Ahoj vsem,
jsem co se tyce fulla uplny laik a mozna proto tato otazka. Pokud mam nyni ram osazeny tlumicem s rozteci rekneme 190, mohu jej vymenit za tlumic s jinou (vetsi) rozteci?
Dik vsem :-)
Ahoj vsem,
jsem co se tyce fulla uplny laik a mozna proto tato otazka. Pokud mam nyni ram osazeny tlumicem s rozteci rekneme 190, mohu jej vymenit za tlumic s jinou (vetsi) rozteci?
Dik vsem :-)
Na svém kole byl origo tlumič 190mm, teď tam mám 200mm a žádný problém s tím není (samozřejmě dle konstrukčního hlediska došlo ke změně geometrii kola; ale žádný drastický rozdíl nevidím).
tak ta vymena 190 za 200 je jeden z mala pripady kdy to asi ani moc nevadi (taky jsem to udelal) ale jinak myslim ze je lepsi se drzet originalu, resp zmena do tech 10 mm vic ne
Souhlasím, že tohle je případ, kdy to bude vadit nejméně, ale i tak u některých zadních staveb to může zcela zabít chod a do některých rámů ani tahle změna nepůjde vůbec namontovat (např. u mojeho Sterea by o 10mm delší tlumič naprosto nepřicházel v úvahu, u AMS 125tky by se nějak použít dal, ale rozhodně by to nebylo ono). Geometrii to změní vždy, což ale nemusí být vždy k horšímu.
Já bych osobně jinak dlouhý tlumič nedával nikdy kromě jediného případu, když vím co přesně dělám a co přesně tou změnou chci dosáhnout.
záleží na konkétním modelu rámu, jeho kyvce, atd. Většinou máš standart 165, 190mm. Výměna je možná třeba za 160 nebo právě 200mmm. Pokud bys ale přemýšlel o změně z 165 právě na 200mm, tak na to rychle zapomeň…tlumič se tam většinou ani nevměstná a to nemluvím ani o supr geometrii
pridam sa: dali by ste na rockmachinu volcano 08 tlmic z roztecou oko-oko 200mm. povodne je tam 180mm..sice mam teras od foxu aj 190 aj 200 ale nemozem to este skusit bo mi este chybaju kolesa a radiaci mechanizmus
na volcanu hlavne bude temer urcite 190 tlumic, mam temer identicky ram jenze s konstrukcni vadou (nejspis spatne navrzene vahadlo) takze jsem daval 200 tlumic misto 190 a vypada ze to tak bylo i puvodne zamysleno, kazdopadne ta 200 tlumic ti zvedne zadek o cca 3–4 cm coz ti zvetsi uhel hlavovky asi o 2st. Zalezi teda jak mas ted polozenou vidlici, ja mam ted asi 68–69 st coz na muj druh jezdeni je OK. Druhy nesvar aspon u toho myho ramu je ze s tou 200 pokud mam vpredu malou placku a vzadu tak od 3 dolu tak mi pri nezatizenym tlumici skrta retez o spodek presmyku. Nicmene porad lepsi nez kdyz mi se 190 po 13.5 cm chodu narazela zadni stavba na ram:-)
no vidlica je prave na ceste domov macocha AM SL2 ale ked mam riskovat uhly hlavovky tak to radsej nie, to bol aj dovod preco idem do fulla aby sa to lepsie ovladalo..inak a este prave preco rozmyslam ze ci tam dat 190 alebo 200? mno lebo 190tku mam fox oem co sa nastavuje len tlak vzduchu ziadny odskok i ked je nastaveny na medium variantu a 200ku us je Rkova verzia
myslim ze to budes muset vyzkouset, jinak ta R kova verze pokud ma propedal neni zadna vyhra, to pokud je ten OEM bez PP a bude ti vyhovovat nastaveni tak je to podle me skoro lepsi. Osobne jsem jezdil R na GT tam mi to vyhovovalo ale na soucasnym ramu jsem pak koupil swinger 3way ktery sice omezeni pohupovani nema vypinatelny (X3 by byla lepsi ale za 100 eur se nova sehnat nedala:-) nicmene jsem to nastavil na minimum a jsem vyrazne spokojenejsi.
To, že je tam původně 180mm tlumič jsi zjistil jak? Máš tam nějaký? Pokud je vzduchový-není na něm „stuckdown“? Mám pocit, že 180mm rozteč žádný standardní tlumič nemá. A že by si nechali vyrábět spešl pro sebe se mi u Rock Machine moc nezdá. Tyhle rámy jsou osazovány 190mm.
Přidám se s dotazem…bylo by možné vyměnit tlumič u biku ze 190 na 200mm? Netušíte, co by to udělalo s tímhle konkrétním kolem?
