Tak jsem nahodou zabrousil na web Olpranu a co nevidim. Komponenty Rockshox, WTB, 1×12, pevne osy, gravel a podobne u Olpranu jsem fakt necekal. Ze by se nekdo z vedeni podival do kalendare a zjistil jaky je rok?
Tak jsem nahodou zabrousil na web Olpranu a co nevidim. Komponenty Rockshox, WTB, 1×12, pevne osy, gravel a podobne u Olpranu jsem fakt necekal. Ze by se nekdo z vedeni podival do kalendare a zjistil jaky je rok?
Už z těch katalogových fotek je vidět, že se tam do toho obuli praví odborníci:-)
A ty cen jsou hodně velkej úlet. A to mluvím o cenách po slevě, ty „původní“ snad ani nikdo nemůže myslet vážně (teda ono ani ty po slevě)
Nicméně odvážný design bych jim uznal…
Jo, vedouci marketingu evidentne dela uklizecka. Ty „puvodni“ ceny jsou ulet, ale za takovou cenu to urcite nikdy mit nebudou – klasicka sleva na oko. No ale treba ten jejich gravel nevypada uplne marne kdyz to srovnam s gravlem treba od RM ve stejne cenove hladine.
Když zrovna nevytírá podlahu nebo nedělá design kol. Vůbec cenově nerozlišují mezi vzduchovým Reconem a pružinovou XCM. Ráfky původně na véčka, kazeta na 12sp. nějaká náhražka, aby nemuseli řešit microspline ořech, 165 mm kliky jako standard…
Paradoxně nejlíp vypadá ten full :D https://www.olpran.cz/thor-29/
no ty sváry jsou šílený, to snad vařil nějaký číňan v odpolední směně doma v chatrči když přišel z rýžového pole
vsak to idu podla Pogiho standardu s tymi klukami :))
je tam toho vic. Nastaveni presmykace, plast od hoven.
přesmykač je připraven na to kdyby jsi tam chtěl dát o 4 zuby větší převodník aby jsi s tím nemusel hýbat :-)
Mike „The bike“ Kluge je koukam je youtuber a je mozny si ho objednat jako osobního kouce. Furt je co se tyce kola aktivni. Treba by se nechal znova premluvit ke splupraci.
Jo jo to bude vélký… :-D
Náhodou moje první MTB před 30 lety byl Olpran Tommy. Mám ho doteď jako hřbitovní kolo a před pár lety jsem ho uvedl do katalogového stavu.
Olpran žije hlavně z montáže sdílených kol Nextbike a pod vedením dynamického managéra Nestrašila se rozhodl dát do nabídky i normálnější (byť stále ošklivá a komponentově velmi rozmanitá) kola, uvedená jako exkluzivní!
Po rozkliknutí odkazu jsem se lekl, že opustili svůj typický sortiment kol za bůra z Alzy a Mallu. Na(ne)štěstí ne, stálice jako Mercury a Bomber SUS si stále mohou dopřát zájemci o „spolehlivá, atraktivní, výkonná a přitom cenově dostupná kola.“
Když na mě padne splín, chodím se potěšit na stránky Olpranu, kde si počtu, že: „Díky modernějším designovým prvkům, jako jsou například pevné vidlice s plochými patkami a široká sedlovka, vypadá toto kolo velmi atraktivně a zároveň je i funkční.“ Nebo: „S trekovými plášti, sedlem s PU povrchem a ocelovou sedlovkou budete mít vždy pohodlnou jízdu. To je kolo, které vás doprovodí na vašich nejdivočejších dobrodružstvích.“
Chcete se zocelit? Vyberte si Olpran:
Materiál rámu: HI-TEN OCEL
Vidlice: značka OLPRAN – HI-TEN OCEL s odpružením
Hlavové složení: klasické – ocelové
Středové složení: ocelové
Kliky s převodníky: ocel, 24–34–42/170 mm
Řetěz: ocel
Náboj přední: Ocel
Náboj zadní: Ocel
Řídítka: ocelová, rovná, 580 mm
Představec: ocel, klasický, 80 mm
Sedlovka: ocel
Jezis marja, ono to je vlastne uz 30let. Ja dostal tenkrat misto Esky Unicykl Olpran Spirit ve fialove barve.Tentkrat jako pubertak jsem byl nadseny. Melo to indexove razeni, 3×7 prevody. Jen to holt nebyla silnicka, s berany.
Puvodni uz je jen ram a riditka. Mam od „sefa“ nakazano ho vyhodit (ze 2 kola je dost), ale nostalgie mi to zatim nedovolila a stoji zatim v trenazeru na zimni poceni. Jezdil jsem na nem vic ci min az do 04/2019.
Jako hřbitovní? Boží!
Gravel překvapil. Škoda, že ani u jednoho kola neuvádějí váhu. To by byla zajímavá informace…
Jako že mají vůbec gravel v nabídce? Jinak si nedovedu představit, čím tě ten šrot překvapil…
Ano, přesně tím. Tenhle typ kola bych v nabídce Olpranu prostě nečekal. A taky by mě zajímala ta hmotnost, protože si myslím, že to bude pořádný těžítko…
Mně překvapili spoluprací s Shimanem na pákách Shimano CUS.
