Co si myslíte o této novince http://www.x-bikes.cz/index.php…
stojí za to ji koupit ;) ?
Co si myslíte o této novince http://www.x-bikes.cz/index.php…
stojí za to ji koupit ;) ?
Řek bych že určitě stojí za to …
Sice třeba seženeš za tu cenu i nějakou foxku ale kvalita Rock Shox Reba je super …
Sice pochybuji, že tu cenu seženeš Foxku, ale souhlasím, že se to oplatí.
sehnal jsem FOXku za 8 a byla mi k ho*nu :( :D :D
Cos na ni usetrils musis vrazit do ramu :-)
Protože jsi před nákupem nepoužil mozek :-D
Rebu RLT IMHO na 99% teď ještě neseženeš…
Felix je kouzelnik. Ale dostupnost by me taky zajimala :-)
už jsem se na ní ptal, su zvědavej až mi odepíší
Todle navíc bude nějaký OEM, odpovídá tomu cena, i to, že retail jsou na 2011 jen REBY RLT Ti.
Mimochodem se nemohu zbavit dojmu, že je Reba RLT je Reba SL s jinou samolepkou a hned stojí o 2 litry dráž :-D
No ale REBA SL nemá přeci DUAL FLOW ? nebo se pletu ?
Pokud sedí popis, tak má dual flow, tedy má high speed expanzi a tedy byla by srovnatlená s Team verzí.
no právě, to jsem psal už výše, ale ofiko stránky o DUAL FLOW n
ic nepíší:
http://www.sram.com/…cts/reba-rlt
ten má až REBA XX :
http://www.sram.com/…s/reba-xx-29
ale taje zas 29"
Zas informační šum u prodejců a záměna DUAL AIR za DUAL FLOW …
nevíte kdy vyjde Sid 2011? a zda bude mít tu 15mm osu + cca kde se bude pohybovat s cenou ? ;)
Víme.
SID XX s 15mm osou bude kolem 16K.
Hele, jak tady tady sleduju ty tvoje témama a příspěvky, nemohu se ubránit dojmu, že nemáš ani tušení, co vlastně chceš… Nechceš si to napřed pořádně rozmyslet, než začneš vyhazovat prachy z okna?
s Foxkou jsem se spletl, bohužel, tak se snažím hledat náhradu ;)
To mysli ten max kotouc 210mm vazne nebo je to preklep ? jestli je to realita tak chudaci pouzdra.
realita, SID má max. 185
nj ale 185mm je pro 32mm jeste v pohode a to pro jakoukoliv 32 vidli, ale strkat na vidli s 32mm nohama cokoli vetsiho je podle me nejrychlejsi cesta jak ji znicit. ty sily tak uz jsou docela velke.
Proč by měly být velké? Ať mám kotouč jakýkoliv, tak brzdím pořád stejně velkou brzdnou silou, jen při větším kotouči mi to umožní s menší sílou na páce. Při menším musím o to více vzít za páku.
Síly působící na vidlici jsou ale ve všech případech stejné.
A ještě hrozně záleží na brzdě. Když třeba teď s The One mi to se 180mm kotoučem brzdí mírně lépe než předtím K24 s 200mm kotoučem. Takže teoreticky můžu dát pokouřit vidlici teď více i s menším kotoučem. Prakticky ale ne, protože platí ten první odstavec, ať jsem měl kotouč jakýkoliv, tak občas brzdím, co zvládnu (tedy co ustojím). Jen předtím jsem k tomu použil třeba někdy dva prsty, teď už stačí jeden.
A navíc to vidlici ani až tak vadit nemusí ty větší síly (ať už jsou s jakýmkoliv kotoučem).
Když jsem jezdil Skareba, tak se při brždění kotoučovkou kroutil jako had, prostě hrůza.
Ale vakla nebo jiný problém ani za dlouhou dobu toho extrémního kroucení nechytil.
No pockej a co paka? tedy tim myslim prevod sily od trmenu na vidlici diky tomu, ze je dale od vidlice a tudis na vidlici podle meho nazoru pusobi prepakovanou silou a tim dochazi k vetsimu namahani.
BTW: kdyby to bylo jak pises tak asi nema smysl vubec velikost kotouce omezovat, ponevads by pak spise vadilo na vykonu trmenu nez na kotouci.
