• lord-sky

    Ahoj, rád bych vaší radu, chci si pořídit hezkou silnici od spešlu a vybírám mezi tarmacem a roubaixem. Upřímně mě bere vic tarmac, ale trochu se bojím hodně agresivní a nepohodlné polohy, nejsem žádnej závodník. Máte s tarmacem někdo zkušenost při rekreační jízdě? Roubaix je možná blíž gravelu a to vlastně moc nepotřebuji, mám druhé kolo na polňačky. Měřím 185cm jestli to hraje roli pro výběr. Kolo chci max do 100k. Díky za rady..

    0 0
    • lord-sky  

      Prosím o radu někoho zkušeného, díky;)

      0 0
    • Chlebovnik  

      Aethos? I když je geo stejná, jako u SL7/8, tak máš aspoň volnou ruku při výběru představce. SL7 si moc na rekreační ježdění představit nedokážu. To už spíš SL8. Ta je fakt pohodlnější. Místy mně, a nejen mně, v rámci silničního ježdění, přijde pohodlnější než Diverge. Co se týče filtrování vibrací do rámu/sedla a tak.

      0 0
    • kedi  

      Tohle je hrozně individuální. Tarmac je nekompromisní raketa, ale nedá se o něm říct, že by byl nepohodlný, naopak, SL8 je úžasný.

      Občas když se podaří skloubit časové možnosti a potkáme se v partě, máme pohromadě Roubaix, Aethos i Tarmac. Já mám Roubaix a neměnil bych. Ve svém věku preferuji pohodlí a to má podle mého názoru Roubaix bezkonkurenční. Při mé průměrné rychlosti mezi 25–28 km/h, jsem o víkendu šest až osm hodin na kole v naprosté pohodě. Občas někde čtu stížnosti na „propadání“ Future Shocku. Moc tomu nerozumím. Jednak u některých verzí lze zamknout, já to snad nikdy nevyužil. Asi při mém turistickém způsobu použití je to jedno. V kombinaci s karbon. řídítky je to neskutečně komfortní a nějaký pohyb vůbec nevnímám. V mém okolí je hodně silnic dost mizerných, takže kombinace Roubaix, 32 mm Conti bezduše je pro mne ideální řešení.

      Aethos je nádherné kolo se stejnou geometrií jako Tarmac. I ten by mohl být vhodným řešením.

      Take je potřeba zvážit nastavení posedu. Ono vlastnit skvělou silniční raketu a potom mít pod představcem sloup podložek, také není úplně ideální. Např já mám rozdíl výšky sedla a řídítek 9 cm, tedy stejně jako kamarád na Aethosu.

      Rozhodně Roubaix se gravelu nijak neblíží, jsou to zcela jiná kola a poslední modely mají i skvělé aerodynamické vlastnosti.

      Pravděpodobně by neměl být problém si obě kola půjčit a vyzkoušet, to je nejlepší řešení, kdy ty sám posoudíš co ti vyhovuje.

      Když si projdeš některá podobná vlákna tady, možná i tam najdeš pár informací, kteří by se ti mohly hodit.

      https://www.bike-forum.cz/…ilnicka.html#…

      0 0
      • lord-sky  

        Je pravda, že když vyjedu sám, jedu víc sportovněji, než že bych se kochal. Chci jezdit i delší trasy, dát si třeba hory atd.. ale zároveň aby mi neupadly záda po prvních 15 min na kole. Dlouho jsem na silnici neseděl, ale zároveň kdysi najezdil dost a láká mě to. Chci pořádné kolo, které mě bude bavit, prachy na to mám. Roubaix byl první na které jsem se díval, s tím, že tarmac je moc agresivní a pro mě zbytečná pila. Na druhou stranu jsem pak někde četl, že je to vlastně jedno, roubaix má tlumení sedlovky i řídítek, ale to není asi to co nutně potřebuju. Tedy jsem začal čumět na tarmac a našel si favorita :). Chtěl jsem se spíš poradit, než někam náběhnu a budu o tom vědět kulový :)

        0 0
        • Pikaču  

          Ber tarmaca. Ale spis sl8 ( kdyz uz penize mas).

          Případně atheose

          Nevidím duvod pokud jsi zdravý a nejsi nad 60 nebo 70 let ze bys na tarmacu trpěl.

          0 0
          • JachymP  

            Přesně tak. Na aero silničce na 28 mm bezduších dám 300 km a je to naprosto pohodlné (komín nemám). Tarmaca bych se vůbec nebál.

            0 1
            • snas89  

              Nevidim duvod, proc se mordovat na 28mm plastich, kdyz to kolo pojme 32.

