• Andrew

    Trochu jsem zapátral v historii a poučil jsem se jak rovnat patku v domácích podmínkách. Líbí se mi Marttova metoda pomocí kola. Ale narazil jsem na malý problém. Já tam to kolo do té patky nezašroubuji. závit v náboji je krátký a kvůli drátům to nejde zašroubovat. Kde dělám chybu nebo co děláte jinak?

    0 0
    • Blade  

      No já třeba zítra budu patku rovnat tak, že ji sundám z kola, upnu do svěráku a dřevěnou paličkou srovnám…

      0 0
      • juli  

        To mozna narovnas patku, ale to jeste neznamena, ze prehazka bude fungovat jak ma. Patka se totiz rovna na svislou a podelnou osu rámu, resp, na rovinu vycentrovaneho ráfku po jeho obvodu. Jen tak zajistis souosost horni kladky prehazovacky s pastorky na kazete.

        Pripravek a zaroven merka na srovnani patky nespoleha na nahodu, ale presne ti ukaze, kde je chyba.

        0 0
        • Blade  

          No myslím, že už jsem se něco patek narovnal a vždycky pomocí svěráku a palice a vždycky napoprvé a úspěšně :-)

          0 0
          • juli  

            Dyt jo, rovnej uspesne dal :-). Jen mi je takova „technologie“ proti srsti, ale to je muj boj, tak se nenech zviklat :-)

            0 0
            • Blade  

              Však v pohodě:-) Mně je zase proti srsti zašroubovat do patky nějaký hen ten oný bazmek a páčit patku uplou v rámu. Teda jestli sem dobře pochopil jeho fci :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Ono to ale jinak než v rámu dost dobře nejde, to si měl jen štěstí. Protože rámy nejsou téměř nikdy přesně rovné, tedy patku není třeba mít přesně rovnou, ale správně křivou, což bez přípravku nemůžeš poznat a tedy mimo kolo ji srovnáš často úplně špatně.

                Ono je třeba často i novou patku správně srovnat po namontování.

                A ten přípravek právě přesně ukáže, v jaké má být poloze.

                0 0
                • Blade  

                  Netvrdím, že bouchání palicou ve svěráku je kdoví jak exaktní operace, ale zatím mi to pokaždé vyšlo a světe div se, i tentokrát ;-) Navíc dávat 600 na kus tyče se závitem fakt nebudu. Už když jsem kupoval klíč na H2 misky za dvě kila tak sem málem vykrvácel:-)

                  Navíc mít dokonale souosou patku taky není potřeba, to jsem si včera vyzkoušel. Ohnul jsem ji takovým způsobem, že se mi posunula vodící kladka o celou jednu pozici na lehčí pastorek a přitom jsem žádný problémy s řazením, střílením, ani ničím jiným neměl, jen jsem byl ošizenej o nejmenší pastorek a při největším by mi přehazka vlezla do drátů. A to nemám v těchto případech opěvovaný SRAM, ale „obyčejný“ LX.

                  0 0
        • Andrew  

          Můžeš mi říct, co je to za výrobce na tom obrázku a pokud neznáš přibližně cenu.

          0 0
          • Vilém  

            Vyrobce je Kovys.

            0 0
            • MlokCZ  

              Hmm. Škoda, že jsem si tuhle nenašel už dříve, cena fakt dobrá. Mám tu od Parktoolu a i když je super, tak ta od Kovysu bude určitě ± stejná a to za 1/3 ceny (mě stála Parktool něco pod 1500).

              0 0
              • Vilém  

                Jejich naradi je solidni. Parktool je samo hezci, ale taky o dost drazsi. Pouzival jsem hodne jejich vyrobku pri praci v servise a spokojenost.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já od nich také něco mám a spokojenost. Ale nějak sem si nevšimnul, že rovnák dělají taky, když jsem ho kupoval. No jo, moje chyba.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jejich hlavni problem jsou neprehledne stranky, na kterych neco najit je umeni. Drive meli sice zastarale vypadajici stranky, ale aspon bylo vse pekne rozcleneno a dobre se tam cokoli nachazelo.

                    0 0
            • Andrew  

              Dík. Cena velmi solidní v porovnání s PT.

              0 0
          • kubad  

            Kovys 595Kč

            0 0
          • juli  

            Muzu. Vyrabi to Kovys a cena kolem petikila.

            0 0
          • Hrabex1  

            Vytob si to jako ja.

            kup si asi pul metru dllouhy a nejaky slabsi jeklik, na jednom konci vyvrtej diru na cep ze stare prehazovacky, kteru prostrcis tim jeklem a to cele prisroubujes do ramu.

            Vzdalenost od rafku merim na ruznych mistech suplerou.

            0 0
    • juli  

      Temhle tem „Babskym“ radam fakt nerozumim. To je ti lito dat stovku servisakovi a pockat par minut, nez ti takovou ptakovinu da dohromady? Bral bych to tak jeste v nedeli dopoledne, kdyz chces odpo na kolo, ale jinak fakt nechapu.

      0 0
      • Andrew  

        Líto mi té stovky není, ale v servisech je to teď celkem problém, aby ti to udělali na počkání. Je sezóna. Znamená to pro mě celkem velkou časovou ztrátu. A patka se zohne často. Tak jsem to chtěl řešit sám operativně. Jen se mi nechce dávat 2000 za park tool.

        0 0
        • vysmátej bajker  

          už jsem sem jednou foto dával,použil jsem šroub z zničeného šaltru a kus jeklu sice to není profi ale patka se s tím srovnat dá.

          0 0
      • Jenda  

        davat 100 za rovnani patky ktere se ne vzdy povede a patka stejne vydrzi tak 2 max tri narovnani kdyz nova patka stoji kolem 300 je blbost. To to radsi nejak narovnam sam a casem si koupim novou. Mimochodem jezdil jsem uz i s pomerne dost krivejma patkama a pokud mi saltra nelezla do dratu tak s tim v podstate na sramu nebyl zadnej problem.

        0 0
        • romachain  

          Moc nechápu proč vyzdvihovat Sram při debatě o křivé patce? Sram sice používá jiný převodový poměr, má silnější pružiny a kdoví v čem všem je ještě lepší, ale reagovat na zohlou patku neumí, takže zohlá patka dělá stejnej bordel se Shimanem i se Sramem! Zohnutá patka nemusí vždy znamenat totální rozhození šaltru, občas jsem zažil že to třeba na půlce pastorků řadí a na druhé to nesedí. Když je to zohlý pořádně, tak to třeba dobře sedí jen na jediným pastorku a nebo dokonce vůbec. A jezdit s takto zohlou patkou je dost naprd: .špatně to řadí, hrozí spadnutí řetězu k rámu nebo k drátům, tak potom hrozí seštrotování výpletu když tam není kryt, kladky se víc opotřebovávají protože na ně řetěz nenabíhá jak má… A správně tady někdo psal, že není vždy nejlepší mít dokonale rovnou samotnou patku, ale vždy ji mít správně zohlou vzhledem k rámu a vycentruvanýmu ko­lu…

          0 0
          • rock  

            Moje zkušenost:

            Nevím v čem je lepší, ale je míň citlivá na neideálně rovnou patku. Moje předchozí Shimaňácká měla sklony při neideálně rovné patce dělat to, co popisuješ – třeba na půlce pastorků řadí a na druhé to nesedí. SRAMu stačí rukou ho zhruba vrátit do takové polohy, aby nesklouzávala do výpletu, doladit lanko na páčkách a funguje jak kdyby k ničemu nedošlo. O tomto jsem si mohl se Shimanem nechat jenom zdát.

