• Lawn

    Ahoj kluci a holky (bikeri a silnicari) :-) Tak Vam povim, ze dnes me potkala pekne blba zprava. Pred tydnem jsem dal reklamovat svou vidli FOX F80X, tekl mi olej v prave noze. Cekal jsem, ze reklamace bude OK, vidle je skoro nova, ma 5tis KM a to v lehcich terenech, ne extra krutarny :-) Jenze jsem se spletl, reklamaci mi neuznali a nabidli mi, ze vidli za 2 tisice opravi, ze se tesneni poskodilo beznym pouzivanim, ze pry zaruku tesneni davaji pouze na 3 mesice. Ale ja rekl, ze nesouhlasim, ze bezne opotrebeni to neni a ze s tim pujdu k soudnimu znalci. Mate s timto problemem nejake zkusenosti? Ci tekla vam vidle take? Jste take nazoru, ze na vidli za 25 tis. KC muze vzniknout opotrebeni po 5 tis.KM? (Nikde jsem ji nebouchnul ani mechanicky neposkodil) Diky

    Anketa: Mohlo dojít k vytekani oleje beznym pouzivanim za 5 tis KM?

    ANO
    22x
    96%
    NE
    0x
    0%
    0 0
    • hanz  

      muhahahaha tak ted si mě fakt pobavil..si pořádně pročti záruční podmínky foxu..imho maj pravdu a žádnej soudní znalec ti nepomuže…a 5t je fakt moc..div že ti nezačla tect už dřív.

      0 0
    • maxtor  

      Tak především je blbost to, když ti někdo řekne, že na nějakou součástku je záruka pouze 2 měsíce. Dvoulatá záruka u spotřebního zboží je minimum! Pochopitelně na běžné opotřebení se záruka nevztahuje. Pokud si jsi ale jistý, že vina není na tvé straně, nic jiného než ten znalec a soudní řešení ti jako krajní možnost nezbyde. Připrav se ale na to, že při rychlosti našeho civilního soudnictví se spor potáhne nejmíň půl roku… Jinak těžko něco radit – to, že ta vidlice stála takové prachy, ještě neznamená, že vydrží věčnost.

      0 0
      • Lawn  

        Co se zivotnosti tyce, 5 tis KM je podle me opravdu malo.A kdyby slo o zivotnost, proc by netakla i noha druha, ci proc by kamaradovi, ktery vidli ma stejne dlouho jako ja netece? A zarucni doba by mela byt 2 roky a v zarucnich podminkach od foxe nic o opotrebeni tesneni nepisou. Navic jsem jim zarucni podminky na vidlici nepodepisoval, podepisoval jsem poze zarucak od prodejce

        0 0
        • TinkTink  

          Jak dlouho mas tu vidli?

          0 0
        • maxtor  

          Pro záruční podmínky platí obecná zákonná úprava obsažená především v občanském zákoníku. Stačí, aby na něj záruční podmínky odkazovaly. Odchýlit se záruční podmínky můžou jen ve prospěch spotřebitele (např. stanovit záruční dobu místo dvou let tři roky). Nevím, od kdy spotřebitel podepisuje záruční list. To, že věc koupíš, znamená, žes platně uzavřel kupní smlouvu a že souhlasíš i se záručními podmínkami v celém rozsahu. Nic víc se v tomto směru nedá radit. Pokud vidlici jezdils 5 000 Km a nešáhls na ni (např. nevyměnils olej atd), tak je dost možné že se opotřebovala víc, než kdybys ji pravidelně servisoval – v tomto případě by to byla pochopitelně tvoje chyba.

          0 0
          • Lawn  

            Myslis, ze by se mel olej menit tak casto? Nikdo v mem okoli to neresil, resili to az kolem 20 tis, po cele sezone…

            0 0
            • maxtor  

              Těžko můžu zázet rozumy, když na to sám celkem kašlu a originál 5W poslední dobou dolívám olejem 10W na sekačky na trávu:-)) Kupodivu to chodí dobře:-) Nicměně viděl jsem olej vylitý z vidlice a byl jak bláto. Olej se podle doporučení výrobce má měnit celkem často. Asi je to hodně individuální. Já sám ti neporadím.

              0 0
            • Twister  

              Prní po 1000. Obtěžoval jsem se to udělat u své marzochi a žekl bych, že je to rozumný. Plavalo tam spousta kovovejch šupinek. Pak už tak 1 za sezonu – u mě asi 5000.

