• morlo

    Tak mi po 6 letech rupnul rám TREK FUEL EX 8. Poslal jsem ho na reklamaci a dostal jsem zpět hlavní rámovej trojúhelník.

    Ne že bych nebyl happy, ale v konečným důsledku to zas taková výhra není a nevim, jestli to nemám rozprodat a nekoupit něco novýho. Starej rám byl r. 2009, novej je typ asi 2012 a odlišností je dost. Rám má oversize hlavu, já mám ještě starou vidli s úzkým krkem, spodní domeček rámu je taky oversized a bez závitu (to je pressfit?) a má větší průměr i šířku, je jiný vedení bowdenů.

    S vidlí a středem to asi chápu, problém ale mám s montáží zadní starý stavby na novej trojúhelník, střední část rámu se závitem na vahadlo má jinej závit než původní, takže tam nedám ani původní šrouby. Na zadní stavbě jsou navářky na zakončení bovdenů, novej rám ale počítá s vedením bovdenů bez přerušení až k přehazce, takže budu muset navářky ubrousit. Rám je černej a má jen jeden chudej nápis na boku, takže design ee.

    OK, nebudu brečet, i když jsem si představoval hezkej novej kompletní rám. Jediný, čemu trochu nevěřím, je kombinace starý zadní stavby a novýho rámu, konstrukčně o 3 roky novějším. Máte s tim někdo zkušenost? Co vidlice a tenkej krk, jsou nějaký redukce spolehlivý?

    0 0
    • Dejv94  

      Je sice pěkný že ti to vyreklamovali, ale ted máš nefunkční rám (nepasuje zadní stavba) a ještě nekompaktibilní díly. Asi bych jim to omláti o hlavu, sice je pěkný že reklamaci uznali, ale tohle není žádná výhra, asi bych po nich chtěl kompaktibilní trojuhelník (minimálně se zadní stavbou).

      0 0
    • Mysee  

      Takže vlastně smetli dvě mouchy jednou ranou. Uspokojili zákazníka za uznání reklamace a zbavili se ležáku z 2012. :D

      Asi bych to s nima dokomunikoval, že je to nekompatibilní, ať dodají i nový zadní trojúhelník. Jiný střed a hlava je celkem jasné no.

      0 0
    • vsn  

      co jsem reklamoval u Spešlu Epica tak poslali nový rám včetně zadní stavby. Nepasovala vidlice (starý rámy – možná jen S-Works měli na vidlici atypický odsazení), střed a ještě tlumič se musel koupit.

      0 0
      • morlo  

        Počítal jsem s tím, že budu kupovat asi novou vidli a tlumič, což bych k novýmu rámu asi i rád dokoupil, měl bych pak funkční celek s upgradem. Takhle se mi do toho hybridu nechce moc investovat, protože to má dost kompromisů.

        Blbý je, že pořád nevim, jak top bude nakonec fungovat, teď to nejsem schopnej ani privozorně složit, páč šrouby nepasujou, takže musím nejdřív dokoupit blbosti a pak teprve zjistím, zda je to průchozí nebo ne.

        0 0
        • vsn  

          no nejdřív bych to zkusil pořešit s výrobcem/dovozcem (což by měl za tebe udělat obchod a obchod by ti měl říct co k tomu musíš koupit a co to bude stát) … vidlici v tomhle případě novou kupovat nebudeš muset … stačí redukce „Force“ za pár korun. Funguje to normálně.

          0 0
    • Johnnyxjr  

      Kdyz jsem reklamoval cronuse z roku 2011 tak jsem dostal komplet novej ram i s novou vidlicí boone 9model 2015 doplatek 0 kupoval jsem v eurobiku Praha

      0 0
    • Erknold  

      Tuto bych řešil také rovnou s dovozcem. Krám je sice fajn, ale je to další mezičlánek. Kolikrát Ti stejně dá krám rovnou číslo na dovozce, ať si to ošéfuješ sám. Lajcky mi to také přijde jako nevyřešená reklamace. Prostě reklamuješ to co ti poslali, jelikož to nepasuje se zbytkem.

      0 0
    • Roldy  

      Loni jsem řešil to samé Trek Fuel Ex 8. Nové hlavové složení + redukce 700,–. Press Fit 700,– a u prodejce objednat 2 šrouby 240,–. Nakonec jsem přestříkal zadní stavbu na černo.

      0 0
      • morlo  

        OK, to zas nezní tak strašně. Zadní stavba teda bez problémů? Jakej jsi měl ročník prasklýho rámu?

        0 0
        • Erknold  

          Ale jde i o ten přístup ne??? Sakra platils tisíce navíc, za značku a s tím spojený lepší servis a ono potom tuto. Jak kdybys reklamoval klasickou vidli s Ahead a oni ti poslali Tapered s tím, že si máš sehnat někoho, kdo ti tam nějak nalisuje jiný krk.

          Pošlou ti blbej a ještě si máš za 1500 dokoupit další věci, abys to zbastlil dohromady a dát 1500 někomu, že ti přeháže komponenty.

          Super přístup od Treku.

          0 0
          • morlo  

            No nepotěšilo mě to.

            Mám z toho pocit, že to začali řešit cestou minimalizace nákladů, který je z pohledu závazků ohledně doživotní záruky asi ještě ok, možná na hraně. Z pohledu zákazníka je ale už za hranou a pro mě je to slušnej fakáč.

            0 0
            • Mysee  

              A proč se ti to nechce řešit cestou další reklamace nefunkčního „novýho“ celku?

              0 0
              • Vilém  

                Chapu to tak ze je to prodlouzena zaruka, ktera se tyka ramoveho trojuhelniku.

                0 0
                • nitraq  

                  Taky bych to tak viděl, trek má nebo spíš měl dle ročníků různou záruku na přední a zadní trojúhelník.