U tohoto přepákování je to naprostý nesmysl dát jinou délku tlumiče. Ne jenom, že by to totálně zmršilo funkci zadní stavby, ale odhaduju, že to vůbec mechanicky nepůjde a při 200mm tlumiči to tam ani nepůjde namontovat.
na ja treba vedel ze tam 200 dat pujde, abych tusil jak se to bude chovat tak jsem stavajici 190 hooodne prefoukl aby nemela sag a sednul jsem si na to – nasimuluje ti to 200 s 20% sagem. Pokud si nejses jistej jestli to vubec pujde vzal bych drevenej hranol a navrtal tam diry s 200 rozteci a skusil to tam nacpat – myslim ze obrazek co to dela si udelas takhle snadno sam.
pokusím se sehnat raděj 190ku…
ahoj, ak by to nahodou niekto este cital, tak si tu dal spravny navod pre tych, ktori chcu vyskusat co zrobi „vacsi tlmic“, ja by som este vyrobil latku s roztecou 200 – sag 15% a dotycny zisti ako sa na tom bude sediet ;)
Co máš za kolo? Někde to neudělá nic, jenom to změní charakteristiku kola.
ahoj…dosť po funuse :) ale je možné vymeniť tlmič za kratší??
..mam na mysli pruzenie zo 120 na 100mm, kedze by som pouzil tu istu zmenu aj v predu.. pre cube hpc 120… pekný deň
no jedna dostaneš o 2cm níž střed (teoreitcky nemusí vadit), druhak to odpružení nemusí v při takové geometrii být tak efektivní např při šlapání
Ale jak docílíš toho snížení zdvihu vzadu o 2 cm? Který tlumič za který?
..priznám sa, že tlmičmi som sa ešte nezaoberal, bol to len prvotný nápad, či by to šlo…myslel som zameniť 100kový tlmič za 120kový…či to nejde??
No a neni potom jednodussi prestavet vidlici ze 100 na 120mm, pripadne tam dat delsi?
už nechcem kupovať vidlicu :) >> táto „moja možnosť“ mi pripadala ako najlacnejšia ..tak prestavba ma nenapadla, keďže sa vyrábajú varianty 100, 120, 140 atď(dtswiss o.d.l.)..ale ak je to možné, tak super!!!
Netusim co mas za vidlici, takze tezko rict, zda je to mozne.
Nic takovýho jako 120kový tlumič neexistuje. Na trhu je několik „standardních“ délek tlumičů (oko-oko) – např. 190mm, 200mm, 216 atd… a zdvihů na tlumiči (50mm, 57mm, ..) nějakým přepákováním zadní stavby dostaneš zdvih zadního kola…
Takže pokud chceš snížit dvih můžeš třeba jen nechat zmenšit zdvih na tlumiči (pokud to jde) nebo třeba jen vyvložkovat vzuchovou komoru (a tím se tlumič k dorazu prakticky nedostane), případně změnit uchycení tlumiče (asymetrické vložky)… možností spousty ale není mi jasné k čemu
aby som ako-tak zachoval geometriu rámu, presnejsie som myslel dať o cca 20mm kratší tlmič oko-oko +/-
kdyz das o 20mm kratsi tlumic, tak to neznamena, ze bude o 20mm nizsi zdvih.
aha tak..hmm…ak dám o 20mm kratší tlmič, nezdvihne mi zadnu stavbu o 20mm??
(edit)
pardon!! asi nezdvihne, pisali ste to vyssie
neee to bych se zaměřil radši na tu vidlici… co to je zač?
dt swiss 100mm o.d.l.
tak teraz som trošku pozrel a konkretne som mal na mysli tuto zámenu cca 165/38 namiesto188/44
..no zatial sa len vyzvedám aby bolo jasno :)
juro kedze sa v tom nevyznas tak o tom ani neuvazuj!
jednak je to blbost
add1 zdvih zadnej stavby je dany pomerom pak(kyviek)
add2 velkost zdvihu neni dana rozmerom oko-oko tlmica ale zdvihom pistnice
add3 zmenou dlzky oka sa zmeni cela geometria primarne sa znizi stred
cili aby si dosiahol toho co chces je stejny rozmer dlzky tlmica ale s kratsou pistnicou ale i tak vic chodu neni na skodu a pokial by si naozja chcel mensi zdvih tak je to mozne dosiahnutim narvanim vloziek do tlmica tym sa stane progresivny
co mas za vidlicu?
.....
Vidlici odkazuje.
Fajn , vďaka…pomohlo..
..jj..nie je to take jednoduche ako som si to predstavoval :)
Pravdepodobne sa moja vidlica da prerobit na 120ku…
Chlapi diky za Vas cas…