má někdo zkušenost vyplatí se vůbec kupovat?
má někdo zkušenost vyplatí se vůbec kupovat?
mám ji rok (100mm)…oproti minulé chodí poctivých 80mm skoro vždy,ani jednou jsem ji nedostal na doraz (maximálně šla 90mm)…Akorát co možná bych nedoporučil,tak je PopLock (ale jen kvůli šířce řidítek-mám je celkem úzké,takže toho tam mám teď až moc)…Jinak si myslím,že je to super vidla z pohledu cena-výkon…Mohu jen doporučit,nebál bych se
Chci ji na celopéro rám RB Speedster a nemůžu se rozhodnout zda zdvih 100 nebo 130 podle výrobce je rám stavěn na 100 ale jsou i dobré zkušenosti se 120mm zdvihu jen nevím jestli 130 už není moc aby se nezměnila geometrie kola
myslím, že ti to geometrii zase tak zásadně nerozhodí… viděl jsem borce co na speedstrovi měli vidlice i 140ky a zvesela si to drandili i na maratonech! Já měl na biku taky doporučených 100 mm a vrazil jsem tam Revelation se 130 mm a můžu si to jen pochvalovat! maximálně se ti kolo zklidní ve stopě a bude stabilnější i v pomalých rychlostech… myslím, že se není čeho bát…
Ja si ho koupil pred rokem nastaveny na 100 .. jede jak po masle . pred dvema mesici jsem to kuchnul a nastavil na 130 , vidle je ted o neco mene tuha . Myslim ze tech 120 bude ideal .doporucuju
Být tebou, zkusil bych RS Revelation s U-Turnem, pokud chceš vzduchovou vidlu. Nemusíš vidlu pak rozdělávat při zněmě zdvihu. Nebo vzít Recona s u-turnem, ale to je systém pružina/olej. Revelation je dual air.
RVL je už také jak vzduchový, tak pružinový. Jinak bych ale taky vzal RVL air U-turn.
Si ji dej na 115, máš kompromis.
kdyby šla na stavit na 115 tak bych v podstatě nic neřešil snad jen to že si nemůžu pohrát se vzduchem v negativní komoře
Tak potom vem něco jiného s DualAirem a Uturnem, zabiješ dvě mouchy jednou ranou a nebudeš toto muset dál řešit.
to asi moc nejde. bud dual air nebo vzduchovej u-turn.
A proč by to nešlo? Např. Reba U-Turn Air je stále Dual Air, nebo ne?
Samozřejmě to tak je, nevim co si borda myslí, že je v U-Turnových vzduchových RS vidlicích.
V poho, teď už to ví. A já to vím taky, je tam plno součástek navíc :o)
Mam presne tuto vidlicu a od tejto jari ju mam na 115mm. Ide nastavit na co chces, kolko z gumoveho valceka urezes, tolko tam bude.
jenže když ho zaříznu ztratím nárok na záruku což si myslím není zrovna ideální řešení alespoň po dobu záruky no už stejně nic nenadělám objednal jsem 130mm zdvihu
2cm zmenší hlavový úhel o 1 stupeň.speedster co jsem koukam má 70 pro S a M velikost.tedy 120 má 69.Což je už dost na hranici na xc použití. Se 130 je to 68,5 při stejném.Vzhledem k tomu že ty výpočty jsou bez sag a sag by mohl být pro komfortní použití tak 20 procent, tak by to také mohlo být okolo/případně slabě pod 69. Předpokládám že to mají na vidlici475mm.Ten údaj z obr s geometrií u Rb nepřečtu.U velikosti l a xl to má při 100 mm 71 stupňů, takže tam bych se toho nebál vůbec.Jinak kdyby ti to přeci jen nevyhovovalo tak ten solo air se dá nastavit na 100mm na 115mm nebo na 130mm-jen přehozením takových „válečků“ vevnitř.Jinak dnes je pro kola obvyklé, že mají standardně úhly na 69 a to i některá xc kola.
Kamoš má jinak crx které má 70 stupňů při 100mm vidli a díky tomu, že je rb stavěno tak, že je váha jezdce více vpředu, než u jiných výrobců tak jezdí toru na 130mm bezproblému.