                  0 0
                • Mysee  

                  Jasné, vyhovět nemusí, ale aspoň bych to zkusil, že prostě nemá funkční kolo momentálně a ani nemusí být. Až pokud mu řeknou, že má prostě smůlu tak bych tady řešil, co všechno potřebuje nové.

                  0 0
                  • kubad  

                    A?

                    To je záruka Treku za jeho podmínek, bez opory v zákoně.

                    Je potřeba si projít podmínky záruky

                    0 0
        • Roldy  

          r.v.2009. Nový rám má jinou geometrii. Vidle je víc podkosená. Reklamaci jsem řešil pouze mailem s panem Kaděrkou.

          0 0
    • jecnak  

      Na jednu stranu si stezujes, na druhou stranu to ocividne nechces resit dalsi reklamaci nebo komunikaci s dovozcem.

      0 0
      • morlo  

        A proč bych si nemohl stěžovat? Upřímně řečeno mě obecně štve, že to primárně zkuseji takhle a že se člověk musí domáhat adekvátního jednání. Já do toho investuju svůj čas, nejezdím a čekám na řešení, což mě nebaví. Je to obrázek o značce a lidi by o tom měli vědět.

        Dneska jsem jim ale poslal mail, tak uvidíme.

        Nedávno jsem řešil reklamaci bot, Garmontu s goretexem, který jsem měl rok a začalo do nich týct. Kupovaný v RockPointu – reklamace zamítnuta kvůli špatné údržbě. Pořádně mi to zvedlo mandle, tak jsem se rozhod, že se budu soudit, páč o boty jsem se staral. Jako první jsem si obstaral soudního znalce a nechal ho posoudit boty. Investoval jsem 2 tis. do posudku, kterej shledal vadu v obuvi, ten jsem zaslal Rockpointu, požadoval jsem cenu bot + náklady na posudek a napsal, že v případě zamítnutí budu řešit soudně. Všechno mi proplatili. Jsem sice rád, že mám prachy, ale tenhle přístup mě štve. Musel jsem investovat čas ve svým volnu, a to zcela zbytečně. Navíc jsem s Rockpointem skončil.

        0 0
        • scret  

          ad boty – je logicky, ze ti vyhoveli, prtze radsi se nechali vydrit nez aby se soudili a vynakladali oni zbytecny naklady… Tak to v tyhle zemi je… je jednodusi se na to vy..at a pripadne zacalovat, nez se soudit s nejistym vysledkem…

          Pokud se jednalo o mekci boty s GTX, pravidelne nosene, tak je celkem bezny, ze po roce,dvou je GTX proste v hajzlu..

          0 0
          • jeffino  

            tak tady nejde o membránu, ale o to, že boty od garmonta jsou šunt, měl jsem dvoje a stály za hovno:-( předražený šunty nekvalitně vyrobený někde v asii „made in france“, bohužel můžem si za to tak trochu sami, všude jen samej hudy, rp a pod. takže žádná rozumná konkurence a o lidským přístupu ani nemluvě:-(.

            0 0
            • scret  

              chces rict, ze za nekvalitnima botama stoji hudac?:)

              ad Garmont – neco je dobry a jsou to drzaky, neco jsou je.ky… Chce to vybirat hlavou a trochu zkusenostma.. a taky je dobry vedet, kde jakou botu vyrabej:))

              Ja mam ted osobne Dragontail a supr botka, s kvalitou nemam nejmensi problem, ani sev…

              0 0
              • Evilcleaner  

                jo tak ja měl dokonce dvě vetta lite (dragontrail na kotník) s gtx a obě se rozpadly do jednoho roka používání. nejvíc sračka bota co jsem snad kdy měl:-D jako nosily se výborně, ale zpracování pekelné, přešel jsem od nich k asolům vertex gtx, první pár jsem zničil hned, ale druhý jsem ochodil jen s minimálníma poruchama.

                jinak jsem od nich měl montany a na těch se taky posralo co mohlo. jediná bota, která mi zatím od garmontu vydržela je pinnacle, to je dobrá bota, ale vzhledem k použití ji nenosím moc často. zase ale když už tak většinou s mačkama.

                0 0
                • scret  

                  tak ja zas asola uz asi nikdy… ty mely dobry snad jen kvalitni celokuze, na kterych neni snad co pokazit…

                  Jinak z dragontailu po roce ani nitka… Ale chtel jsem zasadne bez GTX, prtze v nizky bote a jeste kozeny je k h…

                  0 0
        • jecnak  

          Tvoje rozhorceni chapu, ale v podminkach uplatneni dozivotni zaruky mas jasne napsane, ceho se tyka. Na druhou stranu mohli rovnou kontaktovat tebe a nebo prodejce s tim, ze bude treba koupit nove srouby pro uchyceni zadni stavby. Ostatni veci jako novy stred a redukce z klasiky na tapered jsou pochopitelne.

          0 0
    • Endurix  

      Taky mi prdnul přední trojúhelník (Remedy 2009). Reklamace proběhla až nad očekávání dobře. Během 14 dnu byl doma komplet novej rám 2010 i s novým tlumičem. Naštěstí vše ostatní bylo kompatibilní.

      Ve tvém případě bych se s nimi pokusil dojednat i zadní stavbu. Tak jak ti to dali je to k ho..

      0 0
      • Erknold  

        asi si měl jiný obchod. Taková zadní stavba s tlumičem se určitě hodí a nechá se prodat. Tak když pošlou komplet, tak v obchodě odstrojíš co se hodí a zákazníkovi prdneš ten zbytek, ne :)

        Aby se morlo nedivil, kdyby zavolal na zastoupení a tam se divili o co mu jde, když mu poslali celou sadu :)

        0 0
        • JakeF  

          Zas bych v tom nehledal konspirace… Ono je rozdíl, když je někdo v zákonný záruce na celej rám (Endurix) a v doživotní, která se mám pocit vztahuje u fullů jen na přední rámový trojúhelník (morlo).

