Zdravím.
Mám na kole vidli Recon Silver RL 2021. Má smysl ji měnit za SID Select+ 2020? Dík za rady od zkušených.
Zdravím.
Mám na kole vidli Recon Silver RL 2021. Má smysl ji měnit za SID Select+ 2020? Dík za rady od zkušených.
Pane Lorenc, uvezu to?
Ano určitě má.
Ano SID je naprosto někde jinde.
Možno by sa zišlo uviesť na aky bike a čo s ním jazdis.
Aby ta vidle nebyla dražší než celý zbytek kola :-)
Co tě vedlo k tomu, uvést název vlákna v opačném smyslu?
To mě zajímá. Co si od toho slibuješ? Já mám na svém canyon exceed 2019 taky recona a láká mě Sid. Ušetřím 0.5kg na váze a mělo by to lépe tlumit. Otázkou je, zda investice do kola ve výši cca 13k stojí za to. Kolo stálo 40k. Za recona dostanu tak 4k, takže je to investice jen možná 9k.
Kolo stálo 40, dnes by podobné stálo přes 50.
Záleží jestli se to srovnává se Sidem SL (nebo staršíma Sidama s 32mm nohama), nebo s novým Sidem s 35mm nohama – ten bude výrazně tužší v krutu/ohybu = o dost aktivnější při silnějším brždění atd. Jinak Sid obecně citlivější a aktivnější z počátku zdvihu a kvalitnější tlumení.
Tak hlavně díky nohám 35mm bude mít vzduchová komora jiný průběh.
No vždyť to píšu.
Kde? Sid obecně je i Sid s 32mm nohama což bude furt réba jen s lepším tlumičem.
Hlavně se nepoklovejte hoši. Oba Sidy budou značnej posun, 35mm bude lepší, pokud si nehraješ na gramy.
Ono debonair a charger plus vetsi komora a tokeny z toho delaj uplne jinou vidli nez soloair motion control 32mm reba bez moznosti tokenu.
Ale i recon se dela dneska s 35 a debonair (gold 35 verze), ovsem cokoli co je silver, TK a podobne je stara technologie co byla v sidu a rebe driv (turnkey lock, motion control, soloair…)
Nový sidky mají tlumení:
Charger damper Race Day, Charger RL, Rush RL
Ať hledám, jak hledám, už nebudou mít klasickej Charger damper 2 podobnej jako v Pikovi. Něco mi říká, že snižují náklady na výrobu.
Select+ verze má Charger 2 RL.
Pardon, špatně jsem koukal, furt má. Tím pádem asi furt nejlepší sidka.
Race day je odlehčený charger. Charger RL je něco jako grip od foxu, má to teď v sobě třeba lyrik, zeb v selectu. Ten rush nemůžu najít.
Rush je novinka, taky ho neznám.
https://www.kupkolo.cz/…-c1_z109457/?…
nový sid je teda dražší a navíc je to 120mm zdvih, ale to by asi nevadilo.
Za mě select+ 2020 a 2021 měli nejlepší tlumeni vzatý z ultimate sidky, která ho měla do roku 2020
Ti prijde raceday spatny? Ja ted mam brain a sel jsem z foxu tak nevim v realnym provozu jak raceday funguje.
Já mám bohužel obyč charger RL a charger 2 na druhý vidli. Charger 2 mi přijde lepší, ale ve výsledku ten rozdíl není moc velkej.
Race Day jsem bohužel koupit nemohl – nebyl. Lidi z okolí reklamovali ultimate kvůli vůli na nohách, což se jen potvrdilo, na co si stěžovali v zahraničí.
Jinak Race Day mi přijde jako tlumení fakt pro gramhoniče – ušetřili gramy na tom, že je tam málo oleje a navíc na tu patronu nejsou žádné náhradní díly, ofiko jen měníš olej. Charger 2 se dá servisovat.
Osobně bych si Race Day koupil, kdyby tenkrát byl, protože každej gram se počítá, a tlumení na 100mm vidli je stejnak fuk, pokud je trochu dobrý, ale nejsem přesvědčený o tom, že je to funkčně a provozně nejlepší. Pro normální lidi je podle mě select+ nejlepší možnost, ale samotná se ofiko neprodává.
