RockShox DebonAir upgrade kit - má to význam?

202 nepřečtených
  • MatS

    Ve fotkách se celkem rozproudila zajímavá debata ohledně upgrade RS soloAir vidlic na DebonAir pomocí upgrade kitu.

    Třeba na REBA, SID zde – https://www.bike-components.de/…2013-p70577/

    Jaké jsou Vaše zkušenosti po upgradu? Jak složitý je upgrade? Video je na Youtube k dispozici – https://www.google.cz/url?…

    0 0
    • kadlec  

      No jsem zvedav, mam to na ceste z nemecka

      0 0
    • petyn  

      Dělal jsem si to doma. Yari 130 mm a je to práce na 30 min včetně sestavení zpět. Ta citlivost je znát i v těchto chladných podmínkách. Mám to na HT.

      0 0
    • Martin  

      Ha, mechanik dostane úkol :)

      0 0
      • MatS  

        Asi to nechám na předsezónní servis na jaro. Musím to dělat venku na terase a se zmrzlejma prackama bych něco posral. Stejně bude vidle potřebovat servis, tak to udělám najednou. Jen mi ty kity mezitím nevykupte :-D

        0 0
    • benobiker  

      Měl jsem na Pajkovi 160mm SoloAir, bylo to moc, potřeboval jsem na pevňáka 140mm, tak jsem vzal rovnou upgrade DebonAir kit 140mm. Instalace snadná, prostě se jen vymění komplet shaft se vším všudy co na něm je :-) K porovnání kroku vidlice, není moc fér porovnávat 160mm zdvih se 140mm zdvihem, ale DebonAir je opravdu znát, větší negativka ovlivňuje delší část počátečního zdvihu, ve kterém je vidlice citlivější, takže za mě ano. Navíc jako bonus, prostě jsou ty střeva s červeným eloxem na spodním hliníkovém víku hezčí :-D Působí to honosněji, než stávající plastovej špunt u SoloAiru. A DebonAir taky odstraní neduh SoloAiru, kdy při lehkém ťuknutí o zem byla občas jakoby cítit / slyšet ta pružinka v negativní komoře. DebonAir ji nemá, celá vzduchová komora je krásně jednoduchá, což je super, žádné pazvuky, jednoduchý servis. Takže za mě ano, litr není až tak moc za upgrade vidlice, který je opravdu znát. Pří instalaci to nepřehánět se silikonovou vazelínou, ať se nezanese přepouštěcí kanálek ve vnitřní noze vidlice a otvory ústící do shaftu. Mazal jsem vazelínou jen spodní O kroužek a těsnění pístu, shaft jsem jen jemně máznul olejem co leju do spodku nohou a pár kapek po složení vidle pak nad píst. Moc vazelíny v negativce krom zanášení otvorů navíc zase sníží objem samotné negativky.

      1 0
      • kubad  

        ,

        0 0
      • mirorek2  

        JJ hezčí víčko DA se mění při servisu celé, v hnusném plastovém se vyhodili 2 O kroužky za korunu a to se fakt vyplatí

        0 0
        • benobiker  

          Nj, to je pravda, to mi už někdo taky říkal. Tak já doufám, že to víko pár let těsnit bude, než to začne podfukovat. A samotné O kroužky že by se nedaly sehnat v rozměru, co tam jsou? Koumal to už někdo? Víko samotné snad ranec stát nebude… :-/

          0 0
          • mirorek2  

            pár let :D

            0 0
            • benobiker  

              Zkušenost? Už ti spodek DebonAiru podfouknul kolem Shaftu? Po jaké době? Prošlel mi rukama SoloAir, co foukl do spodku nohou, ale byla to vidlice starší. Taky očekávám, že těsnění DA spodního víka kudy jezdi shaft bude kvalitnější, tak ano, očekávám, že nějakej ten rok vydrží.

              0 0
              • mirorek2  

                tak jistě, vzhledem k doporučení výrobce o počtu hodin mezi servisy vidlice a nutnosti výměny toho bazmeku v rámci servisu… u někoho kdo nejezdí to budou určitě roky ;-)

                0 0
                • benobiker  

                  Mno, tak to, že výrobce doporučuje vyměnu rohoto bazmeku po nějakém časovém intervalu ještě neznamená, že už nebude těsnit.. :-) Kdybych se měl řídit vším tím, co doporučuje výrobce, tak nedělám nic jiného, než milému výrobci sypu prachy.. :-) Takže díky, počkám si na vlastní zkušenost, kdy začnou problémy s netěsností…

                  0 0
                  • theedge  

                    OMG. Ty musíš být velká socka, když tak hrozně řešíš upgrade za pitomých 30euro který ti výrazně vylepší chod tak zásadního komponentu jako je vidlice.

                    V rámci ročního servisu vidlice se ty těsnění na tom DebonAiru mění takže ti tam nemůže nic fouknout. Pokud jsi nejchytřejší na světě a k tomu si ještě necháš pro korunu kolen vrtat s sereš na údržbu tak se pak nediv že to něco za NĚKOLIK let potom foukne …

                    Fakt sem píšeš strašný kecy.

                    0 0
                    •  

                      Jsi nejaky agresivni, bez pohonkat nebo zacni uzivat Persen stejne jako tva babicka :)

                      0 0
                      • theedge  

                        Máš něco k tématu ?

                        0 0
                        • MatS  

                          Pánové klid…nebo budu muset přistoupit k blokování reakcí a to bych nerad.

                          Každý ať si servisuje vidli jak uzná za vhodný, je to jeho majetek.

                          0 0
                    • benobiker  

                      Heh :-D kloučku, tak k tomuhle co jsi vyplodil se ani nebudu vyjadřovat, nechci tady být sprostej, je to tak trochu pod moji úroveň.. :-) Radši jdu jezdit… ;-)

                      1 0
                    • novas752  

                      Nechápu. Taky mám ve vidlici původní těsnění, jen jsem pravidelně domazával a měnil oleje. Na soloairu nalítáno aspoň 400h, na DebonAiru zatim asi jen 100. Ale zbytek vidlice po 500h furt šlape jak má, gak proč to zbytečně měnit.

                      0 0
                  • Radus  

                    No stejně je to prodejné jenom jako celek kit na patronu a vzduch . Tedy stejné pro Lyrik ,Pike , yari a revelation. Na rebu je prodejný spodek a myslím že to bude do budoucna taky celý kit . No v novém spodku je kluzné pouzdro díky tomu mohli udělat volnější těsnění protože je pístnice přesněji vedená . No až ti odejde povrch na pouzdře tak to odnese pistnice . A to se vyplatí .

                    0 0
                    • benobiker  

                      Aha, no, tak to nebude dvakrát levné.. :-/ Tak snad to něco vydrží…

                      0 0
                      • Radus  

                        No pokud to po každých 50 hodinách oservisuješ . Tak máš pořád tlumení v té nejlepši kondici . Jinak jsem vše měnil na svém lyriku po 250 hodinách . Peventivně Ale každých 50 hodin dostal servis . Pokud bych to tak schrnul tak by to na rebě mohlo vydržet podstatně déle . XC vidle nedostane takovou čočku co enduro vidle .

                        0 0
                        • benobiker  

                          Což to samozřejmě dělám, vidli rozeberu, vyčistím, zkontroluju, namažu a složím. Ale jestli se nebude dát koupit samotnej spodek DA za normální peníz, nepotěší to no.. :-)

                          0 0
                        • tomxxx  

                          50 hodin na vymenu tesneni a vycisteni vidlice je spravne doporuceni i na XC. Tech 200h na celkovku sedi taky. Neni to jen vydelek pro vyrobce, ale ma to smysl.

