Čau uvažuju o nových řidítkách zatím vítězí Easton MTB EC90 XC nebo EC 70 XC liší se jen váhou a délkou a představec EASTON EA90 31.8 nevím podle čeho vybrat délku řidítek poraďte!
Čau uvažuju o nových řidítkách zatím vítězí Easton MTB EC90 XC nebo EC 70 XC liší se jen váhou a délkou a představec EASTON EA90 31.8 nevím podle čeho vybrat délku řidítek poraďte!
Jestli tam chces rohy, tak bych bral 580 nebo 600mm. Kdyby to melo byt na XC a jsi vyssi postavy tak mozna i kratsi vlastovky typu WCS Carbon a podobne. Jestli bez rohu a spis na maratony, tak klidne i ty EC90.
Možná se pletu,ale na řidítka EC90 se rohy nedoporučují.
proč myslíš? nikde jsem nic takového nečetl
cetls blbe na EC90 rohy nesmi a delku si taky nevyberes ta je dana vyrobcem
vlaštovky tam mám teď ale hrozně široké…mám lapierre prorace 300 2010 a jsou tam snad 640mm řidítka! jezdím hodně XC a kratší maratony ale chci rovné jen se rozhoduju jakou velikost vzít měřím kolem 180cm a nebere se to třeba podle šířky ramen?
nechapu co resis sirka je dana vyrobcem skratit se to trochu da vzdy
EC 70 jsou 580mm a EX90 jsou 560mm to řeším:D a zkracovat to nebudu. a jak je to z těma rohama můžu je tam dát?
na EC90 ne
vozím ty Eastony ec70 s rohy Woodman a spokojenost, šířka 580 mm vyhovuje, dalsi řidítka mám koupeny opět ec70, ale je to verze se zahnutím 5 st., tak to aspoň vyzkouším
možná to klame fotka ale ty brzdové páky jsou brutus dolů, to ti opravdu vyhovuje?
viděl se i mnohem víc natočené, tohle je celkem v pohodě :D
Je to jistě každého věc, ale jaký to má vyznam mimo to, že to jako dobře vypadá?
Ergonomicky je to naprosto nesmyslné.
každý si to vozí jak mu to vyhovuje, co ti k tomu mám napsat:D
a věřím že siafu ví proč to tak má
Ano, uvádím, že je to věc individuální. Jsem tu nováček a hodně se tu dávají rady od zkušených co se týká posedu, ale tohle je opravdu úlet, který kromě fotogeničnosti nemá žádný význam a škodí tělesnému aparátu.
Ty co to tak vozí rozhodně neurážím a nepoučuji, jen uvádím svůj pohled.
Tohle je normální natočení pro sportovní jízdu. Na přiloženém odborném obrázku je znázorněn průměrný cyklista s navíc celkem nízko posazeným sedlem. A i tak má brzdové páky natočeny celkem dolů. Chrti s dloouhou sedlovkou tak mají sklon pák ještě vyšší.
Jako sranda dobrý, ale řidítka ti dělaji mezi rameny a pákami vlastně hranu, takže je to nesmysl. Možná by to vycházelo, kdybys měl sedlovku vysunutou aspoň půl metru na krátkém rámu :-D
Dyť právě to ta pointa. Při sportovnim posezu jsi „položenej“ do řidítek, opíráš se o ně dlaněma a prsty jdou volně dolů, kde se potkaj s pákama.
A úhel mezi dlaní a předloktím máš 90 st., s takovým „nadchytem“ pojedeš opravdu dlouho a rychle. Ale ať si každý jezdí jak chce, jen jsem uvedl svůj názor, podpořený zaměstnáním motajícím se kolem fyzioterapie.
Je vidět že jsi zdatný biker-teoretik. Ale jel jsi někdy na kole? Třeba sportovně? Tady ti ukážu jednu mojí fotku ze závodu http://bike-forum.cz/…ig/uvaly.jpg , jak vidíš, jsem plně nakloněnej nad řidítkama, držim brzdy. Jak myslíš, že by se v týhle situaci líbilo mojim zápěstim, kdybych měl páky např. vodorovně s rohama? Zápěstí by trpěly, nehledě k tomu že bych nemoh pořádně chytnout řidítka. Takhle to vozim http://bike-forum.cz/…/kokpit2.jpg , páky jsou fakt skoro uplně dolů a příjemnější nastavení jsem nezjistil.
Přesně, správný úhel sklonu pák by se vlastně dal definovat tím, že se ti páky při svém posedu skrývají za řidítky.
Na té fotce nevidím nic co popisuješ. Jenom to, že poloha páky je k poloze loktů špatně. Jsi závodník, sorry.
omg jde fakt vidět že o tom víš hovno:-D sry ale nemohl jsem si pomoci.. když máš páky dolů v poloze jakou nade mou popisuje v pohodě kolkan tak máš mnohem kratší reakční čas než začneš brzdit (kvůli menšímu přehmatu), zároven při brždění lépe objímáš řidítka rukou.. jistější úchop. samozřejmě u sjezďáků je tomu trochu jinak, protože oni jedou „furt dolekopcem“ takže mají posunuté tělo/těžiště dozadu podle toho je upravená i poloha pák a mimo jiné i sklon sedla (na kterém nesedí):-D
Když se demagogii šlápne na bábovičku, je zle. Pochop, že jiný názor není vždy to tvoje „hovno“
Ale on má pravdu. Máš jistější úchop a páky jsou intuitivně přesně tam, ke by je ruka „čekala“. Zajímal by mě posed na tvém kole, možná by leccos prozradil. Co takhle si ho dát do profilu? ;)
no pokud se ti tak jezdí dobře proč ne… je to tvoje věc. ale myslím že už jezdím na kole dost dlouho abych dokázal poznat co má nejvíce ergonomických výhod, stejně tak abych se byl schopen rozhodnout jak věci nastavit když stavím kolo.