          0 0
          • scret  

            neboli jak psal jecnak, je potreba se podivat, co ta „dozivotni“ zaruka obsahuje…

            0 0
            • Erknold  

              hmm, to jsem si nějak neuvědomi, že jde o „doživotní“ záruku. Já se na to furt koukal z pohledu klasické záruky.

              Prostě jen marketing jako má Decathlon. Ten toho seká miliony, tak nemá s tutím problém, dát někomu jiný rám.

              0 0
              • scret  

                Tak co si budeme nalhavat, Trek (ikdyz ho nemam rad) je nekde jinde nez nejakej Decathlon:)

                A morlo psal, ze mu po 6ti letech rupnul ram…

                0 0
                • Erknold  

                  Já to bral z toho pohledu, že „doživotní“ záruka je vlastně jen nějaké smluvní ujednání mezi dvěma stranama, které nabízí vícero krámů a každý bude mít své specifické podmínky.

                  0 0
                  • scret  

                    ne, je to proste zaruka od vyrobce nad ramec zakonne lhuty…

                    0 0
          • Endurix  

            No ale mě ten rám praskl po třech letech. 2009 jsem kupoval 2012 praskl a dostal jsem rám model 2010. Takže by to už mělo být mimo klasickou dvouletou záruku.

            0 0
            • morlo  

              Když jsem po tom, co jsem objevil prasklinu, poprvý kontaktoval původního prodejce, kterej dnes už ale TREK neprodává, říkal, že „no to vám asi přijde novej rám s tlumičem“, což možná ukazuje, že to takhle původně před lety fungovalo. Dneska se už ale katujou kosty.

              0 0
              • Endurix  

                Jo je to možný. Docela mě to překvapilo, na to že sem reklamoval v jiném obchodě než jsem kupoval.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • morlo  

      No uvidíme, dám sem vědět, jak to dopadlo.

      0 0
    • Fran-tic  

      Mimochodem, nově by mělo mít doživotní záruku i GT (koloshop)

      0 0
    • easyrider  

      To je trochu hovadina ne? Rám je prostě rám jako celek… Smutné tyhle polovičaté řešení. Tak držím palce, ať to nějak dopadne…

      0 0
      • morlo  

        Dik. Taky mě to překvapuje, zvlášť když vidím, že k tomu v minulosti přistupovali jinak.

        0 0
        • kubad  

          řešení je asi hodně o tom kdo to řeší, o jaký model se jedná

          na co máš nárok dle záručních podmínek je tu už bohužel jasně napsáno, a jestli ti dají víc je už jen otázka dobré vůle,

          0 0
          • morlo  

            No nechci to tu zatím moc rozebírat, ale jasně nikde nic napsáno rozhodně není, až se to ukončí, tak to sem klidně napíšu.

            Velmi stručně, obecně vzato je doživotní záruka, a to např. i ve formě veřejného příslibu, něco, čeho se prodejce/výrobce musí držet a musí se i nějak vypořádat s tím, že ti nějak zajistí kompatibilitu a funkčnost, pokud se v čase produkt změní. Jasně, že může jít nad rámec závazku na základě vlastního uvážení, ale my se tu bavíme o minimálním řešení, který je možná na hraně toho, co lze považovat za vypořádání závazku jako takovýho. A navíc se bavíme o férovým vztahu k zákazníkovi, tedy zda si TREK textově sice nesplnil závazek s tím, že zákazník tak trochu utře.

            0 0
            • kubad  

              co Trek nesplnil?

              to by mě zajímal, pokud jde zadní stavba na ten ramovy trojuhelník cos dostal namontovat tak podle mě splnil co musel

              jestli k tomu potřebuješ nějaké další díloy je už věc jiná, ale nárok na ně nemáš

              0 0
              • pendergast  

                Ak tomu dobre rozumiem, tak dostal produkt s odlišnými parametrami, ktoré nemusí akceptovať. Ak teda v záručných podmienkach nie je uvedené, že ak výrobca začne miesto bicyklových rámov vyrábať napríklad tenisové rakety, tak môžu zákazníkovi v rámci reklamácie vymeniť rám za raketu.

                Keď na niečo poskytujem záruku, tak mám snáď povinnosť zabezpečiť zákazníkovi produkt s rovnakými (alebo lepšími, ak s tým zákazník súhlasí) vlastnosťami, a hradím všetky nutné náklady, potrebné na dosiahnutie parametrov uvedených v kúpnej zmluve (rozumej popis produktu vrátane určeného typu hlavového či stredového zloženia.

                A je jedno, či morlo kupoval len rám, alebo celý bicykel, reklamovaný diel, na ktorý sa vzťahuje záruka, a náhradný diel majú proste rozdielne parametre.

                0 0
                • Ice-goofy  

                  Nebylo zde uváděno, že v jejich prodloužené záruce mají napsáno toto?

                  Dovozce jízdních kol se zavazuje, že pokud shledá r

                  eklamaci na prodlouženou záruku na rám kola

                  oprávněnou , dodá kupujícímu rám kola plně funkční

                  a kompatabilní s díly běžně dostupnými na trhu,

                  ale negarantuje kupujícímu dodání identického rámu

                  s rámem poškozeným a nezaručuje tedy ani

                  kompatabilitu s původním vybavením kola což bere ku

                  pující na vědomí a s tímto souhlasí. Kupující

                  bere na vědomí a souhlasí s tím, že případné takto

                  vzniklé vícenáklady spojené s kompletací kola po

                  dodání rámu dodavatelem jdou k jeho tíži a nejsou o

                  bsaženy v smluvním ujednání stran prodloužené

                  záruky na rám kola.

                  Pak bych chápal. že to právě sedět nemusí..

                  0 0
                • gerrard  

                  Precti si jake jsou podminky rozsirene zaruky nad ramec zakonne zaruky, ktere tady vkladala Medunka. Z nich je jasne, ze Trek splnil to co slibyl. Vsechno co udela dal bude uz navic.

