Nemel jste nekdo dost odvahy a koupil tento nebo podobny set ?
Zajimala by me kvalita, bez reference bych ale do toho nesel .
Nemel jste nekdo dost odvahy a koupil tento nebo podobny set ?
Zajimala by me kvalita, bez reference bych ale do toho nesel .
vozím čínské karbonové sedlo a řídítka a naprosto OK
ok diky, tak ja to testnu. V pripade pruseru tu dam vedet..:)
Mrkni na moje kolo do profilu,co je karbon tak je čína
.
Mrkni na moje kolo do profilu,co je karbon tak je čína
.
zneužiju todle vlákno-sháním vlaštovky (mírné prohnutí) na klasickej představec 25,4 mm. Minimální délka 690 mm. Klidně i karbon. Můžete mi nějaký doporučit? Nemůžu nic kloudnýho najít. Cena by měla být do 1500,–. Díky
Kdysi jsem kupoval tuším Easton EA30 s délkou 685mm, delší na tenhle průměr podle mě nebudou.
to je v řiti, já to tušil. Nechci měnit představec, chjo :-(
měl bych nová řídítka 680mm a představcem 110 mm, podrobnosti na t. 776301531
Za dva a půl roku už to snad nějak pořešil :)
jj, pořešil :-)
Vozíte někdo silniční karbonová řidítka z Číny? Jen by mě zajímalo zda sedí Číňanem udávaný drop a reach. Potřeboval bych kompakty někde kolem 123/77 nebo 125/75.
Také bych uvítal tip na rovná MTB karbonová řidítka s prohnutím cca 8°. Co jsem zatím u Číňana našel, tak je vše 5°.
No a v neposlední řadě by mě zajímal 70mm představec s úhlem +/- 17°. Zatím vím jen o Bontrageru, který bohužel nechci.
Děkuji
Stačí mi to napsat e-mailem, pokud se za to, že máte karbon od číňana stydíte :) Díky
predstavec stejne tezky jak riditka, drsny :)
Zdravím, přiživím se tady, ať nezakládám další vlákno.
Plánuju řidítka, představec a sedlovku od číňana. Co jsem hledal tak vybírám mezí tímto:
http://www.aliexpress.com/…9752862.html
http://www.aliexpress.com/…5934666.html
http://www.aliexpress.com/…8583011.html
http://www.aliexpress.com/…3483107.html
Nečekám žádnej rozbor co je lepší.. je mi jasný, že všechno bude na tom minimálně podobně. Spíš jsem se chtěl zeptat, jestli máte někdo s jedním z těchto typů pozitivní/negativní zkušenost. díky
všechno stejná jebka jen jiný logo. Kamarád ted nedojel závod protože mu rupla čínská 3T. Trochu nasranej, naštěstí bez pádu…
A co mu ruplo?
sedlovka
tak jestli to přetáhl, rupnou můžou i originály
jako asi může, osobně dotahuju bez momentáku a třeba sedlovky docela dost, a neruplo nikdy nic a to mám některý věci jako třeba sedlovku EC90 roky a pořád pohoda.
osobne by som tento typ sedlovky bez ofsetu nebral… zámok sedlovky je tam len priamo vlepený do karbónovej trubky a zatretý lakom takže to časom rupne…
koupil jsem MTB rám, řídítka, představec, sedlovku a vše OK
Máte někdo tip na ověřenej představec 80mm jestli karbon nebo hliník je asi jedno – to co bude mít lepší vlastnosti při daný hmotnosti???
http://www.aliexpress.com/…6986802.html
Nebo je to nesmysl?
hlavně koukej na feedbacky. Kolikrát tam lidi dávají i fotky jak ve skutečnosti ta věc vypadá, jak má povedený detaily apod. ;-) navíc se tam dovíš i o tom jak je ten prodejce kvalitní/komunikativní, jak dlouho trvala doprava apod. Nikdy bych na Alíkovi neobjednal něco, co ještě nikdo nekoupil a neohodnotil – toť můj názor
V tomto pripade mi, i podle fotek prodejce, prijde, ze to moc povedeny detaily nema.
