• jimiAJ7

    Ahoj, mel bych dotaz ohledne retezu, prechazim z 9 na 10 vse jiz mam pripraveno, ale s retezem stale vaham…Co jsem koukal a procital jine prispevky a zkusenosti koukam ze vetsina je pro Campu. Vzdy jsem vozil XTR retezy, se kterymi jsem byl moc spokojeny, hlavne co se tyce koroze, pokud kolo soupnu po nejake bahnite vyjizdce do garaze nikdy mi nezkorodoval, u nizsich rad shimano a sramu ano…tak se ptam jak to tedy je u Campy,pripadne ktery model vybrat, podotykam ze vazim docela dost…co jsem pochopil u campy rozdil je pouze ve vaze…zivotnost by mela byt stejna..dik mooc

    0 0
    • kubad  

      nech tam ten 9sp.XTR funguje to

      0 0
      • jimiAJ7  

        ja uz mam kazetu, prehazku, razeni :D :D :D sakra…to mi nerikej :D

        0 0
        • kubad  

          no však jo :D na 10sp dej 9sp XTR řetěz a jezdi

          0 0
          • jimiAJ7  

            Tak ted jsem zmaten jak lesni vcela, to jako funguje ??? Mam SLX kazetu 11–36 a Shimano ZEE hazku + SLX razeni…

            0 0
            • Slavoš  

              Nasaď ten řetěz (9.sp),seřiď přehazovačku a vyzkoušej,při­nejhorším dáš 10-kový řetěz.

              0 0
            • Aspean  

              Rek bych ti kup si 10s retez. Jelikoz to Zeecko mas asi na 1×10, tak retez se bude precijen trosisku krizit v krajich polohach kazety a uvitas kazdou desetinku na tensim 10s retezu, jinak si retez obcas muze zbytecne skrtat o zuby na kazete.

              Nerikam ze je to pravidlo, jen mam XT 11–36 kazetu, Zee hazku na 1×10 a cekal sem nez mi dojde objednanej 10s retez a zkusil tam dat 9s na jednu vyjizdku a musel pryc

              0 0
              • jimiAJ7  

                no jeste ke vsemu zustavam u dvouplacky…takze o tom hledam nejake info…tento problem co popisujes mne taky prave napadl…

                0 0
                • Aspean  

                  A co mas za prevodniky vepredu? Vim o par lidech co Zeecko zkouseli na 2×10 a pokud si das pozor aby si neradil „nesmyslne“ prevody, tak to prej funguje a to kratky raminko to nejak pobere

                  0 0
                  • jimiAJ7  

                    22–36 ja uz ted mam to razeni zbastlene, ze jsem nauceny radit tak pulku kazety na jeden prevodnik a druhou pulku na druhy…tak doufam ze nebudu mit problema…

                    0 0
                    • Aspean  

                      Sem zvedavej jak to bude chodit az to das dohromady. Sam bych rad vedel jestli s tou hazkou muzu kdyztak utect na 2×10

                      0 0
              • Jakobo  

                Dobry postreh. Ja chci letos vyzkouset 1×9, vepredu mam Shaman 36 zubu bez nabehu a kazeta XT 11–34. Nahodil jsem C9 a pozoruju, ze v krajnich polohach retez skrta o sousedni pastorky. Nevim, jestli to tak nechat a casem si to sedne, nebo hned nahodit nejaky Shimano 9 speed.

                Prave na kole, kde mam 3×8 mohu na stredni pilu radit vsechny prevody vzadu, ale je to za 1. uzsi prevodnik za 2. retaz Shimano HG… za 3. 4hran s trochu jinou linkou, ale tim to nebude a za 4. sirsi mezera mezi pastorky kazety.

                0 0
      • Zerocool  

        a HG93 jde taky? to už asi ne, že?

        0 0
        • Singlespeed  

          Jde bez problémů. Na desítku (bajkovou) jde i obyčejná HG53, sám ji mám na dvou kolech.

          0 0
        • JakeF  

          Jde to… Když jsem přetrh Sram řetěz (poprvé a ne naposledy), tak jsem měl doma akorát HG-53, tak jsem ho tam hodil, že to bude na krizi, než seženu novej 10sp. Nakonec jsem ho tam normálně dojezdil do konce jeho životnosti a ve funkci jsem nepoznal rozdíl. Akorát to na XX vypadalo vtipně, ale kdo to pozná :).

          0 0
        • kubad  

          jestli XT nebo XTR je fuk funguje to taky

          0 0
    • Tina  

      10speed Shimano reťaze vydržia viac ako 9speed Shimano.

