Chtěl bych se zeptat, jestli náhodou nevíte, kde se dá sehnat rovnačka patky a kolik taková sranda stojí. Projel jsem několik e-shopů a nikde nic.
Chtěl bych se zeptat, jestli náhodou nevíte, kde se dá sehnat rovnačka patky a kolik taková sranda stojí. Projel jsem několik e-shopů a nikde nic.
Kujuuuuu … :-)
Taky jsem nad ní už uvažoval a je pravda, že jinde než v kovysu jsem to nenašel. Ještě ji má na stránkách bikezone z brna, ale zase proč to nevzít přímo od prodejce – cena je totožná. Jen jsem uvažoval, co by se mi ještě hodilo, ale nic extra mě ale nenapadlo, asi už mám vše co nutně potřebuju.
Já neváhám a už jsem ji objednal :-) A počítal jsem s cenou kolem 1000, takže jsem příjemně překvapený :-)
můžu se zeptat na kolik vyjde poštovné ??
To se přiznám, že nevím …doufám, že tak max do 130Kč, dám ti potom vědět. O poštovném nic nepsali, tak uvidíme
Ajaj, předčasná radost, ten malý kousek stál na poštovném 200 Kč :-(
děkuji za odpověď.
Asi zajdu k nám do šopu, kde z kovysu berou a počkám, až budou zase něco objednávat.
Nová patka vyjde levněji. Narovnání v servisu taky. I když, nevím jak často ji budeš rovnat ;O)
To, ze je nova, neznamena, ze po instalaci bude rovna:)
Tak rovnání patky, pokud se jezdí opravdu v terénu je docela běžná věc. Já už použil doma rovnák na patku mnohokrát (na všech kolech dohromady určitě už cca 10×).
A nová patka se často po nandání musí hned rovnat (tedy spíše správně lehce zkřivit, protože není zcela rovný rám).
Tak a jsem zase o kousek moudřejší ;O)
No dlouhosáhle ručně a podle oka jsem potřeboval narovnat asi už 3×, terénem jezdím a kolo nešetřím, takže se to časem oplatí a jak už bylo řečeno: to, že je patka nová neznamená, že bude rovná i po namontování na bike
Zrovna včera jsem „křivil“ novou patku aby to řadilo pořádně. Nová patka možná vyjde levněji, ale to záleží kolik máš kol – já se momentálně starám o pět.
Jo a žádný servis v našem městě tohle udělátko nemá.
Tak to máš ve městě mizerný servisy.
Mizerný bych neřekl, mechanici jsou vesměs šikovní, pouze nejsou vybavení na to, co po nich lidi nechtějí – byl jsem první, kdo se na to ptal. Holt malé město, nemůžou si dovolit držet drahé nářadí na něco, co po nich bude chtít někdo jednou za rok.
Tak některé drahé nářadí chápu, ale zrovna ten rovnák, který má kde kdo i doma (mám ho taky) by mít mohli.
Asi máš pravdu, ale jak jsem psal, přede mnou to po nich nikdo nechtěl.
Naopak, když jsem potřeboval dostat dolů ložisko z Veloce kliky, tak to dolů dostali a za to jsem jim byl hodně vděčný.
cca 600kč za nářadí které budu používat celý život a to každý den se ti zdá hodně? Víš kolik stojí třeba jen základní nářadí pro autoservis?
jaké město ,
A co takhle kouknout mu do profilu?
to je nápad , dík
Já jsem třeba na Reactionu taky rovnal patku hned jak mi loni dorazil z CRC.
A jak se stim pracuje? Předpokládám že se to našroubuje do patky a pak se to porovnává vůči ráfku? Nebo to je jinak?
Pochopil jsi spravne:) Nasroubejes do haku, pak si nastavis tu tycinku aby se ti dotykala rafku. Pak tuto miru porovnas na nekolika mistech rafku a pripadne dorovnas.
Kladivo a kovadlina?
v čem ti pomůže ?
já už sem s tím jednu patku narovnal :)
já sem ji jednou narovnal s kladivem a zemí
:)
ano, ale já nejsu Wojtek, potřebuju k tomu kovadlinu :)
A jak pomocí kladiva a kovadliny srovnáš tu patku správně? Rovn patka neznamená správně srovnaná patka.
už se těším na odpovědi
pokud není vyloženě do vývrtky, tak se dá celkem snadno srovnat, u tak malého kusu hliníku se na desetiny mm nehraje, a co nesrovnáš úplně, došteluješ lankem(kolečkem) na přehazovačce…
Co ma spolecnyho rovnost haku a napnuti lanka?
Nechci tě urazit ,ale viděl jsi někdy rovnák v akci?
ja ano ano,za poslední 3 dny sem ji 2krát zohl,jednou při švihu a podruhé na závodech
tak sem to dovezl za známím do servisu a díval se,práce zhruba na 2 minuty
jestli se nepletu, tak kovadlina dnes stoji desitky tisic… a neni to zrovna neco co by mel kazdej lojza v garazi :)
Ak mas zadne koleso s osou so zavitom, tak by malo ist nasrubovat namiesto saltru a vyrovnas to nim. Riesenie pouzitelne aj v lese.
