Rez v hlavovém složení. Řešit či nechat být

53 nepřečtených
  • ptrmurlik

    Ahoj. Rozebral jsem kolo, bohužel jsem pár týdnu po úraze byl out (kolo leželo vedle mě ve sračkách potoka a snehu) objevil jsem tedy v hlavovem složení (uvnitř na těch kuličkách) rez. Zkusil jsem nazamat. Chvíli to bylo tužší, po chvíli však lepší a zdá se mi to Ok. Hlavové složení je poměrně nové a tohle byla chyba. Přemýšlím zda ta rez má nějaký vliv na funkčnost, pokud ano asi bych to vzal ldstraňovačem rzi, pokud ne, předpokládám že se to stejně nějak ošoupe. Co myslíte je to problém či zkrátka pořádně máznout a nechat být?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Georrge  

      Pokud to byla jen povrchova rez, je sance ze se osoupe. Po par tydnech muzes lozisko vycistit od stare vazeliny, v ktere bude ta rez a dat tam novou vazelinu. Pak by to klidne mohlo fungovat docela dlouho. Klidne to muzes i lehce proplachnout odrezovacem, ony nejsou zas tak silne aby to behem par vterim sezralo cele lozisko.

      Nove loziska ale nejsou zas tak drahe, tak je otazka jestli se vyplati se s tim tak drbat :)

      0 0
      • ptrmurlik  

        Díky moc za radu, přece jen u mojeho hlaveveho to vychází na něco před tisícovku, není to zrovna málo na druhou stranu mě to na buben nepřijede a pravděpodobně to tak radši udělám než se s tím *****, když si spočtu jen to palivo a než bych koupil solidní odrezovač asi rozumnější investice…

        0 0
    • Esi  

      Pokud to neskřípe, tak namazat a neřešit, není to nic co by se nějak extra moc hýbalo těch pár stupňů tak a zpátky.

      Nemůže se stát nic horšího než že časem koupíš nová ložiska, rozhodně nehrozí že by jsi kvůli tomu nedojel domů nebo něco takového, tak že měnit preventivně nemá smysl

      0 0
      • ptrmurlik  

        Namazaný je, neskřípe, jsem na tohle docela punťa a tak mi to vrtá hlavou, jasně, že se to neposere úplně spíš bych rád to kolo bez větších odporů, tady je, ale po uraze si moc nepamatuju jaký to bylo predtim… kdyby to stalo 2–3 stovky za jedno neresim nic bohužel je to dražší sranda

        0 0
        • Georrge  

          Trochu odpor tam mozna bude, ale za jizdy to podle me nepoznas. Casem se to bud vymele a bude tam vule, nebo to zatvrdne a bude to chodit „pres kulicky“, coz je dost otravne a pak uz je cas na vymenu :) ale jak dlouho to bude trvat, to je otazka…

          0 0
    • cibi  

      Prostě jsi tu rez „rozchodil“. Teda rozšmrdlal po celém hlavovém složení.

      Ta rez se dá přirovnat k písku. (rez je tvrdší než ocel) Takže to dle mého nebude dobré.

      Pokud je na kuličkách rez tak je ožraný povrch kuliček… zničí Ti misky.

      Funkční části ložiska se musí lesknout jako ..kulky. Prostě kovový, zrcadlový lesk.

      Poničené ložisko se dá provozovat, pokud ho povolíš, ale výsledkem je jen vůle+ rychlejší opotřebení.

      Odrezovačem nic nezachráníš, hladký povrch nevyrobíš.

      Z Tvého popisu bych řekl že máš zřejmě klasické hlavové složení s výměnnými věnečky.

      koupit věnečky nebo kuličky, rozebrat, vyčistit, posoudit pohledem (v klidu lupou)- pokud jsou kuličkové dráhy OK, misky přežily.

      Jinak vyměnit jak kuličky, tak misky (nebo komplet ložiska, pokud máš hlavové složení na ložiska)

      0 0
      • ptrmurlik  

        Ne jedná se integrované … fsa orbit. Díky teda za rady pravě taky myslím, abych řekl pravdu nevím jak to vybrat ale je to na výměnu, díky moc za rady, cenim taky nejsem typ co by nechal a jezdil a úplně se mi to nezdálo.