      Za 459,– Kč máme v ponuke top model 10speed reťaze od FSA už aj s rýchjlospojkou. Skvelá kvalita. Poniklovaná povrchovka.

      0 0
      • Jezevec70  

        A bude fungovat desítkový řetěz na devítce kazetě? A vyplatí se to vůbec? Teď vozím HG-53 se Sram spojkou.

        0 0
        • Tina  

          Máme reťaze FSA aj pre 9speed. Rovnaká kvalita a povrchovka ako u 10speed. Cena 385,– Kč

          0 0
      • Rubi  

        uz to nekdo jezdil dlouhodobe? vypada to dobre.

        0 0
      • jimiAJ7  

        jako ja bych klido zkusil…ale taky by me zajimal dlouhodobejsi zkusenost…plus praxe…hlucnost, rez, atd…

        0 0
      • maajkee  

        10speed Shimano reťaze vydržia viac ako 9speed Shimano

        Mám přesně opačnou zkušenost. Po tom co se mi desítkovej řetěz na silnici vytahal za necelých 1500km jsem tam zase vrátil devítkovej.

        0 0
        • mrozu  

          Už z principu mi není jasné, jak by mohl užší řetěz vydržet více. Leda, že by byl z kvalitnějšího materiálu, což asi nehrozí.

          Jinak varuju před KMC X-10.93, už za původní cenu kolem 500 Kč to byla mizérie, nyní po zdražení o cca 25% už se hodí spíš pro sběratele kuriozit.

          0 0
          • Vilém  

            Reference vicero uzivatelu zatim tvrdi opak:) Me taky zatim drzi vic nez 9sp.

            Nedivil bych se, kdyby kvalitnejsi material pouzili, prave kvuli tomu principu.

            0 0
            • maajkee  

              Ve Velu teď je dobrej článek s Danem Boubínem, dlouholetej servisák i závodních týmu. 20 let zkušeností a píše tam, že prostě 10kový řetězy chtě nechtě vydržej míň, zrovna tak jako devítkový vydržej míň než osmičkový a taky tenkrát spousta lid tvrdilo, že vydrží to samý. Celkově materiály a zpracování se zhoršilo, takže všechno vydrží míň, byť technologie jsou samozřejmě už naprosto někde jinde.

              0 0
              • Vilém  

                Jo tak to jsem myslim cetl a moc jsem, s tam prezentovanejma nazorama, nesouhlasil.

                0 0
              • MlokCZ  

                Už se blížím u desítkového řetězu k tomu, že na něm dám více než jsem dával na osmičce, devítku už jsem překonal dávno.

                0 0
              • pstasek  

                Výdrž souvisí s obrušováním jednotlivých čepů řetězu, ne s natahováním článků. Jeho šířka je tady víceméně nedůležitá. Záleží především na použitém materiálu.

                V praxi mi 10sp SRAM 1051 vydrží stejnou porci kilometrů, jako 8sp SRAM 850. Takže jediné, co lze brát v potaz je fakt, že 10sp kazeta a 10sp řetěz srovnatelné úrovně je poněkud dražší.

                0 0
              • ememem1  

                materail je horsi jako ze do tej drahej ocele pridavaju lacny hlinik aby to menej vydrzalo ?

                0 0
                • Pedro RB  

                  Říká ti něco pojem legování oceli? Prostě se na řetězy použijou ocele s menším procentem zušlechťujících prvků nebou úplně bez těch nejdražších (chrom, vanadium..)

                  0 0
                  • ememem1  

                    to ako teraz takto odrbavaju kdezto do 9tok a 8ciek pridavali zuslachtujuce prvky v ovela vacsom mnozstve?

                    0 0
          • pepek  

            Tloušťka plechu je ± stejná, takže není důvod, aby vydržela míň. Mně 10 taky vydrží víc.

            0 0
          • Paua  

            Já měl na epicu taky kmc x10 no a nevydržel ani 1000 km. Teď mám sram 1051, nerezne a vydrží víc. Pravda ale je že jezdím dost v písku a tam se opotřebovává vše rychleji.

            0 0
          • Tina  

            kvalitnejší materiál…

            0 0
            • Slavoš  

              Asi jak která verze ,Shimano nejspíš SLX (byl na kole) vydržel 1250 km Veloce C10 má za sebou 2500 km a zdaleka není u konce své životnosti.C9 na staříkovy má za sebou 4850 km a bude ještě sloužit.