              0 0
        • BH  

          1.zaruku uplatnujes u sveho prodejce, ten rozhoduje zda je opravnena a nebo ne.vyjadreni jeho dodavatele je sice fajn, ale tebe musi zajimat vyjadreni, toho kdo ti to prodal 2. zaruka 3 mesice na tesneni je blbost. nas pravni rad takovou delku zaruky na zbozi nezna,ze zakona mas 24 mesicu zaruku na vidlici jako celek(pozor jako obcan).do 6 mesicu muzes odstopit od kupni smlouvy , pokud vyrobek napr nesplnuje deklarovane vlastnosti a pod.Pokud mas od sveho dodavatle vidlice vyjadreni o zaruce 3 mesice, navstiv COI a oni jim to vysvetli 3.jiny probem je to,co je a neni bezne opotrebeni, tady je zakopany pes.Priklad: I u sebelepsiho retezu nemuzes preci ocekavat, ze ti vydrzi 2 roky a klidne ho osmajdas i po 1 mesici, ovsem podle meho neni zadny rozumny duvod, aby ti gufera ve vidlici nevydrzela 2 roky, pokud se ovsem o vidlici staras v intencich navodu k pouziti. jenze vetsinou vyrobci vidlic predepisuji servisni intreval cca 15 hod! Kdo to z uzivatelu dodrzuje, kdo po 15 hodinach pouzivani vidlice ji komletne rozdela,namaze? A navic Cyklo Svec ma v zarucnich podminkach kouzelnou vec, zaruku podminuje tim, ze vidlice bude po roce pouzivani dana k nim do servisu na kontrolu, coz predstavuje castku cca 3 tis. Kc pro kazdeho uzvatele fox. Je pak na posouzeni erudovaneho pravnika zda je tato podminak legalni. 4.zvazoval bych velmi na tento pripad vypracovat znalecky posudek, ten bude vzdy problematicky a v konecnem dusledku, zadny znalecky posudek nemuze donutit tveho prodejce vidlice(kola) aby reklaci uznal. To muze jen soud. 5. takze pokud se citis poskozen na svych pravech, obrat se na soud, jinou moznost nemas

          0 0
          • maxtor  

            Tak tak – k tomu není co dodat. Jen kdyby zakladatele threadu přece jen napadlo obrátit se na nějakého soudního znalce, dávám sem odkaz na seznam všch soudních znalců z oboru sportovní vybavení a vše kolem:

            datalot.justi­ce.cz/justice/rep­znatl.nsf/

            0 0
          • Lawn  

            Diky moc za fajn odpoved. Retez chapu a jsem s Tebou zajedno co se tyce tesneni. Vidlici rok nemam,ale i tak jdu hledat zarucni podminky FOX dodavatele

            0 0
      • Pavel100  

        to nevím, někde se uvádělo záruku na těsnění 1/2 roku a ne 2 roky…jestli to můžou nebo nemůžou…jo můžem se tak akorát soudit a to je vše. U Marzocchi se uvádí výměna těsnění po x hodinách jěždění a tato výměna je placená dle záručního listu aspoň v roce 2006.

        Jinak ale souhlasím…vidla za tyto prachy pokud se k ní člověk chová slušně, by měla vydržet mnohem více ale po kolika km se má vyměňovat olej?

        0 0
        • Lawn  

          mam ji od rijna 2006,najeto 5000 a to hlavne po silnici, v terenu tak 1500Km.Tekla mi ale uz driv,cca po 3500Km Bez zavodnich KM. Nevim jak se ma servisovat,to jsem vubec neresil,mrknu na to…

          0 0
          • hanz  

            no hlavně že víš jak jí reklamovat…

            0 0
            • Lawn  

              Tak co by jsi chtel na 5000KM servisovat? Kdyz chodila tak jak ma?

              0 0
              • JJ  

                Kdyz uz ti predtim 1500 km tekla, tak bych se udrzbu zajimal

                0 0
                • Lawn  

                  Tak clovek bike potrebuje denne,nevim na co jsem cekal,ale netusil jsem,ze by problem s reklamaci mohl nastat,myslel jsem, ze je to vyrobni chyba a kluci z teamu rikali take..

                  0 0
                  • hanz  

                    vy krosaři jste někdy fakt divní :-) co bys řekl nato že na dh vidli od foxu se udělá vakl ve futrech po 7mi závodech, díky tomu vaklu netěsní a teče z ní olej…a přesto to spadá k opotřebení, žádná záruka…a mě to přijde prostě přirozený..jestli chceš neudržbovou vidlu tak pouvažuj nad pevnou.

                    0 0
                    • Palo TT  

                      Zivotnost futier 7 zavodov je standard aj u inych vyrobcov DH vidiel?

                      0 0
                      • hanz  

                        rs vyjde nastejno, maruna celkem drží…travisov jezdí málo tak tam nevím

                        0 0
                • Lawn  

                  Nepsal jsem ze tekla po 1500

                  0 0
                  • JJ  

                    Ja taky ne… Ale 5000 – 3500 je podle me 1500.. Takze si jezdil 1500km s tekouci vidli

                    0 0
              • kudlanka32  

                no vymenil bych aspon olej.....v manualu je jak se o ni starat i intervaly, nicmene fox je bezudrzbovej tzn ze by mel tect az po nekolika letech.......­.3mesice na tesneni jsou smesny, to jako ze budes 4× do roka pretesnovat vidli za 2kkc…pri trose smuly? a panove kdo z majitelu foxe menil tesneni po 5kkm.......

                a jinak mazes kluzaky aspon obcas silikonem?