        0 0
        • ptrmurlik  

          Jen pro doplnění jezdím teda fulla a každý čep má perfektni ložisko mažu teda vazelinou s keramikou a leskne se, i proto nechci vrazajici cosi.

          0 0
        • cibi  

          jo, pokud máš ložiska, tak je to trochu jiná situace.

          ložisko je „naskládané“ tak, že vyměnit jen jeden dil (kroužek, kuličky…) nejde.

          Jedná se o párované díly. (tvz selektivní montáž)

          V takovém případě se to řeší výměnou celých ložisek

          Rozhodni se dle toho jak moc to bylo rezavé a jak hladce to chodí.

          Nestyď se na kuličky podívat lupou. (pochopitelně, přez vazelínu nic neuvidíš)

          0 0
          • ptrmurlik  

            Promiň, ale jednání trochu jako s blbecem, rozumím výměně celých ložisek. Což je u mého hlavového otázka skoro 1500kč, to už pro mě není málo, rezavé to bylo no dost, na druhou stranu chodí to poměrně hladce. Vazelinu jsem měl sundanou technickým benzinem, bylo ji tam poměrně dost. Tak jsem se asi rozhodl pro výměnu, ale už nevím jak to víc “ošéfovat” mažu kvalině (tak akorát, ne ať to jde ven z rámu) a stejně to nestačí. Snad jen dělat častěji, bohužel se mi snad nedaří se k tomu casteji dostat

            0 0
            • cibi  
              • Pokud jsem urazil, prosím promiň Ty mně. Opravdu jsem to tak nemínil.

              z prvotního popisu mi to připadalo jako základní hlavové složení „typ favorit“… tak jsem radši vysvětloval.

              • trvanlivost ložiska- pokud se do ložiska dostane voda, obvykle to nerozchodí.

              Výjimkou jsou ložiska s pomalým pohybem a spoustou vazelíny.

              Pro speciál použití (např potravinářtví) se dělají např nerezová a keramická ložiska, ty nerezavíí.

              Bohužel pokud se do nich dostane s tou vodou „píseček“, tak je po nich.

              Teda po nerezových. S keramickými nemám osobní zkušenost.

              Na hlavové složení se mi osvědčilo

              1– koupit typ s těsněním, aspoň na dolní misce

              2– mazat „tahavou“ vazelínou (něco jako shimano zelená) 1× za rok.

              3– blatník takže mi na hlavové nelítá písek od předního kola

              (nejnovější kolo které mám je z roku 1996… resp manželčino z 2001– tam byli hlávka ještě plně rozebiratelné)

              ad cena… no patnáct stovek je fakt dost, to tě lituji.

              Integrované hlavové jsou vlastně jen ložiska vražené přímo do rámu? tj jen nákupem ložisek neušetříš?

              Rezavé bylo jen jedno nebo obě? ta rez byla „důlkovitá“ -kopečkovitá"nebo pouze jakoby rezavý povlak?

              0 0
              • ptrmurlik  

                No já vždy mazal minimálně jednou za rok, spíš dvakrát, přešel jsem ze Shimano premium grease na finish line ceramic a výsledek tak nějak stejný.

                Ano ložiska pouze v rámu bohužel neušetřím, resp. celé hlavové stojí 1700, obě ložiska byly rezavé bohužel, rez byla tak nějak smíšenou spíše kopečkovitou, jinak řečeno tedy černou co se tvoří když je nedostatek vzduchu, jak říkám vazelína tam ještě byla, i když nebudu lhát dost jí určitě nebylo kolo nemyju hadicí ani tlakem, proto jediný nápad je zkrátka když se moje cyklostarem po většinou voda i s ním asi zateče, ale zkrátka je to pořádný enduro, mám to v obýváku a dávám do auta tak omývat musím. Vidím že nezbývá než koupit nový ložiska a zkrátka dávat pozor, lekce dobrá jen kdyby to nestálo tolik. Díky za rady, kéž by se tohle psalo u koupeného kola, vše zjištuji a dělám sám a pochopitelně se to i prodraží. Budu asi teda mazat časteji než jednou do roka a uvidíme co z toho bude. Psal jsem pro rozumnou odpověď a to je ona. Kdyby všichni napsali nemá cenu měnit jezdí dál tak jezdím, ale nerad bych aby tím trpěla kvalita jízdy. Jen už nevím co tam narvat za vazelínu aby se voda nedostala, všude je stejná a jen zde se objevil problém.

