Ahoj.. chtle jsem se zeptat co je lepsi? resp jake ma ktery typ pro a proti…
klasickej nytovaci vs rychlospojka
diky moc
Ahoj.. chtle jsem se zeptat co je lepsi? resp jake ma ktery typ pro a proti…
klasickej nytovaci vs rychlospojka
diky moc
sorry ale milionkrát popsáno v historii, hledej, jinak rychlospojka
ok dikec.. mrknu..
PLS LOCK !! nebo klidne cele smazat
Jenže je tam tolik příspěvků, že se v tom nedá vyznat, tak proč toto téma neoživit, mě by to taky zajímalo :) Jak třeba dosáhnout toho, aby doma nýtovaný článek chodil lehce? Vždycky 100 let posunuju nýt tam a zpět, než je to jakš takš dobrý.
jednoduše, koupit rychlospojku :-)
je to tak… sic mi nýtování nedělá problém, jednou se mi stalo, že jsem to ne a ne trefit a už byl článek tak pozohýbaný, že když jsem to trefil, a chtěl to rozhýbat, tak mi to zase už padalo… tak jsem tam hodil rychlospojku a za 20s nebylo co řešit :-))
snytujes retaz, aby ti nyt couhal na obou stranach stejne a parkrat ohnes retez kolmo na smer jeho ohybu. snad jsem to napsal srozumitelne ;-).
Může ho přece uvolnit v nýtovačce, zavěšením za prostředek o patro výš
když se ti někde v terénu rozpojí řetěz, dáš království za srammackou rychlospojku…
Doma v klidu klidně nýtuj ;-)
Přesvědčil jsi mě, pár si jich nakoupím :)
akorát pozor na tu sramm spojku, rozpojit to moc nejde :-) rozhodně ne rukou…
Při ceně 25 kč za jednu jsem jich pár pořídil a jednu vozím společně v pytlíčku s redukcí z galusky na autoventilek ;-))))
Ano, treba vlastnit aspon jednu ruku pravu, potom je to lahke.
ano, je to možné… já to beru proti sobě montpakama a jde to :-))) ale rukou, když je špína zažraná :-))
Stačí zapojit mozek a pochopit, jak ta spojka funguje, pak je otázka pár vteřin rozpojit i notně zabordelenou spojku.
hmmm, jak jsi mocný a velkomozkový…
Nejhorsi je, ze ma pravdu. (Blade)
jj, vzpomeň si na to, až jednou budeš marně rozdělávat jednu z nich po tom, co jsi jich 20 rozdělal holou rukou…
Někdy je ta spojka opravdu hodně kouslá že nejde ani při pochopení jak funguje :) a to i v čistm stavu
Tak pak bude chyba někde mezi hlavou a spojkou ;-)
taky se mi to jednou stalo, pomohly kleště :-)
opravdový zlo je desítková spojka, ta už rozdělat nejde :-)
presne tak
Jsem zvědavej, jestli je někdo bude mít skladem, abych si ji nemusel nechat posílat :)
ja teda Sram taky rukou nerozpojil, ted mam ale KMC a ta uz celkem jde… ale je mozne ze na to mam gramlavy ruce a delam to blbe :-)
jde to skoro vždycky, záleží kolik tam máš bordelu, kdyžtak WDéčko pomůže…
Mám 4 a všechny jdou rukou. Jedině první spojení je občas trochu problematické.
tak tak, poprvé to jde hodně ztuha, používám na to zbroušené elektrikářské kleště, po první rozpojení se to „ochodí“ a jde to už i rukou
jinymi slovy: pri prvnim rozpojeni dojebes spojku klestema ;-).
nevím, proč bych ji dojebal, prostě zasunu čelisti do článků spojených spojkou a stisknu, tlačím přes rolničky, takže se spojky ani nedotknu
protoze ti to rikam ;-)
jak tu spojku pak rozdelavas pouhou rukou?
a já ti říkám, že ne :-)
složím řetěz jakoby do tvaru písmene „Z“, kde spojka je ta šikmá část a pak zároveň tahám za řetěz a tlačím na to Z, aby se nenarovnalo … to je teda popis :-)
vis, jak to delas? …pekne blbe ;-)
nejprv pritlac oba dily spojky k sobe ve smeru kolmem na beh retezu a v ten moment se ti spojka prakticky sama rozpadne. jo a i napoprve prstikama ;-).