            0 0
            • romachain  

              Podle mně tohle je jen nějaká náhoda že ti to fungovala. Nevím o žádným důvodu proč by na to měla být některá přehazka jinak citlivá než jiná. Přes rozdílnej převodovej poměr ty přehazky stejně dělaj tu stejnou práci při řazení. Moje zkušenost je taková, že pokud se bavíme o vlivu křivé patky na řazení, pak naprosto nezáleží na typu přehazovačky.

              0 0
              • rock  

                Ta náhoda se přihodila už 4× – tolikrát jsem ohnul patku od té doby, co mám SRAM. Nicméně, pokud se bude opakovat i nadále, s klidným srdcem se smířím s tím, že je to opravdu náhoda, princip mne v takovém případě fakt nezajímá.

                0 0
                • romachain  

                  To zní rozumně, taky bych neřešil pokud by mi to fungovalo… Naposled když jsem toto řešil (předevčírem) tak to Sram nezvládal, srovnala se patka a vše je ok:-)

                  0 0
              • Rychlej turista  

                No fakt je ten, že se Sramem se na křivé patce dá jezdit celkem v pohodě. A mezi srovnanou narychlo jen tak podle oka kleštěmi a pořádným narovnáním jsem nějaký výrazný rozdíl nepozoroval.

                0 0
          • Jenda  

            nevyzdvihuju sram – konstatuju ze s tim na nem nebyl zadny problem jak je to se shimanem nevim bo s nim jsem mel patku rovnou. netvrdim ze se shimanem je problem. Jinak nechapu co tu porad resite – patku rozhodne souosou jsem nemel asi 4 kkm, radilo to v pohode, vetsi opotrebeni u spotrebaku jako je saltra fakt neresim, rovnam v pripade potreby imbusem i s namontovanou prehazkou.

            nevim jak kdo casto ohyba patku ale pri cene patky a jeji vydrzi u me se mi nevyplati koupit rovnak bo za to mam dve novy patky a o jeden kram min:-)

            0 0
            • romachain  

              Často když se to stane během vyjížďky, tak stačí patku narovnat tak, jak popisuješ, nebo jen za tělo přehazovačky (ne za kladky – tím se zkřiví i přehazka!). To však mluvím o tom, když rovnou patku zkřivý jeden náraz a toto se hned řeší. Když se to ale nechá, že to nějak funguje, a opakuje se to, tak potom podle mně už bez přípravku nejseš schopnej trefit správný narovnání. Problém je prostě když je to zohlý ve více směrech nebo když je to zohlý fakt hodně.

              0 0
              • Loner  

                připojím se  do diskuze možná naivní otázkou: Vy křivíte patky ve více směrech? – mě se zohne vždycky jenom kolmo na osu (třeba klacek při sjezdu, šutr, v autě při špatně ukotveném biku ..) – asi 10 krát jsem rovnal jednoduše pomocí kvalitního imbusu, stejně tak večer po návratu tlupy, jednou jsem musel použít osu kola ze starého favecu nebo francouzák,  ale nikdy to nebylo ohlé ve dvou směrech. Taky si troufám říct že mlácením paličkou se vyrovná tak leda hodně ohlá patka už před smrtí, desetinový ohyb palička a svěrák nevyřeší…

                0 0
      • vysmátej bajker  

        však si to jednou vzpomeneš až si dáš něco udělat do servisu a pak to po nich musíš předělat.samo že to není obbecně ale ne každý má v dosahu na výběr a ne všude jsou šikovní.

        0 0
        • juli  

          Je mi lito, pokud mas takovou zkusenost.

          0 0
          • rock  

            To se v servisu povede asi každýmu dřív nebo později … speciálně s neschopností srovnat patku už jsem se potkal taky, ale u mne zatím vede máznutí nové karbonové sedlovky vazelínou. Nevěděl jsem o tom, nevšiml jsem si toho a jak se ta sedlovka během první vyjížďky chovala (a jak ten ne úplně nejlevnější komponent po prvním dnu vypadal) si dokážeš představit …

            0 0
            • juli  

              …sedlovka – ale snaha byla :-)))), mozna nepoznal, ze je to uhli.

              0 0
              • rock  

                Asi :-) … no, poučil jsem se; každý dělá chyby, ale moudrý je neopakuje. Už vím, kam s bikem nee ..

                0 0
        • juli  

          Pokud se jeste porad bavime o patce saltru a ne obecne o servisu, tak se mi proste nechce verit, ze pri „krizovce“ by ti nenarovnali patku na pockani. Neni-li potreba srovnavat vyplet kola je to otazka 5-ky imbusu a rovnaciho pripravku. Tam nemuze ani sebeblbejsi mechanik udelat chybu, nebot merka na pripravku je nekopromisni. Jednoduse ti ukaze chybu.

          Nebudu se prit o minuty, ale takovyto servis, ani vyse zminenemu servisakovi nezabere vic nez pul hodky i v pripade, ze patka musi byt nahrazena novou a to si myslim je akceptovatelne i pro vytizeny servis, ale jak pisu, musi jit o krizovku – chlap v prilbe a tretrach, ne trumbelin, kteremu kolo lezi mesic doma a ted zjistil, ze jede na chatu – ten si musi pockat, nebo priplatit.

          0 0
          • Andrew  

            Nejde o krizovku A ani nejde o to, že by to byl dlouhý úkon. V servise, kam chodím mi kolo odmítli, že mají plno a bohužel tohle kolo u nich koupeno nebylo (je přítulky). Takže chápu. Nabídli mi jiného smluvního mechanika, ale ten je v jiné části Brna. Beru to jako seriózní, že mě odeslali na konkurenci, ale z mého časového pohledu to znamená jet s kolem jinam, tam kolo nechat 2–3 dny a zase pro něj. A jelikož ohnout patku není zase těžké, tak se mi tohle martirium nechce podstupovat, když můžu úkon zvládnout doma. A s pří­pravkem za 500 je to super. 

            0 0
    • matts1  

      já jsem taky rovnal doma, patku do svěráku, přes hadru do kleští a šup, zkusit, nasadit na kolo, a znovu, dokud to nefungovalo jak má. A nemám s tím žádnej problém, přehazuje krásně.

      0 0
    • Vojtas  

      zrovna sem si tohoto problemu na svem kole dnes take vsiml, pri montovani prehazky sram ;),

      retez mi lehce klouze po patce na nejmensim pastorku, trosku srovnam a skusim seridit, na novou patku bych cekal tyden, a jednu zohlou uz doma mam, a servis myslim moc nepomuze

      0 0
    • Svět videa  

      připadá vám tato patka ohlá?

      0 0
      • Svět videa  

        mě se právě ohnutá nezdá (možná o nějakou setinku), ale přehazovačka jeví příznaky ohnuté patky :-(

        0 0
        • Luža  

          Těžko říct, ale já bych řekl, že trochu přihlá je.

          0 0
      • kubad  

        podle fotky ohlá je a dost, ale může to klamat

        :-)

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Jestli je tahle ohnutá, tak ta moje ohnutá o tuplem :-) Ale řadí celkem obstojně…akorát se mi často při otáčení pedálama opačně (při seřizování přehazky apod.) zasekává brutálně řetěz někde na pastorkách nebo právě přehazce. To s křivou patkou asi souvisí, co?

          0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Jestli je tahle ohnutá, tak ta moje ohnutá tuplem :-) Ale řadí celkem obstojně…akorát se mi často při otáčení pedálama opačně (při seřizování přehazky apod.) zasekává brutálně řetěz někde na pastorkách nebo právě přehazce. To s křivou patkou asi souvisí, co?

