Čus borci, máte někdo zkušenosti s fullem Rockrider XC 900 S z Decathlonu ( https://www.decathlon.cz/…8545706.html )? Podle osazení to kolo vypadal hezky, ale před koupí bych rád nějakou tu osobní zkušenost.
Čus borci, máte někdo zkušenosti s fullem Rockrider XC 900 S z Decathlonu ( https://www.decathlon.cz/…8545706.html )? Podle osazení to kolo vypadal hezky, ale před koupí bych rád nějakou tu osobní zkušenost.
Loni jsem o něm přemýšlel, ale nakonec jsem ho nekoupil. Řekl bych, že za ty prachy je to slušný kolo, který asi v té cenové hladině nemá konkurenci, pokud Ti nevadí:
Nevím nic o tlumiči Manitou, ale není to zrovna často vídaná značka. Zkušenější budou možná vědět víc.
Já jsem loni kvůli výše uvedenému koupil radši o něco dražší hliníkové kolo, které uvedené nedostatky nemělo a vyžadovalo relativně málo dalších úprav, aby vyhovělo mým požadavkům.
Tak Manitou je značka s takovou historií a kvalitou za sebou, že šmejd z toho rozhodně nevyleze…
Vím, že ta značka má historii, ale teď toho od ní moc k vidění není. Aspoň ne běžně. Nokia má taky historii a kde je teď :-).
Tak na jiném celopéru by měl RS Deluxe nebo nějaký Suntour, těžko říct co je lepší
Nic z toho mně nevadí až na to zamykaní, ale to bych vyměnil za twinlock. Díky za názor.
Víš jakou to má průchodnost/max. šířku pláště?
Jak už tu někdo zmiňoval, tak je zajímavý jak až na dost drahý kola dávají rozumný brzdy. U kol za 50k ještě většinou bývají nějaké základní co moc nebrzdí. Fakt by mě zajímalo proč, ale asi je to tím že si ty kola často kupují lidi co na nich jezdí svačinu a nepotřebují rychle brzdit a ten kdo jo tak se počítá, že si je stejně vymění.
Každopádně vylepšení brzd není problém, za 2200 se dají sehnat čtyřpístkové Guide RS, které by už měly brzdit dobře http://www.123kolo.cz/…a-26769.html
k tomu vezmeš 2 adaptéry a 2 180 centerline kotouče a budeš lítat přes přední za cenu do 6k :D
V tom bych si dovolil oponovat, posledních 10let vídám svačináře primárně na top modelech :D
Protože na všech kolech kouká laik primárně na přehazovačku, pak možná na odpružení. Na brzdy a kola/náboje už tolik lidí nekouká = můžou to šulit.
Dávat 4pístkový sram na xc kolo jen proto aby to brzdilo je nesmysl, vybíral bych 2pístkové Shimano – Deore, SLX nebo XT.
No tak šlo spíš o to, že to je na sramu a ty shimana stojí ± stejně
Nebo to jsou ty Sram brzdy tak špatný? Já s nima praktický zkušenosti nemám, jen co jsem zkoušel v cykloshopu tak mi víc seděl tvar páky a v recenzích je docela chválí, teda kromě odvzdušňování.
Problém se životností pístků, po pár letech nějak zreagují s brzdovkou, zvětší se a začnou přidírat.
Co jsem četl, tak u Level T, kromě toho, že špatně brzdí, taky začnou poměrně rychle zlobit páky.
.
Já jsem jeho spokojený vlastník již od 07/21, už má nalítáno přes 5 tisíc (z toho 1500 s vozíkem). Samozřejmě na úpravy došlo, ikdyž nejsou vyloženě třeba. Na brzdy jsem si již zvykl, jsou hodně měkké a zabírají až dole, což se mi nakonec líbí, mám ve sjezdu méně rozevřenou ruku. Destičky jsem zkoušel černé i červené Galfery a jako dobrý ale nejlepší zkušenost mám se sintry od BBB, na ty je spoleh, musím totiž občas brzdit dítě s vozíkem. Tlumič funguje a zamykaní z řidítek je skvělá věc, pro mě, jako pro někoho, kdo neustále mění terén, tak to přehazuji furt. Grip shift na to není úplně ideál (navíc se pro mne nelogicky zamyká směrem dolů) ale nic co má 2 kabely a 3 polohy jsem na výměnu nenašel. Rám je super, díkybohu za hliník vzadu, občas dostal ránu. Představec jsem radši srovnal, nevyhovoval mi ten úhel dolů, jako kdybych skoro přepadával. Kazeta GX zlobila, tak šla zpátky výrobci a teď mám Garbaruk a je fajn. Ještě ladím řazení, to zlobí furt, takových závad, co v těch systémech existuje a díky YouTubu objevuju jednu za druhou.
musím totiž občas brzdit dítě s vozíkem.
Vozík jsem tahal 2×3 roky za ocelovým HT. Vpředu „V“ Avid SD7 3barevný špalky BBB a na vidlici podkova, vzadu canti STX a šedý špalky Kool Stop. Zabrzdil jsem vždy přesně tak, jak jsem potřeboval. Je fakt, že deště jsme moc nezažili a ve sněhu nejezdili.
Chtěl bych poradit s Rockriderem XC900S 2019, vs XC900S 2022 velikost XL pro 194cm jezdce.
Většinou vyrážím na tury od 25km do 70km, ražení spíše XC po polních cestách a v lese, občas nějaký lehký trail.
Aktuálně mám starý Trek 8000 a při jízdě mě trochu bolí zadá, proto bych chtěl již raději full.