                          0 0
                          • Petr78  

                            Po 50ti hodinách se těsnění fakt nemění. To se jenom čistí a maže.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Myslis stiraky? Ty by se po 50h menit mely. A kdyz uz mas spodni nohy sundany, tak proc ne. V zavodni sezone, kdyz sem teda zavodil, jsem menil olej ve spodnich kazdy tyden a tesneni po mesici, nestoji to tolik a kdyz chces aby vidle fungovala na 100% tak to za to stoji.

                              0 0
                              • Radus  

                                No pokud máš mazný olej v nohách špinavý tak je jasný že jsou stíráky KO . Pokud je čistý a molitany relativně taky tak je tam samo můžeš nechat . Nic jim není prostě dostaly dostatek oleje aby nezatuhly .

                                0 0
                                • benobiker  

                                  Přesně tak. Nikomu nic nechci cpát, tohle je věc nazoru a zkušeností, já prostě měním věci ve vidli až když odejdou. Základ je to čistit a mazat, starat se o to. Samozřejmě, měnič všecko takhle často prodlužuje životnost vidle samotné, aby taky ne, když je víceméně neustále obnovována:-) Ale to pro mě prostě není rentabilní… A taky, druhá strana mince, čím víc se v tom člověk hrabe a neustále to rozebírá, tím spíš se to začne *****.. :-D

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Tak ***** se to začne když máš levý ruce žejo :)

                                    Když už jsou stíráky špatný nebo molitan špinavý, to znamená že se ta vidle už nějakou dobu brousí o ně a tomu radši předejdu. Teď když nejezdím denně to servisuju tak párkrát do sezóny ale když si na kole 5–6 dní do týdne, zvlášť na DH tak to tomu materiálu dost prospěje se o to starat víc ;)

                                    0 0
                              • Petr78  

                                A to bylo vážně třeba, takhle často měnit?

                                Neříkám, že to něčemu uškodilo, ale přijde mi to zbytečný a přehnaný.

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  Tak je to práce na deset minut, a pak se mě každej ptá jak to že mi ta vidle tak pěkně chodí, tak to asi k něčemu je :)

                                  Mám tu vidlici od 2015,zažila sezónu DH BC Cup, tři slabší sezóny a letos zas docela dost, může mít tak 200 dní v parku a pořád chodí jak nová :)

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    To je hrozně vtipný jak je tady řeč najednou o DH, trail/enduro i XC vidlích, závodní i nezávodní použití. :) Jeden tady koupe nohy deno denně v bordelu, druhý projede blátem jednou do roka a budou se hádat jak často se má vidlice servisovat a měnit těsnění.

                                    0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      Já nevím proč tých se hádal, jen říkám že 50h není zbytečný. Když jezdíš jednou za tejden tak logicky 50h za ten týden asi jen tak nenajedeš.

                                      Druhá věc je terén, logicky vidlice v terénu chodí a tudíž se opotřebuje jinou rychlostí než na nějaký cestě, ale zas je jedno jestli je to nějaká Reba nebo Boxxer, buď ten zdvih používáš nebo ne a je (více méně) jedno kolik ho je.

                                      V obou případech měnit stíráky až když pouští olej nebo molitan až když je plnej bordelu je pozdě ;)

                                      0 0
                              • popokatepetl  

                                Takových více. Já bych víc asi servisoval než jezdil. Mám na rebe asi 16 tisíc km po výměně těsnění. 2× ročně ji vyčistim a namazu. Doma mám samostatně koupené o kroužky po pár korunách. Letos možná z rozmaru koupím celou sadu :-).

                                0 0
                            • tomxxx  

                              sem se upsal

                              0 0
    • Mr.Dawe  

      Pokud čtu správně, tak na starší modely SoloAIR, konkrétně u Revelationu, modelový rok 2017 a níže není upgrade kit kompatibilní. Ško­da.

      0 0
      • kubad  

        u RVL nevím ale u Piku to pasuje

        0 0
        • Mr.Dawe  

          ZDE na BIKE COMPONENTS píší, že PIKE 2014–2017, ale u RVL jsou uvedeny pouze roky 2018. Proto se ptám. Pokud by šla předělat RVL šel bych do toho.

          0 0
          • mirorek2  

            Podle toho, jestli máš 32, nebo 35 nohy bych řekl

            0 0
          • Tuplak  

            Není to náhodou tím, že do roku 2017 měla Revelation 32 mm nohy a od roku 2018 už 35 mm, tj. stejné jako u Piku? Takže pokud máš Revelation s 32 mm nohama, tak to asi nepůjde.

            0 0
            • benobiker  

              Přesně tak jak píšete. Tam to omezují ty 32mm nohy, novej Revelation má stejné 35mm nohy jako Pike, tak už DebonAir jde.

              0 0
              • Mr.Dawe  

                To bude ono, mám určitě 32 nohy. Takže smůla. :(

                0 0
                • MatS  

                  A nešel by použít ten kit na REBU/SIDA? Ty maj 32mm nohy. Ale jen hádám. Neznám vnitřnosti Revelationu.

                  0 0
                  • Martinson  

                    Mám RVL 2014 a taky mě to zajímá. Můžu se zkusit zeptat v Shock-therapy až půjdu kolem, jestli náhodou nevědí.

                    0 0
                    • Mr.Dawe  

                      Budu to pravděpodobně řešit na začátku prosince přes jeden servis. Pokud něco zjistím, dám vědět.

                      0 0
                  • sgaba  

                    Nešel, je menší průměr spodní kapsy nohy, takže to tam nejde strčit. Když ale máte k dispozici soustruh tak se to dá osoustružit. Já to tak udělal. Ale oproti DebonAir pro vidlice s 35mm nohami se u 32 Reba/SID verze nemění velikosti komor, a tak se jen o něco sníží tření na pístu, vlivem použití kluzné plochy místo prachovky.

                    0 0
                    • MatS  

                      Ano, taky jsem na to narazil. Takže to moc u 32mm vidlic nedává smysl, viz tento článek. Škoda.

                      http://faqload.com/…nair-upgrade

                      Jinak to prý pasuje i na RS-1 vidli.

                      Na německým fóru jsem viděl podobnej bazmek od jiný tuningový firmy, který měnil i objem negativky ale ta cena byla už mimo.

                      0 0
            • AleZ80  

              Tak, tak, vakloidní Pike byl od r. 2018 nahrazen novou generací a stejnou konstrukci od té doby využívá i Revelation.

              0 0
    • Charlie_R  

      Už to mám taky na cestě z Německa. Zrovna ta citlivost mi u Reby celkem chybí oproti bývalé FOX. Pokud to zafunguje, nebudu muset řešit jinou vidlici :-)

      0 0
    • Mr.Duck  

      Kromě nesrovnatelné citlivosti na začátku zdvihu taky přináší znatelně lepší oporu. Za ty peníze jeden z nejlepších upgrade co se na kole dá udělat myslím :) Nevím jak u Reby ale u Lyrika je nesmysl to nekoupit haha

      0 0
    • LM  

      And Now for Something Completely Different:

      Máte někdo přímé srovnání RockShox DebonAir upgrade kit vs. Vorsprung Luftkappe?

      0 0
      • Petr78  

        To mi přijde jako jiný způsob tokenu.

        Ano, zmenší to objem pozitivní komory, čím že se poměrově zvětší negativní komora, ale nevěřím, že to bude fungovat jako DebonAir. Který je levnější a hlavně vyzkoušený samotným výrobcem.

        0 0
        • bruco  

          Negativna komora sa nezvacsi len pomerovo, zvacsi sa aj realne. Ta „ciapocka“ je duta.