          0 0
        • Svět videa  

          dost? to asi nee, nesmíš brát rovinu podle konce rámu, to pak klame

          0 0
          • Vojtas  

            souhlasim s kubadem, jak se tu nekde pise, tak by mela bejt hazka rovnobezne s pastorkama ne, coz kdyz si vezmes treba pravitko a porovnas tak neni ;) a i od pohledu vypada krive, jak jinak bys chtel vysvetlil ze to mas takle krive,

            0 0
    • hrajem  

      Trosku ozivim vlakno a zeptam se, jstli nejde to pravitko ktere stoji pres 500 vyrobit nejak v domacich podminkach? Z obrazku si nejsem moc jisty jak to pravitko funguje, takze si ani nedokazu predstavit jak bych ho vyrobil…

      0 0
    • Breakpain  

      Přižívím se … mám s tím trochu trable a potřebuju občas rovnat.

      Na výběr mám dva kousky –

      http://www.koloshop.cz/…zovacky.html

      a

      http://www.kupkolo.cz/…1946_z93366/

      Kterou vzít a proč? Nemám problém si připlatit, ale pokud to nebude mít smysl … tak zase nevidím důvod, proč neušetřit. Zatím mám v košíku tu dražší (vypadá masivněji, aretační gumičky, pro měření vzdálenosti posunu od ráfku – nicméně to je asi obyčejný o-kroužek … takže lze nahradit i na té levnější … ).

      0 0
      • Vilém  

        Mam letitou zkusenost s tim kovysem a dobry. V servisu jsme ji pouzivali prakticky denne.

        Ta druha vypada profesionalneji. Kovys je cerneny, tzn. musis semtam namazat povrch, aby neorezl od potu na rukou, pravidelne nekde hledam tu pokovenou kulatinu, tak tam davam kousek bowdenu, funkcne vsak naprosto bez problemu.

        0 0
        • Breakpain  

          Ano, to bych vyřešil O-kroužky. Nicméně reznutí se mi nechce řešit, bude to ležet ve sklepě atd … tak to asi ta dražší mno …

          0 0
      • Luk02  

        Ještě UNIOR dělá solidní přípravek na rovnání patky.

        0 0
        • Breakpain  

          Uniro je v podstatě to samé, co ta dražší varianta od SuperB ( a i cena je stejná … takže to beru jako bod pro tu z Kooshopu).

          0 0
      • Mad_Cat1  

        mám z kupkola tuhle

        a plná spokojenost

        0 0
        • Lister  

          Mám tu stejnou, používám docela často, ale dokázal bych si představit i lepší provedení – ten hlavní čep má docela vůli a tak je opravdu přesné rovnání často hodně o citu.

          0 0
          • kajulka2  

            Na zmenšení vůle je tam malej imbus, stačí trochu přitáhnout, mně spíš chybí 2cm délky té dorazové tyčky

            0 0
            • Lister  

              To jsem si nevšiml, díky za info.

              Délka mi zatím nechyběla ani na silnici.

              0 0
          • obda  

            Mne by zase zajímalo, na co má Kovys na šroubu (hlavním čepu) tu matici. Má se rovnat s ní, nebo bez? Intuitivně nevidím jasný důvod, proč by tam měla být

            0 0
            • Vilém  

              Matici? Predpokladam, ze kvuli tomu, aby cep nevypadl ven a neztratils ho.

              0 0
            • Lister  

              Rovnám s maticí, když máš třeba užší patku, tak bys ten čep nedokázal zašroubovat dostatečně, protože by se ti pak zapřel o pastorky. Takže dostatečně zašroubovat, dotáhnout matici a můžeš rovnat – takto ji aspoň používám já.

              0 0
              • obda  

                To zní logicky. Sám jsem tenhle problém nikdy neměl a tohle mne nenapadlo.

                0 0
    • Petr78  

      Já jsem celkem úspěšně srovnal patku pomocí imbusu zastrčeného do šroubu, který drží přehazovačku v patce.

      Použil jsem imbus z gola sady zastrčený v malé ráčně, takže páka byla dostatečná.

      0 0
      • Loner  

        do šroubu imbus jo, do patky zašroubovat starou osu z favorita

        0 0
      • antt  

        jak už se tady někde psalo, patka má být rovná s rámem.

        Mě ale rovnání přímo na rámu je proti srsti. Patku po sundání položím rovnou plochou na rovnou plochu svěráku a pomoci malého a většího kladívka ji vyrovnám a to tak, že skosenou plochou malého kladiva jezdím ve vyfrézované drážce patky a větším kladivem do toho malého klepu tak dlouho, dokud se to nesrovná. Namontuju a spokojeně jezdím dál.

        Při použití toho rovnacího přípravku bych měl strach, že přihnu i patku na rámu, což je asi blbost…

        0 0
        • Lister  

          že přihnu i patku na rámu, což je asi blbost…

          Naprostá.

          Opravdu rovná patky může být občas na škodu, někdy se stane, že je potřeba ji lehce vykřivit, aby pak byla rovnoběžně s pastorky.

          0 0
          • antt  

            ale tak zase co je křivé, to je české :) Mě to zatím takhle srovnané vždycky stačilo, ať už měla přehazka vůli nebo ne.

            Ona je sice patka rámu masivnější, než patka přehazky, ale pokud tu patku na rámu budu rovnat „do vrtule“ tak bych i věřil, že můžu přihnout i tu patku rámu. Furt je to stejné „bahno“ teda pokud se bavíme o slitině hliníku

            0 0
            • Lister  

              Pokud se budeme bavit o středověku s otevřenýma patkama, tak teoreticky by to nějaký prasák ohnout mohl, ale u uzavřených patek na pevnou osu bych se nebál vůbec.

              0 0
              • antt  

                u patek na pevnou osu bych se nebál taky, myslel jsem, že se bavíme o otevřených patkách rámu, které mám, tak jako většina středověkých smrtelníků, na všech kolech :)

                0 0
                • Lister  

                  Ono upřímně, tohle připadá teoreticky v úvahu jedině v případě, že je patka na hazkou součásti patky pro osu – tedy třeba na ocelových rámech. U šroubované patky to nepřipadá v úvahu, protože každá patky je navržená tak, aby se v případě potbřeby ve svém nejslabším místě ohla nebo zlomila a ochránila tak přehazku nebo zadní stavbu. Takže než abys s tou stavbou hnul, to ji mnohem dříve zlomíš.

                  0 0
                  • antt  

                    to je sice pravda, ale platí to jen jedním směrem. Tedy směrem k výpletu. Při rovnání, jak známo, je třeba materiál přepružit, aby zůstal v nějaké poloze a to je zrovna ta část, kdy bych se bál o patku rámu.

                    Samozřejmě, že v servisu se s tím drbat nebudou, protože to dělají pořád stejně, tedy přípravkem z odkazů výše. Takže až dotyčný zase příště bude potřebovat srovnat patku, tak mu jí zase srovnají stejným způsobem, ať už je patra rámu křivá nebo ne…

                    edit: u kola, které mělo takto rovnanou patku přehazky bych i věřil, že můj výše zmíněný způsob rovnání fungovat nebude a už bude potřeba použít oný zmiňovaný přípravek :)

                    0 0
                    • kubad  

                      je potřeba mít kolo v rámu, to to vcelku fixuje a opravdu rovnáš jen patku

                      0 0
                      • antt  

                        to by skoro ani jinak nešlo, pokud se to rovná s osou pastorků :) Ale určitě je to jako celek pevnější, než když by se to rovnalo bez upnutého kola

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Přesně tak. A k tomu současné patky jsou někdy až i přehnaně měkké, na rámu, který povolí (i jen trochu) při rovnání bych tedy jezdit nechtěl.