                  0 0
                • scret  

                  to se pletes, vyrobce uvadi, ze jednotlive veci se casem muzou menit – hl.slozeni atd. A ze pripadna vymena komponentu jde k tizi zakaznika..

                  Tezko by nekde vyhrabavali starej ram na klasickej krk apod.

                  0 0
              • morlo  

                Já si v zásadě taky myslím, že splnil, (jen to) co musel, tečka. Ale tohle jednání jsem moc nečekal, zvlášť s ohledem na to, jak popisují vyřízení reklamace ostatní. Je to ve smyslu „tady“ máš rám a sbohem.

                0 0
                • kubad  

                  souhlasm, vidím to stejně, ale to už si musíš domluvit se svým prodejcem a ten případně s Trekem,

                  ja jen měl pocit že to bereš že nesplnil zaruční podmínky

                  0 0
              • Palo TT  
                • 5 :)

                Co Trek(resp. dovozca Bretton) nesplnil? Len nedodrzal vlastne zarucne podmienky a uplne zbytocne si na takychto drobnostiach nici podla tohto fora inak velmi dobre meno, co sa tyka pristupom k reklamaciam.

                Citali ste vobec niekto tie podmienky co sem dala Medunka?

                „že pokud shledá reklamaci na prodlouženou záruku na rám kola oprávněnou , dodá kupujícímu rám kola plně funkční“

                Toto za plne funkcny ram urcite nepovazujem:

                „Po vyřízení reklamace mi předali krabici, ve který byl můj starej rám znehodnocenej dvojitě naříznutou spodní trubkou a přední rámovej trojúhelník.“

                To, ze je zadna stavbe povodna, nemusi pasovat tlmic a ine komponenty je OK. Ale urcite povodna zadna stavba mala byt na novom ramovom trojuholniku nahodena. Mozno mali technici dovolenku a riesila to recepcna, alebo cakali, ze to spravi na svoje naklady maloobchod, ale to sa mi zda dost nepravdepodobne. V kazdom pripade je to ich zlyhanie.

                0 0
                • kubad  

                  Jen technická

                  Plus je v záručáku uvedena věta:

                  Rámem kola se rozumí jeho pevná část – u celodopružených kol se pak rámem rozumí pouze hlavní rámová část (označovaný jako rámový trojúhelník.

                  A další technická, montáž neřeší Trek(Breton) ale servis kde uplatňuje záruku.

                  0 0
                • niky79  

                  A zapomnel jaksi dodat, ze ta veta z tech podminek pokracuje nasledovne: „ale negarantuje kupujícímu dodání identického rámu s rámem poškozeným a nezaručuje tedy ani kompatabilitu s původním vybavením kola což bere ku pující na vědomí a s tímto souhlasí.“

                  0 0
                  • Palo TT  

                    Ta druha cast podmienok problem toho, ci ma byt zadna stavba s hlavnym trojuholnim spojena alebo nie vobec neriesi.

                    Problem je v tom tvrdeni co uviedol Kubad:

                    „u celodopružených kol se pak rámem rozumí pouze hlavní rámová část“ v ktorom sa nas Bretton niekde v uplne inej casti zarucneho listu snazi presvedcit, ze ram je v skutocnosti nieco ine ako vsetci bezne chapu. Mozno by sa o tom dalo aj s pravnikmi porozpravat. V kazdom pripade takyto pristup pokladam za neseriozny a tiez nepochopitelny – na jednej strane vraj reklamacie riesia aj po X rokoch ochotne, ale potom to zabiju tym, ze daju zakaznikovi zaplatit sroby do zadnej stavby, vsak tym si akurat kazia meno.

                    0 0
          • Medunka  

            +1

            0 0
    • honzour  

      … kdysi jsem si koupil kalhoty NIKE ACG … po pár víkendových nošení byly v některých místech jak řešeto, reklamace zamítnuta pro nadměrné opotřebení, protože jsem je prý holt hodně nosil. … ČOIka, soudní znalkyně, zkušební textilní ústav a nakonec mi reklamaci uznali a vše zaplatili. Myslím že není problém v tom, že se pohrozí soudem a prodejci se z toho rozklepou kolena … já spíš čekám, kdy bude lobby za rapidní zkrácení záruční lhůty, protože věci se dělají s čím dál kratší výdrží a ve spoustě případů za veliký peníze.

      0 0
    • kocers  

      Tak se taky přidám s reklamací Treku a dotazem.

      Na novém kole Trek Fuel EX 6 2013(mělo najeto asi 30km) jsem zjistil, že na svaru pod výstuhou horní rámovka/sedlovka je provařený svar (tak, že přes něj byla prasklinka). Kolo jsem odvezl do obchodu, bez problému převzali, cca po 14 dnech telefon, že Trek reklamaci uznal a teď že čekaji, až dojde nový rám. Po dalších 14 dnech (včera) další telefon, že už jim teda přišel rám, ale že Trek poslal pouze přední trojúhelník, ale že je úplně v jiné barvě než původní rám (černý nový předek versus RAW na původním zadku).Vzhledem k tomu, že to je kolo přítelkyně, kterou jsem pomalu rok přemlouval/vybíral kolo (design jede, že), tak se jí to ani trochu nelíbí. Tak a teď dotaz. Co s tim? Kolo bylo od Treku vypuštěno do prodeje s jasnou výrobní vadou a oni reklamaci řeší pouze výměnou předního trojúhelníku. Prodejce tvrdí, že to českému zastoupení taky říkal, ale jejich odpověď je, že to takhle dělaji normálně, a že by jim to jinak Amerika hodila na hlavu. Mám zkusit ještě zatlačit na prodejce, zavolat přímo do zastoupení Treku, psát do Ameriky? Co byste dělali vy?

      0 0
      • Erknold  

        jen pro doplnění, jedná se tedy o reklamaci v běžné záruční lhůtě dvou let?

        0 0
        • kocers  

          Ano je to tak, kupoval jsem ho začátkem února tohoto roku (2015) a reklamace probíha cca od poloviny dubna (nechvátám na to a kolo chci zpět).