          Priame porovnanie s debonairom nemam, ale Luftkappe zvysuje citlivost vidlice a oporu v strede zdvihu.

          0 0
      • novas752  

        Luftkappe prý zvětší objem negativky ještě o trochu víc = trochu větší efekt. Luftkappe zároveň funguje jako 1–2 tokeny v pozitivce, zmenší její objem.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Pokud já vím tak naopak zvětší negativu o míň než DebonAir. Už vzhledem k tomu že Debonair používá i dutý air shaft dost pochybuju že luftkappe bude srovnatelný. Já to vidím jako horší řešení stejného problému za mnohem víc peněz :)

          0 0
          • novas752  

            Nevím, někde jsem viděl i srovnání v číslech. Ten dutej airshaft zase tolik nepřidá, jestli má uvnitř 6mm, je to zhruba 4,5cm3 na 15cm airshaft. Luftkappe bude mít vevnitř té hlavy odhadem 25mm (na 35mm vidlici), takže centimetr toho kloboučku má podobný objem jak 15cm airshaft.

            0 0
            • Mr.Duck  

              To jo, ale Debonair kromě tý trubky má i ten prostor pod pístem mnohem větší ne? Musel bych se znovu podívat na luft ale upřímně se mi ani nechce, bohužel mám na vorsprung svůj názor po tom co jsem viděl pár vidlic / tlumičů co jsme tam nechali servisovat..

              0 0
              • Mr.Duck  

                Koukám teď na obrázek a asi máš pravdu, ale nemyslím ze to bude velký rozdíl. + Debonair sníží tření, myslím že to je i tak lepší upgrade.

                0 0
    • sgaba  

      Rockshox Air Spring Upgrade Kit Reba/SID :11.4018.096.000

      Oproti DebonAir pro vidlice s 35mm nohami se u 32 Reba/SID verze nemění velikosti komor, a tak se jen o něco sníží tření na pístu, vlivem použití kluzné plochy místo prachovky.

      Recenze:

      https://www.velozine.nl/…sid-of-reba/

      0 0
      • MatS  

        Ano, jak jsem psal výše – http://faqload.com/…nair-upgrade

        Škoda, že RS trochu nezměnilo tvar toho červeného bazmeku ve prospěch zvětšení objemu komory. A určitě by to nebyl problém.To aby si to čecháček vykroužil na soustruhu zase sám.

        0 0
    • Chlebovnik  

      Dneska mi ty potvory dorazily a vy najednou říkáte, že jsou vlastně k ničemu. =D

      0 0
      • MatS  

        K nicemu uplne ne. Jen ten kyzeny efekt u reba /sid bude minimalni. A pritom stacilo, aby byl ten cerveny bazmek trochu kratsi.

        0 0
        • novas752  

          Tezko rict co je k tomu vede, imho by to fungovalo i kdyby okrouzek posunuli az dolu a tesnil by az na te odsazene plose vnitrnich nohou tesne nad segrovkou. To by asi stalo za zkousku roztocit nejaky ten kutilsky soustruh. :)

          0 0
          • MatS  

            Presne to mne napadlo, ale soustruh a ani nikoho v okoli kdo by to udelal neznam.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Udelej vykres a necham jich vyrobit kolik bude potreba.

              0 0
              • Martinson  

                To je neuvěřitelný jak jste to dokázali rychle nejen otestovat a zjistit že je to naprd, ale i vymyslet nový funkční řešení.

                Já bych se toho jednoho origoš bazmeku k ničemu klidně ujmul a vyzkoušel ho. :-)

                0 0
                • Charlie_R  

                  +1 . Mně dneska dorazil a rozhodně nehodlám dělat nějaké zásahy na soustruhu apod.

                  0 0
                • Kouba_2005  

                  Já s tím nemám nic společnýho :-) Jen znám potenciálního soustružníka, to je celý.

                  0 0
                • sgaba  

                  Za A: Nevím, že by někdo říkal, že je to naprd.

                  Za B: Už je to k dispozici nějaký ten pátek, a to že si toho někdo všiml až teď neznamená to, že někdo jiný to v kole nevozí už celou sezónu.

                  Za C: To, že si někdo vysoustruží kratší víčko aby dosáhl toho že bude mít větší negativní komoru je sice možný ale to kluzné grafitové (?) pouzdro to už tam asi mít nebude. Nehledě na to že je potřeba vymezit ubraná délka na víčku tak aby se píst nacházel v původní poloze, při spodním dorazu, jinak se změní velikost zdvihu vidlice a nebude správně fungovat vyrovnávání tlaků pozitivní a negativní komory.

                  0 0
                  • benobiker  

                    Přesně jak říkáš, délku spodního víka je nutné zachovat, aby byl píst pořád na stejném místě v krajní poloze, jinak se změní zdvih a jestli je přepouštění vzduchu do negativky řešeno stejně jako u Revelationu/Pika atd, to jest drážkou ve vnitřní noze, musí píst být ve stejné poloze hlavně kvůli samotné funkci SoloAir / DebonAir systému.

                    Možnost jak zvětšit negativní komoru u Sidu/Reby je to nové DebonAir víko nainstalovat opačně, aby bylo těsnění dole u segrovky (jestli to Reba/SID umožňuje, jestli má stejný průměr vnitřní nohy i u kraje, v ruce jsem ty vidle neměl..) No a na druhé straně víka DebonAiru stačí sundat trochu materiálu, ať může vzduch proudit až dolů k těsnění… Toť teorie… Ostatně, zajímalo by mě, proč výrobce u této vidle nezvětšíl negatitní vzduchovou komoru u DebonAir Upgradu rovnou… Je to potřeba? Nebude to už moc? Toť otázka, nikdy jsem Rebu / Sida nejel…

                    0 0
                    • sgaba  

                      Tak jak píšete tu negativní komoru zvětšit nejde. Pro pochopení situace se koukněte na přiložený obrázek. Z toho je to myslím zcela jasné.

                      0 0
                      • benobiker  

                        Aha, takže průměr stejný není.. Tím je to vyřešeno.. :-) Díky za fotku ;-)

                        0 0
                      • novas752  

                        A to mi schválně vysvě+tli proč by to nešlo.

                        0 0
                        • benobiker  

                          Dole u segrovky je větší vnitřní průměr nohou vidlice, netěsnilo by ti těsnění víka DA, zároveň by jsi to tam opačně ani nenarval, kvůli většímu obvodu víka DA pod těsněním. Kdyby jsi to víki stočil na menší průměr, prodávalo by ti celé hluboko do vnitřní nohy. Potřebuje se zapřít právě o ten přechod do menšího vnitřního obvodu nohy vidlice stejně tak, jak to má Pike/Lyric,…

                          0 0
                          • novas752  

                            Tak tam dáš větší těsnění, okroužek za pár korun. O přechod do vnitřní nohy by se to zapíralo stejně jako doposud. Okroužek by akorát byl pod tim a ne nad tim.

                            0 0
                            • benobiker  

                              I kdyby jsi tam napasoval O kroužek, kterej by to dole utěsnil, tak ti to tam nebude sedět, alespoň co koukám podle fotky viz. výše, v ruce jsem to neměl. Ta příruba co je nad těsněním je výš než je ten přechod průměru ve vnitřní noze, nemělo by se to tam o co opřít. Docela blbě se to takhle popisuje, to je na debatu pěkně v dílně s rozebranou vidlí i pivka :-)

                              0 0
                              • novas752  

                                No tak by se na místě původního okroužku nechalo osazení aby se to mohlo opřít a odvrtaly by se tam dirky ať vzduch může i pod to osazení. :)

                                0 0
                  • Martinson  

                    Zatím tu chyběla nějaká osobní zkušenost u verze pro Rebu. Rád si jí přečtu.