Jen pro ilustraci obrázek.
A nutno zachovat pořadí červená modrá :)
Ze vas to bavi jim to psat porad dokola kdyby se na ni podivali v rozebranem stavu a nebyli lini tak na to dojdou sami tim, ze to rvou klestema akorat znici ten pojistny zobacek a pak tu budou prispevky typu, ze spojka je na hovno pac se sama rozpada a podobne…
A tak baví nebaví.. Já to už beru skoro jako poslání, naučit tyhle lidi používat tu nejjednodušší součástku kola :o)
no vidíš… už jsem to tu chtěl jako flame bloknout a konečně se dozvím něco užitečného :-)
Nevím jak ostatní, já k tomu návod nedostal a popravdě jsem jí ani moc nezkoumal :-)
Takže díky blade :-)
Beru to jako omluvu k tomuto ;-)
Takže dnes už druhá duše:) Jaké báječné odpoledne :D
:-) klidně… ale to nebylo myšleno jako urážka… spíš takové rýpnutí ;-) Ale když ti to udělá dobře… ano, nevěděl jsem, jak rozdělat srammackou rychlospojku ;-)
aha! to jsem netuchal… :-)
tak prosté … to musím vyzkoušet jen co přijdu domů… dík
myslel jsem, že se to tak dělá, když na to ty kleště existují, třebas http://www.bikesport.cz/…-spojek_2817
Sláva, první zachráněná duše, co to již příště nebude ****** kleštěma :D
:-)
no po letech jsem se zase trošku zapojil do diskuze a hned jsem si naběhl :-(
ale aspoň jsem se něco užitečného dozvěděl :-)
díky vám trpělivým …
tak nejak to isto bude aj v navode.
Naopak, jde rozpojit velice lehce. Jen člověk musí do ruky chytit ten správný grif.
pár ludí to dokázalo rozpojit aj uplne bez rúk
pohledem :D
Jízdou. A dvakrát. Spojku vozím záložní, ale nýtuju.
jj, nějaké urban legend jsem o tom už taky slyšel :)
legenda to neni ;-)
Proto tam byl ten smajlík, příště ho dám většího. Kamarádovi se ve sjezdu rozpojila a já už taky raději nýtuju než rychlospojkuju.
Doma nýtuji, když se mi něco stane na cestách tak spojkuji…
to samé se stalo i mně, a jak se ten řetěz vymrštil, tak mi osekal barvu z pravé vzpěry
za mě jednoznačně sram spojka.A rozpojit jde bez problému, chce to grif.A taky se líp myje řetěz.Rozepnu, hodím do pet flašky z naftou a třepu.Je potom jako novej.
Aby to nebolo uniformné, čo jazdím cca. 12 rokov s nitovaným reťazom som nikdy problém nemal. Používam zásadne Shimano reťaze XT alebo XTR (cca.1500 km, pri 132,9 mm mením), nitujem ich sám obyčajnou nitovačkou, používam nity s tým pomocným kolíčkom, keď sa to s citom znituje, nie je problém ani s tou pohyblivosťou, prípadne ako píše JSt, párkrát ohnúť kolmo na smer a je to OK. Samozrejme nitovačku aj s tým nitom vozím na švihy, sám som to nikdy nepotreboval (zaklopem), raz som jedného bikera zachránil dosť ďaleko od civilizácie, stratil rychlospojku a náhradnú nemal…
když už jsme u té rychlospojky, tak mě něco napadlo. Musí se s každým řetězem měnit nebo může zůstat na více řetězů?
Jde mi o to z toho hlediska, jestli se taky roztáhne a nebude dělat bordel…
vzhledem k ceně ji měním s řetězy a při točení řetězů je s jedním až do konce života … :o)
Vydrzi aj viac ako jednu retaz, v pohode.