Je to teda hnus.Možná polotovar na DD.
přesně tak. Vypadá otřesně
jasně, uričtě jdou vedle sehnat nějaký krásně nalakovaný s logem TIME, ale to neznámená, že v základním provedení to není stejný. Ale mě jde spíš o vlastnosti, určitě už někdo něco takovýho kupoval… Nebo hliník
To si došmirgluje.
Měl jsem karbonový představec na MTB a už bych ho znova nechtěl. Provedení bylo super, věřím, že na něm ten, co jsem mu ho prodal dodnes jezdí. Jen mi to přijde zbytečné kvůli pár gramům testovat, co to vydrží. Kup nějaký pořádný hliník a na Ali se vyprdni. Jinak já jsem bral na silničku do práce tento.
Za ty peníze se dá v klidu sehnat i u nás něco kvalitního.
o gramy až tak nejde, ono až tak na hmotnost zajímavě nevychází, spíš mě zajímaj nějaký tipy na představec 10–20 usd, který někdo vozí a přežil s nima pár tisíc km. To že číňan cpe všude karbon je spíš vedlejší efekt :-)
Predstavce vice mene OK (clovek nikdy nevi, ale je to pomerne robustni a klicove casti z hliniku, melo by to vydrzet), rodla rovny na MTB asi taky, ale nevim, jestli ma cenu to riskovat… sedlovky co jsem videl (silnice) jsou na tom podobne jako hlina (predimenzovana tloustka a matros, prijdes o karbon efekt), plus mechanicky odflaknute nekdy az tak, ze nepouzitelne (treba nejde rozumne hejbat sedlem ve vodorovne rovine bez uplneho rozebrani)..
Jako nouzovka na dvojku nebo mestaka Ok, na neco poradnyho asi skoda, nebo jen ten predstavec..
Má někdo zkušenost s tímto „typem“?
Nabízí se to ve více barvách a logách samozřejmě…
http://www.aliexpress.com/…9529400.html?…
Pak je ještě dražší varianta od Hylixu, což už je trošku taiwan značka, forma si stejná jen je o dost lehčí…
Nechceš origo Ritchey WCS Carbon 90mm? Jeden mi tu zbyl :-)
já bohužel sháním 80mm a v tomhle rozměru maj teda číňani docela navrch :-)
ti ho zaříznu :-)
Pokud jde o hmotnost, tak můžu doporučit dobře známý Zephir
Mám ho na XC ještě když byl vyráběn pod Sunline a spokojenost. Jen možná není tak tuhý díky 35 mm výšce.
CAW PROSÍM JAK SOU NA TO TYHLE DVA KOMPONENTY CO NA NĚ ŘÍKÁTE? https://sport.bazos.cz/…edstavec.php
CAW PROSÍM JAK SOU NA TO TYHLE DVA KOMPONENTY CO NA NĚ ŘÍKÁTE? https://sport.bazos.cz/…edstavec.php
za mě dobrý
Nemusis kricet. Odkaz ti nefunguje, takze k tomu neni co rict, kdyz clovek nevi, co za to chce. Fejky s logama bych si nekoupil, bez log nemam se slusnejma cinanama problem.
caw odkaz uz je smazlej jen chci vedet jestli to nerupne neohne se nebo neco podobneho diky
to by chtěl vědět každý ;) a je to předně to riziko za který šetříš 70–80% ceny
tak jsem tak brouzdal po ali a objevil jsem tohle. Respektive 4. a 3. sada od konce. Myslím tu sadu Ritchey. Vzhledově docela povedené. Nemáte s tím někdo zkušenost?
Žádnou řadu Ritchey nevidím.
Nejdřív jsem Ti chtěl napsat, že je to jistě fejk, jak jsem to rozklikl, tak je to jedna z nejlepších čínských firem, která vyrábí pod svou značkou.
vpravo ty fotky jednotlivých sad. Tak třetí řádek 1. a 2. sada. Ritchey…
S ritchey to nema nic spolecneho.
materiálově ne, vzhledově celkem povedený pajc. :D A co ty komponenty od Ullicyc? Máte s tím někdo zkušenost kromě zderese?