                    Mě Reba celkem vyhovuje až na tu menší citlivost, kterou by to údajně mělo zlepšit. Alespoň podle tvého odkazu z velozine.nl.

                    0 0
                    • MatS  

                      Tak jak Chlebovnik psal, že mu dorazil(y), tak snad se brzo podělí o zkušenost s instalací a funkčností.

                      0 0
                    • Charlie_R  

                      Já jsem se dal dneska do rozborky. Rebu mám FS-REBA-RL-A8 130mm rok 2018 nebo 2019. Bohužel se mi do nohy nevejde ta část s těsněním. Je 0,4mm širší než originál. Originál má průměr 27,6mm a ten červenej bazmek 28mm. Teď je otázka, jestli měl v Taiwanu zrovna někdo svátek a mám to nechat slíznout o ty 4 desetiny, nebo jestli to na mojí Rebu prostě nepasuje.Ty spodní dva kroužky už tam pasujou v pohodě.

                      0 0
                      • Charlie_R  

                        Poprosím Chlebovníka nebo někoho, kdo to ještě nemá namontované, o změření jejich kusu. Díky :-)

                        0 0
                        • ZPetr  

                          Já to mám 27,96 u těsnění. Rebu ti nezmerim, budu to dělat až v zimě.

                          0 0
                      • MatS  

                        Ten díl je Rockshox Air Spring Upgrade Kit Reba/SID DebonAir 2013–2018

                        Je možný, že máš REBU 2019 a na tu to už nepasuje. Přesnou verzi vidle zjistíš po zadání sériového čísla vidle (vyražen na vidli na korunce u krku) na stránkách rockshox https://trailhead.rockshox.com/en/search/

                        0 0
                        • Charlie_R  

                          O té identifikace vím, ale rok tam není. Navíc mi z toho německého shopu odepsalí, že to pasovat bude.

                          0 0
                      • sgaba  

                        Stejný problém byl u Revelation, slízl jsem to na soustruhu a bylo to cajk.

                        Osobně si trochu začínám myslet, že Debonair upgrade reda/SID je ve skutečnosti jenom náhradní díl pro SID 2019, který shodou okolností pasuje do starších ročníkú SID a některých Reba a který některé eshopy prodávají jako upgradekit. Já tedy na stránkách RockShoxu o tomto upgradu nenašel ani čárku, na rozdíl od upgradú pro Pike, Lyrik atd.

                        0 0
                        • Charlie_R  

                          A dole k segrovce to bylo akorát?

                          0 0
                          • sgaba  

                            Jo bylo. Ale to lze lehce změřit.

                            0 0
                            • Charlie_R  

                              Už to mám změřené a na cestě k soustruhu. Takhle by to mělo sedět na Rebu 2019. Výkres omluvte, dělal jsem to v Malování :-)

                              0 0
                              • Charlie_R  

                                Upraveno a sedlo to tam jak prdel na hrnec :-) Vidlici mám v kupě, teď by to chtělo nějaký teplejší den na vyzkoušení. Pak se podělím o zkušenosti za jízdy.

                                0 0
                                • MatS  

                                  A co ten vnější O kroužek, vešel se tam pak s tím upraveným Debonairem do vidle?

                                  0 0
                                  • Charlie_R  

                                    Jo v pohodě. Ty O kroužky mají zřejmě stejný rozměr.

                                    0 0
                                  • sgaba  

                                    O-kroužek sedí na vnitřním průměru drážky, a ten se nezmění. Vlivem menšího průměru vnitřní díry kluzáku se O-kroužek pouze více rozmáčkne, což by vzhledem k rozdílu v průměrech 0,2–0,4 mm a vzhledem k tomu, že nejde o pohyblivou součást, nemělo mít negativní vliv na těsnost ani na životnost uložení.

                                    0 0
    • MrazekBike  

      Nebude náhodou někdo vědět, zda to pasuje i do Bluta? Já si myslím, že ano, co jsem se díval na nákresy v katalogu, ale na dotaz na servis od Cyklo Žitný mi odpověděli, že ne. Tak teď nevím, jestli to objednat nebo ne.

      0 0
      • MrazekBike  

        Tak, když nebyl schopen nikdo poradit, ani autorizovaný servis i dovozce, tak jsem to risknul a kit si objednal z Německa. Do Bluta 2016 pasuje, včera osazeno, zatím nevyzkoušeno. Takže tak :-).

        0 0
        • tomxxx  

          A neni bluto jen rozcapena reba? To by pak davalo smysl, ze to pasuje

          0 0
          • novas752  

            Je.

            0 0
            • MrazekBike  

              Ano, to je, ale nikdo Ti to neřekne. Chtěl jsem mít zkrátka jistotu, tak jsem psal dotaz do servisu dovozce (Cyklo Žitný) a bylo mi odpovězeno, že to není v katalogu náhradních dílů uvedeno. To samé mi odpověděli na technické podpoře na bike-components.de, kde jsem to bral.

              0 0
    • theedge  

      Poslední verze DebonAir na Lyrika je doma … jak se k dostanu k zimnímu servisu tak vyměním.

      0 0
    • Atilla  

      Kdyby někdo chtěl mám do piku 130mm červený a černý starší typ pro pike/lyrik/yari 170mm pro 27.5 a 160 pro 29

      0 0
      • Atilla  

        170mm je pryč.

        Zbývá 130mm do piku a revelation. Vyndána z relevation 130mm 29"

        0 0
    • Tkadlecrr  

      Za mě super předělal jsem včera RS Piké 160 a použil jsem (shafer) z vidlice RS Yaris…a vše sedí jak mám …bude to asi hodně citlivé záleží jak dlouho ale dělám servis 3 do roka…pár fotek

      0 0
      • benobiker  

        Použil jsi DebonAir z Yari do Pika jestli jsem dobře pochopil? Tahle sestava šlapat nebude, píst bude nad přepouštěcím kanálkem, Yari s Lyrikem mají oproti piku delší rozteč píst / spodní víko.

        0 0
        • Tkadlecrr  

          Odzkoušené a jede jak máslo .....pan co mi to prodával psal že je to z Yariny tak nevím .....a co by to přesně mělo delat?

          0 0
          • novas752  

            Od spodku víka negativní komory (ta plocha s nápisem kde je pak segrovka) po těsnění na pístu by to mělo být stejně dlouhé. Pokud to je delší, píst je usazený výše = nedosáhne až na vyrovnávací kanálek ve stěně vnitřní nohy = negativka nepůjde natlakovat = bude to naopak tupé.

            0 0
          • Tkadlecrr  

            Chod vydlice je opravdu jemný …ale to je vždy po repasu …

            0 0
    • Tkadlecrr  

      Ok asi to rozeberu a kouknu na ten kanálek jestli tam vsunu párátko …tak vím že píst je pod kanálkem díky moc za info

      0 0
      • Fredos  

        To by si snad musel poznat kdyby se ti nedostal tlak do negativky.