          0 0
          • Ice-goofy  

            Tak jde spíše o to, že ta barevná kombinace se už nevyrábí…

            0 0
            • niky79  

              Popravde – to ale problem výrobce/prodejce. V autoservisu ti take nedaji zelene dvere na cervene auto, protoze dil v jiné barvě nemaji.

              0 0
            • kocers  

              Jo to chápu, že už jí nemaj. Mě spíš jde o to, že si koupim kolo, který už je s výrobní vadou (prasklina musela být vidět už ve výrobě) a tudíž se nemělo dostat ani do prodeje a oni vymění pouze přední trojúhelník. Takže z kola, které jsem hledal pomalu rok (aby se ženě líbilo a bylo i slušně osazené) a žena na něm jela jednou, mam najednou kočkopsa, kterého nechce. Přitom Trek by „nic“ nestálo trošku si nasypat popel na hlavu a poslat celý rám.

              0 0
              • Jakobo  

                Nic nestalo – to kdyby si rekl kazdy, tak uz tu Trek neni. Pritelkyni rekni, ze Trek jde s dobou a tato barva momentalne leti. Stejne si casem zvykne. Jeste se ji zeptej, jestli jezdi pro radost nebo kvuli barve kola. Proste pouzij racionalni argumenty. Nakonec, casem si zvykne a ze nic jineho se stejne neda delat.

                0 0
                • bruco  

                  Racionalne argumenty na zenu? Kde zijes? :-D

                  0 0
                • Lenka.05  

                  Ale ale, vy chlapi tady řešíte neustále i odstín barvy na šroubku. Já bych taky nechtěla takhle doprasený kolo. Kor když je nové. Kdyby mi prdlo po pěti letech, tak dejme tomu…a asi bych to řešila lakem na zakázku nebo tak. Ale u nového kola?

                  0 0
                • kocers  

                  Mě o barvu nejde vůbec. I si myslim, že by to nemusel nějak moc bít do očí. Jde mi spíš o princip, že rám se neměl dostat vůbec do prodeje.Podle laku tam prasklina byla už od výroby (mě práskla do oka, když jsem kolo dal na montážní stojan)A Trek místo toho aby uznal chybu a vyměnil celý rám, tak mi reklamací z nového nejetého kola udělaji kočkopsa ze dvou kusů rámu. Jak píše Lenka.05, kdyby to byl aspoň rok starý rám a praskl používáním, ale tohle je nové kolo vadné z výroby. No nic, zkusil sem napsat trochu rozhořčený mail do Brettonu, tak uvidim, co odepíšou. Pak dam vědět.

                  0 0
                  • Johnnyxjr  

                    Můžeš sem dát fotku jak to vypadá díky.

                    0 0
                    • kocers  

                      Bohužel fotku sem neudělal (docela mě to štve). Můžu zkusit prodejce, jestli by mi neposlali fotku co posílali na reklamaci. Prasklina byla viz obrázek a podle laku bylo zcela jasné, že je tam už od výroby. Skoro to vypadalo, že se to snažil někdo i zamaskovat, ale nevyšlo to. Rám je v tom místě bezbarvým lakel, ale na svaru/prasklině byla stříbrná. Jak píšu, zkusim to řešit s Brettonem a uvidíme.

                      0 0
                      • Johnnyxjr  

                        Jasně a máš alespoň fotku té současné barevné kombinace? Já jsem taky loni reklamoval Treka půl roku starou černobílou cyklokrosku a dostal jsem komplet novej rám i s vidlí prozměnu černej mat ale za to jsem rád.

                        0 0
                        • kocers  

                          Rám teprv včera došel k prodejci a dokonce příštího týdne to budou teprv dávat dohromady. Teď se dívam, že sem zapomněl přidat ten obrázek takže znova. Fotka se šipkou je původní rám a prodejce volal, že přišel černý přední trojúhelník,akorát, že těch má Trek ve 26" několik kombinací s jinou barvou, tak nevim který přesně poslali. Pokud by to byla varianta černo-šedivá, tak by to třeba ani tak blbě nevypadalo, pokud varianta s jinou barvou, tak opravdu kočkopes.

                          0 0
                          • Johnnyxjr  

                            Ted to chápu taky by mě to dost sralo ten původní je moc pěknej. Tak držím palce snad to dobře dopadne. V nejhorším případě ten zadek nechat stříknout a přelepit na náhlady Treku. Doživotka platí stejně jen na předek.

                            0 0
                            • kocers  

                              hlavně to bylo jedno kolo z milionu, na které přistoupila žena po designové stránce a já po funkční (v dané cenové relaci)

                              0 0
                          • nitraq  

                            Bacha na to, že šestkový rám (ten tvůj) se liší od vyšších rámů třeba tím, že nemá vnitřní vedení bovdenů nebo vstup pro vnitřní vedení ovládání teleskopu. Takže z tebou uvedených barev tipuju černomodrou (5), ostatně ten jediný má taky shodný tvar rámu.

                            0 0
                            • kocers  

                              Jj o tvém kole vím :-) No sice je 5 a 6 úplně stejný rám v jiných barvách, ale doufám, že Trek nebude až tak drsný, aby poslal nižší číslo (údajně to tak ani nedělají). Páč pro BFU by to bylo horší kolo. A navíc si myslim, že vzhledem k tomu, že to je 2013, tak už je ani mít nebudou

                              0 0
                          • Lenka.05  

                            Tak černá zadní stavba by nemusela k tomu šedivýmu vypadat až tak zle, polepy do odstínu předního rámu se dají snadno vyřešit… Takže i kdyby to nedopadlo jinak než že vám zůstane kočkopes, dá se asi poladit do pěkného kola. V každém případě by měl u mně Trek velké mínus a do dalších kol od nich bych už asi nikdy nešla. Jak říkám – u staršího rámu to člověk bere, ale u funglovky…fak­t ne.