Nemam jinou takovou fotku po ruce, tady ta poloha loktů se ti může zdát špatná, protože s nima „pružim“ :). Každopádně čim pohodlnější, gaučovej posez, tim víc páky nahoru, čim víc seš nakoplej dopředu, ti víc páky dolu. Takhle bych to viděl já. A spousta lidí to tak jezdí, tak bych neřekl, že je to pro ruku „špatně“ , obzvlášť když se tak cítím pohodlně a ruce si libujou :))
Tento tvůj názor beru, tobě vyhovuje a mě po tom nic není. Jenom říkám, že ergonomicky je to pro ruku špatně.
Jinak jako obyčejný řidič ukrajiny mám zato, že chrti na kole jsou hodně v předklonu, uvolněné ramena, úhel ruky je mnohem vyšší(z pozice směru jízdy)než napřímeného turisty.
No vždyť právě. Celý ruce jdou strmě dolů, tzn páky musí mít v tom stejném směru. Na ukrajině máš řidítka vysoko → ruce jsou víc „rovnoběžně“ s vozovkou a proto máš páky rovnoběžně.
tak proč se tu hádame?:-D nicméně vodorovně bych nikdy nikomu páky nedal… ani na ukraině
no trochu jsem se sekl… myslel jsem že reaguji na buzekpara, s tebou jsem souhlasil od začátku…
samozřejmě ne UPLNĚ rovnoběžně, lehce sklopený dolu budou vždycky, ale oproti chrtímu posezu budou znatelně vejš.
Tím úhlem myslím, že jsou předloktí mnohem více v horizontální poloze, než u rekreantů. Nemůžeš souhlasit,protože tím by vynikla ta špatná poloha pák. :-D
Jak jsme psali, sportovní posez znamená, že je člověk skloněný nad řidítky, tudíž musí být páka skolněná, aby neměl jezdec vyvrácené zápěstí. Loket s tím nemá nic společného. Z bočního pohledu je celá paže vpodstatě v přímce. Jasný je, že když jede duůchodce na nákup, tak sedí vzpřímeně (nízko sedlo) a brzdnou páku má třeba vodorovně se zemí.
Ten obrázek je přesnej, tohle sem chtěl vysvětlit .. že člověk je „zaraženej“ do řidítek a prsty volně „splývají“ dolu. Je to nadmíru ergonomické, pro zápěstí rozhodně. ;-)
A teď ses tím obrázkem docela dostals. Člověk hodně skloněný nad řidítky rozhodně nemá takovou pozici předloktí. A neuspěje ani to, že ten obrázek není přesný
Teoreticky chápu, jak to myslíš .. zápěstí by se podle tebe mělo „lámat“ na těch řidítkách a tim pádem by měly bejt páky vejš, z důvodu „zlomených“ zápěstí zaražených do řidítek, ale věř tomu, že prakticky to tak není .. zkus se někdy projet na chrtím kole a třeba z kopce … pak pochopíš proč je to pro ruku šetrnější než páky vysoko ;)
Asi bych to uzavřel a to tím, že si rozhodně nemyslím, že mají být páky vodorovně. Nemám snahu tě přesvědčovat, zeptej se někdy fyzioterapeuta nebo rahabilitačního lékaře. Nejlíp, ale aby moc nesportoval. Vím, že řekneš, že to v tom případě bude teoretik, ale taky to bude hodnotit pohledem stavby těla.
nechci vam moc zasahovat do vasi diskuze jen bych uvedl 2 priklady k tomu co tu pises ohledne teorie a praxe :
Já bych to uzavřel tím, že by sis měl někdy zkusit projet se na kole :). Pokud s tím nemáš zkušenosti, jsou soudy typu „tohle je opravdu úlet, který kromě fotogeničnosti nemá žádný význam a škodí tělesnému aparátu.“ opravdu jenom k pousmátí. ;-)
Poslechnu tě, prodám svou meridu 3000D a poprosím někoho(nejlíp tebe), aby mě naučil jezdit na kole. Co si mám koupit? Apache?
Ty dokonce vlastníš kolo? ;-)
no už o kousek výš psal, že je řidič ukrajiny ;-)
jenže většinou brzdíme ze sedla, takže jsme víc nad řídtky, ne?
Jo, to jsem nakreslil blbě, páky mají samozřejmě vycházet přímo z řidítek. Pak se tam žádná hrana nenachází.
Já je mám stejně a naprosto mi to vyhovuje .. kdybych je měl vejš, tak mi to naopak vyvrací zápěstí :/
Tyhle Woodman rohy jsou moc fain, já je teda vozím s potiskem BBB ale jinak jsou stejný :-)
tak tech 640mm je takova rozumna minimalni sirka riditek ne?
Přesně !
taky začínám mít podobný názor že těch závodních 56cm s rohama co sem dřív jezdil je strašně málo :D
Souhlas. Taky jsem měl 58 řídítka s rohama. Teď mám 65 vlaštovky a je to ideální
vlastovky sire 66cm s rohama tak akorat-uzsi bych uz nechtel, ale bez nich je to teprv parada! :)
bych povedal ze tak +/- aj optimalna, na sirsich uz som si pripadal rozcapeny jak zaba nehovoriac o uchope za rohy a tom 190.
Teď jsem na MTBS.cz viděl Easton pro rok 2010 a našel jsem tam na fotce krásný bílý představec EA 90 takže k tomu dám černé řidítka EC70 a bude hotovo:)
dobrá volba :D
125g v 12cm délce, to vypadá slušně za ty prachy… Teda :)