        0 0
    • Tkadlecrr  

      Použil jsem toto

      0 0
      • benobiker  

        Dej si ty starý vs nový střeva vedle sebe… Když všecko sesadíš dohromady, tak rozteč těsnění pístu a spodek víka musí být stejná… Jestli bude mít rozteč větší, než původní systém, tak píst bude v roztažené poloze vidlice nad přepouštěcím kanálkem, nafoukanej tlak budeš mít pouze v pozitovní komoře, negativní komora bude bez tlaku a vidlice bude tupá, prostě jakoby to negativku nemělo, přijdeš o citlivost v prvních fází zdvihu. Když naopak bude rozteč kratší než původní systém, tlaky se ti vyrovnají až při mírném stlačení vidlice, kdy píst najede na přepouštěcí kanálek. V ten moment ale přijdeš o část zdvihu danou právě tím rozdílem vzdáleností rozteče původního vs nového pružícího systému. Fungovat to pak bude díky vyrovnaným tlakům v obou komorách s tím dopadem, že negativní komora bude větší, než původně zamýšlená, takže bude mít vliv na průběh, kdy jde do zdvihu, bude méně progresivní. Přikládám fotku starého SoloAir systému (shaft nahoře) a nového DebonAiru (shaft dole) z Pika, jak vidíš, kraj spodního víka vs těsnění pístu u obou lícuje.

        0 0
    • Lindy776  

      Trochu jsem se tu v těch vidlích ztratil. Mám na kole Rock Shox Sektor Gold RL 2016,nohy 32mm,dá se tam nějak třeba i s tím soustruhem nacpat ten Debonair? A bylo by to k něčemu? Tahle vidle asi neumožňuje ani tokeny, zdá se mi že trochu nestíhá tlumiči Fox DPS.

      0 0
      • novas752  

        Nacpat by to tam asi šlo. Otázkou je jak by to fungovalo, starej Sektor má ještě původní verzi SoloAiru, která je dělaná jinak než ty dnešní vidlice.

        Taky záleží co myslíš tim že nestíhá, debon air zlepší citlivost a aktivitu v první cca třetině zdvihu, ale celou vidlici nezachrání – u Sektoru imho nestíhá hlavně tlumení = udělat si radost novou vidlicí bude rozumnější (když jsou ty Vánoce :-) ).

        0 0
        • Lindy776  

          Díky za vánoční tip. Nestíhá, tím myslím i to že během vyjížďky kroutím s reboundem, na kamenné sjezdy zajíc, na běžné lesní cesty tak napůl, je to pak taková dustojnejší jízda :), sag 25 %, chodím někdy až na doraz, kdežto na tlumič nemusím sáhnout nikdy. Mám kolo https://www.mojekolo.cz/…enty-9-5000/ úhel hlavy 69°takže asi ty 32mm nohy by ještě mohli trochu tuhostí stíhat? Neskáču, občas flowtrail na Krkavci ale hlavně lesni cesty. Nějaký tip na vhodnou vidli, jestli tedy má smysl upgrade.

          0 0
    • Tkadlecrr  

      tady oba ks..

      0 0
    • Tkadlecrr  

      už jsem to pochopil ..ten vrchní píst musí být pod úrovní kanálku…měřeno šuplerou 6 cm od hrany ......starý shafer má délku 6 cm hrana hrana

      0 0
    • Tkadlecrr  

      takže mě napadá jen upravit gumoví elastoměr abych se dostal na stejnou délku píst a kluzného pouzdra

      0 0
    • Tkadlecrr  

      jaký bude mít vliv když negativku zmenším o 1 cm aniž bych něco brousil atd …jenom přehodím komponenty mezi sebou ?????????????

      0 0
      • Mr.Duck  

        Asi by to fungovalo, co presne chces prehazovat? Asi to tam vidim co mas na mysli, ale radsi se ptam jestli sme na stejny vlne :P

        0 0
        • Tkadlecrr  

          Ze starého použijí vrchí píst …z nového vemu elastomer a spodní kluzné ložisko a budu pod úroveň kanálků ale o 1 cm ± …tím zmenším negativku

          0 0
    • Tkadlecrr  

      Bj

      0 0
      • benobiker  

        Kamaráde, nějak nevím, co tam chceš bastlit :-D Nebude jednodužší ten shaft DebonAir prodat a koupit tam správnej? Jestli to chceš bastlit, tak bych to asi udělal cestou nejmenšího odporu a opatrně seřízl ten gumovej doraz / elastomer, nebo jak to nazvat, aby jsi se dostal na tu správnou rozteč… Novej debon air používá jako negativní komoru i vnitřek toho shaftu, proto je na konci nalisovaná / natočená ta matice, aby to těsnilo. Nevím, jak moc dobře to půjde rozebírat, nekoumal jsem to. Pod pístem máš právě otvory pro přívod vzduchu dovnitř… Jo a těsnění pístu má být právě v poloze drážky, né pod ním, přicházel by jsi tím o požadovaný zdvih. Který vlastně ale budeš mít teď stejně větší, než požadovanej, páč ten DebonAir je na Lyrika…:-D Prostě nic nevymejšlej, prodej ho tak jak je a kup novej, správnej…

        0 0
    • allrose  

      Když vyhodíte ten gumovej nárazník tak vás přestane vidle zpětně „kopat“ a získáte až 2cm3? a to se počítá :))

      Ušetříte za minimální zlepšení na „vodítku“ shaftu…Reba a podobné,které mají propojení s komorou,kde ke zvětšení komory nedojde

      Něco jiného je u shaftů které nemají propojení s komorou,tam to smysl má velký..

      0 0
    • Mr.Duck  

      Kdyz jsem se tu docetl o tom ghetto modu, nezkousel to nekdo na Boxxeru?

      Uz dlouho resim jak na Boxxer <2019 nasadit DebonAir protoze me bavi jak DebonAir chodi. Noha z 2020 Boxxera by tam sla, ale je asi o 5cm delsi tak to vypada dost blbe :)

      Zkusil jsem to odvrtat jak sem se tu docet, ale asi chvili potrva nez to budu moct poradne projet, uz mam traily na DH asi zasypany tak to bude spis o preziti nez zkoumani vidlice :)

      Jeste mam Lyrika navic tak me napadlo zkusit z nej vytrhnout DA a nejak to zfranknstejnovat, ale nevim jestli se mi chce potreti rozebirat Boxxer bez jediny jizdy na dalsi experiment..

      0 0
      • Baba-Ji  

        Hodim trochu offtopic – u tebe na kontinente bude DVO trochu rozsirenejsi nez tady, tipuju. Mas s tim nejake zkusenosti? Pripadne srovnani s RS?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Dost omezeny, kdyz sem zacal delat v Giantu tak uz DVO na kola nedavali, prestali kvuli problemum s kvalitou a dostupnosti dilu. Par nam jich tam za leto proslo, jeden si pamatuju ze byl pruser protoze to bylo v zaruce a DVO nebylo schopny s tim nic udelat ani poslat novej tlumic, a byl to ram na kterej nikdo jinej tlumic nedelal tak jsme resili jestli by se dal vyrobit nejaky custom rock shox tlumic atd.

          Moje osobni zkusenosti s jezdenim na nich nebo servisem jsou dost omezeny, ale vsem v shopu vstavaly vlasy na hlave hruzou jen to jmeno slyseli :( Ja to nechci soudit na zaklade svejch mensich zkusenosti, ale evidentne jsou dost problematicky.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Dost omezeny, kdyz sem zacal delat v Giantu tak uz DVO na kola nedavali, prestali kvuli problemum s kvalitou a dostupnosti dilu. Par nam jich tam za leto proslo, jeden si pamatuju ze byl pruser protoze to bylo v zaruce a DVO nebylo schopny s tim nic udelat ani poslat novej tlumic, a byl to ram na kterej nikdo jinej tlumic nedelal tak jsme resili jestli by se dal vyrobit nejaky custom rock shox tlumic atd.