                0 0
                • Lawn  

                  Mazu,koupil jsem si mazadlo na tesni,napoustim je po kazdem myti…

                  0 0
          • Radek Broz  

            „Nevim jak se ma servisovat,to jsem vubec neresil,mrknu na to“ :o))) Kto mu jen, že pak se nediv.

            0 0
      • skibob  

        Problém tohoto typu je opravdu nepříjemný, protože má každá strana (zákazník i prodejce) svoji pravdu. Kdysi jsme s kamarádem lezli do zelí pitomcům ze smluvních motoservisů. Přetěsňovali jsme po večerech protékající vidlice USD na japonských motorkách. I zde byly časté tahanice. Hlavně, zda je gufero za cca dvě stovky spotřební materiál jako pneumatika nebo klínový řemen, nebo věc podléhající plné garanci. Nejhorší je to, že cena spotřebního materiálu je zlomkem ceny opravy (demontáž vidle, rozebrání, vyčištění, výměna těsnících prvků, výměna kluzáků, kompletace, montáž, náplně – a jsme na cifře, jakoby se účtovala v italských lirách). Ve vstřícnosti vedly obvykle servisy VW, kde i krátce po skončení běžné záruční lhůty platila „kulance“, kdy si klient hradil jen práci a materiál měl grátis.

        Ikdyž dnes je všude psáno „záruční doba 2 roky“, není tomu tak. Plná záruka je 6 měsíců a poté rozhoduje o uznání garance nezávislý fachman. Náklady spojené s expertizami nese zákazník a jsou mu uhrazeny pouze v případě uznání reklamace. Pokud uvádí výrobce v dokumentaci výrobku omezení záruky na některé specifické díly, je z obliga a klient „f prdely“.

        0 0
        • maxtor  

          Ta poslední věta je blbost. Zákonná záruka má minimální dobu, která je stanovena v občanském zákoníku. I tak běžná věc, jako udávání záruční doby 6 měsíců až jeden rok na akumulátor není zrovna v souladu s právním řádem. Pokud něco takového prodejce udělá, a reklamaci neuzná jen na základě toho, že si svévolně stanovil záruční dobu kratší než 2 roky (u spotř. zboží) jedná nezákonně a pokud by došlo na lámání chleba u soudu, tak to projede…

          0 0
          • skibob  

            prodejce tě obvykle dostane u spotřebního zboží na běžné opotřebení… howg!

            0 0
            • maxtor  

              No a? Když má pravdu, tak je vše v pořádku. Těžko můžeš říct, že na všechny vady, které se projeví v rámci záruční vady, se vztahuje záruka.

              0 0
        • Lawn  

          Dnes mi prave na lince pro ochrau spotrebitele rekli, ze casti z celku vyjmout nejdou, ze se zaruka vztahuje na celek…Takze gufera vyjmout nemohou..Ted jde o to, jestli jsou brana treba jako ty plaste…

          0 0
          • BH  

            neslucuj dve veci a sice zaruku a bezne opotrebeni to jsou rozdilne pojmy. zaruka se se vztahuje prevazne na vyrobni vady vyrobku (vadny material,konstruk­cni vady a pod…

            0 0
          • Kotěnočkin  

            Hele, jestli se najde nějaký soudní znalec, který ti i udělá posudek, který se ti bude líbit, najdeš si právníka a vše budeš řešit soudně, právník protistrany tě v prvním stání dostane. Pokud je výrobcem předepsán nějaký servis, nota bene v servisní síti doporučené výrobcem a ty nemáš, jak doložit, že jsi ho podle těchto pokynů prováděl, máš prostě smůlu. Jen počkej, jak za pár let budou lidi vyvádět, až se budou dožadovat nároků ze sedmileté záruky na Kia Ceed. Už teď se tlemím…

            0 0
      • Martyss  

        Existuje kategorie zboží, na které se vztahuje 6 měsíční záruční lhůta. Viz třeba mobil. Máš záruku 2 roky, ale na baterii jenom 6 měsíců…

        0 0
        • Pekáček  

          Notebook Asus: na přístroj 2 roky, na „dárky dodané s přístrojem“ (zdroj 220V, myš, brašna) jen rok. To nechápu, zdroj 220V potřebuješ k provozu přístroje, ať už na nabíjení nebo na provoz. Baterie klasicky rok, to je ale asi všude. To už by mohli zaonačit tak, že 2 roky dostaneš na procesor a dárky jako klávesnice, displej či jeho panty… A tak dál.

          0 0
          • Tomcat  

            výrobce není cvok , vý pokukud má vyrobyt levnou komponentu nebude na to dávat velkou záruku

            0 0
            • Pekáček  

              Myslím že je to spíš cesta jak ušetřit procenta z obratu a ****** zákazníka. Zdroj není dárek jako myš či brašna, je to součást povinného příslušenství, bez kterého ta věc nebude fungovat (leda by ta věc /notebook/ byla na tužkový baterky). Stejně jako ti nemůžou prodat počítač bez síťové šňůry. TV shopping tehdá pokutovali, že „zcela zdarma“ jako bonus pro první zákazníky dodával USB kabel k minidigitálu coby klíčence, ale bylo to povinné příslušenství.