              0 0
              • Tina  

                ja som však hovorila o 9spd a 10spd reťaziach Shimano…

                0 0
                • Slavoš  

                  V tom případě musela být výdrž řetězů Shimano 9 sp. přímo tragická,když 10 sp. vydržel cca 1250 km.

                  0 0
                  • mrozu  

                    Je fakt, že byla řeč pouze o Shimano řetězech, tam byla u 9sp. výdrž fakt katastrofální, takže u 10sp už prakticky nebylo co zkazit. V tomhle případě vyšší výdrži u 10sp. věřím, ale zajímala by mě, zda i taková C10 vydrží déle, než C9, tam už to bude asi jiná pohádka…

                    0 0
        • Dumbíček  

          Co to bylo za řetěz? Ultegráckej mi v pohodě vydržel 5500km, pak preventivní výměna. Určitě by ještě něco dal.

          0 0
      • tomfree  

        Po zkušenostech s převodníky,kli­kami,středový­mi osami a hlavovkami od FSA mi už nic od téhle firmy na kolo nesmí.

        0 0
      • stigi  

        Ma uz nekdo „dlouhodobejsi“ zkusenost? Me zacal po 1016km preskakovat, zmerim a nejak nestiham… po tisicovce 133,1mm. Takze co ted na 10sp.? C10, C9 nebo nejaky devitkovy shimano?

        0 0
        • Tina  

          momentálne ju jazdím, ale ešte mám málo km na dlhodobejší test

          0 0
          • stigi  

            Prave resim, jestli od tebe vzit dalsi a nebo se uz na to vy… a vzit Campu. Radil perfektne, byl vcelku i tichy, ale ta vydrz :( Ma malych pastorcich kazety vypada OK, ale od pulky kazety nahoru eee

            0 0
            • Tina  

              hm, to je divné, že na veľkých pastorkoch skáče a na malých, s menším počtom zubov neskáče. Nebude chyba v kazete? Nie je náhodou podľa tvojho popisu už po smrti?

              0 0
              • stigi  

                trochu blbe jsem to popsal… vylozene nepreskakuje, ale cvaka prave na tech vetsich pastorcich, i kdyz s tim tocim bez zateze, ve stojanu. Kazeta nevim, jezdim vetsinou spodni pulku kazety a tam je to OK, navic ma najeto max. 1500km. Kazdopadne retez ma ted 133–133,1mm. Kolik ma novy retez? Muzez ho zmerit? Pred tydnem jsem ohnul patku, ale po narovnani bylo vse OK a nekolikrat jsem s tim jel. Nejak mi to dneska hlava nebere

                0 0
                • Tina  

                  Som na Slovensku, ale zajtra zmeriam.

                  0 0
                • Slavoš  

                  Nahoď nový řetěz a bude ti přeskakovat spodní půlka kazety, nejspíš máš ojetý malý pastorky.

                  0 0
                  • stigi  

                    kurec palec, to snad ne, ta kazeta ma za sebou blbych 1500km

                    0 0
                • stigi  

                  castecne vyreseno… patka byla i pres rovnani trochu hnuta. Po kontrole v pripravku je na vsech pastorcich relativne klid. Nicmene po 1000km je FSA SL-K 10sp. po smrti. Od top modelu bych cekal trochu vic.

                  0 0
                  • Slavoš  

                    Sakra chlape kolik vážíš, že máš řetěz po 1000 km pryč ? Na C10 začínám točit čtvrtou tisícovku na fullu.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      HG-53 jsem míval odrovnaný během 800 km… O víkendu kolo překopávám z 3×9 na 2×10, 10 sp řetěz jsem vzal nejlevnější od Shimana, tak jsem zvědavý, jak dlouho vydrží :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Mám pro tebe tip jak výrazně prodloužit životnost řetězu. Místo na 2×10 to předělej na 1×10 a velkou placku dej aspoň 44 zubů a to by bylo aby nevydržel o dost déle :-)

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          O moc déle nevydrží. Vozím 1×10 se 42 zuby vepředu už 4 roky na silničce/crossu a významně větší životnost řetězu jsem nezaznemanal.

                          0 0
                          • mrozu  

                            Já bych řek, že je to taky pěkná blbost, protože o co větší placku mám vepředu, tím menší pastorek jedu vzadu, takže působení sil a následné opotřebení řetězu vyjde úplně nastejno.

                            0 0
                            • blaf  

                              o co větší placku mám vepředu, tím menší pastorek jedu vzadu

                              to ses asi spletl ze? jakoze kdyz das dopredu 38 placku tak vzadu budes radit vetsi pastorky nez kdyz tam budes mit 44?

