Nevím si rady, sám jezdím na silničce, tak tíhnu ke klasice. Manželka mi udělala radost, když mi oznámila, že občas si výletně zajezdí se mnou. Jen se nemůžem shodnout jaká řidítka. Jsou tu na fóru i ženy, co mi poradíte??
Nevím si rady, sám jezdím na silničce, tak tíhnu ke klasice. Manželka mi udělala radost, když mi oznámila, že občas si výletně zajezdí se mnou. Jen se nemůžem shodnout jaká řidítka. Jsou tu na fóru i ženy, co mi poradíte??
Ahoj, já jsem s berany moc spokojená. Tak širokou škálu úchopů rovný rodla s rohy, ani vlajdy, nenabídnou. Dokonce už chápu lidi, ktěří si pro rychlý lesňačky montují berany na bike.
Díky za odpověď. Jsem stejného názoru, berany poskytují více úchopů a jezdit se dá taky pohohodlně. Jde spíš o všeobecný názor (nebo módu), že ženy na beranech nejezdí. Další hřebík pro berany:-)
To jsem ještě neslyšel, že by ženy nejezdily na beranech (ani v souvislosti s módou), k tomu není žádný důvod.
To, že berany poskytují velkou variabilitu úchopů je fakt. Ale ne vždy to musí vyhovovat i přes to množství úchopů. Většině lidí to asi sedět bude a jsem třeba ojedinělá vyjímka, ale mně berany moc nesedí (naježděno na nich mám minimálně 40–50tis. km, takže nezvykem to opravdu nebude). Vždy jsem pořád střídal rychle všechny úchopy, protože jsem žádný nevydržel držet nějak moc dlouho. A zkoušel jsem více tvarů beranů, tedy od prvních kdysi, kdy nebyl žádný vůběr po dnešní modernější s různým tvarováním a k tomu i různé geometrie rámu, co jsem na silničce jezdil. Na celopevňáku s kterým jezdím dost silnici mám užší vlajdy s Ergon gripy (které jsou s krátkými růžky) a i když je tam počet úchopů menší než na beranech (ale taky je těch úchopů více, jak ty ergonomické gripy přecházejí plynule v ty růžky, tak to má některý super úchopy), tak mi to vyhovuje mnohem více než berany a na každém jediném úchopu vydržím jet dlouho (a když je navíc můžu střídat, tak o úchopu od té doby vůbec nevim, jak mi to sedí).
Klidně bych ji tam berany dal ať je zkusí a pak sama uvidí.
Má to ještě jednu komplikaci. Pro berany a rovná řídítka je třeba jinak dlouhý rám + představec. Pro berany by to mělo být o trošku kratší, protože většina úchopů na beranech posed dost natahuje. Kdyby tedy zkoušela oboje na stejném rámu a mělo to být porovnatelné, tak pro berany bych dal o trošku kratší představec než pro rovná řídítka.
Taky nechapu, proc by mely zeny na silnickach vozit neco jineho, nez tam patri. Silnicni kolo je proste jine nez MTB, berany umoznuji krome spousty moznosti uchopu i jiny posaz, mnohem aerodynamictejsi, tak proc se o jednu z hlavnich vyhod ziletek pripravit tim, ze pouziju rovna riditka. Posez by se tim nesmyslne zkratil, narovnal a navic ruce rozevrene mnohem vic do sirky aerodynamice taky nepridaji.
Silnicni ramy se delaji kratsi nez u MTB, oproti nemu by se melo pri urceni posezu vychazet ne ze stredu sedla- stred riditek, ale stred sedla- stred vzdalenosti mezi riditky a brzd./radicimi pakami, takze klidne nejakych 4–5 cm rozdil. Kazdopadne se dnes vyrabeji i berany hodne „kratke“ a s nizouckym obloukem, takze umozni pohodlny uchop i mensim postavam (ja treba vozim taky takove, i kdyz kola v profilu nejak neaktualizuju uz delsi dobu :o).
souhlas s mlokem. taky berany nemusim. pokud se nejedna o zavodeni, kde aerodynamicky posed, ke kteremu nuti berany prinasi urcite vyhodu, tak je potreba volit to co vyhovuje vice bez ohledu na modu, v mem pripade rovna riditka s rohama (viz kolo v profilu). mam radeji vzprimenejsi posed a sirsi uchop nez dopredu natazeny posed, navic nenasel jsem komfortni polohu, ktera by mi umoznoval spolehlive brzdit, coz rovna riditka splnuji dokonale. co se tyka moznosti uchopu, tak je pravda, ze berany toho nabizeji vic, ale co mam moznost sledovat kdyz potkavam lidi na silnici, tak v podstate uchopy jsou dva – u predstavce a za paky, spodni uchop jsem videl minimalne a dokokonce je videt dost lidi pri jizde z kopce s bikerskym aerodynamickym posedem – drzeni u predstavce, lokty slozeny pod hrudnikem, hlava nad prednim kolem a zadek vstrceny nahoru, a to maji berany :-).