Líbí se mi třeba tyhle sedlovky, zdají se mě konstrukčně bytelnější, jak jsou zesílené.
https://www.aliexpress.com/…0577222.html?…0_10000214_100001_100003,searchweb201603_9,afswitch1,ppcSwitch1,single_sort1_default&btsid=7c4b4edd-f544–4822–9620-e0c9732bead7&algo_expid=f1c4ed20–298a-4b1a-bb25-fa12e827d361–8&algo_pvid=f1c4ed20–298a-4b1a-bb25-fa12e827d361
Chtěl jsem do toho jít (řiditka), ale pak jsem vyměkl a neměl jsem na to koule svěřit ťamanovi život. :) Objednal jsem Force team UL, tam mám aspoň jistotu, že to prošlo inspekcí a je to normované se zárukou.
Tak tu zaruku asi jo, zbytek tezko rict.
Podle evropských specifikací musí tyhle komponenty splňovat EN bezpečnostní normu pro cyklo komponenty. Navíc věřím, že Force si u takových komponentů pohlídá výrobní procesy, aby nedocházelo k fatálním selháním vlivem chyby při výrobě. FSA každý jeden komponent testuje a na několika kusech ze série provede limitní zátěžové testy, aby splnili standardy dané FSA pro bezpečnost a funkci komponentu.
Force tohle asi nedělá, bo by ta roura stála víc než 2.3k, ale věřím jim víc než nějakému garážistovi v Číně (i když to možná dovážejí od něj). Prostě je ta zodpovědnost na výrobci, kterého můžeš reáně kontaktovat přes zastoupení přímo v ČR.
Ver a vira tva…
Verim, ze si pohlidaji, ze jim natisknuli dobre logo.
Proste teto znacce neverim a v zadnym pripade bych za to nedal penize, ktery za to chteji.
Reálně můžeš treba kontaktovat dovozce a ten tě treba reálně posle do ****, aneb moje zkusenost s WCS oblouky :-D
Zeptal bych se tedy obráceně – čínských řídítek a sedlovek, prasklých je hafo po internetu (obvykle těch klasických fejků s logy), bohužel jsou tam i prasklé hiend karbony od FSA, Ritchey, Race Face a dalších prominentních značek – echt originál bez diskuze. (asi nesrovantelně méně, jednak pro to, že řídítka nebo sedlovka v ceně půlky obyčejného kola – to si dovolí daleko méně lidí, než běžný průměr), druhak proto, že když si někdo koupí „čínu“, může se k ní v tomto smyslu a ceně 10 dolarů i chovat – praskne, koupím další, utáhnu to na fest, protože nemám moneťák a prostě ať to drží…
Něco jinýho jsou taky pajcovaný fejky za 5 dolarů (kde kvalitu asi neřeší vůbec nikdo) a už pomalu zavedený „originální“ čínský značky, kde už cena není jak za hod dog, ale vyšší a tam se kvalita asi taky trochu hlídá -protože jednoduchej koncept – reference zákazníků budou příznivé, funguje to tak jak má a při tom to stojí zlomek „značkové produkce“ – lidi si to mezi sebou rychle oznáměj a továrna má tak postaráno o další potencionální kupce.
Ty EN normy bych radši nezmiňoval – máme jich tu myslím dost, třeba sektor potravin je sledovanej skoro drobnohledem a přesto není problém koupit telecí párek s obsahem 1% telecího masa – stačí, když se to správně jmenuje a je to napsáno v popisu výrobku. Podobně tu funguje i třeba u bot (módní obuv – není určena na každodenní nošení) a stejně tak to bude u součástek na kolo (určeno pro rekreační jízdu ) atd atd…
ještě poznámku – Force je „kvalitněji vybraná“ a Force logem opatřená čína (skoro celá produkce Force), je faktem, že na to asi někdo dohlíží, aby se nekoupili ty totálně nefunkční věci, nicméně jediná teoretická výhoda u Force, je ta záruka tady (které se taky ale úspěšně nemusíš domoci – používal si nesprávně, namontoval nesprávně, rozbil sis to vlastní vinou… :) ). Nicméně většinou to řeší shop ke spokojenosti zákazníka nějakou výměnou či slevou, protože to v nákupu taky stojí pár korun a shop to nepoloží.
