• Janjannnnnnn

    Zdravím. Prosím o radu. Na kole mám tlumič rock shox deluxe. Můj problém je takový, že vše funguje jak má, ALE, když mám tlumič nafoukany tak, jak mi to vyhovuje (sag 5%), potřeboval bych přitáhnout odskok. Ten mám vzhledem k vysokému tlaku samozřejmě dotažený na max. Lze toho dosáhnout tak, že bych si koupil tu vložku do tlumiče na snížení objemu a následně bych tedy ubral tlak v tlumiči? Ten vysoký tlak je tam proto, že jinak chodí často na doraz. Zpomalý to ten tlumič? Já když nad tím přemýšlím, tak se obávám, že to bude stejné, jenom bude citlivější. případně, jestli se to dá nějak donastavit? Hustčí olej?

    0 0
    • mr.karno  

      Na jakém kole tlumič máš? Kolik vážíš? Na kolik je reálně nafoukaný při 5% SAG? 5% SAGu je sakra malá hodnota.

      Pokud zmenšíš komoru tlumiče (vyvložkuješ) tak reálně zvýšíš progresivitu tlumiče na konci zdvihu a měl bys dosáhnout toho, že budeš moci mít v tlumiči nižší tlak a nedostaneš ho nadoraz.

      Snížení tlaku může způsobit, že maximálně uškrcený odskok ti již bude stačit ale nemusí.

      Řešit to lze úpravou shimstacku, bohužel to je úprava, kterou sám asi nedokážeš, protože musíš upravit část uvnitř olejové části tlumiče.

      Pokud bys to chtěl řešit výměnou oleje, je to to samé, zase servis.

      Navíc jednostranná úprava oleje za hustší by ti ovlivnila jak odskok, tak i kompresi, což také asi není to co bys chtěl.

      0 0
    • mirorek2  

      hustčí spomalý

      TVL to je už fakt moc

      jinak kolik doporučuje výrobce rámu a tlumiče SAG? kolik vážíš? od toho se odpíchneeš

      5% sagu je total hovadina

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • novas752  

      5% to jako vážně??? Sag na tlumiči má být ve stoje alespoň 20%. Takže ano, snížit tlak a vyvložkovat. Spolu s nižšim tlakem se automaticky zpomalí i odskok. Pokud by nestačilo, je potřeba poladit vnitřní nastavení na odskokovym shimstacku.

      0 0
    • Janjannnnnnn  

      No, na rámu je sag tuším 20–25, to si nejsem jistý. Je to rock moutain altitude . Zdvih 150mm a tlumič 210×55mm. Já se rád zhoupnu, ale to pak je doraz za doprovodu cvaknuti kov na kov.

      Ty tokeny, nebo jak se tomu říká jsem ke kolu nedostal. Koukal jsem na youtube, jak se tam ten token dává, a to vypadá snadně. Akorát samozřejmě nemám ten stahovací přípravek. Ale to snad půjde sikovkama přes duši. Doufám. Každopádně to s hustčím olejem a změnou projevu komprese mě nenapadlo, do toho nechci zasahovat. Snad pomohou tedy tý tokeny. A když v tlumiči nebude žádný, měl bych si objednat 1 nebo 2? Netuším, jak velká je to změna. Když píšete, že je 5% hloupost. Každopádně děkuji za rady.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mr.karno  

        A kolik tedy vážíš a na kolik máš nafoukáno?

        Koukám že RS Deluxe tam dávají standardně, takže tlumič by měl ± charakteristice kola odpovídat.

        0 0
        • mr.karno  

          V manuálu Rocky Mountain pro model Altitude ročník 2019–2020 dokonce píší doporučený sag 30–35%.

          Jaký ročník je tvůj bike?

          0 0
      • PENE  

        Sikovkama to nedělej, většinou to jde povolit i rukou.

        0 0
    • Janjannnnnnn  

      Ahoj. Tak opět píšu. Do tlumiče jsem dal tokem navíc. Úspěšně. Rám má možnost ladění pomocí čepu, a tak jsem si dal tedy dle možností nejprogresivnejsi pozici čepu. Sag jsem vozil 20%. A odskok jsem měl dokonce jedno cvaknutí od maximálního utažení. No vau. Bylo to vážně super. Ale. Proč píšu. Za posledních pár vyjížděk jsem si všimnul, že odskok jakoby výrazně ubyl, a opět tlumič začal nepříjemně kopat. Tak jsem pogooglil, no a jestli jsem to správně pochopil, mohlo dojít ke zavzdušnení. Tak jsem si řekl, že se do tlumiče mrknu, jestli někde něco takového nenajdu. Po rozdělání tlumiče z té hlavní komory vyteklo asi 1/2 deci oleje. Ten tam ale tuším byt nemá. Takze je to asi rozbitý. Řešili jste někdo něco takového?

      0 0
      • novas752  

        Tlumič je nutné přetěsnit + zkontrolovat jestli tam není kromě selhaného těsnění mezi tlumící částí a vzduchovou komorou špatně ještě něco dalšího.

        0 0
    • mr.karno  

      Zkusím se zeptat znova. Jaký ročník je tvé kolo a kolik kg vážíš (stačí i přibližně)?

      Trochu se v tvém popisu ztrácím.

      Předtím jsi měl 0 vložek, jezdil 5% SAG a měl maximálně utažený odskok, tj. nejpomalejší.

      Nyní máš 1 vložku, 20% SAG a odskok jsi měl/nebo máš 1 cvaknutí od maximálního utažení, tj. 1 cvaknutí do + od nejpomalejšího nastavení.

      Ať mluvíme ve stejných hodnotách maximální utažení = maximální omezení průtoku oleje = nejpomalejší odskok

      Odskok ubyl, ale tlumič začal nepříjemně kopat? To si trochu protiřečí. Pro mě kopat znamená rychlý odskok.

      Tlumič se chová divně při stlačení nebo odskoku?

      K zavzdušnení tlumiče obvykle dochází po delším nebo náročném užívání a je tam stejný princip jako u zavzdušnění hydraulických brzd. Do uzavřeného systému se dostane vzduch a ten ovlivňuje negativně chod a funkci tlumiče. Nevím jak Rock Shox, ale Fox používá do vzduchové komory trochu oleje oficiálně 2–3ml pro mazaní všech těsnění a pohyblivých části. Tohle je hodně indvividuální a v některých servisech olej nedávají (pouze vazelínu), v některých i výrazně více než říká návod. Takže to že ti z něj vytekl olej ze vzduchové komory nemusí nutně znamenat, že je něco špatně, ale také může.

      Třeba ti napíše ještě někdo kdo má větší zkušenost s tlumiči Rock Shox.

      0 0
      • novas752  

        Tlumič začal kopat až poté co se podělal, olej kterej má být v tlumení unikl do vzduchové části, místo oleje v tlumení je teď olejová šlehačka a proto to netlumí.

        0 0
    • Radus  

      Ano jak píše novas . Odešlo těsnění a je třeba repasovat . Pokud potřebuješ repas kit mám . Stačí napsat .

      0 0
    • Janjannnnnnn  

      Jojo, díky za rady, teď jsem shlédl nějaké video o servisu a množství oleje, co bylo v té velké komoře, kde být nemá odpovídá tomu množství, co je v té malé… Vážím asi 80kg a ročník kola je 2020. Moc jsem na tom kole ale nenajezdil, tak je to tedy tragické, že už to potřebuje repas.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.