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Předpokládám, že jsi chtěl napsat, že čím větší placku pojedeš vepředu, tím větší pastorek pojedeš vzadu.

                              A diskuze o síle působící na řetěz už tu dlouho nebyla, na tu znovu fakt už nemám sílu. Tak jen odkaz

                              http://www.bike-forum.cz/…ez-c-10.html#…

                              Ten příspěvek RT v odkazu by snad měl být v desaeteru :-)

                              0 0
                              • mrozu  

                                Jj, sorry, samozřejmě tam má bejt větší pastorek vzadu, tím by mě to ale trklo a vůbec bych to nepsal, protože je to jasné, takže diskuze netřeba :)

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak bude to hodně záležet na tom jaké placky jezdíš na kolech kde máš těch placek více.

                            Pokud někdo jezdí poměrně dost malou placku, tak nasazení jednoplacky s 44+ zuby bude na výdrži řetězu poznat opravdu hodně.

                            A v praxi můžeme srovnat právě zde řešené případy. Tedy na jedné straně jIrI a oproti tomu RT.

                            Nechci se jIrIho nijak dotknout, ale asi nikdo nepochybuje, že RT bude mít větší výkonnost a působit větší silou na klice.

                            A přesto mu řetězy vydrží mnohem déle (právě díky tomu jak jezdí především velkou placku).

                            Já jsem po přechodu na desítku začal jezdit velkou placku o hodně více. Jednak díky tomu, že je o 2 zuby menší, pak díky kazetě 12/36 a také křížím teď o něco více řetěz.

                            A už je jasné, že na desítce budu najíždět na stejném kole při ± stejných trasách a podmínkách najeto mnohem více než na devítce.

                            Kromě většího využití velké placky také trochu přidá trochu větší malá placka (dříve 22, teď 24),

                            Určitě tak velký rozdíl není daný tím, že by měla desítka řetěz o tolik delší výdrž než devítka (možná o trošku mít bude, ale určitě ne o tolik).

                            0 0
                        • jIrI___  

                          Životnost řetězu by se v každém případě prodloužila v časovém hledisku, protože bych na takovém převodu nic neujel :D

                          0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • stigi  

                      75kg :) prave me to prekvapilo, pocital jsem, ze da mnohem vic a nejak pravidelne jsem ho nekontroloval. Kdybych nezacal mit po ohnuti patky problemy na tech vetsich pastorkach, ani nevim, ze je po retezu. Porad radi naprosto v pohode. Dnes dorazi C10, tak uvidime. Akorat resim jestli hodit i novou kazetu () a nebo jezdit s novym C10 „starou“ kazetu s najetyma 1500km.

                      0 0
                      • Slavoš  

                        Zkus to ,uvidíš jestli bude C10 střílet.

                        0 0
                      • stigi  

                        C10 nahozena, facha bez sebemensiho problemu, strileni zadne. Uvidime kolik da, nova ma 132,2mm

                        0 0
      • pidan  

        10tkovej retez vydrzi vic jak 9tkovej?To je divny ne,mel by bejt tenci.A ten za 459,– jde na SH zuby?Dneska jsem v lese pri normalnim zaberu pretrh HG-74novej a jeste mel pekne ohnuty clanky,takze tam ani nedrzel cep po nanejtovani.Bezva navrat domu.Ta cena je zajimava…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • šlapatko  

      Mě desítka vydrží taky déle.

      0 0
      • maajkee  

        Jasný a ženský neprděj, jen vypouštěj do vzduchu růžový a voňavý obláčky :)

        0 0
    • bt12  

      Jako první řetěz na novou kazetu jezdím campu, na desítce mi vydrží min.4000 spíš více ,pak nějaký nejlevnější shimano,sram,to je jedno a pěkne tu kazetu dojet.Pak zase nová kazeta+campa(je jedno jaká).Má milá(žena) najela na slx desítce 3350km a ještě neměla 132.9.-to u devítkového řetězu ne.Spíš jezdí kmity a váží 50kg.Dle mého,tak pokud se člověk trochu stará a nejezdí jako prase(do kříže) tak desitka vydrží více.

      0 0
      • Tina  

        Životnosť reťaze neskracuje ani tak jazda do kríža, ale jazda na malých prevodníkoch/pas­torkoch (napr. 32/11–13–15z).

        0 0
        • šlapatko  

          Tohle sedí, momentálně budu jezdit 2X10, 24–36, kazeta 11–36.Vše až na dlouhé výjezdy budu jezdit na 36 pile.Očekávám že řetěz půjde rychleji do háje.

