Zdravim,
vzdy kdyz stlacim vidlici a pak kolo zvednu, v ni cvakne. Jakoby pri navratu do nejvissiho vysunuti na neco narazila. Takove lehke cvaknuti. Je to u teto vidlice normalni, nebo to mam resit? popr. nejaky dobry servis v Olomouci?
Diky.
Zdravim,
vzdy kdyz stlacim vidlici a pak kolo zvednu, v ni cvakne. Jakoby pri navratu do nejvissiho vysunuti na neco narazila. Takove lehke cvaknuti. Je to u teto vidlice normalni, nebo to mam resit? popr. nejaky dobry servis v Olomouci?
Diky.
Skús nastaviť odskok na pomalší.
To jsem zkousel a je to porad stejne.
Zkus povolit odskok a dolít olej do spodních nohou – z výroby ho tam moc nebývá.
Jde o normální projev funkce solo air pístku. Neřešit, jezdit :-)
Cetl jsem o tom, ze tahle vidle lehce cvaka pri prechodu z pozitivni do negativni faze zdvihu. To ale na te sve nepozoruji.
Moje pri navratu do nejvyssiho zdvihu klepne o „negativni doraz“ (nevim jak to lepe popsat), jakoby na konci navratu, poslednch par mm nefungoval negativni utlum. Ale zpetny raz od vidlice v riditkach citin neni, pouze je slyset..
Kazdopadne nemam zkusenosti se servisem vidlice, proto bych ji radsi dal po sezone zkontrolovat do servisu a vymenit olej. Sam se do ni postet nechci. Nasel jsem tento servis v Olomouci: http://www.bikecentrum.eu/…kol-olomouc/ , mate nekdo skusenosti?
Diky vsem za odpovedi
Tak to bych si to raději udělal sám. Nejspíš bude málo oleje v tlumící patroně to se stává dost často.
Mám ten sám problém u RockShox Sektor RL takže jen odšroubovat regulaci odskoku a dolít olej? A popřípadně jaký olej.
Dík moc už sem to chtěl vést po neděli do servisu..
Nebudu to komplikovat popisem, co se tam přesně děje. Ale pokud je to v pružící části (levá noha) je to normální projev.
Mně to u Totema SA taky dělá, neřeším to.
Ale mně to že začátku nedělalo.. teda asi :D Všim sem si toho asi po cca 400km když se mi lehce zvedlo přední kolo do kopce.
Nebude lepší tam ten olej dolít?
Dík
Já si toho všim taky až časem, oleje jsem měl trochu víc, cvakalo to, teď ho mám snad tak akorát, vidle pořád cvaká. Měl by to dělat ten pístek SA, prý je to normal, takže neřeším.
Jezdím rok SA 2012 a necvaká :)
2012 je přepracovaný, píst vypadá úplně jinak, tak proto ti to nedělá.
Tak jsem to asi zakřiknul, Lyrik mi začal cvakat – v polovině zdvihu když propružím tak klepne.
V hlávku ani sloupku to není a vůli jsem žádnou nenašel (nohy bez vaklu), je po výměně olejů, začalo to z ničeho nic. Pokud vzduch vypustím tak nic).
Nestalo se to již někomu ?
cvaká to při kompresi, při vracení nebo v bodě zlomu při „začátku vracení“?
Pouze v polovině, vždy ve stejném místě?
akorát jsem jí sundal – tak to dělá přibližně ve 35% zdvihu v jednom bodě při stlačení i vrácení v jednom místě.
Jde to z pružení, takže něco bude asi u soloairu. Bez vzduchu to neudělá.
Rozebráno – nic jsem nezjistil a je po cvakání (bylo tedy dost oleje mezi pístkem a gumovým dorazem/spacerem, ale že by způsoboval cvakání to teda nevím).
Akorát je divný že u 170mm spaceru je dole jak je zajišťující sponka tak 2mm mezera a při stlačování a vrácení se to pohybuje (lehce to slyšet je) u 160mm to nedělalo, tam to bylo pevně zajištěný sponkou bez hnutí.
Vidle se prostě rozchodila, a ten návrat zpět do zdvihu je volnější a rychlejší. S olejem to nesouvisí, je to v levé noze, solo air pístek. Vyplatí se u nové vidlice zkontrolovat a dolít olej (všude), u starší vidlice zkontrolovat, jestli není prasklá prohnutá pružná podložka u SA ventilu, a také není-li suchý pístek ve levé noze nahoře. Nicméně cvaká to, i když je všechno v pořádku.
Ok tak to sem rád ;) Já myslel že už sem tu vidli odrovnal za tak krátky čas :D
Ono je to spis zavysle na teplote, jak se priblizi k 0 tak zacne cvakat