• nimha

    Ahoj,

    mám na chatě staré MTB, a jelikož aktuálně chodím s holkou, která je odněkud z Moravy a kolo má doma, zvažuju to zprovoznit aby jsme mohli jezdit spolu.

    Dotaz je 1.) jestli to má vůbec cenu 2.) jaké všechny komponenty vyměnit a za jaké.

    Kolo je Univega, r.v. 1995, 24 rychlostí. Má LX přehazku, STX RC kliky a přesmykač, řazení Grip-shift, starý typ brzd. Stálo tehdy asi 15kkč.

    Podle mě bych musel vyměnit celý pohon – čili pastorek, převodníky, řetěz, přehazku, přesmykač, řazení a asi rovnou i brzdy. Předpodkládám downgrade na alivio.

    Co s tím?

    Předem díky za vaše tipy.

    nimha

    0 0
    • oddie  

      No STX RC bych za dnešní Alivio teda neměnil, to bych si tam nechal. Jako že to na starém kole na zimu apod. mám taky. Měnit to všechno a dávat na rám z r.95 nemá smysl.

      0 0
    • JakeF  

      Nemá, tohle nech jako popojíždědlo a měň jen to, co nefunguje. Pokud chceš něco lepšího, tak rovnou šetři na komplet bajk.

      0 0
    • Alibaba  

      Proč to sundavat??? Vyčisti, namaž, seřiď vyzkoušej funkčnost. Předpokládám výměnu řetězu a pastorků + bovdeny a lanka, možná špalky brzd a můžeš drandit!

      0 0
    • Daf  

      To jsou všechny ty kompomenty na tom kole již nefunkční? Osobně bych šel cestou opravy a vyměnil jen opotřebované a špatně funkční díly. člověk dost ušetří ;)

      0 0
    • Mig_all  

      ty jsi blazen ne? To mas vsechno nepojizdne? Jestli ne, nechej to tam!!!

      0 0
    • Lister  

      Neblázni, takové šperky dávat dolů?

      Jestli to funguje, tak bych to tak nechal, maximálně vyměnil řetěz a když nebude střílet, tak bych se na zbytek vykašlal. Výměna kantíků by stála za zvážení, ale jestli je to na takové to normální plácání kolem baráku, tak by to nemuselo být potřeba.

      0 0
    • unitak  

      Souhlas se všemi nade mnou :) Seřídit namazat a to co vůbec nefunguje vyměnit. A kdyby se ti do toho chtěly dát nějaké peníze, tak možná nějaká nová lehčí kola :)

      0 0
    • Singlespeed  

      Na rozdíl od kolegů si nemyslím, že by to bylo použitelné. Pokud se na tom jezdilo, tak bude mít gripshift pravděpodobně už zteřelou, polorozloženou a lepkavou gumu na otočné rukojeti, kliky budou mít vymačkané zuby, brzdy cantilever jsou nahouby a stařičká přehazka LX, která už jako nová měla příliš slabou pružinu, bude asi taky téměř nepoužitelná. Řetěz a vícelkolečko budou našrot, o tom se asi nemá ani cenu zmiňovat. Přechod na nové Alivio je dobrý nápad. Je to funkčně téměř bezchybná sada, jedinou její zápornou stránkou je vyšší hmotnost.

      0 0
      • Alibaba  

        Přes tyhle všechny připomínky, nemůžu než zopakovat výše napsané. S tím dodatkem, že GripShift (ten jsem přehlíd) v tý době stál za starou bačkoru po pár měsících, takže možná + řazení. Mimochodem, na kantíkách se jezdilo řadu let, než přišly „véčka“ a nikdo si nestěžoval. Počítám, že s holkou žádný divý sjezdy nebude podnikat…

        0 0
        • zbartos  

          Nezapomeň, že je odněkud z divoké Moravy. Aby nebyla nakonec z Beskyd, to by mu mohla z kopce i ujet !

