Rozpadlá zadní stavba TREK Fuel EX 9 - HELP

62 nepřečtených
  • racker

    Kamarádovi se dnes totálně rozpadla karbonová zadní stavba na TREKu EX 9. Začlo to rozlepením spoje u pravé spodní kyvky na hlavním čepu. Při bližší revizi zjistil, že uvolněné jsou další spoje a stavbu rukou rozebral na čtyři kusy :-)) Docela klika – přežil…

    Teď k věci.

    Nemáte někdo ekvivaletní zadní stavbu, ať už hliníkovou z nižších modelů nebo karbonovou, která drží pohromadě… :-)

    Popřípadě další typ, jak vzniklou situaci řešit???

    Eventuálně by možná šla stavba slepit, i když na jednom kabonovém rameni je prasklina cca 20mm, pravděpodobně jen pryskyřice, ne vlákna.

    Nebo vyhodit celý rám do kopru? A udělat si hezký vánoce?

    Pls, help.

    Jedná se o rám z roku 2005.

    Dík.

    0 0
    • PatrikL  

      ja som za „hezký vánoce“ :)

      0 0
    • kubad  

      Trek ma dozivotni zaruku na ram reklamuj. Tohle by se u ronomovane znacky stat nemelo.

      0 0
      • racker  

        Dík, ale v záručáku už nepíšou doživotní, jak to bývalo, pouze jen dva roky. Ostatně panu Kubáškovi zavoláme hned v pondělí, jenže silné pochyby…

        A navíc, i při doživotní záruce se chytře mínilo životnost rámu (ne majitele…:-))) ) – vykládalo se to jako pětiletá záruka. Ta je bohužel over dva měsíce… :-(

        0 0
    • StuntJ  

      hustý, radši bych opustil tuto značku a přesunul se k jiné. Brr rozpadnout se někde ve sjezdu …

      0 0
      • racker  

        Jo, dost hustý. Zítra to nafotíme a dáme sem, představa, že se na tomhle vezeš někde v terénu 70km/h a ono se ti to rozloží per partes, no fuj…

        Ještě že se na to podíval než jsme dnes vyjeli – měl při minulé vyjížďce pocit, že mu to trochu plave… No, mohlo být požato.

        0 0
        • StuntJ  

          no fuj, to je hnus velebnosti. Kamošovi se cca před rokem rozlepil cannon, takže si asi člověk nevybere :o(

          0 0
          • šlapatko  

            Všechno prdne, aj celobrka.

            0 0
            • sramek  

              Vsichni rikaj jak je karbon vybornej, ano jede se na nem vyborne, ale zivotnost mala a hlavne po zaruce fakt radost.

              Nejsem ten co by se chtel vratit na stromy, ale kvalitni ocelovej ram vydrzi veky, chtel by jsem videt dvacet let starej karbovy ram, na kterym se jezdi a je OK. Unava materialu, nebo nejakej sutrik ho vzdy poslou k sipku.

              K tematu. mam pocit ze i pokud to bude pozarucne nahradni kyvku urcite dodaji. Takova firma musi tyhle dily drzet skladem. I na starsi modely.

              0 0
              • Vilém  

                Ale neco jinyho je celokarbon. Tady jde o rozlepeni kombinace karbon/dural. To je myslim neco uplne jineho.

                0 0
              • JakeF  

                Já takový jedno znám… Dokonce mu chybí jedna trubka a jezdí na něm docela známej profesionál :). Rány od šutříků se daj opravovat a únavovou křivku má karbon velmi dobrou.

                0 0
              • Vilém  

                kdyz kouknu na ten bike v profilu, tak ty mas asi strach nejenom z karbonu:)

                0 0
                • mastihuba  

                  todle je sorta lidí ze staré školy :)

                  0 0
                • sramek  

                  To jsem cekal ze se dome nekdo pusti :-). Mam i neco mene konzervativniho na duralovem ramu a dokonce svete div se s odpruzenou vidlici a kotoucovymi brzdami. Jo lepeny spoj karbon -dural, to je taky neco co mi na kolo nesmi.