                0 0
                • cibi  

                  pokud se ptáš na vazelínu, tak používám leteckou vazelínu aeroshell, bohužel nevím jaké číslo. (mám jen od kolegu odsypáno do skelničky od jogurtu)

                  V práci byly na vrátnici plechovky přeskladované „volně k odběru“

                  0 0
    • Slavik  

      Co koupit samostatná ložiska? V číně jich nabízejí bambilión za pakatel… sezóna daleko

      0 0
      • ptrmurlik  

        Bohužel nehodlám na to čekat, navíc pochybuju že přímo rozměr včetně úhlu bych našel. U ložiska tak nejde o kvalitu ali, ale prostě každoročně za měsíc a týden začíná hezký počasí a kolo bych nějakou dobu predtim měl rád naladěný

        0 0
        • Slavik  

          Takže je chceš nebo nechceš vyměnit?

          0 0
          • ptrmurlik  

            Budu tedy muset měnit, bohužel z českých skladu a jedno ložisko stojí přes 6 stovek trochu jsem se Romů chtěl vyhnout

            0 0
            • Slavik  

              Nevíš, co chceš.

              Mírná rez není nijak dramatická, kor když to vyčistíš, nevím jestli odrezovačem, na mě by to byl dost brutální zákrok. Namažu a jezdím. Mezitím objednám 10ks ložisek z Číny za cenu 1 z CZ a až přijdou (do 2 měsíců), tak vyměním. Tady je problém v hlavě.

              0 0
              • ptrmurlik  

                Ty nevíš o čem mluvíš.

                Chtěl jsem solidní radu, jak velký to má zásah do funkčnosti, z posrané Číny nic objednávat nebudu, zkosení které potřebuju tam nenajdu a a rovněž jich nepotřebuju 10. Problém je v tom že se snažíš mluvit k solidním kolům a jezdíš na favoritu

                0 0
                • Esi  

                  Jezdil bych na tom podle mě to žádné problémy dělat nebude a hlavně to ložisko tak jako tak vyměniš celé, tak že nehrozí že by jsi jeho používáním něco poškodil. Tak že pokud se to točí bez nějakého výrazného odporu tak bych to neřešil, není to ložisko v náboji kde je jakýkoliv odpor problém.

                  0 0
                • Slavik  

                  Dobře Ti tak. Nejhorší smrt je z vyděšení. ;-)

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Tak já ti to teda napíšu naprosto přesně, je totiž několik možností:

                  1. Chceš to mít jako nové. Řešením je dát nová ložiska.
                  2. Chceš, aby to bylo funkční. Tady máš dvě možnosti:

                    2a) pokud budeš jezdit bez držení, musí se řídítka (bez vůle v ložiskách) otáčet, aniž by ses jich dotknul – pouze vychýlením kola od své osy.

                    2b) pokud budeš jezdit s rukama na řídítkách, pak stačí, abys byl schopen jimi otáčet v potřebném rozsahu.

                  3. Chceš, aby to bylo bezpečné – k tomu stačí, aby se řídítka otáčela s takovým odporem, při němž jsi schopen kolo bezpečně řídit.

                  Variantu, která je pro tebe zajímavá, si musíš vybrat sám.

                  0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • blahafi  

      Ahoj, přidávám se s dotazem. Na Canyon Exceed jsem v záběru za jednu stranu řídítek začal pozorovat lupání, což připisuju nějakýmu bordelu v představci. Dělá to i když chytnu přední kolo mezi nohy a zatočím řídítkama. Teď jsem si navíc ale všimnul, že když zvednu přední kolo a zatočím řídítkama, ozývá se v několika místech slabé vrzání. Nejde to ztuha, nedělá to v celém rozsahu pohybu… kolo má najeto cca 2tkm, víceméně bez deště, při mytí se snažím na hlávko dávat pozor. Jelikož se na výměnu ložisek musí rozpojovat brzdy, chtěl bych udělat komplet po sezoně. Myslíte, že to může něčemu vadit? Jde mi o to, aby se něco nepoškodilo víc, než je. Díky moc

      0 0
      • Lišák  

        2× po sobě jsem jel v průtrži mračen. Asi za 14 dnů začalo kolo vrzat. Bylo to od hlávka. Vyndal jsem ložiska (zvenčí byla trošku orezlá), vytřel misky hadrem a, jelikož se to stalo na dovolené a neměl jsem vazelínu s sebou, tak styk ložisko/miska lehce máznul olejem na řetěz. A bylo po vrzání. Doma to rozeberu pořádně a podívám se i pod krytky ložisek.

