Rock Shok Reba vs. Tora, kterou?

56 nepřečtených
  • slowhand

    Caute, tak jsem tu prochazel thready ohledne vidli Reba a Tora, je toho tu sice dost, ale stejne porad nevim kterou vybrat. Reba ma dual air, tora jen solo, jinak reba je asi o 400g lehci (gramhonic ale nejsu :). Vetsinou jezdim terenem spis sportovneji, ale zavodnik nejsem… ;), na silnici bych s tim jezdil jen vyjimecne (na to mam silnicku), zavody na biku moc nejezdim – spis vyjimecne, tak 2–3 do roka.

    Tora je za 5400: www.bikesport.cz/detail.php?… Reba za 7999: www.bikesport.cz/detail.php?… (je to cena v setu, budu to kupovat s celou sadou XT)

    Myslite, ze ma cenu dat tech 2600 navic za rebu, nebo bude na my jezdeni stacit Tora? Dik.

    Anketa: Kterou vidli zvolit, cena/vykon?

    5x
    21%
    0 0
    • mitch  

      No podle me by ta Tora stacila uplne bohate, ale Reba je Reba p**o :)

      0 0
    • Sobi  

      Použiji již použité! Reba P..o! :-)

      0 0
    • Vegan  

      pokud nan i mas tak ji urcite ber lepsi odpruzeni dokaze jiste lepe zlepsit jizdni vykony a comfort nez treba lepsi saltr takze REBA!

      0 0
    • kolobrnda  

      mam toru 130mm – ale vzal bych na zavody rebu :-) kamos ji jezdi a v poho

      0 0
    • MITY  

      Podle toho co píšeš, by asi Tora stačila, ale Reba je Reba.

      0 0
      • kolobrnda  

        tora je v pohode .. jsem max spokojenej…a to jsem roca drive nejezdil…mam tam 130mm a to je asi na marathon uz moc. snad bych hlidal vahu o kterou me moc neslo ..

        0 0
    • flinter  

      jestli nehrajes na hmotnost, tak bych volil tu Toru, tady ji maj ale o 1000 levnejsi kolokolo.cz/ca­talogue/akce-vidlice-tlumice/rock-shox/tora-318-air-lo-100mm/

      nebo tam maj i 130mm o 2000 levnejs

      nebo jdi to toho recona, ten uz je krasne lehouckej, stejne jako reba, akorat ma snad jen v jedny noze vzduch (stejne jako ta Tora)

      0 0
      • mountaineer  

        A to je hlavni rozdil mezi Reconem a Rebou?

        0 0
        • MlokCZ  

          To asi je podle něj největší rozdíl, že Recon má snad vzduch jen v jedné noze. Ono to tak mají dnes snad úplně všechny vzduchové vidlice (samozřejmě včetně Reby), ale u Reconu a Tory je to asi něco speciálního nebo opravdu nechápu co tím chtěl říct.

          A přitom těch zásadních rozdílů je mraky, jsou to vlastně dvě zcela úplně jiné vidlice, liší se v:

          • solo air x dual air
          • úplně jiný průběh obou vidlic (tady je ale ještě i zásadní rozdíl i mezi Rebou bez a s u-turnem, nejen oproti Toře)
          • váha
          • použité materiály a některé součásti

          Ono bude jednoduší říct, co je stejné, v podstatě jen 32mm nohy, MC a nápis RS.

          0 0
          • JSt  

            proste si spatne interpretoval, co je to dual air a solo air. dual air – fuci se negativka a pozitivka zvlast (moznost ruznych tlaku v obou komorach) solo air – fuci se pozitivka a negativka zaroven – stejne tlaky v obou

            0 0
            • MlokCZ  

              Ale jasně, to mi také napadlo. Jen mi tu nějak poslední dobou štve, jak tu pořád lidí radí k věcem, o kterých vůbec nic neví. A občas se neudržím a zareaguju na to a někdy možná až trošku přehnaně.

              0 0
          • mountaineer  

            A jaky je rozdil v prubehu,ktera vidle je vic progresivni?Reba bez u turnu versus recon?

            0 0
            • MlokCZ  

              Reba bez u-turnu je asi nejprogresivnější vůbec ze všech RS vidlic (určitě progresivnější než Tora, Recon, RVL, Reba s uturnem).

