Dobrý den, mohl by mi tady někdo osvětlit výhody/nevýhody této vzduchové vidlice ? Je lepší U-turn nebo tato ? Slyšel jsem, že SOLO Air má nevychytávky, jaké ??? Děkuji za každý příspěvek.
Dobrý den, mohl by mi tady někdo osvětlit výhody/nevýhody této vzduchové vidlice ? Je lepší U-turn nebo tato ? Slyšel jsem, že SOLO Air má nevychytávky, jaké ??? Děkuji za každý příspěvek.
Solo air je důmyslný systém, způsob jak vyrobit dual air a ušetřit tři koruny za druhý ventilek a obětovat tomu možnosti nastavení, které nabízí dual air. A teď vážně. Dual air má dvě komory, pozitivní a negativní, každá se fouká vlastním ventilkem. Solo air má jeden ventilek a v pístu průduch, který obě tyto komory spojuje. Pokud je vidle nezatížená a v klidu, jsou komory průchozí a je v nich vždy stejný tlak. Ale pokud se vidlice zatíží, nepatrný pohyb pístu vyvolá uzavření toho průduchu a systém hned pracuje jako dual air. Výhody: Blbuvzdornost – nemůžeš nafoukat komory špatně (velké rozdíly v tlaku, nebo špatný poměr a tak) Nevýhody: Jedno nastavení – nemůžeš si hrát s poměrem tlaku v negativní a pozitivní komoře, což je škoda. Prokluz – na to, aby se na pístku uzavřel průduch je potřeba malý pohyb, vidle v tu chvíli jde jakoby naprázdno, což může být trochu nepříjemné (jak kdy a jak pro koho, lehčí jezdci s nastaveným větším sagem si toho ani nevšimnou). Nespolehlivost – už se tady několik lidí zmiňovalo o tom, že se jim vidle při jízdě do kopce sama zanořuje, průduch se prostě špatně uzavíral.
Děkuji, alespoň někdo mi to tady osvětlil, zatím se víc přikláním k 318-ce k U-Turnu, nejsem gramař..