Jak jí hodnotíš v terénu jsi spokojený? Lowellpro
takže díky všem za rady a postřehy
nejsem zavodnik jezdim jen pro radost, tak ze me postrehy. k recon 351 solo air…kdyz jsem jel po drnech z kopce asi 30km v hod myslel jsem, ze mi mravencenim ruky upadnou, kolo GT Zaskar expert, pritom na kole od pritelkyne vidle Santur XCP asi polovicni cenova hodnota o tridu lepsi a jsem presvedceny,ze kdybych nekomu zavazal oci aby to projel, asi by mi to potvrdil. a s utlumem a foukanim jsem toho vyzkousel taky dost, nyni jsem to zvedl na 130mm,taky nic moc, mam 87kg foukal jsem stridave 140do 100 proste mensi nerovnosti sviznejsi jizdou,jsou slabsi to,ted budu resit asi vymenu olej a pop lock z riditek, pri tom houpani,pri vyjizdeni do prudsiho kopce, nejsem schopen rukou trefit zamykani na noze. mozna milovnici nejakych mensich skoku, tuto vzduch vidli oceni. ale pochvalnych nazoru jsem vyslysel dost,nevim ale co meli ti chlapi za vidle pred tim, tuto musi foukat urcite na BYKA
Tak já měl na GT Zaskar Expert 2006 Recona 327 na 100 mm a byl jsem moc překvapen jeho chodem. Žehlil jako pružina olej, chod krásně hladký, jako na Foxce a konec progresivní. Takovou vidlu bych si dokázal představit na biku úplně bez problémů.
Zhruba sa zhodujeme v nazore. Citlivy rozhodne nie je. Stara pruzinova Judy bola citlivostou niekde uplne inde. Velke narazy to nespracuje, pretoze v polke zdvihu to prudko pritvrdne (to planujem poriesit extra malo viskoznym tlmicovym olejom). Motion Control uz „zacal“ fungovat, odkedy som schudol na 92kg. Pri 99 to pruzilo aj zamknute.
Taktiez mam vzduchovy a tlaky vozim cca 100 psov. Tabulke tlaky vhodne na 2m dropy.
mam taky 351 a chodi pekne plynule. pri mych cca 93kg foukam 90psi. Skoky se nekonaji ale jinak ji nesetrim a ze zdvihu 115mm realne vyuzivam kolem 105mm. Nemam s cim srovnavat ale jsem s ni spokojenej. Kdysi jsem tu vkladal graf, muj je ten fialovej, ta cerna je tusim vidle od Pekáčka. bike-forum.cz/img/layout/forum/foto.gif
samozrejme spatnej odkaz, takze znova :-) bike-forum.cz/img/upload/forum/596819.jpg
Já když ji hodil na kolo tak chodila nádherně teď se začla zadrhávat a nejde do plného zdvihu uvidím po garančce.Jinak na svých zhruba 70kg foukám kolem 80Psi a byla spokojenost ale jak říkám uvidím po servisu
Mně to lehké přidrhávání vždycky vyřeší prostříkání nohou silikonem. Pak chodí perfektně ;-)
Mno..Já mažu Duka po každé vyjížďce…
To jsem dřív dělal také.Jenže ony ty stíráky jsou odcela kvalitní a tak se dovnitř i pod 1 břit nedostal skoro žádný silikonový olej.Teď mažu každou 7mou někdy i méně častěji. Chce to dostat ten silikonový olej i pod první břit-stačí při mazání ten vrchní něčím odchlípnout-bacha ať si jej nepoškodíš.Dále se mi na Duka více osvědčil do tlumiče olej Denicol s viskozitou 3(já si teda namíchávám asi okolo 4). Ten originální je zbytečně moc hustý.
Dle mého názoru je to lepší neb je menší šance, že se tam dostane bodel. Jinak spodní břit je mazán olejem z vidlice. Prostřední olejem či vazelínou, která je mezi spodním a prostředním břitem. Vrchní mnou silikonem.
jj ta vazelína na 2 břit vím.Ale budeš se divit, jak ten silikon pod prvním břitem pomůže-stačí kapka-on se vlastně bude mazat i ten první neustále-protože ten olej na něj půjde z druhé strany. Ten olej co je na nahoře se jen zetře.