                  0 0
                  • Pumsc  

                    „Jo lepeny spoj karbon -dural, to je taky neco co mi na kolo nesmi.“

                    Myslim že takovou silničkou BMC by jsi nepohrdl:D

                    0 0
              • wasr  

                Čau lidi, zjistil jsem, že moje leta nepoužívaná registrace je eště funkční, tak díky Rackerovi, že mi pomohl ventilovat muj problém, ma teď můžu psát i já. Včera večer jsem toho Treka zapili, a dneska mě bolí hlava. Ale k věci, bojim se, že se samostatnou zadní stavbou bude problém. Měl jsem na bejvalým biku (Garry Fisher Sugar 1) taky nějakej trabl. Výrobce v USA prohlásil, že se nejedná o vadu výrobní, ale poškození způsobený užíváním, a tudíž se na to záruka nevztahuje. A samostatnou stavbu ke staršímu modelu že už nemaj, a tudíž mi jí ani nemůžou prodat… Ale Bretton se zachoval fajnově, nabídli mi v tu dobu obdobnej model jako Sugar 1 – tenkrát novinku Trek Fuel 9EX. Samotná rámová sada za solidních podmínek. Neodolal jsem, a užíval si pět báječnějch let na Treku. Ale současný modely maj zase jinej zadní trojuhelník, tak se bojim abych nesplakal.

                Každopádně až se proberu a uvidim na to, nafotim to co mam dneska namísto fajnovýho bika.

                0 0
                • JakeF  

                  Současných modelů bych se nebál, spíš naopak. Pokud mě zrak neklame, tak tohle je ještě z těch, kde nebyl čep v ose zadního kola.

                  0 0
                  • wasr  

                    … já se současných modelů taky nebojim (jen malinko, že už bych ve svým věku nestačil s dechem…) Některý vypadaj fakt tak nějak pěkně, pevně stavěný a hezký na pohled. Ale zpět k biku – jo, ten muj model má čep nad osou šlapání.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Nový Fuely jedou super, projel jsem se na Top Fuelu jako zarytej HTčkář a musim uznat, že to kolo jede neuvěřitelně, i když je fakt, že mělo výrazně lehčí kola, než mám já.

                      Jo, tenhle čep je jasnej, ale já myslel ten v ose zadního kola, co nový Treky maj. Asi by to bylo potřeba nějak rozkreslit a spočítat, ale vůbec bych se nedivil, kdyby tam nějaký to namáhání při průběhu zdvihu bylo, který ten čep, mimo jiné, vyrovnává.

                      0 0
                      • wasr  

                        Jo tenhle čep!!!!!! Jasně, na zadní stavbě neni žádnej čep. Pouze v připojení na rám u středu a na vahadlo za sedlovkou. Zadní trojuhelník je z jednoho kusu (teda původně to tak výrobce vymyslel), teď jsem ji bez násilí, nástrojů a jánevim čeho ještě rozebral na 4 kusy. A na tom se mi jezdit nechce. Nafotim, pověsim to sem. Ale napřed se jdu vzpamatovat, dopřeju si nějakej pohyb venku – budu se učit chodit po lese pěšky. SAKRA!!!!!!!

                        0 0
                        • Gorgov  

                          To je právě ten problém, není tam ček, ikdyž by tam být měl :)Takhle to řeší pružnost materiálu. Hliníky snad všechny, který jezdily prdly, karbon na tom měl být líp, ale jak vidno, taky žádná sláva :)

                          0 0
                  • Gorgov  

                    Zdá se mi, že je to ještě stavba, kde ten čep není vůbec. Měl sem hliníkovou, prdlo to dvakrát :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Z fotek dole to je vidět, že je to ten typ ještě bez čepu. To pak ten spoj musí dostávat dobrou čočku (a jak píšeš, tak u hliníku to není o nic lepší).

                      0 0
              • honzarb  

                Karbon ma temer nulovou unavovou krivku. O unave materialu nemuze byt rec. Problemem muzou byt lepene spoje. Sutrik, ktery dokaze poslat karbonovy ram „k sipku“, dokaze poslat k zemi i hlinikovej nebo jakejkoliv jinej ram…

                0 0
            • StuntJ  

              myslel jsem spíše značku … ale aji tak, prdne/změkne vše, už i rámy jsou spotřebka :O)

              0 0
    • wasr  

      Ahoj lidi, tak jak Racker včera psal, sháním tento díl. Je to zadní odpružená stavba Trek Fuel EX9 model 2005. Stavba se mi včera rozpadla, naštěstí jsem si toho všimnul dřív, než v letu hubou napřed. Na obrázku je vidět jako celek. Pokud vám někomu „zbyla“ po destrukci přední části kola, prosím ozvěte se. Obávám se, že nová koupit nepude – pouze celá rámová sada.