          0 0
          • Tina  

            Ja takisto plánujem pre XC nahodiť 36zubovú „veľkú“ placku. Malú by som však chcela 25zubov. Kazeta rovnako ako ty 11–36z :) Na maratóny by som iba menila 36z placku za 38z.

            Bohužiaľ frantíci v Specialites TA majú momentálne vypredané všetky 36z a 38z placky Chinook. Majú veľký dopyt po týchto počtoch zubov. Vraj by však mali byť vyrobené koncom budúceho týždňa takže všetkých čo čakajú na dodávku poprosím ešte o chvíľu t­rpezlivosti :( Bajkeri pochopili, že všetko nad 40z je pre 29ers nevyužiteľné :)

            0 0
        • vysmátej bajker  

          myslím že na natočených km na řetěz se nejvíc projeví v jakých podmínkách se jezdí,pak očista a mazání.jaký převody se jezdí asi taky ale z uvedeného nejmíň.křížení má spíš vliv na opotřebení pastorků,převodníků a spodní kladky.

          0 0
          • Stingray  

            číštění řetězu nemá na životnost vliv, to je jen urban legend

            0 0
            • Tina  

              nie je to „legend“. Ako potom vysvetlíš, že nenamazaný, alebo špatne namazaná reťaz spotrebuje viac energie ako dobre namazaná, t.j. aj čistá reťaz?

              0 0
              • jIrI___  

                O kolik energie víc to je, plus mínus?

                0 0
                • Tina  

                  niekde som tu dávala v minulosti odkaz na chlapíka, ktorý sa zaoberá takýmto meraním. Myslím, že to bolo aj na bikeradar alebo bikerumor. Ale rozdiely boli celé Watty.

                  0 0
                • goofy  

                  To nevim, ale dost zasadne poznam, kdyz si vspomenu, a namazu retez. Jede to najednou nejak samo :o)

                  0 0
                  • Stingray  

                    O suchym retezu nebyla rec, je jasny ze namazany to jede lip. Ale klidne to muze byt obaleny smesi oleje a bordelu a vydrz je stejna jako kdyz ho lestis :-)

                    0 0
                    • šlapatko  

                      Tohle je *********! Zaprasený řetěz vydrží hovno.Vrstva maziva nabírá nečistoty a tvoří se brusná pasta.V zimě nebo na čtyřiadvacítce ve sračkách, není problém řetěz zprasit na pár stech km.

                      Kazeta XT mi vydržela 15000km a 9 řetězů HG53.Dokonce to přežily i převodníky.Mé tajemství je řetěz nemazat, jako nový je namazaný.Jak se ozve skřípání, řetěz sundám, operu ve vřelé vodě s jarem.Následovně osuším a namažu Pedrosem.Takhle mažu řetěz dle potřeby a vždy znova čistím když skřípá, nebo je hlučný.

                      0 0
                      • Stingray  

                        tak řetěz, aspoň teda shimana mají super vazelínu hned z výroby která pár stovek kiláků vydrží. Pak už jen utírám hadrem z největších sraček a mažu skoro každou vyjížďku. Jestli vydrží čištěnej řetěz o pár desítek kiláků víc už mě nebere.Rozhodně trávení času nějakým extra se staráním o řetěz mě zato nestojí. Mnohem větší rozdíl ve výdrži uděláš podle toho co řadíš a jak šlapeš, jestli silově nebo frekvenčně. Bordel stím má co dělat minimálně, nemluvím o extrémním bahnu atd.

                        0 0
                    • jIrI___  

                      S tímhle souhlasím. Naštěstí jsem už vyrostl z období, kdy jsem o řetěz pečoval. Teď ho jen stříknu olejem když začne zpívat a tím moje údržba končí, život je hned o poznání radostnější :)

                      0 0
    • jimiAJ7  

      A prevodniky na klikach stavajicich (9speed) muzu nechat ???

      0 0
      • mirakill  

        Ahoj, zkusím se přiživit na vlákně.

        Je normální, že nový řetěz HG94 má 132,6? Díky!

        0 0
        • RacerX  

          Jo a vydrzi mi tak 300 az 500km ;-)

          0 0
          • Gizmo  

            Ty řetězy snad dělají z lisovaného trusu nebo co… jsem zvědav, kolik dá moje hg94 :-). Měl jsem YBN, do 500km nájezd a šel pryč teda a to jsem mazal jako správný mazač. Pokud odejde ta 94 taky tak, jdu na rady ostatních do C10, ten by mohl snad dát víc, jinak už nevím :-).