A to je právě to, proč raději dám víc peněz. Není to samozřejmě FSA, u kterého testují každý jeden kus a mají svůj vývoj, ale rozpočet byl tak napjatý, že dalších řekněme 1500,– by nesnesl…
ad force, ted nevím jestli to bylo tady nebo mi to říkal nekdo o víkendu kole, že se mu zbortili rodla hliníkový od force, prostě se ohnuly na obou stranách při zátěži. Pokud jde o carbon, jejich silniční kola taky pár lidí rozložilo na třísky bez zásadního kreše.
Takže bych s tou kvalitou byl opatrnej. Za mě je force levnější čína akorát tam je vyražený jiný logo, koupit si střední třídu na Aliex (Ullicyc) nebo dražší direct (L-B, Nextie,…) je minimálně stejně dobrá volba.
No minimálně na to mám záruku 2 roky. Z číny nemám nic a taky jistotu, že nejde o padělek padělku. :)
Jestli to křupne a nezabiju se, tak si připlatím a koupím FSA.
Tak zas za tu cenu, co za ne Force chce, bys mel od cinana minimalne patery, takze bych absenci zaruky u cinana moc neresil.
Kdyz vidim 760mm dlouhy Force riditka s udajnou vahou 130g, tak na to bych odvahu nemel.
Když jsem se ptal prodejce, jestli už někomu ruply, tak prej se jim zatím žádné nevrátily. Hmotnost 135 – 160 g je u ultralight modelů vcelku běžná. Mám to na XC, nehodlám na tom skákat dropy z 5 metrů.
Pokud to u nás začali prodávat, tak to museli alespoň nějak vyzkoušet. Chápu, že je to přebrandovaná čína, ale fakt se mi nechce zkoušet čínu na základě pokus – omyl. Ano, z číny by to bylo za 20 USD, ale pár videí jsem viděl. Po namontování to ruplo po pár km.
Řídítka jsem bral od prodejce, kde jsem stálým zákazníkem spoustu let a věřím, že při problému vše vyřeší v můj prospěch.
pokud se ti něco stane díky tomu, že to praskne, tak si nevezmeš nic na nikom.
A pokud to praskne a nic se nestane, tak díky ceně číny jsi v plusu pořád :)
neber to tak, že hájím a propaguju Čínu…
Pravdu má :-)
Záruku na to sice podle zákona máš, ale když Ti jí dovozce neuzná, tak musíš prokázat, že je problém na jejich straně, což znamená znalecký posudek a následně další právní kroky (další peníze a čas)… to je moje osobní zkušenost s Ritchey WCS, žádné co se možná zlomí/nezlomí, reklamaci uzná/neuzná.
Zvláštní přesně tyhle wcs jsem vozil kdysi a prislo mi že patrej k těm tuzsim :/ edit:mtb verzi
Jestli je to fejk z Číny, tak hodně štěstí. Těch řiditek je po bazarech hromada, originál… hmmm… asi těžko, ale může být. Nikdy nevíš, jak to Číňan vyrobil, nalhat v popisu může co chce a ty záruky nebo ENxy? Pche, co si na něm vezmeš… Radím, investuj do kvalitního vyzkoušeného matroše, 3k za řidítka je fakt, ze kterým se musíš smířit.
Kdo se bojí …
Řidítka mám na bajku přesně 2 roky několikrát padnutá a furt držej.
silniční právě strojím tak uvidíme.
nikomu nic nevnucuju ale neházel bych všechen čínskej karbon do jednoho pytle :)
To je právě ten problém, nikdy nevíš, co si z toho pytle vytáhneš.
roud +1
mám podobnej názor – dnes už zavedených čínských „značek“ bych se na běžné ježdění tolik nebál – číňani už výrobní technologie a materiály maj, jde jen o výslednou cenu produktu, danou kvalitou výroby, materiálem a výstupní kontrolou = za 5 dolarů bych si to na kolo nedal (protože tam nebude nic z uvedených parametrů), řídítka nebo sedlovku za 30–50 dolarů od jejich slušněnjích „značek“ – s tím problém nemám. Tam to taková loterie už není, ale celkem záruka slušně fungujícího výrobku vůči ceně.