                            0 0
                  • Fran-tic  

                    stát se to mi, určitě to řeším dál. pročti NOZ a zkus to dál řešit maily. bral bych to jako závažnou vadu hned při prodeji, já takhle reklamoval mobil a je to prostě kus za kus a ne že by mi vyměnili součást. Stejný princip bych považoval za vhodný i u toho biku. Přece jen to nestojí pár kaček a po pár kilácích řešit prasklinu jinou stavbou nepovažuju za dostatečnou kompenzaci.

                    0 0
                  • Ice-goofy  

                    Nepřu se teď o reklamaci, proč jsi to koupil, když prasklina tam byla od výrobce a ty jsi ji hned viděl..

                    0 0
                    • kocers  

                      jak píšu nahoře našel sem ji před druhou vyjížďkou, když sem hodil kolo na stojan

                      0 0
                    • Fran-tic  

                      mi neříkej, že při koupě nového kola procházíš svary, jestli není někde prasklinka. mě by to teda nenapadlo

                      0 0
                      • Ice-goofy  

                        Já nevím, ale já si tedy kolo prohlížím.. Dokonce, když to šlo jsem i byl u skládání, ale to uznávám vždy nejde… Ale píše, že kolo hodil na stojan, že ihned viděl. Neměli ho náhodou tedy na stojanu i v tom servise? Když ho skládali a dávali do kupy? Ho neměli ani prodávat. Atd .. Za mě je to nepříjemný, ale asi bych se podíval jaká přišla kombinace a pak řešil. Hele nelíbí atd nebo je to ok atd.. Mě se to stalo taky prasklej rám a pokaždé přišla jiná barevná kombinace, ale u mě naštěstí nešlo o závadný vzhledový problém… Ano musel jsem dávat hlavove a ložiška jiné, ale to jsem chápal, že nový rám už byl jiný typ..

                        0 0
              • mirabike  

                trval bych na celým rámu, nebo vrácení peněz – tady nejde o žádnou libovůli prodloužený záruky a slušný design je samozřejmě započítán do ceny nového kola, takže toto není plnohodnotná náhrada, na kterou máš ze zákona nárok… když si koupíš tmavomodrý oblek a najde se výrobní vada v látce saka a vymění to ho za světlezelený, tak jim to taky nemůže projít :)

                psal bych všem – prodejci, zastoupení i do ameriky, rozepsal se o tom na různých forech a odkazy k dopisům připojil..

                0 0
                • logoman  

                  Jo treba na facebook bych jim to hodil, tam to bude pekne na ocich.

                  0 0
                • kocers  

                  Uvidim, jak zareaguje Bretton a podle toho se zařídim dál. Zkusim ještě zavolat prodejci, ať na ně taky zatlačí.

                  0 0
      • morlo  

        Sakra, to řazení nějak nefunguje…

        0 0
    • morlo  

      Při uplatňování záruky v zákonné 2leté lhůtě bych jim dal kolo na reklamaci a do 30 dní požadoval stejné kolo bez vady. Těžko se to vyřídí rámem s jinou barvou, jak už tu někdo poznamenal, auto ti taky nedaji s jinou barvou kapoty, pokud na ní byla záruční vada. Veškerý náklady na přelakovaní, repasování zadní stavby jdou za prodejcem. ¨

      0 0
      • morlo  

        Špatně zařazeno…

        0 0
      • mirabike  

        přesně, jak píšeš… od takové firmy bych čekal omluvu a pokud není k dispozici stejný rám, tak by měli nabídnout varianty řešení – jiný kompletní, nový model, vyšší řadu s doplatkem, apod..

        0 0
    • morlo  

      Jinak moje reklamace a trpělivost se chýlí ke konci. S českým dovozcem jsem jednal, dostal jsem dvě odpovědi na pár řádků, který v první řadě říkaly, že můj mail s žádostí o dořešení reklamace je obsáhlý a sugestivní a že všechna řešení, která by nebyla podle mě, by byla špatná. A tím to bylo ze strany českého zastoupení hotový, žádná snaha o seznam potřebných dílů, žádná nabídka řešení. Za mě neprofesionální.

      Psal jsem ve stejný den ještě do centrály TREKu v Kalifornii, přišel mi konfirmační mail, že to dostali a že obyčejně odpoví do 5 prac. dnů. Už je to zhruba dvojnásobek (pracovních dnů) a nemám jedinou odpověď. (teda mám, o víkendu mi přišel dotazník, jak jsem byl spokojenej s jejich odpovědí). Takže za mě palec dolu, s TREKem jsem skončil. Asi dělaji dobrý kola, sám jsem byl s FUELem dost spokojenej, ale už si od nich z principu další bike nekoupím, byť se mi pořád líběji.

      Včera jsem si nechal sestavit starou zadní stavbu a novej přední trojúhelník v servisu, bylo pochopitelně nutný po 6 letech přelisovat ložiska, vyměnit nekompatibilní šrouby. Repase zadní stavby vyšla na 4500. Takhle mám tedy funkční rám. Pro zprovoznění kola ještě budu muset dát jiný hlávko (cena cca 2 tis.), pressfit střed. složení (cca 700), úchytky na rám a jiný kravinky, který nejsou kompatibilní, cca 1 tis, celkem cca 8 tis.

      Teď mám jediný dilema, jestli prodat rám samostatně a díly rozprodat, nebo jestli dát kolo do kupy a prodat jako celek. Zatím mi to odhadem vychází líp samostatně. Nebo na něm ještě dojezdit sezónu a na jaře prodat, protože kolo podle mých představ mít hned nebudu, zvláš´t když jako nástupce jsem si zatím vyhlíd canyona spectral 6.0.

      0 0
      • jeffino  

        ted at mi někdo řekne kterej brand má férový reklamační podmínky a k tomu prozákaznický přístup…mimochodem ty canyony praskají těsně po záruční době :-/.