            0 0
        • Gizmo  

          Jesli si vzpomínám dobře, můj měl 132,4, ale nejsem si jist, můžu to proměřit znova. Jenže už jsem na tom najel 50km, takže už bude asi o kus delší :-D

          0 0
        • mirakill  

          tak vydržel 750km :(

          je fakt, že v tom byl i Škodabike…

          0 0
          • mirakill  

            Tak další HG94 měl nový 132,45 před sobotním Králem a po má 132,7.

            Jasně, bylo bláto, ale tohle po 105km… Ještě mám jeden do foroty a pak zkusím asi Sachs.

            0 0
    • šlapatko  

      Nové řetězy beru až po změření měrkou.Některé mají i 132,6 a po 300km jsou KO! Je jedno zda jsou to řetězy pro 8, 9, 10, rychlostí.

      Tohle ojebávání jsem zjistil u řetězů minulé jaro a dávám si pozor.

      0 0
      • jIrI___  

        A měříš měrkou pěkně článek po článku, ať to má nějakou vypovídající hodnotu? :)

        0 0
        • šlapatko  

          Ale hovno ty šťouro:-) Natáhnu řetěz a změřím na pár místech.Lidi mají přetáhlý řetěz dokonce po 300 km na garanční prohlídce.Dost blbě se jim to vysvětluje.Dost montuju Sram.Nový je kratší než tyhle shimano ojebávky.

          Shimano vozím odjakživa jen mě sere že začali ojebávat montážní verze.Nové řetězy s krabičky jsou ok.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • devet  

      Chlapi, vyzkoušel již někdo ten FSA 10? Teď jsem vyhodil po necelých 1000km SH 94. Na kole ženy, která OPRAVDU nejezdí sílu a má 65kg. Dal jsem Yaban, ale po mých zkušenostech, také žádná sláva.

      0 0
      • MlokCZ  

        A jak řadí. Nejezdí moc často malé placky třeba v kombinaci s malými pastorky? Ono pak snadno i méně výkonný jezdec dá větší sílu působící na řetěz než výrazně výkonnější, když nevhodně řadí (když ten výkonnější pořád drtí velkou pilu).

        0 0
        • devet  

          Řadí, jak jsem ji naučil. Takže snad dobře. Malá pila+velké pastorky. Střed+střed. Velká+malé. Ale moc často ji nekontroluji. Jsem rád, že se mnou vůbec někdo jede. Nicméně předešlá SH 74 ji vydržela 1,5k.

          0 0
      • Tina  

        Mám na nej iba cca 400km (cca 21hodín). Nová reťaz má 132,2mm. Teraz merané na rôznych miestach (nie cez spojku) má 132,3 – 132,4mm. Má za sebou jeden XC závod. A niekoľko intenzívnych tréningov v kopcoch a aj nejaký ten blatistý výjazd (suchý trail sa dnes hľadá ťažko ;)). Jazdím ju na dvojplacke. Na veľkom prevodníku jazdím celý rozsah kazety a často jazdím veľká/veľ­ká. Naopak malý prevodník používam vlastne iba so 4 najväčšími pastorkami na kazete 11–36z.

        Radí pekne a hladko podobne ako farebná Yabban čo som jazdila kedysi. Reťaz Shimano XTR radila o niečo hladšie a presnejšie. XTR však stojí cca dvojnásobne. Povrchovku má FSA poniklovanú, t.j. rovnako kvalitnú ako XTR a Dura Ace. Stačí sem tam pretrieť handričkou namočenou v nafte a je zvonku opäť ako nová, bez náznakov hrdze.

        0 0
    • dEvilPS3  

      pochopil jsem to teda tak, ze kdyz mam 3×10 (predek je z devirky)a dam tam normalni HG53jku za polovinu ceny, tak to pojede dobre?

      0 0
    • allrose  

      nedá mi,abych se nepodělil o první zkušenosti s 10kovým řetězem

      nové kolo deore placky,deore kazeta

      origo kmc řetěz 800km-sundaný při 132,7

      nový shitmanoXT 380km-132,9 ,krabičková verze

      dnes nahodím sram 1051 tak uvidím

      co dál?výběr malý,ceny obrovské,na c10 už je pozdě,půjde až na SLX kazetu,kmc skladem jsem nenašel…shitmana už nikdy…poradíte?

      0 0
      • Jakobo  

        Silnicni Shimano. C10 by si mozna po par stech km jeste sedla, ale razeni s C10 ma velke prodlevy a je retez hlucny, uz jej taky nepouzivam.