Kdo chce/musí mít/má na klacky za 10k od Enve, Kru, FRM, FSA apod., ať si je samozřejmě koupí a s radostí používá, jistota toho, že mu nemohou taky „prdnout“ protože superznačka, tam ale taky není…
Nicméně u takových značek, u kterých si právě zaplatíš, je ona křivka normálního rozdělení s pravděpodobností selhání zcela odlišná. FSA každý jeden komponent otestuje a pokud neprojde, je vyřazen. Nevěřím, že každý „renomovaný“ čínský výrobce, o kterých zde píšeš, otestuje dynamické pracovní rozsahy komponentu, jak to dělá např. zmiňované FSA.
Já jsem nikde neřekl a také nepopírám, že výstupní kontrola a zátěžové testy komponentů budou u FSA asi na vyšší a lepší úrovni, než u lepšího čínského výrobce.
Na druhou stranu – to si vážně myslíš, že FSA testuje každý jeden komponent ve výrobní řadě zátěžově? To za prvé nejde, protože ty opravdu záťěžově a dlouhodobě testované komponenty nejdou vůbec do prodeje (právě z toho důvodu, že už toho mají dost za sebou) a taky z toho důvodu, že komplexní zátěžový tedt třeba jen řídítek trvá na specializovaném stroji od několika hodin, do několika dnů.
Dělá se to, co u dalších „lepších“ výrobců – několik vzorků ze série se takto otestuje. Nic víc, nic méně.
Neobhajuju čínské výrobce ale poukazuju na to, že přidaná hodnota značkových výrobků/výrobců není v dnešní době o tom, že bys dostal výrobek kvalitativně o mnoho řádů výš, než u lepšího „číňana“ – materiály, přes výrobní proces až po testování.
Tak řidítka maj za sebou ± 300km a za mě super :) uvidíme jak budu mluvit po pár tisících.
Narazil jsem na hezkou diplomku, kde je popsán proces laminace, chyby v laminaci a vliv na výsledné měření zkoušky tlakem.
Na straně 41 je taky zmíněno, že bublinky (mikroskopické) mají významný vliv na pevnost. Proto bych si dával pozor při nákupu, jednak kvalita materiálu vlákna nemusí být úplně nejlepší a taky proces laminace může být nesprávný, což má za následek fatální selhání výrobku.
Toliko k číňanům a levným karbonům…
ani originál není často kdo ví jaká kvalita (bublinky a bubliny běžně). viz video od Luescher Teknik na YT
Je samozřejmostí, že výrobní proces, jeho technologie a správné použití správných materiálů je ve výrobě karbonu klíčový faktor. A chyby samozřejmě vzniknout mohou – jak u číňanů, tak u značkových výrobců. Proto existuje právě kontrola kvality celého výrobního procesu a výstupní kontrola. Proč předjímat, že nutně čínský výrobce s tím musí mít zákonitě větší problém? Před deseti lety bych s tím souhlasil, dnes mají čínské zavedené a „lepší“ značky stejné a nebojím se napsat možná i lepší a novější technologie, než některé „značky“.
Proč? Protože se jim to vyplatí (nakoupit technologie a materiály), neboť vyrábějí násobky množství stejných komponent, jako může vyrábět „značkový“ výrobce. Výsledkem může být, že vyrábějí laciněji a při tom v dostatečně dobré kvalitě, které součástka, jako například řídítka pro svůj provoz potřebuje. Výsledkem je, že řídítka fungují, mají požadované vlastnosti a kvalitu, cena je daleko nižší, než u „značky“ a pokud něco funguje dle požadavků a je to levnější, než konkurence, pak se to i dobře prodává. Co to pro číňana znamená jsem psal několikrát.
Ať si každej opravdu koupí to, co preferuje a pokud někomu originální logo FSA (či kohokoliv jiného) na řídítkách dává pocit bezpečí, pak je to jasná volba. Jen se dnes prostě nedá říct – čína = špatný, nekvalitní, nic to nevydrží, brzo rozbitý – takhle to už opravdu nefunguje.
Jenže těch výrobců třebas na Ali je takové množství, že je to spíš loterie. Prasknout může i značkový výrobek, o tom není pochyb, ale u značkového produktu máš opravdu jistotu, že to splňuje kvalitativní požadavky.