              0 0
        • peky  

          Asi tě nepotěším, ale nemáš pravdu. Nesmíš dát na baterii jen 1/2 roční záruku. I baterie má klasickou 2 letou záruku. Když půjdeme do důsledku tak v té baterii je minimálně čtvrtina z baterie elektronických obvodů. Takže nepsaná pravda je že 1/2 roku se dává na kapacitu a ostatní se bere jako opotřebení vlivem používání. Jinak i z elektroniky ti může v baterce odejí něco a na to pak je záruka platná. Vyjímky ve zboží na které je jiná než dvou letá záruka by měly být vypsané a jsou v tom hlavně potraviny. O.

          0 0
        • maxtor  

          Žádná taková kategorie neexistuje. Zákonná záruka na spotřební zboží nje 24 měsíců bez výjimky. Záruka na baterii 6 měsíců je kravina a není v souladu se zákonem!! Už jsem to tady psal víš. Bohužel většina lidí tohle neví a tak si můžou obchodníci mnout ruce.

          0 0
          • Martyss  

            Nemáš náhodou odkazy na příslušnou legislativu?…Děkuji

            0 0
            • maxtor  

              §620 Občanského zákoníku (zákon č. 40/1964 Sb.):

              (1) Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců; jde-li o prodej potravinářského zboží, je záruční doba osm dní, u prodeje krmiv tři týdny a u prodeje zvířat šest týdnů. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy4a) lhůta k použití věci, skončí záruční doba uplynutím této lhůty.

              (2) U věcí, které jsou určeny k tomu, aby se jich užívalo po delší dobu, může být zvláštním právním předpisem záruční doba prodloužena nad dobu uvedenou v odstavci 1; prodloužení záruční doby se může týkat i jen některé součástky věci.

              (3) Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.

              (4) Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží podle zvláštních právních předpisů. Nesplněním povinností týkajících se vydání záručního listu není platnost záruky dotčena.

              (5) Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; v záručním listě pak určí prodávající podmínky a rozsah prodloužení záruky.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • vlk  

      no a co se na ně vykašlat a zeptat se, co by stála oprava jinde. Pokud je to jen těsnění+ cena oleje, tak by to nemělo moc stát, určitě ne 2 tis. Olej by jsi stejně už měnil, tak těch pár Kč za těsnění.

      0 0
      • hanz  

        budou v tom i futra..určitě bude mít vakl po tech km..kolikrát právě ten vakl má na svědomí to tečení protože stírák potom nedokáže ten pohyb „vystírat“

        0 0
        • vlk  

          Je to možný.V každém případě bych se na to vykašlal- i kdyby vyhrál a v rámci reklamace by mu vyměnili futra za 2stovky jedno, tak mu stále zůstane zaplatit cenu oleje a ty futra-řeknou, že olej se dle podmínem musí měnit a futra jsou již 100 pro opotřebení.

          0 0
          • hanz  

            na 40tku stojí repas (futra, stíráky, kroužky, olej, práce) do 2,500kč takže u takovýho prcka to může odpovídat tem 2,000

            0 0
    • krtex  

      V novem aute taky nereklamujes zarovky..

      Byl jsi na garancni prohlidce spojene s vymenou oleje ?

      Kdyz jsme u tech aut tak interval vymeny oleje u novych motoru je zlomek intervalu zabehnuteho motoru..

      pravda je ze kit tesneni olej+bordel na obe nohy na MARZOCCHI stoji necelou petistovku, takze 2k Kc je nejak moc..

      Pouzivam selsky rozum, osobni skusenost s FOXem nemam.

      regards, KTX@

      PS: „tekl mi olej v prave noze“ je dost siroky pojem…

      0 0
      • Lawn  

        Tak garancku jsem zatim delat nemusel,ta se dela az po roce, co jsem vycetl v zarucnich podminkach. A proste mirne tece, kdyz prijedu treba ze zapraseneho prostredi,leva je cista a prava zaspinena mnohem vic..Tece to nekde v casti na kterou se koukas ze sedla,primo proti Tobe

        0 0
        • vlk  

          No ono je to na dálku těžké posuzovat, zda ti teče jen ten olej co máš na mazání nebo vytíká z patrony a pak se tlačí nahoru ten tlumící.

          0 0
        • pepek  

          Myslím, že toto dělá 80% foxek. Ty futra tam mají drážky a proto může olej s tlakem až ke guferu. Proto taky chodí tak citlivě. Moje netekla tak asi 10% času, co ji mám. Ani výměna gufer nepomohla. Když ji máš na 80mm, tak zkus ubrat oleje z pravé nohy, možná je ho tam moc. Zjistiš to tak, že vyfoukneš vzduch z levé nohy a vidla by měla jít stlačit lehce až na doraz.