          Moje osobni zkusenosti s jezdenim na nich nebo servisem jsou dost omezeny, ale vsem v shopu vstavaly vlasy na hlave hruzou jen to jmeno slyseli :( Ja to nechci soudit na zaklade svejch mensich zkusenosti, ale evidentne jsou dost problematicky.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Dost omezeny, kdyz sem zacal delat v Giantu tak uz DVO na kola nedavali, prestali kvuli problemum s kvalitou a dostupnosti dilu. Par nam jich tam za leto proslo, jeden si pamatuju ze byl pruser protoze to bylo v zaruce a DVO nebylo schopny s tim nic udelat ani poslat novej tlumic, a byl to ram na kterej nikdo jinej tlumic nedelal tak jsme resili jestli by se dal vyrobit nejaky custom rock shox tlumic atd.

          Moje osobni zkusenosti s jezdenim na nich nebo servisem jsou dost omezeny, ale vsem v shopu vstavaly vlasy na hlave hruzou jen to jmeno slyseli :( Ja to nechci soudit na zaklade svejch mensich zkusenosti, ale evidentne jsou dost problematicky.

          0 0
          • Baba-Ji  

            No ja narazil zatim na docela pozitivni recenze (ve dvou nemeckych srovnanich mnoha vidli si DVO vzdy zvolili jako editors choice), tak mne prave zajimal pohled i odjinud :). A nic moc pozitivne teda nevyzniva.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • danis7  

      Dotaz na Debon Air. Mám RS Yari 140 zdvih, 29", ročník 2016. Dívám se jaký Debon Air koupit a v eshopech mají jen jednu verzi pro Yari a zdvih 140, nikde se nepíše jestli se jedná o verzi pro 27,5" nebo 29" kola.

      To je stejná délka tyčky u DA pro 27,5" i 29"?

      Podle trailhead bych měl u zdvihu 140 použít DA 00.4019.932.004

      0 0
      • Atilla  

        Jo, je jen jedna velikost.

        0 0
        • danis7  

          Takže u Yari/Lyric neřešit kola 29" / 27,5" a zajímat se jen o zdvih, dík.

          0 0
      • danis7  

        Tak mi přišla nová tyčka Debon Air a když srovnám délku původní tyčky SoloAir s 130 zdvihem a novou Debon Air s 140 zdvihem, tak DA je delší jen o 6mm. Neměla by být tyčka u zdvihu 140 delší o 1cm než u zdvihu 130?

        Porovnávám vzdálenost mezi vzduchovým těsněním (těsnění mezi pozitivkou a negativkou) a koncem tyčky.

        0 0
    • kadlec  

      Tak jsem chtel udelat zkusmo upravu na jedny vidlici a nejsem si uplne jist. Jedna se o Rebu, ale rocnik nevim. Mam misto ty plastovy sestavy dat hlinikovy debon? Je to tak? A v pytliku u toho jsou jeste dva plastovy krouzky a dva kovovy, ale ty na tu pistnici nejdou nasadit, maji maly vnitrni prumer. Maji tam byt, nebo ne?

      0 0
      • Chlebovnik  

        Ano.

        Jsou to „crush washery“ pod šrouby vnějších nohou. Staré vydloubni. Stříbrné podložky jsou na starší vidlice, tam šrouby ještě neměly pro crush washery vybrání.

        0 0
      • Bill45  

        Jo jen to vyměníš přesně tak jak jsi to nafotil. Ty kroužky jsou těsnění pod šrouby air shaftu a pístu tlumení, na tvou vidlu ale nepasují…použij v klidu původní.

        0 0
        • kadlec  

          Ok, necham puvodni, bych je asi musel stourat jehlou. Jsem zvedav, jestli bude nejaky rozdil.

          0 0
      • Bill45  

        Gómal sem jak zvětšit negativku a zlepšit tak citlivost vidlice na počátku zdvihu, – výsledek je na foto. Citlivost se znatelně zlepšila oproti pouhé výměně za debon špunt. Kluzný pouzdro jsem použil z origo debon.

        0 0
    • jarda_11  

      Zdravím bikeři,

      chystám se na upgrade vidlice – starší Yari 29" 150mm, SoloAir, MotionControl. V první fázi chci vyměnit pouze SoloAir za DebonAir s navýšením zdvihu na 160mm a v budoucnu pak možná i tlumící patronu za Charger2.1.

      Ohledně výměny vzduchové patrony jsem si vše dohledal, mám nicméně dva dotazy, na které jsem nikde nenašel odpověď:

      1) Dle dostupných informací došlo mezi modelovými roky 2018 a 2019 k vylepšení DebonAiru – ke zvětšení negativní komory. Dle TrailHead aplikace bych měl pořídit upgrade kit 00.4019.932.002 (stejný kit je uveden pro všechny modelové roky Yari i Lyrik), nikde jsem však nenašel informaci, zda-li se již jedná o upgradovanou verzi DebonAiru … ?

      2) S rokem 2020 přišlo u Lyrika několik vylepšení, jedním z nich jsou nové stíráky – „new ultra-low friction SKF wiper seals“ (viz. https://www.sram.com/…). Vidlice sice nemá najeto moc, ale už má pár let a když už ji budu otevírat, tak jsem si řekl, že bych to vzal při jednom a vyměnil i stíráky za nové s nižším odporem tření.

      V katalogu náhradních dílů 2020 (https://www.servicearchive.sram.com/…) jsem je našel pod číslem 11.4018.028.013 – FORK DUST WIPER KIT – 35mm BLACK LOW FRICTION SKF. Co mne však zarazilo bylo, že stejné stíráky jsou uvedeny u všech modelů Lyrika (měly by být jen pro Ultimate/Select+) i u Yari (kde by tyto nové neměly být vůbec). Nevíte někdo jak to tedy je? Chci se vyhnout koupi stejných jako mám teď.

      Předem moc díky za radu.

      0 0
      • Mr.Duck  
        1. Ano, vsechny s cervenym hlinikovym „sealhead“ (cesky?) jsou ten novy DebonAir
        2. Taky mi to neni jasny. Uz jsem nekolik 2020 vidlic servisoval, tesneni mi prijdou stejny vc. Ultimate a jako jiny servisni dil to nevidim.

        Sealhead na Charger 2.1 je jiny, a mozna ze v nem je jiny stirak, nicmene ac nepochybuju ze ty vidlice chodi vyborne, zatim vsechny z te posledni generace co jsem servisoval mely znatelne vyssi odtrh nez predchozi modely. Nevyhybal bych se koupi stejnych co mas ted, fungujou dobre a nevim o tom ze by nekdo delal lepsi :)

        0 0
        • jarda_11  

          Díky moc za odpověď.

          Na stíráky se zatím asi vykašlu, po prozkoumání katalogu náhradních dílů z roku 2017, kde byly stíráky pod stejným číslem, jsem nabyl dojmu, ze RockShox ty čísla „recykluje“, takže má-li nějaký obchod na skladě díly ležáky, tak člověku může přijít také něco jiného než chtěl.

          K tomu odtrhu – nemohlo by to být použitím jiné vazelíny než dříve? Pro rok 2020 se místo Sram Butter používá RS Dynamic Seal Grease + 3ml oleje do pozitivky. Ale tvrdí, že by to naopak mělo promazávat lépe, viz. https://bikenetwork.co.za/…

          0 0
          • tomxxx  

            Jop, tim to je spis nez stirakama. Mi prijde, ze stiraky jsou z hlediska odtrhu precenovany, nejvic dela vzduchovka. Ja do vzduchovky trochu oleje cmrndal i driv. Zrovna sem studoval manual novy sidky, zajimalo me co je vevnitr a vsimnul jsem si, ze hlavni rozdil je ta vazelina a olej do vzduchovky.