                        0 0
          • MlokCZ  

            Já bych byl tedy ještě extrémnější. Patku je potřeba ohnout dle rámu v 99%. Jen někdy více, někdy méně.

            Ještě se mi tedy nestalo nikdy, že bych novou nasazenou patku (mnoho různých rámů) nemusel aspoň trošičku srovnat, aby to bylo perfektní.

            0 0
            • antt  

              a je tohle opravdu nutné?

              Když vemu v potaz, k jakému vychýlení – křížení řetězu dochází, když běhá po kazetě nahoru/dolů, tak nějaký půl milimetr na patce s přehazovačkou, která má ramínko dlouhé pár cm, nemůže hrát roli

              0 0
              • MlokCZ  

                Prave proto je to potreba, aby jsi jeste nezhorsoval ty krajni situace.

                0 0
        • kubad  

          jak píše Lister to co děláš je fajn, ale ideál je to pak namontovat a rovnacím přípravkem ještě dorovnat/dokřivit do ideálu :D

          0 0
          • antt  

            jak jsem napsal v poslední reakci, zatím mi to tak vždycky stačilo. A to spíš rovnám patky kamarádům než sobě, já nějak nepadám (ťukyťuk) a kolo na přehazku nepokládám :)

            0 0
        • Vilém  

          Blbost je rovnat tvym zpusobem.

          0 0
          • antt  

            neříkám, že to je ideál, ale je to další možnost jak srovnat patku. To že nemusí být po namontování na rám v rovině s pastorky je věc jiná, ale já s tímto zatím žádný problém neměl, jak už jsem psal…

            0 0
            • Vilém  

              Asi stesti na dobre svarenej ram. I tak by me zajimalo, jak by to dopadlo, kdyz bys takto porovnanou patku zkusil premerit na ramu, mozna by ses divil.

              0 0
            • Georrge  

              jo taky jsem takhle jednou rovnal, a pak jsem musel kupovat novou patku :)

              jinak pokud neni ram udelany vylozene blbe, tak se nemuze ohnout driv nez patka, at uz rovnas jakymkoliv smerem. Pokud teda nemas titanovou patku :)

              0 0
    • scret  

      ozivim tohle vlakno – vzit tu od kovysu nebo radeji priplatit za SuperB???

      Cen.rozdil takovou roli nehraje… jestli v pohode staci kovys, tak vezmu ten… Jestli je ale superB promakanejsi a dela se s nim lip, tak bych klidne vzal ten…

      A ted babo rad:)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Jakobo  

        Pokud nemas cyklodilnu a nerovnas patky kazdy den, tak se na to vykasli. Jak uz tu mozna padlo nejlepsi je druhe zadni kolo bez plaste a dlouhe pravitko. Pravitkem primeris vzdalenost mezi rafky a patku dorovnas, je to zadarmo a narovnas to snad jeste presneji, nez nejakou palicou. Prvne to vyzkousej a pak teprve objednavej ten harapak.

        0 0
        • Petr.T.M  

          Hm, přidám se, kolo mi upadlo a též mě čeká rovnání. Ale co když nemám druhý zadní kolo??? Předním by to nešlo?

          0 0
          • Vilém  

            Ono to nejde ani kazdym zadnim kolem, podminka je zavit na ose.

            Prednim si to teoreticky dokazu predstavit po protazeni upinaku patkou a dotazeni.

            0 0
            • Petr.T.M  

              Tak to ani nevim co tam je, nějakej rychloupínák. O kola jsem se nikdy moc nestaral, na centr šly do servisu, náboje zapouzdřený, koupil jsem před osmi (?) lety zapletený pár.

              0 0
            • Jakobo  

              Matice RU bude imho v ceste kazete a zadni kolo musi zustat v ramu, jinak se patka pri rovnani krouti. Navic by musel dat nejake podlozky na druhou stranu. To uz je skoro lepsi to nejak od oka narovnat kombinackama.

              0 0
              • Vilém  

                Jesne to zadni kolo tam musi zustat a s nim i pripadny upinak.

                Myslel jsem to tak, ze teoreticky by ti predni 9mm osa mohla jit do diry se zavitem v patce. Pak bys to cely (predni osu a patku) stahnul prednim upinakem.

                I kdyz nad tim premyslim, tak by to asi neveslo. Zavit v patce ma M10×1, tzn vnitrkem to byde mit nejakych 8mm.

                0 0
          • Jakobo  

            Predni ma mensi prumer. Od nekoho si pujc zadni kolo s klasickou osou 10 mm se zavitem az ke kraji, nejlepsi je sundat plast, nasroubovat do patky a podle vzdalenosti rafek-rafek patku srovnat.

            0 0
            • Petr.T.M  

              Jestli ono nebude jednodušší to zas dát do servisu… Já ani nevím jak to vypadá když se odmontuje přehazka. Fungovala 14 let bez problémů.

              0 0
            • Petr.T.M  

              Tož jsem si vzpomněl, že bych měl někde doma mít starý zadní kolo – před deseti lety jsem dával kola nový. Tak jsem juknul na půdu – a bylo tam!! A nějakej závit to má! Tak to dnes po práci zkusím.

              0 0
            • scret  

              a jak bys rovnal patku ramu u kola, kde je pevna osa?

              0 0
              • Jakobo  

                No vsak to je prece jedno, jake je tam kolo, ne? Jde o patku hazky, do ktere zasrubuje obyc zadni kolo s 10 osou (5 3/4").

                0 0
            • koudak_11  

              souhlas. Zrovna o víkendu jsem patku rovnal pomocí jiného zadního kola. A světe div se, přehazka funguje na 100 % na všech převodech (3 x10).

              0 0
              • Petr.T.M  

                Tož snad mi to taky půjde …

                0 0
              • Lister  

                Taky jsme to tak dělával, ale časem se mi taková kola s baráku vytratily, teď už bych asi neměl šanci.

                0 0
          • Petr.T.M  

            Tak, jdu domů vyzkoušet tu „Marttovu metodu“ (myslím, že se jí tak tady říkalo :-) ) rovnání patky. Snad to půjde. Ale cestou tam i pak na vlak půjdu/pojedu kolem mé oblíbené hospůdku. :-( To bude peklo!!! (na vysvětlenou viz vlákno Pivo mňam 2).

            0 0
      • Lister  

        Kovys je v pohodě. Zrovna včera jsem s ním zase rovnal (v tomto případě spíše odpovídajícím způsobem křivil) jednu patku a pracuje se s ním dobře.

        SuperB jsme v ruce neměl, často jsou ale jejich věci hezké hlavně na pohled, ale funkčně horší.

        0 0
        • scret  

          ok, diky, objednal jsem kovys:)

          0 0
          • Lister  

            Na občasné použití to stačí bohatě.

            Ten superb vypadá podle obrázku velmi dobře, asi se s ním bude pracovat o něco lépe. Výhodou bude, že to rameno je celkově o něco dále od osy kola – s kovysem se občas blbě dostává do prostoru zadní stavby, ale i s ním se to člověk brzo naučí.

            0 0
        • Pajaa76  

          Kovys jsem si taky pořídil a co mě trochu mrzí je, že má vakl v tom uložení. Takže jej dotáhnu v patce a u ráfku mi vakl dělá tak 2–3mm – čekal jsem že se to ani nehne.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • novas32  

      zdar, nedavno jsem tu videl video, kde manik rovnal patku hazky pomoci dvou zavitovych tyci. je to aktualni a nemuzu to nikde najit, hedte mi sem prosim link, kdo vite, kde to bylo.

      diky.