Tak ale ono to tak není u každého. Jak reaguje níže StuntJ, tak to taky může být tak, že někdo při slabší brzdě a menším kotouči to rvát více prsty na páce na max nebude. A na větším kotouči když to půjde s menší silou na páce už tu větší brzdou sílu využívat bude.
Třeba pak z praxe může být, že pokud není nouzová situace, tak brzdí většina na pohodu jedním prstem (nebo dvěma pokud jsou zvyklí), tedy žádná větší síla na páce.
A s větším kotoučem pak budou brzdit větší brzdou silou a mít kratší brzodu dráhu.
Já ale takový přístup nikdy neměl.
A to omezení chápu, ono má i jiné důvody. Třeba tak, že větší kotouč lépe chladí a na náročné sjezdy v horách bude třeba a tam dostane vidlice od brzdy určitě více pokouřit.
A s malým kotoučem bys třeba takové sjezdy kvůli přehřívání už vůbec nedal.
Ne, ta větší páka je tam samozřejmě už dávno započítaná v té výsledné brzdné síle. Výsledná brzdná síla závisí na síle působící na kotouč na dané páce.
Při menším kotouči musím akorát vyvinout větší sílu destiček na kotouč. A to zajistím větší sílou na páce.
Je jedno, jestli budu působit silou 8 x A, kde 8cm je ± páka na 180mm kotouči (beru střed desek) nebo jestli budu působit silou 9 x (A x 8/9), kde 9cm je ± páka 200mm kotouče (zase střed desek).
V obou případech bude totožná výsledná brzdná síla i totožné namáhaní vidlice, jen v tom druhém případě na to bude stačit menší síla na páce.
čistě teoreticky, ale pokud si člověk bude užívat větší brzdnou sílu a bude používat stejnou sílu na páce, jak na 185 kotouči , tak těm nohám bude dávat pokouřit více …
Jistě, pokud na různě velkých kotoučích bude někdo jezdit stylem stejná síla na páce (což určitě někdo jezdit může, když se nedostává do situací, kdy je potřeba jít na brzdu co nejvíce a nevadí mu s menším kotoučem delší brzdná dráha), tak pak bude vidlice s větším trpět více.
podle mě je to sichr výrobce,co kdyby, ale kdo ví :o) …
Njn… Asi jsem pankac… Mam na 30mm nohach 8" kotouc
ale ty nohy jsou asi ocel, nebo ne ?
Ne. :-)
hmm, docela punk, no tak to bude potřeba dobrá úrazová pojistka :o)))
Asi se mi budete smát, ale mohl by mi někdo lidsky říci jaký je hlavní rozdíl mezi Rebou RL, RLT a starší SL? Díky.
RL=SL, RLT=RACE, RLT Ti=TEAM
smysl proč změnili to označení je mi skryt. žádné technické novinky kromě různých tapered či 29er možností jsem si nevšiml.
Měl jsem připravenou stejnou otázku, zajímám se nyní o Reba RL (http://www.kupkolo.cz/…ck_4126.html)
Je velký rozdíl mezi různými verzemi? Nejde mi o pohodlí, že budu moc na řidítkách cosi štelovat, jde mi o váhu a funkčnost.
Pak kdybych to celé srovnal:
Reba RL 2011 6800,–
vs.
Epicon TT 2011 4800,–
Bude Reba (pokud vůbec) o tolik lepší aby stála o 2.000,– více? Co třeba životnost těsnění při pravidelné údržbě. Co náročnost údržby (Reba vs. Epicon). Co pevnost? Bude se kroutit po mými 90kg více Reba nebo Epicon. Co vzniklé vůle v průběhu času…?
Díky za odpovědi
Reba v originále nemůže být o tolik lepší, když je chodem horší. Musel bys nechat Rebu taky upravit, pak by chodily obě vidlice srovnatelně.
Tuhost už se to řešila mockrát, je to ± nastejno, dle měření pokud je to varianta bez pevné osy, tak Epicon je na tom o chlup lépe (tužší).
Vymenil jsem minulej tyden Rebu Race 2008 za Epicona TT 2011 a rozdil v citlivosti je ohromnej … na drobnych nerovnostech kde jsem byl s Rebou vytrepanej to Epicon vsechno posbira.
Co se tyka tuhosti tak pri mejch 93 kilech jsem zadnej rozdil nezaznamenal.