            Podle mě ale na funkci poznáš nejvic chargera, debonair prej taky, ale trochu si myslim, ze je to navic i z casti placebo a z casti to, ze kdyz si koupis novej debonair, tak udelas servis cely vidle a logicky to bude lepsi nez ta vidle co si mel pred tim.

            0 0
            • Mr.Duck  

              V jedný vidlici jsem vyměnil Debonair zpátky za sólo, a placebo to teda určitě není, s DA to je o třídu jinde

              0 0
              • Fredos  

                Souhlas, DA je opravdu o třídu jinde. A to jsem člověk, co většinou nepozná nic.

                0 0
          • Mr.Duck  

            Vazelínu i olej do vzduchový komory používám pořád stejně, celý servis spodních nohou je více méně identický u starších a novějších vidlic, tak jako tak používám radši slickoleum, origo 0w30 olej, ale ty 2020 mi přijdou že mají odtrh podobný třeba 2010 boxxeru co nebyla žádná hitparáda na dnešní poměry.

            0 0
    • Mr.Duck  

      Umim radit jako buh!

      (prispevky)

      (sorry)

      0 0
    • theedge  

      Pro info ( možná už to tu bylo ) – Rock Shox má nový Debon Air 2021:

      https://www.pinkbike.com/…er-2020.html

      https://enduro-mtb.com/…pgrade-2020/

      Jakmile bude dostupný, tak v Lyrikovi vyměním a dám vědět.

      0 0
      • benobiker  

        Heh, to je haluz.. Nejprv komoru zvětší, pak zase zmenší..:-) Takže teď, jak tak koukám, lícuje přepouštěcí kanálek s pístem při maximálně roztažené vidlici, přesně tak, jak to má řešen FOX.:-)

        0 0
        • Cryzyy  

          Musej to jeste nejakej cas zkouset, nez zase se velkou slavou vytahnou DualAir :-D

          0 0
      • benobiker  

        No a teď mám druhej haluz.. Přijdu domů, zkouším Pajka a mám za to, že už teď (poslední debonair, stejně tak původní soloair) přepouštěcí kanálek lícuje s pístem právě při maximálně roztažené poloze a právě při této polože se přepouští vzduch mezi komorama… Tak nějak mi to teď nedává smysl, kdyby byl píst ještě výš, nedosáhne na ten kanálek a vzduch se nepřepustí, vysvětlí mi to tady někdo? :-)

        0 0
      • cobra  

        Netušíte jestli ten novej debon air upgrade kit https://www.bike-discount.de/…-2018-962033 je kompatibilní s Pikem opravdu až od roku 2018? Já mám Pike 2017 a přemýšlím o tom upgradu, tak nevím který díl objednat. Přitom se údajně dá vyměnit jenom ten horní „červenej váleček“ https://www.bike-discount.de/…-head-953244 když už člověk má předchozí kit, tak bych čekal, že to bude vzájemně kompatibilní …

        0 0
        • Dragonfly  

          To by me taky zajimalo. V manualu RockShox maji primo napsano ze pike 2014–2017 neni kompatibilni s DebonAIr C1. Tak tam asi opravdu bude neco jinak

          0 0
          • Dragonfly  

            Ze zahranicniho fora:

            The C1 update is NOT compatible with the older A1/A2 versions of the Pike because the equalization dimple is in a different spot! Only compatible with the B1/B2 versions from ‚18-‘20 for the PIKE (it is compatible with ALL versions of the Charger Lyrik)

            0 0
            • benobiker  

              To by pak dávalo smysl… S předchozím DebonAirem co mám na Pikovi A1 jdou nohy povytáhnout jen o pár mm, takže kanálek bude o trošičku výš, než píst při maximální expanzi. Při použití nového DebonAiru už bude ale píst nad kanálkem a nedošlo by k vyrovnání tlaků mezi komorami. U novějších Piků tedy nejspíš kanálek šoupli o pár dalších mm výš…

              0 0
        • McDog  

          Já ho měnil na jaře na PIKE z roku 2017, tedy mám nyní C1 verzi Debonu.

          Kupoval jsem tuto variantu:

          RockShox Debon Air C1 Upgrade Kit for 140mm/29" & 160mm/27.5" PIKE (A1-A2/2014–2017) – 00.4020.552.007

          Zvyšoval jsem tím také zdvih ze 150mm na 160mm, měl jsem tam ze zimy i starý Debon a rozdíl tam je, vidla se tolik nenoží v počátku zdvihu a citlivost zůstala, tak jak slibují.

          0 0
          • Dragonfly  

            Kit 4020.552.007 jsem v tom manualu vubec nenasel, tak ho zrejme udelali pozdeji. Dik za tip

            https://www.sramconnect.com/…rade-kit.pdf

            0 0
          • cobra  

            Aha, to je zajímavý, to vypadá jak kdyby existovala ještě nějaká další verze pro modely 2014–2017, o které rock shox oficiálně mlčí. Skoro nikde se teda nedá najít. Našel jsem to např. zde https://r2-bike.com/…Mj-2014-2017 a popravdě nevidím (podle obázků) žádný rozdíl oproti verzi pro Piky od 2018 https://r2-bike.com/…1-ab-Mj-2018 .

            Já budu rád když se zlepší citlivost, ale ještě radši bych byl kdyby se omezilo zanořování ve strmým terénu, což jestli jsem správně pochopil řeší až nová verze C1.

            0 0
          • novas752  

            To je velmi velmi zajímavý! :)

            0 0
            • cobra  

              Tak mi z toho r2-bike.com napsali, že ten díl nemaj a nebude v dohledný době dostupnej ani od Rock Shoxu. Do upgradu Pika 150 mm na tu první verzi debon airu se mi moc nechce, protože podle toho co jsem četl by se sice zlepšila citlivost, ale vidle by mohla být náchylnější na zanořování do zdvihu ve strmejch sjezdech a to se docela dost děje už teď. Možná jsem začal jezdit agresivnějc (větší dropy, atd.), postupně jsem dal 2 tokeny a pořád zvyšuju tlak (teď tuším 85–90 psi na 82 kg bez oblečení). Asi zkusím dát ještě třetí token, pořád mám pocit, že by vidle mohla být progresivnější.

              0 0
              • novas752  

                No já právě Pike verze A2 mám, původně v něm byl samozřejmě SoloAir, 150mm. Asi rok a půl zpátky jsem to upgradoval na Debon Air verze B1 rovnou ve 160mm. Citlivost a aktivitu na začátku zdvihu to zlepšilo o hrozně moc, ale že by to nějak zhoršilo/zvětšilo noření vidlice jsem moc nepozoroval. Takže i do té verze B1 bych vklidu šel znovu, doporučuju aspoň to.

                Samozřejmě menší noření vidlice je lákavá věc, proto jsem koukal i po té verzi C1. Škoda.

                Podobnej problém na SoloAiru jsem cítil taky, chtěl jsem žehlivější začátek což se dalo řešit jen menšim tlakem a velkou progresivitou. Jenže tohle právě může vést k malé podpoře uprostřed zdvihu = většímu propadání. Debon Air je na začátku aktivnější a citlivější přirozeně, takže jsem s výměnou AirShaftu zároveň ubral token a přidal tlak. Aktuálně to mám 160mm, 2 tokeny, kousek pod 70psi.

                A samozřejmě tam hraje roli i nastavení tlumení – zbytečně moc utaženej odskok nedovolí vidlici vracet se dostatečně rychle a drží jí tak utopenou dole, málo utažená komprese naopak nebrzdí vidlici v propadání…

                0 0
                • cobra  

                  Ok, díky moc za zkušenost. Je pravda, že kompresi jsem na začátku nějak nastavil a už s tím moc nelaboroval, zkusím přitáhnout. Odskok si myslím, že mám nastavenej správně, rychlejší vidli bych nechtěl.