      0 0
      • Georrge  

        tady je video, je tu o tom i cele vlakno

        0 0
        • Gabbo  

          zkousel jsem to s klasickyma tycema, a spis jsem ohnul tu tyc, kalena se neoplati.. takze jsem koupil na koloshopu v akci rovnak od kovysu za 449 a jsem happy..

          0 0
          • oddie  

            Tak ono je pochopitelně dost kravina brát to za tu tyč, když je takhle tenká, tak snad buď si na to udělám příslušnou trubku, která bude dostatečně tuhá a neohne se, nebo to vezmu jiným nástrojem přímo za tu patku a tu tyč nechám jen jako měrku…

            0 0
            • novas32  

              ono taky zalezi, kde za tu zavitovku vezmes. kdyz na konci, tak samozrejme ohnes tyc a nenarovnas patku. patka je ale mekka a kdyz vezmes za tyc tesne u ni na kratkou paku, rozhodne neohnes posledni 1–2cm zavitovky utazene v patce, ale srovnas patku.

              edit…spis to patrilo k predchozimu prispevku

              0 0
              • Gabbo  

                mel jsem to u patky chycene z vnejsi strany 6 maticema pro zpevneni.. chytl jsem to hned za temi maticemi = ohnuto na poslednim 1–2cm zavitovky.. ocividne delam neco spatne..

                0 0
        • novas32  

          dik.

          0 0
    • Sunshine 29  

      Nedávno mi mechanik rovnal patku a byl jsem celkem nesvůj z toho jak se to dělá…patce se moc nechtělo, je dost masivní, nicméně se hla o ten kousek co bylo potřeba. Lehce na ní praskl lak (pár mm, skoro není vidět, jen vlasovka) + ten zvuk nebyl moc pěkný.. .

      Dělalo se to přípravkem ( asi Kovys dle fotek co jsem tady viděl) tak snad vše ok. Zbytečně plaším nebo by to mělo být provedeno jinak?

      0 0
      • Bubaaak  

        Jestli je patka prasklá, zjistíš jen když sundáš lak, ale může být ok. Většinou je z hliníku a na něm blbě drží většina barev. Takže když materiál napružiš, a zas vrátíš, tak může barva lupnout.

        Síla na rovnání je třeba, já si je rovnam s velkým strachem a úctou. Ale patka je masivní odlitek a násilí je třeba i na tak velký páce :(

        Tady fotka unioru vedle ultegry 6500 s delším raminkem

        0 0
        • Sunshine 29  

          Patka prasklá není, ale pro jistotu do ní dloubnu ☺

          Mě spíš vyděsil ten zvuk, takový skřípnutí…

          0 0
          • Bubaaak  

            Možná jak se hnula proti rámu, já se zvukem zatím nesetkal :-(

            0 0
            • Sunshine 29  

              Teoreticky to mohl být taky zvuk toho přípravku :)

              0 0
              • Breakpain  

                Píseček mezi patkou a rámem? :)

                0 0
                • Sunshine 29  

                  Sundal jsem jí, stáhl kousek laku a prasklá není.

                  Jsou tam zbytky nějakýho lepidla takže bordel tam být mohl…

                  Každopádně funguje, všechno kolem je ok, neřešit :)

                  0 0
    • Sunshine 29  

      Trochu se handrkujem s kámošem, na čem všem se rovná patka a kde už to není úplně košer.

      Silnička, DH, otevřený oatky, karbon vs. hliník.

      Tak jak to je, ať neumřem blbý :)

      0 0
      • Bubaaak  

        Rovná se tam, kde hazka nejde seřídit na celém rozsahu kazety? Sorry Budvar

        Edit: A zrovna ty ? Asi jsem nepochopil otazku

        0 0
        • Sunshine 29  

          Nechápu ten edit :)

          Já bych třeba asi nechtěl rovnat patku na karbonový silničce, myslel jsem to tak, jestli se rovná na všem, nebo to není vhodné

          0 0
          • Bubaaak  

            Že tě mám rád, pač si chytrý a radiš i zkušenějším než jsem já :)

            Ale i na Carbonu musíš rovnat, víz to co už asi máš přečteno níž :-)

            0 0
            • Sunshine 29  

              Já to všechno chápu, ale nedovedu si představit, že nahodím subtilní karbonovou silničku na držák a budu ohýbat patku.

              0 0
              • Bubaaak  

                Patka by měla být z materiálu, co povolí dřív jak rám :-) proto je měnitelná (neřešim favority)

                Když uraziš házku, rám by měl přežít.

                Je ale pravda, že kolegovi rovnak raději půjčím, než abych rovnal (Carbonu canondale), ale rám má celej a pátku měl dost ohlou

                0 0
              • mr.ricardo  

                Tak hlavne ten hak nerovnas jen tak, ale s nasazenym a utazenym kolem, tim se ti zpevni patky a rovnas opravdu jen hak saltru. Jde to bez problemu i u karbonu a je to potreba prakticky u kazdyho ramu.

                0 0
      • Bubaaak  

        Jinak pokud je moc ohnutá, můžeš ji předrovnat mimo rám, dorovnaš na rámu.

        Někdy je problém i s rámem​, proto je vždy dobrý rovnat finálně pátku na rámu

        0 0
    • ScottAspect  

      Vytáhnu toto vlákno s dotazem a prosbou o zkušenosti s rovnačem Kovys. Nemá moc vakl? Jaká je spolehlivost? ovnal jsem tyčema a nedopadlo to. Zblastil jsem si vlastní rovnač z jeklu – funguje, ale musím měřit vzdálenost pravítkem nebo šuplerou a trvá to dlouho.

      Proč se tu takhle ptám… No, zrovna jsem asi 2 hodiny s tím svým homemade rovnákem srovnal patku úplně nejlépe jak šlo. Souosot se konečně dostavila. Při vyjížďce mi do kola vlezl klacek a přestože jsem včas zahamtnul brzdu, hazka je křivá.

      0 0
      • Goob  

        No, asi takhle. Je to budget. Ta moje má celkem solidní vakl v čepu, který na ráfku hodí ± 5 mm, což je teda fakt hodně. Vyřešil jsem to silikonovými podložkami, kterými jsem utáhl ten šroub v čepu, ale při práci se to různě povoluje atp.

        0 0
      • LM  

        Nevím jestli je to moc, ale vakl ten Kovys má. Celkem mne to překvapilo, fakt jsem nečekal že rovnač patky bude mít vakl :-)

        Ale pracovat se s tím dá, patku už jsem s tím srovnal minimálně 10×.

        0 0
      • Pajaa76  

        Taky mě Kovys zklamal, ten vakl je děsnej. Měl jsem jít do PT

        0 0
        • Fredos  

          Přece když se to vymezí tím červíkem tak to vakl nemá žádný. Co s tím děláte?

          0 0
          • Pajaa76  

            Nevím o tom že by tam byl červík.

            0 0
            • Goob  

              Já ho tam mám, ale vůli nevymezí. Jen ji zmenší. Fakt je, že udělat ještě jednu díru kolmou na tuhle a hodit do ní druhý vymezovací šroub by možná řešení bylo.

              0 0
            • Fredos  

              No kovys má v čepu asi tak trojku červík pro vymezení vůle. Tak zkus pohledat..;-)

              0 0
              • Youda  

                Ten červík je tam podle mě na zajištění čepu proti vypadnutí (asi tu vůli trochu vymezí), jinak je tam vůle cca 0,1 mm což je hodně.

                0 0
                • Fredos  

                  No ja ho můžu utáhnout i tak, že už s tím neotočím. Bez problémů se tě vůle úplně zbavím. Tak nevím no..

