Rozdíl mezi jedno a dvoukorunkou info

166 nepřečtených
  • marcus.ss

    Zajímal by mě hlavní rozdíli mezi jedno a dvojkorunkou

    Je mi jasné že dvojkorunka je tužší, nicméně stále nějak nevidím jaké výhody přináší jednok. kromě toho že jdou otočit řidítka dokola a má o 2 cm nižší zdvih :-)

    Konkrétně porovnávám

    RockShox Boxxer RC CL

    Fox 36 Performance VAN R

    díky

    0 0
    • Kamikaze 591  

      Jednokorunka bude určitě lehčí.

      0 0
    • kesu  

      dvoukoruna 200mm je téměř stejně vysoká jako jednokorunka 180.

      0 0
    • Pedro404  

      Né že by mnoho lidí s dvoukorunkama jezdilo AM, ale když ti někde podklouzne zadní kolo, tak si kopneš kolenem do horní korunky a bolí to jak kráva:)

      0 0
      • Metalcane  

        stalo se mi několikrát včera :D

        0 0
        • marcus.ss  

          Tak to se mi nikdy nestalo, ale taky teda nejezdim am s dvoukorunkou. Právě proto mi neni jasný proč se vůbec ve velké míře jednokorunky montují na kola, čím si vlastně pomůžu, budu mít nižší zdvih, měkčí vidlici. Možná váha ale to je hodně sporadický.

          0 0
          • Metalcane  

            AM kolo nemám, dvoukorunku mám na DHčku, ještě sem si na ni nezvykl a když sem šel v kopci ze sedla, párkrát sem se kopl, než sem si uvědomil že musím šlapat s trochu víc roztaženýma nohama

            Jednokačka bude určitě lehčí (neberu v potaz Mavericka a podobné kusovky)

            0 0
          • ClAyD  

            protože rozdíl ve váze je dost velkej a navíc v nižších zdvizích ani nemá dvojkorunka takovej přínos.

            0 0
            • marcus.ss  

              No jenže mě to s tou váhou taky moc nevychází (beru udávané váhy, skutečné nevím) např. boxxer 2882 g a rockshox domain 2948 takže je jednokorunka těžší než dvoj :-d

              0 0
              • Metalcane  

                Někde se váha udává bez sloupku, taky se nedá srovnávat úplně nejstupidnější domain s WC boxxerem

                0 0
                • fousek  

                  Muzeme srovnat topovy produkty:

                  Totem Soloair vs. Boxxer WC a je to cca na stejno, s tim ze na Boxxera das direct-mount predstavec a mas o 50g. min nez v setupu s Totemem.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Nevím no rozdíl mezi klasikou a directem je kolem 20g

                    0 0
                    • kesu  

                      no nevím, lepší direct představce maj kolem 120g (sixpack splitz) bez šroubů do korunky, takže 140g cca. A tužší DH klasický představce maj těsně pod 200g..

                      0 0
                  • kOmE  

                    Ja mam 2,41 kg 180mm floata, totem je tezkej

                    0 0
                    • gazman  

                      Jak ti chodí, měl jsem v ruce jen jeden kus, ale byla to katastrofa.

                      0 0
                      • kOmE  

                        Ja mam 2012 a podle me je to srovnatelny s 2011 van rc2 na 180. 2011 float na 160 byla o poznani horsi. Nemuzu si na ni stezovat.

                        0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • ClAyD  

                    Mno zrovna Totema bych s Boxxerem nesrovnával, protože má o 5mm tlustější nohy, takže když už, tak s Fox 40.

                    0 0
                    • Georrge  

                      a nejsou tam ty tlustý nohy právě proto, aby srovnaly tuhostní přínos dvoukoruny?

                      0 0
                      • gazman  

                        Přesně tak.

                        0 0
                      • ClAyD  

                        Jenže to pak boxxer nemá žádnou výhodu v tuhosti. Beru to tak, že se tady řeší prostě 2 vidle se stejně tlustýma nohama, kdy je dvojkorunka tužší a těžší a jednokorunka lehčí a víc se kroutí.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                      • Baba-Ji  

                        to jo, ale zase u Totema budou mit tlustsi nohy vetsi treni v kluzakach

                        0 0
    • pitos  

      Ja bych v tom nic extra nehledal.

      Kromě nějakých malých rozdílů v hmotnosti,tuhosti a zdvihu nemusíš vozit takové monstrum jako je dvojkorunková vidlice.