Nepotřebuješ sundávat šaltr, stačí ti zasunutý imbusový klíč. A tvoje řešení je asi nejhorší, protože nevím, jak jsi schopný takový malý kousek kovu dát do osy ;-)
Kolem se patka rovná běžně a celkem přesně.
Můžeš mi to přesněji popsat?
rovná se to úplně stejně jako s tím rovnačem. Navíc potřebuješ už jen metr nebo jiné „odměřovací zařízení“. Srovnat to jde docela slušně.
OK
Ahaaa, já jsem to špatně pochopil, tohle řešení je docela šikovné ;-)
Ty jsi nikdy neviděl rovnačku patky a už vůbec né jak a co se s ní rovná.
Nech toho. Nevis jak to myslel, tak si odpust takoveto reci. Jeho zpusob pouzitelny je. Ne tak elegantni jak rovnackou, ale funguje.
Tak to bych rád viděl jak je rovná tvoje patka rámu:-))
Nedelej tu zase machra frajere. Schalne jsem ti sel neco vyfotit. To co z toho haku kouka, je zlomena zadni osa pro RU shimano. Pokud mas neco v hlave, tak ti doklapne, co tim chteli nekteri zdejsi prispivatele rict. Potom by jsi se bud mel omluvit, nebo sklapnout a zmizet.
Nápad dobrej to uznávám ,ale přece všichni nejezdí s nábou od Shimana ,aby rovnal uprostřed p louky patku zadním kolem.
To samozrejme nejezdi, ale proste v nekterych pripadech to jde resit i takto amatersky a s dobrym vysledkem. Proto vsak nemusis nekoho zesmesnovat.
zato skoro každý ma v batohu rovnačku… 8o)
Někteří nemají v batohu ani tu vodu a pak končí na urologii:-))))
A mají ledvinové kameny:-)))
Já kontroluju rovnost patky pokaždé když seřizuju řazení a to i na nových kolech při jejich kompletaci.
To je prostě jeden ze základních úkonú 100% funkčnosti řazení!!
A vo tom to je. Ty sedíš v dílně na bedně s nářadím a my na kole v lese.
Já sedím v dílně a makám aby jiní mohli potom jezdit po lese a měli radost ,že jim to na 100% fuguje.
Pomocí druhého kola se dá patka srovnat na milimetry (myslím tím na obvodě) a to je dostatečné pro přesné řazení. Nemusíš hned rejpat, když někdo nabízí kutilské řešení – ono je totiž plně fuknčí.
Tohle řešení je v pohodě, ale kola s tou správnou osou jsou třeba u mě nedostatkové zboží, těch už tu teď mám méně než rovnáků (a rovnák tu mám jeden).
Musíš jezdit s někým, kdo takovou osu má. A svoje kolo bys použít stejně nemohl, protože podle něj se to rovná :-)
Doma na rovnání patky používám staré silniční kolo, Sh 105 s ráfkem CXP14 a vždycky když ho beru do ruky, tak obdivuju sám sebe, jak jsem na něčem tak těžkém byl schopen jezdit :-D
Tak to je jasné, že nemůžeš použít to stejné kolo (i když v nouzi v terénu pro srovnání jen tak dle oka třeba když by se ohla moc by i to kolo z kola na kterém se rovná bylo dobré). Já to myslel tak, že doma nenajdu ani jedno takové na to vhodné a přitom bych tu celkem takových 7 párů kol doma našel.
Ale je fakt, že v partě ještě nějaká ty správná rovnací kola jezdí.
Já jsem svoje rovnací kolo právě dal na bajka bráchovi, tak nevím, čím to budu dělat teď :-(
Jinak předním véčkovím kolem to jde blbě, často se tam nedá ani našroubovat, protože dráty jsou v kolizi s matkou upínáku (u diskového kola to jde), zadní kolo tam jde nacpat mnohem lépe – pravou stranou.
predni kolo nejde nasroubovat, pac je osa mensiho prumeru ;-)
Oni to neví protože jezdí po lese a nesedí na bedně nářadí v dílně: ha ha ha:-))))
jo a to už mi jednou tvrdil i kubad a je zvláštní, že mám kolo, které tam našroubovat jde :-)
Tak to už jsou věci mezi nebem a zemí:-))
to bude nejaky ouvrsajz urcite :-D
Zajímavé, rovnačku tu má skoro každý, ale např momenťák ne… hmm
Ten stojí moc peněz:-))
jako dobrej a snadno a jednoduše dostupnej a použitelnej rovnák jde použít táhlo z tlumiče do osobního auta (prostě taková ta stříbrná lesklá cca 11–12 mm tlustá kulatina, která vyjíždí a zajíždí do tlumiče. Verze do osobáků mají obvykle na konci tensprávný závit shodný s tím, co je v patce pro přehazku (tuším, že to nějaká 10 mm záležitost s jemným stoupáním), je to tvrdé a kalené, takže to se to neohejbá a dá se za to přímo vzít a rovnat, když je to našroubované. Je to dost dlouhé na to, aby to šlo přijatelně přesně srovnat paralelně s osou kola. Použil jsem kdysi provizorně a osvědčilo se to tak, že od té doby jsem už nic jiného na patku nepotřeboval. Vyžaduje to nicméně sundání přehazky – ale to ten originální werk také.
