Mel jsem vysroubovany ventilek z vidlice, takze jsem s obema pisty mohl hybat. U tlumiciho pistu me prekvapilo takove.. splouchani, lepe receno, uz to nejak „salo vzduch“ kdyz jsem ho hodne vytahl. Vic jsem do toho nevrtal, nechtel jsem, aby vytekl i tlumici olej. Dal jsem to zpatky a Lock out lockuje, ale asi trosku min a mam pocit ze to vetsi zdvih a vetsi sag :-) … moc si to nedovedu vysvetlit, mozna se mi to taky jenom zda :)

        Kazdopadne diky za tehnle thead, urcite mi tim pomuzes az sezenu olej. btw kolik stal a jak velke baleni toho je?

        mohl bys mi prosim na mail jakub.michnik at centrum.cz poslat odkaz, nebo manualy jake si pouzival? treba mas neco hezciho, podrobnejsiho nez ja… diky moc!

        0 0
        • C-ampari  

          Takže manualy:

          Žitný-olej a náhradní díly:

          http://www.cyklozitny.cz/…-stazeni.php?…

          http://www.cyklozitny.cz/2008/index.php?…

          Sram: návody na rozebírání. btw hodně podrobné:

          http://www.sram.com/…hox/view.php?…

          A ivelo:

          http://www.ivelo.cz/…lic/rockshox

          Doufám, že pomůže. Hodně dobrá věc je seznam náhradních dílu, protiže tam je vidle rozebrana do posledniho šroubku a člověk si udělá představu o těch „střevech“ :-)

          0 0
        • C-ampari  

          Ještě olej jsem koupil v motorkářským krámě u výjezdu ze stromovky. Mají tam servis. Slečna byla moc ochotná a prodala mi načatou lahev ze servisu. cca 350 ml za 75Kč. Jedině, že ten olej je nejspíš jen polosintetika, ale jsem za něj rád.

          0 0
          • Jakubek  

            aha, no stromovku mam trosku z ruky, ale snad nekde neco takoveho sezenu. Co je tam nejdulezitejsi parametr? Precejenom vyrobcu budou desitky, takze neco jako viskozita, typ.. synteticky? vic parametru to nema? Slunecnicovy bych se tam lit asi bal, ale nechci to zbytecne dramatizovat a davat brutalni prachy za lahvicku olejicku, kdyz stejny, jenom bez nalepy rockshox, sezenu v samosce :) …

            0 0
            • C-ampari  

              Co jsem se dočetl tady na foru.

              Pravá horní noha tlumičový olej viskozita dle manualu. U mne 5W (v manualu WT ať už je to cokoliv)

              Nahoru do levé nohy jakýkoliv motorový, tj. ten co poleješ do spodních. :-)

              A do spodních noh motorový s viskozitou dle maualu. (u mne 15W)

              Někdo tvrdil, že poku máš eloxované nohy tak je vhodna plna sintetika. Ja tam nakonec nalil obyč minerální 15W-40 tak uvidím.

              Jsou to rady co jsem se dočetl tad na foru takže jak jsem koupil prodávám dál. Zřiď se jak budeš chtí a prostuduj si pár vláken.

               
              0 0
              • Jakubek  

                Tak po dlouhem badani a shaneni jsem si poridil tohle:

                do tlumice: Repsol MOTO FORK OIL 5W… litr za 195Kc.. do vseho ostatniho dam Motorovy olej M7 ADS III 15W-40 … turbo. za 55 litr :)

                Kdyz jsem ted kupoval ten motorovy, baba v mototechne rikala, ze vsecko co je 5W je syntetika, 10W je polosyntetika a 15W je mineralni. dodala neco ve smyslu, ze teda alespon vsecko co oni maji, je takhle delene… takze jsem usoudil, ze plne synteticky 15W asi jenom tak nesezenu (i kdyz mozne nekde za sedmero repkovymi poli k sehnani bude) a vzal ho…

                Du to tam nalit, tak drzte palce :)

                0 0
        • misha  

          to neřeš,ta vůle je u solo air normální aspoň recon to dělá každej,taky ho mám na biku…

          0 0
          • slai  

            JJ správně díš je to uzavírání pruchodu mezi komorami

            0 0
            • Jakubek  

              hmm :/ … no co, aspon vim jak vypadaji streva vidlice :) ..

              0 0
      • Luma  

        Vidlu už taky do servisu nedávám-protože mi přestal po cca 300km fungovat Lock u mého Skareba(který by v servisu)po rozebrání jsem zjistil že použily na tlumení i mazaní stejný olej a ještě k tomu málo,na vzduchovém pístku nebyl vůbec-přitom se ve skarebu používají tři rozdílné oleje.Takže od té doby si už všechno (kromě vypletaní kol)dělám sám,aspoň když se něco posere tak můžeš být ******** akorát na sebe:-)

        0 0
        • Jakubek  

          presne. ja sice v servisu asi kolo jeste nikdy nemel, razim cestu co muzes, urob si sam, jenomze nekdy je to malicko o hubu… viz treba shaneni oleju a podobne :-)

          0 0
        • C-ampari  

          V poslední době mne dost zklamali i v servisu kam jem chodil rad. Jednak začali být dost arogantí a nakonec ani pořádně neudělali co jem potřeboval. Chtěl jsem pořádně vycentrovat kolo. Tedy i na výšku. Na výšku každopádně nebylo, to bych přežil, neůčtovali to, ale to že jsem si musel pozdotahovat volný dráty mne docela rozladilo. Teď ta vidle byla poslední kapka (sice jiný servis, ale to je jedno)

          0 0
    • Jakubek  

      Tak mam po vymene. Z leve novy dole mi vyteklo cosi kalne zluteho, z leve horni nevyteklo nic, z prave spodni – tam to vypadalo normalne a z tlumice voda jak z povodne… uplne kalne, nejdriv jsem myslel, ze to treba ma takovou nasedivelou barvu, ale pak to zaclo usazovat…

      vsecko jsem nalil, zda se to byt ok, ale nevim, podarilo se vam nekomu dostat do toho cerneho nesmyslu nazyvaneho turnkey? mi ne.

      jinak myslim, ze mi chodi nejak divne zamykani. ne ze by mi to vadilo, ale kdyz vic pritlacim, tak ji proste zmacknu… bohuzel uz nevim, jak to presne fungovalo, kdyz to bylo nove :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.