…a zároveň použití řazení R2000. Tuto informaci nějak nedokáži absorpovat.
kovošrot! :D
prvních dvanáct vteřin z propagačního videa z jejich webových stránek je naprosto fenomenální podprahové sdělení :D
Tvl. kovošrot, to je teda masakr… :-)
Od 36. je tam znovu. Nahoda? :)
To je epesní!
Me prijde docela povedenej za ty prachy.
LOL!
Je tohle nelblbější kolo za 38 990 Kč na trhu??
Kompletní specifikace kola:
KLIKY: 165MM, RACE
VIDLICE: Rock Shox RECON SILVER, RL, SA, 100mm boost™ 15×110axle
ŘETĚZ: KMC 10sp
KAZETA: LTWOO CS-A7 11–46, 10speed
ZADNÍ PŘEHAZOVAČKA: SHIMANO DEORE, KRDM5130
ŘAZENÍ: SHIMANO DEORE KSLM5130
ŘÍDÍTKA: 720MM, ALU S LOGEM RACE LIGHT
PŘEDSTAVEC: EX 60MM , S LOGEM RACE LIGHT
HLAVOVÉ SLOŽENÍ: NECO,H156
RÁFKY: 29""1,7532H,DOUBLE WALL ,W EYELET
PŘEDNÍ NÁBOJ: KT-K68F, PRO DISC BRAKE
ZADNÍ NÁBOJ: KT-K68R, PRO DISC BRAKE
PÁKA BRZDY: SHIMANO MT200
KOTOUČE: 160 MM
PEDÁLY: WELLGO,M21,ALLOY
GRIPY: CLOSE END, 145 MM
SEDLO: JT1485 EXA Form KSP900 AIR
SEDLOVÁ OBJÍMKA: PROMAX,MX-28
165mm kliky, kazeta divná, náboje kdovíjaké, brzdové kotouče neznámé… Kde je uvedená třeba geometrie rámu?? Proč je rám jen ve velikostech M a L? Převody 1×10 už jsem taky dlouho neviděl.
Né, nemá to být reklama. Olpran byl dobrej tak do roku 2000, ne?
Olpran nebyl nikdy dobrej…
Olpran nebyl nikdy dobrej…
Už si nejsem jistej, jakej byl stav na trhu tak v roce 1994.
Asi na tom byl dobře.
Author,Amulet,Olpran,Kellys
Ale jdi ty.
Olpran bylo vždycky sprosté slovo…
Z počátku ne. To ale nemůžeš pamatovat. ;-)
Kateřina Neumannová je jezdila :)
Další mínus;)
Proc?
:-D
Okolo roku 2000 už opravdu dobře nebyl. Dobrý byl tak v první polovině devadesátek.
No dobře, koupí se i za necelých 20 000 Kč. https://www.alza.cz/…lpran-evo-29?…
Tyhle jsou ale s pružinovkou XCM. Proč se hrabeš v hnoji?
Protože to je sranda.
Jinak už jsem dlouho v žádným Tescu jízdní kola neviděl. Asi ty Olprany občas někdo koupí na Alze.
Kola od Hnoje jsou proti tomu luxus. :)
.
Tak pozor, s kodem za 13k ! :)
Tady „lepší“ kolo jen za 12,5, nebo zánovní za 10…:-) Zase na druhou stranu boost pevný osy, RockShox vidle, Shimano brzdy, 1×12… Vypadá to hrozně, ale osazení za tu cenu.....
Na tech kolech je nejlepsi marketing.
Odvážný rám a spolehlivá vidlice
nejen kolo, ale společník
Olpran EVO Provozujte Cyklistiku na Vyšší Úrovni
K výrobě rámu posloužil kvalitní materiál, jakým je hliník
Jízdu vám zpříjemní výborné sedlo
…ale nejvic je stejne kovosrot
Se asi koukáš na jiné kolo…
Pravda, koukal jsem na tohle:
No nalakované je to zajímavě.
Zřejmě to lakují prváci na učňáku… Někde si to vyzkoušet musí:-)
Sorry. Nějak jsem vložil fotky blbě a už to nejde opravit. Ale asi to tak nechme.
Prosím řekni, že jsou ty fotky vygenerovaný pomocí AI a nedá se to kolo takto koupit…
To smotaný lanko u šaltru a na všech fotkách zasunutá sedlovka… slušnej bizár :))
…plus poloha hazky na nejmensi pastorek. Nahodil ji a slo se fotit. Mozna ji mel pujcenou jen na foceni, tak nezkracoval :) Zacinam verit tomu, ze to vsechno od montaze az po marketing dela jen jeden clovek…
Kouknul jsem na ten web a nejdrazsi celopero je porad horsi jak rockrider ± na jeho urovni. Pro me porad nic. I kdyz mi na prestizi jmena znacky vubec nezalezi.