Mam rezervovaný starší model Rocrider XC900S (2019) s Alu zadní stavbou , vidlicí Reba 2021 a tlumičem MANITOU Radium Expert Metric za 57tKč. Vím že v září přijde nový model 2022 s karbonovou zadní stavbou lehce modifikovanou geometrii( předek stejný) s vidlicí SID Select 35 a tlumičem SIDluxe Select+, ale již za cenu 74tKč a možná i více – vše ostatní osazení je stejné.
Stojí těch 17 tisíc navíc za to, abych si na něj počkal a připlatil si ?
Má někdo zkušenost s tlumičem MANITOU Radium Expert Metric ? Absolutně nevím co od něj čekat?
Když ale uvážím cenu nového modelu a připadnou obměnu brzd za Shimano, to už se skoro pohybuji ve vodách Canyonu LUX Trailu ( letos by ale již nebyl), nebo Neuronu CF8, ale nevím zda již nejsou jeho zdvihy moc na XC ježdědí. Rozum mi spíš říká abych vzal starší model Rockrideru, ale nerad bych se ukvapil. Dik za radu
Já jsem z toho tlumiče Man. Radium dost nešťastnej. Chtěl jsem vyměnit Combolock, což je strašná hovadina za páčku od RockShox, ale nevšiml jsem si jedné podstatné věci a to , že ten tlumič je v základní poloze zamčenej, narozdíl od vidlice, která je v základní pozici normálně odemčená. Ten Combolock umí zároveň táhnout i tlačit lanko, takže s tím nemá problém, ale já mám problém. Buď to tam nechám nebo vyměním tlumič za nějaký jiný…
Nebo obětuj jeden lockout (nebo oba).
Odlehčíš a třeba si zvyk eš.
Byl jsem se na kolo minulý týden v Decathlonu podívat a mám pocit, že tam nebyl tlumič Manitou, ale nějaký tlumič přímo od Decathlonu, už si to nevybavím přesně. Taky mi hodně vadil představec nastavený směrem dolů. Jakoby to řízení kola vůbec neposlouchalo a chtělo to jiný pohyb, než jsem zvyklý ze svého kola s představcem trochu nahoru. Taky si nejsem jistý jakou velikost, protože se mi L-ko, které tam měli zdálo velké. Na výšku 181 doporučují právě L. Kolo jinak nevypadá vůbec špatně, až na tu neurovnanou změť bowdenů okolo řidítek.
Pořád je to stejný tlumič od Manitou model Radium, jen je na něm potisk Rockrider. Tak si zkus nekde sehnat testovacku v M a L a pak se rozhodni. Za mě by jsi měl mit spíš L, ale je potřeba si to zkusit.
Měřím 182 a mám L. Sedlovka vytažená skoro na max.
Potvrzuju co píše String (mám teda XC900 S) – až na tu snadnou výměnu locku (na HT stačí dát klasický lock na Rebu, no). Jinak mám 180 cm, delší nohy, kratší trup, a L je akorát.
Jo, to je poněkud nešťastné. Navíc k tomu, co jsi psal, je tam ještě rozdílná délka chodu lanka. Já si nakonec zvykl, ale ideální to není – už jenom když chce člověk vyměnit gripy. Řešením je vyměnit tlumič, nebo na tlumič či vidlici nainstalovat manuální lock (i když u tlumiče nevím, jestli jde někde sehnat).
Né, že bych to měl vyzkoušené, ale samotné zamykání se děje jenom pootočením aktivního prvku. Jestli se prvek pootočí přitažením, nebo povolením lanka, rozhoduje pružinka pod ním. Nešlo by tedy přebastlit pružinku (buď otočit, nebo dát jinou), aby se tah lanka zaměnil za povolení?
Taky mne napadlo, že by to mohlo jít předělat, ale nakonec jsem to nechal být. Takže netuším, jak moc by to bylo složité.
Pružinka tam je, ale ta pouze drží natažené lanko. Pokud pružinku sundám, tak ten mechanismus pořád funguje stejným směrem. Ten combolock bez tlumiče prostě odstranit nejde.
Rockrider XC900s aktuálně dostupny na eshopu v M a L.
Kolo dobré, dobře ovladatelné, lehké. Dva velké minusy jsou combolock, dost mi na levou ruku vadí a dost nevalné brzdy, prudší trail nejde ubrzdit… Předpokládané další investice – nový tlumič, který půjde ovládat RockShox páčkou a jiné brzdy.
Na combolock se dá zvyknout. Vyměnil jsem jen gripy (Esi Chunky). Brzdy mám Shimano 500 a brzdí to o dost lépe.
Combolock se dá nějak přežít, ale brzdy jsem ještě před prvním vyjetím vyměnil za SLX :)
Level T nejsou až tak špatné jak se zde prezentuje. Brzdi méně ostreji, spíš rovnoměrně (plynule narustajici brzdny účinek, přirovnal bych je ke starším XT M765 s duo deskami). Level T nejsou o moc horši jak brzdy od Shimana.
Spíš bych řekl že jsou zde M8100 až „heroizovane“. Co se tyka životností tak to budu moct posoudit az časem. Shimano M8100 mě jednoznačně zklamali za ty penize. Možná je to ale tim ze se na přední brzdu memohu spolehnout již od novoty a občas se pri delším brzdění propadne páka a to i po opakovaném pokusu o odvzdušněni. Ještě zkusim vymenit kotouče za 900 řadu, ale uz moc nevěřím ve zlepšení.
Blbost, mam level tl a proti xt to je hrozny
Měl jsem Level T a cca pred 3 mesice je nahradil M8100 a prozatím jsou pro mne spíše zklamanim. Jediný vyloženě opruz u Sramu je použíti DOTky.