To stříkání pod první břit jsem zkoušel a funkce vidlice je stejná, jako když stříknu vždy po jízdě trošku oleje bez toho, aby tam zatekl…
Uz ked bola nova, tak troska pridrhavala, asi v norme, ale pri porovnani so starou Judy celkom dost. Po par mesiacoch som ju rozbral vycistil, premazal a odvtedy pridrhava uz celkomdost. Par vidlic som uz rozobral, rukami to asi nebude. Asi Castrol a Denicol nedosahuju kvalit originalnych olejov.
mas zkusenost se ctenim ? vyplati se cist historii ?
Už jsem tu psal v samostatném threadu, ale nikdo moc neporadil, tak píšu Vám, co Recona máte. Mám 96 kg, foukám Recona na 140 psi (podle tabulky), vidle je neuveritelne tuhá a co je hlavní, vůbec netlumí. Stačí překážka cca 2 cm a vidle kopne do rukou (mám to hodně na zajíčka), coz je doprovázeno ostrým kovovým cvaknutím, a je to hodně nepříjemné. Větší soubor překážek vůbec nebere. Jednoduše to procvaká durch. Mám vadný kus nebo to mám blbě nastavené? Já to vidím jako kompletní reklamaci – vidlice má najeto slabých 50 km a jezdit na ní nemůžu (teda nechci), neuvěřitelně to kazí požitek z jízdy. Tlumič krásně žehlí, předek nedělá nic a když už něco, tak kope do rukou. Díky za jakoukoliv odpověď.
o par prispevku vejs pisu na kolik foukam, tobe bych doporucil max 100psi pokud nejsi nejakej nadsenej skokan :-)
To cvaknuti bude mozna zamykani soloair pistku, pri vyssich tlacich byva slyset.
Takže ty myslíš, že to bude tlakem? Hmm, to mi přijde divny…
Neber to osobně ale vidlí to nebude. Jednak píšeš kraviny"neuveritelne tuhá „-to by chtěl asi každý-chtěl si asi napsat tvrdá a jednak to máš jen blbě nastavené“(mám to hodně na zajíčka)".Ohledně tvrdosto-vykašli se na tabulku a nafoukni ji tak aby po nasednutí šla sama tak na 10–20procent svého zdvihu.Tedy tak aby po nasednutí automaticky zajela o 1 až 2 cm.Potom si nastav tlumení.Zkountroluj si zda ji nemáš zamklou-páčka na řidítkách.A pokud nechceš, aby ti zpětným rázem kopala, takt o nedávaj úplně na zajíška, ale dej to více k želvě :). ono to nemá jen 2 polohy, ale dáí se to pěkně nastavit.Tak asi tak.Musíš si s tím pohrát.