                  0 0
                  • ScottAspect  

                    K tomu tam není – jak bylo psáno výše. Může ji vymezit, ale pak se asi dost namáhá, protože celý čep drží. Možná by se tam dal ten čep vypodložit tenkými podložkami, tj. zbrousene M10. Měl jsem teď v ruce takto vytuneny Unior. S vůlí si to rovnání neumím představit.

                    Když by výrobci nebyli flinci a ty podložky by tam rovnou dali nebo by to změřili a nevyráběli od oka, byl by i Kovys funkčním pripravkem.

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      Jen doplním unior měl podložky, jen prohnutý, dal jsem jiný a rozleštil smirkem aby při vymezení minimální vule nedrhly :)

                      Ps: myslim, že kovys půjde taky u/opravit

                      0 0
                      • ScottAspect  

                        :D

                        Asi do něj půjdu. Jinak jsem tím tvým Uniorem srovnal 7. Trochu šílený počin, ale služby to fakt dost přesně, tak jsem si řekl, když už, tak už.

                        0 0
                      • Goob  

                        Jo, takhle jsem ho upravil a jakžtakž pak funguje.

                        0 0
      • ScottAspect  

        Tak díky za reakce. Asi se na něj vykašlu a spis dodělám ten svůj. Úhelník jsem tedy nepoužil, nemám ho, ale předpokládám, ze plocha jeklu je rovná, tudíž šroub M10×1, který tam mám, je kolmo na patku. Debilni je, že kvůli rovnání musim zout kolo.

        0 0
        • Hrabex1  

          Ja mel taky vlastni vyrobu – z jeklu, cepu ze stary prezazovaky a meril jsem suplerou. Ted jsem koupil Parktool a nemyslim, ze jsem schopny rovnat lip, nez s tim, co jsem mel.

          0 0
          • ScottAspect  

            Jo, souhlas. Ono by to i mohlo fungovat, ale já si ten přípravek vyrabil v noci v létě a druhý den razil na cestu a už jo nedodělal. Věřím, ze když bych to dotáhl, tak by byl stejně funkční jak parktool.

            0 0
      • Vilém  

        Vakl ma, ale kdyz ho ve vsech bodech mereni vymezis stejne, tak to nema na nic vliv.

        0 0
        • Goob  

          A jak přesně to chceš udělat, když se celý ten gecojk otáčí v čepu? Spolehnout se na to, že ho vžycky vychýlíš stejně? To mi teda vadilo velmi u seřizování tak náchylného řazení jako je Eagle.

          0 0
          • Vilém  

            Pravda, u veci typu Eagle to vyzkouseny nemam.

            0 0
          • ScottAspect  

            To mě přesně zajímá.

            A ještě víc bych potřeboval poradit, jestli ji koupit nebo ne.

            0 0
            • Wáclavka  

              Mám ho doma a ten vakl je vopruz, osobně nedoporučuji.

              0 0
              • Pedo  

                vakl sice je, ale eagla dycky vyrovnal cajk, takže neřešit pičovin ;)

                0 0
        • ScottAspect  

          Jakože tu tyčku kolmo k ráfků nebo pravítko (nevím jak se to označuje) dám třeba cca 1mm od ráfků pak celý ten bazmek vychýlím na jednu stranu v rámci vaklu a vždycky v každém místě ho opírám o tu jednu stranu buď blíže k ráfku nebo od něj?

          5mm mi přijde strašně moc, jestli je to pravda, jak píše výše! Tak na 7sp pohon ok, ale 10sp nevěřím, že dokonale fungovat.

          Já jen, jestli jsem pochopil správně.

          Já hlavně chci nástroj, který nebudu muset nějak hned ladit, aby mi to stálo za ušetření času, jináč mužů zout, pěkně nasadit jekl, připravit pravítko a debat se s tím po večerech :D

          0 0
          • Pajaa76  

            Jo je to tak, u ráfku s ním zakvedláš o 5mm. V čepu je vůle v desetinách a to u měřidla neočekávám. Nicméně pokud mrknu do manuálu pro Campu 12sp (kde bych čekal citlivost na rovnost patky poměrně velikou) – tak tam je 6mm OK. Tedy i s Kovys vaklem by se to mělo dát vyladit.

            0 0
            • Youda  

              Tak jsem změřil ten můj Kovys a mám tam na max. výsunu (370 mm) rozdíl 2 mm, asi je to kus od kusu :-)

              0 0
          • oddie  

            Já jsem teda plně spokojen s těma tyčkama viz výše, ty žádnej vakl nemaj :) Místo osy kola M10 tyč s maticema nastavenýma na rozteč 135mm, takže ji tam normálně upnu, a jako tu tyčku s jemným závitem do patky přehazky už zmiňovanou starou osu ze zadního náboje, posloužila skvěle. Plus jednu matici zase jako pojistnou. Délka té osy na srovnání bohatě stačí, sice jsem se divil, ale naprosto v pohodě.

            0 0
            • atty  

              Mám dvě závitové tyče cca. 50 cm (taky s matkami a podložkami) a připadá mi to také naprosto ideální a dostačující – na pohonech 7–11 sp. jsem už tím pár patek srovnal. Připadá mi to rychlejší a pohodlnější (a i dostatečně přesné), než rovnače typu Kovys. Někam do servisu a časté použití chápu pořízení nějakého třeba PT profi rovnače, na občasné domácí použití jsou ty závitovky podle mne ideální a v pořizovací ceně doslova pár korun i s podložkama a matkama.

              Jediný „opruz“ je sehnat závitovku s jemným stoupáním – tu běžně nemaj (v hobby marketech) a musel jsem jí objednat ze speciálky (za cca 150 i s poštou).

              0 0
            • dan001  

              Dělám to stejně, pro jistotu jsem si půjčil rovnač pátky a nebylo co rovnat.

              0 0
            • ScottAspect  

              No tak to jste mě nahlodal a ještě to zkusím. Já jsem tedy nenastavoval rozteč na té ose, tak to byl možná ten problém.

              Těch 135mm je standard? Abych to změřil, musel by kotouč dolů a 6 šroubů se mi nechce povolovat. Mám XT 756.

              0 0
              • oddie  

                Jo, to je standard. Spíš ale bývá problém, že je třeba přitáhnout tu výměnnou patku k rámu tak, jak ji přitáhne rychloupínák osy, a pak ji teprv rovnat, přichycená je šroubem může být v malinko jiné poloze, a když tam vrátíš kolo a upneš, máš ji trochu nakřivo. Když si nastavíš na tu závitovou tyč matice, vždycky jednu zvenku a druhou zevnitř patky, a přitáhneš, přesně tohle eliminuješ. Vyfotil bych ti to, ale jsem v práci :)

                0 0
                • ScottAspect  

                  V pohodě, foto netřeba. Vím přesně o co jde. Hazka se vždycky hne při dotažení náby, protože ta patka je trochu odchlípnutá – šroub co jí drží je moc nízko a neudrží ji rovně. Zkusím ty tyče. Mám dokonce jednu 10×1, tak krásně půjde do patky.

                  0 0
                • oddie  

                  Kdysi slíbená fotka

                  0 0
                  • doubleingram  

                    Co je to za bazmeky ze stran zavitu na saltr?

                    0 0
                  • ScottAspect  

                    Po zkušenostech, téměř výzkumu, rovnání patky všelijak mohu říci, že tato metoda je nepřesná a může pomoci pro rovnání extrémů k použitelnosti řadících systémů max do 7 pastorků, jinak je stejně kontraproduktivní, byť jsem ji v bývalých dobách vychvaloval.