Já osobně jsem také pro rovné řidítka. Co se týče velikosti rámu, tak bych asi koupil klasický „fitnes“, kde je konstrukce přímo dělaná na rovná řidítka.
každé má svoje pro a proti… podle mě vyzkoušet a rozhodnout se po testu… na silničce mám berany a na zimáku (taky silnička) aktuálně rovná řidla 50cm + ergon gripy s rohama… každý pro svůj účel vyhovuje dobře
Nevidim duvod nedat na silnicku berany. Za paky se to drzi nejlip a je to jeste dostatecne aerodynamicke.
Já zase nevidím důvod dávat na silničku cokoliv jiného, než berany :-) Abych řekl pravdu, vůbec nechápu, co se tady řeší.
Ja zas nevidim duvod neprecist si prispevek na ktery odpovidam :)
Otazka mela znit: Chci silnicku nebo ne?
jj, správně formulovaná otázka může problém vyřešit tak, že ji vlastně už ani není třeba pokládat :-)
Rovné řidítka jedině pokud by sis na silnici bral MTB se slickama… nejvíc si to užijete, když oba pojedete na stejných kolech – silničku k silničce, fulla k fullu.
S tím použitím stejných kol to tak jednoznačně nevidím. V případě dvojice s podobnou výkonností souhlasím.
Ale v případě více rozdílné výkonnosti (což bývá dost časté) naopak zcela odlišná kola mohou pomoct. Tím myslím např. situace, že ten s menší výkonností jede na silničce nebo krosu a ten s výrazně větší výkonností jede třeba na fullu. Jede se povrch dle toho se silničkou/krosem a ten na fullu i když i na tom fullu budu při větším rozdílu výkonnosti rychlejší, tak může po cestě různě blbnout (třeba projíždění příkopů, může si zaskákat, apod.). A případně i když blbnout nebude chtít, tak má dost lehké převody, aby jel o hodně pomalejší tempo než svoje (i když to bude opruz, tak to aspoň nějak půjde) a tím pomalejším kolem se to aspoň trošku vyrovná.
Když bude hodně rozdílná výkonnost a oba vezmou silničku, tak to bude dost katastrofa. Ten výkonější ani nebude moct pořádně jet tempem pomalejšího i když mu nebude vadit, že jede na sebe hodně pomalu, protože by musel jet šíleně nízké kadence (nebudou mu na tak pomalé tempo stačit převody) a dlouho to takhle nevydrží.
Píšu to z vlastní zkušenosti. I když nejsem žádný rychlík, tak jsem o hodně rychlejší než manželka a na biku když s ní jedu, tak se to dá a někdy dohromady jezdíme (tím myslím, že neujíždím a jedu opravdu celou dobu s ní). Na silničkách (oba) jsem to kdysi zkusil jen 2×, to opravdu nešlo.
Mozna by stacilo, kdyby se manzelka naucila jezdit v haku :)
Po rovine neni problem, aby za mnou moje zena jela rychlosti 35–40Km/h. Stacilo vysvetlit par zasad… A v kopcich to resime tak, ze si kopec vyslapnu jednou ostreji a pak se vracim dolu a jedeme spolu nahoru, obcas popotlacim za zadek, nebo rovnou tlacim hned „zezdola“
Jak si naucil jezdit zenu v haku? To me zajima.. Ta moje i po dvou letech jezdeni na silnicce si permanentne sjizdi diru…:-(
Ani to moc kupodivu slozity nebylo. Stejne jako jsem moc nemusel vysvetlovat logiku razeni. Coz nebyva uplne samozrejme. Uz jsem drive chodil s divcinama, ktere jezdily velkou pilu a nejvetsi pastorek do kopce (a z kopce naopak malou-malou) aniz by vedely ze je tam jeste jedna pila :)
Jednoduse to vetsinou stacilo prakticky ukazat a priste uz to slo samo
Nicmene je potreba abych i ja jel s rozumem. Zadne ostre nastupy by neustala. Kdyz fouka z leva, predpoklada se nepojedu pri pravem okraji, atd…
dej ji tam co chce ona … protoze na argument typu .. berany tam bejt musi, protoze kluci na BF rikali tohle a tamto … asi slyset nebude.