              0 2
    • lord-sky  

      Jak je to ještě s výškou posedu/výškou řídítek u tarmacu/roubaix? Tarmac předpokládám nemá moc možností jak zvýšit řídítka a tím trochu vzpřímit posed a zvýšit pohodlí? Roubaix tam předpokládám má řídítka už defaultne trochu výš kvůli tomu tlumení? Ptám se možná hloupě, ale děkuju za rady :)

      0 0
      • kedi  

        Tarmac si nastavíš “komínem” podlozek pod představcem. Kolik jich můžeš použít ale nevím, na to by nejlépe uměl odpovědět DaD, který těch kol postavil hafo.

        U Roubaix jsou dva kryty FS. Jeden má 3,5 mm a druhý 15mm. Pak jsou ještě 5mm podložky, které můžeš přidat, ale max 3 ks pod vyšší kryt. Takže rozdíl výšky je od 3,5 mm do 45 mm. Roubaix má z výroby zvýšená řídítka, která ještě přidají 15 mm. ( to bylo první co jsem měnil).

        viz: https://www.cyklo69.cz/…ureShock.pdf?…

        0 0
        • rafi  

          SL8 mi přišel se 40mm podložek mezi rámem a představcem (+ je tam 4mm podložka nad rámem, která tam musí zůstat). To je maximum, jak vysoko se může dostat. Ale u Tarmacu dává smysl spíš podložky ubírat :)

          0 0
        • lord-sky  

          Tedy konkrétně, řeším tyto dvě kola

          https://www.kola-radotin.cz/…lic-obsidian

          • vyšší cena, nad 100 už jsem moc nechtěl

          https://www.specializedbrno.cz/…lver-2023-58

          • cena ok, lepší sl7 jsem za tu cenu nenašel

          SL8 už je v tarmacu vysoko nad limit..

          Asi tam zajedu a zkusím na místě jak mi co bude pasovat.. Díky všem za rady ;)

          0 0
      • rejdy  

        Tarmac SL8 má v manuálu psaných max. 3× 10 mm + 1× 5 mm podložky (stejný maximum 35 mm pod představcem má psaný Aethos), takhle to předpokládám chodí z továrny, pak můžeš snižovat.

        edit: koukám, že řešíš Tarmac SL7, ne SL8, ale ta výška podložek je podle všeho stejná…

        0 0
        • Chlebovnik  

          Nicméně u Aethosu dále můžeš představec otočit směrem nahoru a bude to vypadat pořád akceptovatelně. Případně ho můžeš vyměnit za úplně jiný.

          U SL7/8 se výměna dá TEORETICKY provést taky, ale vypadá to pak otřesně.

          0 0
        • rafi  

          Jo, máš pravdu, horní 3mm podložka pod představcem tam taky zůstává.

          Ale nevím, jak je to s jinými řídíky (integrovaným kokpitem)

          0 0
    • MatyW7U  

      Ahoj já jezdím Tarmac SL7 Expert Di2 přešel jsem na něj z „Endurance“ silničky a je pravda že jsem ihned vyměnil řídítka za Roval Rapide(ne Kokpit), bohužel(pro mou peněženku) jsem si vyzkoušel sedlo Power Mirror tak mám i to, velmi ale opravdu velmi tyhle věci pomohli s pohodlím celého kola i tak s tím předtím nebyl vůbec problém, ale je pravdou, že se snažím nejezdit úplně jako turista a ono i to kolo tě poměrně nutí pořád šlapat více a více :). Poslední co jsem udělal je výměna ráfku z C38 na CLXII a opět se zlepšila kvalita jízdy.

      A na kvalitu jízdy samozřejmě mají ještě i pláště a jejich rozměr.

      Ale z mého pohledu kdybych řešil kolo dnes tak bych asi vážně šel cestou SL8 v nižším osazení, které lze postupně vyměnit ale rám budeš mít lehčí, pohodlnější lépe k němu pak případně půjde Roval Cockpit.

      S kolem Roubaix nemám žádné zkušenosti určitě to bude také skvělé kolo, jen konkrétně mě by odrazovali právě ty funkce co to dělají pohodlnější hlavně z hlediska servisu a případných technických problémů, mám celoodpružené kolo a opravdu si užívám silniční kolo v jednoduchosti (prakticky vše si uděláš sám doma)

      Tady není takový cenový rozdíl a možná by stálo za to připlatit

      https://www.kolokram.cz/…024-p274083/

      0 0
    • DaD  

      Pokud si chceš tu silniční a pokud možno, svižnou, jízdu užít, tak bych bral určitě Tarmaca SL8. Píšeš, že prašule na to máš. Na slušné silnici je Roubaix s odpružením Future naprostý overkill a není pro něj opodstatnění. SL8 je za zavodní raketu navíc hodně komfortní kolo a vůbec bych se toho nebál. Je také o dost lehčí a lépe se ovládá. Za mě jednoznačně SL8. Nejlepší kolo, které jsem kdy jezdil. A pojezdil jsem toho celkem dost:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.