Netvrdím, že všechna čína je shit, ale mě se taková loterie hrát nechce a už vůbec ne u komponentu, jako jsou řídítka. Schválně mrkni na Youtube. Krásný důkaz toho, že není všechno zlato, co se trpytí.
K testování. Jasně každý jeden nebude testovaný, to není relevantní k objemu a rychlosti produkce.
a k čemu Ti je jistota u značkového produktu že „splňuje kvalitativní požadavky“, když Ti stejně praskne a dovozce s Tebou potom ještě vydrbe ? Psal jsem o svojí zkušenosti s Ritchey WCS, což jsi možná čistě náhodou přehlédl.
Kokal jsem. Je to smutný, záleží jak se k tomu postaví samotný prodejce/distributor. Doufám, že to nebudu muset u Force řešit.
A k Ritchey výdrbu… Ne nadarmo se už od dávnověku říká: „Ritchey, Ritchey, prachy v pi*i.“
Jen lehký dotaz – odkud myslíš, že je Force? (v podstatě celá produkce Force je na přání zákazníka „ologovaná“ čína, takže i karbonový věci, jako řídítka, sedlovky atd… :) )
To jen k těm prohlášením, že čínský řídítka/sedlovku by sis na kolo nedal… :)
Napsal jsem, že bych si na kolo nedal řídítka od číňana z Ali. Chápu, že Force je z Číny a že je to onálepkované na přání zákazníka. Nicméně Force udělal výběr dodavatele za mě a nejspíš to i otestovali, jestli se to nezlomí hned při první vyjížďce. :) Já tohle testování nehodlám podstupovat, že si vyberu karbon od výrobce XY a budu doufat, že to bude dobrý. Toť vše.
no a pak například kola se jim docela lámaly ;) hlinkový vlaštovky na dopadu skoky se prohnuly dolů a dalo by se pokračovat.
Jak se to láme, to byl můj první dotaz, když jsem to nakupoval. Prej se jim zatím žádný nevrátily. Netuším jestli kvůli tomu, že už je dotyční neměli šanci vrátit nebo to je dobrý matroš. :) Prostě uvidíme, co to vydrží a pak bych to řešil. Na freeride to nemám, ale na XC to nehodlám šetřit. Je to namontované podle návodu, omezení použití nikde zmíněno není. Jak jsem napsal, důvěřuju tomu matroši víc než náhodnému nákupu na Ali. Neříkám, že z Ali nemůžou být i lepší.
a myslíš že by to řekl, jo pane občas to ulítne tady a tady, kolik, že jste jich chtěl?
Jasně, neřekne. Spíš by to přestal prodávat.
A sklad plnej dilu by vyvezl do spalovny :-)
hliník blbě hoří
Se roztece, dole pod rostem to pochytaji.
rovnou do ingotu, ne? :)
Znamej karbonovou sedlovku od nich, po par hodinach uvolnenej duralovej zamek.
No jo tak Force bude fakt šmejd, uvidíme, co vydrží. :)
Když to bereš tak, že „značkový“ výrobce je „jistota“ kvality, protože splňuje „kvalitativní požadavky“ (na co? … :) ) tak v té myšlence žij dál, bude se Ti lépe jezdit :)
To, že někdo na youtube zjišťuje kvalitu karbonové komponenty multimetrem (je nebo není vodivá) je opravdu „test kvality“ – mám takový dojem, že pryskyřice vodivá není a že výrobní proces funguje tak, že se různé typy karbonových vláken prolévají pryskyřicí po vrstvách (dle typu vlákna a jeho funkčním výsledným parametrům a v neposlední řadě povchu). Nemůže tedy být například „nevodivá“ sedlovka kupodivu lépe dělaná, pokud jsou jednotlivé vrstvy kvalitně odděleny pryskyřicí, což je právě základ a princip karbonových komponent? Smotaný karbonový rouno, namočený v celku do pryskyřice možná vodivé bude, ale jeho vlastnosti asi nebudou nejlepší. Takže test vodivosti multimetrem nebude mít asi vypovídající hodnotu o tom, zda je to vůbec karbon a jak kvalitně je to vyrobené.