              0 0
              • MlokCZ  

                Ještě jsem zapomněl, určitě i než Pike. Vše mluvím o vzduchových verzích. Pokud je u některé z těch vidlic pružinová verze, tak ty jsou všechny úplně lineární až na koncový doraz.

                0 0
    • coffield  

      Vem Recona SoloAir :-)

      0 0
    • marapara  

      Tora nebude určitě špatná, ale Rebu můžu z osobní zkušenosti doporučit. Vozím ji na Zaskarovi, na sportovnější jízdu je parádní, lehká, tuhá, pevné, chodí také dobře. Asi bych neměl co řešit.

      0 0
    • Ladap  

      Te váhovej rozdíl je fakt zná, ber Rebu

      0 0
    • kleinis  

      Jezdil sem Toru, ted mam Rebu a nevidim v nich velkej rozdil. Takovym tem grafum co tady sou nejak nerozumim, spis soudim podle toho co sem citil pri jizde. Reba je lepsi ale o moc ne. Tady je treba resit dle myho nazoru ne cena/vykon ale cena/vaha a jestli se Ti to vyplati, me se to treba vyplatilo. ;-)

      0 0
    • Jenda  

      Tak jezdit se da rozumne na obou, Tora krome horsi vahy a tak ma udajne horsi pouzdra nicmene 7 kkm mam na ni s koutoucem bez jakychkoli problemu. Ted jsem ji dal poladit Milanovi a funguje opravdu luxusne. Pokud ti bude stacit zdvih do 115 tak k XT by se vic hodila Reba, kdybys nekdy chtel jit do vyssiho zdvihu tak spis ta Tora a nebo radeji Recon. Vzhledem k tomu ze beres celou XT sadu tak asi penize nejsou absolutne kriticky takze bych se asi priklanel k ty Rebe ale zauvazoval bych o zaslani ji Milanovi na poladeni – u ty Tory to zatim (pravda jem 100 km:-) vypada na dobre investovany penize. Jo myslim ze dualair pokud nejsi chronicky ladic nic extra neprinasi – stejne to vetsina lidi fouka na stejny tlak jako pozitivku:-) No a ja osobne bych se poohlidl po tom Reconovi:-)

      0 0
    • burnout/syndrome1  

      Jak to píše,v pohodě Tora,za ušetřené peníze něco jiného

      0 0
      • Jenda  

        hele ja si myslim ze si stejne koupi Rebu – neznam nikoho kdo do vyberu zaradil dve veci jednu lepsi a jednu horsi a nakonec by v rozhodovani prevladly finance – proste pokud obe vyhovuji tak vezme stejne nakonec tu lepsi davno to tusi, chce ji a cely rozhodovani a tenhle dred je jenom alibismus pred sebou samym. Ale chapu to, takhle proste rekne – voni mi rikali ze mam vzit Rebu pi*o:-)

        0 0
        • JSt  

          psycholog? :-DD

          0 0
        • Krys  

          No vidíš. Ja som vzal Toru. Ale zas som mal jednoduchšie rozhodovanie. Manželka rozhodla, že 6000 je za vidlu viac než dosť. :)) A to už párkrát nejkým známym povedala, že Kristian je fanatik do bicyklovania, lebo si kúpil na bicykel za šeť tisíc vilicu. Len vidlica, nie bicykel, vidlica stála šesť tisíc. :)

          0 0
        • burnout/syndrome1  

          Já si jen myslím,že by mu prostě ta Tora stačila.Stačí i na pořádné ježdění,nemá-li vyloženě závodní ambice,osobně bych možná místo Tory zvolil Recona nebo toho Epicona od pana Milana,je-li vážně tak báječnej,jak se tu mnozí dušují

          0 0
          • xentar  

            já sem epicona tahat nechtěl, nejsem odbroník, ale ty vyladěný vidlice opravdu tak dobrý jsou – škoda, že milan nevystavuje na veletrzích :) Já mám nově jeho epicona a první delší projížďka detailně známým terénem pro mě byla velkým překvapením… A jak jsem už někde psal, brzy asi pořídím fulla, ten enpoměr mezi komfortem rukou na řidítkách a prdelí je neuvěřitelnej a nepříjemnej