      Pokud máš kolo primárně na sjezd, tak je dvojkorunka jasná volba.V případě širšího použití, máš možnost volby a použití jednokorunky tě nějak extra neomezí.

      Ja jsem rád, že tuto možnost výběru u těchto vidlic mám.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • gazman  

        Mě boxxer jako monstrum nepřipadá, rozhodně né vedle totemu:-D Dyť to jsou sloupy pod peklo.

        0 0
        • pitos  

          Prostě každá dvojkorunka vypadá jako vidla na motorku a to i ten nesmysl od spešlu na starších endurech:)

          Totem díky těm nohám trošku dohání tu tuhost dvojbrejlí, ale přitom to pořád vypadá jako normální kolo vidlice.

          Jsem prostě rád že na technické ježdění mám možnost volby, aniž bych se musel výrazně omezovat.Třeba pro mé použití, mi přijde dávat dvojkorunku zbytečné.

          0 0
          • gazman  

            Možná by stálo za to zkusit co to dělá v terénu, chtělo by to ale prohodit vidle a kolo si nechat stejné, zajímalo by mě, jestli bych vůbec nějakou větší tuhost u dvojbrejle poznal. Já ji mám proto, že se kolo s dvoukorunou lépe opírá řídítkama o stěnu a to je i vysvětlení pro zakladatele vlákna, proč zrovna dvoukoruna:-)

            0 0
            • goofy  

              No doma zadni kolo zastrcim pod stul a pak riditka o stenu, ale jinak ho musim stavet ze sura, to je fakt :-)

              0 0
            • jimiAJ7  

              Tak ja osobne muzu srovnat Totema i Boxxera, na AM vyuziti po hrebenech :D, a musim rict ze tuhost u boxxera je bidna ( po roce jezdeni) totem byl tuhy ve skrutu jako krava (nebavim se sjezdu, ale o spise tom technickem jezdeni, predni brzda…atd…) i chodem byl totem lepsi…

              0 0
              • gazman  

                Tak to já drtím stejného boxxera už přes tři sezony, to už bude měký jak makarón.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • jimiAJ7  

                  A jak je meky makaron :D , nicmene kvuli tady tomu resim novou vidlici + mam podrene obe nohy, taha mi olej ven, takze ho bud prodam na nahradni dily, nebo nekomu, kdo do nej bude porad dolevat olej jako ja, a trooosku uvazuju, ze se vratim bud k totemovi, a nebo bych zkusil neco od Foxe…

                  0 0
                  • Atilla  

                    No kdybych se rozhodoval mezi Fox 36 180 van a totemem, tak mám úplně jasno:)

                    0 0
                    • goofy  

                      Bos Idylle :-)

                      0 0
                      • Atilla  

                        No, ta fachá pěkně, ale v tvrdém terénu je až moc lineární a chodí dost na dorazy i když cítit nejsou, ale slyšet ano. Když přitáhnu komprese tak aby to nedělalo, tak už zase chodí líp totem. Muselo by se to asi nějak pořešit uvnitř. Ale na tratích kde není tolik bordelu chodí luxusně.

                        0 0
                  • gazman  

                    Jak? No přece Al dente kura. Co bys za ten šrot chtěl? To máš race? Který rok?

                    0 0
                    • jimiAJ7  

                      je to team, kupovany v prosinci 2011, neco symbolickeho…nic­mene cekam na 2013 boxxera…a nebo pak nejakou jednokorunku…

                      0 0
                      • gazman  

                        Má se ta 13 nějak výrazněji lišit? Taky už bych měl obměnit:-) Zkusil bych i tu 40 FOX, ale ta váha je kurvastrašná, jinak by se mi líbila a chodí pěkně.

                        0 0
                        • kesu  

                          no, rozdíl mezi boxxerem a doradem je asi 250g, na 40 daších 200g

                          :/

                          0 0
                        • goofy  

                          Ale zas ty 40tky nohy na Foxce… To budes jeste vetsi krutoprisny drsnak! :-))) Ale je fakt, ze kdyz mas vyledeno kolo tak pekne na vahu, tak je ta Foxka docela tezitko

                          0 0
                          • gazman  

                            Je nesmysl dávat si na kolo zbytečných 500g když funkce je ± stejná, navíc mám HS expanzi externě. Včera jsem měřil odtrh bo jsem dával na zimu řidší olivu a 7,5 kg jestli potuním futra a dohledám nějaké lepší gufera a prachovky, tak boží vidle. Že by se nějak kroutila nepozoruji jen jsem včera při výměně toho oleje zjistil prasklou přední osu, naštěsti v elitebikes na bludovičáku měli na krámě, snad jako jediní v tédle zasrané díře jménem česko, tak jsem mohl dnes vyrazit na trail do Řeky.