          0 0
          • Lawn  

            Radsi to necham na servisu:-)))) Preci jen…Jsem totalni antimechanik:-)

            0 0
      • Lawn  

        Jinak zarucni podminky, co jsem cetl, jsem splnil…

        0 0
      • skibob  

        krtex napsal: Kdyz jsme u tech aut tak interval vymeny oleje u novych motoru je zlomek intervalu zabehnuteho motoru..

        Kde jsi na to přišel??

        0 0
        • Lawn  

          Tak ja teda nevim,jestli se na tu reklamaci tedy nevyprdnout a nezkusit nejaky jiny servis,ze by mi to opravili.Nevite,kdo by krome race bike a Svece jeste Foxe servisoval?

          0 0
          • enjoy  

            www.programcycle.com

            tam by ti ji meli umet opravit.nemaji myslim oficialni zastoupeni,ale umi to velmi dobre.

            0 0
            • hanz  

              to myslíš tu hlášku..„potřeboval bych odvzušnit patronu ve 40tce“…„ta se odvzušní sama“…„děkuji, sbohem“ tak to je fakt dost dobrý..ale do trnek brnek

              0 0
            • Lawn  

              Diky,zkusim se optat…

              0 0
        • krtex  

          je to zlomek cca 2/3, nevyjadril jsem se presne :-)

          A prisel jsem na to o5 selskym rozumem..

          BTW, u noveho auta bych odebral vzorek oleje klidne v 1/3 zivotnosti i drive a zkusebnim ustavem nechal otestovat. V 99% pripadu je O.K., pokud ne. da se vcas predejit spouste problemu..

          Viz. nase firemni DUCCATO s 2,4JTD, servisovane aut. servisem a „rozpuleni“ motoru 100km po garanci ..

          Oprava ? 100 000,–

          Regards, KTX@

          0 0
          • Pavlos  

            njn ale fiat neni auto

            0 0
          • goofy  

            Asi tak. Kamosovi menili v autorizovanem servisu BMW v Olomouci olej. Nauctovali si olej, filtry, dokonce i svicky a dalsi blbosti. Pak sehnal jednoho borce z Opavy a sel jsi trochu driv nez je povinny interval zase udelat vymenu oleju a takove ty ptakovinky. Samozrejme ze mu ten borec zjistil, ze tam olej nebyl vubec meneny a jezdil temer cely servisni interval na starem oleji… A pak ver servisum. Jo a byl to vysokootackovy motor z M3.

            0 0
      • rock  

        V novem aute taky nereklamujes zarovky..

        Jo tak to bych reklamoval určitě. Zvláště když se u některých aut nedá žárovka vyměnit bez nářadí, nedoporučuje se to provádět mimo servis, trvá to 3/4h a práce v servisu stojí 400 Kč/h … (čísla jsou orientační, bohužel však nikoliv úplně mimo)

        0 0
        • kajulka2  

          joo kdyby 400kč, citröen C5 2 hodky práce půl auta rozebranýho a 1500kč… alespon to tvrdí místní prodejce

          0 0
    • Pekáček  

      Z jiného soudku: závada – lupající spoj korunka/vnitřní noha na vidli Reba Race. Volal jsem servisákovi od Žitnýho, kontakt mi na něj dal pracovník fy Žitný e-mailem. Dost se divil že to lupe po 2 měsících, že se to stává nejdřív po roce. A pak se zeptal, jestli jsem na vidli závodil, že Reba RACE není vidle pro závodní použití :oDDD To by mě zajímalo, jaká vidle RS je pro závodní použití, co třeba Reba WORLD CUP? A nebo je to taky jen slovní hříčka? SID? Že prý je to přesně specifikováno…

      0 0
    • Tinker  

      Nebudu rozebírat problémy s reklamací, ale spíš ti chci říct, že jestli ti jen lehce teče olej (přijedeš z vyjížďky a na jedný noze se ti víc lepí prach), tak to je u Foxu normál! Mám F100RL a dělá před repasí, po repasi… Nejdřív jsem myslel, že to je chyba, ale po zkušenostech jinejch lidí, to už tak neberu. Podle mě právě proto je ta Foxka tak citlivá. Když jsem měl Marušku, tak netekla ani náhodou, ale zas odpor, který měly kluzáky v těsnění zabraňoval citlivosti. Neřeš to a jezdi. Příští zimu dáš vidli na repasi a bude v poho.