            0 0
            • milan1  

              Zareaguju tady na tebe i na Jendu. Oba s Jendou jste si měli možnost vyzkoušet více vidlic a porovnávat, opravdu jak na výstavě. Je třeba ale vše potvrdit hlavně jízdou, na místě to tolik nepřesvědčí a vy máte vyzkoušeno vše v nejlepším pořadí a právě následně hned jízdou. To je důležité a na výstavě ne vždy použitelné. Ty, když budeš mít čas se můžeš zastavit a nezávazně vyzkoušet ještě odpruženou sedlovku. Kdo došel takového poznání jako ty a vyzkoušel, okamžitě bral. S citlivou vidlicí je to významný pomocník, který řeší určitou část ale full to nenahrazuje. Pomůže to ale, to určitě. A k Jendovi. Jeho Tora je 302 a zatím jsem na nich viděl pouzdra plastová. On má ale plně kvalitní, jako jsou na Rebě. Nevím, jestli se takhle liší OEM verze, nebo i pružina a vzduch. Tuhle informaci jsem Jendovi nedal, nějak k tomu nedošlo. Takže teď na tvé Toře jsou pouzdra opravdu plnohodnotná.

              0 0
              • xentar  

                Já nevím, co jsem četl o odpružených sedlovkách, tak to nebylo moc pozitivní. Přemýšlel jsem spíš o menší úlevě, a to v podobě karbonové sedlovky, což mi řpinese zároveň i další mírný úbytek hmotnosti kola. Ale od chvle, co mám epicona každý den koukám na racebike.cz/in­dex.aspx?id=46 asi si vsadím sportku

                0 0
                • milan1  

                  Škoda, že nebylo víc času na všechno tohle by došlo, vyzkoušíš a uvidíš, nejsi přeci zdalek ale na karbonovou rovnou zapomeň. Pohádky, jak je komfortní bys rozeznal jízdou ale karbonovou bohužel nemám. Karbonová sedlovka má jistý obtížně pozorovatelný přínos proti běžné sedlovce ale odpružená, to je zcela jiná třída. Váhově a pro závodníky ovšem zapovězeno.

                  0 0
                  • xentar  

                    tak to zůstanu u toho šetření na Speedstera :) Ale díky za nabídku, třeba zvládnu vyzkoušet, až přijedu na servis.

                    A autorovi dredu se omlouvám za zneužití prostoru k trochu jiné diskusi

                    0 0
                  • roud  

                    Tady jenom přidám jednu informaci nedávno sem kupoval sedlovku ritchey WCS carbon a jaky bylo moje překvapení když její tuhost byla vyšší než u alu sedlovky cannondale o pohodlí se mluvit rozhodně nedá :O(

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Já bych jí na tvojem místě zkusil tu odpruženou sedlovku. Já ji testoval na manželky kole už v době když jsem jezdil fulla a i tak mě velmi mile překvapila a při jízdě v sedle je to ohromný přínos (i když jak už uvedl Milan, full to samozřejmě není). A hlavní výhodu vidím v tom, že investice do ní je téměř zanedbatelná, když stojí pod 1000Kč (použiteln paralelogramová) a proto bych ji klidně vzal i na přechodné období než bude full. Jediný zásadní negativum vidím v tom, že nevydrží moc km bez údržby (cca 800–1000km) a začne vrzat a je nutno ji kompletně vyčistit a znovu namazat.

                  Karbonová ve srovnání s odpruženou nepřinese v pohodlí vlastně vůbec nic.

                  0 0
                  • xentar  

                    Zkusit můžu, ale přidávat další váhu + kazit vzhled kola se mi moc nechce. Holt si zatím nechám proklepávat hemeroidy ;-)

                    0 0
            • burnout/syndrome1  

              Já věřím,že Milanovi upravené vidlice dobré jsou a jsou dobře zvolenou variantou.Řada lidí,co je má,je tu chválí a i mlok se vyjadřuje kladně,což je,myslím,pádný argument pro.Mrknul jsem na jeho stránky,dokazují,že svému rozumí.Tak proč sypat za Rebu?

              0 0
              • marapara  

                Tak třeba kvůli váze. Tora má ocelové nohy a o 400 gr. těžší. A ta váha je už znát.

                0 0
                • burnout/syndrome1  

                  Nesouhlasím.Váha je důležitá jen pro závodníky a ti mají vlastně téměř za povinnost jezdit s pevnou vidlicí,protože jinak je lze obvinit z nedostatku zájmu a z nezapálení pro věc!