        0 0
        • morlo  

          Toť otázka, ke komu jít, spíš to stojí tak, jestli si člověk má připlatit – TREK nemá špatný kola, ale špička to není. Canyony mají slušný recenze a cena je zas dost nízká, dává mi spíš smysl se při případný reklamaci rozčilovat u canynonu, ale moc referencí nemám.

          0 0
        • McBlacky  

          myslím, že může být rád, že mu hlínu 2009 někdo reklamuje ;)

          0 0
          • morlo  

            Taky názor. S doživotní zárukou přišli sami, tam maji odpovědnost ze zákona a v tom se se mnou bavit museji. Zbytek je už o vztahu k zákazníkovi.

            0 0
            • jecnak  

              Odpovednost ze zakona? Maji odpovednost akorat takovou, jakou si sami na sebe vezmou v ramci dozivotni (rozsirene) zaruky.

              0 0
              • morlo  

                Jj, závazek rozšířený záruky musí splnit, ať už na základě smlouvy o koupi nebo na základě veřejnýho příslibu.

                0 0
                • jecnak  

                  No a tam jsou celkem jasne popsane vyjimky a podminky plneni. Zrovna v tvem pripade podminky presne dodrzeli.

                  0 0
                  • morlo  

                    No však jsem ani nic jinýho nepsal, že podmínky přesně do puntíku dodrželi, nebo máš jinej pocit? Hlavně bych rád věděl, kdo z diskutujících tu má „střet zájmů“, asi by bylo dobrý, aby to ostatní věděli, páč argumentace má pak trochu jiný vyznění…

                    0 0
                    • jecnak  

                      Ano, jsem jezdec Treku a jmenuji se Fabian ;-) Ne vazne, narazel jsem na to, ze jsi psal o odpovednosti „ze zakona“. Vyznivalo to jako ze prodlouzena zaruka = zaruka dle obcanskeho zakoniku.

                      0 0
            • McBlacky  

              ale doživotní není do konce tvého života ;)

              0 0
          • jeffino  

            aby byl pak trek rád, že někdo ty jejich kola bude kupovat:-)

            btw: v améru by to proběhlo jinak a je úplně jedno jestli je to hlína 2009.

            0 0
            • McBlacky  

              za tu cenovou politiku co předvádí a budou předvádět na 2016 si moc lidí nezískají.

              0 0
        • Barak  

          Fakt? Prvního Canyona jsem kupoval někdy v roce 2007. Od té doby mám už 4. kolo. a v mém okolí jich jezdí cca 5. Nepraskl ani jeden.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • mirabike  

        no koukám, že jsem tuto značku opustil právě včas :(

        0 0
      • vysmátej bajker  

        mně by docela zajímalo kolik je rozdíl mezi samotným trojúhelníkem a komplet rámem,jestli by se treku nevyplatilo to dělat výměnou s doplatkem než nechat jezdit dizainové zmetky.

        0 0
    • kocers  

      Takže posun v reklamaci. Bretton sice nezareagoval mě na mail, ale spojil se s prodejcem (přeposlali jim můj včerejší mail) a budou se prý snažit reklamaci vyřešit k naší spokojenosti. Tak jsem docela zvědav, jak to dopadne. Jinak mi prodejce poslal fotku předního trojúhelníku co Trek poslal (viz foto)a s původní zadní stavbou si to teda moc představit nedovedu. Jinak to vypadá na loňský rám(navářka na smyk a vedení vnitřkem)

      0 0
      • nitraq  

        Plus u tohohle rámu by ještě mělo být vedení teleskopu vnitřkem a isgc úchyty, ale předpokládám, že ani jedno jezdkyni nijak nevytrhne. Fakt škoda, že nevyměnili celý rám.

        0 0
        • kocers  

          Jj, úchyt na iscg tam je vidět.A jak píšeš jezdkyni to opravdu nevytrhne. Kdyby poslali celý, byla by to paráda asi jen za mně (já bych takový „nedesign“ bral hned). Ženu by pohřebák nepotěšil ani trochu :-)

          0 0
          • Jakobo  

            To bych je poslal do ******, prece nebudes za svoje penize u nedavno koupeneho letosniho modelu predelavat polovinu razeni. Teda jestli dobre chapu, ze budes muset menit smyk a neco dalsiho.

            0 0
            • Ice-goofy  

              Model 2013 .. to je. Koupen letos

              0 0
            • kocers  

              Tak tohle by šlo asi za prodejcem. Já reklamuju celé kolo a celé kolo budu chtít zpět. Akorát je trochu smutné, že to odnese prodejce, který za to vůbec nemůže. A vlastně jediné, co by se v tomto případě muselo vyměnit je smyk, protože na původním je klasika s objímkou a na poslaném directmount.

              0 0
              • Espen  

                Popravdě moc tomuhle celému nerozumím. Tys koupil kolo a za 14 dní ho dal tam kdes ho koupil reklamovat. Kdo ti kolo prodal má 30 dní na vyřízení. 31.den tam přijdeš a zjistíš. Reklamace zamítnuta, nebo uznána a vtom případě před tebou stojí kolo ve stavu v jakém si ho koupil. Nebo ti jsou vráceny peníze,pokud není reklamace vyřízena. Buď ti nevadí, že kolo vypadá jinak a odvezes si ho, nebo chci zpět peníze. Mě jako zákazníka přeci nezajímá, kam oni kolo posílají. Tohle sou jen výmluvy prodejců všechno možného, že to musí někam poslat atd. Prodávající je za to zodpovědný, ne že mu to někde někdo schválí. Měl by se angažovat on a on si to pak vyřídit s Trekem. Takhle to má fungovat a ne kecy, že to musí někam poslat a že se to zdrželo.

                0 0
    • antuch  

      ty vole, když to tady čtu, tak jsem zvědavý, jak dopadne moje reklamace scotta. Model 2012, koupen 7/2013, najeto cca 6500km a prasklá zadní stavba za převodníky, koupeno v Harfasportu.