      0 0
    • Sobi  

      Než s tím půjdeš ke znalci, tak se koukni do návodu, budou tam intervali servisu a kontroly, a ty budeš muset prokázat že jsi to dodržoval! Např u RS jsou ty termíny nereálný v hodinách provozu tzn. že bych s tím furt lítal do servisu. Takže pokud nemáš razítka nebo účtenky z autorizovanýho servisu tak bys to asi projel. Koukni na seznam autorizovaných servisů, závadu znáš tak jim napiš mejla s dotazem na přibližnou cenu a podle toho a dalších referencí si to bohužel nech opravit za svoje. A bacha na servisy např u RS mám zkušenost v rozdílu cen za jednoduchý zákrok 500kč! ( V Duratecu 850, v Trinnity 350 za stejný zásah!!! )

      0 0
      • Lawn  

        No kamarad mi rikal to same..Jen jde o to,ze kdyz dostane coud pri zavode,tece o dost vic,nez treba v beznem treniku.Mrzelo by me,ze u vidle za takove prachy by to bylo normalni:-(

        0 0
      • Lawn  

        No kdyz jsem vcera projel manual,zjistil jsem,ze se ma servisovat po 100 hodinach. A kdyz mam na ni nejto 5000Km, je to cca 200h

        0 0
      • Martyss  

        Imho......Pokud se neprokecneš sám, tak není moc realné, aby poznali, kolik má najeto.....

        0 0
        • hanz  

          no na futrech to poznáš dobře..obzvlášt když těch vidlic děláš třeba 1000 ročně

          0 0
    • Quake 9.0  

      Napadlo mě, kolik tak asi vážíš. Teče Ti olej na straně kotoučovky a při vyšší tělesné hmotnosti by to právě mohl být ten důvod.

      0 0
    • Tomcat  

      Normální to je. Doporučiji respektovat to co je servisních a záruční podmínkách.

      0 0
      • Gtiker  

        ZARUCNI PODMINKY FOX 2007

        Záruční politika Záruční doba na vidlici Fox jsou 2 roky od data prodeje kola nebo vidlice/tlumiče. Kopie originálu účtenky o koupi a kopie dokladu o pravidelné kontrole ve FOX Racing Shox Authorized Servis Center musí doprovázet každou vidlici u níž je požadována záruční oprava. Záruka je plně v řízení FOX Racing Shox a vztahuje se pouze na vady materiálu a výrobní vady. Omezená záruka v délce 90 dnů od data prodeje se vztahuje na veškerá těsnění ve Vaší vidlici/tlumiči. Po uplynutí této doby podléhají tato těsnění běžnému opotřebení a v případě reklamace nebude jejich opotřebení považováno za závadu, nýbrž za běžný provozní stav s výměnou plně v režii zákazníka. Záruka se nevztahuje na materiálové a funkční vady zapříčiněné provozním opotřebením.

        JE TECH 90DNI NA TESNENI VUBEC PRIJATELNE Z NASIM ZAKONEM? PROC TO NIKDO NERESI?

        0 0
        • silnicar  

          no jo, já jsem o Marzocchi našel nějakých 100hodin…takže těch 90 dní proč ne…a proč to nikdo neřeší, asi by stejně prohrál u soudu:( Těch 90 dní je ale trapárna.....ten kdo si opraví sám doma FOX to má bez problémů, pro ostatní je to ponaučení:)

          0 0
        • enjoy  

          tak se podivej na nejaky bikeovy video z USA.co tam s tema krosovejma foxkama delaj.taky by ti ruply nervy,byt vyrobce:-)

          0 0
          • Lawn  

            Tak kluci a holky,porad premyslim, jestli ro resit dal ci ne. Je to komplikovany problem, vice nez jsem cekal.V tydnu zajdu na COI a zeptam se jich na radu,jestli bych mohl uspet, ci nikoli.Zatim diky, i dal budu rad cist Vase prispevky.

            0 0
            • Radek Broz  

              Anketa snad dopadla jasně, ne? Prostě pokud jsi na tom najel 5k, chtělo to těsnění už dávno vyměnit, je to jako chtít, aby tolik vydržel třeba řetěz.

              0 0
              • Lawn  

                To jasne,beru,ze to tedy vzniklo opotrebenim, v pohode,ale jak jsi tady urcite sam cetl,nemuzou ze zakona dat na tesneni zaruku 3 mesice,treba jako na tu baterku u mobilu,o to mi jde…

                0 0
                • Radek Broz  

                  Záruku dát třeba nemůžou, ale ta se na opotřebení nevztahuje. Podle mě pokud s tím půjdeš do nějakýho sporu, skončí to verdiktem, že došlo k poškození vinou běžného opotřebení a nic nedostaneš.

                  0 0
              • enjoy  

                to jsou mi ale najednou novinky.teprve od vcerejska vim,ze po peti tisicich(treba ctyrech mesicich),jsou tesneni v hajzlu. driv se tady cloveka branilo..,ted je za pitomce,kdyz mu vadi,ze mu vidle crtim kole nevydrzi 5000km. komu to jeste prijde hloupy?

                0 0
                • Tomcat  

                  Hloupý? Jediný mě připadá hloupí jít do Foxky a čekat že na ni nešáhnu tři roky jako u jiného výrobce. Jediná hloupost z mého podledu je mít jeden metr na všechjny vidlice.

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    Souhlas.

                    0 0
                  • enjoy  

                    tak z my praxe vychazi to,ze na foxku saham jenom pri vymene oleje a vic ne.a s tim jsem taky predem pocital! ale taky by me nikdy nenapadlo koupit XC vidlici za 25 tisic.