                  0 0
                • fousek  

                  Presne, pokud jsi kapku gramhonic tak 400g za 2500 je jedno z z nejlevnejsich snizovani vahy

                  0 0
                • xentar  

                  burnout myslel toho epicona – ten je výrazně lehčí než tora, má pod dvě kila, podle provedění a délky sloupku. u reba race uvídí nějakých 1,6 ale je otázka, kolik je to v reálu na váze. předpokládám že odpově´d tu zná většina :)

                  0 0
                  • burnout/syndrome1  

                    přesně,nějaký rozdíl mezi vahou Epicona a Tory by tam byl

                    0 0
                    • marapara  

                      nj, ale zakládající se ptá, jestli Rebu nebo Toru. Tak vybírám mezi těmito. Já bych byl pro Rebu i pro nezávodníka. Je přece rozdíl, když jede na výlet s bikem, který má 14 kg nebo 12 kg.

                      0 0
                      • marapara  

                        Je to ještě samozřejmě otázka peněz. Reba za 8000 je dobrá cena. Jestli mu to nevadí a může je dát, tak proč ne?

                        0 0
                        • burnout/syndrome1  

                          Jasně,proč ne.

                          Mě by rozum velel,neutrácet zbytečně.Ale moc ho nemám,toho rozumu

                          0 0
                        • xentar  

                          Samozřejmě, Epicon tu prostě vyplnul, protože je ve stejný cenový kategorii a funkčně je na tom ve variantě Tuning-test.cz líp než „krabicová“ tora a srovnatelně s rebou.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Upravený Epicon je na tom lépe i než Reba v originále. I Rebu je nutno upravit, aby se s Epiconem srovnala. Záleží ale i dost kus od kus, u RS je poměrně výrazný rozdíl v citlivosti mezi jednotlivými kusy (a ty nejlepší se mohou už blížit upravenému Epiconu, ale rozdíl tam pořád bude). Konkrétně třeba moje Reba měla odtrh v originálním stavu někde kolem 9–10kg. Po úpravě je na to podobně jako upravený Epicon a odtrh je někde kolem 5kg (už se to blbě měří na domácí váze jak je odtrh malý). Tedy u mojeho kusu byl rozdíl před a po úpravě stále značný (a tedy i rozdíl oproti upravenému Epiconu). Ale jsou kusy v originálním stavu i s o něco lepším odtrhem někde kolem někde kolem 8kg.

                            A pak je tu ta velká progresivita Reby, která sem tam někomu může sednou, ale pro většinu je příliš a je to další věc, kterou chce na neuturnové Rebě upravit.

                            0 0
                  • marapara  

                    Ta váha 1,6 kg je reálná

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud jde o váhu, tak proti Rebě je nutno postavit upraveného Axona. Upravená Reba a upravený Axon bych hodnotil jako dvě zcela srovnatelné vidlice a to úplně ve všem. Ale je zase fakt, že upravený Axon už nevyjde o moc levněji než upravená Reba.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A pokud je někdo vyloženě gramhonič, tak může vzít upravenou R7. Ta je po úpravě také vynikající a opět srovnatelná s upravenou Rebou a Axonem. Váhově je ještě níže a má navíc high speed expanzi. Zase je ale o malinko méně tuhá, ale není to nijak drastický rozdíl (třeba nejdražší nejvíce odlehčené Reby jsou dle měření na tom už dokonce hůře v tuhosti než R7).

                    0 0
                    • burnout/syndrome1  

                      Jo,to tu už bylo psáno,že pan Milan udělal ze sparťanský R7 někomu luxusní žehličku,ale nevěděl jsem,že to má i tu expanzi

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        High speed expanzi mají skoro všechny Manitou, měl už ji i Skareb. To pouze RS stále není schopný ji udělat ani u Pike, kde u toho zdvihu by už měla být v každém případě.

                        0 0
    • slowhand  

      Dik vsem za nazory. Nakonec asi pujdu do ty Reby. I kdyz si rikam jestli na to my jezdeni (cca 3kkm na mtb/rok) nejni 8k za vidlu trochu moc ;) No proti pruzinovy SR co jsem mel na starym biku to bude asi poradnej rozdil :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.