výhoda je, že se ta věc dá získat ze starého vyhozeného tlumiče zcela zadarmo, kdo neměnil nějaký tlumič cám, tak nejspíš uspěje s prosbou o vyhožený kus v nejbližším autoservisu, kde oobvykle neví co s nimi.
Po opdříznutí (jedině flexou – ten materiál je tak tvrdý, že pilka na železo se toho ani nevšimne) toho táhla od zbytku tlumiče, kterej je k ničemu, je to i velmi skladné a tahám to s sebou v cestovním kufříku s nářadím na delší dovolené a tak – a už hodněkrát jsem si k držení téhle jednoduché hračky gratuloval.
Jedna rada ještě. Co se stane, když je ještě potřeba na ohlou patku dojet pár desítek km. Řekněme max. 300 km v terénu. Co se muže stát a vydí to jiným komponentům? Akorát, že nejde přehodit na nejlehčí jde všechno. Jen abych véděl co muže nastat a případně utrhnout. Díky
Neřeš to podle ohnutí, ale podle zvuků které to vydává – pokud jeden převod neřadí a ostatní příliš neprotestují, tak se neděje kromě nespolehlivosti řazení prakticky nic. Starosti bych si dělla, pokud by třeba řetěz nabíhal natolik blbě, že by to nějak výrazbně trhalo přehazkou. Ale nejčastěji je to jen problém komfortu a spolehlivosti řazení.
Zas až tak v klidu bych nebyl, zvlášť při dlouhým ramínku se může stát, že se chytne do výpletu. Takže v případě nehody se oplatí přehazku bafnout do teplejch a hned na místě to nahrubo srovnat.
to bych nedělal vodítko není tak tvrdý jako patka a můžeš zničit přehazku
No vsak nikde nerikal aby to pacil za voditko. Uvazujici clovek to chytne bud pres imbus klic za hlavni cep, nebo chytne celej saltr do dlane a trosku dorovna hak.
Četl jsem dobře ? .Takže v případě nehody se oplatí přehazku bafnout do teplejch a hned na místě to nahrubo srovnat. –
Přesně a pokud chceš psát blbosti typu, že pak přehazku zničích, tak si to nech pro sebe – Pokud člověk není totál magor a umí rozumně uvažovat za co to tak asi bafnout, tak s tím není problém.
to by jsi koukal kolik lidí to rovná za vodítko
Provizorně, aby se dalo dojet, se to dá srovnat třeba tím imbusem nebo kleštěmi. Hlavně to srovnat tak, aby šaltr nešel do drátů. A pokud jezdíš se Sramem, tak ten dovolí opravdu hodně a i po srovnání od oka kleštěmi řadí v pohodě.
Hodně surově v lese se dá použít na narovnání i přesní kolo. Bude to opravdu surové, ale mohlo by to jít a nepotřebujete na to nic. Možná tak dvě podložky.
tak to já raději dojedu na převod kterej to umožní a pak to doma srovnám rovnákem za 2 minuty
Když bude totálně ohlá, tak neodjedeš nikam a budeš si muser poradit. Tohle je jedna možnost.
když bude totálně ohlá , že se nebude dát pokračovat , bude v pr..... i šaltr a to už za vodítko vzít můžu
… nemusí být, ohl jsem patku tak že byla asi do 2O st, dorovnal to za přehazku a bez problémů dojel, přehazka dál funguje 100%, patka praskla při další vyjíždce… od té doby mám v báglu náhradní.
na 20 st. snad dojedeš ,né ?
Když bude přehazka uhlá od osy patrorků o 20 stupňů, tak dojedeš?? Já tedy ne, ono už nějakých 5–10 musíš poznat okem, natož 20 – to už je nepoužitelné.
A třeba ho tak i opravíš :-D
Podle mě na dojetí takové harakiri není potřeba.
Prostě chňapnu přehazku do ruky, od oka to srovnám (případně použít už zmiňovaný imbus v hlavním čepu přehazky) a dojedu. Minimálně na půlce kazety to pak musí řadít slušně a s tím se dá bez problémů dojet.
Doživotně už budu mít strach rovnat patku, co jsem jednu hloupě zlomil právě při rovnání. Pokud by to ještě byla nějaká na Authora za 200 tak fajn, tu koupím skoro všude, ale tohle byla na Canyona a tam se to ku.va prodraží. Takže i když nová není rovná úplně ideálně, kdo mi na ni sáhne tomu ruce urazím :-)