        0 0
      • Tina  

        Na Shimano XTR CN-M980 najazdím 3 – 4tisíc. Mením pri 132,9–133mm.

        0 0
      • jIrI___  

        Nedoporučuju Yaban SH10C . Po 650 km je na 132,8 mm :(. Já momentálně už seru na nějaké desítkové řetězy a nasazuju HG-53, která sice taky vydrží jen kolem těch 700 km, ale stojí polovinu toho co desítkové zázraky.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Mychal  

          To je divný. Měl jsem přesně tento řetěz (Yaban SH10C) a ze všech řetězů v životě mi vydržel nejvíce, téměř 4000km a ještě nebyl úplně vytahaný. Takže jsem ho zkusil rád znova.

          0 0
      • mrozu  

        KMC jsi nenašel skladem? To jsi asi blbě hledal… http://retezy.heureka.cz/kmc-x-10-93/

        Při aktuální ceně na koloshopu je KMC jasná volba.

        0 0
        • Tina  

          FSA SL-K 10speed 559,– Kč

          0 0
        • allrose  

          hledal ,ale ještě na jaře a možná blbě,zdá se že naskladnili..dík

          pár jich vezmu a dám vědět,zda životnost zůstane lepší jak shitnano/sram

          0 0
        • Kuc4  

          Jezdím KMC a průměr je 2–2500 km.

          0 0
      • javormartin  

        Docela se mi osvědčily řetazy Sram 1051. Vozím je na silničce i na horském kole. Na horském životnost cca 2000 km průměrně, z toho zhruba 1000 km na závodech. Zbytek trénink.

        Na silničce mi vydřží cca 5–6 tkm.

        Za ty peníze není moc co řešit :)Za 439 kč to je pěkné. 1051 mi vydrží více jako 971, ta mi vydržela tak do 1000 km…

        0 0
      • biker jura  

        shimano 105ka (5701) mi vydržel nejdýl ze všech řetězů v poslední době kromě C10 ale tu na mtb nechci…

        0 0
    • Mr.Dan  

      SH HG74 (nebo možná HG75, nejsem si úplně jistej) byla po 800km na 132,6–7mm, teď po 1050km na 132,7–8, takže počítám, že za cca 150km mu řeknu „Sbohem a už nikdy více“. Novej jsem ho bohužel neměřil, ale čekal bych tak 132,4mm. Nevím, zda jít pak do C10 Veloce nebo XTR. Rád bych co nejdelší životnost. Kazeta je XT 10sp. (má těch lehce přes tisíc km), hazka taktéž a převodníky SRAM, který bych ale Campou nerad oddělal.

      0 0
      • Singlespeed  

        XTR má stejnou životnost, ale vyšší cenu, takže to není moc dobrá volba. C10 mi vydržel na bajku cca 2,5 tisíce, možná i o něco více, ale je drahý. Nakonec jsem skončil u nejlevnějšího HG-53 a řetězů,. které jsou aktuálně ve slevě, vychází mi to v přepočtu na ujeté kilometry jako nejlevnější řešení.

        0 0
        • Mr.Dan  

          Ok, o XTR jsem si to tak trochu myslel, ale někdo tu psal o docela astronomickejch nájezdech… Neřešim teď až tak úplně ekonomiku, nicméně když řetěz za tři kila vydrží 800–1000km a řetěz za devítikilo 2500km, tak radši vezmu ten dražší aneb C10… Spíš mi jde o to, abych pak nemusel měnit i pily/u, to už by se naopak dost prodražilo.

          0 0
          • Tina  

            Jazdím XTR. Vydrží mi celú sezónu (viac ako 2000km). Na novú sezónu dávam nový aj keď ten pôvodný ešte nemá viac ako 132,8–9mm. XTR má lepšiu povrchovú úpravu a je vyrábaný s vyššou presnosťou takže vydrží viac ako HG74 a je aj pevnejší.

            0 0
            • Singlespeed  

              Jsi žena, takže tvé poznatky o výdrži řetězu mužům s dvojnásobnou hmotností a silou v nohách moc nepomůžou. Mé přítelkyni vydrží stejný řetěz cca 2× déle než mě :-).

              0 0
            • Singlespeed  

              Takže, pokud měníš XTR po 2000 km a má 132,9mm, je jeho výdrž naprosto stejná jako u nejlevnějších typů, jak jsem již psal výše.