        0 0
        • va-bo  

          Dobrý postup, taky bych to tak udělal.

          0 0
          • Markony  

            Ja to tvrdím furt zapatlat vazelínou a složit obetřít co vyleze a je klid,a je jistota že to nebude reznout dělám na každém kole, kolega mel nové a začalo skřípat rozborka vše složeno na sucho prostě se šetří na všem.

            1 0
            • Lachtis  

              Souhlas, na.rat tam maximum vazeliny a co vylozene utrit. Delam to takhle u vsech kol xlet a lozisko na fullu mam takhle uz 4 rok a porad funguje jako nove. Tohle opakuji jen na konci sezony a nikdy zadny problem se zvuky ani samotnym loziskem.

              0 0
          • blahafi  

            No otázka je, jak mi to dlouho dělá… Lupání začalo nedávno, ale myslím si, že je od nějakýho bordelu v představci, protože to dělá i bez namáhání hlávka. To, že to malinko šustí při otáčení řídítek ve vzduchu jsem si všimnul až teď, když jsem zkoušel to lupání:-D je to malinko šustivý zvuk kolem rovné polohy řídítek, v krajních polohách to nedělá, otáčet jde zlehka. myslím, že to může být i bordel mezi dolní hranou rámu a vidlicí… a vzhledem k vnitřnímu vedení a dorazu otočení řídítek se obávám, že to doma neudělám. a právě váhám, jestli řešit hned a nebo počkat po sezoně, kdy chci dělat servis vidlice, odvzdušnění brzd a vlastně celý to bude rozebraný

            0 0
            • Lišák  

              Taky mně lupala řídítka v představci. Spoj otřít, masným prstem od vazelíny potřít a složit.

              0 0
              • blahafi  

                Jojo, to mě netrápí, spíš řeším to hlávko. Za jízdy nepoznám vůbec nic, při točení řídítek na zemi možná taky ne, ale když kolo zvednu a poslouchám, tak kolem střední polohy prostě něco šustí… tak řeším, jestli dávat hlávko servisovat hned a nebo počkat po sezoně

                0 0
                • va-bo  

                  Nepracujes někde jako kvalitař? :-)

                  0 0
                  • blahafi  

                    na tyhle věci jsem hroznej magor:-D nejhorší je, že opravuju funkční věc a tím ji rozbiju:-D ne, jde mi primárně o to, že ložiska na canyona stojí 1600, tak jestli to řešit hned a nebo to vydrží po sezoně, případně jestli se v tom hlávku nemůže zničit ještě něco, co by bylo horší měnit:-) ale pochopil jsem, že ložiska se mění komplet, takže by to odnesly maximálně ty.

                    0 0
                    • va-bo  

                      Nic jiného se pos.. nemuze:-) a zrezly ti obě, nebo jenom spodní?

                      0 0
                      • blahafi  

                        Já je nerozebíral, vzhledem k vnitřnímu vedení a skrytému dorazu řídítek se do toho pouštět nechci. Podle mě buď bude bordel dole a nebo budou lehce orezlý. V půlce sozony to tam prave vozit nechci, chci pak udelat servis vidlice a vymenit mineralni olej v brzdach, tak to pak chci udelat najednou. Proto jsem resil, jestli se nemuze znicit neco vic

                        Ps: tohle vlakno jsem jen vyuzil

                        0 0
                • MatS  

                  Taky mám Exceeda a to šustění podle mne jsou právě ty bowdeny v hlávku. Klidně vem inbus, Vraž do dírky v krytce hlávka co je na boku, povol, zvedni krytku a uvidíš jak je to tam udělaný.

                  1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.