      Díky, Ivan

      0 0
      • Vilém  

        A ktery spoje se rozlepily? Zkusil bych to na tvem miste zalepit. Treba kontaktovat Havel composites, nebo Brano Merese, minimalne by te nekam nasmerovali. Tady se taky pohybuje nejaky odbornik na kompozity, jen si nevzpominam na nick:(

        0 0
        • wasr  

          Jasně, lepení bylo první, co mě napadlo. Dyť i originál je asi lepenej nebo spejkanej či co. Ale ideálně napasovaný, hliník čistej, novej, bez oxidů, karbon nevypraskanej…

          Když mi přišlo že to podemnou nějak divně plave a fakt nemam kouslou duši, vzal jsem fest za zadní kolo, a tedle spoj se o 1 cm vysunul a zase zajel zpět. Až když jsem sundal zadek z rámu, šlo to takhle vysunout – předtim to držely čepy v rámu.

          0 0
          • Vilém  

            Pokud neni ani hlinik ani karbon poskozeny, tak myslim, ze by to nemel byt problem opravit. Ten mistni nick byl mountainer, nebo tak nejak. Jinak Havel nebo Brano by ti mohli minimalne poradit co s tim. Zkus je kontaktovat.

            0 0
            • bochov  

              Zkus navstivit nejakou model.prodejnu,a­nebo si ji najdi na int.JINO.cz a domluv se s nimi karbon se v modelarine bezne pouziva a neni problem s lepidly dvouslozkove epoxidy pokud oba dily odmastis a zalepis melo by to drzet.

              0 0
            • wasr  

              No právě. Ten oválnej spoj je dost vymačkanej, a karbon poškozenej. Ten se asi odseparoval jako první, a namáháním a pohybem došlo k omačkání hliníku a „vypraskání pryskyřice“ z karbonu (tkanina vypadá „neporušeně“). I proto bych se oprav, lepení… bál. Ale v pondělí budu kontaktovat odborníky, výrobce, dovozce. A taky bych rád zase brzo jezdil…

              0 0
              • StuntJ  

                Hmmm to chce opravdu někdo od fochu aby se na to koukl a navrhl řešení. Kdesi jsem četl, že spoj karbon-hliník podléhá takzvané elektrokorozi a když chce někdo lepit karbon na hliník, tak by měl jako první vrstvu použít skelnou tkaninu, která spoj „odizoluje“. Ale je to jen teorie …

                Podobě se rozlepil kamarádovi cannon …

                0 0
                • wasr  

                  Přesně – rozlepilo se to. Když jsem měl zadek dole, tak jsem víceméně bez extra síly rozebral i další spoje. A ty co nešly podobrým od sebe jsem nechal. Ale – upřímně, nevěřim jim, a mam se rád…

                  0 0
                  • roud  

                    pokud je to v záruce jednoznačně reklamuj pokud není tak to nebude problém opravit…

                    0 0
                  • Volf  

                    První co bych udělal, je že bych ty fotky poslal výrobci. No a pak bych asi hledal někoho, kdo má zkušenosti s opravami takových spojů a řešil to přes něj. Sám bych se do nějaké domoviny nepouštěl a je jen otázku, zda vůbec najdeš někoho, kdo to bude ochotný zalepit a nést riziko, že se ti to někde rozpadne a ty se zrakvíš.

                    0 0
              • Gorgov  

                Tohle by neměl být problém slepit a vesele jezdit dál. Ta styčná plocha je velká, stačí vybrat vhodnej epoxid a je to otázka chvilky.

                0 0
              • bochov  

                Sveho casu se do epoxidu pouzivaly plnice tzv mikrobalony,ale nevim jestli se to jestepouziva tzn ,ze lepidlo nabylo na objemu aniz by dochazelo ke ztrate pevnosti.