      Co mám info, tak je v Holandsku na posouzení a reklamačnímu technikovi z českého zastoupení se prý nelíbily dvě rýhy od zasukovanýho řetězu…

      Jsem na to zvědavy, 6500km opravdu není moc…

      0 0
      • McBlacky  

        tohle scott zamítá, napíše ti, že zapadl řetěz mezi kazetu a stavbu a ty jsi to záběrem zlomil.

        Už o takový zkušenosti vím (HT rám scale)

        0 0
        • antuch  

          Tak reklamace uznana…vymena zadní stavby…jen nikdo neví,jaká stavba prijde (ani barva,ani typ osy…)

          0 0
    • kocers  

      Ahoj, tak pokráčování reklamace. Spíš teda zdá se konec reklamace a můj konec s Trekem.

      V Čt telefonát od prodejce, že z českého zastoupení Treku po měsíci a půl vylezlo, že vlastně nemají jediný celý rám, který by nám mohli poslat v rámci reklamace, takže ten černý přední trojúhelník je jediné co můžou udělat. Velká čest prodejci, protože ten nabídl, že na vlastní náklady nechá přelakovt původní zadní stavbu také na černo, aby byl rám alespoň jednotný. Pokud by to bylo moje kolo, tak tuhle možnost beru, ale je to kolo pro ženu, která opravdu pohřebáka nechce. Takže dnes jdu volat prodejci, že mu moc děkuju za ochotu, ale že budeme chtít vrátit peníze. A pak jdu psát do Brettonu, že jsou to neschopní pitomci a že s Trekem končim a budu mu dělat pěknou reklamu. Úplně si dokážu představit průběh stejné reklamace v USA. Skoro bych se vsadil, že by zákazníkovi zrovna vyměnili kolo kus za kus a reklamace by netrvala 6 týdnů (uznávám, nechvátal jsem na to úplně). Ale Čr je bohužel moc na východ a tady se to vše bere jinak. Takže těm co mají kolo (rám) od Treku přeju hodně štěstí a hlavně ať to nepraská.

      0 0
      • morlo  

        Tak to je v souladu s mýma zkušenostma, v ČR nulová ochota cokoliv řešit, z TREKu v Kalifornii se mi do teď neozvali vůbec a nečekám, že se na tom něco změní.

        0 0
      • Erknold  

        a proč nenechat raději přelakovat trojúhelník na tu danou šedou. NEdávno jsem řešil lakování blatníků u auta v profi lakovně, aby seděla barva přesně. A jeden blatník stál nějaké 3000 za lakování. Tak zainvestovat a hodit trojúhelník do té šedé. Sice to bude bez popisek, ale aspo%n to nebude pohřebák.

        0 0
        • kocers  

          Zrovna sem odeslal ******** mail do Brettonu, uvidím co odepíšou. Pokud se budou vůbec obtěžovat s odpovědí, protože na předchozí nereagovali. Mail do Emériky ještě taky pošlu, i když jak píšeš ty, reakci čekat nebudu. Jinak přelakovat přední tojúhelník by se asi taky dalo, ale já do toho nebudu dávat ani korunu. Když už, tak přelakování by měl nabídnout Trek, která tak neučinil. U zadní stavby to nabídl prodejce na svoje náklady. Trek má asi zákazníků dost a o další nestojí. Já tímto s milým Trekem končím. Cyklo Radotín (jako prodejci) poděkuji za ochotu a alespoň snahu problém vyřešit, ale bohužel kolo od nich už mít nebudem(Trek už nechci a Cannondale se Specialized mi nikdy nebyli sympatický) Takže asi tak, je mi z toho tak trochu smutno. Snad při dalším výběru budu mít šťastnější ruku.

          0 0
      • nitraq  

        Jen tak mimochodem, jaká to je velikost?

        0 0
        • kocers  

          nejsem si úplně jistý, ale myslim, že 17,5/18,5

          0 0
          • nitraq  

            Bejt to o číslo větší, tak bych s tebou asi klidně udělal výměnu – přítelkyně by si zachovala pěknou barvu a mě by přišlo vhod vnitřní vedení teleskopu a pohřebák nevadí.

            0 0
          • jIrI___  

            Co to je za ročník rámu? Doma bych možná našel stříbrnou zadní stavbu z EXka 2008 http://fcdn.mtbr.com/…2009-ex5.jpg

            0 0
            • nitraq  

              2013/2014. Ale není to stříbrná, takovej odstín hnědý. I když fakt, že pořád lepší k hnědý stříbrná než černá.

              0 0
      • kocers  

        Takže rozuzlení pokračuje. Dnes telefonát s Brettonem, snažili se seč mohli, ale bohužel jsme fakt asi moc na východ od Emériky, takže reklamace nijak jinak vyřešit nejde. Podle Treku asi moje chyba, že si nekupuju nejnovější model. Buď vezmeme pohřebáka s přelakovanou zadní stavbou kterého nechceme nebo smůla. Podle Treku asi moje chyba, že si nekupuju nejnovější model. Kdybych tak učinil, tak by třeba i měli odpovídající rám k výměně. Takže teď mě čeká nepřijetí reklamace (doufám, že aspoň ta proběhne v pohodě) a pak opět martirium s hledáním nového kola pro ženu. Jsem z toho dosti rozhořčen, ale to je asi tak vše, co s tim můžu dělat :-( Takže všem, kdo budou muset reklamovat něco u Treku přeju hodně štěstí.

        0 0
        • Breakpain  

          Mno … Treka jezdim kvuli geo … tak snad bude ok … zatim jsem reklamoval jen prasklou sedlovku a bylo to v cuku letu nastesti vyrizeno.

          Vkladal jsem nadeje i do reklamaci ramu v budoucnu, ze jsem za vodou … tak nevim … snad to nebudu testovat, moc jsi mne nepotesil.

          0 0
    • Ice-goofy  

      Tak já jsem zas opačný případ a reklamace z mé strany a v mé rodině zatím ke spokojenosti…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.