PS: mám tady nalomené karbonové ramínko z přehazovačky XTR Di2 (v ceně kvalitnější karbonové sedlovky a echt od Shimana) a celou přehazku s novým ramínkem – taky mi ani jedno nevodí – dostal jsem od PL fake? :)
Asi jako zkoušet kvalitu a chuť vína PH proužkem – má správné PH = musí to bejt výborný víno :)
Objektivní tety jsou právě zátěžové, invazivní (do struktury) případně různé typy defektoskopie – zda je součástka z karbonu vodivá nebo nevodivá na první dostupné vrstvě – to je fakt nesmysl a dokazuje to jen hkloupost lidí, z čeho „kvalitu“ karbonu posuzují.
A to voditko jsi ocistil az na tkaninu? Kdysi jsem to zkousel a odpor to velky nemelo. Mereno na rezu sedlovky a riditek.
Stejně tak, jako v tom odkazu na video z youtube – kdybych to oškrábal až na tkaninu, předpokládám, že bych něco naměřil, nehledě na to, že to ramínko je asi jen z několika vrstev a na plocho, takže úspěšnost „testu“ vodivosti bych předpokládál větší, než u kruhově smotané sedlovky či řídítek.
Jen jsem tím chtěl prostě říct, že „píchnout“ multimetrem do sedlovky nebo řídítek a dle vodivosti konstatovat závěry o kvalitě karbonu mi nepřipadá jako relevantní test kvality karbonu :)
O tom zadna, jen to pomuze v rozliseni, zda je ten material opravdu uhlik nebo je to sklo.
To jo no.
Ale onehdá jsem se bavil s člověkem z vývoje Škodovky právě o karbonu a těchto materiálech (v jiné spojitosti než s kolem) a on právě docela logicky říkal, že určité vlastnosti materiálů v kombinacích právě uhlíku a skla jsou třeba efektivnější (k tomu, co má součástka vydržet) než čistě jen uhlík. Respektive že správná kombinace „drahého“ karbonového vlákna se skelným či jiným vláknem, může ve výsledku mít požadované vlastnosti lepší, než jen karbon. Bavili jsem se o autovýrobě, takže k tématu vcelku nerelevantní, ale že na tom je nějaká pravda nepochybuji a že sklolamináty fungují už dlouhá léta (a obvykle dobře) ve všech odvětvích průmyslu je taky fakt. Takže zaklínadlo „čistej“ karbon" je to nejkvalitnější, co mohu na kole mít, na mne prostě nefunguje :)
Takže karbon mu pípá a laminát nebo co to je ne.Tak to můžu být v klidu, na vše co jsem koupil od číňana až na košík krásně reaguje ruční detektor kovů.Je to teda karbon.
No vidíš, to je novej level zkoušení, zda tam ten uhlík je nebo ne :)
Akorát musíme nakoupit ty detektory (kdo je ještě nemá) :)
Taky bych to nějak nedramatizoval, na silnici jsem letos pořídil řídítka (s integrovaným představcem), sedlovku i sedlo, najeto cca 2000 a žádný problém. A to už mě stihl nedat přednost i kamion (trošku jsem mu zaparkoval do v ochranného rámu na návěsu). A to nejsem zrovna páratko (aktuálně cca 95kg). Největší obavu jsem měl z trvanlivosti sedla s karbonový i lyžinami (ale za 15 dolarů mě to moc netrápilo). Silnice v okolí klasicky tankodrom jako na většině našeho státu.
Myslím, že se není čeho bát. Mám z Číny řidítka, rohy, představec a sedlovku… už šest let a žádný problém!
Z Ali beru karbon jen a pouze od BXT. Už mám vidlici, 2× košíky, 2× sedlovky a 1 představec. Kvalita zpracování velmi dobrá, rozhodně komponenty nešetřím a nic se neděje.
Nějaký typ na karbon představec z Ali ? Popřípadě kdyby někdo mel délka 80–90mm 31,8 sklon okolo ±10°
Můžu se zeptat proč? Hmotnost to nebude, pevnost taky ne, cena už vůbec ne. Kvůli designu?
Odzkoušet jestli bude pohlcovat lip vibrace má karbon vidlic na Cube CROSS RACE PRO
Nebude. Pruží pouze vidle a rodla.