                    0 0
    • enrico  

      v obore reklamacii robim uz skoro 5 rokov, baterka zaruka 6 mesiacov na kapacitu a ani o den vyse, zaruka na elektroniku v baterke 2 roky. Zaruka na bajky 2 roky na vady materialu. Na bezne opotrebenia: reťaz, ložiska, konusy, tesnenia a podobne sa zaruka nevsťahuje!!! z vlastnej skusenosti ti poviem, že sa možeš aj na hlavu postavit a nič ti nepomože, každe tesnenie ma obmedzenu životnosť a na žiadnom sude na svete ja nedokazatelne, kolko si na tej vidlici presne najazdil, na bajku nemas tachometer ako na aute, ktory sa neda vynulovať (samozrejme, že aj na aute sa to da :-) dalej to ze si nebol po 100 hodinach na garančke je len tvoja chyba a na sude ťa pravnik z Foxu s tymto zruší na dve doby. Ja osobne robim v bazaru, plus predavam aj nove bajky (nieco cez 40 modelov low-end triedy) a reklamacie su na dennom poriadku, 5 reklamacii za den nie je nic vynimocne. Uz vela krat zasahovala aj SOI (inšpekcia) a vzdy s rovnakym vysledkom, vyhral predajca (tj. ja) vzdy sa sa zakaznik odpalkovat jednoduchov slovnou hračičkou //toto je bezne opotrebenie materialu a na toto sa zaruka nevstahuje</i . Sam osobne zaruku 2 roky pokladam za absolutnu blbost, pretoze na niektore veci, alebo časti vecí sa jednoducho garantovat 24 mesacna plna funknost pri beznom pouzivani jednoducho neda.

      Mna ako vlastnika ronakej vidlice ako mas ty (a to u nas je jej predajna cena 36 000,–SK) tecenie oleja asi tiez trochu sralo, ale neriesil by som to trapnymi reklamaciami a jazdil by som dalej, popripade ak uz by to bolo akutne to tesnenie sam vymenil. A nejakych 1700,– korun za komplet repas vidlice sa mi v porovnani s celkovou cenou vidlice zda byt ako naozaj smiešna čiastka. Ked kupujes extremne drahe veci, musis pocitat aj s extremne vysokymi prevadzkovymi nakladami. Mal si kupiť REBU – pi.o a bol by svaty pokoj. Aj ked ta foxka s terrou je naozaj skvela vec…//

      0 0
      • Martyss  

        Pokud se oprostím od v této diskuzi uvedeného problému, tak dle mého názoru se středávají dva náhledy. Ze strany výrobce – Dnešní materiály a technická řešení umožňují jistou dobu životnosti, kterou není možné překročit. Ze strany zákazníka – Pokud jsem si koupil dražší výrobek daného výrobce a budu ho využívat pro jeho oblast určení, tak očekávám, že technické odddělení se snažilo držet maximální kvalitu výroku a neochcalo to. Podobně mě nezajímá, že se někdo snažil v ekonomickém oddělení ušetřit na materiálech a tím zvýšit zisk. Do kolonky běžné opotřebení se dá nacpat hodně, ale i v rámci běžné opotřebení musí kvalitní výrobek vydržet hodně a štve mě, když se na šlendrián aplikuje formulka o běžném opotřebení…

        0 0
        • enrico  

          problem je myslim v tom, že drahe sa nemusi rovnať kvalitné, resp. s dlhou životnosťou

          v niektorých prípadoch, ako napr. niektoré velmi lahké a pritom extrémne drahé komponenty mávajú omnoho kratšiu životnosť, ako tia lacnejšia, ale zase tažšie

          inmo ten, kto ma na xkovú foxu neviem prečo rieši take haluze akože 1700,– za servis, je to vidlica urcená na závodné využitie a správny lahký závodný bajk sa ma po dojazde do ciela rozpadnúť a vela krát to tak býva, uvediem priklad z ineho odvetvia, formule v F1, extremne drahe a po odjazdení okruhu ide polka komponentov do šrotu

          inmo, ked nemaš sponzora, alebo dost penazi, nekupuj si drahe komponenty, na ktore su aj drahe nahradne diely, za tie prachy si mohol mať dve reby pí_čo a mohol si mať svatý pokoj

          0 0
          • Martyss  

            Odkážu se na to, co jsem zmínil výše. Mezi těmi dvěma pohledy je nutno najít průnik. Osobně se mi v některých případech dvouletá záruční doba dost nelíbí, protože si toto číslo vycucal z prstu nějaký jouda u stolu bez znalostí. Viz. podobná situace je okolo nových emisních limitů pro CO2 u aut. Abych řekl pravdu, tak mi přijde dost nešťastné srovnávat F1 a cyklistiku. Závodníci jsou do jisté míry reklamní máničky, které propagují díly i pro běžné lidi. Tyto díly musí počítat i s tímto provozem. To u F1 není. Tam je pouze jeden cíl – nejlepší výsledky.Upřímně beru agument, že kdo dá za vidli tyto peníze, tak ho taková částka za opravu nezabije, ale zase na druhou stranu bych při koupi takové vidlice očekával i jistou vstřícnost a odpovídající přístup ze strany prodejce.Ne se chovat jako prodejce vidlí z lowendu…

