Zdravím,
chci se pro změnu podělit o zkušeností s reklamací bot zn.Specialized – konkretně modelu Comp 2006. Ve zkratce – už i do Českého zastoupení zn.Specialized dorazil Český reklamační syndrom.
Co se stalo – reklamoval jsem boty Specialized Comp 06 s roztrženou síťovinou na špičce. (normální věc, zde není málo lidí s tímto problémem) Doba za kterou se mi to roztrhlo byla cca 21 měsíců. Malé rotržení obou bot se objevilo cca 2 týdny před Specialized Rally Sudety, které jsem se rozhodl jet a reklamaci jsem se rozhodl tedy uplatnit až potom, protože nepošlu boty, na který jsem zvyklý na reklamaci před tímto závodem. V botech jsem pak odjezdil pár dní (celkem asi 3, závod jsem v nich už nejel, protože na ně už bylo zima a použil jsem jiné tretry), síťoviny se roztrhaly téměř kompletně. Potud jsem tomu nepřikládal váhu, předchozí Specialized Comp 05 které mi vyměnily, měly ty síťoviny roztrhlé zcela a problém nebyl.
Boty jsem tedy poslal na reklamaci. Za 2 týdny přišly zpět se zamítnutou reklamací – důvod – bylo zjištěno, že poškožení bylo způsobeno mechanickým opotřebením. Dále následuje informace, že jsem se měl řídit reklamačním řádem a měl jsem boty reklamovat ihned po projevení závady a ne čekat až do úplného zničení boty.
Tady tuto vrácenou reklamaci jsem u obchodníka přijal, v zásadě jsem to chápal, protože jsem to skutečně nereklamoval hned (jak to věděli?), ale dovolil jsem si poslat e-mail na 69 Company, která je uvedena na vyjádření k reklamaci s několika body, které mi v této reklamaci nebyly jasné:
1) minule mi boty vyměnili
2) kdybych poslal boty na reklamaci, tak nemohu jet jimi sponzorovaný závod (nebyl bych v místě konání, byl bych na silničním Králi, takže bych nezjistil nutnost použití zimních treter…)…co bych v tu chvíli měl dělat?
3) nechápu rozdíl mezi malým a velkým roztržením síťoviny, když je to prostě rotržené
Na toto mi bylo následující den (za rychlost mají pochvalu) odpovězeno, že jsem porušil záruční podmínky, a že měl právo toto zamítnout – odpověděl přímo reklamační technik. Já s tímto samozřejmě nemohu nesouhlasit, má pravdu, ale nechápal jsem, proč to minule vyměnili a co jsem teda měl dělat. Tak jsem poslal další dotaz.
To co mi bylo odpovězeno jsem do teď příliš nepobral, cituji: „Po pravdě nemůžete přeci doufat, že vám vydržejí boty nebo např. gripy nebo podobně namáhaný výrobek věčně.“. Dále: „ale zde prostě bylo porušeno pravidlo o hlášení závady a tímto se dostávám k bodu proč minule jste dostal boty nové. Přede mnou zde byl pán, který byl hodně benevolentní, nebo občas i na pár věcí zapomněl z důvodu velké pracovní vytíženosti a reklamacím jako takovým nepřikládal takovou vážnost a raději 95% řešil uznáním ( je to jednodušší ), ale po převzetí této agendy po něm jsem musel trochu zostřit podmínky. Proto i když dále uznáváme velmi vysoké procento reklamací, zde prostě byl důvod reklamaci neuznat a když přihlédnu k opotřebovanosti bot, konci záruční lhůty a výše zmíněné závadě nemusím se za tento krok omlouvat.“
Takže výsledek je pro mě jasný – už si nekupovat výrobky zn.Specialized zde v ČR, vždy budou hledat jakoukoli možnost, jak reklamaci neuznat i kdyby ten výrobek byl sebehorší.
A pro Vás, proč to zde píši: kromě toho, že jsem jim to slíbíl, tak si dejte pozor, reklamujte ihned jak to bude možné a nečekejte na nic jako já.
Fotky bot přikládám níže. Kdo chce kompletní e-mailový rozhovor, napište mi. Vystavovat přímo ho osobně nechci, ale rád ho předám jako poučení pro ostatní.
PS: stejně nechápu, z čeho vydedukoval, že jsem to nereklamoval ihned po vyjíždce.
PS2: jsem si do teď myslel, že záruka má být dva roky a ne skoro 2 roky :-))