                  0 0
                  • novas752  

                    No i ten odskok bych zkusil o 1 nebo 2 kliky urychlit co to udělá.

                    0 0
                • nksh  

                  Ja teda zacinam bejt z C1 trochu rozpacitej. Rozhodne z toho boli vic ruce nez na B1 pri stejnem nastaveni tlumeni.

                  0 0
    • Tofifee  

      Zdarec, abych nezakládal další vlákno, zeptám se tady: Mám Yari RC 160 mm s motion controlem a chtěl bych upgradovat na charger 2.1. Má s tím někdo zkušenost? Stojí ten upgrade za ty peníze?

      0 0
      • lubosalbi  

        Kamarád dával do Yari Charger první generace a rozdíl cítil.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Obrovskej rozdíl je tam. Takže stojí, MC je nič moc, Charger je pecka myslím :)

        0 0
      • novas752  

        Rozhodně ano, MC tlumení v enduro vidlici je fakt velký špatný.

        0 0
    • Winux  

      Ahoj, po výměně za C1 verzi na RS Pike mi tady zbyla ta původní verze DebonAir B1 150 mm. Rád bych to hodil na bazar, ale netuším kolik si za to říct, aby to bylo rozumné, poradí někdo? Bylo to jeté necelý rok, mělo by to být naprosto v pohodě a funkční.

      0 0
    • jaykay  

      Ahoj, koupil jsem upgrade na Rebu kód 11.4018.096.002 a ten bazmek přišel bez o kroužku, všude na eshopech je na fotkách s kroužkem.

      Netušíte, zda lze použít těsnění z původního soloair pístku za který to budu měnit? Jaký je rozdíl mezi červeným a černým bazmekem?

      Díky

      0 0
      • jaykay  

        toto dorazilo

        0 0
        • Mr.Duck  

          Vnitřní těsnění tam je? Vnější je statický a je celkem jedno když použiješ starý, vnitřní by ale určitě mělo být nový. Nikdy jsem to nedával do Reby, ale ještě jsem neviděl že by to prišlo bez o kroužku..

          0 0
    • pm74  

      Oživím vlákno. Servisuju novější Rebu (2020+) s upgradem a nejsem si jist správnou funkčností systému. Základní princip debonair snad chápu, ale stejně mám nějaké otázky. Pokud je to ta novější verze debonair, kde je kanálek v úrovni těsnění pístu v jeho dolní úvrati, znamená to, že při sebemenším stlačení vzniká v negativce podtlak (v rámci systému samozřejmě) a negativka tak spíš pomáhá vracet píst do základní pozice? Vlastně to už nefunguje jako negativka, protože v pozici, kdy bumper pístu narazí na těsnící hlavu, jsou tlaky díky kanálku vyrovnané. Zároveň by to znamenalo, že v reálném provozu píst nedosáhne kanálku téměř nikdy, kromě pozice kola ve vzduchu. A když vyfukuju pozitivku, vyfouknu nadoraz i negativku a taky by to mělo být tak, že pozitivku vyfouknu i ventilkem v shaftu? Řekněte, že tomu rozumím správně :))

      0 0
      • mirorek2  

        Teď jsem to měl rozebrané a musel jsem se podívat do nákresu, abych to dal správně zpět. Za mě je to teda naprosto debilně složitý systém, co nepřináší nic, než zvýšené odpory v systému. Kdyby nechali Dual Air, udělali by soudruzi lépe.

        Toto nikdo dospělý na XC už jezdit nebude a pro děcko je to tupé jak panštok

        Edit: myslím 32 mm verzi s ukrutnými 5 ml mazání do každé nohy

        0 0
        • pm74  

          Právě, že je to s debonair upgradem až podezřele jednoduchý. V podstatě zůstanou jen dva díly – shaft a sealhead. Funkčnost nehodnotím, ale ten příběh, který k tomu tlačil rockshox je podle mě blbost. Důvody byly spíš zavřít pusu lidem, kteří si stěžují na ztrátu zdvihu způsobenou negativkou a „vyřešit“ častý problém s jejím nechtěným tlakováním.

          0 0
          • mirorek2  

            a proč se to neděje u klasického DebonAiru u lyriku a spol?

            0 0
        • novas752  

          Jaké zvýšené odpory, vždyť to má 2 pohyblivý těsnění stejně jako dualair. A kluzný pouzdro v tom hliníkovym sealheadu dost zvyšuje spolehlivost – Reby co mají tu vícekusovou verzi bez pouzdra často trpí na podfouknutý těsnění negativky ⇒ vystřelený gufero.

          0 0
      • novas752  

        Hlavním důvodem přítomnosti negativky je ale právě to vyrovnání tlaků nad a pod pístem na začátku zdvihu. Kdyby to tak nebylo, byla by vidlice fakt extra tupá. Debon Air alias hlavně zvětšený objem negativky způsobuje pomalejší pokles tlaku v ní = rozdíl tlaku nad a pod pístem neroste až tak dramaticky rychle = vidlice je aktivnější než s maličkou negativkou.

        Když bys to rychle vyfoukl přes negativku, tak pozitivka rozplácne ten vrchní doraz a píst sjede až pod vyrovnávací kanálek = pozitivka by zůstala částečně natlakovaná.

        Jak často se za jízdy v terénu vidlice dostane na plný roztažení závisí hlavně na rychlosti odskoku.

        1 0
        • pm74  

          Uznávám, že jsem to nevysvětlil moc srozumitelně, asi jsem to měl rozepsat víc. Jde o to, že debonair před 2021 měl kanálek výš a tím pádem byla negativka „zřetelnější“. V základní pozici byl někde nad pístem. Po 2021 je kanálek v rovině těsnění pístu v dolní úvrati, tzn. že negativku zmenšili na minimum. V podstatě ji tvoří jen vnitřek shaftu a prostor kolem bumperu, ale je fakt, že tlak tam pořád je a i když je objem vzduchu minimální, pořád je to negativka. Dělal jsem pokusy a spodnim ventilkem pozitivku opravdu nevypustíš. Téměř vůbec. Buď je to jak píšeš, nebo další možností je, že tlak v pozitivce stlačí bumper mezi hlavu pístu a sealhead a uzavře tak otvory v shaftu. Proč se ale rychleji nevyrovná tlak kanálkem moc nechápu, stejně jako to, jestli to byl záměr už v návrhu. Každopádně jsi to popsal dobře, je mi to o něco jasnější, díky,

          0 0
          • novas752  

            Tak to nejspíš posunuli kvůli tomu zanoření kousek do zdvihu bez zatížení. Mnoho lidí to považovalo/považuje za závadu byť to dynamicky bylo lepší – negativka byla větší a člověk mohl mít malinko rychlejší odskok aniž by to při plnym roztažení kopnulo.

            2 0
            • pm74  

              Tak nějak to bude. Obětovali lepší funkčnost vidlice jednoduššímu systému a obsluze, eliminovali stížnosti na zdvih, plus fixnuli ten problém s negativkou. Ještě mám dotaz. Nevím jestli jsi měl někdy rozdělanou Rebu, ale ve spodních nohách je na shaftu navlečená sestava (pryž plus plast) kterou rockshox nazývá bump stop. Pokud ji dorazím až k vnitřní noze, měl by ten viditelný zbytek shaftu nějak korespondovat se zdvihem. Tady je o 15mm kratší (trčící shaft je 85mm a zdvih je 100), což mi přijde dost. O tolik se ten bumper nestlačí, ne? Neměl by tam být rozdíl jen pár mm?

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.