                    0 0
                    • xtonda  

                      Já sem si všiml, že při utahování RU se patka pohne a je to patrné okem na té patce, tedy je to celkem o dost a tou tyčí se to nestáhne nikdy přesně stejně jako nábojem a výsledek by pak nemusel být přesný, takže sem uvažoval, že si to taky udělám, ale pak sem se na to vykašlal a koupil rovnač Unior. Mám i Kovys, ale ten je na pět, kvůli tomu prohnutí se neprotočí na kole s nosičem a je nepoužitelný na kolech s malými koly.

                      0 0
                      • ScottAspect  

                        Tohle se tu už řešilo. Patky se stáhnou tou tyčí, naměří se délka osy, nastaví matky. Ale je to i tak nepřesné. Je třeba tam dát kolo (vycentrované), upnout správnou silou a srovnat kvalitním rovnačem (ne tou jebkou od Kovysu a jemu podobné).

                        Unior je ok.

                        0 0
                        • atty  

                          Nevím, jak je to s 12sp. (nemám), ale mám 2×(2×11sp.) a přesně touhle metodou rovnám patky už dlouho, a to nejen sobě, ale spoustě známým a kamarádům. A na seřízení řazení jsem sakra náročnej – nesnesu žádnou nepřesnost, musí to vždy řadit nahoru i dolu na první cvaknutí a to hned.

                          Všechny patky, respektive kola, které jsem takto „neodborně“ servisoval, chodí po stránce řazení opravdu výborně a kamarádi si chrochtaj blahem (samozřejmě do doby, než si to někde ohnou znovu, ale to s tím samozřejmě nesouvisí).

                          Tím chci říct, že rovnání patky profi kruhovým rovnačem bude asi možná ještě přesnější, nicméně dvě závitové tyče dostatečné dělky, pokud víš co děláš a eliminuješ právě chybu dotažení upnutí, na srovnání patky dostačují naprosto v pohodě. Do 11 sp. určitě, neboˇ to dlouhodě jezdím.

                          0 0
                    • Tom-T45  

                      Asi budu za totální prase, ale patky jsem si zatím vždy porovnal od oka, jen pomocí inbusáku nasunutého do šroubu přehazovačky…

                      0 0
                      • atty  

                        Tak hlavně, když to pomohlo. Ale dovolím si říct, že rovnač nebo závitovky budou na tohle o fous přesnější náčiní :)

                        0 0
                        • pepek  

                          A co všechny vůle přehazovačky a nerovnost vodítka? To právě tím tomovým způsobem hned vyřešíš.

                          0 0
                          • Tom-T45  

                            Ale musíš to mít ve voku :-)

                            0 0
                          • atty  

                            Řešíš rovnání patky a její kolmost, nebo chceš doohýbat patku tak, jak se Ti s přehazovačkou zdá rovná? Pokud to druhý, tak pak OK, ale to je většinou záležitost rovnat „vrtuli vrtulí…“, což teda moc ve výsledku nefunguje.

                            Pokud jsem pochopil, že chceš správným " zkřivením" patky, řešit křivou přehazovačku s problémem…

                            Tahle prasárnička je dobrá v rámci nouzovýho dorovnání někde na švihu, když ohneš patku a řadí to hodně špatně, případně jakž takž funguje někde na 8, 9 sp. Na 11 a 12 sp. nevím nevím, zda se to dá takhle alespoň uspokojivě dlouhodobě vyladit.

                            0 0
                        • Tom-T45  

                          Souhlas, ale rovnač většinou není součástí multiklíče a když to někde přihnu na vyjížďce, tak tam prostě prásku 5 inbus, zaberu a zatím se vždy povedlo :-) Naposledy jsem takhle rovnal patku synovcovi, od kterého jsem si půjčil na vyzkoušení jeho nového gravela a který říkal, že mu to nějak divně řadí, že s tím bude muset do servisu. Ale je pravda, že tam měl jen osmirychlostní Soru :-)

                          0 0
              • Bubaaak  

                pokud si v Praze, tak se stav, můžu ti půjčit rovnák patkový, unior 1602/2

                (vakl asi 3mm na 45cm)

                0 0
                • ScottAspect  

                  V Praze jsem. Jako uvítal bych to, akorát kolo je na chalupě. Možná tam pojedu na 2 dny na konci týdne, když by to nebyl problém, tak bych si ho půjčil pro kontrolu, jestli patku srovnám tyčema.

                  0 0
          • Youda  

            Já to tak dělám, v rámci vaklu tlačit na jednu stranu a zatím vždy OK (mám deore 9sp 592 shadow)

            0 0
            • LM  

              Taky vždy tlačím k ráfku co to jde a teprve poté měřím. Sram X1 11 rychlostí.

              0 0
          • ScottAspect  

            Jinak ještě jedna věc. Samo nevozím za kazetou takový ten ochranný plastový tác, protože se mi tam nelíbil a nikdy mi řetěz za kazetu nevlezl. Teď se to prvně stalo a přestože jsem v podstatě hned zastavil, tak mi řetěz pěkě pokousal dráty. Nepřijde mi to nějak extra moc, ale zářezy tam jsou. Výplet mám docela dotažený. Mám tý dráty vyměnit nebo se to v těch narušených místech neutrhne?

            Fakt se mi to stalo poprvé.

            0 0
    • Radek Veselý  

      Čaute, měl bych dotaz ohledně rovnání patky, mám rovnač Kovys, potřebuju srovnat patku na karbonovém rámu a mám strach zabrat aby místo srovnání patky nepraskl rám. Máte s tím někdo zkušenost? Mám nové kolo a nerad bych kvůli patce zničil rám, nebo je to zbytečná obava? Díky, budu rád za každou radu či zkušenost.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • 123J  

        Pokud je patka hodně křivá, sundej ji a srovnej napřed třeba ve svěráku.

        0 0
        • ScottAspect  

          Přesně tak, souhlas. Predrovnat a drobné nuance doladit v rámu. Případně vyměnit patku a doladit.

          0 0
      • slampik  

        nebude lepší koupit patku novou? stojí pár korun

        0 0
        • bodlak2  

          No jak která, Canyon je 500 + 200 doprava :-)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Radek Veselý  

      Je křivá jen trochu, ale blbne to trochu na jednom pastorku, což mi na novém kole celkem vadí. Jde mi o to, že se prostě bojím zabrat natolik abych patku srovnal skrz ten karbonový rám.

      0 0
    • Radek Veselý  

      Nebo jestli je normální to páčit na karbonovém rámu nevím. Nemám stím zkušenost a nechci zničit rám.

      0 0
      • kyl  

        Však máš v rámu kolo ne?Osa rám stáhne a hejbat pod rovnákem se bude jen patka.

        0 0
      • ScottAspect  

        Není to páčení. Rovnákem necloumat, pouze ohýbat s rozumnou silou do jedné strany a doladit. Jestli blbne jeden pastorek, je to skutečně patkou?

        Já jsem např zvyklý, že na starém 3×9 systému s acerou hazkou vždycky „drhlo“ podřazování 5 ⇒ 4 a zbytek v pohodě. Jestli to není nějak markantní, asi bych to neřešil. Je to mechanika a patka není jediný činitel, který má na řazení vliv.

        0 0
      • Robertilos  

        Patku musíš rovnat na rámu, na kterém ji provozuješ, samozřejmě i s nasazeným kolem. Patka je z měkkého materiálu. Jestli jsi ji ještě nerovnal, budeš překvapený, jak snadno to jde.