No zadna race vidle neni na velkej najezd. Sezonu to da a pak at se stara stastny novy majitel ;)
Na 100m dobre tlumil uz motion control, ten ma limit na vyssim zdvihu (120+) kdy nepodrzi stred zdvihu. Treba v Yari nebo RVL to byl uplnej pruser.
Vetsi rozdil udela soloair vs debonair s tokenama. Ono teda soloair byl downgrade z dualair velky. Debonair je taky z principu soloair ale lip udelany.
Mně přišlo přejít s MC sidky na první sidku s charger damperem jako den a noc.
A jsi si jist ze to nebylo vzduchovou patronou? Mc se totiz delal s dual a solo ale charger uz jen s debonair.
Já debinair neměl :) první verze nového sidla ho neměla.
MC byla největší sračka co se týká locku, funkce i poruchovosti. Fakt jsem to tlumení nenáviděl.
Ja na mc najezdil ranec mel jsem nekolik reb a sidu a teda melo to dve mouchy.
Prvni ze se po case unavila pruzina a neodemykalo to – v pozdejsi iteraci to nezamykalo.
Druha vec byla ze pokd se s tim jezdilo zamcenym v terenu, vydrzelo to par ran nez to umrelo a to i pri nastaveni nejnizsi urovne prurazu.
Co se tyce funkce tak to tlumilo bez problemu, samozrejme vzhledem ke konstrukci to bylo v nizke teplote diky houstnuti ojele pomalejsi. Tim trpi vsechny systemy jen uzavrene patrony v ridkym olejem mene.
Zima hrůza, lock na lanko hrůza, hydraulický lock mi fungoval, ale hodně lidem se sral. Dva MC na dvou vidlicích, pravidelně servisovanych se mi vydřel. Reklamace uznána, ale charger damper je vysvobození.
Ale charger damper nema hydro lock ne? Me se vysral hydro lock 1× na dvou kolech a celkem nejakych 4–5let pouzivani. Mechanicky remore lock jsem ladil mladymu furt ale imrvere – na to kdyz se vzpomenu tak mrakoty
Nemá, bavíme se o MC
mam sida s MC na 2 kolech – za me ok – ja jsem vyletnik opatrny ale mladej to umi nakrmit
Ahoj, právě že jsem hledal select+ na obchodech a nikde není vedena…takže vidlice je jen pro výrobce na nová kola? Samostatně jsem ji nikde nenašel…
Ano, Select+ je pouze pro OEM výrobce.
Raceday damper je úplně v pohodě…teda aspoň za mě. Ale možná mi to nějaký jiný expert vyvrátí :)
Resim teď podobné téma. Zdali vzít nový sid ultimate SL 2021 s race day charger, ale mám obavu kvůli vaklu v nohách a nemožnosti ladit kompresi.
A nebo vzít sid SL select plus, který ma teda stejný tlumič jako předchozí ultimate?
Ale mám právě nabídku na sid SL select + nebo sid ultimate 2019. A nevím jaký je ta rozdíl ve váze nebo jestli je rozdíl v noze se vzduchem?
Díky
Select plus 2021 má tlumení jako dříve ultimate.
2019 „ultimate“ (podle mě se to ještě jemenovalo world cup) má proti selectu plus karbonovou korunku a krk. Pak ještě existují verze select plus z většími zdvihy 110/120, ty mají trochu jiné = těžší asi tužší spodní nohy, ty jsou z roku cca 2019, kdy ještě nebyly sidky s nohama 35. Select plus se v podstatě nedá sehnat jinak, než sundaný z nového kola, takže bude asi víc mimokatalogových verzí.
Děkuji za vyjasnění, tak bohužel ta select plus co mužů koupit je ne SL tzn 35 Mm nohy a to už váhu posouvá na 1703g. Ta starší sid má okolo 1580g.
Select plus SL má necelých 1500g
Ruku v ruce s nižší hmotností jde nižší tuhost = horší funkce při namáhání způsobujícím krut nebo ohyb vidlice = silnější brzdění, ostré zatáčení, hodně rozbitý úsek…
No teď tam mám Judy Gold a to je poslední těžký komponent, který musí pryč, a mohl bych se dostat na 9kg
Lze měnit na novém 35mm sidu zdvih bez nutnosti výměny air shaft?