                0 0
    • venabch  

      To oprav

      www.havel-composites.cz koupis kousek karbonovy hadry , priskyrici a olaminujes to :-D

      0 0
      • wasr  

        Díky za rady, jasně. Budu kontaktovat dovozce, zda je dá tento díl objednat a koupit. Pak informace od firem, ¨který to lepěj, opravujou … Co jsem vygoogloval, je největší potíž s přípravou hliníku pod lep, aby to drželo delší až dlouhou dobu. (i když originální životnost takovýho kola pouze 5 let by mě fakt překvapila…) Jasně nejezdil jsem jen po rovných asfaltech, ale na nějaký divočiny už taky ne – nejsem nejmladší, a z historie vim, že když upadnu tak to bolí…) A pro jízdu po pěšinkách jsem si vybral celoodpružený model prestižní značky, a to ještě v té době nikoli lowend, a to ani cenou. Tak jsem ve skrytu duše doufal, že to bude mít delší životnost, a ne že se po pěti letech rozlepí. Mimochodem rada – kdo máte na biku nějakou takovou věc, PEČLIVĚ kontrolujte – fakt to nebylo na první pohled vidět, až když stavba plavala jako kr..a.

        0 0
        • Vilém  

          Vydrzel presne tolik, kolik si vyrobce predstavuje, jako zivotnost ramu.

          0 0
        • destr  

          No dneska budou ty lepidla někde jinde než před pěti lety, takže bych se toho lepení moc nebál ;-)

          0 0
          • roud  

            To jsem si u svýho cannondala říkal taky xD

            0 0
            • destr  

              No jo, canona dělaj mexikánci, aby měli na hulení. To čínani to dělaj, aby měli na jídlo, takže to musej udělat pořádně :-D

              0 0
        • wasr  

          Tak jsem mluvil s dovozcem. Tvářil se slušně, ochotně. Mám mu poslat údaje o modelu, foto dílu a uvidí se, zda mi mohou pomoci. Tak vám všem díky za morální podporu (to že někdo bude mít tedle rám po havarii předku se zachovalým zadkem bylo fakt málo pravděpodobný). Budu si držet palce, aby to dopadlo a mohl jsem zase brzo drandit. Apropo včera jsem chodil asi 3 hodiny pěšky lesama kolem Točný, a potkal jen jednoho bikera. Pražáci, kde jste? Nejezdíte? To já bych jezdil až bych brečel…

          0 0
          • Volf  

            To není jen v Praze. Já strávil víkend na Vysočině a bikery bych spočítal na prstech jedné ruky…

            0 0
          • hawrda  

            Na Točný je bláto,teď jezdíme po asfaltech:)

            0 0
            • wasr  

              Jo, bláto tam bylo. I já jsem už starší a lenivější to furt mejt. Ale ono umrzne, a zase to do lesa pude. Jen abych měl na čem… Když nemůžu, tak bych jezdil furt…

              0 0
    • les  

      Mam doma zadní stavbu z fuelu 100,bohuzel model 2001 a ten byl trošku jinej zdvih(zvih76mm). Ale když to dáš šikovnýmu borcovi od fochu,tak ti to opraví. Mě ji spravoval jeden pán v Brně,co dělá vrtule na letadla a když by mě opakovaně nepraskl přední rámovej trojůhelník,tak to jezdí do teť. Jinak někdo tady psal-aj celobrko praskne-tak bych ho chtěl ujistit,že nic nepraskne rychlej,než dietní xc ful.

      0 0
      • wasr  

        Díky, ale ta tam nepude, myslim že tenhle ročník jsem měl na Fuel 90 – celej černej…

        0 0
    • wasr  

      Ahoj lidi,

      díky všem za rady, zkušenosti účast i soucit… A taky vám dlužím odpověď jak to dopadlo. Dovozce mi „udělal nabídku, které nešlo odolat“, takže se budu vozit i nadále na Treku… Teda, nebejt „krocaních svátků“ ve Státech a nyní ještě problémů s leteckou dopravou a sněhem, už bych asi jezdil. Takhle si počkám až do nového roku – co se dá dělat. Aspoň budu pořádně nadrženej. Tak díky, a někdy v lese…

      Wasr

      0 0
  • přišlapávač

    no a?

    0 0
  • roud

    po čelním nárazu do auta tohle uděláš s každym rámem a je jedno z čeho bude…

    0 0
    • JSt  

      u celniho narazu bych cekal presne obraceny lom ;-)

      0 0
    • kubad  

      jj

      ale čelní náraz by to otevřel obráceně, tohle bylo něco jiného :-)

      0 0
  • Gorgov

    Nj, lepenej spoj- nejslabsi misto…

    0 0
    • Volf  

      Ne nadarmo se říká, že každá konstrukce je natolik pevná, nakolik je pevný nejslabší článek konstrukce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.