Mno, terminologie mi trochu unika. Dobre, vidle je hodne tvrda, coz je samozrejme dano tim, ze byla foukana na 140 psi. Takze jsem ufoukl a je tam zhruba 100 psi. Vidlice je celou dobu odemcena. Vlku, podle me si moc nerozumime. Chapu, ze je to o nastaveni. Jezdil jsem Duka a po nekolika ruznych „zkusebnich“ nastavenich se mi to ustalilo nasledovne: 150 psi, lock naplno otevreny (podle manualu je moznost „pritvrdit“ vidlici tim, ze potocis koleckem locku na vidlici), od „zajicka“ to bylo zhruba 1/3 celeho kroku k „zelvicce“. Nevim kolik otacek knoflikem reboundu. Na to, ze to byla vzduchovka, byl Duke velice citlivy i na nejmensi razy a krasne zehlil. Takze jsem to nastavoval obdobne.Prekvapila me hodnota tlaku, pro moji vahovou kategorii je to 135 psi +, takze ne 150 jako u Duka, no foukal jsem na cca 130. Knoflik reboundu zhruba na stejnou hodnotu, tedy 1/3 celeho chodu smerem k zelve. Jestli tomu dobre rozumim, „zajicek“ je rychly rebound (tady ted nejde o rychlost zpetneho narazu, ta je podle me u prekazek, ktere jdou rychle za sebou, zadouci, jde o to, ze pri pohybu zpet se z vidle ozyva silne kovove cvakani) a zelvicka pomaly. Pokud to dam extremne na zelvu, vidle se vraci pomalu. Vse v poradku. Tato varianta je podle me kvuli locku zbytecna. Takze zpet k zajickovi. A ted nastava problem. Cim blize k zajickovi, tim rychlejsi odskok, ale v jistem momente se zacnou z vidlice ozyvat rany. Nikoliv pri stlaceni, ale rekneme pri roztazeni vidlice zpet na celou svou delku. No moc tomu nerozumim, ale prijde mi (a nejen mne, nekolik lidi tu vidli zkouselo a prislo jim, ze je vadna), ze i kdyby to bylo na max. „zajicka“, z vidle by se nemely ozyvat kovove zvuky, ktere vypadaji, jakoby neco kovoveho narazelo na neco jineho, taky kovoveho. O tohle mi jde. Chapu, ze muze jit o nastaveni, ale ver mi, hral jsem si s tim a pokud nejdu do „zelvickoveho extremu“, ve vidli to mlati. A mne to prijde divny…
Někdo se to tu, nebo jinde psalo. To cvakání by mělo být uzavírání vzduchové komory(rozdělení na pozitivní a negativní), bo tak něco. Takže nejde o vadu, ale jen „kosmetickou záležitost“
no uz asi budu vypadat jak vul, ale ono nejde o tiche CVAK. Spis si to predstav tak, ze vezmes dva kovovy valecky a poradne jima o sebe trisknes…
Tak to nevim, prodávám jak jsem nakoupil. Sám mám pružinovou šitvidlu, takže víc neporadím :o)
Tak to vypadá na problém s pístkem tlumení, záklopka se asi nedovírá, vidlice vyrazí netlumeně zpět a proud oleje strhne záklopku – ozve se kovová rána a zbytek odskoku je tlumený – je to tak? Tohle dělala jedna série Axelů, šlo to doma opravit, foto zde www.bike-forum.cz/…big/1629.jpg.. Recon by to rozhodně dělat neměl.
No ježiš, konečně jsem se dočkal i Pekáčka! :o) Díky moc! Jak píšeš, jen s tím rozdílem, že vidlice vyráží poměrně netlumeně vzad, směrem ke korunce. Pohyb dolů je v zdá se relativně v pořádku, problém je zpětný pohyb, tudíž tlumení. Prostě to jde na překážce dolů, po přejetí překážky se vidle rychle vrací zpět a ozve se kovová rána, jakoby tam byla nějaká kovová zarážka, na kterou naráží to, co jde nahoru a vidlice strašlivě kope a netlumí.
Takže asi máš pravdu, Pekáčku. Jinak já se s tím patlat nebudu, z těchhle věcí mám velkej respekt a svejm mechanickejm zkušenostem nevěřím. Navíc vidle má 50 km, je v záruce, takže já budu chtít vidlici novou a budu doufat, že už tenhle problém nenastane.
Každopádně moc moc moc děkuju!
Tak jsem kouknul do servisních manuálů od RS k Reconu a vypadá to, že začali používat také záklopky kovové-tedy aspoň to vypadá podle obrázků v manuálu. Dříve(před Reconem a Rebou) mívávali umělohmotné.Tak by to opravdu mohlo být ono.
Raději ten obrázek přiložím přímo, link nějak nefakčí.
Ono u Mc je také nutné rozlišovat zamykání pomoci MC a jeho nastavení pomocí Gate. Pomocí MC vidlici zamkneš a pomocí Gate natsvuješ, jak moc velkou sílu budeš potřebova k proražení zamknutého stavu. Pokud vidlici přefoukneš, tak je jasné, že bude necitlivá. Nahuštění uprav podle SAGu a maximálního využití zdvihu… K tomu mlácení by více mohl říci snad Milan či někdo, kdo vidlici rozebíral.