Ja sam za sebe bych sel zatim urcite do Epicona TT s RLD( jeste uvidime jak na to bude po roce – dvou )
chtěl bych se zeptat jestli je nějaký rozdíl mezi rebou SL 2009 až rebou RL 2011 nebo zda jsou to jen nálepky. díky
nedělejte, že nevíte :)
Využiju tohoto vlákna. Neví někdo jestli se dá REBA RL 29er 2012 předělat na zdvih 120mm? Měl jí už někdo rozebranou? Dle výrobce se dělá REBA RL 29er 2012 pouze ve dvou zdvizích (80/100mm), zatímco stejná verze Reby v 26er provedení ve třech zdvizích (80/100/120mm). Znamená to že 29er verze má kratší vnitřní nohy než její 26er sestra? Nebo je problém v tlumiči? Nebo je to pouze marketingový tah kdy výrobce možnost zvýšení zdvihu na 120mm záměrně neuvádí aby lidi kupovali horkou novinku Relevation 29er která na 120mm začíná?
problém je v délce 29" je cca o 20mm vyšší a tam ti mizí ten zdvih ;)
takže nejde.
Přesně tak. Ten rozdíl je navíc ještě o trošku větší. U Reby na 100mm je rozdíl mezi 26" a 29" verzí 33mm.
V tom případě by se musel ztrácet i u modelu 2011 ale ten se na 120mm předělat dal a opravdu předělával. Takže tím to na 100% nebude.
Rozdíl 33mm v délce vnějších noh (vnitřní jsou stejné) je výhradně v prodloužení nohou dole. Kdyby nebyla 29er dole protažená, úchyty na nábu by visely ve vzduchu. Vnitřek vidle je rozměrově identický s 26er verzí.
Proto se ptám jestli někdo měl verzi 2012 rozebranou. Ptal jsem se už v šesti servisech. 2 potvrdili že to určitě jde, 2 že nejde a 2 zatím ještě neví. Nikdo z nich nebyl vevnitř a tak čekám na prvního odvážlivce který to rozebere a vyřkne konečný ortel.
PS: je to krásně vidět i tomto vlákně (viz. foto v prvním příspěvku). U 26er přesahuje dole nastavovací šroub úchyty náby, u mé 29er je utopený uvnitř nad úchyty náby (navíc je i delší). To protažení dole není žádná desingová paráda ale nutnost a v podstatě i jediný možný způsob jak ty úchyty na tu vidli přidělat.
konečný ortel je dodržovat co píše výrobce, pokud si nechceš někde rozbít hubu. to co někdo považuje za dostatečnou délku nohou a tlumiče neznamená že to tak opravdu je. věř tomu že kdyby to měli otestované na 120mm a vše drželo, že by to umožnili.
Taky mně to napadlo, při té délce je páka a síly působící na nohy vidle dost velká. Výrobce si ale vždy nechává rezervu pro 110kg Amíky a lidi co na ní budou jezdit závody, případně blázny bez pudu sebezáchovy. Já su pohodový turista na Fullu který to nehrotí ;-)
Tak vidle je předělaná na 120mm. 29er je konstrukčně stejná jako 26er verze (která se na 120mm předělat dá). Jediný rozdíl obou verzí je prodloužení nohou o 33mm. To je vyřešeno tak, že spodních cca 8,5cm! nohou je pouze dutá roura. Ventil i regulace odskoku jsou o 33mm prodložené aby tam člověk vůbec dosáhl. Když nacpu 130 psů do obou komor, mají nyní vnitřní nohy od stíráku po korunku 110mm místo původních, ubohých 97mm. Když negaivku trochu upustím, vyleze to ještě o něco víc. Chodí to perfektně, jsem maximálně spokojen. Nejlepší na tom je, že jak zadní stavba, tak REBA jsou stejně progresivní. Ty si vzájemně sedly jak prdel na hrnec :-))
Původních 100mm versus zakázaných 120mm. Tlak v obou případech 130/130.
Ahoj nevíte prosím někdo zda pujde použít tato sada na vidlici z roku 2011? jde mi hlavně o gufera. Díky
Objednal bych stejnou barvu (šedé nebo černé) na průměr 32 mm a nemůžeš udělat chybu.
Tady si můžeš najít přesně to, co potřebuješ. Strana 55, https://www.sram.com/…ckshox/7,435