            0 0
          • Toams  

            … nooo, v tej F1 to je skor tak, ze monopost rozoberu do posledneho srobku a zacnu skumat, jak moc je to opotrebovane a kolko kol navyse by to tak mohlo este vydrzat → a hura tunit :-)

            0 0
        • Lawn  

          Souhlasim s Tebou…

          0 0
        • Radek Broz  

          Prostě pochopte, že „dražší“ neznaméná nutně „víc vydrží“ Na autě pro WRC taky nenajezdíš tolik jako na Fabii na nákupy a cena je nesrovnatelná. Prostě je to top produkt pro závodní použití a chce určitou údržbu. Pokud chceš něco bez údržby, kup cityibike.

          0 0
          • Martyss  

            Mno já bych třeba čekal, že výrobce, který prodává věci za extra cenu, bude mít také extra přístup k zákazníkovi. Mě by třeba velmi potěšilo, kdyby v tomto případě nabídli práci zdarma.

            0 0
            • hanz  

              jj ty wrc maj taky servis gratis…:D

              ale i todle má řešení: koupit marušku u svýho prodejce, domluvit se s ním že mu zaní dáš dvojnásobek ale že ti bude dělat servis gratis…myslím že by ti to rád prodal

              0 0
        • kudlanka32  

          jo bezny opotrebeni je casto treba mizerna smes neb vyrobce provedl experiment a vymenil dodavatele tesneni s cimz se kdysi davno pri projektovani vyrobku nepocitalo...... :-P Nebo tam cinan hodil o lopatu plniva navic.....

          a nez se na to prijde je to bezne opotrebeni…a protoze to je v manualu mas smulu ty :)

          0 0
    • honza.biker  

      Na ty fotce mas jak ti tece ten olej???? Me to delalo krouzek…

      0 0
      • Lawn  

        Ne,ne na fotce olej jeste netekl..Jen k tem penezum…Poridil jsem vidli uz s bikem.To,ze jsem chtel to nej neznamena, ze jsem buh vi jaky bohac, na kolo clovek setri strasne dlouho,aby si mohl koupit to, co si preje.A ten kdo rika, ze me 1700 stovek nezabije,kdyz mam takovou vidli,tak je hlupak,porad je to 1700, vydelat je da preci dost prace.Navic pro studenta…

        0 0
        • honza.biker  

          Ja sem na tom nak tak podobne… Za normalni MOC bych si tu vidli urcite nekoupil. Jinak k tomu teceni – na pravy noze mi to taky asi po 1000km zacal zustavat krouzek oleje, tak jsem pri vymene oleje prohodil ty stiraky a skoro uz to netece protoze v leve noze je min oleje…

          0 0
          • Lawn  

            No netece to nijak hrozne moc,ale treba po poslednim zavode jsem mel videt 3cm mapu od oleje pod nohou na modro-stribrne casti,takze to neni i nejmene

            0 0
        • enrico  

          hlupak????? sa uvedom konečne čo tu riešiš, na čo si si kupil foxu, ked s tym jazdiš po asfalte, to ti stačila hocijaka hajtra z tesca, ty si urobil chybu!!!, že si nepriniesol vidlu na garančnu prehliadku, kedy si mal, tak tu teraz neplač a daj si vymeniť to tesnenie, neznasam individualov, čo sa za každu cenu snažia reklamovať v predajni každu kokotinu, lezu mi totalne na nervi :-(((

          0 0
    • assassin  

      tech 90 dni zaruka je vlastne jakoby ‚navic‘ v podstate te s tekoucim tesnenim muzou vyfakovat hned.....

      5 tis je dost je mozny ze je vydreny i futro… proto to pak tesneni neudrzi…

      proste uzasna citlivost vidlice jde docilit jen nizkym trenim – ostrej mekej brit stiraku se slabou pruzinou, spesl matrose na futrech a vnitrnich nohach… ale je pak jasny ze tyhle dily pak min vydrzej… proste se vidlice fox blizi zavodnimu nacini – podobne funguji, vyzaduji podobnou udrzbu – tzn. treba vymenu takovyhle spotrebnich dilu kazdy zavod, dva…

      v motokrosu se u spickovych pruzicich jednotek v zavodnim nasazeni dela komplet repas kazdejch par zavodu a to sou pritom vidle a tlumaky za jiny prachy.....

      kdybys koupil lowend vidli co se skoro nehne, max kdyz prejedes parez … tak by si zadny tesneni menit nemusel:)

      myslim ze v tomhle pripade nemas sanci… zkusil bych najit servis co to treba opravi levneji..... ikdyz myslim ze proste s cenou dilu roste i cena za servis… ikdyz stejnej jako u levne veci… viz treba garancka na S klasse od MB za cca 50tis… vs. garancka za fabii......

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.