          0 0
      • oddie  

        Kliky STX tu mám troje, kde se měnil pravidelně řetěz a normálně furt fungují. Pokud jsou OK, neměnil bych…

        0 0
    • nimha  

      No, nové alivio by vyšlo komplet na nějakých 3000kč sakumprásk i s lankama. Jestli se to vyplatí… jako můžu koupit nějakou modernější ojetinu v lepším stavu za třeba 7000kč… ale to můžu bejt na tom pak víceméně stejně. A pak to kole je přes zimu na chatě v kůlně, kde se celkem krade…

      Tohle kolo už má fakt dost, 17 let je 17 let a nic se na tom neměnilo, akorád jednou řetěz. Sice už jsem na něm asi 5 let nejel, asi hlavně že to moc nejde, kolo si řadí samo jako automat .-)

      Můžu zkusit to teda měnit postupně, nejdřív pastorek+řetěz, ale abych to nakonec nevyměnil taky vše a za vyšší peníze (vyšší řadu). Cop jediný jsem si chtěl nechat, byl střed s klikami a převodníky a vyměnit jen ty převodníky (kotouče), ale ti vychází víc než celý alivio set…

      0 0
      • Alibaba  

        Žačni tou očistou, odmaštěním, namazáním, novými lanky a bovdeny + seřízení – to je trocha práce a pár korun. Pak by to mělo začít řadit, jestli nebude, je to na další investice (řazení, přehazka,…)a to už si musíš rozmyslet.

        0 0
      • l.smetana  

        Čoveče, koukej tu přehazku obkreslit a vyrábět sériově! Přehazka automat, na tom by si trh majlant, ani řazení nebudeš potřebovat! Že to ještě nikdo nezkoušel..Se docela i divím. :)

        0 0
        • KAPLIS  

          Na staré fovošce, s nepolohovací řazením na podlaze (na rámu), šel udělat automat na špury. Páčka se trošku povolila a jak si jel, tak ti tam převody padaly sami :-). S inverz přehazkou by možná šlo udělat vrchařskou verzi.

          0 0
    • Tomcat  

      Tak samo, že nevyplatí. Ale jde o to jestli ti to kolo za to stojí osobním přístupem. Jestli prostě k němu máš nějakou vazbu , vzpomínáš na starý časy atd… Pokud ti za to stojí klidně si tam dej XTR, ale jinak pod Deore bych nešel.

      0 0
    • winter78  

      To záleží len a len na Tebe ;-). Ak sa cítiš pri peniazoch, tak buď urob upgrade alebo rovno kúp nový bike. Takisto záleží koľko na tom budeš jazdiť, či sa oplatí nový bike a či sa vôbec oplatí upgrade. A je ten upgrade vlastne potrebný ?? Neradí to alebo je problém s pohonom ?? Jediné na čo môžem reagovať je to, že v pohode by som išiel aj do Alivia. Ja ho jazdím už dlhé roky a nemôžem si sťažovať. Mám ho na MTB, mám ho na biku do práce a rovnako ho mám aj na zimáku.

      0 0
    • nimha  

      Skoro jsem se už rozhodnul pro to Alivio…

      Když koukám na jeden nejmenovaný e-shop, koukám, že se tam rozlišuje nějaké Alivio M410 a M430. V čem je rozdíl?

      když už půjdu v nějakém komponentu např. do M430, musí být všechny M430?

      Další věc – řetěz a pastorky:

      Co jsem luštil ten web, zdá se že by k tomu Aliviu sednul 8mi pastorek HG50 (či HG40). Tomu asi odpovídá řetěz HG50 (HG70), že? Mimochodem, nebude tam nějaký zádrhel v montáži na starou nábu?

      Poslední věc, a doufám, že mě neukamenujete, protože i já vím, že se na tom šetřit nemá – brzdy: od jakého modelu to přiměřeně brzdí? Koukal jsem, že tam mají nějaký no name za 250,– / pár, no ale asi tom nemá cenu šetřit, když Deorky mají za 450,– / pár, že?

      Jo, úplně poslední věc – má cenu nový přesmykač? To je asi to jediný, co by mohlo zůstat ne?

      Předem díky za info.

      0 0
      • alinceb  

        Pokud jsou obě sady na 8sp, tak budou kompatibilní, a nezáleží, jestli je to M410 nebo M430. Nicméně bych v tomhle případě zvolil asi jinou cestu. Některé komponenty můžeš dobře nakoupit třeba na aukru, stačí si jen počkat. Třeba brzdové páky a čelisti nepodléhají opotřebení a lidi se jich často zbavují při přechodu na kotouče. Řazení se dá koupit taky jeté (jedno solidní 8sp mám doma). A rozhodně bych neměnil všechno – STX sada je držák a šaltr a smyk by mohly stačit vyčistit a promazat a budou chodit dobře. Jen příklad:

        kazeta 235,–

        řatěz 199,–

        kliky 565,–

        brzdy 350,– + špalky 200,– (nějaké nejeté tu mám)

        řazení ti nechám za 300,–

        nějaké bowdeny a lanka 400,–

        Komplet by to bylo pod 2tis. a to se některé věci dají sehnat ještě levněji…;)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.