Máte někdo nějakou zkušenost s rovnáním kotouče? Dneska jsem to položil na dost kamenitém sjezdu a prohnul jsem přední kotouč, jelikož ho nemám nijak moc jetý, tak se mi nechce zrovna do nového.
Kotouč – AVID G3CS.
Máte někdo nějakou zkušenost s rovnáním kotouče? Dneska jsem to položil na dost kamenitém sjezdu a prohnul jsem přední kotouč, jelikož ho nemám nijak moc jetý, tak se mi nechce zrovna do nového.
Kotouč – AVID G3CS.
rokou, nebo prostrčit vhodně šroubovák a zapáčit, případně jsou i rovnače kotoučů, všechno to ale funguje na stejném principu, že to ohneš zpět;)
spíš mám strach že praskne, no zkusím a uvidím.
To bys musel mít ohnutý fakt hodně :-O
Není to uplný adrenalin, ale cítit to jde dost i okem jde vidět jak je prohnutý nějaký ten milimetr
mg, milimetr nic není.
to by mu musela být dost zima aby prasknul. kotouče nejsou křehké.
kup si zrovna jinej, je to zbytečná práce, pořádně zabrzdíš a bude to z5, navíc tyhle kotouče ohne snad i vítr :-( jsem rád že jsem se jich zbavil
ty si kupuješ kotouče pokaždé když je o kousek ohneš?:-D btw mám tři páry těchto kotoučů, žádný jsem nikdy nemusel rovnat. ono jestli to nebude selháním článku mezi řidítkama a sedlem;)
Pokud je ohnu o kousek tak ne, ale tyhle jsou fakt hrůza, 160mm je v pohodě, ale 185mm stojej za starou bačkoru a poslouchat věčné škrtání mi za to nestojí ;-)
Zdají se ti až tak špatný? Za co jsi měnil, co by jsi doporučil? Mám tam teď 160mm, ale raději bych za 185 na předek.
Tak to se ti musel dostat na kolo zmetek. Mám ty samé, občas se po prudkém brzdění trochu zkřiví, ale po vychladnutí se zpět srovná. A kupovat hned nový kotouč je rada k nezaplacení…
nerovnat koupit novej kotouč
srovnat, nic na tom není, teda pokud není kotouč do pravého uhlu :D
Občas jsou tu rady, to se musím smát. Nebo spíš plakat? Nerovnat, koupit novej… to je blbost. Záleží jak moc je hlej, pokud je to pár milimetrů, pak by to mělo jít časem srovnat. Jen to nechce zchroupat nějakou větev a nebo to někde zase nebouchnout. Kdybysme měli pokaždý, když máme křivej kotouč, kupovat novej, tak už bysme z toho měli docela slušnou sbírku.
rozumná odpověď, díky.
To nikdy nedorovnáš. Tolerance tam sou desetiny až setiny prostě přihýbej, ohejbej ale že by to pak byť málo neškrtalo už zapomeñ. Jinak jak už tu padlo tím zahříváním a ochlazováním to prostě taky pracuje.
zkusím a uvidím :)
Dvě 185ky mi tu leží. Jsou zde v bazaru.
Já ho srovnal taky, aby neškrtal… to jest na úroveň novýho kotouče. Protože ani nový nebyl rovný, bohužel…
Zhruba tak u poloviny nových kotoučů co jsem kdy jezdil (poměrně dost kousků) jsem vždy začínal rovnáním.
Takže vůbec nemůže být řeč o tom, že nejde srovnat jako nový, naopak je často potřeba srovnat nový aby to byl perfektní.
Třeba si uvědomit, že ty chápeš pojem „perfektní“ odlišně než zbytek populace :))
souhlas, na nových kolech se kotouč musí rovnat skoro na všech (resp. uplně na všech kde jsou Avidy a Formule :D)
Njn, že bych měl zrovna na dvou kolech The One a na jednom Elixiry? :-)
já mám Avid Code a kotouče Oro Formuma 220 a nemusel jsem rovnat nic – to jsem tedy asi dítě štěstěny nebo to s těmi výrobky není zas taková hrůza ne.
:-)
asi dobry matros
Není to tak uplně pravda. Měl jsem dva zohlé kotouče (vždy jen pár mm) a neškrtá ani jeden. M595 a SM-RT62
Není to tak uplně pravda. Měl jsem dva zohlé kotouče (vždy jen pár mm) a neškrtá ani jeden. M595 a SM-RT62
to je ale blbost:-)
vždy to de srovnat ale musí se chtít, chce to praxi:-)
Tak jsem kotouč upnul na silný strojní magnet, pořádně zatížil a za nějakou hoďku mrknu co to udělá. Nejspíš to bude asi chtít stejně asi „přehnout“ na druhou stranu, jelikož je to hodně pružné. Uvidíme. :-)
tohle ti nepomůže, chce to fakt přehnout:-)
Rovnou to z magnetu odepni, upni zpátky na nábu a normálně ho narovnej hasákem, takhle jen ztrácíš čas.
A když jsem já mluvil o hasáku, měli mě za ******…:D
a po tomhle experimentu sis ho asi zmagnetoval, takže se ti na něj chytne kdejaká špona a drát z chmelnice. Kdyby to byl problém (nevím neměl jsem nikdy zmagnetovanej kotouč), tak si ho nech odmagnetovat někde v dílně, kde mají takzvanou brusku magnetku.
A nestačí ho pořádně prohřát? :-D těsně před než ukápne…
říkáš nechat ho trochu roztopit a uvidí se ? :D
Zůstalo mi něco v hlavě z fyziky – magnetické vlastnosti se ztrácí se zvyšující teplotou…jen se obávám, že ta teplota bude docela vysoká :)
no prosím tě hlavně to neber vážně – to jen tak pro sichr ano.
jo díky, je úplně zmagnetovaný :D
V práci 2t lis a srovná to kotouč celkem dost..
Jasný, on je ten kotouč rovnej, do tý chvíle co je v lisu, pak se zase vrátí do původní křivý polohy, ne? Leda zkusit zapéct :)
Problém je vyřešen, teda alespoň s rovností, uvidím, co to udělá při prvním větším sjezdu. :)
schválně – tipuju, že se to vrátí. Prosté ohybání, jak tu radí všichni totiž je vyzkoušená metoda – chce to úplně obyčejně ohnout na druhou stranu.
Přesně tak, zkus si ohnout papír a pak ho zatiž knížkou. Taky ho moc nevyrovnáš a vždycky se ti alespoň minimálně ohne zpátky, to samé s kotoučem.
Cast se ti vrati, aby to bylo rovne musis to ohnout az za tu rovinu kotouce.
Rovnat to zacnes az po prekonani pruzne deformace.
Mám SLX kotouče. Ty dost snesou a jsou pružné. Ale občas je ohnu.
Srovnám to vždycky na přímo kole sikama a je jak nový.
Pánové, nemusíte se dohadovat, s tím magnetem to byl jen takový pokus, bylo mi téměř jasné že to nevyrovnám, ale zkoušel jsem to na jedne straně podložit, aby se ta truhá strana přitláčela a přehýbala. Každopádně ani tak to nešlo, takže jsem zal kotouč do svěráku a poté vyklepal na měřící desce. Dneska jsem kotouč pořádně prohřál a zatím vypadá vše OK :)