        0 0
        • slampik  

          no než dok*rvit karbonový rám, tož raději vypláznu 500–700Kč za novou patku a mám klídek na duši i po těle…

          0 0
          • PENE  

            Jenomze novou patku musis k ramu dorovnat. ;)

            0 0
          • capo  

            Ten rám je karbonový, ta patka hliníková. Rámu nehrozí žádné riziko, ohneš vždy jen patku. Proto tam ta patka ostatně je, aby zabránila poškození rámu. Úplně bez obav s karbonem. Ty části kolem patek jsou celkem silné. Mě vždycky pomůže si uvědomit kolik síly dávám do karbonový hokejky, kolik ran schytá a kolik vydrží. Pak se o rám fakt nebojím :).

            0 0
    • oskar69  

      má někdo měrku/rovnák na patku a je z okolí Uherskáho Hradiště, a byl by ochoten mi to zkontrolovat. Po serízení prehazka poslouchala asi 200 km, teď si zase žije svým životem :D

      0 0
      • lidumil  

        A jsi si jistej, že je křivá patka-přehazka? Nemáš jen starý bovdeny-lanka?

        0 0
        • oskar69  

          lanka a bowdeny nový, alepoň dle platby s servise. Nikde sem ssebou neflak, ani nehodil kolem, ale moje jedule je z druhý ruky.

          0 0
    • fx99  

      zdarec ,nesrovnal by někdo canyonackou patku na neuronu Kladno?

      0 0
    • MI.KU  

      Oživím. Potřebuju srovnat patku a jelikož tu každý psal jak má kovys vůli tak sem nakonec objednal tohle.

      https://uniortools.com/…hanger-genie

      Má s ním někdo zkušenosti?

      0 0
    • Velomiwookie  

      Verite patkam z Ali? Ted potrebuju dve na canyon a je to celkem palka za takovou blbost na canyon webu :)

      Na silnicce jsem ji ohnul padem a na mtb mi zustala v ruce kdyz jsem sundaval po zime zadni kolo, asi nejak vyrezla nebo nevim…

      0 0
      • ladias  

        Podle toho co píšeš už na tom horáku patka s Ali byla ;-) Takže bych to neřešil…

        0 0
        • Velomiwookie  

          origo co prisla s kolem, nechapu to :)

          0 0
          • Hrabex1  

            Zkusenost s patkama z Ali nemam, ale pokud ti takto prask original, horsi uz to asi ani bejt nemuze, ne? Za tu cenu si kup 3 patky z ali, a jednu voz stale s sebou jako nahradni.

            0 0
      • pepek  

        Mám jednu z Ali, nenaměříš desetinu rozdíl od originálu. Daleko jednodušší kup, jak přímo od SUPů.

        0 0
    • MI.KU  

      Tak mi včera dorazil ten přípravek od Unioru – Hanger Genie.

      Musím říct, že to vypadá opravdu kvalitně. Krabička s pěnovým polstrováním a vyřezanými místy na nástroj a doplňky.

      Samotný rovnač se vysouvá takže po složení je skladný. Jsou tam dvě měřící tyčky plis nějaké plastové očka (budu muset zjistit k čemu).

      Co je ale nejdůležitější – ráno jsem s ním rovnal dvoudílnou patku na Epicu 2020 a paráda – absolutně žádná vůle!

      Takže jsem velmi spokojen a polovička bude taky teď jí to řadí zas na 100%.

      Jinak rozdíl na ráfku byl cca 3 cm

      0 0
      • Breakpain  

        To „nerad“ slysim, jako majitel Kovysu, ktera ma vuli :) …

        0 0
        • Hrabex1  

          taky mam kovys s vuli, ale nejak zvlast mi to nevadi.

          0 0
          • Breakpain  

            Tak naucil jsem se s tim zit, ze jo. Ale servisuju si kola hodne a kdyz je kvalitni naradi, je prace prijemnejsi nebo jak to popsat. Nekdo ladi na kole barvy, ja mam rad dobre naradi :) …

            1 0
          • xtonda  

            U Kovysu není problém ani tak ta vůle, ale to prohnutí tyče, kvůli tomu je to nepoužitelné na malá kola a nedá se protočit rovnák dokola když je na kole nosič. A že ty posuvné části sou na šroub taky je dost nepraktické a je potřeba to stále povolovat a utahovat je taky dost nanic. Takže kovys skončil v koutě a koupil sem tohle

            https://www.kupkolo.cz/…ior_z107502/

            0 0
            • Hrabex1  

              jo, s tema malyma kolama jsem to taky pocitil. Musel jsem tenkrat najit svuj starej home made rovnac

              0 0
        • MI.KU  

          Jo taky sem ho chtěl koupit abych ušetřil. Přeci jen mám to na dvě kola a občas servisuju kamarádům takže použiju párkrát do roka max.

          Ale ta vůle mě odradila. Koukal jsem na SuperB a u toho majitel v recenzi napsal, že má bohužel také vůli.

          Parktool byl nedostupný skladem a tak sem hledal dál a našel tento ale žádné recenze, tak sem si řekl, že ho testnu – je to model 2019.

          A paráda vyšlo to.

          Zde slíbené foto.

          0 0
          • Hrabex1  

            tohle na 1. pohled vypada jako profi nastroj

            0 0
            • LM  

              to stojí jako profi nástroj :-)

              0 0
              • MI.KU  

                Vidíš na ku…o ho mají za 2 a jelikož sem tam měl nějaké nákupy tak moje cena i s poštovným byla 1893,– a to mě zas nemrzelo.

                0 0
            • MI.KU  

              Ještě mi vrtalo hlavou Shimano TL-RD11 ale skoro 5 tisíc na domácí použití už je fakt moc, tohle má podobnou konstrukci jen místo pravítka klasické tyčky s kroužky.

              0 0
        • Mr.Duck  

          I Park Tool co mam v shopu ma vuli. Dokonce vetsi nez nejaky X-toolz nebo co to mam doma.

          Na funkci to realne nema vliv, pokud teda ta vule neni jina treba nahore nez dole coz se asi moc nestava. Vzdy stejne tlacim tu tycku skrz tool nez se dotkne rafku a ujistim se ze tool je na stejnym konci ty vule vice mene automaticky.

          Ten co mam doma ma vuli dost zanedbatelnou(do 2mm), ten Park tak 3–4mm, a vysledky s obouma stejny.

          0 0
          • MI.KU  

            Tak to sem rad že jsem do nej nakonec nešel a vzal tohle.

            Jak sem psal za mne spokojenost vůle žádná a dělá se s nim moc pekne. Až mě štve že nemám co rovnat – asi si přeměřím patku na svém Epicu pro jistotu ;)

            0 0
          • Breakpain  

            JJ, vymezím to ručně … :-), funkčně mi to stačí, jen mě to trošku štve, to je celé ;)…

            0 0
      • ms82  

        Plastova ocka to zafixuji, abys mel potom stejny rozdil na celem rafku. Mam nakonec levny rovnac od xtools, ale ma rovnez ty fixacni gumove krouzky. Nekolik padu a hazka radi jako nova (ale uz tak nevypada :D).

        0 0
      • Mr.Duck  

        Ty plastovy situace cvaknes na tool a do nich muzes cvaknout tu tycku kdyz to davas do toolboxu treba :) Maj to popsany i na fotkach na odkazu cos postoval vys :P

        0 0
    • MirosPikos  

      Tak jak je to tedy s tou vůlí? Když počítám s tím, že tam ta vůle je a pokaždé zatlačím směrem k výpletu. Dá se na to spolehnout? Nebo vadí to, že je to každá rovina má osu jinde. Osa kola vs. osa na patce.

      0 0
      • Hrabex1  

        Jde to s tim v pohode, ale umim si predstavit, ze bez vule by ta prace byla prijemnejsi.

        Kdybys mel zajem, prodam ten kovys za 500.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.