Rockshox monarch rt3 debond air ,vzduch v tlumící patroně.

29 nepřečtených
  • FoggyGoggy

    Dobrý den mám rockshox monarch rt3 debond air.

    Zřejmě se do komory s tlumícím olejem dostal vzduch když na kole zapružím tak začne čvachtat a ani lock není moc pevný .

    Když tlumič v rámu otočím tak aby bublina byla na druhé straně tak je klid když vyndám tlumič z rámu a zatřepu tak je jasně slyšet šplouchání .

    Takže teda neví někdo jak dostat bubliny ven bez nějakého extra nářadí a bez dusíkové plničky?

    Děkuji.

    0 0
    • freerider159  

      Nijak, musíš to rozebrat. dát nové těsnění a složit. Dusík nepotřebuješ, jen redukci na nafoukání.

      tady máš manuál – https://www.servicearchive.sram.com/…rt3_r_sm.pdf

      0 0
    • kubad  

      není to o tom že je tam vzduch, ale je to o tom že tam není dost oleje

      pokud je v záruce můžeš reklamovat, pokud už není tak si komplet servis zaslouží,

      0 0
      • FoggyGoggy  

        Záruka je dávno pryč ale v tom servisním manuálu je „bleed screw“ nešlo by ho třeba jenom povolit a odpustit ten vzduch co je vevnitř

        (Nechci to toho moc kecat protože v tlumičích se moc nevyznám)

        0 0
        • freerider159  

          Nejde. Budeš muset doplnit olej jak píše výše a nastavit správně IFP pístek. Prostě komplet repas. Když už se to dělá, je zbytečné udělat jenom něco.

          0 0
        • novas752  

          Nejde, musí se to rozebrat komplet, zkontrolovat těsnění (někdudy se tam ten vzduch dostat musel).

          0 0
          • Pedro404  

            Jak zkontroluješ těsnění? Dyť na něm nic neuvidíš.

            0 0
            • novas752  

              Prasklý, skřípnutý nebo natržený těsnění je vidět docela hezky.

              0 0
              • Pedro404  

                Servisoval sem spoustu zavzdušněnejch tlumičů a ani jeden z nich neměl viditelně poškozený těsnění.

                0 0
        • Pedro404  

          Bleed screw je právě pro vakuovou plničku.

          0 0
          • novas752  

            Ale prd.

            0 0
            • Pedro404  

              ?

              0 0
              • novas752  

                Při servisu RockShox tlumičů se žádná vakuová plnička nepoužívá. Tlumič se naplní, sešroubuje a tim otvůrkem vyteče přebytečný olej, pak se otvor ucpe a pojistí červíkem a z druhé strany pístnice se tlakuje ifp komora normální pumpičkou na tlumič s redukcí.

                0 0
                • Pedro404  

                  Že se plnička používat nemusí vim, myslel sem ale, že by to s ní šlo taky. Jak ale koukám na net, tak na inline monarchu asi ne, protože tam je třeba resetovat IFP, u monarchu plus si nejsem jistej, tak nechci kecat, ale třeba vivid coil má na můstku mezi expanzkou a tělem torxovej šroubek, kterej imo k ničemu jinýmu než k vakuovýmu plnění použít nejde.

                  0 0
                  • novas752  

                    I na Monarchu plus se musí nastavit hloubka ifp, stejně tak na deluxu a super deluxu. Akorát tam kde je piggyback je ifp samozřejmě v něm.

                    Vivida jsem nikdy nedělal ani nehledal, ale ani tam plnička podle mě nebude potřeba.

                    I třeba na Fox X2 tlumiči potřeba neni, tam je taky odvzdušňovací šroubek na těle, ale tam se šroubuje stříkačka jako bys odvzdušňoval Shimano kalíškem.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Na Vivida plnička potřeba rozhodně neni, jenom řikám, že ten šroubek při odvzdušnění během složení rozebranýho tlumiče nevyužiješ, takže imo musí bejt na vakuový odvzdušnění složenýho tlumiče.

                      U toho X2 ale budeš dělat stříkačkou vakuum, ne? Když řikám vakuová plnička, nemyslim nutně nic motorovýho.

                      0 0
                  • Mr.Duck  

                    FF používá vakuovou plnicku takže to určitě jde :) Ale nemusíš, já jí neřeším.

                    0 0
    • FoggyGoggy  

      Takže krom novýho tlumícího oleje by jsem musel koupit i těsnění

      0 0
      • kubad  

        ano kompletní sadu těsnění na vzduchovou a olejovou část

        0 0
      • novas752  

        Neni to úplně nutný, záleží jestli je nějaký poškozený.

        Mě se to stalo asi 2 roky zpátky, jen jsem to rozebral, líp namazal těsnění, naplnil, složil a mám na tom najeto dalších 4000km na původních.

        0 0
    • FoggyGoggy  

      Tak sehnal jsem si ten adaptér na napumpování tý komory ale stal se trochu problém komoru

      Ne a ne vypustit respektive ten ventil co tam je tak je prostě totálně zatuhlej a nejde otevřít ani adaptérem ani sroubovakem atd.

      0 0
      • novas752  

        Tak ho vyšroubuj ven klíčkem na autoventilky.

        Jinak to vypadá na selhání těsnění na ifp – Dost možná bude pístek zatlačenej až úplně dolu a tim vnitřní konec ventilku blokuje proti stlačení. Takže ventilek vyšroubovat. A do tlumení opatrně, dost možná tam bude „přepuštěný“ vzduch z ifp komory = při povolování hlavního pístu z pístnice začne téct skrz závit napěněnej olej, tak to nech samovolně vytéct ať ti to při úplném povolení nevylítne.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Na to právě můžeš použít ten bleed screw na pístu,abys uvolnil ten tlak.

          0 0
          • novas752  

            Jo to je fakt vlastně. Ale ne vždy, někdy je kulička pod tim rozpláclá tak že tam drží a těsní i bez červíka.

            0 0
    • FoggyGoggy  

      Takže obědnal jsem si kompletní set těsnění tlumič jsem rozebral už ve vzduchové komoře bylo prasklé těsnění které sice drželo jenom na místě podložku,ale to byla známka že těsnění toho mají fakt dost. Po vyčištění a odmaštění vzduchové komory jsem se vrhl na tlumící patronu , hned na začátku jsem měl problém vypustit tlak z komory (jak jsem se již zmiňoval).

      Protože ventilek nešel odpustit tak jak jste mi radili že mám ho pomalu vyšroubovat tak jsem tak udělal ale když už byl ventilek komplet venku tak žádný plyn neunik ale ventilek byl totálně na placku rozmačkaný . Takže mi nezbývalo nic jiného než vrchní píst pomalu začít odšroubovávat a doufat ze mi to nevybouchne v rukou plyn naštěstí pomalu unikl .

      Když jsem vylil olej tak místo červeného byl černý skoro jako ropa =) a Pístek až na konci pístnice po vyndání bylo zřetelné opotřebení těsnění na ifp pístku .

      Potom jsem začal nasazovat nová těsnění atd.

      Po zkompletování tlumiče funguje jako po másle nic nikde neuniká , neteče ani nevydává

      žádné zvuky .

      Takže repase +oprava byla úspěšná .

      Na závěr bych chtěl dodat ,jestli to chce někdo také dělat a bojí se tak se v podstatě nemá čeho když se v tom alespoň trochu vyzná ,je mi 15 a zvládl jsem to naprosto s nadhledem .

      Tak vítr v zádech a čistý pružení =)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.