Proc lidi delaji video recese na diskontni vyrobce a ne na protour znacky? Protoze vyrobce diskontni znacky si sam udelal spatne jmeno tim, ze v kamenne prodejne prodava spoustu levnech kol nevhodnych pro narocne pouziti ne nenabizel zadne lepsi kolo. Marketing rika novackum, aby jezdili po rovne silnici, na kterou postaci i ten levny diskont. Stejne by odmitli dat pres 100 tisíc za kolo, kdyz zacinaji, protoze je to pro ne hodne penez. Za elektrokolo jsou ochotni dat i 5× vic, protoze motor euforie.
Ve meste mame 6 specializovanych prodejen svetovych znacek a presto je ve meste videt spoustu lidi na diskontnich kolech, nebo elektrokolech, o par stovek levnejsich, ktere se casto kazi, razeni zacne haprovat po par jizdach a nekdy hori, jako vyhorela prodejna
Proc si porizujou diskont? Nebot mame ve meste jeste diskontni prodejnu a lide se jdou utrhat, jak usetrili par tisicovek. I tak ti v lete v zimnim obleceni jezdi pouze po rovne silnici s detmi nekolikrat za rok 8km nekam na livance.
Ja nenakupuju ani v dalsich diskontnich prodejnach, ani hypermarketu, kde se snazi jit s cenou na doraz a nekde se to musi projevit, napr. pokud ma i nejdrazsi model vedení lanek porad vnejskem a nema XTR sadu, fox factory, axs razeni. Ne ze bych chtel kolo za pul melounu, ale ta znacka nabizi i profi kola. Rovnez diskontni prodejna s potravinami vyrobeno na miru pro ne, ktere splnuji normy s odrenyma usima. Vsimnete si, že bezne zbozi, se prodava u nich ± stejne jako vsude jinde. Znacka, ktera si na zacatku udelala jmeno diskontu, se z toho tezko jen tak vyhrabe. Zajemci o top kola tam ani nekouknou. Jejich marketing je prodat co nejvic kol masam lidi. Nema to teleskopku, zakladni tlumic bez moznosti nastaveni, bez expanzky, zakladni brzdy, zakladni razeni.
Tohle z hlav lidem tezko vytlucou.
Skupina1
Alpina, Apache, Amulet, Primator, Senator, Piranha, Liberta, Lady, Ukrajina, Pionir, Kenzel, Dema, Author, Kross, Vector, Triban, Rockrider, MTF, Leaderfox, Ebike, Coratec, Crussis, Rocky, Kenda, Genesis, Vertec, Olpran, Spector, Predator, Rascal, Mongoose, Patriot, Rotwild, Java, Hero, Gasgas, Eska,
Skupina 2 lepsi
Rock Machine, Kellys, Giant, Ghost, Gt, Ctm, Superior, Marin, Merida, Kona, Norco, Cube, Van Rysel, Lapierre, Haibike, Stedo, Sava, KTM, Issac, Bergamont,
Naopak zvucna jmena sponzoru zavodu jsou:
Skupina 3 Specialized, S-works, Yeti, Santa-Cruz, Trek, Cannondalle, Canyon, Binachi, Pinarello, Focus, Mondraker, Scott, Orbea, Bmc, Favorit F1 superspecial, Pivot, Wilier… Ted uz nepomuze, kdyz zacne hokejista jezdit Crussise. Prvni dojem se tezko odstranuje i novému chytremu zamestnanci, coz prvni den v praci ma smulu a neco poskodi.
Jine, mene zname
Academy, Bassy Beany, Bellelli, Bills, Bungi Bungi, Cyclision First Bike Frog Ibis, Levit, Liv LOOK Maxik Ritchey Salsa Sharvan Tern TIME Titici Transitio WINORA Woom Husqarna Porsche Peugeot Nubike, Ridley, officine mattio
Ne ze bych zaradil kross nebo ctm za diskontni. Zaradil jsem je tam proto, ze na prodejne meli v nabidce nejlepsi kross v cene 20k v horsi vybave jako rockrider. To co jezdi zavodnici to se na prodejne ani neda objednat. I kellys nic moc, jedinej jakz tak schopnej theos f90 je motorovej a to nechci.
Bezni lide nesedi pul roku na internetu a nestudujou co je nejlepsi pomer cena/vykon, jestli je mozne upgrade, rozsah kazety a jake vychytavky nabizeji vyrobci pro ulehceni jizdy. Jdou do kramu a koupi co vidi a co je nejlevnejsi. Neshaneji pul roku idealni kolo, stredni tridy, kde by sej im jizda na nem vice zalibila. Mame uzke vytahy, obyvatele jsou chudi, mesto je druhej Detroit, tovarna zkrachovala, tak ma polovina sidliste olpran, nebo dalsi herky z 90 let. Elektrokolo nikdo. To maji ti bohati z rodinnych domu a stejne i tak vsichni jenom crussis, mtf, nebo leaderfox.
Kamarad jezdil na kostitrasu celoperu za 20k, ja projel rockgardenem a on za mnou, pri ze pitome vybiram trasy. Pujcil si kolo za 120k, ten byl z toho jak silenej. Za mesic mel po porade se mnou a dalsimi, kolo za 84k a zacal brat cyklistiku hodne aktivne, ruzne srazy, a jeste ted mi dekuje za to jak jsem mu pomohl, ze to kolo je Bozi.