V době, kdy je řetěz vytahanej na 132,8mm (měřeno mimo spojku), tak přes spojku je vytahanej cca o 0,1mm více. Tzn. že se spojka vytahuje více než ostatní články řetězu. Netvrdím, že by spojka o dvě až tři desetiny delší než ostatní články řetězu měla dělat problémy, přijde mi to ale jako zbytečnost.
JJ, ved pisem nizsie ze to nema vyznam za smiesne nizku cenu spojky, ju nechavat na xx retazi. Len som odpovedal na dotaz, ci vydrzi :-)
Nechat spoku na 10tis km a potom sa cudovat, ze prdla :-D ale aj to niekto dokaze…
Nemyslím, že by přímo prdla, ale už by byla tak vytahaná, že by mohla střílet ma kazetě nebo převodnících.
ale ako pise StuntJ, za tu cenu to netreba silit :-)
Nerozumím tady některým:o( Já mám koupeno pár rychlospojek na 9 kolečko a než spojím řetěz, mi to trvá tak do 5 vteřin a sundání to samé. A co jsem se kdysi blbec nanýtoval:D Vysral bych se na to i doma nýtovat-zas tak drahá není a na levnější řetěze můžeš použít vícekrát a na dražší jeden-ale ten zas tak často neměníš! +ze dva náhradní do brašničky s kouskem řetězu a nýtovačem a není co řešit;o)
rychlospojka … používám Sram na Shimano řetěz a naprosto v pohodě … rozpojování chce grif ale jde to …
http://www.bikestore.cz/…zu-22759.htm
Popis: „…Jednou rozpojená spojka se již nedá znovu použít.“
Ptám se proč? Nikdy jsem to neměl v ruce, takže nevím jestli to chápu dobře, ale měl jsem za to že to jen do sebe zapadne a že to můžu skládat a rozkládat libovolně často – nebo ne?
no neda lebo potom by si si kupil dalsiu tak 5 rokov ;-)
ochodí se a pak už tak dobře nedrží
To je dobra blbost. Asi někdo chce vydělat. Jasně spojka se provozem časem opotřebuje, ale rozhodně ne když ji sundám, že by znova nešla nasadit. A vůbec spojka za 74kč je trochu mimo, když od sramu na KK stojí tuším 24kč.
Já myslím, že prodejce už automaticky počítá s tím, že ji BPU zkurví kleštěma, proto doporučuje pokaždé novou spojku, aby se vyhnul žalobám :)
je docela možný, že ta BBB bude fungovat stejně jako desítková SRAM – zacvakneš a už fakt nerozebereš
Desítková Sram nejde rozebrat? To jsou mi věci.Ještě jsem ji nenasazoval.
upřesním. nejde rozebrat tak jednoduše jako devítková. devítková prostě zapadne, desítková se zacvakává silou a na rozebrání jsou potřeba kleště. nejsem si jistý, jestli pak jde znova secvaknout a drží, zatím jsem ji vozil jenom na silničce, kde jsem si s řetězem nehrál
Sram dělá desítkové spojky ve třech barevných provedeních a každá je na něco jiného. Jedna je fakt jednorázová, druhá je na Shimano a třetí na Campu, je potřeba se mrknout která je na co. Spousta prodejcú toto vůbec neřeší a nadělí zákazníkovi co zrovna má …
černá powerlock z kupkola
Mám stříbrnou s Kupkola.To jsem zvědavý.Možná budu po letech nýtovat:-(
Mohu potvrdit. Dnes po cca hodině hraní a ku*vování s desítkovou spojkou došla trpělivost, vzal jsem nýtovačku a za pár vteřin byl řetěz dole,
Není čemu se divit. Přece jen, je to spojka, nikoliv rozpojka.
Jde rozpojit klestema ale je to porod, trosku jsem pilnikem strhnul vnitrni hrany kudy chodi cepy a jde to i rukou, tak uvidim jestli se zase nekde nerozpoji sama od sebe…