Maximalne muzes svoji preferenci beranu podporit argumentem … ja ti tam ty rovny teda klidne dam, kdyz chces mocimermo vypadat jak Liza … zadna z nich nechce vypadat jak Liza, to by mohlo zabrat :-)
vomyl .. ja nepsal, ze kdo vozi rovny riditka vypada jak Liza … ja mu radil, ze kdyz chce aby zena mela berany, tak at ji rekne ze s rovnejma bude vypadat jak Liza .
I kdyz ty na ty fotce to je vcelku mazec ? Na sirsi uz nezbylo ?? :-)
Nejlepší je zkusit obojí, u beranů může mít třeba pocit, že se ji bude hůř řadit, hůř brzdit, že se ji bude hůře držet balanc atd… Ale asi je to komplikovaný v realizaci.
Já měla ze začátku z beranů strách právě z výše uvedených důvodů a až časem jsem si zvykla (hold bajkerka zvyklá na pořádné plaště a rovný řídítka)
no muj otec ma na silnicce rovny, byla to spis z nouze cnost bo chtel razeni na riditka a nechtel davat do toho moc penez. Nevyhody – horsi aerodynamika, potencialne mensi pocet uchopu. Vyhody – posed podobnej biku na kterym jezdi vetsinu (min ho boli za krkem), uchop stejnej jako na biku, levny razeni, prijde mi ze to s bikovejma pakama daleko lip brzdi. Je teda fakt ze spis nez silnicka uz je to fitness kolo.
Díky za diskuzi, docela jsem se smál. Před chvílí jsme to s manželkou znova řešil a už to vypadá, že jí koupím silničku. Nemůžu si pomoct, ale „fitness kolo“ mi připadá takovej hybrid. No já jen doufám, že mě potom nepřetáhne pumpičkou přes záda co jsem jí to koupil.
a pouzils „Lizu“ ?? :-) Pripadne, zabrala ? :-)
Vony ty zensky sou obcas takovy nelogicky .. respektive maji svoji vlastni logiku .. Ja po x letech jezdeni na motorce jel minulej tejden poprve v zivote jako spolujezdec – vzadu na tom bidylku. Sice jen asi 3 kilaky, ale i tak prisernej zazitek – bal sem se, nemel sem se ceho poradne drzet, protoze objimat kamose za pandero se mi moc nechtelo, nohy sem mel na tech stupackach skrceny .. no des …
tak rikam kamosovi … ze se vazne divim, ze ty baby s nama na tech motorkach tak rady jezdi, ze se jim to libi. Kamos na to, ze se jim to urcite nelibi vubec. Tak ja, proc teda s nama jako furt chteji jezdit .. a odpoved ? No podle nej jezdi jen proto, ze se boji, ze kdyby nejely, tak by s nama jela nejaka jina .. :-) No ma to logiku ? :-)
IMHO je dulezity, jaky z toho ma pocit zena...... Pokud ma pocit, ze berany nebudou to pravy, nenutil bych ji. Pokud se toho neboji, nevidim duvod davat rovne riditka (rekl bych, ze asi opakuji majoritni nazor v tohle vlaknu)
Jestli jsem dobre pochopil, tak budes kupovat hotovy kolo a ne skladat. Potom je to asi nasledujici odstavec nepodstatny, ale stejne si ho neodpustim. Pri stavbe kola svepomoci vidim nejvetsi uskali ve vyreseni problemu razeni. U beranu je to jednoduchy. Patrne vyberes sadu (SRAM/Shimano/Campagnolo dle osobniho vkusu kazdeho soudruha) a namontujes paky z dane sady. Funkcnost bude zarucena (snad). Na rovny riditka budes muset sehnat IMHO ne zrovna lehce dostupny „flat“ verzi radicich pak, nebo dat paky z horskyho kola. V pripade flat pak silnicnich sad to asi bude jen drazsi spas. Jinak nic dalsiho resit netreba. Pokud se rozhodnes pro MTB razeni, zustenes patrne u 9ti rychlostniho systemu Shimano/Sram, coz muze vadit. Sam at si kazdy rozhodne, jak moc. Sladit tripolohove MTB razeni se silnicnima klikama nebude problem…
Jak sem psal, budou ti tyto informace celkem k nicemu, ale muze se to hodit, pokud by zena nebyla spokojena s vyberem beranu. U nekterych variant cesta k rovnym riditkum nebude zrovna nejlehci/nejlevnejsi.
neni nutne pouzit drahe flat-bar razeni, s vyuzitim pacek na casovku lze spolehlive poresit packove razeni i pro 10stupnovou kazetu :-)
viz dura-ace