                            0 0
                            • goofy  

                              Jo si delam srandu :-) Ja budu muset asi pri vymene oleje prehodit rebound pistky, pac se mi zda, ze v te RC2 je ta planzetka volaka tuha, a hs expanze se pozde otvira. V tom je u toho tveho Boxxeru docela vyhoda… Jo a to jsem netusil, ze tady na Bludovicaku mame takovy vybaveny obchod!

                              btw: trail do Reky mysleno ten kousek od sjezdovky, nebo tam vyrostlo jeste neco jineho? :-)

                              0 0
                              • gazman  

                                Je už to tam dlouho, je to na opačném kopci od vrchu až dolů, labůžo.

                                0 0
                        • logoman  

                          Spis bys mel pockat na DVO USD vidli protoze „to bude jak motorka p*co“ :D

                          0 0
                        • jimiAJ7  

                          Myslim, krom prepracovane reboundu, prepracovaneho kolecka komprese, a barvy, po technicke strance zustava vesmes vse stejne, ale je moznost mit za opravdu, opravdu peknou cenu, tak proc nezkusit…stejne mi nic jineho nezbyde :)

                          0 0
          • goofy  

            Dejme tomu, ze muzes vic zatocit riditkama… :-D

            0 0
            • Pedro404  

              Na to sem úplně zapomněl, ta nemožnost většího vytočení dvoukorunky je dost nahovno v hodně utáhlejch pomalejch technickejch zatáčkách, kam se prostě nevejdeš, pokud neumíš hodit zadní kolo stranou, což neumim.

              0 0
              • pitos  

                A i proto budou ty jednokorunky vhodnější právě na technické FR ježdění.Kapku ovladatelnější to v trialových sekcích a na triky bude.Na DH zase jasná „velká“ vidle.

                Jsou to spíše vše drobnosti a zvyknout se dá na vše co funguje jak má.

                0 0
            • mr.antik  

              na nějakých macatých hydroformovaných rámech už dost omezující

              0 0
              • Mr.Duck  

                Dá se zvyknout, třeba já mám ten úhel oproti ostatním celkem malej, ale ani na technickejch uttaženejch trailech s tim nemám nejmenší problém..

                0 0
    • gazman  

      Jak říkám s dvoukorunou se kolo dobře opírá o zeď neb se řídítka neprotáčí jak vrtule, netřeba mít hadice dlouhé jak ropovod Družba a hlavně vypadá bike z dvoukorunou drsně a i jezdec je pak na takovém biku barbarský a nejvíc krutopřísný nájezdník z pekla voe. Co se otáčení týče tak si nevzpomínám že by mě za čtyry roky ježdění všude možně, dvoukoruna omezila, ale teoreticky je to možné, umím si to představit.

      0 0
      • fousek  

        Krasne si to napsal

        0 0
        • marcus.ss  

          tedka jste to ještě víc zamotali :-d. Zná někdo odpověď na nemožné?

          1. nyní mam meridu viz profil, na ní jezdím okolo Prahy – není nic moc

          co bych na ní nedal.(na to jiné kolo nepotřebuji).

          1. baví mě ježdění v bikeparcích – nerad tlačím, technika nic moc

          dobrá takže zde to spadá pod čistokrevný dh s dvojkorunkou.

          3)něco mezi jako jsou rychleby, menší trať za barákem atd s meridou nedám (ne plnohodnotně se skokama apod – nechci jí oddělat). No ale když si koupim dh tak se na tom stejně asi nebude dát ty rychleby objet aniž bych byl uplně mrtvej. – tím bych mohl kolo využít častěji když už ho budu mít.

          A problém je že univerzál – něco mezi absolutně neexistuje :-(

          0 0
          • pitos  

            Ježdění v bikeparku ještě neznamená, že budeš automaticky jezdit DH(nebo plánuješ jezdit převážně DH tratě?) a budeš potřebovat sjezdové kolo:) Na plno tratí stačí, nebo může být vhodnější, nějaké FR nebo odolné enduro.

            Myslím že existuje plno kol které ti poslouží dobře v parku na jakékoli trati a přitom si užiješ i normální vyjížďku v odpovídajícím tem­pu.

            Pokud nechceš naplno drdit převáždě DH lajny,tak univerzál na tohle určitě existuje.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.