Pokud vím, tak gate má až Revelation nebo Reba… Měl ho Duke, dobrá věc. Ale Recon floodgate vůbec nema… No nastavit to zvladnu sam, nemam prvni vidli, jde fakt jen o to mlaceni. Jeste jsem teda nevidel vidli, ktera by takhle mlatila. Milanovi uz jsem psal, uvidime, co odpovi.
Jde vidět, že to mu rozumíš, tak se omlouvám za předchozí rejpnutí. Cvakání si myslím, že je to jak se otevírá přechod mezi pozitivní a negativní komorou-popisoval to tu pekáček kdesi v nějakém threadu. Nevím přesně já měl v ruce jen pružinový u-turn.
Je možné, že u tebe to cvaká víc, že je to tím, že jednak foukáš na vyšší tlak a jednak to třeba nemáš moc namazaný a máš zpětný útlum moc na málo.
Nastavení hodnot podle Duka-na to se vykašli-to nemá smysl. -Tlak vzduchu bude jiný-Recon má větší vzduchovou komoru-tlak u něj na stejnou váhu bude teoreticky menší a s tlumením je to obdobné. Recon má citlivější nastavení na vícero otáček.
Pokud ti to kope do rukou při přejezdu překážek i přes to, že nyní po ubrání tlaku ti vidla pěkně pracuje(jde od zdvihu) a že není uzamčena, tak to kope zpětný útlum, je třeba jej trochu přidat k želvě.Někdy stačí pootočit jen malinkato.Pokud už s kopáním do rukou nemáš žádný problém a vše je dobře seřízeno a stále to cvaká o dost víc než ostatním, tak to hod do servisu, kde jsi to koupil, na reklamačku.Osobně se mi solo air moc nelíbí(pro to neustálé spojování a rozpojování komor) i když jsem ho viděl jen na obrázcích.
Takhle z dálky ti asi víc neporadím.Zkus se poptat Pekáčka, ten tuto vidlu měl.Třeba Ti i někdo poradí ještě tady.
Přeji hodně štěstí s řešení,. A napiš pak řešení, co pomohlo. Nebo zda to nakonec bylo přeci jen pokaženo.
Funguje regulace tlumení? Zkoušel jsi úplně krajní polohu? Jde ti vidlice zamknout pomocí MC?
jo, to funguje. Mlati to na zajici, a to silne, smerem k zelve se to snizuje. vidlice jde zamknout. ale vubec to netlumi, teda aspon na zajici… nevim, co s tim…
„vidle je neuveritelne tuhá“..Psal jsi tohle. Bylo to myšleno v krutu nebo pružení?
samozrejme v pruzeni. Omlouvam se za nepresnou terminologii.
Na zajíci ti to bude mlátit protože se vidla vrací rychle do plného zdvihu směrem k želvě ten chod zpomaluješ
Tomu rozumim. Ale predstavme si, ze mezi extremni zelvickou a extremnim zajickem je 20 otoceni knofliku odskoku. Ta vidle mlati az do nejakejch 15 otoceni od zajice k zelve… Pak extremne tvrdne (jakoze se vraci dost pomalu), a ja si jednoduse nedovedu predstavit, jak bych s takovymhle nastavenim projel cestu, na ktere bude 20 rozne velkych korenu pomerne rychle za sebou…
po precteni dalsich prispevku tu mam pro tebe jeste par vet. Vidle mi nemlati ani na zajice ani na zelvu (tam jen syci :-). Zamykani soloair pistku slysim jen pokud se hodne soustredim pri pomalejsi jizde dokopce, pri urcitem sklonu to totiz zamyka/odmyka vicekrat po sobe takze je to lip slyset. Ale kazdopadne je to jen tiche lupnuti. Kdyz jsem mel nafoukano vic tak i cvakani bylo silnejsi. Takovy to modry kolecko je komprese tlumeni (pri stlacovani) pokud to ma nejakej vliv na „mlaceni“ tak je treba kuknout na MC.
pises ze na ni mas najeto jen par km takze nejlepsi bude reklamace, ve vidli nema nic kovove triskat