Ne, stejně jako na všech lepších RockSHox vidlicích.
Díky, to je hrozny opruz tento trend
U SoloAir pružení s vyrovnánim v jednom bodě vnitřní nohy to je jediná možnost.
Je a není. Ten přínos že můžeš balancovat tlak jinde než na top out je za mě velký a stojí za ten ojep. To, že RS toho přínosu od verze C1 prakticky nevyužívá je věc druhá..
Ještě doplnění starší verze měli štelování LSC, i na remote lookoutu, ale nová verze má pouze 3 pozice remote lockoutu.
Taky bych se přidal s dotazem: Chápu tu debatu expertů nahoře tak, že by šlo vyměnit zamykání z řidítek na korunku u většiny vidlic? Mám vyhlídnuto několik kol do před-výběru a vidlice jsou: REBA, SID, FOX. Případně, jak řádově vysoká je ta investice. (Priorita je čistý kokpit, nikoliv budget.)
Pro info pár kol s různými typy vidlic:
https://www.giant-bicycles.com/…dvanced-29-1
https://www.giant-bicycles.com/…ced-29-1dot5
https://outfindo.cz/…k-l-29-wheel
https://www.bike-life.cz/…n-red/d41896
Na rock shox stojí charger damper 5 až 6 tisíc.
Na foxku se dá předělat jen přehozením korunky za cca tisicovku.
Na Rebu se mění celá kompresní část MC tlumení, asi 1500Kč za díl, na Sida se mění celý Charger tlumič = 5–6 000Kč. Na foxu se mění jen pár dílů úplně nahoře a cenově myslim cca 2000.
Zase když už bych se do toho pouštěl a měl rebu, přemýšlel bych o uprgade kitu na ten charger.
Jen tak ze zájmu – vybíráš kola cca 80–100k Kč – máš to na závody? A pokud ano, proč bys nechtěl remote lockout? A pokud to nemáš na závody, proč nechceš fulla? ;-)
Já mám kolo na hobby ježdění a remote lockout moc nepoužívám, jen když chci ve stoje do kopce (asfalt), ale jinak to nepotřebuju vůbec, takže bych taky ocenil bez remote lockoutu a měl volnější kokpit, ale do současného reconu investovat nebudu, to si raději koupím něco bez remote lockoutu, ale mám takový pocit, že se to moc nedělá :(
Ideální výhledový setup kola je:
Karbonová kola 25/30mm, AXS, hezká barva (ne oranžádu od Treka) a celočerné už nechci.Ta cena je rozpětí kompromisů s případným upgradem.
A na běžné ježdění, do práce, na závody, výlety. Aktuální HT si nechám jako zálohu, na tréninky. Jezdím téměř každý den po práci. Silničku jsem letos odložil, respektive vytáhl jen výjimečně, práší se na ni v komoře. Co jsem objevil Ameriku v podobě plášťů Mezcal a Barzo, chci na nich jezdit a závodit víc a víc, jen hobby samozřejmě : )
Hledám a váhám už skoro dva roky …
Někde si půjč full a přehodnotíš :)
Pokud člověk vyloženě nešetří, nemá za mě HT smysl. Taky jsem se fullu bránil.
V ty specce co pise je full za 250 ;)
Tohle až na barvu a ovládání vidle zcela odpovídá zadání a je za 82 ;)
Viděl jsem to naživo a za ty prachy celkem v pekny.
Tak on si sice vysnil nějaký osazení za 80, ale ani jedno kolo co poslal to nesplňuje :)
Takový Lux, pokud je, ještě tak drahej není.
Přechod z Recona na Sid select 2020 jsem absolvoval loni a rozdíl v citlivosti byl obrovský. Recon ale šel zamknout opravdu natvrdo, kdežto Sid se i po zamknutí docela houpe.
Co tam je ta tlumení, 2020 má Motion control, ne?
Charger damper 2 jde zamknout natvrdo, Charger RL se nehoupe, jen hodně ztvrdne.
Uz i Sid 2019 mel jen charger, bude tam Charger RL.
Otázka je, kde dnes koupit ten SID SL select charger.
Podle vzorce vychází 42 ?
přesně tak odpověď na základní otázku života, vesmíru a vůbec :D