              0 0
              • Tina  

                Ach to skresľovanie údajov. Napísala som viac ako 2000km, t.j kľudne aj 2500km a 132,8–9mm. Rozdiel v tej desatine je nájazd aj 400–500km. Reťaz sa potom už tak rýchlo nenaťahuje ako na začiatku. A nehovor mi, že HG53 vydrží 2000km :D

                0 0
                • Singlespeed  

                  Mně ne, mně vydrží do 1000 km, ale holkám vydrží obvykle o dost víc :-). Ale já v případě spotřebáku, jakým je řetěz, počítám každou korunu, protože hodně jezdím. Na silničkách mám řetěz snýtovaný z různých zbytků nových řetězů vybraných z odpadu v servisech (vydrží překvapivě to, co nový) a na bajku mi cena cca 0,21–0,25 Kč/km u HG 53 přijde v pohodě. U Campy to bylo o polovinu víc :-).

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Tina  

                    Tiež najazdím dosť (9–10k MTB+silnička) a tak na sezónu je to jedna reťaz na MTB a jedna na silničku. A keďže jazdím aj pomerne drahé kazety s Alu alebo Ti pastorkami tak kupujem aj kvalitné reťaze. Je hlúposť jazdiť XTR alebo XX kazetu a k nej reťaz HG53. Ako som písala lacné reťaze sú vyrábané s inou toleranciou a tak ako nové bývajú aj dlhšie ako predpísaných 132,2mm (Campa 132,1mm). To moc prevodníkom a pastorkom neprospieva. Na kazety za pár korún (HG50 a spol) je to však jedno.

                    Nitovanie zbytkov reťaze je hodne rizikové. Jeden znitovaný spoj môže byť problém ak nie je urobený dobre a novým nitom. Reťaz zo zbytkov nitovaná 10 krát je už hodne veľké riziko, že počas švihu bude problém. A 10 nových nitov musí byť drahších ako reťaz Dura Ace :)

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Nýtuju původními nýty a za poslední dva roky jen jeden defektík (začalo to při záběru lupat, vadný článek jsem nahradil spojkou a jelo se dál). Náklady na km jsou cca 10× menší, 0,025 Kč/km než u HG-53 a stále klesají (de facto je to jen pořizovací cena nýtovačky/počet ujetých km na snýtovaných řetězech).

                      0 0
                      • pepek  

                        To Tině nepiš, abys ji nezarmoutil. Horší je pro ni už jen pilování převodníků.

                        0 0
                      • Tina  

                        Tak ale týmto tvojím štýlom by som mohla jazdiť na oceľovom ráme so Suntour vidlou, plášťami Rubena a prehazkou Alivio. Náklady na km by boli o hoooodne nižšie. V kauflande by som mohla nakupovať iba zlacnené potraviny tesne pred skončením dátumu spotreby a jazdiť na 12 ročnej Felde prerobenej na plyn. Do mäsiarstva by som chodila pre odrezky s rohlíkom v ruke a na pole v noci vykopávať brambory :D

                        Naproti tomu jazdím na karbonovom Sparkovi, na karbonových ráfkoch, deriem najdrahšie RaR a brzdím na Scrub rotoroch. Keby som počítala náklady na km ako ty tak mám ten bajk zavesený iba nad posteľou raz za 2 dni ho prebehnem opatrne prachovkou :D Bajkovanie je pre mňa radosť a odreagovanie od každodenného stresu. Chcem si ho užiť na kvalitnom a ľhkom bajku. Keď si niekto kúpi Ferrari nebude predsa do neho tankovať na noname pumpe benzín za 35kč :)

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Jak jsem psal výše, řetěz je spotřebák. Na bajku mi vydrží jednu dovolenou a jde do sběru, na silničce vydrží měsíc až dva. Předpokládám, že karbonového sparka s karbonovými ráfky po desetidenní bajkovačce do koše nehážeš :-).

                          0 0
                          • Josef Panek  

                            Panečku, kolik na tý silnici nalítáš za ten 1–2 měsíce? Kolik to bude z rok se úplně bojím zeptat…

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              Žádná extra sláva to není, neboj :-). Nejvíce jsem měl 2338 km za měsíc, ale někteří tu točí na jaře v klidu i kolem 3 tisíc.

                              0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • Atilla  

      Zdar,

      má smysl řešit jestli koupím řetěz SLX sil-tec nebo sram 1051, když jezdím 1×10 a 90% toho je v terénu(písek)? Nebo je to jedno a mám tam flákat co mají nejlevnější? Nevozím tachák, ale přijde mi, že řetěz je stejně tak po 800km KO.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.